Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : Totya79 2009 May 08, 23:43:12 PM
-
Tervbe van véve első lengéscsillapító csere, de nem igazán tudom eldönteni milyet rakjak bele. Néztem többfélét, de jó lenne ha ezekről gyakorlati tapasztalatokat kaphatnék a jó választáshoz. A kiszemeltek: KONI sport(sárga álítható keménységű) Bilstein B8 Monroe reflex(csak hátsót találtam, de lehet hogy van első is?)
Az autó 1.4 TDCi 40mm-t ültetve van Eibach pro kit-el, ami tényleg sokat javított a menettulajdonságokon-de szeretném még kicsit fokozni. És azért valami komfort is maradjon.
Szóval ha valakinek van-akár ezeken kívül is-valami tapasztalata sport lengéscsillapítóval, az írjon. Kösz!!!
-
Nekem Koni Sport (sárga) van elől a játszós MK3-ban. Állítható a csillapítás, be lehet úgy tekerni, hogy nem tudod lenyomni az autót. Szóval jó, az ára újonan olyan 30-45.000 ft/db lehet.
-
És nem rázza ki a lelket belőled rosszabb utakon? Létezik belőle rövidített szárú változat ültetett autókhoz-de a Fiestához pont nincs. Ezt meg pont 40mm-es ültetésig lehet használni garanciával. Egyébként ez a Koni volt az első a sorban a jelöltek között most 39000.- db-ja, ami nem olyan sok. (a bilstein elég drága, de ha nagyon fa*a lenne..)
A monroe reflexre azt írják hogy progresszív működésű- ha lassú a szármozgás-lágyan viselkedik, ha gyors akkor keményen: nem kell választani sportosság és kényelem között. De létezik ilyen KONI-ba is, csak nem a Fiestákhoz. :-[
Most arra gondoltam, lehet hogy a gyári ST csillapítókat kéne berakni?! Az ára mégjobb, és mégiscsak ehhez a kocsihoz lett kitalálva. Valakinek tapasztalata róla?
Az ST mennyivel van ültetve a normál Fityókhoz képest?
-
Hali!
Hát az ST lengéscsillapítókat nem ajánlom, mert az nem jó a gyári ültetőrugóhoz. Gyárilag nem is lehet rendelni hozzá rugót. Én is betettem a pro-kit-et, de nem volt vele jó a rugózás, minden egyes úthibánál felütött. Az ST lengéscsillapítói máshol dolgoznak, mint a sima fityóké.
-
nem baj Roli az enyémbe tökéletes :)
-
Hali!
Hát az ST lengéscsillapítókat nem ajánlom, mert az nem jó a gyári ültet?rugóhoz. Gyárilag nem is lehet rendelni hozzá rugót. Én is betettem a pro-kit-et, de nem volt vele jó a rugózás, minden egyes úthibánál felütött. Az ST lengéscsillapítói máshol dolgoznak, mint a sima fityóké.
És akkor a tiédben most mi van?
Visszatetted az eredeti rugókat?
nem baj Roli az enyémbe tökéletes :)
Te a gyári csillapítókkal használod?
-
A gyárit tette vissza és az enyémben van az ültető szett.
-
én a gyári gátlókat használom. legalábbis egyenlőre ;D
majd idővel cserélek mindent: szilent,gátló..
-
Szia.
Itt nézz körbe lengéscsillapító ügyben: http://deviltuning.hu/?oldal=14&q=fiesta
kb 28000-től kezdődnek.
-
Már vannak jelöltek(többek közt ez a sárga Koni is), csak tapasztalatokat szeretnék tudni róluk hogy viselkednek ültetett Fiestában!
-
Koniról én is kérnék információkat!
-
Hali
Koni lengéscsilit senkinek nem ajánlok több autóba szereltem már be és ültetem le öket és majdnem minden második autóban egy nagyobb uthibátol a lengéscsili szára meghajlót és erre a hibár nem vonatkozik a gari csak a folyásra.magyarán pénzkidobás.Aztán nekem sport csilapitók vannak benne + a gyári ültető szet és én majd az st csilapítokat rakom bele.A felütés meg minden sport futonál jelentkezhet nem ide vannak tervezve.
-
Akkor mi lenne a konyhafőnök ajánlata?
-
Koniról annyit, hogy havernak az RS2000 escortban faxául működnek már 1 éve, semmi baj nincs velük. futóműve jó lett vele.
Gyikusz: az a csillapító tengelyhajlás az parás az nem attól volt mert koni, az bármelyikben meghajlott volna. szerintem neked nem megfelelő gátló került az autóba az inkább attól ment tönkre.
Sport lengéscsill, hát szerintem, mindenképp érdekes kérdés, mert a gyárit is fel lehet újítani, és keményíteni. 1 előnye lehet hogy ha állítható a keménysége a gátlónak, és/vagy a magassága is. szal valami ilyesmi extrát keressetek, ha van akkor nyugodtan ültessétek le. nekem gyári keményített gátlók vannak a kocsiba semmi Xtra, és vesekövem soha nem lesz, felütés nincs (ezért van keményítve, nem csak rövidítve a rugóút...)
-
Hali
Koni lengéscsilit senkinek nem ajánlok több autóba szereltem már be és ültetem le öket és majdnem minden második autóban egy nagyobb uthibátol a lengéscsili szára meghajlót és erre a hibár nem vonatkozik a gari csak a folyásra.magyarán pénzkidobás.Aztán nekem sport csilapitók vannak benne + a gyári ültető szet és én majd az st csilapítokat rakom bele.A felütés meg minden sport futonál jelentkezhet nem ide vannak tervezve.
érdekes nekem 8 éve van több autómba is...sosem volt semmi gondom vele....csak ha valaki szarul állítja be max akkor....
-
sudye nekem nem let berakva semi féle koni!Én maradok a gyári sportnál csak fordokkal foglalkozom és egy másik klubb autóit csinálgatom és ott több autón jelentkezet a hiba!Szabyk nak meg röviden én elmondatm a tapasztalatom nem okoskodtam de remek hogy neked jól mükszik!
-
ok,de akkor ne beszélj úgy mint ha mind sz*r lenne ;) :)
-
Nekem Eibachom van, 3,5 centivel lett lejjebb ültetve a kocsi, emellé peres gumik.... hát a fogtömésem is kiesne az utakon ha lenne fogtömésem (még)
A szart is kirázza az emberből, de a kinézet kárpótol.
-
hát azért lehetne szerintem még keményebb. Az ültetés mellé.
-
Na az a helyzet, hogy a hátsó lengéscsillapítók végleg kimúltak, így megvettem hátra a konikat. Holnap berakom és majd jön a vélemény.
Egyébként a futómű témára fogékony embereknek ajánlom a http://www.startmagazin.hu/magazin "Futóműtuning, a feketemágia" című cikkeit. Nagyon profi munka.
1 kicsit más: Futóművizsgálaton voltam, és egy elég komoly problémával szembesültem. Miszerint a jobb első kerék dőlésszöge +2fok, ami annyit takar hogy a torony nem bírja a ma divatos körforgalmakat az én-(nem kis)-tempómmal.
Úgyhogy aki szereti a nagy kanyarsebességet, annak kötelező darab a toronymerevítő az autójába-függetlenül attól hogy ültetett v. nem v. bármilyen.(Afentebb említett cikkekben minden bent van)
Neki is állok gyártani magamnak egyet. Ha kész lesz küldök majd képet is róla.
Nekem Eibachom van, 3,5 centivel lett lejjebb ültetve a kocsi, emellé peres gumik.... hát a fogtömésem is kiesne az utakon ha lenne fogtömésem (még)
A szart is kirázza az emberb?l, de a kinézet kárpótol.
Nekem is ez a rugószett van a kocsiban+16"-os kerekek, és most pár nap tesztelés után azt mondhatom, hogy nagyon jól működnek ezek a gátlók. Nekem van már jónéhány fogtömésem :-[, és nem esik ki. Te szerintem nagyon keményre állíthattad. Felesleges. A gyári beállítás v. max egy fél fordulat+, és tökéletes(Próbáltam több beállítást-5* szedtem ki és állítottam-rajta).
A görbülésről + annyit, hogy lehet teljes keménységre állították, és a nagy ütést nem tudta felvenni(nem nyomódott össze) és inkább oldalirányba kihajlott. A lényeg a rugó keménységéhez kell a gátló keménységét egyenes arányban állítani.
A Fiestánál az Eibach rugóval a Konit gyári álláson(úgyis keményebb már mint a gyári csillapító) érdemes hagyni.
Ez saját tapasztalat-de mindenki maga dönti el neki hogy jó.