Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : farago.tamas 2008 December 28, 12:10:56 PM
-
Sziasztok!
Tudnátok abban segíteni, hogy mikor érdemes megejteni a vezérműszíj+görgők valamint a generátorszíj+görgő cseréjét?
Lassan elérem a 100.000 Km -t (kb 2 hónapon belül), és a 3 éves gari is lejár róla. A szokásos olaj+levegőszűrőn cserén kívűl még ezekre gondoltam.
A www.etis.ford.com oldalon a 10 év vagy 200.000 Km -t ír, de szerintem ez sok. Ezek a "gumi" alapanyagú szíjak nem hiszem, hogy ennyit elbírnak.
Nem szeretném, hogy nagyon nagy meglepetés érje a pénztárcámat. Minden nap használom a "kis hálás" jószágot.
Gondolom, ezek cseréje sem egy kis öszeg, de még mindig kevesebb idő és pénz, mint egy szijszakadás utáni felújítás, arról nem is beszélve, hgy utánna soha nem lesz olyan a motor, mint régen.
Eddig nem volt különösebb gond vele, megbízhatóan működött / működik.
Ha valaki cseréltette már, le akkor mire figyelt oda?
Előre is köszönöm a segítségeteket/tanácsokat!
-
Szia!
én már 120 e nél járok, én is végig jártam az utat, de én irtam a ford magyarországnak, hogy akkor most mi a szitu? irtak vissza, hogy no para, tényleg 10 év vagy 200 e Km. Enyém 4 éves lesz márciusban...
szóval hidd el nekik ők tudják, ők gyártották... :)
Üdv
KeFear
-
Sziasztok!
Bizonyára mindenkinek van elképzelése arról mikor kell illetve mikor érdemes cserélni-cseréltetni a v.szijjat, és a görgőt.
Senkit nem szeretnék befolyásolni, de gondolkozzunk logikusan. Azzal talán mindenki egyetért, hogy mindig érdemes az "aranyközéputat" választani.
Vannak olyan gyártók akik azt mondják : 4 év v. 60000km; de van olyan is aki 4 év v. 120000km Hozzáteszem mindkettő autógyártó nagyon jó motorokat gyárt.
[gyártó nevét direkt nem mondom] Nagyon lényeges, hogy mindketten ugyanannak a beszállítónak a termékét (szijját) építik be az autóikba.
Az alkatrész minősége és annak különböző igénybevétele azonos. Nézzünk meg egy 4 éves 60000km-ert futott és egy 4 éves 120000km-es szijjat. ˙(van külömbség) Miért van az, hogy némelyik gyár 2 év garanciát, a másik 7 évet ad? Ha elszakad a szijj ki fizet általában? Hisz nagyon kevés úrvezetőnél kerül annyi km egy autóba 4 évessen. ˙´(kivétel mindig van´) Ezt a hozzászólást nagyon sokáig tudnám folyatni, de nincs sok értelme. Mondhat a FORD amit akar, úgy is én döntöm el nekem megéri-e a rizikó. Én 80000km-nél fogom mindkét tdci-s embe cserélni. (A fusion-om hamarossan eléri)
Az olajcseréről ugyanez a véleményem. Azonos minőségű olaj az egyik autóban 10000km a másikban 20000km??? Na mennyenek a francba a hülyeségükkel!!!
u.i.: ha csak a lexikális tudásodra tudsz hagyatkozni ne írj nekem komentárt!!!
-
Én 75 ezer kmnél cseréltem szíjakat, de a generátor, klima stb szíjra rá is fért mert eléggé bevolt már repedezve. A vezérműszíj még birta volna biztos 100-120e-ig de mivel ugyis szét lett bontva a fél kocsi e miatt ezért azt is kicseréltük. 200ezet nem hiszem hogy elbirná a generátor szíj.
-
egy apró megjegyzés az egészhez, két különböző autómárka, két különböző motorkarakterisztika, másképp veszi igénybe ugyanazt a szíjat, másképp terheli, ezáltal másképp is fárad. A különbségek persze nem lehetnek ekkorák szerintem sem, vagy az egyik motornál vmit vagy nagyon eltaláltak, vagy a másiknál elrontottak. (a régi 1.8D ford motorok voltak a szíjszaggatók, azoknál pl gyakran volt a csere, bőven a periódus idő előtt célszerű volt ha nyugodt akart az ember maradni.)
Én annak a híve vagyok hogy inkább előbb mint később, a későbből baj is lehet. persze én sem vagyok a saját pénztárcám ellensége, tehát azért az előírt km környékén cserélek.Lényeg a rendszeres állapotfelmérés. generátorszíj könnyen ellenőrizhető milyen állapotú, ha repedezett, ha csúszik(önfeszítőnél nem tudsz állítani) akkor csere, annál nem nézek km-t. viszont a vezszíjnál nagyjából irányadó a km adat amit ráírnak. (átlagos használat mellett, átlagos időjárási viszonyok között stb...), én erre is azt mondom hogy időnként (olajcserénkként) nézzünk rá hogy milyen állapotban van és ennek függvényében cseréljük előbb vagy se.
-
Szerintem amit a FORD mond az a jó... mert ugye ők sem a pénztárcájuk ellenségei... Ha sűrűbben cserélteted, többet kaszálnak a szervizek...
-
Szerintem amit a FORD mond az a jó... mert ugye ők sem a pénztárcájuk ellenségei... Ha sűrűbben cserélteted, többet kaszálnak a szervizek...
nagyjából helytálló amit írnak, de ha elolvasod a hsz-em amit egyel előtte írtam azért van olyan eset amikor érdemes ránézni.
-
Néha ránézni szerintem sem árt...
Én még csak 80e körül járok 5 évesen, még nem igen nézegettem...
-
jah és azt se felejtsük hogy gumi szíjakról beszélünk. a gumi meg mint köztudott a korral öregszik gyengül, tehát kevés km-es autóban sem árt ránézni. időnként ellenőrizni.
röstellem magam, de a régimen én se néztem meg sokáig, 30e-t mentem vele úgy hogy nem cseréltem szíjakat a vétel után. gyerek voltam még. de utána láttam róla képeket, hát jobb hogy én nem néztem meg... :D szívbajt kaptam volna :D
-
Vezérműtengely-hajtószíj 250.000 km-enként/10 évente - Kicserélni
Segédberendezés-ékszíjak 240.000 km-enként/10 évente - Az első szíjat kicserélni
Ezt a ford etisből vágtam ki: csak a pontosítás kedvéért.
Sziasztok!
Bizonyára mindenkinek van elképzelése arról mikor kell illetve mikor érdemes cserélni-cseréltetni a v.szijjat, és a görg?t.
Senkit nem szeretnék befolyásolni, de gondolkozzunk logikusan. Azzal talán mindenki egyetért, hogy mindig érdemes az "aranyközéputat" választani.
Vannak olyan gyártók akik azt mondják : 4 év v. 60000km; de van olyan is aki 4 év v. 120000km Hozzáteszem mindkett? autógyártó nagyon jó motorokat gyárt.
[gyártó nevét direkt nem mondom] Nagyon lényeges, hogy mindketten ugyanannak a beszállítónak a termékét (szijját) építik be az autóikba.
Az alkatrész min?sége és annak különböz? igénybevétele azonos. Nézzünk meg egy 4 éves 60000km-ert futott és egy 4 éves 120000km-es szijjat. ?(van külömbség) Miért van az, hogy némelyik gyár 2 év garanciát, a másik 7 évet ad? Ha elszakad a szijj ki fizet általában? Hisz nagyon kevés úrvezet?nél kerül annyi km egy autóba 4 évessen. ?´(kivétel mindig van´) Ezt a hozzászólást nagyon sokáig tudnám folyatni, de nincs sok értelme. Mondhat a FORD amit akar, úgy is én döntöm el nekem megéri-e a rizikó. Én 80000km-nél fogom mindkét tdci-s embe cserélni. (A fusion-om hamarossan eléri)
Az olajcserér?l ugyanez a véleményem. Azonos min?ség? olaj az egyik autóban 10000km a másikban 20000km??? Na mennyenek a francba a hülyeségükkel!!!
u.i.: ha csak a lexikális tudásodra tudsz hagyatkozni ne írj nekem komentárt!!!
sUdYe jól írta, motorok közti különbség miatt van más szervizciklus( pl:Nem mindegy a szíjnak 1vezérműtengellyt 8szelepet mozgat, vagy 2tengelyt 16 szeleppel) + dízel v. benzines(nagyobb fordulat).
Egyébként a rokon HDI-nek is ugyanennyi a szervizciklusa, úgyhogy csak nyugalom ;D
Persze ha vki állandóan maxig pörgeti + durván visszagangolvatva lassít az nézze meg jóval azelőtt :-X
Az olajcserénél szintén a motorok közti különbség miatt van szervízkülönbség(Hőterhelés, fizikai terhelés), de azért itt már előfordul hogy játszanak a számokkal(multjet 1.3: Opel-Fiat 30000, Suzuki 15000km) :o
-
Nekem a Peugeot kezelési utasítása 240000-et ír!, komoly, a 2,0HDI-nél 120000-et.
Viszont én is szeretném lecseréltetni, voltam márka-szervízben, ott azt mondták, hogy anyaggal, munkadíjjal együtt 100000 körül lenne, korrekt ez az ár? Elméletileg benne van a vezérműszíj, vízpumpa, feszítő, görgő + a munkadíj.
Beszéltem egy-két ismerőssel, hogy a maszek szerelőnél olcsóbban jönne ki, de mi van elszakad az új szíj, és beáll a motor, akkor melyik maszek vállal érte garanciát?
-
Úgy tudom 240ezret ír elő a gyár a Fifinek, ugyanolyan autóm van. Én is sokalltam, 180ezernél húztam meg a határt. Kicseréltettem, Ford Vagép-ben. Vízpumpa, vezérműszíjszett, kicserélték a generátorszíjat is annak ellenére hogy elmondtam háromszor hogy nem kell mert én azt már cseréltem, így lett a vége 83 ezer Ft. Ott állt két napig az autóm mert a vízpumpát amit rendelt a szervíz elfelejtettek állítólag tömítést küldeni hozzá. Kerülöm amúgy a szervízeket nagyon, de ez olyan téma hogy célszerszámok kellenek hozzá ami nekem nincs. Amúgy a gyártó nem hiszem hogy megengedi azt magának, ha garantál egy időt a vezérműszíjnak azon belül elszakadjon, nekem jobban az tűnt hihetetlennek hogy a vízpumpa kibírjon annyit. Az már egy másik kérdés ha nem annyi km van az órában amennyit mutat.
-
Sziasztok,
4 éve van meg vas (2005.11.25 forgalomba helyezve) 160.000 km van benne 120.000 ig kötelezőben volt. Talán nyáron cserélem a szíjakat. Repedést stb nem látni rajta. Ha lecseréltem, akkor fotót küldök :-)
Szervízbe rá se hederítenek a szíjra, mert az előírásban 240.000km van nekik beírva.
Üdv,
Viking
-
Sziasztok
Mint ford szervizes azt tudom hozzáteni hogy 200e-km sima ügy ezeknek a szíjaknak (nem csak gumi)én még nem találkozat olyan 1,4 vagy 1,6 tdci vel ami szíjszakadás miat ment volna tönkre, persze ez nem zárja ki ezt, bár nálunk egy valagnyi van ezekből az autókból mivel a cégek is ezeket a motorokat használják persze ettől még lehet szíjat csarélni 80nál csak nem érdemes.Abban meg tényleg sUdYe nek igaza van a régi 1.8 kal volt probléma.De azért a világ fejlödöt már.Viszont a benzineseknél előbb ajánlanám én a cserét olyan 100 körül az tuti.A ránézésről meg csak anyit hogy ha belenézett már bárki ezekbe a motorokba akkor láthatja hogy nem egy panel levételel jár megkuksizni a szíjat.
-
Ja 7 év gari ez jó magánszemélynek de hozzá kell tenni hogy 7év vagy 150e km.Én 2 és fél év alatt 72e km mentem.
-
Sziasztok!
240.000 kilométer a csereintervallum?
Én tegnap így jártam az autópályán:
(http://kepfeltoltes.hu/100813/100_3633kicsi_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
Ilyen cafatok szakadtak ki belőle:
(http://kepfeltoltes.hu/100813/100_3635kicsi_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
Az autóban 132k km van, és 4 éves lesz. A szervizben azt mondták, hogy nem tudják, hogy a főtengelytárcsa tette-e tönkre az ékszíjat, vagy fordítva történt a dolog, mindenesetre 100.000 Ft környékét kell a szervizben hagynom.
Amúgy ez tipikusan a HDi-TDCi motorok hibája (több helyen is mondták már ezt). A Peugeotunk 2x járt így 170k km alatt, illetve keresztanyám Berlingojával is megtörtént ugyanez.
Szóval akinek ilyen motorja van, annak nem árt 100k km környékén már figyelemmel kísérni ezeket az alkatrészeket, különben könnyen úgy járhat mint én.
-
Uhhhh, hát ez szép... :-\ köszi a figyelmeztetést a tdci-sek nevében..
-
jah és azt se felejtsük hogy gumi szíjakról beszélünk. a gumi meg mint köztudott a korral öregszik gyengül, tehát kevés km-es autóban sem árt ránézni. id?nként ellen?rizni.
röstellem magam, de a régimen én se néztem meg sokáig, 30e-t mentem vele úgy hogy nem cseréltem szíjakat a vétel után. gyerek voltam még. de utána láttam róla képeket, hát jobb hogy én nem néztem meg... :D szívbajt kaptam volna :D
csak ismételni tudom magam, ennyit a fordról, hogy mennyire tudja teljesíteni a gyári adatokat csereintervallum terén... mindenképp ellenőrizze mindenki minden olajcserekor.
-
Tudnátok pár olyan dolgot mondani amiből kiderül hogy cserélni kellene? Kisebb nagyobb jelekre vagyok kíváncsi. Vezérműszíj cserénél a görgőket is szokták cserélni ugye?
Köszönöm
-
sziasztok.én 140k-nál járok és "már csak"repedezik!!lassan én is cseréljem?
-
ha repedezett akkor illene ::)
-
Sziasztok nem akarok oksokodni de amit kedves klubtársunk mutugat hogy 240es intervalum.A képen látható szíjat hoszbordás szíjnak hívják amire nincs csereintervalum ha repedt akkor cserélni kell másrészt elszakadhatot egy éles kavicstól is de mindegy a 240 vagy 200 e intervalum a VEZÉRMŰSZÍJRA értendő.Amit jelezek hogy nem fordos hanem peugeot találmány és mint szerelő még egyetlen egy 1,4 es vagy 1,6 os tdci szíjszakadásal nem találkoztam pedig már látam csodát rövidke pályafutásom során bár tény hogy a kivétel erősíti a szabályt.
Csövi
-
Igazából annyira nem vagyok jártas a motor belső életét és alkatrészeit illetően, 2 szervizt hívtam fel +elmentem a kecskeméti Ford szervízbe, az egyik helyen genertorszíjnak mondták, a másik helyen vezérműszíjnak, a harmadik helyen meg szimplán ékszíjnak.
Cromaxban szervízelték, ott volt hozzá raktáron minden alkatrész (Kecskemétről vontattak fel BP-re), és a szervízfelvevő emberke azt mondta, hogy a főtengely ékszíjtárcsájában van valami csillapító réteg belül, ami egy idő után elöregedik, a tárcsa egy idő után elkezd kotyogni, és előbb utóbb valami megadja magát.
Vagy ez a tárcsa, vagy a szíj. Nekem a szíj adta meg magát, faternak annó a tárcsa. Görgőket nem kellett cserélni, azt mondták azok jó állapotban voltak. Viszont Kecskeméten még a klímakompresszor tárcsáját is ki akarták cserélni, csak nem volt nekik főtengelytárcsa, azért nem ott csináltattam meg.
Amúgy ezzel a kis hibával pont "szerencsém" volt, mert ez történt csötörtökön Kecskeméten, szombaton viszont indultunk Horvátországba... :)
-
2003-as a tdci-m és tavaly már másodszor cseréltem benne a hosszbordás szíjat.
-
így van az hosszbordás szíj-kolegámnak a 1.4 tdci-be 84000 km-nél szakadt el.
3000ft körül volt a szíj a meteornél
-
Sziasztok,
nem tud valaki egy aktuális árat egy 2003-as TDCI fiesta vezérműszíjcseréjére+ vízpumpára?
Jó lenne, ha garanciát vállalna szerviz és becsületes munkát is végezne.
igaz, hogy a Boschnál azt mondták, hogy 200.000 kibír, de már repedezik 145.000 után.
Köszi!
-
Üdv!
Nos alapvetően a generátor+görgőt nem érdemes cserélni,de sosem tudhatod mikor adja meg magát(volt olyan,hogy 1éves autón szakadt nálunk)
A vezérműszíj+görgő valoban 10 év vagy 240 ezer km t ír,de ha rám halgatsz soha SOHA ne várd meg,egyrészt valószínű,hogy nem 0 km esen vetted a kocsit és akkor nagy eséllyel pörgetik az órát vissza,így lutri a km,de nem csak az számít,igazából a lényeg,kint tartottad télen vagy gazázsban,általában 2-3 ezres fordulaton hasznááltad vagy 5-6 ezren.alapvetüen ez gumi vegyület anyagú,és kivan téve a környezeti ártalmaknak,így legjobb az autó kora alapján cseréltetni.kb 5-6 év után érdemes lecseréltetni.Amit tudnod kell,görgőgge leggyüt cseréltesd csak,és Vízpumpával eggyüt,hidd el megéri ne hagyd magad rábeszélni másra.
egy példa:Nálunk a kocsi 2004 es gyártmány-szétszedtük a vezérlését-vízpumpa és görgők 2002 be lettek gyártva...2011 ben volt ez bazeeee mondom.9 évesek..és volt benne 110e km...nos ennyit arról hogy mi mennyi idős,érdemes megnézni a vizpumpa gyártási idejét,de sz.tem az egész buli nem ér ennyi kockázatot..ha az autód van 6 éves..csere és nyugott szivvel tudsz járni vele tööb ezer km eket.
üdv várom véleményed
-
Szia Gaba6,
Köszi a választ. Igen, én is igy gondolom. EZért kicsit az árak után akartam érdeklődni és 1 jó szervizt keresnék Pest, veszprém vagy Szeged környékén árajánlattal.
-
én bp en a Ford Cromaxot ajánlom,foglalkoznak alkatrészekkel is ingyen házhozszálitással,meg van Ford által elfogadott szervizük is...tehát elég jók,nem a legolcsobb,de ha nem akarsz motorgenerált olcsó munka után ők jók.üdv
-
A vízpumpát a vezérműszíj hajtja az 1.4 TDCI-ben? Amit kívülről láthatók itt a fórumon is van kép róla a szíj szakadás miatt az pedig a kormány szervomotorja?
Köszönöm
-
Hali!!!
Igen a vízpumpát a vez szíj hajtja, és a képeken a hoszbordás szíj látható szakadva, ami a generátort a klímakomp., és a szervót hajtja.
-
Hali!!!
Igen a vízpumpát a vez szíj hajtja, és a képeken a hoszbordás szíj látható szakadva, ami a generátort a klímakomp., és a szervót hajtja.
Akkor nagy melóval jár ha megszeretném nézni a vízpumpa évjáratát és vez.szíj állapotát!?
Cs
-
Felér egy vezérműszíij cserével :)
-
Sziasztok,
van olyan szerviz melyik garanciát is ad vezérműszíjra? Ha igen, csak a Ford szakszerviz?
-
Minek akarsz arra garanciát? Szerintem utángyártottra nem fog adni senki...
Tegyél be gyárit és tuti hogy nem szakad el ;)
Írjál egy alvázszámot és adok ajánlatot a vezérlés készletre.
-
Sziasztok,
van olyan szerviz melyik garanciát is ad vezérműszíjra? Ha igen, csak a Ford szakszerviz?
Inkább hagyjuk azt a Ford szakszerviz szót!!!
-
Adom amit sztrakk mond. Én még nem találkoztam normális Ford szervízzel.
-
Sziasztok,
szóval Ford szakszerviz...
reméltem, hogy valahol van egy becsületes szerviz, melyik vállalja amit csinált, persze nem várom el, hogy 250.000 Km-t, de 20-30.000 csak jó lenne, főleg, ha mindent kicserél (csapágyat, és pumpát is).
Szóval ár: 2002 gyártás, kulcs száma 8566 / 489 1,4 TDCI motor. Csak a generátor van külön. Minden mást a "bordás" vagy vezérműszíj hajt.
600 euróért tudok egy Ford szervizt vízpumpacserével. Ez adna garanciát a munkára, de Németo. -ban.
Hogy mért nem csinálom ott meg? Mert szeretnék egy becsületes Magyar szervizt támogatni.
-
Nem értem ezt a garancia problémádat ???
Ha tudod hogy jó minőségi alkatrészt szerelnek be az autóba akkor azzal nem lehet gond!
Bemész egy szervízbe és így kezded hogy garancia mindenki elgondolkodik hogy mit is akar ez? Min spekulál?
Tehát hogy értsed.
Tegyük fel hogy van nekem egy 1.4TDCI Fiestám ami eszi az olajat.
Bemegyek egy szervízbe és lecseréltetem a vezérlést ami nem is olyan drága (de ha elszakad akkor motorgenerál általában a vége) és garanciát kérek a javításra.
Hazamegyek az autóval, szétkapom, megpiszkálom az új vezér.szíjat hogy elszakadjon.
Hívom a szervízt hogy van egy kicsi probléma mert megált az autóm!
Ők megnézik, és jéééé elszakadt a szíj! Mivel kaptam garanciát javítani kötelesek!
Tehát van egy motorjavításom pici pézből.
Máris nem eszi az olajat, máris jobban fog indulni mert lessz benne kompresszió, máris megoldódott az olajfolyás a hengerfej tömítés alól, mindjárt az olajcseréről is le van a gond, tehát a 250000Km megtett motorodat minimum 80000km-essé varázsolták.
:o :o :o
Ha veszel tőlem vez.szíj készletet Én adok rá garanciát, de csak az alkatrészre!
Ha problémád van az alkatrésszel semmi gond...adok másikak. De ha a motor is kapott akkor kérek a beszerelésről számlát (csak a szakszervízét fogadom el) és majd a gyártóval lefocizom hogy ki hibázott!
Tehát máris neked két garancia kell!
Na mid11111
Ezt nem fogom megérteni.
-
SZia,
nagyon jó ötlet! Motorjavitás 80.000 ből! De nem erről van szó. Hogy mért is érdekel a garancia:
Ajánlatot kaptam vízpumpacsere nélkül. 400€. csapágy meg szíj benne. Itt, ha valami történik, a pumpára fogják és kész. Ha komplett csere van (pumpa is) Ford szakszervizben 600 € de itt adnak garanciát, ha a csapányak (henger, vagy az amik feszitenek) szijnak vagy a pumpának baja van. Ez persze jó sok, mert garancia nélkül, ha én veszem meg a cuccokat kijövök szereléssel kb. 300€ ból attól függően, hogy milyen alkatrészeket rendelek.
A garancia mért is fontos? Mesélhetnék, de a lényeg, hogy nem akarom, hogy csak szijcsere legyen és azt mondják, hogy minden ki lett cserélve én meg tekerem a kocsit ami valamikor mehet vissza...
Ár persze érdekel.
Ha már ilyen jól értesz a kocsikhoz, 1 másik kérdés: mibe kerül egy részecskeszürő? pl.: Eberspächer 99.001.55 vagy HJS? Ezeket a katalizátor helyébe vagy után kötik?
Köszi!
-
Sajnos fogalmam sincs mik ezek "Eberspächer 99.001.55 vagy HJS?"
-
Nekem 135ezernél menet közben leszakadt a generátorszíj....úgyhogy jobb ha leellenőrzitek, milyen állapotban vannak a szíjak, és nem a megadott km.-re vagy évere hagyatkoztok ;)
-
ha.használtan.vesz.valaki.autot.amugy.is.illik.vezérlést.cserélni.szerintem.akár.60ezer.van.benne.akár.120ezer.amellé.még.egy.meghajtoszij.is.nem.drága.dolog.cserélni.vagy.cseréltetni.
akinek.erre.nincs.pénze.az.vagy.sporoljon.még.mielött.autot.vesz.vagy.ne.vegyen.autot.
akinek.erre.nincs.pénze.annak.más.szervizelésre.sem.lesz.pénze.
aztán.már.késö.lesz.sirni.hogy.jajj.egyszerübb.lett.volna.20-30ezerért.szijat.cseréltetni.mint.most.150-200ezerért.motort.javitatni.mert.tönkrevágott.pár.alkatrészt.az.elszakado.szij.ha.meg.valaki.ujonnna.vette.az.autot.akkor.is.cseréltesse.hamarabb.mint.a.gyár.által.megadott.adatok.minthogy.elszakadjon.és.gond.legyen.
focusklubon.olvastam.valaki.120ezres.szervizre.bevitte.az.autoját.megkérdezte.kell.a.vezérmüszijat.is.cserélni.e.
azt.mondták.neki.majd.elég.160ezernél.cseréltetni.
mondanom.sem.kell.135ezernél.elszakadt.neki.a.szij.
és.ahogy.olvastam.többen.is.jártak.már.igy.
elgondolkodtato.hogy.érdemesebb.inkább.hamarabb.cserélni.mielött.késö.lesz.
-
igazatok van. Döncike elvileg 200.000 ig kellene birja, most 150.000 körül van de szertném a generátor és a vezém.-t is cserélni.
Árat tudna valaki mondani? Nem kell a legolcsóbb, de jó szerviz legyen.
Köszi!