Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : ngkgy 2009 January 27, 13:22:02 PM
-
Sziasztok!
A témát azért indítom, mert a 2008. decemberi vásárlású fiestámban a jobb oldali A oszlop mellől folyamatosan hallok egy pattogó hangot. Kétszer vittem el szervízbe, először azt mondták, hogy gyárilag 2 műanyag patent nincs a helyén, egy nap alatt az egyik patentot sikerült visszarakniuk, de nem. Azt ajánlották járjak vele és ha továbbra is kattog vigyem vissza, mert a másik patent berakásához le kell szerelni a műszerfalat. Visszavittem, mert a helyzet ugyanaz volt, 2 napig csinálták, majd érte mentem. Másnap egy hosszabb útra mentem és az első kátyut követően ismét hallom. Szerintetek vigyem vissza megint? Én gyanakszom a szélvédőre is, hogy az pattog, mert ha néha megnyomom a sarkát ugyanolyan pattanó hangot ad, de a szervízben azt mondták, ha feszülne az el is repedne, de mi van ha csak a ragasztás nem tökéletes és mozog. Egy másik szervízben dolgozó karosszériás ismerősöm azt mondta, hogy a fiesták és fócusok esetén egy erősebb fékezésnél vagy kátyunál akár 2 cm-t is deformálódhat a kaszni, ami természetes (ez elég furcsa nem), így a pattogó hang keletkezhet az A oszlop megfeszüléséből adódóan is. Most azon gondolkodom, hogy szétszedem a műszerfalat és megnézem mit lehet vele kezdeni, ha valakinek van ilyen irányú tapasztalata, hogy megoldható -e a szétszedés saját kezűleg, ill., hogy mire figyeljek azt megköszönném, ha megírná. Tanácsot kérnék, hogy belefogjak vagy ne, esetleg vigyem vissza a szervízbe.
Üdv mindenkinek!
-
garancia ugrik, ha hozzányúlsz. olyan másik szervizbe vidd az autót ahol értenek is hozzá, nem csak a számlakiállításhoz.
Ja bocs ilyen márkaszerviz nem sok van!Olyanba én még nem vittem szereltetni a kocsit :(
-
garancia ugrik, ha hozzányúlsz. olyan másik szervizbe vidd az autót ahol értenek is hozzá, nem csak a számlakiállításhoz.
Ja bocs ilyen márkaszerviz nem sok van!Olyanba én még nem vittem szereltetni a kocsit :(
na ezért nem lesz nekem új autóm...
-
az enyém is csinálja a műszerfal jobb oldali részén,hidegben.
néha az őrületbe kerget :BangHead: :BangHead: :BangHead:
....de olyankor mindig rájövök,hogy nem kapcsoltam be a zenét ;D
-
Laccus technikáját alkalmazom én is!Az viszont tény hogy csak télen csinálja.Onnan szokott beugrani itt az ideje a nyárigumit télire váltani. ::)
-
Amikor az a nagy mínusz volt, nekem is volt ilyen pattogó hang a műszerfalból,amíg be nem melegedett az utastér.Ez ellen szerintem nem lehet csinálni semmit.Ha mindig pattog az más miatt lehet.
De a műszerfalat útmutató nélkül lebontani nem állnék neki én sem.Meg az is kérdés hogy le lehet e bontani "nyom nélkül" úgy, hogy később a szervizbe ne vegyék észre.
-
Apropó,útmutató!
Nemrég a Focusos haveromnál járva,felfigyeltem egy könyvre :o
Magyar nyelvű volt,és a Focus részletes leírása,szerelése,meg úgy általában minden tudnivaló benne volt :o
Azt mondta,elvileg van Fiestásban is!!
Ti tudtok erről? :P
-
Nekem az (OFF)Corsahoz volt ilyen szerelési PDF -em ,csak angol nyelvű.Szinte az utolsó csavarig le volt benn írva és fényképezve minden.Biztos hogy van Fiestához is.Engem is érdekelne.
-
Szia!
Le lehet úgy bontani a müszerfalat hogy ne vegye észre a szerviz. Csak az a kérdés hogy tényleg szükség van erre a beavatkozásra? Megmondom öszintén hogy én minden nap újabb tipusú forddal foglalkozom és még sosem hallottam ilyenről hogy ekkorát csavarodik a bodé. Mi lenne ebben a ráció? Milyen lenne a törésteszt ha igy változna a karoszéria. Mi lenne az ajtóhézaggal ha úgy parkolnék le hogy az egyik kerék gödörben van? NE VICCELJÜNK MÁR!!!
Én szivesen megszakértem a kocsit:
Üdv Kob!
-
Hát igen,meg akkor már a szélvédő se lenne egyben(szerintem).
Ha műszerfal akkor illesztés és/vagy patent lehet az oka(szerintem).
Ja,és találtam egy ilyent: http://www.expressz.hu/auto/jarmualkatresz/szemelyalkatresz/egyeb/showAdvert11968331.html
-
Nekem is pattog!
Beletörődés meg kis zene és már nem is hallod!
Lehet,h több kárt csinálsz mint hasznot ha nekiállsz szétcincálni.
-
Sziasztok!
Köszi a válaszokat, én is félek megbontani, viszont azon agyaltam tegnap, hogy a hang amit hallok olyan, mint egy műanyag patent recsegése, mert amikor döccenőbe megy a kocsi akkor adja a hangot de elég rendesen. Az lehet szerintetek, hogy ugyanazokat a műanyag patentokat rakták vissza a szervízbe, amit kiszedtek, mert akkor nem csodálkoznék a dolgon. Láttam már ilyen patentot, amit ha kiszedés és visszarakás után már csak kotyog és nem tart. Érdekes amúgy, mert a műszerfal gumiszerű, a hang amit hallok az meg pattogó műanyag hang. Ha már bemelegszik a kocsi kevésbé hallom. Mikor bevittem a szervízbe a munkafelvevő azt mondta rutinfeladat sok ilyet csináltak már (műszerfal bontás), nem tudom hogyan értelmezi a rutinmunkát (ámítják az embert, meg szivatják), mert rosszabb, mint előtte. Az egyik haverom hasonló problémával vitte be a peugeot-ját (nem garanciás), de előtte kis ragasztószalagokat helyezett el nem észrevehető helyeken, mikor érte ment azt mondták leszedték a műszerfalat és jókora összeget akartak felszámolni, megnézte a szallagokat hát mit mondjak (mind a helyén volt) hozzá sem nyúltak 4 napig. Ennyit a szervízről, persze a haverom jókora szitkozódás, veszekedés után természetesen fizetés nélkül hozta el a kocsit. Még annyit a szervíz karosszéria munkájáról, hogy a központi záram is megadta magát, elvittem, megcsinálták, de azóta az ajtóborítás kotyog, megnéztem, hát a patentok jól kitágultak, lötyögnek igazi szakszervíz munka. Milyen jó, hogy a Ford Hungary oldalán azt írják, hogy szakszervízeinkben jól felkészült, gyári alkatrészekkel, speciális szerszámokkal ellátott szakemberek várják a kedves autó tulajdonosokat (kész röhej). Az a baj, hogy nem fizetik meg a munkásokat így azok is a maszek melóval foglalkoznak elsősorban, a garanciális melót meg úgy ahogy (persze meg is értem). Ahová én vittem szervízbe, még fűtés sincs a műhelyben, milyen jól lehet ott a ledermedt műanyagokat szerelni nemde? Pedig szerintem kis odafigyeléssel, gondosabb munkával meg tudnák szüntetni az ilyen panaszokat, de ehhez a dolgozót is érdekeltté kellene tenni. Sőt szerintem a szervíz érdeke is a kuncsaftok megelégedettsége, hiszen hosszú távon nekik is megtérülne.
Remélem nem írtam sokat :).
Üdv mindenkinek, aztán tompítsuk a zajt zenével (csak vicceltem:)
-
Írj ide egy szép levelet :
Ford Közép- és Kelet-Európai Értékesítő Kft.
1097 Budapest, Könyves Kálmán krt. 12-14.
Tel: 06(1)438-2500.
-
Sziasztok engem az érdekelne hogy lehet kiszedni az óracsoportot mert nem tudtam rájönni ??? Szeretném át ledezni a műszereket kékre. Ha valaki tudja please írjon privibe. De ha van megköszönnék valami szerelési rajzot is róla. Előre is köszi sziasztok!!!! :notworthy:
-
...
Még annyit a szervíz karosszéria munkájáról, hogy a központi záram is megadta magát, elvittem, megcsinálták, de azóta az ajtóborítás kotyog, megnéztem, hát a patentok jól kitágultak, lötyögnek igazi szakszervíz munka.
...
Melyik szervíz volt ez? Csak, hogy elkerüljük. :)
-
Gery!
Forgasd el a kormányt 90fokot. Találsz ott egy kis rést. Egy lapos csavarhúzóval pattintsd ki a műanyagot!
Csináld meg a másik oldalon is! Ha ez megvan egy határozott mozdulattal húzd meg azt a műanyagot ami az óra alatt van! Látsz ott két csavart ha még nem piszkálták t25-ös csavarhúzóval tekerd ki! A sima csavarhúzóval nyúlj be az óra és a műszerfal közé az óra közepénél és pattintsd ki az órát!
Nagyából ennyi!
Üdv Kob!
-
Köszi kobold megpróbálkozunk vele. Csak óvatos leszek nem kéne eltörni a fület :P Ha meg lessz akkor rakok képet az új ledekről.
-
üdv
olyan gondom lenne, hogy MK7-nél a fűtés tekerők hol világítanak, hol nem, hol csak haloványan.
gondoltam kicserélem az izzókat.
arra rájöttem, hogy a konzol alját ki lehet pattintani két helyen, de a magnó alatti rész, ami a fűtéskonzol felső része, nem jön ki sehogy.
gondoltam, kiveszem a magnót, de azt sem tudom kivenni, hiába tolok be a négy sarkánál lévő lyukakba magnó kiszedő lemezt, meg se nyekken.
viszont a jobb oldali fűtéstekerő valamilyen oknál fogva csak forog körbe, de mindig csak egy helyre fújja a levegőt, nem lehet pl. csak lábra tekerni.
valami széteshetett amikor kipattintottam a konzol alját...
most mit csináljak???? ???
-
jól gondoltad előbb vedd ki a magnót mert a fűtéskonzolt tartja két csavar. Vedd ki a kesztyűtartót és hátulról toljad kifele a magnót mikor a füleket akasztod kifele. A fűtéstekerőd meg azért forog körbe mert szétcsúszott hátul a csatlakozója. Azt is a kesztyűtartó mögül benyúlva tudod visszarakni. Én is ezzel szívtam meg. Addig forgattam a tekerőt míg rendesen helyre nem ugrott.
-
köszi
és darabos izzók vannak benne vagy az egész konzol ledes?
-
szia annyira még nem szedtem szét nem tudom milyen. én is holnap megyek átledeztetni az óracsoportot meg megnézem a fűtés konzolt
-
Na kész a ledezés. A műszerfel és a magnó is kék lett. Bár még van amit pótolni kell maradt pár zöld led meg izzó benne:D:D
Itt van pár gyors kép majd csinálok jobbat.
Harley A hőfokszabájzónál izzók vannak meg a világítás kapcsolónál a többi ledes. A hőfokszabájzónál csak a belső levegő keringetés és a klíma gombja ledes.
Egymás utáni hozzászólások esetén kérlek inkább használd a "Szerkeszt" gombot és egészítsd ki az előző hozzászólásodat, minthogy mondatonként egy új hozzászólást írj. Csipi
[a csatolmány törölve]
-
Szép lett gratulálunk! ;)
-
köszi..
a kesztyűtartó hogy jön ki?
ha nem muszály nem szeretnék találgatni :notworthy:
esetleg a sima magnó kiszedő lemez is jó a magnó kihúzásához?
-
A kesztyűtartót két fül tartja az alján ahogy lenyitod látod is azt kipattintod és kiforgatod. A magnót én egy hegyes késsel akasztottam ki mert a régi magnó kiszedőim nem voltak jók hozzá. 4 fül tartja abba bele akasztasz valamit és a magnó közepe fele húzod de hátulról tarts rá és toljad kifele mert vissza pattan. Én szívtam vele eleget mire kiszedtem először. Remélem tudtam segíteni.
-
na kész vagyok.
ennyi nyűgöt egy izzócseréhez... :-\
-
Hát ez ezzel jár jól össze vannak rakva ezek a kis autók ;D
-
Hali, azt szeretném megkérdezni hogy nem-e tudja valaki h az A oszlopot hogyan kell szakszerűen lepattintani?
Nekem egy tartóbolhának a sinjét már sikerült kiszakítanom...állítólag annak simán ki kell pattania a foglalatából és az a oszlopborításon maradnia, de nekem nem jött össze.....köszi előre is!
-
Szia!
2008. utánni uj fiestád van?
Nekem igen és nekem is pattogott!- és tudod, miért? - na elmondom! mert a motortérben volt 2 db. papir ragasztva amit a ragasztó elengedett és a menetszél fújta. egyszerüen ettől volt amit visszaragasztottam és már jó is!
üdv.
-
Sziasztok.
Infó kellene.
Müszerfal kilóméter óra viláitásom, a bal oldali kiégett.
Hogy tudnám a legyegyszerübben kicserélni az izzót benne.
Minden tanácsot nagyon köszönök. :notworthy:
-
Az gyanús. Mert ezek smd ledek. S mint tudjuk hogy a ledek igen hosszú élettartamúak. :)
Cseréje igen bonyolult. Kivitelezhető de én műszerészre bíznám.
Üdv Kob!
-
Sziasztok!
Nekem is problémám van a középkonzolnál,a ventillátor és a fűtéskapcsoló világításával.
Egy izzó már régebben kiégett,most meg egy másik rosszalkodik:néha világít,néha nem.
Valaki leírná,hogy pontosan hol vannak csavarok,és hogy mire kell vigyázni szétszedésnél?Pl: hogy jönnek le a gombok(ventillátor,fűtésgombjai,stb...)
Végigolvastam ezt a topikot,de nem teljesen egyértelmű :(
Köszi Lacc
-
Szia Laccus! Szakemberre bíznám. De azért szívesen leírom neked a szétszerelést. Csak akkor kezdj neki ha tudod a rádió kódot. Először is ki kell szedni a rádiót. Ha nincs kiszedőd akkor egy kiskést elköszörülsz az is megteszi. :) Ha kint van a rádió hátulról kilököd az éremtartót, és a hátsó üveg fűtés kapcsolóját. lehúzod az elakadás kapcsolóról a stekkert(felül kell benyomni a fület). Találsz 4db csavart(csillag). Óvatosan meghúzod kifelé felül kipattan párdarab fül. Csavarhúzóval segíthetsz neki. Ha kint van a műanyag akkor alatta megtalálod a fűtéskapcsoló csavarjait. Kb ennyi.
Üdv Kob!
-
Köszönöm szépen a tanácsokat! :)
Reméltem is hogy Te fogsz válaszolni :P :notworthy: :notworthy:
Így már valószínű bele merek kezdeni a dologba.
-
Na gyerünk! Várjuk a fejleményeket. Sok sikert!:)