Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : btomy 2009 April 15, 07:13:02 AM
-
Sziasztok!
1993-as Fityeszemnél megkergült a fordulatszám... Értékeket fordulatszám-mérő hiányában nem tudok mondani, de időnként felszalad úgy közepes fordulatra, majd 5-10-20 másodperc után visszaesik alapjáratra, vagy máskor alapjárat-közeli fordulat fölött ingadozik... Sajnos ennél pontosabban nem tudom leírni... :(
Egy szerelő szerint a fojtószelep-állás érzékelő (ha az egyáltalán az: a karburátor oldalán, a vezető felöli oldalon egy viszonylag kicsi piros kütyü...) van szétbuherálva, de komolyabban nem mert hozzányúlni, mert félt, hogy el sem tudok jönni tőle...
A Bárdinál néztem, nekik nincsen. Azt javasolták, hogy márkaszervizben érdeklődjek. Ott természetesen tudnának rendelni, de horror áron, majdnem 39 k-ért... Ez igen vad ár, hiszen ez gyakorlatilag csak egy potméter... Honnan lehetne beszerezni emberi áron...?
Várom az ötleteket és előre is köszönöm a segítséget!!
btomy
-
Kedves Klubtárs!
Nálam is csinálja/csinálta, valószínűleg valahol fals levegőhöz jut a motor - és ha jól tudom a légtömegmérő miatt emelkedik/esik vissza a fordulatszám. Nekem automata az injektor a kocsiban az is szokott pörögni, ha még nem melegedett be eléggé a motor.
Bontóban biztosan lehet hozzá találni, de érdemes lenne az alkatrészekkel foglalkozó fórumokon megkérdezni a klubtársakat, mert elég sokan hirdetnek bontott alkatrészeket.
-
nekem valahol akad egy ien. elökeresem!
-
Köszönöm!
Ryan! Azt hiszem, hogy amúgy is mennem kéne (már kellett volna...) valamikor feléd a széles díszlécek miatt... (ha még egyáltalán megvannak). Ha megtalálod ezt a kütyüt, akkor légy szíves üzenj!! Az árban (remélem) megegyezünk... ::)
-
A Lambdaszonda is csinálhatja a furcsa fordulatszámot.
-
Köszi, ez is egy lehetőség...
-
Sziasztok!
Ismét a régi téma, azaz csak részben... Egy jó időre (vagy 4-5 hónapra) teljesen megszűnt a hibajelenség, aztán újra jelentkezett. A fordulatszámom ugyanúgy kerge, de most máshogyan...
A lényeg az, hogy hol ingadozik az alapjárat, hol pedig egyenletesen pörög... Viszont mindkét esetben csak addig, amíg valamilyen sebességgel halad az autó! Ha megállok, 2-3 másodpercen belül normalizálódik a fordulatszám... Tudom, lesz akinek ez hülye kérdés: de honnan "tudja" a motor, hogy az autó áll, vagy halad...?
Várom válaszaitokat!
-
van egy sebesség jeladó a váltón, ott annél lehet a hiba.
-
Sziasztok!
Van egy 1.3-as fiestám és olyan dolgot csinál ha kinyomom a kuplungot menet közben sebesség váltáshoz akkor felbőg a motor és a fordulatszám 2500-3000-ig is felmegy! És mostmár egyre többet csinálja!
Ha valaki tud segítsen!
Köszi!
-
Fogalmam sincs, hogy ez Mk hányas, meg hogy milyen egy Mk3,4,5 motor, de tegyük fel, hogy injektoros, lambdaszondás szabályozású.
Ha igen, akkor ahhoz, hogy pörögjön a motor, ahhoz levegő kell. (A benzint az elektronika adja hozzá. )
Honnan jöhet a levegő, amikor nem kell?
Elpiszkolódott az alapjárati szabályozó (ha van ilyen).
Elpiszkolódott a pillangószelep környéke és kicsit felakad a szelep. A kettő közel van egymáshoz. A pillangószelepnél a torokban néha van valami bevonat, amit a gyár szerint nem szabad letörölni.
Hamis levegő jön be, mert valamelyik vákuumcső, vagy kartergáz visszavezető cső repedt.
Az alapjáratszabályozó nem hibás, csak rossz jelet kap.
Hirtelen ezek jutottak eszembe valószínűségi sorrendben (a net-es panaszok gyakorisága alapján).
-
Köszönöm az információkat!
-
Szívesen. Majd írd meg, ha van fejlemény. :)