Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : zolee0307 2006 July 31, 09:09:51 AM
-
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy kinél fordult már el? kormányrázás és sikerül-e esetleg tenni vmit ellene.
Én pár hónapja vettem észre, hogy ráz 110-és 140 között, a szervízben meg csak elhajtják az embert arra hivatkozva, hogy centíroztatni kell meg ilyesmi.
Szóval egy kis segítséget kérnék ezügyben.
-
A kormány rázása pedig a kerékre vezethet? vissza. Vagy rosszabb esetben a futóm?re.
Els? körben nézesd meg a gumikat/felniket, ha tudod cseréld le ?ket egy tesztkör erejéig.
Ha ez nem segít akkor a futóm?vel lesz a bibi, esetleg még a kormánym?, de biztosat láttatlanban nem lehet mondani.
-
Hali!
Nekem el?fordult ilyesmi 80 fölött iszonyatosan rázott a kocsi alatta semmi gond nem volt. Nállam tényleg a kerekekkel volt gond. A bal els? felnim megnyomódott (mint kés?bb kiderült fater lepatkázta valahogy), amikor kicseréltem megszünt a probléma. Vagy esetleg lehet még szálszakadás is, bár az zajjal is jár asszem. Szóval ne vesd el ezeket a lehet?ségeket se hátha tényleg csak egy gumi vagy felni probléma.
Üdv
Letho
-
A kormány rázása pedig a kerékre vezethet? vissza. Vagy rosszabb esetben a futóm?re.
Els? körben nézesd meg a gumikat/felniket, ha tudod cseréld le ?ket egy tesztkör erejéig.
Ha ez nem segít akkor a futóm?vel lesz a bibi, esetleg még a kormánym?, de biztosat láttatlanban nem lehet mondani.
Megel?zött az iskola mell?l ezt nem hiszem el :D :D :D :D :D :D
Nemhogy aludnál vaze :D :D :D :D :D :D
-
Nekem is rázza 110 felett pedig már nem a gyári gumi van rajta sem a felni ez valami betegsége lehet ??? ???
-
Nekem is ráz, de csak 130 körül. Viszont 140 t?l ismét simán fut. 130 alatt szintén semmi gond. Nem gumi nem felni, legalább is nálam. Szerintem ez vmi gyári mahina.
-
Hali!
Sokan írták már ezt a problémát, de úgy néz ki megvan a megoldás!:) Nem akarok egy másik fórumot reklámozni, de az indexen is van egy fiesta fórum, ahol is leírták, hogy a kerékcserét megdrágító, de hatékony eszköz van rá, ez pedig egyfajta gumigy?r?, amit a kerék leszerelése után kel feltenni, majd vissza a kerék. A márkaszervízben erre rá kell kérdezni, hogy van-e nekik - kell lennie!!!!!!!!- de maguktól ritkán reklámozzák, nincs visszahívási akció sem. Biztos ami biztos nézd azért meg a fórumot, ott mindent pontosan leírtak hozzá! Nekem szerencsémre nincs ilyen gondom - ne is legyen!
Sok sikert!
-
Hali!
Sokan írták már ezt a problémát, de úgy néz ki megvan a megoldás!:) Nem akarok egy másik fórumot reklámozni, de az indexen is van egy fiesta fórum, ahol is leírták, hogy a kerékcserét megdrágító, de hatékony eszköz van rá, ez pedig egyfajta gumigy?r?, amit a kerék leszerelése után kel feltenni, majd vissza a kerék. A márkaszervízben erre rá kell kérdezni, hogy van-e nekik - kell lennie!!!!!!!!- de maguktól ritkán reklámozzák, nincs visszahívási akció sem. Biztos ami biztos nézd azért meg a fórumot, ott mindent pontosan leírtak hozzá! Nekem szerencsémre nincs ilyen gondom - ne is legyen!
Sok sikert!
Helló
Leirhatnád a cimet hol lehet megtalálni.
Köszi ;D
-
Hali!
Sokan írták már ezt a problémát, de úgy néz ki megvan a megoldás!:) Nem akarok egy másik fórumot reklámozni, de az indexen is van egy fiesta fórum, ahol is leírták, hogy a kerékcserét megdrágító, de hatékony eszköz van rá, ez pedig egyfajta gumigy?r?, amit a kerék leszerelése után kel feltenni, majd vissza a kerék. A márkaszervízben erre rá kell kérdezni, hogy van-e nekik - kell lennie!!!!!!!!- de maguktól ritkán reklámozzák, nincs visszahívási akció sem. Biztos ami biztos nézd azért meg a fórumot, ott mindent pontosan leírtak hozzá! Nekem szerencsémre nincs ilyen gondom - ne is legyen!
Sok sikert!
Helló
Leirhatnád a cimet hol lehet megtalálni.
Köszi ;D
Szerintem erre (http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9102348)gondolt.
-
Szerintem erre gondolt.
Stimmel:D!!! Bocs, hogy nem írtam le a címet! Vissza kell egy kicsit olvasni a fórumban, de ha jól emlékszem, nem túl régi hozzászólásban írta le vki a megoldást.
-
A kormányrázás csak bizonyos évjáratú Fiestánál fordul elő - 2004-2005 -.
Az oka: a kerékfelfüggesztés során valahogy rosszul méreteztek, és a keréknek van kb. 1mm-es rés, ahol "billeghet, mozoghat". agyobb tempónál instabillá válhat. Ezt jobbb szervízben úgy oldják meg, hogy egy fémgyűrűt rögzítenek a kerék, és a felfogatása közé, amivelo ez a rés eltűnik, így már nem ráz a kocsi. Ezt kb. 2 évente cserélni kell, aminek költsége van, de még mindig ez a megoldás. Vajon miért nem hívták vissza ezeket a Fiestákat...?
-
Helló mindenkinek!
Nemrég találtam rá az oldalra és meg kel, hogy mondjam nagyon megörültem, ugyanis épp autóvásárlás elött állok. A tervezett autó történetesen épp 1 fiesta (tdci).
Segítséget szeretnék kérni, érdekelnének az esetleges típushibák, ill. mire kellene különösen odafigyelni vásárláskor.
Előre is köszönöm.
-
Helló mindenkinek!
Nemrég találtam rá az oldalra és meg kel, hogy mondjam nagyon megörültem, ugyanis épp autóvásárlás elött állok. A tervezett autó történetesen épp 1 fiesta (tdci).
Segítséget szeretnék kérni, érdekelnének az esetleges típushibák, ill. mire kellene különösen odafigyelni vásárláskor.
Előre is köszönöm.
Szia
Arra figyelj oda hogy ne bírjanak lebeszélni az autóról: ;D
Sajna tdci ben nincs tapasztalatom de amúgy jó kis autó ;D
-
Helló mindenkinek!
Nemrég találtam rá az oldalra és meg kel, hogy mondjam nagyon megörültem, ugyanis épp autóvásárlás elött állok. A tervezett autó történetesen épp 1 fiesta (tdci).
Segítséget szeretnék kérni, érdekelnének az esetleges típushibák, ill. mire kellene különösen odafigyelni vásárláskor.
Előre is köszönöm.
Szia!
Előzör is tudod, hogy turbós ezért alacsony fordulatszámon halott a motor, másrészről amíg nem érte el az üzemi hőfokot az"olajkályha" nem ajánlatos pörgetni, mert hamar ki lehet nyírni. Hangosabb mint a benzines változatok, de hát DISEL!!!, mindazonáltal 100 felett nincs motorhang csak a turbó fütyül:)! Tesztút nélkül ne hozd el, keress olyan helyet, ahol 120 fölé is tudsz gyorsulni vele - lásd kormányrázás.
Megjegyzem, sajnos egy márkatárs a héten csaknem kinyírt azzal, hogy a padkára szorított le, miközben előztem - neki kevés az egy sáv :((- de csak ha el nem engedem 120 felett!!!! a kormányt sem tapasztalok semmilyen szitálást - 120 felett jobban remeg a kormány mint alapból, de ezt a remegést csak akkor érzékeled, ha elengeded a kormányt , ami köztudottan az idiótaság mezsgyéjére vezet!
Azért is érdemes meghajtanod a gépet, mert látni fogod, hogy kb 1700-1800 körül kezd el húzni a motor, de 3000 fölé nem érdemes pörgetned, mert ott már csak a hangja jön meg ereje aligha - 68LE. Ha egy ilyen pörgős 15-25 perces utat követően a tulaj nem szól, hogy megállva járasd még egy kicsit a motort alpjáraton, hanem hagyja, hogy leálítsd, köszönd meg a próbakört és húzz el onnan!!!!!!!!!!!!!! TILOS leálítani hajósabb út után azonnal a diselt, mert a turbó hőmérséklete az egekben jár, az olaj, amiben a tengelye fürdik és ami hűti ugyancsak akkor fejti ki hűtő és kenő hatását, ha járatod 1-2 percet a motort, amíg annyira lehül, hogy ha a tengely megáll nem ég rá az olajfilm.
Hűűű de sokat dumáltam:)) ;D
-
Köszönöm az értékes tanácsot. Most már ennyivel is okosabb lettem. Szerintem azért nem sok autós bánik ilyen szakszerűen a géppel (sajnos), mivel nem igazán vannak tisztában a működése lényegevél. Tapasztalatom szerint jellemzőbb a "beleülök tövig a pedált azt hadd szoljon" effektus.
Többször szóbakerült a kormányrázás is mint probléma. Ez a jelenség orvosalható valamivel -hatásosan- vagy ez egyszerűen ilyen és kész?
-
Negyed millás számla után mindenki jobb belátásra térne egy turbó cseréjét követően! Tanácsot kértél, hát leírtam mi az amivel egy turbós motornál mindenképpen figyelni kell. Egyébként isteni a kisdízel, csak figyelni kell az elején. Hidd el, aki újonnan ilyen kocsit vesz, figyel rá, hacsak nem egy pancser!:)
Kormányrázásnál vmilyen rögzítő gyűrű feltételét lehet kérni a szervízben a kerék levételét követően, állítólag segít a helyzeten!
-
Ne érdtsd félre nem kötekedésképp említettem, csak találkoztam már néhány műszaki analfabétával. Amúgy meg köszi a tanácsot!
Gondolkoztam az 1.6os kályhán is, de használtba marha ritka. Arrol tudsz valami + hasznosat a turbón kívűl?
-
Ne érdtsd félre nem kötekedésképp említettem, csak találkoztam már néhány műszaki analfabétával. Amúgy meg köszi a tanácsot!
Gondolkoztam az 1.6os kályhán is, de használtba marha ritka. Arrol tudsz valami + hasznosat a turbón kívűl?
Na mégegyszer elküldöm, mert szarakodik a szerver!!!!!!! >:( >:(
Gyere el szeptember 24-én Dobogókőre. Ott lesz Szisza is, aki egy ilyen 1.6TDCi-vel rohangál. Nagyon brutál ez a motor egy ilyen kis kasztnihoz(90LE 200Nm feletti nyomaték). A ogyasztása 1-2dl több mint az 1.4TDCi. Nálam 4,4-5,1l között szürcsöl a kis disel. Tunod kell, hogy nagyon gyenge alacsony fordulaton, csörög és az a tipikus Forddiseles hangja van alapjáraton, Ue a motor egy peugeotban alig hallatszik. Szóval nem egy sportgép, nem igazán a zöldél való kilövésre készült, de városon kívűl nagyon kellemes. Úgy érzi az ember, mintha egy 1.6-1.8 110Le benzines motor lenne benne :) Igazi országuti veszedelem ;D Pörgetni kell, de meg is hálálja! A fordulatszámot jó 2000 körül tartani, mert akkor van eleben! Hibákró nem tudok írni, met nincsenek, leszámítva, hogy időnként alapjárata 1000-ről 3-s alatt esik vissza a normális 750-780-ra. Üzemanyagot is érdemes kútról venn, mert kényes rendszere erre, abból is leginkább a sima disel helyett a prmiumot, ultrát, ...stb szereti. Kisebbfogy, halkabb alapjárat s simábban gyorsul!
Remélm, most már elmegy
-
Köszönöm a meghívást a talira. Az index forumon már láttam szervődik. Ha lesz időm akkor ott a helyem bár nem lesz valami közel. Én mosonmagyaróvár mellett lakom.
Ma sikerült kiakadnom tejesen. Nézem a netet fiesták után kutatva. Találtam 1 ritka példányt, pont amire a fogam fájna. Ezüst, 2005 6.havi, 15ezer kmerrel, de ami a lényeg 1.6os tdci. Azonnal telefon, hívás. Persze amilyen szerencsém van mára pont eladták. >:( >:( >:(
-
Ritka fajta egy fehér holló lehetett, de biztos lesz még hasonló!! 1.4TDCi-t próbáltál már?
-
Sziasztok!
Kormányrázás ügyében mostanában olvasgatok ezt azt a neten és azt hiszem az indexes fiesta fórumban írta vki, hogy az első lengőkarok cseréjével lehet orvosolni a bajt.
Tud erről vki vmit?
-
Üdv, Fiestások!
Kicsit több, mint egy éve nyúzom kis 1,4D Fiestámat. Ti mennyire vagytok megelégedve ezzel a jószággal??? Azon túl, hogy a kormány ráz, és 3 havonta centíroztatom (nem sok sikerrel) nekem még rengeteg nyűgom van vele...
Olyan hangja van, mint valami Zetor traktornak... De nem az én autómmal van a baj... Mindegyik ilyen embertelen hangol kerepel.
Most cserélték ki a porlasztócsúcsaimat, mert "tarakírozott" (vagy mi?) a motor... Ez persze egy csomó időt vett el az életemből. És még több pénzt vitt volna el, ha még nem garancia időn belül kezdek el utána járni, miért is olyan furcsa a motor járása. Persze még most sem tökéletes, de azt modták a szervizben, most már nem olyan zavaró... Nekik!!!
Ezen kívül még a váltóval is volt egy kis nyűgöm télen... és még csak most két éves az autó. Még jó, hogy van hozzá extra gari 2009-ig, különben szerintem a gatyám is a szervizre menne....
-
Sziasztok
Tudok egy tanácsot adni ez ügyben! A kormány rázás azért fordul elő bizonyos évjáratú
Fiestáknál, mert a tengelycsonk ( kerék agy) és a felni közepe nem illeszkedik tökéletesen.
Ha megnézitek és van egy hézag mérőtök is ,látszik hogy az egyik oldalon a csonknál
van 0,1-0,2 mm hézag . Úgy lehet orvosolni hogy a hézaggal szembeni oldalon a keréktárcsára fel raktok +5 g súlyt .Ha a hézag 0,2 mm vagy esetleg több akkor a tárcsa mindkét oldalára kell + 5g súly Ha precízen megcsináljátok ezt ,meg fog szünni a rázás.
ÜDV ;)
-
Viktoriának üzenem, hogy próbálja ki az OMV-nél a drágábbik, azt hiszem Prémium Gázolajat. Nekem is 1.4TDícim van, egy hónapja járok ezzel az üzemanyaggal, teljesen megváltozott a kicsike. Olyan csendes lett, hogy észre sem lehet venni milyen autóban ülsz (dizel vagy benzin), ráadásúl szablyosan megtáltosodott. Egyáltalán nem természetes, hogy ilyen szörnyű hangja van!!! Megér egy próbát!
-
Sziasztok!
Egy kis infó a kormányrázáshoz.
Tegnap előtt voltam szervízben, mert beragadt a motorháztető zárja és nem tudtam kinyitni.
Megint megkérdeztem ezt a kormányrázásos témát, és a szervízes azt mondta, hogy kaptak egy levelet a Fordtól, hogy az első lengőkarok cseréje " néhány autónál megoldhatja a problémát". Mondjuk a szervízvezető nem volt és állítólag ő erről többet tudott volna mondani. Na majd a kötelezőn ezt felhozom ismét, hátha végre kicserélik, mert lassan lejár a gari.
-
Fiestások segítség! Egy kevésbé jó témával kapcsolatban minden használható infót megköszönnék. 2004.08. havi a fiestám, egy 1.4 tdci. Kb fél éves korától ráz a kormánya. Azzal kezdődött, hogy cseréltek rajta módosított lemezfelnit, ami nem segített. Téli gumival semmi baja /barum/. Az eredeti Continentallal ráz, vettünk rá egy 90%os barum garnitúrát és ráz ezzel is, utánna egy vadi új bridgestone garnitúrát vettünk és azzal is ráz. Ez mind nyári gumi. Futómű beállítás után ráz. Akárhogy van súlyozva akkor is ráz. A gumis szerint a lemezfelni jó. Egy ismerős fiestájának a kerekeit rátettük és nem rázott. Az ő autója a mi kerekeinkkel rázott. Akkor most mi van? Neki bridgestone gumija van ezért vettünk mi is azt. Az eredmény az lett, hogy úgyanúgy ráz. Segítsetek légyszi mert ez őrület, hogy ennyi pénz után ilyen gondok vannak. Nagyon köszi mindenkinek.
-
Sorstársak,
jómagam utánna jártam a kormányrázás problémájának mivel az én kis fiestám is ilyen bajjal küszködött. Amúgy ő egy 2004-es 1.4 TDCI ghia.
Arról van szó röviden, hogy az autó kerekének nem elég annyi, hogy megfogja a 4 csavar. A felni belső körének(ami az agyra megy) a mérete meg kell, hogy eggyezzen az agy méretével. Ez az alu és lemezfelninél is így van. Ezért van a tehermentesítő gyűrű is. A tévhiedelem elkerülése miatt a tehermentesítő gyűrű nem azért van, hogy csak ott legyen, hanem azért mert annak szorosan, pontosan rá kell mennie az agyra. Így nem fog rázni.
Nekem lemezfelnim van és a kettő méret között kb 0,15 mm eltérés van és ezért piszkosul rázott 110-130 között. Fémesztergályos nem tud csinálni hozzá gyűrűt mert annyira vékony, hogy kidobja a gép, a bádogosok viszont 0,4-0,6 mm a legvékonyabb anyag amivel dolgoznak. Amúgy lehet lemezfelnihez is tehermentesítő gyűrű nemcsak aluhoz mert majdnem ugyan olyan perem van rajta. A lemezfelni esetében az agyra kell tenni ezt e gyűrűt.
Végeredményként a szervízben annyit tettünk próbaképpen, ami be is jött, hogy 3-4szer körbetekerték az agyat szigetelőszalaggal (jobb híján) és majdnem tökéletes. Ég és föld.
A következő amit még ki lehetne próbálni, hogy magát a kereket elvinni a fémesztergályoshoz, hogy marjon ki a feléniből annyit, hogy a kettő méret között akkora legyen a távolság, hogy meg tudja csinálni a megfelelő vastagságú gyűrűt. Odáig még nem jutottam el, hogy ezt megvalósítsam de a véleményét mindenképpen kikérem, ezzel nem veszítek semmit.
Sok sikert minden ilyen bajjal küszködőnek.
Még annyit: akkor egy opelos jött éppen a szervízbe akinek ugyanez volt a baja de kb 5ször olyan durván. Levették az alut, kivették belőle a tehermentesítő gyűrűt és rátették az agyra. Nem tudom mennyivel volt nagyobb de, hogy simán mozgott rajta az tuti.
A szervíz amúgy Nagykanizsa, Bagolai utcában található. Értik a dolgukat.
Nem sokat vagyok ezen az oldalon így nem találom ki magam a sorok között, ha megint rossz helyre írtam volna, akkor bocs. ;D
-
Sziasztok!
Nekem egy 2004-es 1.3-as Fiesta van, ami tipushibáim voltak eddig: kb 8000 km után a 3 henger gyújtókábelét kellett cserélni, majd 120 örül sípolni kezdett a szélvédő és ezt kellett tömíteni, majd a motorháztető nem nyílt, és kb 28000 kb után nekem is rázott a kormány 110 és 130 között. A szervízben először kicentírozták a kerekeket, és mivel a hiba nem szűnt meg kicserélték a lengőkarokat, azóta nincs ilyen problémám, jelenleg 84000 km van benne és a kötelező szervizen kívül semmi gond. A futómű nagyon jó és a kanyarokat is nagyon fogja, főleg a 195/45 R16-os papucsokkal!
-
Nekem is ráz, de csak 130 körül. Viszont 140 t?l ismét simán fut. 130 alatt szintén semmi gond. Nem gumi nem felni, legalább is nálam. Szerintem ez vmi gyári mahina.
nálam teljesen ez szitu...használtan vettem, lakóhelyemtől 350kmre, mielőtt indultam, felfújták a gumikat. a fenti dolgot vettem észre az autópályán, és nagyon mérges lettem...az első kútnál megnéztem a keréknyomást, 2,6-2,7 volt bennük, ami elméletileg sok egy kicsit, főleg nyári melegben. leengedtem őket 2,2re, valamivel jobb lett, de a jelenség fennáll...bár engem nem zavar most, mert 3 évente 1x megyek autópályára, de azért lehet, hogy majd valamit kezdek vele...most kell rá úgyis téli gumiszett, új felnivel veszem, megnézem, az azokhoz mit szól...
-
Hi!
a rázás az Fiesta "betegség"... de nem kell fosni tőle, nincs komoly gond... nekem is csinálta/ja, 130 körül MK6-os a picike. Mikor felrakták a téli gumit akkor sikerült egy lelkiismeretes guist kifogni aki elmondta hogy nem csak ráb@szni kell a gumit, hanem néha elforgatni. Sokan azt csinálják ráteszi a gumit, megnézi aztán vadul centiroz, de ha a gumit elforgatja kicsit, akkor lehet hogy kevesebb súly kell rá, mert pont egy helyre került a gumi összeillesztés, meg a felni nehéz oldala, és akkor sok súly kell.
Remélem érthető voltam...
Üdv KeFear
-
Nekem is szokott rázni olyan 110-120 környékén. MK7
-
Kerékagy-csapágyak nem okozhatják a rázást?
Egyik haver OFF Opel Vectrájában ON 80-tól kezdett rázni az egész autó. Kerékcsapágycsere megoldotta. (no meg gumicsere is...:D)
Egyébként nekem az Mk3 is beráz minimálisan 100 fölött sztrádán, de nem akar elugrálni (pláne az új gumikkal nem). Biztos kézzel fogod a kormányt, és bajod nem lehet. Nem kell félni, hogy megelőz a bal hátsó kereked... :D
-
Sziasztok! a rázás nekem is megvolt...de amióta a felniről leestek a "súlyok" azóta helyre állt a kicsike :D
-
Kerékcsapágytól nem rázhat. Attól inkább hangos lesz és/vagy instabil az autó...
Inkább cseréld le/centíroztasd ki a felniket. Esetleg még hibás futóműbeállítás is lehet ludas és/vagy "lógó" kormánygömbfejek
-
Kerékagy-csapágyak nem okozhatják a rázást?
Egyik haver OFF Opel Vectrájában ON 80-tól kezdett rázni az egész autó. Kerékcsapágycsere megoldotta. (no meg gumicsere is...:D)
Egyébként nekem az Mk3 is beráz minimálisan 100 fölött sztrádán, de nem akar elugrálni (pláne az új gumikkal nem). Biztos kézzel fogod a kormányt, és bajod nem lehet. Nem kell félni, hogy megelőz a bal hátsó kereked... :D
a rázást akkor a gumicsere oldotta meg. nekem most szarok a kerékcsapágyak és nem ráz csak k hangos...
-
Sziasztok!
Nekem is rázott a kormány kb. 115 km/h után, de amikor feltettem az új téli gumit megszűnt.