Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : fiesta1980 2009 August 18, 11:20:00 AM
-
Cartársak,
ad1. mk4 1.25 Zetecnél hol áll Nektek a motorhőmérséklet műszer mutatója így nyáron? Nekem sokszor csak az N betűnél, van hogy felmegy merőlegesbe. Thermostat döglődik, vagy ez normális?
ad2. az olajnyomás-mérő műszerem nem gyullad ki, égő rendben. Ez relére van kötve, ez mehetett tönkre vagy a jeladó-gomba, avagy más típushiba, hogy nem kap áramot?
köszönettel,
Dani
-
Nálam attól függ ha nem hajtom akkor az o betűnél áll ha hajtóm akkor az m-nél ha álló helyzetben jár a motor akkor az a betűnél van
-
Motorhőmérséklet-mutatód látványosan ingadozik menet közben? Ha igen akkor a hőgomba halt meg... Nekem is volt ilyen, ugyan nem fiesta-m volt akkor még, de gondolom nincs akkora különbség működő autó és működő autó között :)
-
bull84, neked van "a" betűd? :) Wow! :notworthy:
-
Nem olyan látványosan de ha a fordulat tartósan 5000rpm felett van akkor mozdul feljebb!
DVZs igen van a betűm a NORMAL feliratban bi-bi :laugh:
-
Nekem csak "NORM" van - az utolsó két betűt a súlycsökkentés kedvéért lehagyták, emiatt is megy gyorsabban... :D
Bizonyíték :) (http://fiestaguides.co.uk/images/rev_counter/big/19_dials.jpg)
-
az olaj lámpa rá adott gyújtásnál nem világít? /nem elindított motornál!!!/ ha nem világít akkor keresd meg a gombát vedd le róla a vezetéket és úgy nézd meg h világít-e ha világít akkor gomba lesz a ludas behajtásnál figyelj oda mert kúposan tömít alias nem kell tökig betekerni.. azóta tudom mióta egy átalakítót bele szakítottam...
-
Én is már fel akartam tenni az első kérdést, nekem is normál országuti nyugis használatnál N betűnél áll.
-
az normális dolog ;) akkor kell izgúlni ha pirosban van. Fordnak ez az üzem meleg. Nálam is így van... sokáig országúton forrt a vizem városban nem.. kiderűlt h a vízpumpa lapátja elrepedt meg a termosztát hülyéskedet
-
Én így hirtelen betüt nem tudok mondani de az első negyednél tovább vagy feljebb még soha nem ment még pesten sem a nagy melegben ;) A régi kocsimmal ugyanezt nem tudom elmondani :-\az biza forralta de nem kicsit a vizet ;)
-
Országúton nekem is "N" betűnél áll, ezek szerint akkor nincsen gond. Pesten néha M, A betűig felmegy, de ahogy bekapcsol a ventillátor vagy a klíma visszamegy.
Az olajgombáról tud valaki képet belinkelni?
-
hát én hiába mutatnék nem ugyan az a motorunk >:(
-
engem az akkuszint jelzö érdekel. olyat honnan lehet beszerezni?
-
Én vagyis apám azt találta ki hogy a legegyszerübb multimétert rákötni az aksira és magának a műszernek egy kellemes korrekt helyet találni a műszerfal környékén hogy csak a digitális kijelző látszódjon ;)
Olcsó és elég pontos ;)
-
tuning shopok... nem nagy összeg pár ezer ftért kapsz!
-
fillérekért lehet szivargyújtóba tehetőt venni.
-
Nekem a lada 2105 voltmérője van bent ideiglenesen :)
-
hmm...remélem nem baj ha ebbe a topicba írok, ugyanis nekem is a motorhőmérséklet műszerrel van a problemem. Mk3as '95ös autókámban egyszer csak arra lettem figyelmes, hogy a vízhőfokmérő kiakadt..fenn...jóval a piros után ..szerintem feljebb nem is tudna menni -_-' ...megálltam motor leállít, nézem a mérőt...lasssan ..nagyon lassan lemegy...újra ráadtam a gyújtást visszamegy fel....kipattantam az autóból, tapogattam a háztetőt langyos volt ..30km után ilyen szokott lenni..akkor még nem lehetett kinyitni a motorháztetőt -_-' másnap felszenvedtük a tetőt, víz volt benne, semmi cső nem szivárog, ventillátor csak egy idő után kapcsol be..minden rendben...de akármennyit áll az autó ..akár 2 napot is...gyújtás, és a jelző kiakad fenn...Így közlekedek vele már vagy 2 hete, és nem füstöl meg semmi .Sokszor viccellgetnek cimborák, hogy má megin mi baja...nem baj az hogy ott fenn van? ...ilyenkor viccesen hátranézek és mosolyogva mondom, hogy üzemi hőmérséklet xD ...de ez így nem mehet tovább, hogy nem tudom, hogy áll a vizem hőmérséklete, please help meeee !
-
hőgomba hiba? vezeték nincs megtörve és vhol vmivel érintkezik?
-
hőgomba-gyanús; nekem is volt ilyen, a mutató látványosan fel-le közlekedett menet közben....
-
Nem érintkezik semmivel, legalábbis a műszerfalat nem szedtem szét, de amihez hozzáférek motortérben ott semmi kábel nem érintkezik:( a műszer, nem mozog fel -le :D gyújtás ...és egyből felmegy a plafonra... ott marad mozdulatlan, és onnan csak akkor ereszkedik le, ha leveszem a gyújtást... rá kellene mérnem, valami kütyüre, de értéket nem tudok..ha egyáltalán van neki valami értéke...mert inkább veszek valami ezer forintos jeladót, minthogy szétszedjem a műszerfalat ;D a rádió kiszerelésénél is voltak problémák, mert annak a műanyag burkolatnak is elvolt törve egy foga..gondolom ügyesek voltak akik előttem szerelték le :-[.... fél órás művelet volt vagy 4 csavarhúzó ide oda kombinálásával. Ha azt nem tudták az előírás szerint leszedni, bele sem merek gondolni miven akkor ha a műszerfal mögé is betúrkáltak :(
-
őő a hengerfejben van benne egy csavar szerűség rajta egy kábel azt vedd le róla és úgy nézd meg mit csinál utána a hengerfejhez érintsd a kábelt és úgy nézd meg mit csinál ha úgy is rossz akkor szedd szét a műszerfalat ;)
-
hm :D kár hogy este van :D és csak most tudok válaszolgatni :D Ha jól gondolom ez egy testkábel lesz :D amúgy is a kis kávéfőző össze-vissza mozog..lehet nem érintkezik:D holnap első dolgom lesz :D köszi szépen :)
-
Sziasztok!
Nekem olyan kérdésem lenne, hogy miért hűl vissza az autó menet közben? Néha felmelegszik az "R"-ig (NORMAL), de túl nyomórészben éppen csak az "N"-nél áll meg. Cseréltem már termosztátot (néhány hete, gyári új Ford alkatrész) és cseréltem fűtéscsapot ami még talán ide tartozhat. '98-as MK4-es 1.25 zetec motor. Tudnátok tanácsot adni? Rossz alkatrész? Rossz minőségű új alkatrész? Kezdetleges motor hiba? Több termosztát van a motorban?
-
vízpumpa? lehet néha kavarja meg a vizet nekem elvolt 1x repedve a pumpának a lapátja.. néha fogta a tengely néha nem...
-
És ha a vízpumpa adta meg magát, akkor azt hogy tudom észrevenni? Mit kell nézni? A vizet nem csorgatja és nem is fogyasztja (még).
-
És ha a vízpumpa adta meg magát, akkor azt hogy tudom észrevenni? Mit kell nézni? A vizet nem csorgatja és nem is fogyasztja (még).
nálam az volt a jelenség hogy városban nem melegedett tehát normális volt a hűtővizem viszont országúton melegedett nagy tempónál is.. :) szerintem megérné megnézni...
-
És ha a vízpumpa adta meg magát, akkor azt hogy tudom észrevenni? Mit kell nézni? A vizet nem csorgatja és nem is fogyasztja (még).
Nekem alapjáraton halk sípoló-fütyülő hangot adott, ha pici gázt nyomtam, elmúlt, tehát csak alapjáraton, esetleg figyeld ezt is.
-
...Van egy sanda gyanúm hogy a termosztát nyitottan megdöglött....
Én is erre gondolnék.
Majd írd meg, hogy mi lett a vége. :)
-
nekem jo a termosztátom (cserélve is lett) és ugyanott áll nekem is a mutato mint a képeken
-
Akkor bocs, visszavonom, amit 2-vel ezelőtt írtam. :(
Nekem Mk6-om van, ott az O és R között áll a mutató.
De az Mk4 ezek szerint más.
-
hát én még megkockáztatom hogy nemcsak a szériák közt van különbség hanem az autok között is szérián belül.
nekem anno az mk3-ba sem akart felmenni a NORM felirat O betüjéig ment mindig csak fel 1.1-es motor autopályán hosszu uton.
lehet én vagyok rossz hatással a mutatora azért nem megy nálam feljebb ;D
nem értek a dologhoz az ilyet a szrelöre bizom de például mk3 1.1-es fiestához két fajta termosztát is van lehet annál az is okozhatja de mint mondtam nem értek hozzá csak tippelem.
hogy mk4-nél mitöl függ kinek hol áll a mutato azt nem tudom.
-
Help valaki!
éppen hogy csak eléri a hőmérőm. a normált és kigyullad az olaj visszajelző először villog majd folyamatosan ég!
az olajszint tökéletes!!
és elkezd kattogni rángatni mind ha nem menne egy henger össze vissza járnagyon csúnya hangja van!
!valaki találkozott ilyennel?
mk3 1.4!
Szerelőhöz csak egy hét múlva tudom vinni de megőrülök hogy nem tudom mire számítsak!
Segítség!!
-
Senkinek nincs ötlete?
-
villamos gond lehet, csatikat megnézted? hőgomba, olajgomba...
-
Help valaki!
éppen hogy csak eléri a hőmérőm. a normált és kigyullad az olaj visszajelző először villog majd folyamatosan ég!
az olajszint tökéletes!!
és elkezd kattogni rángatni mind ha nem menne egy henger össze vissza járnagyon csúnya hangja van!
!valaki találkozott ilyennel?
mk3 1.4!
Szerelőhöz csak egy hét múlva tudom vinni de megőrülök hogy nem tudom mire számítsak!
Segítség!!
Csak tippelek:
Az "olaj visszajelző" azt mutatja, ha nincs megfelelő olajnyomás.
Nálad akkor gyullad ki, amikor a motor bemelegszik -> folyósabbá válik az olaj. Olajpumpa probléma?
Ha hidraulikus szelephézag állítód (hidrotőke) van (nem tudom, hogy így van-e), akkor ez a motor járásában is jelentkezhet, mert megváltozik a szelephézag.
-
Sziasztok!
Kérdéssel lennék felétek. '98-as 1.25-ös zetec fityóm van. Egyszer már cseréltük benne a termosztátot (nincsen még ennek 1 éve sem), gyári ford alkatrészre. De sajnos a problémám továbbra is fent áll, de csak 0 fok körüli hőmérséklet körül. Amikor a nagy mínuszok voltak felemelkedett a mutató középig és tartotta is. De a mostani langyos időkben éppen csak bele karcol az "N" betűbe, aztán visszahűl a fehér részig, sajnos menet közben (marhára ötletem sincsen már). Viszont levegőt nagyon meleget fúj be. Előfordulhat az, hogy esetleg az érzékelővel van gond? Vagy lehet, h komolyabb a gond? Rossz minőségű a beszerelt alkatrész? Féljek? Nem féljek?
Milyen ötletek van? Tudtok vmi tanácsot adni?