Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : gjozsef 2009 June 02, 09:40:17 AM
-
Érdeklődnék a kiszerelés menetéről, sajnos el kell vinnem felújítani az egyiket és én szeretném kiszedni...
Előre is köszönöm :notworthy:
-
Szia!
1: Ha lemezfelnid van akkor az első lépésben érdemes lelazítani a féltengelyanyát (azt hiszem 34-es dugókulcs de már nem emlékszem) :-[
ha alufelnid van akkor fel kell emelni a kocsit, kerék le, és egy erősebb csavarhuzót be kell dugni a féktárcsa hütőbordái közé hogy amikor lazitód ne forogjon el a kerék.
2: Egy 15-ös dugókulccsal tekerd le a kormányősszekötőről az anyát, ha ez meg van sózz rá egy nagyot a csonkállványra hogy kiugorjon belőle a gömbfej. (ne üveges kalapáccsal) :)
3: Végy egy 50-es torxkulcsot és dúgd bele az alsó gömfejbe, a másik oldalára pegid egy 15-ös dugókulcsot és tekerd le az anyját! :) vedd ki a csavart (ezt érdemes beledúgni a csonkállvány lyukába hogy ne vesszen el)
4: 15-ös dugókulcsal vedd le a kutyacsont (stabi rúd) anyáját, Ha elforogna 17-es villáskulcsal ellent tudsz neki tartani.
5: Jöhet a pajszer. Nyomd le a lengőkart és húzd félre a gólyalábat (csonkállvány a lengés csillapitóval)
6: Fogj egy dornit, vagy egy erősebb pontozót és üsd be a fél tengelyt( csak a féltengelyt NE üsd mert szétb@..d a menetet)
7: egy tálat bekészítesz a váltó alá mert ha kihuzod a féltengelyt kifolyik a váltóolaj!!!
további megjegyzések: ha a jobbos féltengelyt veszed ki akkor még ki kell venned tét nyolcas anyát 13-as kulcs fogja. Ugyanis ezek tartják bent a féltengelyt.
A váltóolajat a váltó elején tudod visszaönteni! Van egy csavar (7-es vagy 8-as imbusz má erre sem emlékszem) a műanyag fedél alatt amit ha kitekersz gond nélkül megteheted.
És hogy egy picit haza is beszéljek én nem vagyok híve a felújításnak. Amennyiért felújitják annyiért már adok nekked jó állapotú bontóttat!!! :D
Jó szerelést! Üdv Kob!
-
Köszönöm a segítséget.... Igazából elég tanácstalan vagyok eddig 2 szerelőnél voltam - mindkettő szétszedte és állítólag hibátlanok a belső csuklók... a külsőket meg cserélték sajnos nem lett jobb... A hiba hogy 80 Km/h -tól felfelé elkezd remegni az egész eleje a kocsinak...
-
ha elveszem a gázt megszünik... olyan 120 körül jobb de olyan -rossz- hangja marad :( Egyre rosszabb jelenleg ott tartok hogy mikor esik szét a kocsi :-\ még azt vettem észre hogy ha jobbra húzom a kocsit akkor erősebb a remegés ha balra akkor megszünik... Alsó váltótartó bakot most cseréltem mert már elkezdte feladni de semmit sem segített...
Kezdek már elkeseredni mert eddig már egy kisebb vagyont költöttem a kocsira de eredménytelenűl :(
-
Futóműállítás, centírozás volt már?
-
Igen ez volt az első... már új gumik és felnik is felkerültek... eredménytelenűl...
-
szilentek?
-
Egy sima fútómű vizsgálattal kiderithető a hiba. Vidd el az első (reklám helye) Speedy-be. Ingyen bevizsgálják, és utánna adnak egy horror árajánlatot!!! :) De azt nem vagy köteles ott megcsináltatnod! :notworthy:
-
Egy sima fútóm? vizsgálattal kiderithet? a hiba. Vidd el az els? (reklám helye) Speedy-be. Ingyen bevizsgálják, és utánna adnak egy horror árajánlatot!!! :) De azt nem vagy köteles ott megcsináltatnod! :notworthy:
Ez egy roppant jó ötlet ;)
Nekem is elkéne mennem mivel az előző tulaj cserélt ugyan kormány kardános valamit de nem vitte el beállíttani és mikor egyenessen megyek akkor kicsit elfordítva van a kormányom
-
Hello!
Csak egy ötlet: a féltengelyt tartó köztes csapágyat is nézzétek meg, nekem az adott fura hangot, szinte mormogott az egész autó tőle.
A görgők már nem is voltak görgők a csapágyban. Kicseréltük, és láss csodát. Azóta csend van.
-
kopog a jobb elsökeréknél valami.ez féltengely lessz???
-
sokminden kopoghat. hallani kéne a hibát. látatlanban diagnózist felállítani csak találgatás.
-
Bár sUdYe-nek igaza van abban, hogy nehéz azért így okosat mondani, próbáljunk meg pár kérdést... Amúgy ha rám hallgatsz, akkor bemész egy Speedy futóműveshez és csinálnak neked egy ingyenes átvizsgálást. Hátha az közelebb visz (igaz, nekem féltengelycsuklót mondtak aztán kerékagycsapágy volt...).
- Sebességfüggő a kopogás (erőssége, előfordulása, frekvenciája)?
- Csak fékezésnél vagy állandóan?
- Csak eltekert kormánynál vagy egyenesben is?
-
menet közben van és folyamatos nem függ sebességtöl és a hang se erösödik és az anyos ülés alatt érezni lehet a padlo lemeznél
-
motortartó bak? ::)
-
az foriszámtól függő lenne, ez esetben egy futóműre vagy keresztstab kopogásra TIPPELNÉK, de a tuti akkor ha látom.
-
kösszi az infokat :notworthy:
-
Nem akarok okoskodni mert sok szakember nyilatkozott már az ügyben. Tisztelet a kivételnek!
De! Ha az anyós ülés alatt kopog akkor húzd meg a bölcsőcsavart!
-
nem vagyok szaki.hol van a bölcsö csavar???kösszi
-
Hogy érthető legyen. A bölcső az a nagy fekete izé a mi keresztben van a kocsi alján és arra van felcsavarozva a lengőkar. Ő neki van 6db felfogatási pontja. Négy a taposólemezen kettő pedig a nyúlvány alján. Ami a nyúlványon van azt 13-as, ami a taposón van azt meg már nem tom, vagy 15, vagy 18-as. Vagy 13-as? :-[
Ha már alatta jársz nézd meg az úgynevezett nyolcas bakot! Az tartja a váltó hátulját. Az átviheti a motor rezgését a bódéra.
Üdv Kob! :notworthy:
-
Nekem egy OFF Mercin ON autón hasonló gond volt. Végül a kerékagycsapágy utánhúzása (asszem fiestánál csak cserélni lehet, utánhúzni nem :-\) segitett.
Emeld meg az autót és mozgasd meg a kerekeket (a kereket ne vedd le!!) minden irányba. Egyik irányba sem szabad, h "kottya" legyen.
Ha már fel emelve akkor nézd át/feszegesd meg az összes csuklót egy kisebb pajszerrel. Ha valamelyik kotyog akkor csere.
-
csak akkor van kotyogás ha a kereket leveszem.és ha nagyon bevan forditva a kormány.de amugy kösszi
-
Most jutott eszembe, hogy anno volt valami futómű-gond az MK6 és 7-es szériánál(talán még visszahivás is volt).
Anno volt szó itt a fórumon is erről a remegésről. Akkor a szervizben valakinek beraktak valami pogácsát a kerék alá ami megoldotta a problémát. Nézz utána ennek is.
Érdemes volna elvinni valahová ahol a kocsin centirozzák a kereket...
Ott kiderülne minden.
-
csak akkor van kotyogás ha a kereket leveszem.és ha nagyon bevan forditva a kormány.de amugy kösszi
Ha a kereket leveszed ?
Mk6-nál (meg biztos máshol is, de azt nem tudom :) ) a féktárcsát csak a kerékcsavarok rögzítik !!!!!!!!!!!
Bocs, hogy ilyen amatőr dolgot kérdezek, de nem lehet, hogy a féktárcsa mozgását érzékeled?
Ha nem, akkor elnézést és vissza az egész. :) :) :)
-
az féktárcsát 1 apró csavar és a felszerelt kerék rögzíti a helyére. bár ha már nem a gyári tárcsa van rajta akkor a kis csavart ki szokták hagyni, mert funkciója nincs, csak egy plusz biztosítás a kerék rögzítése előtt.
-
De ez Mk6 :)
Nincs kis csavar. :)
-
??? Mk6-7-ben nincs kis csavar!!!
-
Most jutott eszembe, hogy anno volt valami futóm?-gond az MK6 és 7-es szériánál(talán még visszahivás is volt).
Anno volt szó itt a fórumon is err?l a remegésr?l. Akkor a szervizben valakinek beraktak valami pogácsát a kerék alá ami megoldotta a problémát. Nézz utána ennek is.
Érdemes volna elvinni valahová ahol a kocsin centirozzák a kereket...
Ott kiderülne minden.
ütött lemez felnik voltak...
Focus kerék volt rá a megoldás ha jól emlékszem...
-
kösszi a sok választ megnéztem mindent de ahogy aláfeküdtem megnéztem az egész féltengely rudat és ha meg rángatom ovatosan már akkor lötyög és kopog a féltengely.ez féltengely lessz
-
Attól függ hol rángattad?! A rövid oldalon(bal) ki-be mozoghat a féltengely. Viszont ha tekered akkor a holtjáték csak 1-2 mm lehet.
A hosszú oldalon(jobb) Attól függ hogy melyik részét rángatod. Van egy belső, és egy külső része. A belsőrésze nem mozoghat semerre, mert ez feltámassza egy motorra szerelt csapágy. A jobb oldali féltengely külső része is mozoghat ki-be. De ha megtekered akkor ez sem lóghat 1-2mm-nél nagyobbat.
Üdv Kob!