Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : harciger 2009 March 22, 11:05:56 AM
-
Sziasztok Skacok.
Gondoltam megosztom veletek, hogy a múlt hetekben mit mennyiért és hogyan végeztem a mi kis Freden.
2008 nyarán vettünk a kedvesemmel egy 1993 1.3-as fiestát.
Eleinte jól ment mint ahogy az 1.3 injektoros gép. Mikor már át kerűlt a nevemre, jöttek a problémák.
A motorból szinte mindenhol fojt az olaj. A futómű feküdt az úton. Csak röviden írom ezeket, nem szeretnék agyvérzést kapni ahogyan vissza gondolok. Mióta megvan ez a szerencsétlen gép azóta őszülök.
Február közepén jöttünk haza Pestről Tiszaújvárosba. 130-as tempóval. A tükörben láttam, hogy nagyon csúnya a kipufogó füst.
Gondoltam magamban a gyűrűnek vége. Egyszercsak egy hatalmas füst a motortérből olyannyira, hogy már nem is láttunk ki az ablakon.
Szerencsém volt a szerenycsétlenségben, félre tudtam húzódni egy pihenőben. ??? Felnyitottam a motorháztetőt....... az összes motorolajat kiköpte a motor. Ez hihetetlen volt látni. szó szerint kihányta. :o :-X
Szidtam az eget. Mivel készűltem az útra volt egy 5literes olajam. bele is tőltöttem a 2.5 litert.
26km után szintén.ismét megtörtént az eset. Nagy nehezen hazaértünk.
Édesapámnak van egy garázsa tele szerszámmal. még nyomaték kulcsot is találtunk. :notworthy: SZUPER. szétszedtem a motort.
A hengernek legalább 0.5mm-es válla volt.
A motort teljesen csupaszra, még a vezérmű tengelyt is ki vettem. Mert csak így vállalták a Fúrást.
Miskolcon végezték: Blokk fúrás 20ezer.
Főtengely köszörülés 25ezer.
hengerfej felújítás, síkolás, szelep becsiszolás, új szimering 18ezer.
Új főtengely csapágy 16ezer.
Új Götz dugók 74.97-es méret 25.200ft.
új Tarabusi gyűrűk 75-ös méret 18.600ft.
Tömítés készlet mindenhova 17.800ft.
új Vezérműlánc 1900ft.
új kipufogó középső, hátsó 22.700ft,
kuplung szerkezett+ tárcsa+csapágy 18.000ft.
A motor csak 142.300ft volt. És még ebben nincs a szerelő munkadíja mert én magam fűztem össze a blokkot és hejeztem be a kocsiba. ezt ne vállald. nagyon nehéz volt vissza tenni a motort. a súlya miatt is, meg a motort beilleszteni a váltóba mert ugye csak egy féleképpen lehet. meg az a kiba***** kuplung miatt is. Az adrenalinom már az isten lábát csókólta.
Mindent nyomaték kulcsal huztam meg, ne legyen ebből gondom. egyszóval PRECÍZEN. mivel pénzileg kisember vagyok így féltem is összerakni.
Miközben a motort fúrták rendbe tettem a futóművet.
Első kettő lengéscsíllapítot kicseréltem, két alsó talpas, kormány gömbfej, fékcsövek, fékeket felszabályoztattam egy esztergályosnál. futómű beállítás. ááááhhhh megint sok pénz. :'( Na ami nagyon fontos...A szilentekhez ne nyúlj hozzá. Mert én megszenvedtem vele. azt a sz*rt csak is hidraulikus nyomás alatt lehet szétszedni. a szilentgumit próbáltam benzinnel égetni, vagyis kifúrni, meg vésővel ki ütni. meg a fejemet a falba verni. de kijött 1 teljes napi munka után...... :-X :notworthy:
Teljesen összeraktam a motort+futóművet. Beindítottam.....
Szépen egyenletesen jár a motor.
Ennyi ideg, izgalom és munka mellett, büszke vagyok magamra.
Jó érzés hallani, látni a munkám eredményét, még annak ellenére is hogy közel 300.000ft költöttem rá.
Mindösszesen 3hét leforgása alatt történt, munka után. Szépen bejáratom a motort. És remélem 5 évig nem lesz gondom semmivel.
Az autót egy kereskedésből hoztam ki, így az előző tulajt nem is láttam. De ha netán találkoznék is vele köszönés nélkűl egy orrcsont töréssel nem úszná meg. Abszolút nem foglalkozot az autóval. a régi olajat leengedve egy szaki megitélése szerint több mint 30ezrett ment. Azt kívánom neki életevégéig 2ütemű Wartburgja legyen.
-
Erre hirtelen azt hiszem csak egy őszinte "Gratulálok!"-ot tudok mondani, nem semmi melót végeztél el - igaz, nem semmi pénzért. Reméljük sokáig örömet okoz majd hálából a gép...
-
aprók közt árulja :-\
-
Csodálkozol?
Az én bizalmam is megingott már a mondeóban, mert túl sok alkatrészét láttam már ahhoz, hogy fülelés nélkül merjek utazni benne...
Majd a következő tulaj kiélvezheti e kiskocsi nyújtotta kényelmet és megbízhatóságot.
-
Felteszek pár képet a haldokló motorról.
Jól látható, hogy még az úristen is olajos volt.
Őszintén szólva az új alkoholos üzemanyagnak köszönhető, tényleg csak kismértékben szabad vele járni mert ez annyira száraz.
Mindenféle kenőanyagot kiől a benzinből és a motorolajból.
Viszont az injektort, és ahol benzin jár azt olyan szinten kitakarította mintha most vettem volna bele mint új alkatrész.
Tapasztalataim szerint csak egyszer érdemes teletankolni az autót. Egyszeri megtankolás után jól érezhető, hogy kitakarított mindent. Ezzel azt akarom mondani: jobban fog menni az autó. Csak az volt it a nagy gond, hogy én bele tettem kb: 2000km. Ezzel túlzásba vittem.
A képeken jól látható, hogy mit művelt az etil. A henger faláról leégette azt az úgymond megszilárdúlt nyálkás bevonatot ami az olajból maradt ki. Ezzel a gyűrűket is jól megkoptatta, illetve kiszárította és késöbb eltöröttek. Ez után jött a dugattyú. Megette. Mivel a dugó oldala már kopott, így a törött gyűrű át is lépet a henger és a dugattyú között. ha jól megnézed a képen látható ahogy a dugó és a szelepek összetörték a gyűrű egy részét. Majd a nyomás hatására a kipufogó szelepnél távozott azok a kis darabkák. Gondoltam magamban szétszedem a katalizátort, mivel tul sok olaj távozott a motortérből akkor a cat. is kaphatott belőle. Szétszedtem...........Magvannak a gyűrűk, csak szilánkokra hullva.hát igen amikor megláttam ezt a fejet vágtam én is....... ??? :-X :laugh: :'(
[a csatolmány törölve]
-
Skacok.
Ami nagyon érdekes:
Már tettem bele 470km. Hideg motornál abszolút nics kartergáz, még a szaga is messze áll ahoz a büdős füsthöz. Viszont meleg motornál már jelentkezik. Szerintem ha teszek bele még 5000km ugye amikor már bevan járatva akkor is lesz nagy kartergáz, és ugyanolyan takony szerű folyadék lesz benne, az ami lecsapódik az olajból.
Réjöttem, hogy ez nem csak tipúshiba hanem az összes alúlvezérelt felűlszelepelt motorok hátránya az olajfogyás és a sok trutyi. az olajat még nem néztem de a trutyi már ott sorakozik a légszűrőházban. Félszintetikus 10W40 SP olajat használok.
Az én véleményem szerint ez a jelenség azért van mert alúl van a vezérműtengely, alúl van a szelepemelő, valószínű itt enged át néhány olajat vagy olajpárát, mert ezt ugyan keni a motor, hogy be ne sűljön az alktrész. ezen fekszik, függőlegesen a szelepemelő tőrudazat 8db ( nem, tudom mi a hivatalos neve) és ez mozgatja a szelephimbákat. E miatt is gyenge a motor. Ez tényleg és valóban itt a hiba. A régi SKODA motoroknak is szintén ez volt a hibája. na meg az amerikai sz_rok.
-
A habosodás minden alulvezérelt motornál megvan, tegnap takarítottam ki a szelepfedelet én is, (1.1i) 10W40 van nekem is. Kérdeztem a szerelőt, hogy ha full szintetikusat tennék bele nem-e lenne jobb, meg kell próbálni volt a válasz.
-
Amint elérem az első 1000km-ert lecserélem szintén félszintetikusra, aztán a következőt 3000km-nél majd 5000km-nél megkapja a teljesen szintetikusat. De akkor valami jó fajtát, most láttam shelt 25ezerért megvettem volna, de addig míg kopik a motor nem teszem bele. Na jó de ez drága is.
Skacok ki melyen olajat használ? minőségben?
-
az nagyon drága olaj! annyit fölös rákölteni! kemény tuningolt verdákhoz való olajat lehet már 15e-ért kapni 5 litert!!! utcai használatra bőven elég az OHV motorba a félszint 10w40 is, de ha nagyon fullszintetikust akarsz akkor is 10w40-et ajánlok vmi jobb márkából (német, vagy amerikai)
-
Hát szerintem sem érdemes olyan drága olajat belerakni, meg elég a 10W40, az 5W30 lehet hogy túl híg, akkor már az lenne a baj.
-
Várom, jöhet mailben, köszi! :)
-
Nem rég csináltam meg a fékeket felszabályozással együtt. ezenkívűl még futóműbeállítás is volt.
Viszont azt nem értem, hogy ha megyek bármilyen sebbeséggel erős illetve intenzív fékezésnél rezeg a kormány, annyira, hogy még a kasztni is rezeg egy picit. ez mitől lehet? ??? ja és ki van centírozva a négy kerék.
-
lehet szálszakadt gumi, de ha szabályoztatva voltak a tárcsák (szerintem lófaxt sem ér), akkor lehet az is hogy a tárcsa már kopott és hullámos picit. Hozzáértők és szerintem is a tárcsa szabályozás gyakorlatilag fölös pénzkidobás, érdemesebb venni egy új tárcsát nem olyan horror összeg.
-
bocsánat - nő létemre beleszólnék... ;)
nekem is volt ilyen, a féktárcsa volt eldeformálódva.... Kicserélték és megszűnt a rázás...
-
bocsánat - n? létemre beleszólnék... ;)
nekem is volt ilyen, a féktárcsa volt eldeformálódva.... Kicserélték és megsz?nt a rázás...
lehet szálszakadt gumi, de ha szabályoztatva voltak a tárcsák (szerintem lófaxt sem ér), akkor lehet az is hogy a tárcsa már kopott és hullámos picit. Hozzáért?k és szerintem is a tárcsa szabályozás gyakorlatilag fölös pénzkidobás, érdemesebb venni egy új tárcsát nem olyan horror összeg.
Csatlakoznék az elötttem szólókhoz szerintem is vegyél egy új tárcsát és megoldódik a probléma ;)
-
De ha már elviszem vagyis elvittem. akkor az ember elvárja attól a gumistól, hogy szóljon, öcsi ez a kerék rossz. akkor nézek másikat.
Fa*za most vettem a vaterán 22000ft-ért gumival együtt.
ÓÓÓ de idióta vagyok most jutt az eszembe, hogy egy tőcsavar hiányzik a tárcsánál. Ez is okozhatja a rezgést? Na majd holnap délután berakom neki.
-
Én a féktárcsára gondoltam ;) Meg szerintem a többiek is ;) Javítsatok ki ha nem
-
Bár eddig nem mondtam, de én is a féktárcsára gondoltam (és a többiek is).
Vsizont az a tőcsavar "nem rossz" ötlet... ;)
-
Belőlem a tapasztalat beszélt :) :P (fúúúú de viccesen hangzik egy nő szájából :laugh:)
-
én is a féktárcsára gondolnék első körben, a gumi csak másodlagos lehetőség, tőcsavar hiányzik? szal csak 3 anya fogja a kerekedet? vagy arra a kis csavarra gondolsz ami külön a tárcsát rögzíti? nem egészséges ha 3 tőcsavar van a 4 helyett, rázhat attól is, de én inkább a deformált tárcsára gyanaxom, ugyanis elvileg 3 csavar is oda tudja fogni úgy a kereket a helyére hogy a tárcsa nem mozdulhat el alatta.
-
A kerék kotyog, mind a két oldalon. már mindent megnéztem. Egyszerüen nem jövök rá. Hol a fe*ében van a hiba?
-
Nem lehet hogy örökmenetes a csavar! Másik autónál már jártam így, egyszer valaki megtépte és utánna 100km-ként rá kellett huzzak! Csak egy ötlet volt!
-
kerék csapágy?
-
kerék csapágy?
a kerékcsapágy nem kotyog, búg, majd üt. ;) én tudom ;) kotyogni a gömbfejek szoktak. talpas? kormányösszekötő külső, ill kormányösszekötő belső gömbfej rendbe van?
-
bevigyem a fehér jobb első agyát? ugy log mint az isten nyila :-\
-
A hétvégén alvázvédő napom volt. Teljesen lekentem mindent, még a kipufogót is sikerűlt alaposan. Mindegy hadjgy bűzölögjön. Szóval: Mi úgy borítottuk fel a kocsit, hogy a kerékcsavarokra speciálisan kialakítot álványra rögzítettük és féloldalt megált az autó. Majd ha sikerűl teszek fel képet. 6órán keresztűl nyomódot az egyik oldalán. Mikor kész lettem visszahelyeztük Fredet a talpára. és a kerekek nem kotyognak, viszont még mindig rezeg nagy fékezésnél. ??? Elviszem egy komoly futómű ellenörzésre ahol van rázópad. Kíváncsi leszek hol a hiba. A garázs szomszédom szerint ki van kopva a felni ahol rögzítjük a csavarokat.
-
Sziasztok!!
Egy kis sztori tőlem is! Nálam dettó ez volt. Kopogott, rázott, csattogott és kotyogott!! Elvittem szervizbe (ez egy másik, hosszabb sztori) és meglett a gond forrása. TORONYCSAPÁGY miatt kotyogott a kerék! Nem is mondom, h mennyire billegett. A kattogás, kopogás és hasonlók a szilentek és stabrudak kopása miatt voltak! (elvileg megcsináltak mindent rajta, de csak holnap kapom vissza egy baki miatt! :D >:( ) remélem tudtam segíteni kicsit!!
-
hali tegnap kicseréltem a jobb elsö talpast azota balrra log a kormány kicseréltem a kormány kardánd de még mindi instabil a kormányzás mitöl?
-
mi pontosan a jelenség? első futóműben otthon vok :D párszor már csináltam. ha a talpast cserélted valsz a kormányösszekötőt is lekötötted hogy odébb tudd lökni a gólyalábat. namármost lehet hogy azzal az elmászott az eredeti beállítástól. vagy beállítod a kormányt középre és úgy állítod be szemre a futóművet, vagy irány futóműves aki műszerrel belövi.
az instabil futóművet két dolog okozhatja: a gömbfejek kopottsága, és a szilentek. elmondásod szerint a gömbfejeket cserélted. a szilenteket is kéne. a lengőkarszilentek nekem is cserések most.
-
ja igazad van de az a baj hogy aki a talpast cserélte nem kötötte ki és beterpesztet reggel egy másik megcsinálta xupi kösz a segitséget
-
Tegnap véletlenűl felgyorsúltam ;D 150km/h s majd erősen fékeztem. :o Azt hittem az összes csavar kiesik az autóból a rázkódástól. Megijedtem. nem megyek csak 80-nal. :-[
-
nálam is csinálta régen... fékezésnél a kormány rázott meg csörgött a kocsi... az első tárcsa fék hullámos volt díves dombos /ne kérdezd hogy mitől merre../ elvittem felszabályoztatni + új betétek és kész azóta nem csinálja ::)
-
nem sokkal drágább egy új tárcsa hozzá, mint a szabályoztatás ;)
a hullámosodása a tárcsának a nagy hőhatások nagy fékezéésel tócsába érkezés stb-k miatt keletkezik. ha a féktárcsa már meg van kopva, ugye vékonyodik, minél vékonyabb a tárcsa annyál könnyebben hullámosodik be.
-
sUdYe! te autó szerelő vagy vagy mi a vihar? :o ;D
-
nem, csak egy megrögzött autómániás :D jelenleg közgazdásznak tanulok, és szeptemberben kezdem újra közlekedésmérnöki tanulmányaimat is :P
szeretem a fizikát, kémiát, és az ezeket 1 géprendszerben összekapcsoló autókat :P jah és 2004 óta amióta autóm van igyekszem mindent magam megcsinálni a kocsikon. 2 nyáron dolgoztam autószerelő műhelyben is, jó meló. :D nem fizettek túl sokat, de sok rámragadt a szakmából. :)
-
Az új tárcsát kell szabályozni? Hol érdemes venni, na és mennyiért kínálják?
-
új tárcsát csak zsírtalanítani kell és felrakni. és bárhol, Cromax, Bárdi, Unix, Meteor, NagyAutó stb.
ár meg változó, típustól függ. rá kell kérdezni.
-
Szóval......
1117. km-nél járok. az első 10W40-es olajat tőltöttem bele. Csak azt nem értem miért nem kocolódik az olaj? Viszont már 1Litert bevágot. Úgy döntöttem még beleteszek 1000km s aztán cserélem le a szűrőt olajjal együtt. Remélem addigra már csúnya lesz a színe.
A motor.....
Egyre jobb a hangja. na meg az ütem is szép. Hideg motornál nincs kartelgáz. melegmotornál viszont minimálisan. Oda álltam a haverom suzukiához és hallgattuk melyik a hangosabb. :laugh:
Viszont rájöttem,hogy az egyik himba még mindig hangosan ketyeg, azért mert van legalább 4-5mm kilengése. S talán ezt az egyet nem tettem volna vissza a helyére? Szelep ellenőrzésnél jó az érték. De igen is jól tettem vissza..... :) nos miért mozog ki egy kicsit jobbra balra a tengelyen?... Hézagoló gyűrűket teszek rá. s az talán majd nem engedi.
Majd csak lesz valahogy.. ;D ;D ;D
De a motor úgy megy mint a golyóóóó :notworthy:
Korábban említettem nektek, hogy szétrobbant a légszűrőházam.
Na most, összeragasztottam szilikon ragasztóval. sok juk van rajta de csak a külső légtérben. Viszont amikor oda taposok a gáznak olyan Qrvajó hangja lett,hogy az besz_rás. Morog, szív, fúj...... Élvezem. Teszek is rá sportlégszűrőt. :D Sokkal jobb így a motornak annyi levegőt kap amennyit kér. Dús oxigén tökéletes égés, kevesebb benzin. Ja azt elfelejtettem megírni, hogy egy tankkal azaz 42Liter 560km a ható távolság. de csak városi használatban. Szerintem nem rossz. HétésfélLityóperszázon
Futómű.....
Eleinte azt hittem nem csináltam vele semmit, mert abszolút nem éreztem semmi változást. ugyanúgy billeget az úton mint a régi alkatrészekkell.
Apám azt mondta: Menj le a Tiszapartra ahol sz_r az út és fingassd meg. Úgyvan az apám. Nahát én levittem, Hallgattam az apámra. Jól megmozgattam a teleszkópokat, szilentet, szinte minden a hejére ugrott. Fel is ütött egyszer kétszer....najó háromszor ;D Kiléptem az útra...........Mi ez Merci? :laugh: :laugh:
Tényleg jó tett neki.
Na most már elég nem festegetek itt unalmas élményeket. De én élvezem-tem. :laughing7: :laughing9: :laughing6:
-
Kartergőzőm nekem is van... nem is kevés sajna, pedig ugye ebbe is minden fel lett újítva... ugyanakkor olajat egy grammot nem eszik, se vizet, egyedül ez a karter dolog aggaszt(ott). Viszont az enyém sztem nagoyn lomha, nemtudom miért... mondtad h a Tiéd fürge is lett, nos én annyira nem érzem. Meg a másik kérdés. Neked fordulatszámra, kb hol fogy el? csak mert nekem 4000-4400 környékén vége... arra gyanakszom valami nincs túl jól beállítva benne.(vagy ezt már tárgyaltuk egyszer h kb ennyit bir ez a moci)
A fogyim nekem most hogy kezd jóidő lenni, igy ment le 7.5re kb... jah és szintén nekem is ez városi. Majd valamikor találkozhatnánk, megnézegetném mik esetleg az eltérések, hátha sikerül megfejteni ezt azt. :D
-
nálam is magas a kartergáz.. szinte füstől de olajat nem eszik ::)
-
Hallod, de mondom nekem is ugyanez... kartergáz van... nem is kevés, a szelephang megint jön elö, bár az inkább csak beállítás, és egy csepp olajat nem eszik, semennyit >:( Mármint ennek örülök... de a kartergázt nemtudom minek tulajdonitsam...
-
Még nem próbáltam meg mi a fordulatnak a vége mert nem merem még úgy teljesen kihúzatni. viszont egyszer bemérgesítettek a piroslámpánál és kettesben kipörgettem úgy 4000ig és húzott rendesen. viszont hármasban olyan érdekes volt. szerintem 5000ig rendesen húz a motor. De megfogadtam, hogy soha nem pörgetem 4500fölé. Mert az alúlvezérelt motorok már nem bírják az 5000-es fordulatott. szinte szétpörögnek és itt sajnos már nem sok ellenálása van. ilyen a váltó, és ez is okozhatja. Viszont ami engem idegesít az a váltó. szerintem nem ehez a motorhoz való. mert hamar kipörög. Az 1, 2, nem szeretem mert ugrik mint egy ló.
A másik viszont arra is rájöttem, hogy a gyári légszűrő egy nagy rakás sz..rt nem ér. olyannyira visszafogja a motor teljesítményét, hogy egyszerűen nem akar tőlle menni! És tényleg kevesebbet fogyaszt a szétörött légszűrővel. Dúsabb levegőt kap.De inkább a teljesítményen növelt.
-
OHV mocikról: a tányér légszűrős példányok legnagyobb baja a befecsi rendszere. maga a motor elnyűhetetlen, és jó, 97-től már EFI-vel szerelték ugyanezeket a motorokat, és sokkalta jobbak. ha megbízhatóságot és dinamikát akartok nyerni a befecsi átalakítást tűzzétek ki célul leginkább. Mert maga a motor jó lenne ha normális lenne az alapjárat szabályzása meg a befecsi rendszere. nagyapám 97-es escortjába 1.3 OHV EFI van, és álom ahogy megy. tény hogy nem szereti a túl magas fordulatot, erre figyelni kell, de ez egy ilyen moci, nem versenygép, hanem hűséges szolga. ;)
-
Ez így van Sudye!
-
Kicseréltem a féktárcsákat, és még mindig rázza az egész kocsit fékezésnél, sőt most másképpen mint a régi.
Az autóboltos szerint ez okozhatja még a régi fékpofák is, mivel a régi szétrázta így most ehez kellene majd bekopnia.
Szerintetek? Sudye Viktorwz ? Mi legyen elvigyem futóműveshez ahol mérnek fékhatás mérést? Idegesít, meg egy kicsit félek ha netán véletlenűl leránt az útról.
2312km
Most a hosszú hétvégén megjártuk Budát, Érdet, Visegrádot-Fellegvárát. Így a fogyasztás szörnyű volt. Behajintotta a 40Litert 480km-en Talán a szerpentin zabált olyan sokat? Na jó ott tapostam is, különösen nem zavart a bejáratós motor. nagyon élveztem a teljesítményt. Na meg a pesti dugók, sokáig áltunk néhány piroslámpánál. Az olajfogyasztás teljesen megszünt. Még a kartelgáz is eltünt, csak a szag és a nyomás vagyis a gáz érezhető. Ennek úgy örülök de szerintem nem sokáig fog tartani. mivel most meleg is van, és 10W-40es full szintetikus olaj van benne. Tapasztalatom szerint én mégegyszer ásványi olajat semmibe nem teszek. Trutyi lesz tőle még az atya úristen is. Nem ajánlom senkinek.
A futómű is nagyon jó. Még pesten is elég jól kezelte a sz*r utat. Na meg a szerpentin, nem gondoltam volna, hogy ilyen sokat számít a lengéscsillapító, szilent, talpas csere. Nagyon jól tapadt a kanyarokban, pedig csak 165/65/13 sava gumi van alatta.Egyedűl a fékezésnél a rángatás a rossz. De majd csak bekopik a fékpofák.
-
a kettőt együtt szokták cserélni :D ;) 8)
-
Azért nem cseréltem a fékpofákat mert, még azok szinte újak voltak. alig van rajta lekopás.
De majd leveszem és felcsiszolom. :tongue3:
-
új tárcsához új betétet kell. ;) pont azért mert nem jól kopik a régi tárcsán a betét, és amiatt okozhat ilyen tüneteket.
-
Üdv Mindenki!
Aljas hátsó számdékkal regisztráltam magam!
Vezérműszíjcsere folyamata érdekelne engem, ha alakinek megvan, vagy egy link.
Egy 1.8 szívódízel 90-es évj. Fiestánk van.
Előre kössz:
Tamás
-
Helló!Az előző autóm nekem is 1.8D fiesta volt! ;) Vezérműszijjat én cseréltem rajta,nem nehéz!De feszítőgörgőt nem cseréltem,mert új volt benne!A sztori a következő:Kicseréltettem a vezérlést(görgő,vízpumpa,szíjj)autószerelővel,rá 1hét mulva a motornak eléggé surlódós hangja lett megvizsgáltam és láttam h a vezér szijj kb 1cm széles :'( ,a többit lekajálta a generátor ékszíjítárcsa(ami tipushiba,két gyűrűből áll amiközt egy vulkanizált gumi van)az nekem elengedett és beleért a vezérlésbe,hál istennek nem szakadt el :notworthy: ! ;D Elmentem a bontóba vettem gener.tárcsát(10.000.- >:( )meg vezermű sz.!És nekiálltam.Fönt van egy jelölt f.kerék,meg alul azokat beállítod a jelekhez és ráteszed azt ennyi,a feszítőgörgő autómatikusan feszít! A légszűrőt+a védő burkolatot kellet levenni!A generátor tárcsával többet szívtam...! :-\ sok sikert! ;) (mondjuk én mindent bejelölgettem még a görgöket is :D tutira mentem) De ha közelbe laksz szivesen segitek néked!(Váckörnyékén)üdv
-
Amúgy neked is rezeg minden alapjáraton??Én egy golfnak az adagolóját tettem fel 8) és lomhaából átalakúlt erőgéppé! Ez komoly ha terved van a kocsival érdemes!!! ég és föld a különbség,főleg ha az előtöltés ráengeded egy kicsit,utána olyan lesz a gép.... eltünsz mint szamár a "fekete" ködbe!! ;D Egy autószerelő mondta a tippet,mert a ford disel jó motor csak az adagolója nem a legjobb!!üdv
-
Sziasztok skacok.
Közel 6ezer km van már az autóban. És sajnos még mindig 10Liter a fogyasztása. Az az érdekes az egészben, hogy erős városi fogyasztás mellett ugyanannyi mint országúton és autópályán. azt hozzá teszem, hogy városban előfordúl hogy 4ezerig kihúzatom 2esben, vagy 3asban. és hosszabb távon 100-120 km/h között járok. Ha engedi a forgalom akkár még többel is megyek. Egyszóval nehéz lábú ember vagyok. A másik,hogy tegnap voltam Pesten oda vissza 500km és nem mentem most gyorsan csak azért is, hogy mérjem a fogyasztást 90-100 között. és szintén a 10Liter. Nem tudom hol keressem a hiba okát. Friss motor, a legfontosabb alkatrészek cserélve lettek.
Valami ügyes okos emberke adhatna ötletett hol keressem a hiba okát. Én szerintem valamelyik elektronikai kütyüvel lehet a gond. A lambdaszonda jó mert anélkűl már a 13Litert is megeszi. Egyszerűen nem jövök rá! 1993-as 1.3I Cat. de már CATnélküli.
-
Én szerintem, valamelyik jeladód,szenzorod hibája vagy egy hibakód(ha az a comp.-ban maradt) miatt "vészüzemben" fut a comp. Azaz fix dúsítási aránnyal dolgozik az autód minden körülmények közt.
Nos,hogy melyik szenzor/jeladó lehet az jókérdés.
Célszerű mindegyiknek a működését megvizsgálni,kimérni. Esetleg ki villogtatni egy leddel(ha van erre a célra csati a motortérben) és a hibakód alapján konkrétan vizsgálódni. Igazából hirtelen nemtudom neked milyen vezérlőd van,de EEC IV-nél elvileg kell lennie hibakódolvasó csatinak valahol.
-
szonda hogy van? én hetente 1 éjszakára kiszoktam venni az aksit állítólag resetel a comp. benne.... én 100km-rt 5.5 literrel jártam meg csak is országúton 80-90es tempoval.. igaz alig értem a gázhoz
-
köszönöm a válaszokat. Ntb de hol keressem azokat a szenzorokat? Talán a fő computert cserélni kellene, azt a szűrke dobozt?
Ha beviszem valamelyik ford képviseletbe megtudják mondani szemrevételezéssre, hogy hol itt a hiba? "-3 hetente szoktam levenni a sarut, mert mindig valamihez nyúlok.
A vezetési stílusról meg annyit, hogy én nem tudok ilyen finoman vezetni.
Denso szonda, még csak féléves. ennek muszály jónak lenni.
-
ha nyomod neki enni is fog... kis ccm... ne várj tőle csodát. márkaképviseletben azt se tudják már hogy mi fán terem ilyen autó... erről ennyit. lehet sokminden a hiba oka, azon kívül hogy ennyit eszik van más probléma a kocsival?
-
1.3 és nincs benne kat nyomja neki mint állat szerintem itt a hiba ! az ohv nem szereti ha hajtják!
-
CVH se szereti.../ modjuk nyomok neki egy bátor kövéret hamar apadni kezd a tank... /
-
az megint más ...
ohv láncos ... egy kövér gáz és viheted szelepállitásra... nekem 1.4 sosem evett 10 litert plafon a 8 volt!
-
azért Ryan! az ohv-ről amit írsz az nem teljesen igaz! odáig oké hogy nem szereti a magas fordulatot, de amúgy nagyon jó kis moci :)
nekem csak egy kérdésem van, hacingerhez: ha nem tudsz finoman közlekedni vele a bejáratásnál is tapostad neki? mert akkor soha a büdös életbe nem fog jól enni a gép ;)
-
Azért lesd meg a hűtővíz hőmérséklet jeladót. 1 szál vezeték megy hozzá, és elég szépen tud melegedni ami miatt idővel megkeményedik a szigetelés és össze vissza törik. Másrészt pedig a sarut a végén tisztítsd meg az oxid rétegtől.
Nekem csinált pont ez a saru hibakódot ami vagy állandó szivatót vagy fix benzin-levegő keveréket okozott.
De valóban elég sok oka lehet még. Akár motorikusan akár elektronikusan
Alapjáratod lecsökken bemelegedés után?
-
Köszönöm a válaszokat, tudtam, hogy vannak itt jó gyerekek.
Hiába voltam én ügyes a motor összerakásnál ha még mindig ott van a nagy kérdés. /ugyan miért?/
Leírom nagyjából, hogyan történt az egész.
Az első 1000km úgy vezettem végig, mintha tojás lett volna a lábam alatt. 80km/h fölé nem mentem.
Aztán késöbb éreztem a Lóerőket majd kihúzattam 3000ig. annál főlé nem jártam.
A 4000km megtétele után már a 4000-es fordulatot is láttam egyre többször. na jó nem mindig.
Viszont azt hozzáteszem ha hosszabb útra megyek akkor 100 és 130 között mutatt a sebességmérő óra.
Már kételkedem abban, hogy nem járattam be a motort. De szerintem ez hülyeség mert apámnak új Loganja van és az első perctől kezdve nem járattuk. mentünk vele mint a hülyék. Mégis a 6Liter az országúti. a városi viszont 8L. Ebben már van 45ezerkm.
Lehet, hogy rossz hasonlat, mert ez már csak modernebb moci valamint renault licensz és hengerenkénti injektor. de ez is csak 75Le 8V és jó nagy test.
De az enyém miért nem fogyaszt csak 8-at? Akkor nem izgattna annyira de szerintem a 10L akkor is sok, ha nem is járatódott volna be a moci.
Nagyon jó a termosztátom, /4300ft 92C''/ megfigyeltem és az O-R betünél van mindig a mutató. ha megálok és járatom alapjáraton akkor nyílván tovább melegszik a víz az N betű elhagyásnál már kapcsol a hűtőrendszer.És annak örülök a legjobban, hogy 1km megtétele után elhagyja az első csíkot. jó most igen...nyár van. Szóval. biztos vagyok benne nem a motorral van a baj.
Most,hogy nehéz a lábam az csak egy tény. Most ebben az esetben megnyugszom a 10Literrel. Viszont az már nem tetszik hogy megyek 500km szinte folyamatosan és bevágja az 50 lityot.
Van egy autó szerelő ismerősöm. Elmeséltem neki a tényt. nevetett rajta. De végül beláttam igaza van.
Ne várjak el egy központi injektorostól benzinspórolást, főleg abban az esetben, ha minden reggel munkába indulásnál beindítom, amit s majd a munka helyem parkolójában lállítom. És ez mindösszesen 4,680km táv. az az nincs 5km. Ez a legnagyobb halála a robbanó motoroknak.
Autómataszivató???? na ezt kell megnéznem. ez hol van fiuk? a szerviz könyvem nem ír ilyet.
Szerintem azt a catalizátort vissza kellene tenni. mert ez is csak egy folytás a motornak amit stabilizálna valamit. De mivan a hátsó kipufogókkal? Pedig ez is új, az unixtól vettem mert ez volt ólcsóbban.az egyik haverom azt mondta, hogy az utángyártott kipufogók mind sz_rok.
A motor nagyon szépen jár. nem ingadozik a fordulat. Viszont az idegesít, hogy a legnagyobb melegben és sok km megtétele után mikor megálok leál a motor, mert valami elektromos kütyü szarakodik. a motor erőlködik mert menni akar de mintha nem kapna üzemanyagot. na ezzt akartam még írni nektek. hogy ez mi okozza? az akksim is szarakodik.? amikor már olyannyira süt a nap, hogy szinte mindenki menekűl az árnyékba akkor nem indúl az önindító. nem bírja a meleget az aksim? Pedig bemérték és tökéletes a feszültség benne. De akkor már megint valami elektromos kütyü a hiba?
Sudye
hidd el ennek a motornak nem nagy a kasztni, sőt nagy is a motor.Egy escortos csaj ismerősömnek ugyan ez a motor van a kocsiában. De tényleg tök ugyan ez a motor. és mégis 6-7 között jár. de ő nem is tapossa.
Amit Ryan írt az való igaz. A suzuki is sokat eszik ha fingatják. Bárkinek bármilyen autója lehet az én lábam alatt sokat fog enni. Le kéne vágni.?
Lassan megnyukszom az elkeseredésben. valóban csak finoman kellene vezetni?
De amúgy úgy megy mint a qrva élet.............nagyon megy.
Most viszont finoman fogok közlekedni, hátha a 46-os lábam a hibás.
Az automataszívató hól van? aza piros kütyü az alapjárati mágnes szelep alatt?
Ja elkészűlt az elektrolízis vagyis a HHO generátor, csak a tesztelésnél szétéget a 30A mágneskapcsoló. Most rendeltem 100A-at.
A teszt idő alatt rengeteg gáz keletkezett. szerintem jó lesz. De majd sok képpel új topickot indítok részletes beszámolóval. Ezért törőltem a régit.
Várom a gondolataitokat.
-
így már érthető a szitu :) rövid táb plusz nehéz láb, így ne csodálkozz hogy sokat eszik. sajna 5 km alatt rendesen bemelegednie sincs ideje a motornak.
-
Mivel rövid távon használom, így elnézem a 10Litert. De majd most letesztelem a hosszabb távot. úgy is megyek most ide oda.
Viszont még azt akarom kérdezni tőletek:
Normális dolog az, hogy ha nagy sebességnél mondjuk 80 felett, kiteszem üresbe akkor az alapjárat fent marad olyan 1500-as fordulatig s majd csak akkor esik vissza 900-as fordulatra / normál alapjáratra/ amikor már vagy 20km/h elértem. ???
Azért tartaná ilyen magasan mert kell a motorvákum? vagy most hülyeséget mondtam?
Nektek mi a normál alapjárat?
-
Na, lássuk mit tanultam ~1.5év alatt erről, aztán úgyis jön majd sUdYe tanár úr, és kijavít (megbuktat) ha tévedtem. :)
Szóval haladás közben emelt alapjáraton dolgozik a motor, ezáltal csökkentve a váltáskori rántás/lefulladás esélyét, és megálláskor engedi csak vissza teljesen. Váltótól jön a jel, és VSS a jeladó neve (google kiegészít engem itt: http://en.wikipedia.org/wiki/Wheel_speed_sensor). Az én kocsim sajnos alapjárat-témában nem mérvadó, de nekem is így dolgozik - igaz, nem 20km/h-nál rakja vissza 900ra, hanem megállás után ~1 másodperccel.
-
DVZS! nem buktál meg :D annyival azért kiegészíteném hogy az 1500 kicsit sok erre olyan 1100-1200 között kell tartania a fordulatot mindaddig amíg az autó mozgásban van, tehát gurul. :)
-
Ez nálam is gondot okoz 1-be váltás sokszor reccsenős a magas fordulat miatt. Szinte állóra fékezés után lehet csak szépen betenni. Ez akkor nem túl jó amikor a 2-eshez kevés a sebesség/fordulat
-
az normális, és az a váltó miatt van és nem a VSS miatt. a váltó és a hajtáslánc védelme érdekében nem lehet csak nagyon alacsony sebességnél berakni 1-be :) 2-ben is van elég ereje az autónak. (elvileg, bár az 1.6 CVH-val nem volt mindig így...)
-
1500as fordulat tipikus vákuumprobléma...
-
szeretnék valamire magyarázatot kapni mert én nem jövök rá! Adott egy ültettő rugó mk4-es fiestában és mindig más a magasság! Ezt ugy értem egyszer 48.5 másszor meg 49.5 a föltől mérve a kerékív(Hátsó) Ez miért lehet? Előr is köszönöm a választ
-
sík talajon mérted? üzemanyag ugyan annyi benne? sok tényezőtől lehet 1 mm eltérés
-
Centiméter lesz az TomeeFiesta! :)
-
ez autó nem ácsmunka itt mm-ben kell beszélni. :) amúgy nézd meg a küszöb peremet hátul a két oldalon. 10mm eltérés lehet attól is hogy pl a csomiban benn van vmi az egyik oldalon, ami plusz súly. vagy hogy nem pont ugyanott mérted a két oldalon. nézd meg a küszöb alja és a föld közötti távolságot. ha az sem stimmel akkor a gátlókat is nézd meg hogy egyforma méretűek-e? mert ha nem egyforma méretűek akkor az is lehet a probléma forrása.
-
Jó megmérem ott is! De nekem az a fura hogy egyszer 10mm magasabb mint máskor, és semmi nem változik tehát nem rakok semmit a csomagtartóba ami plusz súly lenne. De majd kiveszem mindkét gátlot és tüzetesen átnézem.Addig is köszi
-
Sziasztok!
Én egy olyan klubtársat keresek akinek Pécsen vagy a környékén van MK4-es Fiestája mert szeretnék megnézni rajta egy pár dolgot és ebben szeretném kérni a segítségét!
Ha van itt ilyen emberke vagy tudtok valakit akkor rámkiabálhatnátok mert fontos lenne!
Előre is köszönöm a segítséget!
Üdv: Attila
-
Sziasztok Skacok.
A motorfelújítás óta 16.868km-t tettem meg. A mostani vegyes fogyasztásom deciliter pontossággal mérve, a mély hidegek ellenére is 6.3Liter !!! -ez komoly! :headbang:
A következő kérdésem lenne, ha van kedvetek válaszoljatok.?!
Június végén szeretnénk menni Görögországba Thassos szigetére nyaralni. Úgy döntöttünk, hogy a fiestával mennénk, mivel nincs más.
Csak az út oda 1200km, ezen felül még vissza és még az ottani bóklászás, én olyan 3000km számoltam. De még az is lehet, hogy átugrunk Athénba. Ezzel együtt már 4500km teszünk meg a nyaralás idő alatt. Számolnom kell a nagy 38-40C" hőséggel is.
Tehát a nagy kérdés???
Ti elmernétek indulni?
Ha igen, mi fontos dolgot tegyek a kocsiba, ami meghibásodna a nagy melegben.
Ps: Sok ismerősöm nyaralt már Görögországban, és mind azt mondta, hogy ott valóban nagyon meleg van a kocsinak, erre készüljek fel!
-
Én 2-szer voltam 95-ös évjáratu mk3-as 1.1-es mociju fiestával görögországba.
Mindkétszer forroság volt(augusztus) de semmi fajta gond nem volt.
Hütövizem nem forrt fel.
Ha minden rendben van az autoddal akkor szerintem nyugodtan elindulhatsz vele.
-
Füzér váron voltunk kirándulni a 3.9fokos full szeles időben.
Tegnap előtt Miskolcon megtankoltam az Agip benzinkúton a Metróval szemben, Auchan kivételével itt volt a legolcsóbb 318,9ft/L.
Viszont előtte belöktem egy flakon SPURIT 980ft-ért.
Ma reggel kitaláltuk menjünk Füzér várra. Belöktem a Gps-be and go.Tiszaújváros-Megyaszó-Gönc-Hollókőháza-Szlovákia-3-as úton-Miskolc-T.újváros.
Mind összesen 360km utat tettünk meg 19Liter benzinnel. azaz 5,27Liter/100km. S ebben ugye volt szerpentin legalább 75km. Tudni illik, hogy nem sporóltam, vagyis azért a szabályokat próbáltam betartani. Szlovákia felé a 3-mas úton ahol 110-el lehet száguldozni ott nyomtam is neki. belecsúsztam a 4900-as fordulatba 5. fokozatban. Hagy ne írjam le mennyivel mentem. uhh ;D
Véleményetek szerint, tényleg ilyen jó a spuri ebbe a felújított motorba? Ezek szerint nekem bevált. Ezzel a piros lével valóban megnőtt a nyomaték, s tényleg kevesebbet fogyaszt. Frissen fúrt blokknál nagyon sokat számít.