Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : hildes 2008 October 20, 07:26:11 AM
-
Sziasztok!
Van egy 2006 októberi 1,4 tdci Fiestám. Sajnos nincs benne gyári külső hőmérő. Tudja valaki, hogyan lehetne bele szerkeszteni? Gondolom a hőmérséklet jeladóhoz oda van kábalezve, csak meg kéne találn hova, után a fed. kompot felokosítani és már működne is.
-
Szia!
Szerintem, ha már megcsinálta volna valaki, akkor biztos itt lenne egy leírás róla.
-
Nem találtam jobb helyet,így ide írok.
Azt oké hogy nincs külső hőmérséklet kijelzésem,de a kezelési szerint kéne lenni egy un."fagyjelzőnek"ami 4-1 C között sárgán 1 C alatt pedig pirosan világít.De nem találom.Vagy ez sincs minden modellben?(MK-7, 1.4 Fresh Plus)
-
Szia!
Tudtommal a Fresh Plus felszereltség nem tartalmaz ilyen "extrát". Legalábbis nekem se jelez semmit.
-
Kösz a választ.
Sajnos volt egy ilyen sejtésem.Szomorú hogy ez is extrának számít.vennem kell egy jobban kinéző autós hőmérőt. :-[
-
Ezt csak a nagy kijelzős km órára lehet feltanitani.Tudtom szerint mindegyik modelben ki van vezetékelve. Csak a hőmérőt sporolják ki. Ha tudsz ilyet venni akár újat, akár bontóttat. Ősszedugod a két stekkert és már csak fel kell tanitani az extradobozt!
-
Meg kell mondjam, hogy én nem békéltem meg ezzel az információval túl könnyen. A márkaszervízben kötötték az ebet a karóhoz, hogy ez csak fedcompos autóban működik. Mondom itt a kézikönyv, ebben nincs ilyen megkötés.
Levélváltás többször a Ford Magyarországgal, eredménye az, hogy nincs csak fedcomposoknál. Mondom kézikönyv? Ez akkor fogyasztó megtévesztése?
Ráadásul ha a vásárlásnál szól az érétkesítő, hogy célszerű még 20-30 eFt-ot a gépre szánni mert ... akkor biztosan nem kell sokáig győzködnie.
Ott hagytam abba az ügyet, amikor már azon gondolkoztam hogy a fogyasztóvédelemhez fordulok. Erre nekem nincs időm és energiám.
A szervízzel megbeszéltem, hogy utánnanéznek egy utólagos megoldásnak. Fél éve már biztosan van, ha nem több, hogy a válaszukra várok. Minden esetre nem valószínű -szervízelés miatt is- hogy idén is hozzájuk vigyem a verdát.
Minden esetre vettem bele egy "szép" :-\ hőmérőt, ami csak belső, de legalább színben passzol.
-
Ha megyek az autóért rákérdezek én is,hogy van e valami utólagos megoldás erre.De persze az időt azt gombnyomásra a km óra kijelzőjén is mutatja.Ami szerintem tök felesleges.
-
Arra a gombra már rég rákötöttem a nitrót :laugh:
-
Kiráááály!!!A bekötési rajzot légyszi küld el nekem is!!! ;D ;D ;D ;D
-
Szisztok!
Vettem egy utólag beszerelhető hőmérőt, és a segítségeteket szeretném kérni, hogy a külső jeladót hová tegyem, hogy ne mutasson extrém hőmérsékletet és ne is keljen össze furkálni az egész autót.
ui.: mk6- ba szeretném bele barkácsolni
köszi a segítséget
-
Nemrég olvastam valahol hogy a külső tükörházba szokták rakni.De volt aki az ajtóküszöbhöz rögzítette vhogy.
-
Szisztok!
Vettem egy utólag beszerelhető hőmérőt, és a segítségeteket szeretném kérni, hogy a külső jeladót hová tegyem, hogy ne mutasson extrém hőmérsékletet és ne is keljen össze furkálni az egész autót.
ui.: mk6- ba szeretném bele barkácsolni
köszi a segítséget
autó aljára, a kipufftól messzebb, de ne is a szélére.
-
Köszi a segítséget mindenkinek ma megnézem meddig ér el a kábel és megpróbálom meg szakérteni.
Szerintetek bele toldhatok ha rövid és nem ér el addig ameddig én szeretném?
-
Sziasztok, én is hőmérő megoldáson gondolkodtam, a német Fiesta Klub fórumán találtam az alábbi két lehetőséget. Az egyiket a Conrad-Electronic árulja,
http://www.conrad.de/Auto/rds_digital_thermometer-36.sap a leírás szerint a kis dobozt a rádió mögött helyezik el az antenna kábelen a rádióhoz csatlakoztatva. Az RDS képes rádió egy bizonyos frekvencián (108,00 Mhz ?) a kijelzőn megjeleníti a külső és a belső szenzor által továbbított jelet, a hőmérsékletet.
Előnye, hogy nem kell kijelző, hátránya pedig, vagy rádiót hallgatsz, vagy a hőmérőt nézed, mert a kettő együtt nem megy.
Ennek kiküszöbölésére írta az egyik fórumozó, az ő általa kínált megoldást.
http://www.barsoi-bus.de/html/thermometer/index.htm Ez egy profi megoldásnak tűnik (háttérszín piros/zöld) a fagyveszélyre figyelmeztető sárga LED beállítható. Gondolom, hány °C-on kérjük a riasztást.
-
Nem rossz,csak 57€ kicsit sok egy hőmérőért.
-
Ezt csak a nagy kijelz?s km órára lehet feltanitani.Tudtom szerint mindegyik modelben ki van vezetékelve. Csak a h?mér?t sporolják ki. Ha tudsz ilyet venni akár újat, akár bontóttat. ?sszedugod a két stekkert és már csak fel kell tanitani az extradobozt!
A Fordnál azt mondták nekem,hogy utólagosan gyári hőmérőt nem lehet betenni mert nembiztos hogy a kábelek gyárilag benn vannak.Na most vagy elhiszem,vagy nem.De az biztos hogy nem kívánnak vele foglalkozni. ???
-
Sziasztok,
mivel sokat törtem én is a fejem, inkább leírom, nálam hogy ment a dolog:
1.) Kerestem egy külső hőmérőt. RDS, Rádiójeles, és kábeles jött szóba. RDS drága és komplikált viszont egyszerű a beszerelése. Rádiójelest kimondottan autóra nem találtam így maradt az "olcsó" kábeles.
Kis kb, 1,5 cm-s szenzor van a végén, külső és belső hőmérsékletet mér. Sajnos a legolcsobbat vettem aminek nincs világitása, de sikerült utólag megoldani (1,5 V -os izzót kivezettem az elemből+mini kapcsoló), de nektek ajánlom a kész dolgot.
Hogy valaki cigigyújtós, színes háttérvilág.-ost használ... ízlés dolga, úgy is csak télen kell.
LÉNYEG: BESZERELÉS
2) A kábel 2 részből áll amit egy mini csatlakozó köt össze. Szétválasztva sokkal kisebb lyuk is elég a beszereléshez, de HOL?
Először a tükör borítását szedtem le és a szenzort az ott található szivacson keresztül kivezettem a tükör tokjába. Nem volt reális érték. Megkérdeztem a szervizben ott azt mondták, hogy a bord alatt van 2-3 gumiharang ami a motorházba vezet. Ott kellene kivezetni, de hogy ki kell szerelni az egész műszerfalat. (jó drága). Itt nem!
- a kesztyűtartót ki kell akasztani, hogy lásd a biztositékokat,
- kb. 5-10 cm-re jobbra fel lehet látni egy, a borításban vágott nyilást (C forma, egy kábel megy át rajta.) Alatta van egy harang ami elég jól elérhető.
- a becsületes módja: kívülről az ablaktörlő alatti műanyagot a motorháztető felől leszedni, gumiharangot kivenni, ami a lengéscsillapító háza mögött, az ablak alatt van (ne éles tárgyal) vagy kihúzni. A szigetelést a kábelrős és a harangról leszedni és a harangba befűzni az érzékelőt. (azt a végét ahol a csatlakozó van, mert a szenzor a motorházban marad). Itt érdemes jól megnézni, hogy a kábel elég legyen az utastérben. Ha megvan a kábel az utastérben, harang és az ablaktörlő alatti műanyag vissza, harang leszigetelése. FOLYTATÁS: 3)
- nem becsületes mód: kell egy vékony kötőtű. Ha lehet aluminium, mert azt görbül. A gombos részére egy vékony de erős drótot kell kötni és átszúrni a harangon a biztosítékok felől. A tű a teleszkóp mögötti résben kijön és áthúzod az erős drótot. Maradjon az utastérben is. Itt ügyelni kell, hogy a szúrásnál se a kábeleket se a teleszkóp házát ne sértsük. Kötőtűt le, a drótra meg rákötni a szenzoros kábel csatlakozós felét (nem a szenzort) úgy, hogy pár centit visszatűrjük, hogy ne a vastag csatlakozófej legyen legelöl. Párszór a kábel köré tekerni, hogy ne csak egy helyen húzzon. Az átfűzött drótot visszahúzzuk a kábellel az utastérbe. Kicsit akadhat, de nem kell utána szigetelni.
3) a karosszéria és a jobboldali légzsák magasságában leengedni az kijelző csatakozó részét (pont befér) és 20-30cm-t engedni míg a kábelt meg nem találjuk a kesztyűtartó mögött majd összekapcsolni a két részt. Mig a kábel engedi, lehet felhúzni és a bordra tenni. A kábel látható lesz a bordon! Ugyan ezt lehet a bord alatt is (rádió mögött) vezetni és a bal oldalon felhozni, ha van elég kábel.
4) Ha a kábelezés megvan, a szenzort a lengéscsillapító környékére kellene tenni, hogy a motor melege ne zavarja de kosz se érje nagyon.
A drót átfűzése kicsit primitív megoldás viszont 30 perc alatt lazán megvan. A gumi meg olyan rejtett helyen van, hogy egy kis lyuk (amit utána a gumi úgy is megfog) nem fog vizet kapni.
SOK SIKERT!
-
A tükörházban miért volt fals az érték?
-
szerencsére, amikor vettem az autót. rákérdeztem a hőmérőre. fedélzeti kompjutert kellett kérnem bele 30000.-ért és nem tud magyarul. a hőfokon kivül tök sok -felesleges- dolgot tud. a gyári rádiót is kijelezte amig bent volt. még azt is lehet állitani, h melyik ajtót nyissa egy gombnyomásra a kulcson.
szerintem ennek más a kijelzője, mint az alapban. lehet nektek teljes órát kell cserélni, hogy jelezze -csak- a külső hőmérsékletet. ha kell teszek fel képet róla.