Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : Littleb 2008 November 25, 14:25:03 PM
-
Sziasztok!
Szerintetek normális az, hogy 0 fok körüli hőmérsékletnél 7-8 szor is meg kell forgatnia az önindítónak a motort mielőtt beröffenne?
1.4 tdci nincs benne 20.000km. Ez az első dízel autóm, de a családban van több is (Focus 1.6 tdci) és azok 3. vagy 4. fordulatra elindulnak. Még garanciális a járgány. Forduljak szervízhez vagy úgyis elhajtanának?
Angol fórumokon ismert az 1.4 tdcik gyakori hibája amikor levegősödik az üzemanyag rendszer (általában üzemanyagszűrőnél vagy valami pumánál amivel kézzel is fel lehet pumpálni a motorig az anyagot "primer pump") és ezért visszaengedi a naftát a tankba ezért kell sokat indítózni.
Nem szeretném ha a gari lejárta után roszabbra fordulna és nyúlhatnék mélyen a zsebembe.
Köszi
Gábor
-
Szia/sziasztok!
Mivel a fiestám (tdci) még nagyon fiatal, így a fusionunkról (tdci) szerzett szakmai és egyéb tapasztalatom osztanám meg hidegindítás ügyben.
Annak ellenére, hogy az autók napi használatban vannak, nem túl gyakran láttam az izzítás kontroll lámpáját. Csak a nagyon szélsőséges hőmérséklet befolyásolhatja az önindítózás idejét.(Én a nagy hidegben használok némi dermedésgátlót) Az üzemanyag szűrőbe épített fűtőszál garancia az optimális üzemanyag hőmérsékletre. Persze ehhez meg kell várni amíg, a program leellenőrzi magát. A sima szívó disselektől már jól ismert 2 izzítás 1 indítás is elősegítheti a mielőbbi beindulást. (nagyon hideg esetén)
A lelevegősödés nem tdci hiba! Az igaz, hogy a "közös nyomócsöves" autóknál előbb észlelhető a probléma.
Littleb a lelevegősödés javítható probléma, amivel még garanciásan keress meg egy szervizt mert utána húzós lesz a számla.
-
Akkor szerinted sem normális dolog a 7-8 fordulatig tartó "köszörülés".
Nem tudom, hogy levegős e, ez csak egy ok amiért tovább tarthat az indítás.
Megkeresek egy szervízt, remélem nem néznek hülyének a "3al többször fordul át a motor mint a többi hasonló fiestán" szövegemmel.. ;D
-
Semmi esetre sem normális ha ennyiszer át kell fordíttatni a mocit. Szerintem ha elmondod részletesen mi a jelenség, és meg beszéled velük, hogy ők is indítsák a hideg motort (pl. reggel) akkor nem néznek hülyének.
Mindenképp kell, hogy ők is tapasztalják az általad elmondottakat. Saját tapasztalatom is az, látni, éreszi kell a hibát ahhoz, hogy javítani tudjam.
Ha "meggyógyul" írd meg mi volt a konkrét hiba, had tanuljunk mi is az esetedből.
Előre is köszönöm. :notworthy:
-
Én is ebben bízom, ha normálisan állok a szervízhez talán ők is elvégzik a dolgukat.
Az jutott még eszembe, hogy az első 2 fordulat még elég lassú, utánna már rendesen forgatja. Lehet, hogy az akku adta fel 2 év után? Önindító? Levegősödés? Izzitógyertya? Nem is folytatom.. ;D
Sok indítás volt és csak rövid távokat ment.
Bedobom szervízbe végülis ez a dolguk, hogy rájöjjenek mi a bibi.
Szólni fogok ha van eredmény.
Köszönöm
-
20000km-es gépnél még nem kell ilyen komoly dolgokra gondolni. Rövid távon használt autótól ne várjuk el, hogy 100%-on legyen az aku töltöttsége.
Az aksi folyadékszintjét azért érdemes lenne ellenőrizni, hisz egy természetes párolgás normális jelenség.
-
Én majd használom normálisan, sok autópálya, országút, kevés város. Ha 2 hét után is ilyen marad (kb 900km) akkor szervízhez fordulok. Addigra "kiég" rendesen a motor, meg az akksi is kap töltést, már ha ez a baja.
-
Sziasztok!
Szerintetek normális az, hogy 0 fok körüli hőmérsékletnél 7-8 szor is meg kell forgatnia az önindítónak a motort mielőtt beröffenne?
1.4 tdci nincs benne 20.000km. Ez az első dízel autóm, de a családban van több is (Focus 1.6 tdci) és azok 3. vagy 4. fordulatra elindulnak. Még garanciális a járgány. Forduljak szervízhez vagy úgyis elhajtanának?
Angol fórumokon ismert az 1.4 tdcik gyakori hibája amikor levegősödik az üzemanyag rendszer (általában üzemanyagszűrőnél vagy valami pumánál amivel kézzel is fel lehet pumpálni a motorig az anyagot "primer pump") és ezért visszaengedi a naftát a tankba ezért kell sokat indítózni.
Nem szeretném ha a gari lejárta után roszabbra fordulna és nyúlhatnék mélyen a zsebembe.
Köszi
Gábor
Hali!
Két dizel motoros kocsi ál nekem a csillaggarázsban a mostani hidegben tovább tart beindulnia mind a kettőnek. 1,4 ford tdci és 1,5 rönyö dci.
Nyáron a rönyö dizelnél sem várom meg az izztást jelző lámpa kialvását.
-
Gondoltam leírom, hogy alakult a dolog.
Pár 100km autópályás és országúti használat és az autó tökéletes.
Kicsit túlparáztam ezt a dolgot...
Köszönöm mindenkinek a segítséget
-
Ismét én, ugyanazzal a problémával. Sajnos mégsem oldódott meg a dolog magától.
Észrevettem, hogy az üzemanyagvezetékben buborékok vannak, elmentem szervízbe. Gariban cserélték a légszűrőház alatti vezetékeket és a kézi légtelenítő pumpát. Probléma nem múlt el, cseréltettem üzemanyagszűrőt. Még mindig nehezebben indul, a levegő még mindig a csőben. Rákérdeztem megint, azt mondták, hogy az injektoroktól "jön vissza" levegő és ez normális.
Néha jól indul néha sokat köszörül indulás előtt.
Videó arról amikor jól indul (kipróbáltam pár 1.4 tdcit azok is hasonlóan indulnak)
http://www.youtube.com/watch?v=xi-9fFejrRg (http://www.youtube.com/watch?v=xi-9fFejrRg)
A háttérben a barátnőm kuncog, hogy most jól működik.. ;D -1 fok egész este állt
Videó amikor sokat forgat
http://www.youtube.com/watch?v=29vsfS7xt4Y (http://www.youtube.com/watch?v=29vsfS7xt4Y)
+3 fok egész este állt
-
Sziasztok!
Kérdezném azt,h mennyi foknál kapcsol a fifi izzítása?
Mert eddig még csak 1x láttam világítani a lámpáját de akkor olyan -10 lehetett.
:notworthy:
-
ha nem világít akkor is izzít.
-
Akkor viszont mi értelme a lámpának?
-
Míg meleg időben a vezérlő az izzítást csak arra használja, hogy a hideg motor alapjáratát egyenletesebbé tegye, addig hideg időben elengedhetetlen a motor indításához. Meleg időben indítózhatsz ahogy a gyújtást ráadtad. Hideg időben ki kell várni amíg a gyertyák felízzanak és egy kevéske hőt termlenek. Ezért van visszajelző, hogy tudd, mikor indítózhatsz. Amikor a lámpa kialudt, akkor indíthatod a motort, illetve amíg ég a lámpa addig nem indítózhatsz.
-
Remélem igazad van! köszi a választ! :notworthy:
-
Sziasztok, nekem most hogy minuszok lettek 4 et is fordít mielott elindul. Nektek mennyit vagy hogy indul? Válaszotokat elore is koszi.
-
Hát szerintem nekem is,de lehet,h többet is,nem tudom ez normális e?!
-
A 4x az határérték, tavaly télen régi gyári aksival (5+ éves) nekem is 4-5x-öt fordult, most új aksival 2-3x (a 3x az nagyon ritkán) szokott lenni. Tehát nézzetek egy aksi állapotott...
-
hát nekem márciustól van zsír uj ford calcium akksim. Ez kilőve.
Izzító gyertyáknak nincs valami hibajele mint pl a seatnak,h beindított motornál villog az izzítás lámpa. Vagy valami kód?
-
Szeptemberbe vettem gyári 60 as akksit. Én arra gondoltam visszaengedi a gázolajat, es kell idő mire felépül mindenhol a nyomas. Ma reggel felpumpaltam 3 izzítás szinte pocc roff. Nektek 60 es 70 fokos hűtővíz között füstöl egy kicsit szürkén ,nekem igen. De indításkor es uzemmelegen nincs semmi füstje. Erdekes, nem? Nekem lassan 225000 lesz benn.
-
Sziasztok, nekem most hogy minuszok lettek 4 et is fordít mielott elindul. Nektek mennyit vagy hogy indul? Válaszotokat elore is koszi.
Csak kiváncsiságból kérdezem, hogy honnan tudod, hogy hányat fordul?
Nekem benzines van és én azon csak annyit érzek, hogy kicsit röviden indul, vagy kicsit hosszan.
Kb. 1-2 másodperc.
Tényleg meg lehet számolni, hogy hányat fordul a főtengely, miközben bentről indítózik az ember?
-
Tényleg meg lehet számolni, hogy hányat fordul a főtengely, miközben bentről indítózik az ember?
Nem nem lehet! csak mikor az embernek baja van akkor valahogy megfogalmazza,de lehet,h rosszul.
De nyugodtan kötekedjél ,ahelyett,h valami okosat írnál!
-
Akkor legyen így: most 1,626 s-ig hajt mire indul, de amikor jó volt 0.848 alatt elindult. Így jó lesz?
-
Na ma lelámpáztam az izzító gyertyákat elvileg mind a 4 jó!
De azt mondtátok,h ez minden indításnál izzít,le lámpáztam a kábelt is ami adja az energiát a gyertyáknak,hát ott meg nem volt áram egyik pipában sem!
van ennek valami reléje,vagy mi van ilyenkor?
-
Szerintem, motorhőmérséklet függő, hogy miképp izzít. Van elő és utóizzítás is. ha melege a motor szerintem egyik sincs. ha 0 fok körül van akkor rövid elő kb 1 s elő és kb 1 perces utó izzítás lehet.
-
Szerintem, motorhőmérséklet függő, hogy miképp izzít. Van elő és utóizzítás is. ha melege a motor szerintem egyik sincs. ha 0 fok körül van akkor rövid elő kb 1 s elő és kb 1 perces utó izzítás lehet.
Reggel néztem olyan 0 fok körül. akkor csak kell izzítani,ja és be sem volt indítva előtte.
-
Valahol kell egy relének is lenni ami az izzításhoz kapcsolódik.
-
Ma ên is leellenöriztem a gyertyákat. Mind a 4 jó. 4.4 ohm körüli ell. értéket mértem. Igazság az hogy elég rossx helyen van, a fél autot szét kell kapni.
-
Sziasztok!
Reggelente amikor mínusz felé közelít a hőmérséklet 3-4 tekerés után indul be a kocsi, és ilyenkor kékesen füstöl, egyenletlenül jár a motor, dadog és a fordulatszám is ingadozik egy kicsit. Pár másodpercig ezt csinálja, utána kisimul utána megint be dadog ezt többször megcsinálja. Amikor egyet teker az indító beindul olyankor szépen jár a motor, csak akkor jelentkezik a hiba amikor többet teker. Eddig még nem tudtunk rájönni a hibára.
Valakinek ötlet?
-
Sziasztok!
Reggelente amikor mínusz felé közelít a hőmérséklet 3-4 tekerés után indul be a kocsi, és ilyenkor kékesen füstöl, egyenletlenül jár a motor, dadog és a fordulatszám is ingadozik egy kicsit. Pár másodpercig ezt csinálja, utána kisimul utána megint be dadog ezt többször megcsinálja. Amikor egyet teker az indító beindul olyankor szépen jár a motor, csak akkor jelentkezik a hiba amikor többet teker. Eddig még nem tudtunk rájönni a hibára.
Valakinek ötlet?
Izzítógyertyák jók?
-
Jók az izzítógyertyák. Ki lett mérve. Csúcsban izzít. Szerelő ismerősöm azt mondta, hogy a gyújtáskapcsoló betét is csinálhat ilyet. Nem ad át elég áramot hidegen az elektronikának. Azért is indulhat be a motor több tekerésre.
-
sziasztok,
2003-as 1.4tdci Fiestának a műszerfalon van izzítás visszajelzője?
A hiba amiatt írok az, hogy gyújtásra teszem várok 10mp-et, és indítózok.
csak 2. indítózásra indul be a motor. Szépen jár, nem dadog, önindító is jól forgat, de csak 2. alkalomra indul be hidegen.
Meleg motornál azonnal indul.
izzítógyertya lehet a ludas? Ha igen, abból milyet javasoltok? Denso, Bosch? Pontos tipusnak is örülnék.
gondolom 11V-os kell ami utóizzításra is képes.
holnap viszem szerelőhöz és kimérjük az izzítógyertyákat.
üdv, Péter
-
Jók az izzítógyertyák. Ki lett mérve. Csúcsban izzít. Szerelő ismerősöm azt mondta, hogy a gyújtáskapcsoló betét is csinálhat ilyet. Nem ad át elég áramot hidegen az elektronikának. Azért is indulhat be a motor több tekerésre.
Meg lett a hiba?
Generátor is okozhatja a jelenséget.
-
Nem lett meg a hiba! Eladtam az autót. Jön a tél. :-)
-
Nem lett meg a hiba! Eladtam az autót. Jön a tél. :-)
És mi lett helyette?
-
Üdv én még új vagyok itt és Fiesta ügyileg is.Ugyanazzal a problémával fordulok hozzátok. Sajnos mégsem oldódott meg a dolog nálam sem.
Észrevettem, hogy az üzemanyagvezetékben buborékok vannak, elvittem szervizbe. kicserélték a gázolajszűrőt Probléma nem múlt el. Még mindig nehezebben indul, a levegő még mindig a csőben. ilyenkor mit lehet tenni?
-
Hello. Nekem 2005.,1.4TDCI - hasonló jelenség volt,hidegen,nehezen,aztan volt,hogy egyantalan nem indult.
Üzemanyagszürő csere+egyidejüleg visszacsapo szelep beépítése - visszafolyó üzemanyagcsöbe- (kb1000 Ft),ami megoldotta a problémát.