Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : doso22 2006 November 21, 12:50:47 PM
-
Tolatólámpámmal lenne egy kis gubanc...
A segítségeteket szeretném kérni, hátha már volt valakival hasonló!
Szóval ha rükvercbe kapcsolok.. akkor csak egy pillanatra felvillan a lámpa...vagy az első nagyobb döccenésig világít :(
Biztosan valamilyen érintkezési probléma, de fogalmam sincs, hogy hol lehet ez megoldva.... merre keressem a kapcsolót/érzékelőt....
előre is köszi
-
Szia!
Hétvégén jelentkezem.
Ha minden igaz cd-n megvan a javítási útmutató.
Üdv.: Zoli
-
Köszi!
Megoldottam a problémát! ;)
A váltónál megkerestem a csatlakozóját (egy kis keresgélés után meg is lett, pont szemben volt) kicsit megfújkáltam...+egy kis kontakt spray és most nagyon állat...
Szerintem ilyen idős járgányokon már mindent át kellene fújni!
-
Úgy néz ki én is hasonló problémával küzdök...Nekem sem megy a tolatólámpa. Illetve néha igen, de az utóbbi időben inkább nem. Próbáltam megkeresni az útmutatásod alapján a kapcsolót, csak nem vagyok benne biztos, hogy ugyanazt fujkáltam meg mint Te! :)
Szóval lebontottam a burkolatot a váltó körül és a váltóval szemben volt egy ilyen krémszínű dobozka sok-sok befutó vezetékkel. Ez lenne az amiről beszélsz, vagy valami mást kellene keresnem?
Előre is köszi a választ! :)
-
Nekem volt már hasonló problémám régen,amikor még Escortom volt.
Ott a tolatólámpa kapcsológomba(pontos nevét nem tudom) volt a hibás.
A váltó környékén kell keresni,kb úgy néz ki mint a ventillátor hőgomba,elvileg 2 vezeték jön ki belőle,ha jól emlékszem.
Akkor(kb 5 éve)a cseréje kb 1500ft volt.
-
és az utastérben kell keresnem, vagy a kocsi alatt? :o
más autónál mintha azt láttam volna, hogy a kocsi alá kell feküdni :)
Sajnos én még nem láttam ilyet...talán Doso22 bekapcsolódik, és felhomályosít! :)
Amúgy az ára most sem lett sokkal több, olyan 2.5-3 ezer fortint. De ha egy kis fujkálás elég hozzá akkor ezt is megspórolnám! :)
-
Íme egy kis segítség a keresgéléshez!
Nálam MK4-esnél itt található!
kérdeztem és sajna 8.000 körül van darabja! ( a boltos is csak Escortoknál találta meg) mert így konkrétan Fiestánál nem volt írva! Mivel ugyanaz!
Úgyhogy nálunk maradt a javítás! Nagyon rendes volt a boltos. Pontos szerelési utasítást adott hogy hogyan tudom megjavítani! De végül is nem én hanem szerelő csinálta, de sajna 1 hónap után ugyanúgy "villog" ha valami ki döccenő van vagy ilyesmi!
És azért szerintem macerás mondjuk főútra kitolatni, úgy hogy most nem vagy biztos benne hogy világít -e vagy sem!
Állítólag egy műanyag kis vacak van benne ami érintkezik a váltóhoz és az kapcsolja a lámpát, de az egy idő után elkopok... akkor lehet kicsit "hézagolni" de ahogy észrevettem nem egy tuti megoldás az sem!
Lehet az lesz hogy idővel veszek egyet!
Bocsi, a fényképezőmet kölcsönkérte sógor "jelölt" és most csak telefonnal tudtam fotózni + a motor sem a leg csili-vilibb! ;D
[a csatolmány törölve]
-
Szóval elvileg ez lenne a Cromax szerint a tolatólámpa kapcsoló
(http://www.cromax.hu/katalogus/images/kepek/full/P0016890.JPG)
De ez sajna csak 2001-től jó!
Íme a link ahol találtam:
http://www.fordalkatresz.com/index.php?main=26542178&action=alkat&open=26567212&autotipus=I&termek_al_id=3813 (http://www.fordalkatresz.com/index.php?main=26542178&action=alkat&open=26567212&autotipus=I&termek_al_id=3813)
Ami MK4 be jó az műanyagházas 95-től jó!
(http://www.cromax.hu/katalogus/images/kepek/full/P0026040.JPG)
(http://www.cromax.hu/katalogus/images/kepek/full/P0026041.JPG)
Íme itt az oldal linkje is ahol találtam!
http://www.fordalkatresz.com/index.php?main=26535810&action=alkat&open=26555668&autotipus=E&termek_al_id=5573 (http://www.fordalkatresz.com/index.php?main=26535810&action=alkat&open=26555668&autotipus=E&termek_al_id=5573)
-
Szia Doso!!
Nagyon hálás vagyok a részletes útmutatásért!!! :)
Kosz az szerintem minden autón van amit használnak is, így ez nekem fel sem tűnt! ;D
Nekem is MK4-esem van, így a képek nagyon sokat fognak segíteni...és talán az alkatrésznek is utána tudok nézni. A probléma az az, hogy én már egyszer próbáltam ilyen műanyag peckes kapcsolót szerelni, és csere lett a vége, mert csak ideig-óráig lett jó.
A forgalmas úton való tolatást meg nem kell említened...én minden nap megszenvedek vele :)
Mégegyszer nagyonn köszönöm! :notworthy: :notworthy: :notworthy:
-
nekem az escorton ugyanez a bajom, kapcsolót kéne cserélni. :) múltkor kicsit erőből taszajtottam be hátramenetbe, és bekapcsolt a tolatólámpám amióta nálam van először. :D na mondom akkor erre fel megnézzük ellenőrizzük a kapcsolót, hát kiderült h azzal van a probléma... majd a felújításkor cserélve lesz... addig már nem....
-
Örülök hogy tudtam segíteni! ;) ;D
nekem már meggyült vele a bajom!
Amúgy már házilag is nekiálltam volna, csak gáz az hogy ahogy meglazítom folyik a váltóból az olaj! A beöntő csavar meg úgy odaette a fene, hogy inkább nem piszkálom, mert lehet nem tudom utántölteni!
Majd lesz egy új!
Az eskortba is ugyanijen kapcsoló való! Csak az újabb fiestákon van az a hosszúkás!
-
Nekem a régi escortomban olyan volt mint a legfelső képen.
Annak az volt a baja,hogy el volt repedve a csavarmenet fölött,a csavarfej tövében,szerintem túlhúzás miatt.
Nekem is azt produkálta,hogy csak akkor világított,mikor erősebben tettem hátramenetbe
-
Hát ,hogy mit ne mondjak, elég érdekes helyre tudták tenni, ahol veri a víz, sár, ki van téve hőhatásoknak... :-\
Kicsit elgondolkodtam volna a tervezéskor, hogy vajon tényleg ott van-e a legjobb helye...
-
A műanyag házas változat passzol a kocsiba! A hétvégén sikerült is a cseréje, de le kell engedni hozzá a váltó olajat, szóval nem volt kis meló.
Most viszont világít!!! Jöhet e következő probléma... ;D
Köszönöm a segítségeteket! :notworthy: :notworthy:
-
Tök jó hogy sikerült! Gratula! ;D
Azon az áron sikerült beszerezni amiről beszéltünk vagy azért barátibb volt?
-
Barátinak nem mondanám....8600 Ft volt, úgy hogy van náluk kedvezményem...A képeken látható cégnél vásároltam :D Minden reklám nélkül ugye ;)
Sajnos nem volt más választásom, mert folyton a nyakamba lihegnek a nagyforgalmú helyeknél a parkoláskor, és hát ha beáll a hely mellé akkor elég nehéz beállni :D
Nem tudom hol az utántöltő csavar pontosan, mert én találtam egymás mellett két hasonlót...Az egyiket letekerve beledaráltuk az olajat egy pumpával :) Az útmutatóban találtam egyébkétn a csavar helyét, szóval lehet, hogy éppen ráhibáztam melyiket kellett letekerni...Egyébként nemrég volt benne munkahenger csere, gondolom akkor a szakik megszenvedtek már a csavarral, és ezért volt könnyebb:D