Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : HUogre 2009 May 25, 16:43:54 PM
-
helló mindenki lehett nem jo helyen keresem de hiányolom hogy senki nem tuningolja szét a kis dizel szekerét mert hallom hogy lehetne (ami lehett hogy hülyeség) szóval beszélnek mindent gyári turbónyomás állitásról, felhuzásról és érdekelne hogy ez igaz vagy nem lehett vagy sem szóval ilyesmi.
mert engem érdekelne hogy mit lehett kihozni az autóból hogy nem áll be a motor egy hét alatt ;D
-
Szia!
Nekünk volt egy céges fifink(1.4tdci) megchipeltük egy egyszerű P-Box-al. S láss csodát megtáltosodott a kis fifi. Nem kell nagy csodára várni de dinamikusabb lett. Nyomatékosabb, és hamarabb nyitott a turbo. Ez fogyasztásban nem nagyon jelentkezett. Ha rugás után járatod egy picit akkor még a turbot sem nyírod ki. Szerintem érdemes megprobálni!
-
Köszi azon már túlvagyok esetleg kicsit kéne rajta állitani de ez csak a befecskedezést hergeli ha jóltudom nem a turbónyomást.
-
Ez igy van! Hamarabb nyit a turbo. A töltőnyomás nem nő!
-
Hello,
Mit érezni a CHIP-től.
Ér annyit?
Mennyi mostanság egy ilyen?
-
Ma délután szereltem be egy ilyen boxot a kocsimba.
A beszerelés gyorsan megvan, csak elég sz*r helyen van a common rail csati az 1.4 tdci-n. Elszöszöltem vele amíg sikerült lehúzni a csatit... ;D
Az autó nyomatékosabb, magasabb fordulatszámon nem fullad ki annyira (kb. 4000-ig van egyre növekvő erő az eddigi 3100-3500-al szemben). Persze nem lett rakéta de sokkal kellemesebb és ami számomra meglepő, hogy ezerszer "élhetőbb" így ez a kis motor. Nem lett rángatós, darabos ellenkezőleg finomabban veszi a gázt, végre kis gázra is reagál. Sokkal kellemesebb... :D
Nekem megérte az árát (59000 Ft)
Ha van rá igény csináltam néhány fényképet csinálhatok egy kis beszerelési útmutatót bár szerintem elég egyértelmű..
-
Én is tegnap raktam be egyet a céges Fusionunkba.
Tényleg nagy sz...ás. Meg könnyíted a dolgod ha kiveszed az aksitálcát és a légszűrőházat. És a Kobold féle motor átkarolós módszerrel próbálkozol. Bal kezeddel lenyúlsz a motor hátújánál, a jobbal pedig az oldalánál, és tied a csati. :notworthy:
Egyébként tényleg jobb lesz tőle a kocsi mert még a fusi bódéját is könnyebben mozgatja a t-box.
Egyszóval. Megéri a pénzét!!!
Üdv Kob!
-
Hmm... Az akksitálcát nem szedtem ki csak a légszűrőházat meg az összes csövét.. Átkaroltam én is párszor de nem fért oda az ujjam.. >:(
Végül egy drót ruhafogasból hajlított "kampóval" nyúltam a kioldó pöcke mögé és voila.. ;D :o
Legközelebb kiszedem az akksitálcát is.. :notworthy:
-
Füstel mi a helyzet?
Zöldkártyánál nem jelent gondot?
Nekem a Kollár chiptuningot ajánlották, de az végleges szoftver módosítás.
Viszont többet ígér!
-
Szabad szemmel nem látható, hogy füstölne, de a nagyobb teljesítmény miatt szerintem magasabb a károsanyag kibocsátás. Az, hogy ez még belefér e zöldkártyán nemtudom. Szerintem átmegy tuningbox-al is...
Itt van némi info arról, hogy hogyan is működik pontosan egy ilyen box. http://www.chiptuningbox.hu/chiptuningbox_vs_chiptuning.html (http://www.chiptuningbox.hu/chiptuningbox_vs_chiptuning.html)
Borzasztó marketing rizsa, de a lényeg is benne van csak tudni kell kiszűrni a TV-Shopos körítésből... ;D
Szerk.: Persze itt dícsérik a boxot és szidják a chiptuningot.. Szerintem ezt hagyd figyelmen kívül és dönts ahogy jónak látod.. :P
Külföldi Diesel tuning fórumokat olvasgatva a lényeg, hogy a chiptuning többet ad, viszont ha kevésbé szakértő kezek csinálják nagyon rá lehet kefélni, a tuningbox meg egy egyszerű és "biztos" módja, hogy egy kis többlet teljesítményhez juss.
-
Ha jó helyre viszed akkor a chiptuning sem végleges módositás, mert az eredeti szoftvert elmentik és bármikor vissza tudják tölteni. A chiptuning valóban többet ad, mint egy box, és már jópár helyen jól csinálják itthon is. Ha ilyet választasz olyan helyre menj, ahol mérnek is (előtte/utána), ne annak higgy hogy mit igérnek. Zöldkártyán nincs vele gond.
-
Sziasztok!
Nem akartam új topicot nyitni, bár ebbe már két éve nem írt senki.
Tuningbox teszt dízeleseknek – saját tapasztalatok, semmi marketing.
Öt éve vagyok elégedett tulajdonosa egy 2004-es évjáratú 1,4 TDCI Fiestának, Fricinek. Minden nap használom (én vagy a párom), elsősorban munkába járáshoz, illetve egyéb ügyek intézéséhez (vásárlás, kondiba járás, rokonok), és amikor utazunk, azt is vele tesszük. Eddig megbízhatóan, problémamentesen működött, de nem is erről akarok írni, hanem a több, mint egy éve beszerelt, kb. 20.000 km óta használt TUNINGBOX tapasztalatairól.
Nem szeretnék reklámozni egyetlen márkát sem, ezért nem írom le, milyen fajta boxot szereltettem be még tavaly májusban, Debrecenben a kis Fricibe, elég annyi, hogy (akciósan) szereléssel együtt 55.000 Ft-ba került, azóta csak ezzel használom.
A programozó chipelők ezt leszólják, az öreg szakik csak mosolyognak rajta (szerintük szerkezeti elemek átalakítása / cseréje nélkül, mint pl. kipufogó, vezérműtengely stb. nem is beszélhetünk tuningról), és én is inkább motoroptimalizálási célból vettem.
A lényeg: Mit is tud?
Az eredetileg 68 lóerőből kb. 82-83-at csinált, a 160 Nm nyomatékból kb. 190-et, de ezt nem mérettem be, nem ez volt a cél. A változás viszont egyértelműen érezhető lett. Mivel már korábban is mértem a gyorsulási és rugalmassági paramétereket, volt mivel hasonlítani (több mérést is végeztem a pontatlanságok csökkentése érdekében): a 0-100-ra gyorsulás 2,5 másodpercet javult, a 4-esben, 5-ösben gyorsulás 80-120-ra szintén 2-2,5 másodperces javulást mutatott, most már a magasabb fordulatszám-tartományban sem akar meghalni, hanem húz becsülettel (mondjuk szerintem 3000 fölé pörgetni városban-országúton szinte soha nem kell, de adódhatnak olyan szituációk, amikor hasznos lehet), és rugalmasabb lett 2000 alatt is.
Biztonságosabbá és érezhetően rövidebbekké váltak az országúti előzések, az autópályán kínlódás nélkül gyorsul csomagokkal, klímával is, könnyen tartja a 140-150-et, ha kell.
Ígértek a termékhez fogyasztáscsökkenést is, itt árnyalnom kell a képet kissé.
Korábban egy másik topicban leírtam, hogy kezdettől pontosan vezetem a fogyasztási adatokat (csurig tankolás, számológép), így itt is van összehasonlítási alap. A korábbihoz képest úgy vettem észre, hogy nem történt változás sem negatív, sem pozitív irányban, a négy évszakos adatokhoz viszonyítva átlagban 1 tizeden belül maradt az eltérés. Lehet, hogy sikerülne csökkenést is elérni, bár én azért néha szeretem érezni az intenzívebb gyorsulást. Tartós, egyenletes sebességnél valószínűleg kevesebbet eszik a korábbinál, de a kisdízeleknél egy 5%-os csökkenés is csak 2 dl-t jelent.
Műszaki vizsga két hónapja volt, simán átment, nem kellett előtte kiszedni a boxot.
Összefoglalva: ha valaki fogyasztáscsökkentésre akarná használni, akkor nem igazán éri meg, lehet, hogy soha nem hozza vissza az árát. Viszont tény, hogy Frici most klímával, megpakolva gyorsul úgy, mint korábban üresen, szélesebb fordulatszám-tartományban képes dolgozni, biztonságosabb vele előzni, vígan felrohan a meredek emelkedőkön is, számomra meggyőző érvek. Tudom ajánlani.
Üdv mindenkinek!
-
Sziasztok!Valaki esetleg a szombathelyi chip tuningosról tud valamit?a Kollár chip helyileg merre van?
-
traktort ne tuningoljál!!!
-
Miért? Sokkal egyszerűbb mint bármi mást és van is értelme chipelni ellentétben a benzines szívóval.
-
lehet,de nekem a diesel csak munkagép marad.és nem chipeltem a szívó benzinest sem :D
-
szerintetek érezhetően sok különbség van a tuningboxos márkák közötti megbízhatóság,tartósság,tejesítmény...paraméterek között?mert hogy árban nagy az biztos..
-
Én boxot nem vennék. Egy rendes chiptuning sokkal jobb (értem a rendes alatt fékpadi méréssel mindennel megírt chipet). A boxon nem tudsz variálni és hiába széria a motor 2 egyforma sosem lesz.
-
chip tuning milyen árban lenne kb?
-
60-tól a csillagos égig. Attól függ hol csináltatod.
-
meg utána meddig bírja a szerkezet.sok hozzá nemértő hirdeti magát és csinálja.nekem cimborámnak pusztán csak 4 db injektort kellet cseréltetnie mert rossz helyre találta vinni az autót.
-
Igen,ezt én is hallottam h necces a chip,de talán ha jó kezekbe kerül akkor sokkal jobb mint a tuningbox..Tudtok ajánlani vkit aki hozzáértő,és megbízható?Mert lehet inkább a chipet választom mint a boxot,ha már ugyanaz majdnem az ár(kb 60eFt)
-
Helló!
Gondolkozott már valaki 1,4 tdci be intercooleren és egy kis nyomásnövelésen?!
Azt néztem hogy C3 HDI-be van ilyen kiadás és 92 LE, gondolom kellene mellé chip is de már talán anélkül is jelentene valami?!
-
Helló!
Gondolkozott már valaki 1,4 tdci be intercooleren és egy kis nyomásnövelésen?!
Azt néztem hogy C3 HDI-be van ilyen kiadás és 92 LE, gondolom kellene mellé chip is de már talán anélkül is jelentene valami?!
cooler ok nyomásnöveléssel meg simán többlet üzemanyag nélkül mi értelme van?régen is a tdi-knél ha állítottunk a nyomáson az adagolón is hogy több nyálat kapjon.
-
Nem tudjátok,rá lehetne épiteni a citroen 1.4 hdi 16 szelepes hengerfejét?