Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : bende 2008 September 26, 13:50:21 PM
-
Sziasztok!
..úgy kiváncsiságból.. mivel az itt található mk3 injektoros járgányok többsége 100e fölött futott és többmint 10 éves, azt szeretném megtudni, hogy cserélt e már valamelyikőtök lambda szondát? -állítólag ekkora élettörténet után illik..
azért érdekelne, mert amitóa meg van nekem (mk3 1.1i) elég erős a kipuf. szaga -> talán túl dús a keverék -> hervadt a szonda ? plusz olyan élményeim is szoktak lenni, hogy 1 vagy 2-ből (amikor szinte áll a kocsi) gyorsításkor megtorpan a gépállat.. nyomom a gázt semmi nem történik aztán eccer csak 'meglódul' -> azt olvastam, hogy hibás szonda egyik tünete is lehet ez.. kevés levegő sok benzin -> rossz égés.. a gyertyáimban még olyna 15e van csak..
a fogyasztásom.. most csak a városban járok vele, +hideg van reggelente -> 160km és a majdnem a felénél van a tankom -> 250-ig elszoktam gurulni vele csak városban.. akár teljesíthetem a 200 fölöttit és akkor talán elkönyvelhetem ezt még normálisnak..
zöldkártyát simán megkaptan az évelején, igaz a katalizátorom cserélve volt 1,5 éve.. de 1x anélkül is megadták :)
mi erről a véleményetek?
ngk utánygyártott, nem univerzális 12-ért van - gyanúsan olcsó.. ha valamelyikőtök cserélt már ilyet, akkor milyet érdemes venni?
..csere alatt le kell húznom az akksit, hogy az computere resetelve legyen vagy ez már annyira 'új' konstrkció, hogy csak szervizben tudják kiütni a régi mért értékeket?
köszi!
Bende
-
A kérdés jó, az általad leírt jelenségek nálam is megvannak (1-es/2-es megtorpanás, erősebb kipuff.szag.). Nekem meg tavasszal berendeltek egy gyári újat, és azt mondta a szerelő faszi hogy ha segít akkor kifizetem, ha nem akkor nem. Na mérések alapján nem segített a lambda-csere - viszont mivel nekem _csak_ hideg motornál csinálta gyanús hogy ő meleg motornál nézte.
Mindenesetre meguntam a dolgot, most alapjárat/fogyasztás (13L is megvolt városban) illetve kontakthiba (központizár, tolatólámpa, stb) kapcsán szerelőnél van a gép, villamosságis ember tegnap kapta meg, rámennek computerrel, oszcilloszkóppal, stb. Ha visszakapom (nem 1-2 nap lesz) és megcsinálták, beszámolok róla a saját topicomban.
Addig meg figyelem itt hátha mondanak valami okosat. :)
-
nyáron (de rossz ezt írni :() nem csinálta.. előtte azt gondoltam, hogy rossz kútnál tankoltam.. elkezdtem kagylózni, plusz injektor tisztító adalékoztam -> minden szép és jó volt egészen eddig.. most itt a 'jó' idő.. a szonda 4 vezetékes -> fűtőszálas -> ezért gondoltam azt, hogy vele lesz a gond, mert később éri el az üzemi hőfokát..
-
nekem az escortba két lambda is van. egyik sincs bekötve. csatik le vannak róla húzva. illetve katalizátorom sincs a verdába, hogy miért? nagyon lefogja az autót, és mellesleg egy hibaforrással kevesebb. a régi kocsimba még benne volt szivatott is ugyanezekkel a jelenségekkel. Ha nem kap jelet a lambdától a ford motorvezérlője, ad egy fix lambda értéket, amit tart és annyi benzint adagol. Nekem a katalizátorral lambdával ellátott 1.6 EFI megkajált városba 14 lityit, most az rs2000 lambda nélkül 10 :D jah és jobban is megy lambda nélkül. :)
-
4 szálas szonda? hinye... nekem is az van... jól kitoltak velem nekem 42 ropi volt! az erős kipu szag sok minden lehet... kartercsövön nem nyomja az olajat? lehet hogy erősen kopott a motorod!
-
42 ropi
nagy átb...s mert 25 ezer max egy lambda szonda és nem univerzális ! :-\
-
off... nekem az egész motor felújítás nagy át****ás volt 300.000ft és mindig nem a legjobb a motor! szoval inkább csöndbe maradok az árakkal kapcsolatban!
-
Tom, a légszűrőház nem úszik az olajban, ha erre gondolsz.. a szonda ára elég változó.. a gyáriak télleg 30e fölött vannak neked a cserét hogy csinálták? kellett hozzanyulni az elektronikához?-most már kiványcsi vagyok DVZs-re :)
-
off... nekem az egész motor felújítás nagy át****ás volt 300.000ft és mindig nem a legjobb a motor! szoval inkább csöndbe maradok az árakkal kapcsolatban!
basszus az nagyon sok... nekem az RS2000 egy másik blokkal, full felújítással volt 250. plusz még ebbe belejött hogy elektromosan is javítani kellett.
-
Tom, a légszűrőház nem úszik az olajban, ha erre gondolsz.. a szonda ára elég változó.. a gyáriak télleg 30e fölött vannak neked a cserét hogy csinálták? kellett hozzanyulni az elektronikához?-most már kiványcsi vagyok DVZs-re :)
pontosan nem tudom mert nekem teljes elektronika csere is volt... injektor meg szonda meg légtömegmérő meg iylen okosságok! a szgépe frissítve lett vagy is restartozva...
sudye!
nekem fúrás,dugó,hengerfej felújítás,összes csapágy és az injektor mizéria is benne volt... mondjuk nem tudom mi köze volt a gyűrű töréshez az elektronikának de azt is cserélni kellett.... mind1 szerelőt váltottam elég korrekt és olcsó ;) na vége az offnak
-
hello,
Nekem is van ilyen problémám hogy 1-2-esben ha aliggurulok és lepadlozom akkor hirtelen megtorpan, a fogyasztásom viszont városban olyan 8-9liter körüli. Ha a lambda szondát cserélem akkor ez a hirtelen megtorpanás megszünhet?
-
Szerintem csak akkor érdemes lambda szondába beruházni, ha tényleg azzal van a baj.
A fordfocus.hu-n egy tagnak jó tapasztalatai voltak ezzel az érdi tesztelővel (http://www.injektor.hu/index.jsp?id=2&main=156&akt=2).
Esetleg házilag is megpróbálhatod kimérni, hogy megvan-e a lambda szondán a feszültségváltozás (0,2-0,8 V).
-
DVZs teljesen felcsigázott 'anno' mert hogy neki is hasonlóak a jelenségek.. és említette, hogy villanyosnál van az autója, de még sajna nem osztotta meg az élményeit velünk.. bár neki tök más motorja van..
fölöslegesen nincs sok kedvem egy rakás pénzt eltapsolni egy próbálkozásra.. nézelődtem a neten milyen szondát is kellene nekem vennem.. pl. az ngk-nak több féléje is van az mk3 1.1-es szériájához -> gyártási év függő -> jó néhány ezer forint az árkülönbség -> ennek pedig valami oka lehet.. -> ezért tartok én most egy kicsit az olcsó 10e körüli univerzális megoldásoktól.. bemérni hivatalos helyen a szonda állapotát azt kb 5-e ft saccolom.. -> na ez elgondolkodtató lehet -> beleugorjak rögtön egy csináld magad 10-es projektbe?, hátha spórolok egy kis lét vele +ártani elvileg nem ártanék neki, mert papír szerint már amúgy is cserélni kellene -> de ezt az elméletemet felborítja az a tény, hogy a márkás gyári cuccok (ngk, bosch) között ugyanarra a szériára különbségek vannak -> ami gondolom pl. 0,1V külöbség más hatással lehet a motor karakterisztikájára stb. -> elvileg a hervadt szonda csere után még akár meg is táltosodhat a gépállat.. jó lenne :) remélem DVZs -nek van hozzáfűzni valója már :)
-
Hát ha már ennyire direktbe meg lettem kérdezve, akkor persze hogy van hozzáfűznivalóm. :) Sajnos nem biztos, hogy jó hírekkel tudok szolgálni viszont.
Autót ma hoztam vissza szerelőtől (ez már a második szerelőzés a villamosságis írásom óta). Rádugták gépre, megnézték értékeket, minden jót mutatott -> lambdaszonda biztosan jó (most már 2 gépi mérés és 3-4 szerelő mondja). A hibajelenségem viszont változott, már nem csinálja azt a "bizonyos tartományban csak nagy gázra reagálok" dolgot. Helyette viszont az alapjáratban folyamatosan van egy kicsi ingadozás és ami a rosszabb - előfordul, hogy az autó leáll. Értsd megyek piros lámpa fele, kuplung - üres - fék, és leejti az alapjáratot annyira, hogy lefullad. Na ezzel nem tudott a szerelő sem mit kezdeni, pedig esküszöm arany keze van amúgy. Amiket kinéztünk lehetséges hibának:
- alapjárati motor (másfél hónapos, de lehet nem megfelelő)
- alapjárati motort vezérlő comp
- motor jobb felső hátsó részén vezérműtengely...valami jeladó
Mivel ezeknek már 10e fölött mozog az áruk/db, ezért még nem estünk neki a cserének. Szóval a jó hír, hogy a lambdaszonda jó, a rossz hogy a hiba forrása még mindig nincs meg. Ez a leállás meg iszonyat ciki lámpánál... :) Úgyhogy még nézelődök, megnézem stimmel-e az alapjárati motor, stb.
Apropó: van valakinek ZETEC 1.8 computere/alapjáratimotorja/jeladója, ha más nem egy próba erejéig?
-
Apropó: van valakinek ZETEC 1.8 computere/alapjáratimotorja/jeladója, ha más nem egy próba erejéig?
Netcore-t kérdezd ;)
-
06705882782
van mindenem ...
lejössz és keresünk vmi megoldást ha kell alkatrész a bolti ár feléért ..
-
Sziasztok!
Érdekelne majd engem is a feljemény!
Sajnos nekem is olyan megtorpanásos és megnövekedett fogyasztásos (kb 10liter/100km) gondom van.
Mondjuk könnyebb számolni a fogyasztást.... nem 6.5 mint eddig volt..
-
cseréld le a lambda szondád! de első nekifutásnak elég ha lehúzod és mész pár kört
-
lehet hülye kérdés,de ha lehúzom,akkor mi várható? Enyhül a fogyasztás? Vagy,ha nem változik akkor megvan a baj? Amúgy meg észre vettem,hogy ha óvatosan,vagy padlógázzal akkor is sokat eszik,sött még talán kevesebbet is ha pörgetve van! :) köszi a tanácsot! Majd megpróbáljuk,csak háát mk4 hez piszkorul drága a motyó
-
azért eszik kevesebbet ha padlózod mert a lambda jelét nem veszi az ecu figyelembe padlógáznál,ha lehúhoz megszűnik elvileg a rángatás, ha nem akk más a ludas nem a lambda..
-
lehet hülye kérdés,de ha lehúzom,akkor mi várható? Enyhül a fogyasztás? Vagy,ha nem változik akkor megvan a baj? Amúgy meg észre vettem,hogy ha óvatosan,vagy padlógázzal akkor is sokat eszik,sött még talán kevesebbet is ha pörgetve van! :) köszi a tanácsot! Majd megpróbáljuk,csak háát mk4 hez piszkorul drága a motyó
az autó vészprogramban fog futni, tehát a compiba beégetett lambda értékkel fog dolgozni, és nem a szonda által mért értékkel. nekem így megy a verda, le vannak kötve a lambdák, és így kevesebbet is eszik mint bekötött lambdával, és nem utolsó sorban jobban is megy. :) igaz már a katalizátor sincs benn a kocsiban. :)
-
Köszönöm a tippet! :notworthy:
Bejött! Ahogy lehúztam a lambdát, máris megszünt az az erős benzin szag, amit mindig árasztott a kocsi, és azóta mentem vele 100 km-t és ahol eddig 10 litert ment le a mutató, most kb 5 liternél tart... azért nagyon nem mindegy.. és ugyanúgy, vagy még talán jobban is megy a verda! Még egyszer köszönet :notworthy:
-
Köszönöm a tippet! :notworthy:
Bejött! Ahogy lehúztam a lambdát, máris megszünt az az erős benzin szag, amit mindig árasztott a kocsi, és azóta mentem vele 100 km-t és ahol eddig 10 litert ment le a mutató, most kb 5 liternél tart... azért nagyon nem mindegy.. és ugyanúgy, vagy még talán jobban is megy a verda! Még egyszer köszönet :notworthy:
Nekem is ilyen bajom van! Biztos nem lesz baja ha lehuzom róla?
-
Nincs semmi probléma! Azóta mentem 400km-t és normális szinten van a fogyasztás.
Hosszabb távon mérve olyan 5,5-5,7 körüli most.
Haverom Seatja kiítja, hogy "Service" de az más kategória szerencsére... ja és ugyanúgy eszi a benzint neki mint eddig.
-
Akkor rajta leszek! A netröl letöltöttem a kHogyan szereljük fiestánkat könyvet(nagyon részletes még az is benne van hány nm-rel kell meghúzni a csavarokat!) ma vagy holnap nekiállok! Köszi a tippet :notworthy:
-
Ezt a könyvet megosztanád? Vagy linket kérnék esetleg - nekem is jól jönne (feltéve hogy MK3-as :) ).
-
Ezt a könyvet megosztanád? Vagy linket kérnék esetleg - nekem is jól jönne (feltéve hogy MK3-as :) ).
Bocs de csak mk 4-5 és ka! De lehet hogy tudok mk3-at is. utánna kell járjak egy kicsit!
Jogvita nem lesz belöle mert magán ember csinálta a leírást!!!
-
bull! ha valakinek tovább akarod adni azt privátba beszéljétek majd meg. Ebből komoly szerzői jogvita lehet ;) a lehetőséget köszönjük. ;)
-
Ezt a lambda szondás dolgot kiprbálnám. Nekem is megvan az erős benzin szag olykor és a megtorpanás... valamint városban elég változó a fogyasztás (mondjuk ugye ez a hömérsékletnek lábam súlyának ;) stb is betudható)
Kérdésem az hogy hol tudom ezt a szondát lehuzni a kocsirol? Meg hogy biztosan nem lesz-e baja tőle :) Hol keresem , hogy néz ki? :)
Köszi a segitséget!
-
kipufogó leömlö után van egy cucc azt kell lehuzni!
-
ez még nekem kevés.. :S
Valami pontosabbat ?
Nem igen értek hozzá szal körül kell nekem irni alaposan :D
Köszi :)
-
nos, megtaláltam, leszedtem, beinditottam és elég sportos hangja lett :) utána mondta egy ismerös hogy elég a vezetéket lehuzni :)
Nos a vezetéket leválasztottam a csatlakozonál majd viszatekertem magát a szondát és mentem vele 2-3km-t. Nos a benzinszag megszünt, a kocsi egy picit dinamikusabb lett, a fogyasztás meg egy héten belül kiderül. Ha Ezzel beigazolodik hogy a lambda szondám volt rosz akokr vegyek másikat vagy hadjam és közlekedjek anélkül? Azaz szükségem van-e erre hoszutávon ?
Üdv:
-
Nálam is megtörtént a lehuzás!! A torgyogás már a múlté, várom a fogyasztást!!
-
Nekem is hasonló problémám van: sokat eszik, átlag 10 liter vagy több, nem tudta az értékeket zöldkártyánál, pedig egy éve raktam fel egy új BOSAL katalizátort. És szerintem nem megy úgy ahogy kéne egy ilyen motorral. Ja, a motor 1,6 16v EFI DOHC. A 90 paciból nem tudom manapság mennyi maradt... :-\
Hondánál bemérték szgéppel, a lambda rossz, hál Isten nem a légtömegmérő, mert az k..vára sokba fájna.
Ahogy a tapasztalatokat olvastam, érdemes kikötnöm a lambda szondát. Viszont ettől még nem fogja tudni teljesíteni a CO értékeket a következő zöldkártya vizsgán! Mondjuk ezt most pont leszarom, menne jobban és enne kevesebbet! De egy kikötött szondával kevesebbet eszik, mint egy rossz szondával? Tehát a rossz lambda azért még üzemel, csak rossz értékeket mér?
Ja, szerelő úgy 15.000.- árra saccolta az utángyártott lambdát... >:(
-
hetelaci: igen egy rossz szonda összevissza küldi a fals értékeket. Ha lekötöd, akkor a computerbe beírt alapértelmezett értékkel fog számolni és ehhez a lambda értékhez adagolja a benzint.
-
Köszi sUdYe!
Most már értem.
A zöldkártyakor pedig lekötött szondánál az alapértelmezett értékkel jónak kell lennie.Remélem.
Mert akkor nem adok ki a szondára pénzt.
Még egyszer kösz!
-
Nahát, egy gyors vélemény!
Reggel lekötöttem a lambdát, majd autóztam kb. 25 Km-t, az előbb pedig hazajöttünk, tehát ismét használtam a kocsit. Észleltem egy érdekes dolgot: motorféknél leheletfinoman rálépek a gázra, megtorpanik az autó. Pirosnál állva (alapjáraton) kis gáznál majdnem lefullad. Ha nagy gázt adok, fél másodpercig gondolkodik, majd elkezd húzni, mint egy állat. Fogyasztást most nem mértem, de a légtömegmérőt szétszedtem, és a két "izzószál"-ra hasonlító nemtudoménmicsoda rendben van. Egy másik topicban olvastam, hogy az tiszta dzsuva tud lenni. Szal ez rendben, a szonda ami szarakodik.
Egyenlőre ennyi, gondolom a végső megoldás a szondacsere lesz.
Ja! Ez a rángatás nálatok is jelentkezett, miután kikötöttétek a szondát?
Előre is kösz a segítséget! :notworthy:
-
hy,
Nos én miután kikötöttem a szondát a nem volt rángatás, sem alapjárat ingadozás. A fogyasztás meg (úgy hogy 1,5 órát dugóban araszoltam) 8,9liter 200km városi fogyasztásra vetítve ez szerintem egy 1,3 lassan 16éves kocsitól egész jónak tűnik nem? A kocsi azóta nem torpan meg nekem bár csak 2esben csinálta előtte is. Szóval most már merem állitani hogy a lambda szondám volt rossz. Majd zöldkártya előtt (március asszem) rakok be újat. Addig meg jó lesz :)
-
Hát, kösz!
Pénteken megyek Pestre, oda-vissza kb. 200km, úgyhogy a fogyasztást is lemérem.
Természetesen beszámolok róla. ;)
-
Naszóval. A lambda szonda ugye a kipufogó gázt "elemzi", s az alapján ad jelet a komputernek, ami utána a keverékképzést állítja a befecskendezésnél. Elvileg azért lenne fontos, hogy a katalizátor segítségével megfelelő kipufogógáz hagyja el az autót (ezt mérik a zölkártyán). Namármost ha a lamda-szonda kikötődik, a katalizátorhoz esetleg eljut nem tökéletesen elégett keverék, ami tönkre fogja azt tenni (vagy eldugul).
A versenyautóknál ki szokták szedni a katalizátort (ne fojtsa le a motort annyira), de a lambda-szondát bent hagyják, hogy ne bolondítsa meg a motorvezérlést.
Egyébként jártam úgy az 1.1i-vel, hogy jó volt a lambda-szonda, jó volt a katalizátor, de a zöldkártya mégsem lett meg, mivel ez már egy 16 éves autó volt, a kopások, egyéb dolgok miatt már nem tudta teljesíteni az értékeket. De meg lehetett oldani....
Szóval szerintem inkább legyen bent egy jó lambda szonda, katalizátor nélkül.
-
És mijen labda szondát javasolsz? és menniybe kerül kb? Mert hát azt én sem szeretém ha a katalizátor tönkre menne.
-
És mijen labda szondát javasolsz? és menniybe kerül kb? Mert hát azt én sem szeretém ha a katalizátor tönkre menne.
Hát javasolni nem tudok, én még nem cseréltem... de régebbi hozzászólásokban már talán írtak árat/típust.
De talán pontosan meg kéne nézetni műszerrel, hibakódkiolvasóval, hogy biztosan az legyen a hiba.
-
Naszóval. A lambda szonda ugye a kipufogó gázt "elemzi", s az alapján ad jelet a komputernek, ami utána a keverékképzést állítja a befecskendezésnél. Elvileg azért lenne fontos, hogy a katalizátor segítségével megfelelő kipufogógáz hagyja el az autót (ezt mérik a zölkártyán). Namármost ha a lamda-szonda kikötődik, a katalizátorhoz esetleg eljut nem tökéletesen elégett keverék, ami tönkre fogja azt tenni (vagy eldugul).
A versenyautóknál ki szokták szedni a katalizátort (ne fojtsa le a motort annyira), de a lambda-szondát bent hagyják, hogy ne bolondítsa meg a motorvezérlést.
Egyébként jártam úgy az 1.1i-vel, hogy jó volt a lambda-szonda, jó volt a katalizátor, de a zöldkártya mégsem lett meg, mivel ez már egy 16 éves autó volt, a kopások, egyéb dolgok miatt már nem tudta teljesíteni az értékeket. De meg lehetett oldani....
Szóval szerintem inkább legyen bent egy jó lambda szonda, katalizátor nélkül.
a lambda szonda ahogy a nevében is van a kipufogó , gáz lambda értékét méri. Azaz hogy milyen légviszony van benne, mennyi az elégetlen oxigén a kipuff gázban. Mivel Katalizátor előtti lambda szonda van a régebbi fordokban (MK3-4-5 fiestában tuti, utána nemtom), így a katalizátor meglététől függetlenül dolgozik a szonda. Tehát akkor is működhet ha nincs benne a kat. viszont fordoknál aki ismeri picit a motorvezérlőt tudja, hogy ha lekötöd a szondát, akkor is működik az autó, csak éppen a "vészprogramnak" nevezett beleégetett lambda értéket fogja használni. így lambda nélkül is tökéletesen tud üzemelni az autó. (véleményem szerint eggyel kevesebb hibalehetőség), mivel az egy fix érték, így az nem tud változni menet közben, így ha torpanás vagy egyéb más probléma jelentkezik a lehúzás után az nem a lambda hibája, hanem vhol máshol, esetleg légtömegmérőnél, MAF/MAP szenzornál lehet keresni keverékképzési hibát. Amúgy szerintem erre a fix értékre könnyebb is belőni az ideális keveréket, tuning esetében minenképpen hasznos ha nincs szonda benne, hanem ahhoz tudod belőni az ideális keverék arányt. Nem akarok túlságosan belemenni az égés kémiájába, ezért be is fejezem, de látható, hogy ez egy utólagos korrekciós eljárás része, a lambda érték annyit befolyásol hogy a levegőmennyiségmérőn keresztül beszívott levegő mellé milyen arányban fecskendezzenek benzint az injektorok. Ha ezt az arányt állandósítjuk (persze meleg motornál, szivatón dúsít, de az ettől független, dúsítás idején nem is nézi a lambdát a compi), a károsanyag kibocsátásunk nőhet, de könnyebb belőni a teljesítményoptimumot is.
ui. a compi annyit csinál hogy úgy alakítja a keveréket, hogy a szonda egy adott lambda értéket hozzon! addig változtat amíg ezt az értéket nem kapja vissza a szondától, illetve ennek közelében nem lesz. Ez az a beleégetett ideális lambda érték az adott motornak. (újabb technikáknál ez bonyisabb picit, de MK 3-4-5-ben még ilyen technika volt).
-
És mijen labda szondát javasolsz? és menniybe kerül kb? Mert hát azt én sem szeretém ha a katalizátor tönkre menne.
a katalizátor se a szonda hiányától se attól hogy rossz tönkre menni nem fog. a katalizátor kis négyzethálós szerkezetének felületén, olyan anyagok vannak amelyek megkötik a káros SO(kén-oxidok), NO(nitrogén-oxidok), CO(szén-oxidok) nagy részét. Ezek mellett a kipuff gázban lévő kormot (C), és az el nem égetett szénhidrogéneket is semlegesíti(magas hőmérsékletének hála). Ha a motorból keverékbeállítás miatt több ilyen anyag jön ki (dús keveréknél több elégetlen CH és több korom), így a katalizátor hamarabb kimerül., Ha túl szegény a keverék akkor is csak hamarabb kimerül mintha normál lenne, mert akkor meg több a monoxidos gáz, amihez több fém oxid kell hogy le tudja kötni. Egy rossz szondánál a szonda hiánya is jobb. Sőt egy jó motornál a szonda megléte és hiánya nem okoz meghatározó különbséget se.
A túl dús keverék viszont károsíthatja a katalizátort, mert a felgyűlt korom eltömítheti a katalizátort. Ez lehet benn lévő szondánál is. Erre érdemes odafigyelni.
de ha szondát veszel csak is gyárit.
-
Sudye! Láttom te elég jólk képpben vagy a katalizátor témával! Zöldkártyán hogy mutatkozik a hiánya?
A másik! 1. nekem azt mondják ha nincs katalizátor akkor megszűnik a kellő kompresszió!
2. azt is hallottam hogy kirántja az olajat!
Ezekből mi igaz?
Lambda szonda eltávolítás után jobb a fogyasztás és nem torgyog Mk4-esnél!! Ezer köszi :notworthy:
-
Zöldkártyánál, magasabb értékeket fog produkálni mint az előírt. mindenből több lesz mivel nem semlegesít semmit mikor nincs benne.
azt mondták hogy megszűnik a kellő kompresszió... pffff... na oda ne menj még egyszer. köze nincs ahhoz. egy kis fojtást ad a motornak a kat, emiatt lesz egy kisebb teljesítménynövekedéset kat kivétele után. olajhoz köze nincs, a kipuffogóba van a kat. és ha oda olaj jut akkor az már rég rossz. és nem a kat hiányának hibája, hanem a gyűrűké. mellesleg ha a kathoz olaj jut, akkor ha benne is van a kat dobhatnád ki a szemétbe, mert az olajtól nem működne és eltömődne.
szal amit mondtak sületlenség. Zöldkártyán lesz értékromlás, de egy tizenéves autónál általában már úgysem mennek a meghatározott értékek és úgyis okosba mennek a dolgok.
-
Nekem sem tudta az értékeket zöldkártyán, mert már 14 éves és van benn 170 000 km.
De ennek ellenére olajcserétől olajcseréig (kb.10 000 km) csak pár mm-t ment le az olaj szintje, a max. szintről a max. és a min. közé. Soha nem kell utántöltenem. Igaz, hogy jó olajat használok (Castrol).
Úgyhogy a motor nem lehet túl kopott, mégsem jók az értékek. Azért gondoltam, hogy a lambdaszonda miatt volt sz.r az érték, sőt ezt a szerelő is megerősítette.
-
Én ma vissza is kötöttem a rossz szondát, szerintebb jobb lett, mint nélküle volt.
Nem akarok szembemenni senkinek a véleményével, egészen egyszerűen én így éreztem :-\ jónak.
Hallom, hogy egyenletesebben jár a motor, már nem rángat. Bár pirosnál ha állok egy idő után elkezd fulladni, és gázt kell adnom. Aztán meg pörög a motor, majdnem kétezret, és 8-10 másodperc múlva áll csak vissza a kb.800-as értékre. Lehet, hogy megint le kell kötnöm az akksi saruját egy időre? Egyáltalán ezzel változik valami? A fejegységen tutira újra kell programoznom mindent... :BangHead:
Karira meg veszek az autómnak egy szondát...
-
én lekötöttem :P
szebb alapjárat és jobban megy eddig nézet fogyasztás is kevesebb sokkal mint amikor bevolt kötve!
mondjuk nekem a csatija van szét hullva :-\
-
Én ma vissza is kötöttem a rossz szondát, szerintebb jobb lett, mint nélküle volt.
Nem akarok szembemenni senkinek a véleményével, egészen egyszerűen én így éreztem :-\ jónak.
Hallom, hogy egyenletesebben jár a motor, már nem rángat. Bár pirosnál ha állok egy idő után elkezd fulladni, és gázt kell adnom. Aztán meg pörög a motor, majdnem kétezret, és 8-10 másodperc múlva áll csak vissza a kb.800-as értékre. Lehet, hogy megint le kell kötnöm az akksi saruját egy időre? Egyáltalán ezzel változik valami? A fejegységen tutira újra kell programoznom mindent... :BangHead:
Karira meg veszek az autómnak egy szondát...
ez alapján nem biztos hogy a szonda, vagy nem csak az a hiba. lehet alapjárati motor, légtömegmérő, benzinnyomás, vmi váákumcső, minden ami beleszólhat a keverékképzésbe, illetve az alapjáratba. Elméleti síkon megközelítve, nem a lambda miatt van a torpanás, meg a fulladozás. A tünetek alapján hogy jobb lehet, lehet hogy nem is a szondával van baj, hanem vmi mással. vagy túl dús, vagy túl szegény a keverék. Gyertyák nem kormosak? légtömegmérőt néztétek hogy jó-e?
-
Igen, a légtömegmérő elvileg okés, megvizsgálták a Hondánál.
A gyertyákat kb. 1,5 éve cseréltem, van benn kb. 20 000 km.
Megnézem, csak asszem vékony, nagyon hosszú szárú gyertyakulcsot kell hozzá szereznem.
Szonda tutira sz*r, de lehet hogy igazad lesz, és még mást is cserélni kell...
Ha Fordhoz beviszem, gatyám otthagyom, mi?
Inkább szerelő ismerőshöz megyek!
-
Sziasztok,
Nos lambda szondával 10liter körül volt a városi fogyasztásom. Amióta lehúztam mentem városban 480km és erre levetitve most 7,8liter a fogyasztásom! (ebben van 2 óra pesti dugó is!!!) Szóval megvagyok elégedve, jó eredmény egy 1,3-as 15éves kocsitol szerintem.
Kérdésem még továbbra is az hogy vegyek-e uj szondát vagy használjam így a kocsit nyugodtan tovább?
Nekem az alapjáratom redben van és egy hangyányit dinamikusabb a kocsim is gondolom új szondával a dinamikájábol nem vesztenem a kisató
-
Én ma vissza is kötöttem a rossz szondát, szerintebb jobb lett, mint nélküle volt.
Nem akarok szembemenni senkinek a véleményével, egészen egyszerűen én így éreztem :-\ jónak.
Hallom, hogy egyenletesebben jár a motor, már nem rángat. Bár pirosnál ha állok egy idő után elkezd fulladni, és gázt kell adnom. Aztán meg pörög a motor, majdnem kétezret, és 8-10 másodperc múlva áll csak vissza a kb.800-as értékre. Lehet, hogy megint le kell kötnöm az akksi saruját egy időre? Egyáltalán ezzel változik valami? A fejegységen tutira újra kell programoznom mindent... :BangHead:
Karira meg veszek az autómnak egy szondát...
Szia!
Nekem is volt anno "fordulatszám problémám". Nekem ugyanezeket a tüneteket egy biztositék kiégése okozta(nem tudom fejböl melyik, nekem mk3as 1.3 a kocsim, és ott egy 3Amperes/ez van a bizti fedélre irva, ugyhogy az tuti/ bizti volt... a jelölése inj, ebböl kettö van de a másik valami 15Amperes asszem/ Az alapjárat fennakadt 2000-2500 környékén, fékezésnél is, meg ha cska ugy gáztadtam mondjuk piroslámpánál akkor is. Kicseréltem, nem volt ugyan 3A-es, raktam bele 5A-est, csak nem gond... eddig még birja(kb fél éve). Ha jól tudom, ez a bizti az alapjárati motort vezérli... ami pl az 1.3asokon gyakran szétmegy, meg ugye a szigetelés lefárad róla... szóval, könnyen lehet h pl alapjárati motor, és nem cska bizti, de egy próbát megér... nekem bejött.
Ellenben fogyasztásügyben én is elég szarul állok... 9-10liter nagyon nyugodt közlekedés mellett... jó, mondjuk inkább városi forgalomra mondanám, mintsem országútinak... de azért elég sok... mondjuk a motorban még cska 2500km van kb, még majdhogynem bejáratós... esetleg próbálkozzak én is lambdával?(jah és nekem se nincsen katalizátor)
-
Köszi, egyre több az info, rendesek vagytok... :notworthy:
-
Már a feleség is szólt, hogy egy nagy sz*r így az autó, úgyhogy lesz új szonda ;)
-
Akkor 27én feljöttök ti is a találkozóra? ;) :)
-
Hát még az is lehet, bár nem terveztük...
Nekem van hozzá kedvem, asszonynak meg majd csinálok!
-
Sziasztok.
Nekem is rossz volt a szonda,le vettem, s anélkül jártam.
1 hétig még jó is volt ,de idegesített a 1200alapjárati fordulat. 8-10L fogyasztás.és nem a szívató hibájából. a következő héten már rángat.köhög,felbaszta az adrenalint.
Megérkezett a DENSO lambdaszonda,beszereltem.
Sokkal jobban jár tőle a motor.nem rángat,nem köhög, és gyorsul ahogyan az 1.3 motornak kell.
Na most ami érdekes:
hosszútávon mikor a hőmérő már eléri a M betütt,6L fogyasztás.
Városban maradt a 9L pedig nem is pörgetem úgy 2500-3000ig. Hisz bejáratós.
Most lett gyűrűcsere. szelep felcsiszolás, stb....nagyon kopott motorról van szó,mert eszi az olajat, de rendesen.mégcsak 1500Km tettem meg eddig.a hengernek volt 0.5-1mm válla.De előbb utóbb kidobom a motort.
Ciki hidegen beindítani,annyira füstől.Stalán megveszem én is a kartel bödönt.nem tudom mitt tegyek vele.?
Azért nagyon jó ha ott van a jól működő lambdaszonda.
Legalábbis ez az én véleményem.
-
a kulcsszó abban a mondatodban van hogy nagyon kopott motorról van szó. mivel az a fix érték ami a compiban van a gyári kompresszióértékhez van belőve. Így érthető a dolog. Az elég dúrva váll már amit írtál nem sokáig lesznek jól azok a gyűrűk benne.
Nekem lambda nélkül jár az autó. 960-as alapjárat városba most nagy hidegbe 11l-es fogyasztás, de ebbe van racing is :D (2.0 DOHC benzin a motor, frissen felújítva), normál használat mellett 9-9,5 a fogyi, városon kívül 7 lityi.
-
harciger!
Hol vetted a Denso lambdát?
Mert én csak méregdrága márkákat találtam, Pl. Bosch kb 40000.-, aztán van Bosal kb. 15000,-, na ez már jobban hangzik!
Denso mennyi volt?
Előre is kösz! :notworthy:
-
Szia
A vaterán vettem.11.999ft. "sleber" nevű felhasználót keresd.
íme a link,remélem eléred.
http://www.vatera.hu/item/view/index.php?cod=108487461
-
Sziasztok!
Tegnap a ZUram lekötötte a lambda szondát,le is szigetelte a csatit,hogy ne legyen semmi baj.Ma teletankoltam,kiváncsian várjuk,milyen lészen a fogyasztása a hamvaiból feltámadott motornak.
Köszönöm az 5letet,bár lehet,ezzel fogok a ZUram agyára menni,hogy folyamatosan mondom az itt talált specifikus megoldásokat.... :-X
N
-
Akkor hajrá!! Sok okosság van itt az oldalon! :laugh:
-
???
Ma vissza lett kötve a lambda.....fogyasztása nem változott érzékelhetően,viszont vele is,nélküle is rángat hidegen 1-2ben,meg alapjáraton is.....
marad a gyűrűzés..... :'(
-
Szerintem még ne ugorjatok bele ilyen nyagy munkába! Először járjátok alaposan körül a próblémát!pl hibakód kiolvasás!!!
-
A gyűrű nem okozhat rángatást, csak akkor ha már szétörött. de akkor már nagyon nehezen kell mennie a motornak. Ott valami electronikai hiba van valamilyen kábel elöregedett, s valószínü hozzá ér a másikhoz. Én már 2szer gyűrűztem. és tuti, hogy nem ez a baja.
Ha látnám azt a motort a helyszínen megmondanám mi a baja.
-
trafó? gyújtáselosztó? gyújtásmodul, esetleg motorhőm jeladó? MAF/MAP szenzor, alapjárati szelep elkoszolódása stb... még lehetne sorolni hány hibalehetőség van amitől rángathat a kocsi. A közös bennük annyi hogy a gyújtás és az üa ellátás részei.
-
:-[
Én nem értek hozzá,mert nem 4lábú és nem ugat.....
A ZUram meg elég régóta szerelgeti,minden létező elektronikai cuccot kicserélt rajta,kiméreget mindent.Ismeri az egész kocsit,bár nem szereti.
Több szerelővel együtt egyenlőre a gyűrűzést tartják a megoldásnak,bár azt Ők sem értik,hogy miért nem eszi az olajat,ha ilyen car a motor.
Mostmár melegítés közben is be-be fulladósan ijesztget.
Nagyon nem örülök a gyűrűzésnek,mert tudnám máshova is tenni a pénzt,de munkadíj nincs,az anyag meg jó árban van.
harciger ! Kár,hogy messze vagy,megszemlélhetnéd a motort....
-
Pont ugyanitt tartok, bizonytalan alapjárat, légtömegmérő cserélve, lambda kimérve, alapjárati motor cserélve, jeladó kimérve...
Mérettem kompressziót és lett 11 - 8 - 7 - 8 a négy hengerben. És mivel nem eszi az olajat (benzint igen ;) ) ezért nem értenek egyet a fejvakargatós szerelők... 4000Ft-ért mérték meg nekem, egy próbát megér neked is, olcsóbb mint a gyűrűzés rögtön. Most másik szerelőnél van aki megméri elvileg és megmondja hogy gyűrű vagy szelep vagy más... Ha van infóm róla, jelzek (ha nem felejtem el).
-
Jah,azt már kimérte a ZUram.1hengerben 3, 2hengerben 3,5 a 3-4hengerben korának megfelelő,picit a gyári érték alatt.
Ő mindenáron gyűrűzni szeretné,ha megjön a cucc,hát csinálja.Kocsit cserélünk,addig én használom KisMérgest,mert dolgozni azért menni kell.... ;D
-
Az a 3 és 3.5 gyanús, azzal csoda hogy beindul... :o
-
Éppen ezért mondta a ZUram,hogy lassan agonizál Tepcsi motorja. :'(
Szétszedi,belereszeli a gyűrűket,megnézi,hogy kell-e hajtókar csapágyakat cserélni....meg elmegy gépműhelybe...
Elvileg 2 nap alatt megvan.
Remélem újjáéled...
-
3.5? vazz azzal már be se kéne indulnia... biztos hogy annnyi? az elég dúrva lenne, olyan alacsony kompressziónál már több olajat enne mint benzint...
-
ha jól értelmezem a férje csinálja a motorfelújítást 8)
-
olajat nem eszi és rángat hidegem a kompresszió pedig alacsony... ha leveszitek a henger fejet akkor mindent látni lehet hogy mi van ott bent viszont ha tényleg nem eszi az olajat akkor ott minden rendben lesz elektronika vagy pedig falsot szív valahol... mondjuk akkor meg befulladna teljesen. vigyázzatok az ilyen felújítással én is gyűrűzésnek indúltam aztán egy komplett felújítás lett ami nem kevés pénzbe kerűlt :-\
-
Nem OFFolok itt tovább,visszavonulok Tepcsitopicba.
Jelen állapot szerint kevesebb let a fogyasztás ,mióta vissza lett kötve a lambda,bár azóta az idő is melegedett.... ;)
-
Regota agyalok ezen,de szamomra eddig nincs valasz. Adott egy kicsi auto, nem nagy,nem nehez, van enne egy 1.1-es 50LE-s motor, es zabal,mint allat. Nekem jo az alapjaratom,nem ingadozik, indul egybol, nem all meg sem utkozben,sem lampanal, tulkepp huz is rendesen,ha kiforgatom,szal ero is van benne. Kmpressziot nemtom,szerelo cseszett megmerni, de jol huz, 140ig elmaszik.
2 problemam van: kb 1l olaj elfogy 2500km alatt, es laza 100as temponal 2 szemellyel sem megy a fogyasztas 7l ala, varosban meg 8,telen akar 9. Lambdaval,vagy nelkule kb ugyanaz, most tavasszal lambda nelkul jarok, varosban 8at bekajal. A TPS lehet,h nem tokeletes, a vezetekeket szigetelni kellett, volt, h lehorgott, es nem huzott, de ez elmult, Lambdat is elvileg kimertek.
DE ! Megis miert lehet az, h egy ilyen kisauto,ami normal esetben 5.5l-el elmegy, ilyen sokat zabal? az teny, h ha 2500 ala esik a fordulat, az auto halott, amig nem porog fole ,nem kepes huzni.
Van valakinek otlete, mit szedjek szet? Csoveket? Elektronikat? /lambdacsere, TPS csere?/ Legtomegmerot? Alapjarati fuvokat? Mihez nyuljak? Szerelohoz nem vinnem, eddig mindegyik atbaxott, meg hengerfejtomitest is csereltek.... Jah es varrogephang erosen. 4e-et tettem bele eddig,vetelkor nem volt gaz, most mar eleg hangos.. Na de a fogyasztas....
Brrr
Bocs, szal van valakinek javaslata?
-
hát én nem nagyon értek hozzá, de látom, hogy senki sem válaszolt.
Szerintem az olajfogyasztás egy kicsit sok. Vagy a szelepszártömítésnél megy el az olaj, vagy a dugattyúgyűrűknél. Asszem, ha az utóbbi van, akkor ha leveszed az olajbeöntő sapkát, akkor érzed, hogy sok a kartergáz. Vagy mégiscsak kellene kompressziót mérni. A "kartergáz szűrő szekta" szerint a sok olaj nem tesz jót a hatásfoknak. :)
Azt mondod, hogy a gyújtás jó. Próbáld ki, hogy 2000-es fordulat alatt 3/4-ig lenyomod a gázpedált és nyomva tartod. Akkor sem rángat?
Lehet gond az eltömődött injektorokkal is. Mondjuk nem jól porlasztanak, vagy valamelyik kevesebb benzint ad. Asszem DVYs ajánlotta a "fekete cimkés STP-t". Vagy ki kell venni az injektorokat, bevizsgáltatni és megtisztíttatni.
És figyeld meg, hogy ennyi amatőr tanács után, hogy be fognak indulni, akik tényleg értenek hozzá. :) :)
-
Szia!
Bár nekem nem régóta van fiestam még nem is mértem a fogyasztást, de egyik havernak nagyon sokáig volt fiestája, és neki is 7-8at fogyasztott, sőt a fórumon amiket olvastam másoknak is annyit eszik. Szerintem ha a te kocsid annyit fogyaszt, mint a többi 1.1i fityó akkor nincs értelme aggódni. Amúgy +-1 liter a vezetési stíluson is múlik. Nekem pl 3.9-re is kijött az átlagfogyasztás az előző kocsimmal, ami C4 volt, és bizony másfélszerese súlyú volt, mint a fityó, és 90 lóerő fölött teljesített. De klímával 30 fokban lépésben a körúton sem ment 10 fölé a fogyasztás(ez volt a max rekord). Megpakolva 4 személlyel 90nél pedig 5 liter alatt evett valamivel... De hiába ne várjuk el ugyanezt egy 15 éves konstrukciótól... Az én fityóm amúgy be sem indul, ha rádugom a lambdát ;D De majd megmérem a fogyasztást, bár azt már észrevettem, hogy a kilóméteróra rossz, legalább 20 %-ot csal, pl ez is lehet oka egy magas vagy alacsony fogyasztásnak (szorul a bowden, nem gyári méretű, vagy lapos gumik stb)...
-
rossz a termosztátod és hideg motorral jársz. igen ez is nagyon növeli a fogyasztást. Ha 2ezer fordulat alatt nem húz, akkor sok benne a kilométer. Lehet, hogy már kopott a motor. A vízhőfok mutató melyik betünél áll amikor már sokat mentél vele?
-
Bocs, kicsit eltuntem. Nem akartam bosszantani magam, kijott a joido, ha tehetem, inkabb motorra ulok. Meg fedezet sincsen, hogy a kocsiba oljem feleslegesen. Peresze, kopott a motor, es nem sokat tudok az eloeleterol,de a monda szerint nem szethajtos kezekben volt. 147e km van benne. Nem keves, de pl kollegamnak nagyjabol ugyanennyi van, es vigan jar vele, jobban megy, s nem eszi az olajat. A termosztat jo, mindkettonknek bemelegedve az M betu kozepeig maszik fel max a mutato. Es neki pl uj ermosztat van benne.
A 7 literrel meg eljarnek, de telen a 10 az gaz. Nagyon, mert ennyi erovel vehettem volna egy 2.0s autot is, ennyiert, ilyen oreget, az is ennyit zabalna, de akkor lenne egy nagyobb kasztni, meg bagyobb teljesitmeny.. Csak ez a problemam vele. Persze lehetne generalozni, de az ar/eredmeny eleg csekely, meg nem is fussa ra most... :(
Egyebkent, h valaszoljak, nem rangat soha sehol. EGyszeruen nem megy. Megtamosom, vagy finoman nyomom, egyarant komotosan gyorsul. Ha visszavaltok, akkor sem erzek olyan erot, mint apam 90es 1.1es trabantjaban. Pedig nem egy eromu, de azert meglodul...
TPS-t meg nem cserelnek 20ert, ha attol se lesz jobb...
Kartergazt tekintve meg van, van, ez teny. FORD szakmuhelyes siman cserelt rajta hengerfejtomitest, mert az kell neki. Semmivel se lett jobb, ugyanugy takonyos volt 1 het utan a sapka.. Ami persze a jo ido bealltaval eltunt...
Szal nemtom...
-
igazat adok neked, én pont ezért vettem 2.0-s autót. :) 8l-el eljárok vele városban, télen is csak 9.5 volt a fogyi. de most erősen gondolkodok egy 2.8 vagy 5.0 motorú kocsin ::)
-
tps kábeleit lekell szigszalaggal szigetelni...
-
Sziasztok!
Nemrég jutottam hozzá egy 2001-es MK5-öshöz (1.25 Zetec, 16 szelepes). A vásárlás utáni másnap mindjárt jelzett a chek lámpa. Irány diagnosztika... Katalizátorprobléma. A Vajdaságban nincs zöldkártya, nem mérik az autóknál (egyenlőre) a károsanyagkibocsátást, a szerelő azt javasolta, hogy szabaduljak meg a katalizátortól, joban megy majd a gép, meg teljesen felesleges. Így is történt, a kat-ot kiütötték (szét volt égve), egy csövet heggesztettek bele. Teljesítményben túl nagy változást nem észleltem, és néhány km után a MIL lámpa újra bekapcsolt, ezután széthúztam a második lambda szonda csatlakozóját, a hangja túrbós lett, meg tépett a gép, mint az állat. . Azóta visszakötöttem a 2. lambda szondát, mert többen is azt állították, hogy a motor károsodhat.
Szerintetetk mi lehet a megoldás? Hogyan kerülheti el a paci azt, hogy a MIL lámpa ne kapcsoljon be katalizátor nélkül 2. szondával?
-
Sziasztok!
Először is üdvözlök mindenkit, nem rég lettem én is Fiesta tulajdonos ;) Lenne egy kérdésem ami lehet hülyén hangzik: ahhoz hogy a lambda -szondát kiiktassam nem elég kiszedni a biztosítékát? Vagy lekell húzni a lambda csatlakozóját?
-
Tudomásom szerint nincs biztosítéka! :icon_study:
Ha ki akarod iktatni,akkor húzd szét a csatlakozóit
De miért akarod kiiktatni? :icon_scratch:
-
Sziasztok!
El?ször is üdvözlök mindenkit, nem rég lettem én is Fiesta tulajdonos ;) Lenne egy kérdésem ami lehet hülyén hangzik: ahhoz hogy a lambda -szondát kiiktassam nem elég kiszedni a biztosítékát? Vagy lekell húzni a lambda csatlakozóját?
nekem az escortban van biztije, fiestában nem vágom, de mi is úgy kötöttük ki hogy csati széthúz. végeredmény nálam jó lett anno az 1.6-nál. az RS lambdával működött... én azt mondom nem érdemes kivenni sőt a katalizátort sem. nekem is ha lesz egy kis píz a háznál megy vissza a kat a kocsiba.
-
Köszi a válaszokat! Kézikönyv szerint a 20-as számú biztosítéka a lambda-szondáé, ezért gondoltam erre a megoldásra.Csupán próbaként akarom kiiktatni,megnézni hogyan viselkedik így az autó( teljesítmény, fogyaszás, stb..).
-
Szia Debrecenbe én bosch gyárit tudok venni 10ezer körül a nagykerből szerintem ford igen kényes a lambdaszondára és csak ilyet érdemes belerakni.És sajna a hirtelen torpanás 99százalék hogy a lambdaszonda miatt van.de otthon is megtudjátok nézni hogy jo e egy feszültségmérővel.ha érdekel leirom hogy kell.
-
engem érdekelne hogyan tudom itthon megnézni a dolgot ::)
-
Engem is. :)
(és egyben ujra felhoztam a topikot a felső sorba. :))
-
Engem is érdekelne ha lehet, van egy leírásom de azzal nem értem el eredményt ;)
És ha lehet vennék is tőled szondát,persze ha válalod a beszerzést :notworthy:
-
Engem is érdekelne ha lehet, van egy leírásom de azzal nem értem el eredményt ;)
És ha lehet vennék is t?led szondát,persze ha válalod a beszerzést :notworthy:
Adsz egy alvázszámot?
-
Megnézem majd, motorszám is kell?
-
Csak alváz.
-
Jó, holnap megnézem majd, kb ár? Csak hogy mire készüljek
-
Én azért kérdeztem tőled a számot hogy a pontos leírást, diagnosztikát le tudjam kérdezni, és feltegyem.
Árban nem mindegy, hány vezetékes.
A legdrágább Bosch 35000 -40% kedvezmény.
-
4 vezetékes az tuti. de holnap lesz több adat is ;)
-
de akkor itthon sehogy se tudom kimérni???
-
DE igen, csak kell egy pontos voltmérő és egy leírás hozzá a határértékekről.
-
ja,bier gut. Itt az alvázszám:wf0axxbajatg73269
ha tudsz akkor több ár is érdekelne
köszi
-
Kerestem hozzá a diagnosztikai leírást de sajna nem dokumentálták le fordék.
Bárdiéknak van jó webkatalógusuk ( http://shop.bardiauto.hu/ ) az alkatrészkereséshez. Abból lehet max -40% de van hogy kevesebb. Jobban jársz ha van egy olcsó megbízható szerelő mert elektromos alkatrészre másként nemnagyon van garancia. Ad hibakódot is a gép vagy "csak" rángat?
-
Semmi hibakód mivel le van kötve, annyi az egész ha hidegen beindítom és kicsit nagyobb gázzal akarok indulni majdnem lefullad, ha üzemmeleg akkor no problémo
-
Semmi hibakód mivel le van kötve, annyi az egész ha hidegen beindítom és kicsit nagyobb gázzal akarok indulni majdnem lefullad, ha üzemmeleg akkor no problémo
Az enyémnél ugyanez a hiba. Melegnél odalépek, megy mint az őrült. :) Hidegen meg mintha kiláncoltak volna egy fához. Ez akkor érdekes amikor éppen kikanyarodok valahova és kellene a tolóerő. Na néha akkor beparázok...
Melegen indításnál is minden második köhögős... fogalmam sincs miért. Olyan mintha nem kapna benzint, vagy épp túl sokat. Nekem is neki kell feküdni a kivizsgálásnak.
Esetleg van itt pesten megbízható villamosságis, akit ajánlani is mertek?
-
Szerintem tuti ugyanaz a gondunk, tied is 1.25? Gyergyák mik vannak benne? Nálam mihelyt megindul a hőfok megszünik a jelenség teljesen
-
Szerintem tuti ugyanaz a gondunk, tied is 1.25? Gyergyák mik vannak benne? Nálam mihelyt megindul a h?fok megszünik a jelenség teljesen
Igen 1.25
Gyertyák asszem NGK. De ez a problémám gyertyacsere előtt is fennállt. Sőt már egyre szarabb. Megcsináltam, hogy levettem az akkusarut és utána egy darabig kevésbé volt sz*r, de lehet, hogy csak bebeszélem magamnak. Sőt, volt olyan hogy nagyobb tempó után kisebb fokozatba kapcsoltam akkor durrogott mint egy wrc. A fiamnak tetszett, de engem marhára zavar.
Nekem is ha bemelegszik semmi baja, de rábíznám egy szagértőre, hogy oldja meg a problémám.
-
Akkor hajrá, én bent voltam a fordnál hogy nézzék meg compival nem találtak semmit és annyit mondtak hogy ez ilyen :-\
-
Akkor hajrá, én bent voltam a fordnál hogy nézzék meg compival nem találtak semmit és annyit mondtak hogy ez ilyen :-\
Ez ilyen.... érdekes.
Amúgy mennyi a normális alapjárati fordulatszám? Nekem melegen 1000-en pörög a motor. Szerintem kicsit sok...
-
Nekem alatta 8-900 közt, alapjárati motort takarítsd ki ::)