Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : scampi 2009 January 09, 09:00:00 AM
-
Csak megelőzném a bajt másoknál. Ennél a motornál van két párhuzamos vízcső - jó kemény műanyag - ami körbefut hátul a motoron. Nos idővel 60-90000 Km ez tutira ki dörzsölődik, -szemben a motorral jobb oldalon a duppla könyöknél -. Ha időben eltávolítod egy kicsit a motortól - műanyag bilincs pl - akkor nem jársz úgy mint én :)
Amúgy ez állítólag típushiba.
Üdv
-
Egy képet tudnál róla feltenni?
Vizuális típus vagyok ;D
-
Egy képet tudnál róla feltenni?
Vizuális típus vagyok ;D
Sajnos az enyém darabokban de itt egy kép a csőröl
(http://www.accessweb.extra.hu/tdci1.jpg)
Ez a cső innen indul a légmennyiség mérő alatt kb 15-20cm rel, és megy végig a motor mögött. A szóbanforgó könyök - szemben a motorral a jobboldalon - fordul el a hengerfej mögött.
(http://www.accessweb.extra.hu/tdci2.jpg)
-
Köszi a képeket. Ha nem lesz ilyen fogvacogtató hideg meg fogom nézni.
-
Bocs ha hülye a kérdés! Ez csak a Dieselnél van?
-
Bocs ha hülye a kérdés! Ez csak a Dieselnél van?
Mint "típushiba" eddig csak az 1.4 es TDCi- nél hallottam és sajnos tapasztaltam.
-
Ma voltam az első szervizen és ott a szerelő már egy-ből ezzel kezdett, hogy ezt a csövet kötegelővel elkel távolítani a motortól.
Ja igen 1.4 tdc-i van nekem is.
-
Na akkor a 80ezres szervíz alkalmával én is megnézetem..
Kicsit off: hidegindításnál esetnként ciripel valami. de csak 10-15 mp-ig..
Csillaggarázs, és nem csak téli hidegben..
Arra gondoltam, hogy a vezérműszíj, vagy valamelyik görgő van elöregedve..
Szerintetek?
Üdv! 8)
-
Tomeeka!!
A ciripelés a tűzkarika hibája, nekem nem rég cserélték. Ez a leömlőnél lévő tömítés, nagy hátrány, hogy így a kipufogógáz az utastérbe áramlik, egy ideig. Idővel a rés a koromtól eltömődik(jobb esetben). Mindenképpen cseréltesd ki, veszélyes lehet a kipugáz az utastérben!!
-
Ez a ciripelés nálam is meg van.
Ha tudnál segíteni, hogy melyik a leömlő cső és mi az a tűzkarika, megköszönném.
Amatör vagyok, de nálam egyre erősebb ez a hang és érzem a kipufogó gázt.
Kösz.
-
Sziasztok!
Nekem is 1,4-es dizel Fiestám van, 128000 km, lassan 5 éves lesz, de semmiféle cső bajom nem volt még. Csak annyi most, hogy megállt a turbó, ugyan chippes, de állítólag nem amiatt ment tönkre.
-
Sziasztok!
Nekem is 1.4 TDCi-m van és nekem is megvolt a vízcső csere 105000 km-nél (kb. 5 helyen volt elkopva a lukon kívül). Most viszont az egyik gázolajcső kopott el. A szerelő megcsinálta (kivágta a rossz darabor, pótolta és plusz szigeteléssel látta el), de 1 nap után ismét falsot szívott valahol a motor. Az érdekes az, hogy szerda este elhoztam az autót, csütörtökön mentem vele napközben, de már eset nehezen indult. Péntek reggel pedig nem is akart elindulni. A szerelő telefonos utasítására elkezdtem pumpálni a motor bal oldalán lévő pumpát és láthatóan tele volt a rendszer levegővel. A szerelő most elvitte újra az autóm és keresi a luk helyét...
Van valakinek tapasztalata, hogy hol kophatott el még a cső?
Köszi
-
Sziasztok!
Nekem is 1,4-es dizel Fiestám van, 128000 km, lassan 5 éves lesz, de semmiféle cs? bajom nem volt még. Csak annyi most, hogy megállt a turbó, ugyan chippes, de állítólag nem amiatt ment tönkre.
http://www.youtube.com/watch?v=GdCno67nEYY <<------ gondolom nem kell hozzá komment ;)
/tudomásom szerint a turbo-s autókat leállítás előtt egy kicsit járatni kell hogy szépen lassan álljon le a turbo mert a csapágy hipp hopp megadja magát/
javítsatok ki ha rosszúl tudom! /jó pap holtig tanúl :D/
-
Sziasztok!
Mai nap hívott a szervizes, hogy a telefonon egy hete leadott jelenséget a tűzkarika okozza, cserélni kell - szuszog és füstgáz érződik utastérben. 3 db réz izémizé - értsd: karika vagy alátét - darabja 300,- Ft ;D :laugh: Hja én kis naív! De a munka az közel félnapos, meg cserélni kell egy csomó mindent ezzel együtt, így kb. 50.000,-Ft a végösszeg .... ??? :o >:(... megszólalni sem tudtam. Becsülöm, azért hogy ezeket elmondta, de ilyent még nem értem meg. Azt hiszem kicsit le kellene higgadnom, holnapra, mikor viszem a kicsikét, hogy diplomatikus legyek, de nem hiszem, hogy menne. Ezt nem tudom felfogni! Egyre inkább az az érzésem, hogy egy pénztemetőt vettem annak idején :(!
60 és 70.000 km között van most, de kezd nagyon elegem lenni!
Akinek volt már ilyen esete, kérem írja le hogy mennyibe is fájt neki. Megköszönöm előre is!
Üdv:
csigavadasz
-
csigavadász: szokd meg, minden autónál drága a szerviz, főleg ha újabb fajta (95 utáni fejlesztések amik már fedélzeti computeresek meg már arra mentek rá hogy X időnként rá kell költeni nem kevés pénzt.
-
Szia!
Értem én, csak felhúztam magam, mert tavaly évvégén kellett ráköltenem közel 100.000. Műszaki, meg szélvédőcsere, lengéscsillapítócsre, meg munkadíjak, olajcsere, ...stb. Szóval azt hittem, kicsit fellélegezhetek, erre most ez jött elő!
Köszönöm a választ és le fogok higgadni mire a szervízbe elérek, csak nem szeretem az érzést, hogy bepaliznak!
Majdleírom miben állapodtunk meg a szervízessel!
Üdv:
csiga
-
Sziasztok!
Készen van Ficere! :) És én is :( 3,5 órás munkával elkészült! Nagyon koszos volt, ahova kifújt a a keveréket. A végszámla 50.000,- Ft. Háát, komolyan elgondolkodtam, hogy hova is vigyem legközelebb, vagy hogy vigyem-e, mert ez így totális anyagi csőd! :'(
Lényeg, hogy tényleg mindenki figyeljen oda és ha kipufogó-szagot érez az utastérben, vagy sziszegni hallja a kocsit az első jelre futás a szervíz!!!
Üdv:
csiga
-
Nekem az első csőpár is dörzsölte egymást, ennek már nyoma is volt.
Ezenkívül a gázolaj kézipumpa környékén is dörzsölte egymást két műanyag cső.Erre akkor néztem rá, amikor az egyik ismerősömnek 30-40 ezerért cserélték ezeket egy Peugeot 206-oson.