Ford Fiesta Klub Fóruma

Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : dage984 2006 November 22, 21:22:13 PM

: Kipufogó kérdések
: dage984 2006 November 22, 21:22:13 PM
Üdv lenne két kérdésem a kicsikém kifpufogójával kapcsolatban:

- tud valaki nyilatkozni arról, hogy a folyamatosan kormos végű kipufogó utalhat-e  valami konkrét hibára? (különösebb extra olajfogyást nem vettem észre)

- a másik, hogy szerintetek az normális-e, hogy egy MK3 Fiesta kipufogócsöve a két tengely közötti szakaszon teljesen kilóg a padlólemez alá? Szegénykém ezt minden közepesnél nagyobb bukkanó esetén karcolódó hanggal adja tudtomra :( Persze komoly gond szerintem nincs a dologból mert van hely ahova felmehet és max a cső alja lesz karcos.... de azért mégis :)

köszi
gergo
: Re: Kipufogó kérdések
: Tomakyn 2006 November 22, 22:15:05 PM
A kérdésed első felére csak annyit tudnék mondani,hogy lehet a rövid távon való autózástól is,na meg az rossz beállítástól .Egyébként nem kell sok oilnak fogynia ahhoz hogy már kicsit kormoljon.Nekem pl.a régi verdán sza..kodott a vezérlés és ettől megnőtt a károsanyag kibocsájtás.Kormolt.
: Re: Kipufogó kérdések
: tibszi 2006 November 23, 12:43:07 PM
Én a lógáshoz fűznék pár gondolatot.....
Az enyém is lógott, miután lecseréltettem az egész rendszert a kat.-tól hátra, és az újat úgy rakták fel, hogy  az ültetett bömbi nem akadt fel a fekvőrendőrön, de én igen! Ezek után oda nem mentem vissza többet! Elvittem Janóékhoz, és fél óra alatt úgy felrakták, hogy most oldalról nem is látszanak a csövek!
Remélem ez itt nem nagyon a reklám helye:-)
: Re: Kipufogó kérdések
: dage984 2006 November 23, 12:53:33 PM
Én a lógáshoz fűznék pár gondolatot.....
Az enyém is lógott, miután lecseréltettem az egész rendszert a kat.-tól hátra, és az újat úgy rakták fel, hogy  az ültetett bömbi nem akadt fel a fekvőrendőrön, de én igen! Ezek után oda nem mentem vissza többet! Elvittem Janóékhoz, és fél óra alatt úgy felrakták, hogy most oldalról nem is látszanak a csövek!
Remélem ez itt nem nagyon a reklám helye:-)

és véletlenül nem kötötték az orrodra, hogy mit kell vele csinálni? ::)
nem lenne baj, ha házi körülmények között is megoldható lenne a dolog ;)
egyébként az enyémet a véméndi (most még) autószerelőm cserélte, de akkor még a saját apjáé volt a kicsikocsi.... szóval inkább nem minősítem :-\
: Re: Kipufogó kérdések
: Silverx 2006 November 23, 14:04:57 PM
- a másik, hogy szerintetek az normális-e, hogy egy MK3 Fiesta kipufogócsöve a két tengely közötti szakaszon teljesen kilóg a padlólemez alá?

Az a helyzet hogy nekem is lógott a kipuff. Aztán egy szép napon beleakadt egy kiálló betondarabba, és úgy megtekeredett, de úúgy... Ment a kukába. Úgyhogy vigyázz vele.
Szerintem a megoldás csak annyi lett volna, hogy meglazítom a bilincseket, visszaigazítom a helyére, ahonnan valszínű elrezgett, meg zötyögött, és jól visszaszorítom a bilincseket, de lehet az sem árt ha újakat teszel rá, hátha jobban fognak. Szerintem ez olcsóbb megoldás, mint bármelyik, és te is meg tudod csinálni egy kis segítséggel, ha ráállsz egy aknára. Egyébként szerintem a hiba okozója a középső dob súlyelosztása lehet, ez abból derül ki, hogy amikor lelazítod a bilincseket, a dob lehúzza a csövet, az elfordul, és már ki is lóg a kipuff vezető vájúból.

Egyre jobban lógni fog, úgyhogy idejébe csináld meg, ne halogasd ahogy én tettem.

Silverx
: Re: Kipufogó kérdések
: dage984 2006 November 23, 15:36:43 PM
egyébként szerintem az enyém nem idővel ment egyre lejebb, hanem a felszereléskor a kedves szerelő egyszerűen beakasztotta a gumi tartókba a rendszert és úgy húzta meg a bilincset ahogy éppen állt a cső... persze tévedhetek is 8)

egyszer már mi is gondoltunk a bilincs kilazítására, de intenzív csavarlazító spray használat és némi erőkifejtés hatására sem akartak megindulni a csavarok... aztán inkább abbahagytuk nehogy nagyobb kárt okozzunk... de asszem a hétvégén megejtek még egy próbát :)
: Re: Kipufogó kérdések
: Silverx 2006 November 23, 17:45:29 PM
egyszer már mi is gondoltunk a bilincs kilazítására, de intenzív csavarlazító spray használat és némi erőkifejtés hatására sem akartak megindulni a csavarok... aztán inkább abbahagytuk nehogy nagyobb kárt okozzunk... de asszem a hétvégén megejtek még egy próbát :)

Én ezt megoldottam egy fémfűrésszel.  ::) Tettem rá újakat, nem drágák áám. 8)
Kárt meg nem okozol vele, hiszen a régieket úgyis érdemes elhajítani.
: Re: Kipufogó kérdések
: viktorwrz 2006 November 23, 21:03:00 PM
Elvittem Janóékhoz, és fél óra alatt úgy felrakták, hogy most oldalról nem is látszanak a csövek!
Remélem ez itt nem nagyon a reklám helye:-)

Nem gond, már megkerestek a reklám miatt... 10% kedvezmény minden klubtagnak Janóéknál. ;D
: Re: Kipufogó kérdések
: tarcsy 2007 September 23, 16:38:49 PM
üdv mindenkinek!  ;D
az lenne a kérdésem, hogy dízel méghozzá TáDé mk3as fiestába érdemes e kipufogó rendszert berakatni?
nem lesz túl csúnya és erős hangja ???  :-\
és egyáltalán befér alá illetve működik egy olyan megoldás hogy középső gázgyorsítódob és egy hátsó sportdob?
vagy ez tök hülyeség amit így kigondoltam ???
mekkora fér be alá kb ???
biztos jobban értetek hozzá mint én!  ::)  :notworthy:
úgyhogy várom az ötleteket!  :notworthy:
Tisztelet és Béke!  ;D
: Re: Kipufogó kérdések
: Robi 2007 September 23, 18:10:17 PM
Tarcsy!
Nekem így néz ki: Kat.-tól végig 50-es cső a gyári 45-ös helyett, a középdob egy gázgyorsítóra lett cserélve, és egy sport végdob. Eddig.
Pályán megsüketültem hangtompítóval is. :D 140-es tempónál.
Ha nagyobb lenne a dobom hátul csendesebb lenne.
Ha meg lesz csinálva a 4 leömlőm, meg gondolkodom majd egy sport kat-on is, lehet h iszonyat hangos lesz és inkább tetetek rá más dobot, de mindkét oldalra 1-1 dobot, mert nem szeretnék idő elött süket lenni. :)
: Re: Kipufogó kérdések
: tarcsy 2007 September 23, 19:14:16 PM
Tarcsy!
Nekem így néz ki: Kat.-tól végig 50-es cső a gyári 45-ös helyett, a középdob egy gázgyorsítóra lett cserélve, és egy sport végdob. Eddig.
Pályán megsüketültem hangtompítóval is. :D 140-es tempónál.
Ha nagyobb lenne a dobom hátul csendesebb lenne.
Ha meg lesz csinálva a 4 leömlőm, meg gondolkodom majd egy sport kat-on is, lehet h iszonyat hangos lesz és inkább tetetek rá más dobot, de mindkét oldalra 1-1 dobot, mert nem szeretnék idő elött süket lenni. :)

hm hm..
nekem alapból hangos a picike mivel dízel.
kiváncsi lennék mit hozna ki belőle ez az összeállítás..
: Re: Kipufogó kérdések
: sUdYe 2007 September 23, 21:58:22 PM
dobfüggő! ennyi. simán lehetne belőle jó hangot kihozni egy rendszerrel sztem. bár én rögtön úgy kezdeném h a katalizátort venném ki, és úgy csináltatnék alá rendszert, leömlőstül, úgy van értelme sztem. :D
: Re: Kipufogó kérdések
: Robi 2007 September 24, 11:33:21 AM
Ha kiveszed a katalizátort és a KPM alátükröz a kocsid alá egy közúti ellenőrzés végett, gyalog mehetsz haza.
Elveszik a kocsidat. Nem vicc!
Sport katalizátort vegyél, vagy egy rossz kat. belsejébe kell beleszerkeszteni egy csövet. Így olyan, mintha lenne katalizátorod, de benne csak egy cső van, tehát nincs. Csak vizsgára tedd vissza a katalizátort! :)
: Re: Kipufogó kérdések
: sUdYe 2007 September 24, 11:46:43 AM
Ha kiveszed a katalizátort és a KPM alátükröz a kocsid alá egy közúti ellenőrzés végett, gyalog mehetsz haza.
Elveszik a kocsidat. Nem vicc!
Sport katalizátort vegyél, vagy egy rossz kat. belsejébe kell beleszerkeszteni egy csövet. Így olyan, mintha lenne katalizátorod, de benne csak egy cső van, tehát nincs. Csak vizsgára tedd vissza a katalizátort! :)
ez így van, ezt én is tudom :) a sport katalizátor... hát hogy is mondjam, ahhoz képest amennyibe kerül nem egy nagy szám... inkább kiveszem és az utóbbi megoldást választom, mert jobb félni mint megijedni természetesen, DE két dolgot hozzáteszek, ma magyarországon közúti kpm ellenőrzés személygépkocsikra nagyon ritka. és inkább a kirívóan szabálytalanokat állítják meg mivel nincs elegendő kapacitásuk minden egyes autót így megállítani. A vizsgáról meg annyit mondanék h magyarországon vagyunk, itt semmi sem lehetetlen. :)
: Re: Kipufogó kérdések
: jocc 2008 April 11, 12:54:13 PM
Visszatérve a topicnyitó kérdésre: nekem is kormos a kipuff vége, kb. ujjnyi szélesen. Néha letisztítom, megyek 5-10 km-t, aztán megint tök kormos. Pedig a kocsit sűrűn hosszú távra is használom. Ha áll a kocsi üresben rárúgok a gázpedálra, akkor köpi a kormot rendesen. Majdhogynem darabokban. A gyújtásom szerintem OK, nem hagy ki, nem remeg, nem akadozik. Az olajat sem eszi vészesen. (Most voltam zöldkarin is és simán átment.)
Valaki említette az elején, hogy be lehet álítani ezt-azt.
Lehet, h. nem jó akeverési arány? Túl sok üzemanyagot kap? (fogyasztásom 6,5 L körül vegyesben, mk3 1.1i). Vagy kevés levegőt? Ezeket hol tudom állítani?
Vagy egyszerűen már ilyen kopott a motor? Katalizátor lehet elszennyeződve? ??? fingom sincs...
: Re: Kipufogó kérdések
: bi22o 2008 April 11, 15:15:07 PM
sztem az sok, nekem ugyanilyen a vas és 5,5 a vegyes (városon kívül olyan 120-as tempónál...)
: Re: Kipufogó kérdések
: Vadika 2008 April 11, 16:01:07 PM
Igaz nem fiesta de egy pár évvel ezelött volt egy nagypolákom.Azzal ha a garázsba tolatva álltam be akkor másnap reggel induláskor mindig nyomott a falra egy kis kormot nagyon durván nézett ki!Igaz kb 1 liter olaj/1000km de az annál sián belefér!
: Re: Kipufogó kérdések
: FordTom 2008 May 02, 06:03:16 AM
Üdv!
A karbimat kell-e állítani ha a katalizátortól hátra fele egy végdobos 50-es rendszert rakatok fel?
: Re: Kipufogó kérdések
: Atisss 2008 June 13, 17:35:07 PM
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy csak nekem van végig hegesztett rendszerem vagy ez mindenkinek gyárilag ilyen?(Y-n csavaros)Eszem a kefét mert nincs hegesztőm, ismerős meg nincs közel, és szeretnék a végére egy sportdobot, vagy mint a Zsigulinál csináltuk:D Szétvág, cső kivesz, ívvel összehegeszt:D vagy flex->darabot kivág:D vagy belefúr és vésővel kitágít:D....De inkább egy rendes muzsikálós dob...
Köszi a segítséget!
: Re: Kipufogó kérdések
: FordTom 2008 June 13, 20:21:14 PM
nekem itt szegeden 18ezerbe húztak hátra egy 50es rendszert középdob nélkűl... csak katalizátor van meg egy végdob a végdob egy HD racing vagy mi... olcsó de nagyon szép mély hangja van :) a zsigulis módszert sztem haggyd a francba.. inkább szép legyen ne shufnis! de minden pénz kérdése
: Re: Kipufogó kérdések
: Robi 2008 June 14, 18:11:06 PM
Vki aki Pesten lakik, nem tudná megkérdezni a Janóékat, h mennyiért csinálnak katalizátortól egy 50-es rendszert úgy, hogy kéne egy halk sport végdob, vmint autóspecifikus középdobot is ott kéne legyártani? És mindez szereléssel! Ja, és kb mennyi idő?
Köszönöm, annak aki meg tudja kérdezni.  ;)
: Re: Kipufogó kérdések
: Atisss 2008 June 29, 11:23:41 AM
Sziasztok! Nincs valakinek véletlenül mk3-asra Ytól kipuf lehet lukas minden baja lehet, csak ingyen legyen! Köszi:)
: Re: Kipufogó kérdések
: ULULA 2008 July 04, 22:31:39 PM
Üdv.
Két kérdésem lenne:
Egy ilyen hangot:http://www.youtube.com/watch?v=2bGGz8H-k6w&feature=related (http://www.youtube.com/watch?v=2bGGz8H-k6w&feature=related) kb. mennyibe kerülne összehozni + milyen alkatrészek kellenek hozzá? (elég csak 1 új dob vagy csöveket is cserélni kell?)

És ezt a szívóhangot: http://www.youtube.com/watch?v=Pp5BZ20y1fQ&feature=related (http://www.youtube.com/watch?v=Pp5BZ20y1fQ&feature=related) (a videó elején) elérhetem azzal ha leveszem a légszűrőház "csőrét"?
: Re: Kipufogó kérdések
: FordTom 2008 July 04, 23:03:34 PM
a kocsi cm3 -től függ az egész... ha nagy cm3-s akkor a szívóhang nagy lesz ha kicsi akkor is lesz csak nem olyan őrűűlt nagy..
a kipuff kérdésre meg annyit tudok mondani hogy egy síma univerzális dobot kell venned ami köbö 10en ezer ft közép dobot kiveteted aztán hadd szóljon szép hangja lesz. de arra számíts hogy pokoli hangos is lesz nálam 1000rpm-től 2000rpm-ig süket vagyok 2000-2500rpm gyári kuss hang :D aztán bemélyűl és mint egy japán honda kivékonyodik  ;D
: Re: Kipufogó kérdések
: ULULA 2008 July 05, 01:11:27 AM
a kocsi cm3 -től függ az egész... ha nagy cm3-s akkor a szívóhang nagy lesz ha kicsi akkor is lesz csak nem olyan őrűűlt nagy..
a kipuff kérdésre meg annyit tudok mondani hogy egy síma univerzális dobot kell venned ami köbö 10en ezer ft közép dobot kiveteted aztán hadd szóljon szép hangja lesz. de arra számíts hogy pokoli hangos is lesz nálam 1000rpm-től 2000rpm-ig süket vagyok 2000-2500rpm gyári kuss hang :D aztán bemélyűl és mint egy japán honda kivékonyodik  ;D

Ok, akkor azt a csőr szerű cuccot 1x lekapom :) Viszont kipuff. hangerőben nem akarok nagyot, csak egy szelíd dörmögése legyen. (kb. mint a fentebb linkelt videóban, hogy pl. hosszabb úton ne másszak tőle a plafonra)
: Re: Kipufogó kérdések
: FordTom 2008 July 05, 18:11:22 PM
akkor közép dob ki azt gáz gyorsítót neki
: Re: Kipufogó kérdések
: ULULA 2008 July 06, 21:32:36 PM
akkor közép dob ki azt gáz gyorsítót neki

A végére maradhat a gyári dob? Bocs ha hülyeséget kérdezek. :D
: Re: Kipufogó kérdések
: FordTom 2008 July 06, 21:57:40 PM
akkor nem lesz szép mély hangja.. ha mk3-osd van akkor nagyon szépen fog rajta mutatni a kis kerek dob mert ott van már a helye ;)
: Re: Kipufogó kérdések
: sUdYe 2008 July 07, 11:16:28 AM
akkor közép dob ki azt gáz gyorsítót neki
parasztvakítás és rohadt drága a gázgyorsító. nem ér semmit.
: Re: Kipufogó kérdések
: sUdYe 2008 July 07, 11:23:03 AM
a kocsi cm3 -től függ az egész... ha nagy cm3-s akkor a szívóhang nagy lesz ha kicsi akkor is lesz csak nem olyan őrűűlt nagy..
a kipuff kérdésre meg annyit tudok mondani hogy egy síma univerzális dobot kell venned ami köbö 10en ezer ft közép dobot kiveteted aztán hadd szóljon szép hangja lesz. de arra számíts hogy pokoli hangos is lesz nálam 1000rpm-től 2000rpm-ig süket vagyok 2000-2500rpm gyári kuss hang :D aztán bemélyűl és mint egy japán honda kivékonyodik  ;D

Ok, akkor azt a csőr szerű cuccot 1x lekapom :) Viszont kipuff. hangerőben nem akarok nagyot, csak egy szelíd dörmögése legyen. (kb. mint a fentebb linkelt videóban, hogy pl. hosszabb úton ne másszak tőle a plafonra)
ehhez komplett rendszer szükséges. legyártatva kipuffosnál. Az univerzális dobok nem éppen olyanok mint amire sztem te is vágysz. egy átmenő középdob, utána meg egy szolíd hangú sportdob kell a kocsira, esetleg nagyobb átmérőjű kipuff. Jó kipufogósnál te választod a hangot, tudják hangolni úgy ahogy te szeretnéd.
: Re: Kipufogó kérdések
: Robi 2008 July 07, 11:32:38 AM
Ha jót akarsz, elviszed Janóékhoz, vagy vmi hozzáértő kipufogó (hát nem tudom mit írjak... szervízbe? készítőhöz?).
Szóval oda.
Én is ott fogok majd kikötni. :)

A gázgyorsító elvileg tényleg nem sokat ér... kifele minek gyorsítani és piszok hangos.
Nekem ilyet javasolt a fent említett partner, hogy a gázgyorsítót felejtsem el, oda kell tenni egy ott (helyben) legyártott középdobot, és a végére bármilyen sport kipuff felmehet, mert a hangtompítást és a folytást elintézi a legyártott középdob.
: Re: Kipufogó kérdések
: sUdYe 2008 July 07, 12:06:45 PM
Ha jót akarsz, elviszed Janóékhoz, vagy vmi hozzáértő kipufogó (hát nem tudom mit írjak... szervízbe? készítőhöz?).
Szóval oda.
Én is ott fogok majd kikötni. :)

A gázgyorsító elvileg tényleg nem sokat ér... kifele minek gyorsítani és piszok hangos.
Nekem ilyet javasolt a fent említett partner, hogy a gázgyorsítót felejtsem el, oda kell tenni egy ott (helyben) legyártott középdobot, és a végére bármilyen sport kipuff felmehet, mert a hangtompítást és a folytást elintézi a legyártott középdob.
:notworthy:

de belekötnék, a hangot nem a középdob adja, az csak egy apróbb folytást ad. meg leszűri a magasabb frekvenciájú hangokat, a végdob adja meg az igazi hangját a kocsinak. Janóhoz, vagy dinamit dobhoz érdemes menni, nem dolgoznak drágán sztem és jó munkát végeznek.
: Re: Kipufogó kérdések
: ULULA 2008 July 07, 12:28:32 PM
ehhez komplett rendszer szükséges. legyártatva kipuffosnál. Az univerzális dobok nem éppen olyanok mint amire sztem te is vágysz. egy átmenő középdob, utána meg egy szolíd hangú sportdob kell a kocsira, esetleg nagyobb átmérőjű kipuff. Jó kipufogósnál te választod a hangot, tudják hangolni úgy ahogy te szeretnéd.

Gondolom ez nem jön ki 10k környékén :'( Így szerintem nem lesz belőle semmi, mert nem éri meg.  :(
+ ilyesmiért nem megyek fel Bp.-re ::)

Köszi a segítséget.
: Re: Kipufogó kérdések
: sUdYe 2008 July 07, 13:20:43 PM
szívesen, tény, hogy csak úgy kiadni 50-60e Ft-ot nem feltétlen könnyű, bár mikor egy komplett gyári kipuff is ennyi akkor már inkább csináltatok rá.
: Re: Kipufogó kérdések
: Robi 2008 July 07, 18:38:28 PM
Bocsi, Én is belekötnék. :)
Nos, amikor a sportdobom fent volt (csak az), akkor aranyos, morgó hangja volt.
Amikor ki lett cserélve a középdobom is gázgyorsítóra, üvöltő hangja lett.
Amíg meg nem lesz csinálva rendesen a rendszer, addig fent van egy Subaru wrx sti hátsódob, a hangcsillapítás végett.
Épp h elfér. Saját káromon és pénztárcámon tanultam... De legalább ennyivel is okosabb vagyok. :)
: Re: Kipufogó kérdések
: sUdYe 2008 July 07, 21:48:01 PM
Bocsi, Én is belekötnék. :)
Nos, amikor a sportdobom fent volt (csak az), akkor aranyos, morgó hangja volt.
Amikor ki lett cserélve a középdobom is gázgyorsítóra, üvöltő hangja lett.
Amíg meg nem lesz csinálva rendesen a rendszer, addig fent van egy Subaru wrx sti hátsódob, a hangcsillapítás végett.
Épp h elfér. Saját káromon és pénztárcámon tanultam... De legalább ennyivel is okosabb vagyok. :)
mert nem kell gázgyorsító dob! megfelelő középdob kell rá és akkor nem fog üvölteni. ;)
: Re: Kipufogó kérdések
: FordTom 2008 July 07, 22:53:53 PM
a gázgyorsító jó helyettes középdobnak is.. csak a középdob folyt valamennyit a kocsin ::)
: Re: Kipufogó kérdések
: Robi 2008 July 08, 05:28:10 AM
mert nem kell gázgyorsító dob! megfelelő középdob kell rá és akkor nem fog üvölteni. ;)

Pont ezt próbálom leírni. :D

Tom! Lehet, h jó helyettes és lehet h nem folyt, de hangos ha van fent sport dob is.
Az a legjobb, ha gázgyorsító helyett egy megfelelő középdob van fent, akkor a végdob már akármi lehet.
: Re: Kipufogó kérdések
: sUdYe 2008 July 08, 12:10:57 PM
a gázgyorsító jó helyettes középdobnak is.. csak a középdob folyt valamennyit a kocsin ::)
vmennyi fojtás kell is a kocsinak.de egy átmenő középdob nem túl sokat fojt. meg ne felejtsük el hogy egy gázgyorsító dob 20-25e, míg egy sima középdob pár ezerből megvan. és teljesen fölösleges kiadás. nem dob semmit a kocsin, nincs értelme berakni. megfelelő átmérőjű kipuff kell (nem feltétlen a nagyobb a jobb).
: Re: Kipufogó kérdések
: FordTom 2008 July 08, 20:04:38 PM
mind1 én a hangos kipuffnak vagyok a híve.. és nem feltünési viszketegség csak hangjából sok mindent meglehet állapítani  :) persze kell egy kis idő hogy az ember rá jőljön hogy most mikor jó vagy esetleg mikor rossz
: Re: Kipufogó kérdések
: sUdYe 2008 July 08, 21:08:23 PM
ez érthető és jogos. De egy átmenő végdobbal is lehet hangos a kipuff, nem kell hozzá gázgyorsító...  ::)
: Re: Kipufogó kérdések
: bull84 2008 December 10, 11:49:10 AM
Hello hallott már valagi a paragi sportdobról? Ilyen vásárlását tervezem a mostani hd helyett!
: Re: Kipufogó kérdések
: Frequence 2008 December 18, 15:48:57 PM
Egy ideje gondolkodok gázgyorsítón.
Bementem ma egy kipuffoshoz, és kérdezősködtem. Felszereléssel együtt 11k lenne, viszont a srác aztmondta h nem a középdob helyére kell tenni hanem a KATALIZÁTOR helyére.
Ettől picit elbizonytalanodtam, mert hát akkor zöldkártyával mivan? De mondta hogy még így is a megengedett határokon belül marad, szóval nem kell agódni, és hozzá tette h vizsgáztatott már pár kocsit így.
Azt mondta hogy minél közelebb kell tenni a motorhoz, és picit hangosabb lesz a kipuff, ha van sportdobom.

Vélemények/ tapasztalatok ezzel kapcsolatban?
: Re: Kipufogó kérdések
: FordTom 2008 December 19, 12:06:28 PM
Gázgyorsítő KÖZÉP dob:
http://www.mongoose.hu/2001.html

Sport KATALIZÁTOR:
http://www.mongoose.hu/2011.html

több mint valószínű hogy többet fog fogyasztani a kocsi, viszont rugalmasabb lesz és pörgősebb! A zöld kártya meg hát szerintem fű alatt...
: Re: Kipufogó kérdések
: sUdYe 2008 December 19, 12:36:04 PM
gázgyorsítóról hadd mondjam el a véleményem: TOTÁL fölösleges pénzkidobás. vegyünk egy példát, van egy alapból 35-ös átmérőjű rendszer. erre van tervezve az adott autónak a kipufogó gázáramlási sebessége, a kipuff cső átmérője ezt a sebességet befolyásolja. Tehát ha nagyobb kipuffot raksz rá vastagabb csövet akkor lehetne értelme, de kizárólag annyi hogy a teljesítménycsökkenést amit okozna a hiánya csökkentse. és persze egy 35-ös rendszer helyett mikor mondjuk egy 50-eset raksz fel minimum akkor lehet elkezdeni érezni a hatását. ez alatt fölösleges, és egy 35-ös gyári rendszer helyett én max 40-est raknék alá, ha a teljesítmény számít, és nem akarsz egy kis autóhoz nem illő "buta" hangot... tehát érdemes ezen elgonolkozni. a gázgyorsítő tökfölös szerintem egy sportkat talán hasznos lehet, bár én a kat hiányára esküszöm teljesítménynövelésben. érdemes elgondolkozni a fizikai vonatkozásain a dolgoknak, és utána költekezni sok-sok fölös pénzkidobástól megkíméli az embert.
: Re: Kipufogó kérdések
: Frequence 2008 December 19, 13:06:57 PM
45ös cső van a kocsi alatt, és azok alapján amit leírtál, ha a kat helyére megy a gázgyorsító, akkor teljesítményben is érződnie kell (szerintem)
Egyébként ha a katalizátort kiveszem, akkor ugyaúgy bibis a vizsgáztatás, gondolom. Engem ez a része aggaszt inkább.
Egyébként engem is meglepett mikor a srác a kat helyére akarta betenni, mert én még csak középdob helyett láttam.
: Re: Kipufogó kérdések
: sUdYe 2008 December 20, 01:11:18 AM
kat helyére minek gázgyorsító? már azzal gyorsítasz a gázon ha kiveszed a katalizátort... (nincs mibe megakadjon), kat helyére egy sima cső. zöldkarin lehetnek gondok, de az enyém is lassan 19 éves autó ha itt kicsit rosszabbak az értékek nem nagyon okoz ez problémát. :D persze nem a mozaikba kell vinni :P ez a gázgyorsító dob olyan hangzatos, olyan divatos lett mostanában, emberek belegondolnak egyáltalán abba hogy semmit nem ér? drága és nem ér semmit. ha igazán jó kipuffot akarsz akkor kat kiherél, bele cső, egy átmenő kicsit szűkülő középdob, és egy hangoló végdob. Semmi több nem kell. Ha tényleg javítani akarsz az autód teljesítményén akkor ennyi. Ha arra mész hogy a kársztájlingon vagy találkozókon vagy bárhol, azzal dicsekedhess hogy neked ilyen meg olyan meg amolyan húúúde drága cucc van a kipuffodba építve akkor hát vegyél nyugodtan. (nem ismerlek, tehát nem tudom hogy igaz-e rád vagy sem, rem nem veszed sértésnek a hsz-t nem annak szántam. ;) ) Az hogy kérdezel becsülendő, sokan meg se teszik és fölöslegesen dobnak ki az ablakon pénzt, sőt ezzel még csökkentik az autójuk teljesítményét, mikor azt hiszik hogy pont javítják. Árulja már el valaki hogy az mitől jó hogy van benne egy drága gázgyorsító?
jah a példában a kipuff átmérők csak hasraütésre mentek, tehát nemtom neked milyen moci van az autódban az 1.6-osé gyárilag 45-ös, az 1.3-é 35-ös, az 1.4-é meg asszhem 35 v 40-es ezt nemtom ehhez mérten kell nézni az arányokat hogy mennyivel nagyobb a rajta lévő.
: Re: Kipufogó kérdések
: Frequence 2008 December 20, 10:03:15 AM
Igen, az világos hogy ha a katot kiveszem akkor jobb a gázáramlás...a gázgyorsító, belűl egy spirálos kiképzéssel rendelkezik, ettől gyorsabb a gáz és ugye tudjuk hogy gyorsabb gáznak nagyobb a nyomása...így a katalizátor nélküli rendszertől még jobb is lehet ha ez pluszban van...
A hozzászólásodat term. nem veszem magamra, szerencsére nem is igaz...mint mondtam érdekelnek a vélemémnyek tapasztalatok. Előbb utána szoktam járni a dolgoknak, főleg ha pénzbe kerül :D és erre ez a fórum pont megfelel.
: Re: Kipufogó kérdések
: sUdYe 2008 December 20, 10:57:39 AM
igen de gyakorlatilag egy normális rendszerben nincs szükség gyorsításra, az az amit sok autotuner elfelejt, hogy az autót a gyárban évekig tervezték, a motorhoz a kipuffogó átmérőjét, alakját mindent pontos mérések alapján álmodtak meg. A gázáram sebességét is a motorhoz tervezték. Tehát ha ezen változtatunk a motorhoz már nem lesz ideális az adott gázáram sebesség és teljesítménycsökkenést érünk el. :) nekem az escorton 60-as vagy 55-ös rendszer van gyárilag. nekem 60-as kerül fel jövőre, kat nélkül, egy átmenő középpel és egy tompító végdobbal. semmi gázgyorsító vagy ilyesmi... nem kell. Nekem a teljesítmény a mániám nem véletlen van a kocsimban egy 151LE-s motor ami most olyan 160-at produkál, kat nélkül, meg EGR nélkül.
: Re: Kipufogó kérdések
: norbert8210 2008 December 20, 19:39:18 PM
Miért van az hogy a többség a kipufogórendszernél kezd tuningolni?Legalábbis attól várja a legnagyobb áttörést!Szerintem a motornál kellene ha minden képpen +pacikat akar valaki,én is ezt tettem,egy kis elektronika változtatás és a 100lovas kocsi jobbat megy mint Sudye gyárilag 150lovas escortja kat. nélkül! :P :-X.Ez a gázgyorsító akkor segít csak a dologban ha a motor is többet kap valamitől.Bőven elég egy jó hátsódob amiben nincs folytás a gyárival szemben,viszont itt mindenki tartós megbízható autót akar gondolom én,ezért én csak ezeket javaslom.Sudye sokszor írod hogy egy autót több évig így meg úgy terveznek azért van ott ami, akkor neked miért is nincs benne kat. :-X :P ::) ??? ;D elvileg oda tervezték!mindenen lehet egészséges változtatást tenni de szerintem a kat. kiiktatása pont nem tartozik bele.
: Re: Kipufogó kérdések
: sUdYe 2008 December 20, 23:44:10 PM
egyszerű a válasz rá Norbi! a motort amikor megtervezik (főleg még anno a 90-es évek elején amikor még nem volt kötelező a kat), nem úgy tervezik meg hogy katalizátor rajta van. A motor a katalizátortól mondhatni szinte független. A kat egy fojtást ad a kipuffogó rendszerben, ezt típusa válogatja, lehet hogy részben pótolni kell, de az esetek 90%-ban egy ilyen fojtás csökkentés, mint a kat hiánya még jótékony hatással tud lenni a motor működésére, méghozzá azért, mert a katalizátor szerepe ugye a károsanyag kibocsátás minimálisra csökkentése. A motor teljesítményoptimumán a katalizátor nem éppen a legjobb hatásfokon dolgozik. A katalizátor optimális működési értékénél (itt jön szóba a lambda szonda), a károsanyag kibocsátás alacsonyabb, de viszont a motor teljesítménye messze nincs optimumban. egy előlvizsgáló lambdánál (mint amilyen az én escortomban, és a fiesták jó részébe(MK5-ig tuti.), a motor vezérlésébe nem szól bele a kat, mivel csak a katalizátor előtt mér a rendszer. A kat kivétele leveszi a fojtást a motorról így egy kicsit más lambda értéket is fog kapni a motor(magasabb lambda érték, amire dúsítja a keveréket), és emiatt érezhető teljesítmény növekedés, illetve azért mert a nagyobb mennyiségű kipuff gáz (a több elégetett üa miatt több), a fojtás hiánya miatt akadálymentesen tud távozni. Persze mindez akkor érvényes, ha a középdobnál és a végdobnál megvan persze a motor által igényelt fojtás.


Szerintem meg pont a fent leírtak miatt az első amit kiiktatok a kocsiból tuningnál a károsanyag kibocsátás csökkentésére szolgáló cuccok, amik meggátolják a motort a teljesítményoptimumának elérésében. ;)
: Re: Kipufogó kérdések
: sUdYe 2008 December 20, 23:45:46 PM
ja és Norbi! elkapart a kerekem! ;) lenne az enyimen kicsit szélesebb és jobb állapotú gumi... :D no meg akkor még hát sokat is evett és nem is ment úgy mint utána 1-2 héttel már. :) be kellett picit járatni még. :D
: Re: Kipufogó kérdések
: sdavid 2008 December 20, 23:56:53 PM
off

ebből 27-én Lurdy Gyorsulás alias Casco Party II lesz :D

Várunk mindenkit sok szeretettel :) A téteket nálam lehet megtenni :P :D

On

szerk: Kuti, busszal gyere :D :D :D
: Re: Kipufogó kérdések
: sUdYe 2008 December 21, 01:26:30 AM
neeeeem gyorsulgatunk, tél van, nekem nyárigumi, és ugyanaz mint akkor volt. :) majd majálison megyünk egy karikát. :D
: Re: Kipufogó kérdések
: bull84 2008 December 27, 12:03:32 PM
Hy vettem egy paragi nevezetű sportdobot csak nagyon halk! Hogy tudnám elérni hogy hangosabb legyen? No középdob vagy valami más okosság is!
: Re: Kipufogó kérdések
: sUdYe 2008 December 27, 12:05:40 PM
legyél türelmes, amint beég hangosabb lesz ;)

ui, nem tudom megérteni mitől jobb egy kipuff ha hangos... én imádom hogy gyári szinte hangtalan az autóm és ha odalépek neki csendes, csak a motohang hallatszik. :) mindig lebőgnek a nagy tuningkipuffos hangorkánt eregető kisgyerekek :D
: Re: Kipufogó kérdések
: sdavid 2008 December 27, 20:56:24 PM
Akkor minek nyomtad a parkolóba? :D :D :D
: Re: Kipufogó kérdések
: sUdYe 2008 December 27, 22:25:18 PM
a motorhangért Dávid :D kicsit a kat hiánya ad egy repedtfazék hangot neki, amit szeretek de ennyi kell nem több :D amúgy a tiednek szép hangja van azt elismerem. :D
: Re: Kipufogó kérdések
: bull84 2008 December 28, 17:25:15 PM
legyél türelmes, amint beég hangosabb lesz ;)

ui, nem tudom megérteni mitől jobb egy kipuff ha hangos... én imádom hogy gyári szinte hangtalan az autóm és ha odalépek neki csendes, csak a motohang hallatszik. :) mindig lebőgnek a nagy tuningkipuffos hangorkánt eregető kisgyerekek :D

Valakinek jobb ha csendes de én nem tartozom közéjük! Majd ha idősebb leszek meg lesz család akkor lesz csend, addig is üvöltsön! Szóval kb 1000 km van a dobban és nekem igy halk! Hogy lehetne hangosabb?
: Re: Kipufogó kérdések
: sztrakk9 2008 December 28, 20:35:00 PM
És mi lesz ha db /zajszintet/ fognak mérni???
: Re: Kipufogó kérdések
: sdavid 2008 December 28, 22:03:32 PM
Valakinek jobb ha csendes de én nem tartozom közéjük! Majd ha idősebb leszek meg lesz család akkor lesz csend, addig is üvöltsön! Szóval kb 1000 km van a dobban és nekem igy halk! Hogy lehetne hangosabb?

Vedd le a dobot és hangosabb lesz :D
: Re: Kipufogó kérdések
: FordTom 2008 December 28, 23:47:06 PM
Valakinek jobb ha csendes de én nem tartozom közéjük! Majd ha idősebb leszek meg lesz család akkor lesz csend, addig is üvöltsön! Szóval kb 1000 km van a dobban és nekem igy halk! Hogy lehetne hangosabb?

hogy nézki a dobod? síma át menő úgy mond japán styleú mint a HD racing ovál henger alakú dobok? a paragi dobognak am. csak a hangja szép nem a hang ereje!  :) ha hangosítani akarod akkor van benne valami folytás szerű valami magyarúl ha le flexeled a dobodat akkor át kell hogy láss rajta az az át menő dob a közép dobot dobd ki a picsbe heréld ki a katalizátort aztán padló  ;D nálam hidegen síri csönd van de ha bemelegszik a motor meg a kipuff durrog meg nem lehet zenét hallgatni! / leömlőtől herélt katalizátor,no közép dob 50-es rendszer, HD racing henger alakú át menő dob/
: Re: Kipufogó kérdések
: sUdYe 2008 December 29, 02:00:11 AM
Valakinek jobb ha csendes de én nem tartozom közéjük! Majd ha idősebb leszek meg lesz család akkor lesz csend, addig is üvöltsön! Szóval kb 1000 km van a dobban és nekem igy halk! Hogy lehetne hangosabb?

fúrd ki...
komolyra fordítva tudod nemtom mennyiért vetted azt a dobot. de egy dob önmagában hát hogy is mondjam: SZART SEM ÉR, ha hangról beszélünk. üvölthet egy dob, lehet hangos de RONDA a hangja, ha nincs mellette más, mint pl egy sportos motor, és egy teljes rendszer, ha szép hangot akarsz nem csak azt hogy üvöltsön a szomszéd anyázzon, én meg akinek tényleg technika van a géptető alatt kiröhögjelek, mikor meghallom a verdád, akkor érdemes elgondolkozni hogy mit és mennyiért. Az hogy van egy sportdob egy autón az gány megoldás. ha van egy sportrendszer, az már elfogadható, de ha van egy igényes erős sportos motor, amire egy rá való normális kipuffrendszer van építve az már dícsérendő. (és ebbe nem számít hogy mennyire hangos vagy nem hangos).

mellesleg csináld meg hangosra, ültetsd be bnődet magad mellé és menjetek le az autópályán Rijekába. szerintem hazaérsz és azonnal cserélnéd vissza, vagy nem mennél az autóval többet hosszú útra.

hogy nézki a dobod? síma át men? úgy mond japán styleú mint a HD racing ovál henger alakú dobok? a paragi dobognak am. csak a hangja szép nem a hang ereje!  :) ha hangosítani akarod akkor van benne valami folytás szer? valami magyarúl ha le flexeled a dobodat akkor át kell hogy láss rajta az az át men? dob a közép dobot dobd ki a picsbe heréld ki a katalizátort aztán padló  ;D nálam hidegen síri csönd van de ha bemelegszik a motor meg a kipuff durrog meg nem lehet zenét hallgatni! / leöml?t?l herélt katalizátor,no közép dob 50-es rendszer, HD racing henger alakú át men? dob/
tökmind1 hogy hogy néz ki a dob az csak a dizájn, a belseje adja a hangot. a hangszínét a dobnak és a hangerejét pár dolog határozza meg: 1. mennyire van kitömve üveggyapottal, 2. átmenő vagy sem, ha nem akkor hány és milyen elhelyezkedésűek a lamellák, 3. a perforált cső a dob belsejében.
FordTom: én a középdobot benne hagynám. meg is mondom hogy miért, a középdob feladata a közép és magas hangok felfogása, ill tompítása, ha nincs középdob, egy jó hátsódobbal se lesz szép hangja.
mellesleg neked milyen motor is van benne? 1.4? arra bőven elég lenne egy 45-ös rendszer is. sok neki az az 50-es szerintem, az az 1.6-nak a maximális méret amit szerintem rá szabad tenni. dizájnba nem szólok bele, az mindenkinek a saját dolga, de személyesen ha nem tetszik fikázom de az ő véleményét is meghallgatom. :P ennyi :P kat nekem sincs benne, nem is feltétlen kell, de az nagy tévedés hogy attól hogy van szarabb az autó. főlen nem a hangja, ha arra megy valaki.
: Re: Kipufogó kérdések
: bull84 2008 December 29, 11:00:59 AM
 ;D Majd kiötlök valamit! De az biztos hogy nem igénytelen lesz! Azért kösz
: Re: Kipufogó kérdések
: FordTom 2008 December 29, 11:57:35 AM
igaz hogy nagyon ritkán hallom kívűlről de mikor sikerűl hallanom akkor el****t jó hangja van  8) nekem tetszik az a lényeg  ;D
: Re: Kipufogó kérdések
: bull84 2008 December 30, 10:44:22 AM
igaz hogy nagyon ritkán hallom kívűlről de mikor sikerűl hallanom akkor el****t jó hangja van  8) nekem tetszik az a lényeg  ;D
Engem is az érdekel hogy nekem tetszen!
A szomszéd meg nem érdekel, és se szólok neki a mikor vasárnap 07:00-kor flexel a barom!
Én meg este megyek haza! :laugh:
: Re: Kipufogó kérdések
: sUdYe 2008 December 30, 13:11:17 PM
srácok olvassatok a hülyeség mögött :D komolyan az autó TECHNIKA, szerintem egy szép hangú, szépen kinéző verda röhejes ha nem megy.... amikor az (még egyelőre) én többszínű nem épp szépségversenydíjas gépem nagyon csúnyán helyben hagyja lámpánál, autópályán városban mindenhol. általában csak a turbós gépek vernek el, vagy az igazán nagy ccm-es autók tudnak még. és őszintén én ha szép az autóm arra is büszke akarok lenni hogy megy is. :D nem csak optikai a tuning ;) remélem értitek az én álláspontomat. A technikai tuning sokba kerül meg sok osztás szorzás megy, hogy mit hogyan lehet megcsinálni, de ez a szép benne, ez nem csak annyi hogy húúdeszíp krómcsík meg éndzsel ájsz lámpa, vegyük meg drágán és rakjuk be és mekkora autotunerek vagyunk. (nem célzok senkire még mielőtt magára venné bárki is, csak véleményt nyilvánítok :P de ha valaki mégis magára ismerne, az csak a véletlen műve, de elgondolkozhat azért :D ), nekem a tecnikai tuning elég jól áll (bár még messze nincs kész, és asszhem sosem lesz  ::) ), szal lassan kezdődhet az optikai tuning. szerintem ez az értelmes sorrend. megjegyzem én sem vagyok milliomos, egyetemista vagyok, tehát nincs túl sok pénzem, de amit csillivilli cuccokra költenék inkább komolyabb technikai cuccokra költöm el. ;)
: Re: Kipufogó kérdések
: bull84 2008 December 30, 16:27:45 PM
persze mindenkinek más az álláspontja!
Én szeretném hogy szépen morogjon a kipufogó és szép legyen az autó! Versenyezni nem szoktam azt meghagyom azoknak akik a pályán menne és ott lehet!Én egyvalamit tartok szemelött hogy nekem tetsszen az autóm! Ja és persze műszakilag se hagyjon kívánnivalót maga után!
: Re: Kipufogó kérdések
: Matthewben 2009 January 05, 17:28:06 PM
Sziasztok!!

Nekem olyan kérdésem van/lenne, h milyen kipufogó dobot ajánlanátok? A középdobom szerencsére vadi új, a hátsó még elketyeg, de szeretnék egy ovális végű dobot hátulra. Nem szeretném, h rohadt mély hangja legyen, mert nyaranta elég sokat autópályázok, meg eleve sokat közlekedek az autóval. Főleg a megjelenésén szeretnék dobni vele. (!semmi teljesítmény tuning vagy hasonló!)
: Re: Kipufogó kérdések
: AniBaba 2009 January 05, 17:39:21 PM
Ha csak a magad kedvére szeretnél látványt, akkor lehet érdemes egy gyári dob rá, és valami igényes, szép kipufogóvéget feltenni. Nekem is gyári dob volt rajta idáig, egy szolid, egyszerű krómvéggel, de nagyon jól állt neki.

Nem volt hangos, nem bőgött (csak miután szétrohadt a dob :P), és nekem pl. rohadtul tetszett.
: Re: Kipufogó kérdések
: bull84 2009 January 05, 17:54:18 PM
Nekem most Paragi van fent nem túl hangos de igényes! Mellesleg az ára is egész jó
: Re: Kipufogó kérdések
: sUdYe 2009 January 05, 19:46:13 PM
gyári + krómvég, vagy elmész kipuffoshoz (pl dinamit, oda van klubkedvezmény is ha jól tom), és ott csinálnak neked olyan hátsó dobot amilyent akarsz. nem csak sportdobod, hanem igazán szép szolídat is. ;)
: Re: Kipufogó kérdések
: bull84 2009 January 24, 12:45:44 PM
Létezik olyan hogy valaki felrak egy sportdobot (középdob katalizátor van)  és  az kirántja a hengerb?l a még el nem égett üzemanyagot? Azért lenne bezinszagú az autó! Ezt a dolgot szerel?nél hallottam de kicsit kételkedem!?
: Re: Kipufogó kérdések
: AniBaba 2009 January 24, 13:18:16 PM
Szerintem benzinszag akkor lehet, ha nem ég el rendesen a benzin az égéstérben, és már a kipuff-rendszerbe is bejut. Csak akkor tud benzint "kiszippantani", ha már nyit a kipuff-szelep.
Vagy simán kartergázt érzel.
: Re: Kipufogó kérdések
: lacccus 2009 January 24, 13:48:59 PM
A dolog elviekben létezik.
Az injektor.hu-n olvastam róla részletesen,és érvekkel alátámasztva.Be is akartam linkelni,de az oldal nem érhető el pillanatnyilag:(
A lényege az,hogy a nyitott dob miatti lecsökkent ellennyomás miatt- mivel a kipufogásnál részben nyitva a szívószelep is-előfordulhat,hogy a kipufogóba emiatt kis mennyiségű elégetlen benzin kerül.Ezt a tényt igazából annak kapcsán írták le,hogy általában nem hoz erőnövekedést egy sima sportdob,az említett dolog miatt(mivel az elégetlen benzinből nem lesz teljesítmény).Elviekben lehet emiatt benzinszag,de én az enyémen meg az ismerőseim autóján sem tapasztaltam. :icon_salut: :thumbsup:
: Re: Kipufogó kérdések
: bull84 2009 January 24, 16:08:34 PM
Akkor valami más a gáz! 1 tank benzin 450km-re elég!
: Re: Kipufogó kérdések
: sUdYe 2009 February 02, 22:45:35 PM
Létezik olyan hogy valaki felrak egy sportdobot (középdob katalizátor van)  és  az kirántja a hengerb?l a még el nem égett üzemanyagot? Azért lenne bezinszagú az autó! Ezt a dolgot szerel?nél hallottam de kicsit kételkedem!?

létezik ilyen, bár katalizátor nélküli túl vastag rendszereknél lehet ilyen. az egy sportdob tág kifejezés, csak egy sportdobtól ilyen még nem lesz. hány literes a tankod bull és milyen moci van a verdában?
: Re: Kipufogó kérdések
: bull84 2009 February 05, 19:43:53 PM
1.25l moci van benne, hogy hány literes a tankom azt nem tudom de 35l tudok beletankolni a világit az üzemanyagvisszajelz?m!
: Re: Kipufogó kérdések
: sUdYe 2009 February 05, 20:43:36 PM
az egy nem olyan rossz fogyi 7,8l. ha nagyon akarod városon kívül lejjebb vihető. nagyfater 1.3-as escortja eszik 9-et városban, 7.2-t városon kívül. 97-es 50000km. gyári állapot. sztem ott nincs gáz bull.
: Re: Kipufogó kérdések
: bull84 2009 February 06, 08:19:40 AM
Köszi azt hittem ez sok! De én is körbekérdeztem valakinek az 1.2-es autója 10lityit eszik :-X
: Re: Kipufogó kérdések
: Ballista 2009 November 16, 13:28:18 PM
Sziasztok !
noh újra fórumkodok..ugyanis lejáróban a műszakim, és csinálgatni kell egy két dolgot..természetesen házilag:D A kipufogórendszerem olyan mintha egy kigyó bújt volna el benne és folyton sziszeg:) beszéltem egy hegesztővel aki protekció révén ingyen megcsinálja nekem, de a kikötés hogy szedjem le azt vigyem el neki. Kaptam 2 napra egy garázst, és a kérdésem az lenne, hogy miféle dolgokkal készüljek a rendszer teljes eltávolításához. Esetleg mire figyeljek jobban. Már kaptam egy tanácsot, hogy az illesztésekre figyeljek oda és jelöljem meg, hogy hol volt pontosan egybe...vágja bele flexel egy csíkot, vagy valami, mert ha rosszul hegesztik össze akkor az életbe nemrakom fel o.O' Meg gondolom a gumi bakokat is lekell cserélni ha olyanabb álapotban van . Előre is köszönök mindent szépen :)
: Re: Kipufogó kérdések
: sUdYe 2009 November 16, 14:36:18 PM
dugókulcs+ racsni, és villáskulcs készlet illetve egy baszottnagy csavarhúzó. esetleg gumikalapács :D
: Re: Kipufogó kérdések
: Roxin 2009 November 16, 14:56:55 PM
De,ha elég ügyes v akkor egy fésűvel is megoldható!!!  :D  ;D  :laugh: Persze,ha nem maradtál le annó Mc Gaiver epizódairól!! ;)  :laugh:
: Re: Kipufogó kérdések
: TomeeFiesta 2009 November 16, 19:38:57 PM
XR3i leömlő rá megy az 1.4 CVH-ra? Pofára ugyanaz a méret csak hengerenkénti... 4-1-es ha jól néztem  ::) pici pézé nem akarom ott hagyni
: Re: Kipufogó kérdések
: sUdYe 2009 November 16, 19:49:48 PM
elvileg rámegy, gyakorlatban passz. amúgy 4-2-1 :)
: Re: Kipufogó kérdések
: Ballista 2009 November 17, 09:40:21 AM
köszi :) ma állok neki, ha elakadtam szólok ! :D aktuális McGuiver rész estére lejön :D
: Re: Kipufogó kérdések
: Roxin 2009 November 17, 11:22:07 AM
Figyeld meg,ha lejeön MC GUIVER aktuális része,akkor fox rádöbbenni mennyi fölös szerszámod van otthon!!! :laugh:  :laugh:
: Re: Kipufogó kérdések
: TomeeFiesta 2009 November 17, 20:39:18 PM
elvileg rámegy, gyakorlatban passz. amúgy 4-2-1 :)

és nekem milyen van?  ::) gondolom gyengébb szériás...  ;D
: Re: Kipufogó kérdések
: sUdYe 2009 November 17, 22:05:34 PM
kisebb átmérőjű 4-2-1 a tied is. meg máshogy kanyarognak a csövek hozzá ha jól tudom.
: Re: Kipufogó kérdések
: Ballista 2009 November 24, 13:08:50 PM
 Hát egyszerűbbnek véltem leszerelni a kipufoggót. Az illesztéseknél volt mindenhol egy bilincs..ami gondolom gyári szemmel azt a célt szolgálta hogy összefogja a két elemet. De a középső dobnál, és a hátsónál sem akart szétjönni akár hogy erőlködtünk. Összenőtt a két fém :D lazító spray+kalapálás hatására sem. Úgyhogy jött a Mc guiver féle mutatvány és meg black&deckereztük :D Szal egy jótanács annak aki ezt először csinálja: Flexed legyen
: Re: Kipufogó kérdések
: sUdYe 2009 November 24, 14:08:10 PM
hát ha darabokban akartad leszedni akkor tényleg nem árt ha van, mivel ott szeret berohadni a bilincs csavarja. bár a bilincseket egy csípőfogóval is szétkapod... :) csak akkor kell cserebilincs.

Amúgy meg nekem az én kocsimról levételhez flex nem kellett. :) csak megfelelő dugókulcs készlet, megfelelő erőkarokkal, illetve még villáskulcsok :) na meg egy kalapács, és egy csavarhúzó a gumitartóbakról leszereléshez. :)
: Re: Kipufogó kérdések
: TomeeFiesta 2009 November 24, 17:16:26 PM
jó de te fél évente évente szét szeded a kocsit meg szutykos időben nem használod szoval ideje sincs berohadni  :D   :D :D ;)
: Re: Kipufogó kérdések
: sUdYe 2009 November 24, 19:56:52 PM
ez így nem egészen igaz :D de majdnem :D márciusban cseréltem le róla a kipuffot, ami légkulccsal volt ráhúzva, volt vele baj amíg leszedtem, de elég volt neki a villáskulcs és a racsni. a fő bajom csak az a kocsival hogy nem gyári csavarokkal volt összerakva, ill inkább összetákolva... így sok ídő elment a szerszámkereséssel... de megoldjuk azért mindig. :) viszont majd hamarosan szerelés lesz kipuff terén nálam is, csak előtte induljon be a business. :)
: Re: Kipufogó kérdések
: grimmcsalad 2009 November 24, 20:04:43 PM
Én ma vettem le az egész csőkígyót.
A hátsó dob csak úgy jött le, hogy a csatlakozásnál hosszába megvágtam a csövet.
A leömlő anyái is megszorultak de a racsni+cső lehozta.

Tényleg, szokás még bronzcsavarokat rakni ilyen helyre?

Holnap megy fel az új.
: Re: Kipufogó kérdések
: Ntb 2009 December 01, 01:44:12 AM
Én pedig múlthéten hagytam el. 
: Re: Kipufogó kérdések
: grimmcsalad 2009 December 01, 10:05:04 AM
Nézőpont kérdése. Te is leszerelted, csak a 17, 13-as dugókulcs helyett a rozsdára bíztad ;D
: Re: Kipufogó kérdések
: Roxin 2009 December 02, 07:49:20 AM
Nekem is lekéne szednem a középdobot,de én nem várhatok a rozsdára túl lassú,én majd fennakadok valahol!!!  ;D
: Re: Kipufogó kérdések
: gabe21 2010 May 30, 19:59:00 PM
Sziasztok!

Hétvégén vidéken jártunk és a földút valami csodát tett a kipufogómmal. A lényeg, hogy jobbra kanyarnál, gázadásnál, indulásnál azóta kopog. Nincs aknám és nem értek hozzá, de azért felemeltem és benéztem alá, úgy látom az alváznak ütközik a középső dob folyamatosan (ha minden igaz a benzin tanknak). egyéb gondot, sérülést szerencsére nem láttam. kilazult valami? Elhagytam egy rögzítőt? Tudja valaki hogyan lehet ezt megszüntetni?

köszönöm!
: Re: Kipufogó kérdések
: AniBaba 2010 November 16, 12:24:52 PM
Mk5-6 1.3 CFI Escort középdobja megegyezik vajon Mk3 1.3 CFI Fityó középdobjával?
: Re: Kipufogó kérdések
: RyAn 2010 November 16, 15:36:22 PM
meg kell de Süni biztos tudja a választ ;)
: Re: Kipufogó kérdések
: sUdYe 2010 November 16, 19:14:00 PM
maga a dob belsőre igen, de a csövek amik hozzá valók, és hozzá vannak heggesztve nem stimmelnek én úgy tudom.
: Re:Kipufogó kérdések
: Johnny48 2011 December 17, 14:45:43 PM
Hali !
Az a helyzet állt elő, hogy most télen, megyek pár km-t akár, és rozsdaszínű fröcskölésekkel tele van az egész csomagtérajtó, a szoknyalemez, és a lökhárító is hátul. Az irányból ítélve a kipufogóból jön, és valahogy felfelé és előre verődik.. Ti mit tennétek? :/
: Re:Kipufogó kérdések
: DVZs 2011 December 18, 14:47:56 PM
Ellenőrizném a hűtővizet, nem fogy-e... :(
: Re:Kipufogó kérdések
: MK7GHIA 2011 December 18, 15:31:45 PM
Jó minőségű benzinből is lehet annyi víz benne h fröcsögjön.
: Re:Kipufogó kérdések
: Johnny48 2011 December 19, 12:36:08 PM
hűtővizem nem fogy.. de ha már fröcsög, akkor miért felfelé és előre..? :( a kipufogó vége lefelé néz.. :/
: Re:Kipufogó kérdések
: DVZs 2011 December 19, 13:42:43 PM
Az, hogy felcsapódik, az "normális". Nem vagyok jófizikából/áramlástanból, nem tudom elmagyarázni. :)
A hűtővizet azért kérdeztem, mert a barnás színből ez volt gyanús - nekem amikor hengerfejes volt, akkor jött ilyen színű cucc. Ami kipufogóból jön(ne) víz, az színtelen (elvileg).
: Re:Kipufogó kérdések
: MK7GHIA 2011 December 19, 14:19:41 PM
Ha rohad belül a kipu az lehet barna.
: Re:Kipufogó kérdések
: sztrakk9 2011 December 19, 16:47:01 PM
Azért megy fel és előre,mert a kocsi mögött menet közben szívó hatás van ami felkeni a dzsuvát a kocsi hátuljára,mint nyáron a port ,vagy télen a porhót.