Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : Gary 2009 October 27, 02:13:17 AM
-
Sziasztok.
Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy szeretett autóm 1999-es évjárat Ford Fiesta gyorsulása és végsebessége teljesen csökkent, rosszabbodott. Most cseréltem légszűrőt, szelep hangokat állíttattam, motor olaj csere, kerekek fűtőmű beállítás, Karter csövet cseréltem mely az előző szétszakadt ( a cserélt cső átmérője kicsit kisebb lett)lassan 1,5 éve van nálam de eleinte semmi baja nem volt ment pörgött az 1.3-as motor benne ( végsebessége 170 volt, most alig 150-et ha eléri ) , de most 1-2 hónapja tapasztaltam ezeket. A fogyasztás meg változó van 11 ezer forintból elmegyek 600-800 km-t, de van hogy városba járkálok ide-oda csak nyeli a benzint, pedig nem is veretem neki. Kérem segítsetek mi lehet a baja.
Válaszotokat előre is köszönöm.
-
olajat eszi?
gyertyák mennyi idősek?
kipufogó eltömődés?
egyik pillanatról a másikra?
én injektor tisztítóval indítanék ha mindegyikre + a válasz ;) /vagy is: nem,fiatalok,nincs,nem/ ha utána is csinálja akkor elkopott a motor vagy jobb esetbe valami dugulás lehet a a rendszerben. Próbáld meg kiforgatni 5500 körül elváltani ha kihúzatod.... de én arra gondolok hogy elgyengült... de ilyen fiatalon?!
-
Az olajat nem eszi, azzal szerencsére nincs semmi baj, a gyertyák életkora körülbelül 1 évesek lehetnek : 2 polusú opel gyertyák vannak benne, am én is ilyen dugulás félére gyanakodnék, padló gáznál kettesbe igen érezni, hogy nem húzz, akadt erőlködik, de viszont ha felveszek egy nagy sebességet pl 140 és közeledik körforfgó vagy valami vissza váltok, lelassítok 2es sebességbe és 2es-be motorfékkel fordulok ki odataposok neki akkor iszonyatosan húz, kap annyi energiát motorfékezés közben. Gondoltam elvinném felszabályoztatni, rákötni egy computerre és csak kidobná a hibát.
Válaszod köszönöm.
-
akkor ott kompresszio baj lesz sztem... bár akkor nehezen indúlna... a gyertyákat cseréld ki gyári motocraft gyertyákra és vidd ki pályára és taposd ki a lelkét utána is csinálja akkor ott más lesz a baj de majd jönnek a többiek aztán felvázolnak rajtam kívűl még pár gondolat menetett
-
oké akkor be kell szereznem 4 gyertyát, eddig 4 polusu volt benne, de kiszedtem és raktam bele 2 polusot, nem tudom, hogy ezek befolyásolhatják-e nagy mértékben a fogyasztást, de 4 polusuval sokkal jobban ment a gép, valamint még arra, gondoltam, hogy kevés levegő áramlik be a motorba, netán túl koszos lenne el lenne dugulva? valamint a karter cső volt olyan nekem, hogy leszakadt, és az istenért sem indult be a motor, halt meg aztán raktam helyére egy jó hőálló csövet, de kisebb átmérővel netalántán ez is befolyásolná? ( tudtommal nem ).
-
nem kellene neki befolyásolni. Tapasztalatok szerint gyári gyertyával mennek a legjobban a ford motorok... nekem ez a tapasztalatom ;) mit mondtál milyen motor van benne? 1.3 injektoros?
-
Mennyi van a motorban?
-
Igen 1.3 injektoros. 157e km van benne.
-
ne vedd magadra de leírom a véleményem: 1.3 EFI motoros a kocsid. Ez egy 8 szelepes motor ami nem igazán szereti a magas fordulatot. Van egy ilyen nálunk is a családban szépen megy jól megy, de ne akarj ezzel 150-170-eket menni. 130-140 az amit még szeret!
A hiba forrása effelé is lehet. Sajnos mivel itt ilyen terheléseknek lehetett kitéve a motor, és mivel gondolom már volt hangja neki, akár a szelepfészkeidnél is lehet szép kis veszteség. Mindenképp kompresszióméréssel kezdeném, és utána lehet továbbmenni. Persze a kipuffot se árt megnézni, főleg a katalizátort. (nem zörög?). lehet továbbá gyújtás probléma is. Gyertyából csak motorcraftot, ami bele való, és még lehetne sorolni a hibalehetőségeket. Lehet akár üzemanyagszűrő probléma is. ;)
hirtelen ennyi jutott eszembe, több infoval lehet szűkíteni a kört. :)
-
Köszönöm a válaszokat. Sikerült a levegő beáramlást megcsinálnom és jelentős változás történt, nem erőlködik a motor, érezni lehet a változást és szerintem e miatt is ehette a benzint.
A gyertyákat feltétlenül cserélem akkor a gyárira.
-
sUdYe
Az én motoromban már közel 11000km van. megmértük a kompressziót és 12-11bár között volt. De ebből még valamennyivel több van mert egy kicsit nagy a nyomás a szelepfedél alatt. Próbálom beállítani a szelepeket de nem egyszerű. Szerintem sokat szedtek le a hengerfejből. A kérdés mi a normális kompresszió nyomás?. Ennek a motornak kellett 10ezer km, mert még csak most kezdett el a fogyasztás beállni. a legutolsó mérésem 7,6Liter de ez városi. ezelött mindig 10-13Liter volt.
Ezek szerint én már nem sírhatok, mert jó a motorom?
-
úgy tűnik kezd bekopni a motorod ami jó :) az már egy korrekt fogyi városban! :)
nekem az RS moci 3000km után kopott be úgy h normalizálódott a fogyi, a szelep beállítás télleg macera, főleg az OHV-nál (szelepemelőrudas moci...)
-
A szelep hézag akkor sokat befolyásol? Lehet jobb lenne elvinni szakemberhez beállíttatni?
-
A szelep hézag akkor sokat befolyásol? Lehet jobb lenne elvinni szakemberhez beállíttatni?
igen. és ne hajszold nem arra van....
ha szereted a sebbeséget vegyél fiesta rst-t vagy rs2000es escort-ot(minimum)....