Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : lang76 2008 September 21, 22:28:46 PM
-
Sziasztok!
Az alábbi hibát tapasztaltam a napokban, ha valaki tud orvosságot-okosságot írjon!
Tip.:1.4 MK6 Benzin (45000 km), rendszeres szerviz.
Meleg motornál elindulok, egyesbe be, aztán kettes, aztán jön a dadogás, rángás. Pár másodperc és megszűnik. Hibát nem ír ki, alapjárat megvan, megy rendesen, stb....
Még annyi, hogy év elején kiírta: "EAC". Motor lekapcs, indít, azután normális volt. Tudom ez az elektronikus gyorsítás vezérlő vagy minek a hibája. De hát többször nem csinálta ezért gondoltam minden OK.
A két jelenségnek köze van egymáshoz?
-
Igaz nem fifi, hanem noverkem oreg Escortja(Mk5b)... de hasonlo volt a hiba!
Igaz ott az volt, hogy jaratni kellett a mocit legalabb 3 percig hideg inditasnal, mert ledadogott, hiaba nyomtad neki a gazt, mintha semmi sem tortent volna...
-benzinszuro kicserelve... ok darabig semmi majd megint
-gyanakodtunk a katalizatorra, hogy eltomodhetett -> ES TADAAAA (dinamit kipueknal csinaltunk egy nagyszervizt a rendszeren! rafert mert borzalmas volt) Kerlek alassal a katalizator olyan szinten el volt tomodve, hogy csak huledezett a mester... ki a fenebe :D majd jovore kotelezonel rakunk bele gyarit frisset, addig... sima cso" :D (es vegre mint a regi szep idokben megy mint a kisangyal :angel11:)
-
Lehet gyujtásprobléma.
Ha gyorsítassz, és nagyra nyitod a pillangószelepet, akkor egy kicsit több levegő tölti a hengert.
A nagyobb nyomású benzin/levegő keveréken egy kicsit nehezebben ugrik át a szikra.
Ha pl. a trafód már gyengélkedik, akkor a belsejében lesz a kisülés és nem a gyertyán.
Nem tudom, hogy Mk6-al van-e ilyen tapasztalat, de a rokon fókuszoknál, amik régebben futnak, gyakori a trafó hiba.
Első körben nézd meg a gyertyákat, azután lehet, hogy trafócsere lesz a vége. :(
-
A rendszeresen szervizelt nem azt jelenti, hogy meg is csinaltak,
amiket kellett. Elsö körben en egy gyertyacserevel probalkoznek,
de szerintem lehet lambda-szonda baj is. A rangatas gyakorlatilag
minden esetben egeskimaradast jelent, tehat adott levegöhöz
keves a nafta, igy logikuan következik meg az üzemanyagnyomas
problemaja is, ami akar pumpa, akar nyomasszabalyzo is lehet.
A trafo inkabb "vagy müködik, vagy nem" tipusu, de a gyertyacsere
utan erdemes lehet egy proba erejeig egy trafocseret is megejteni.
-
Üdv!
Nekem egy M7-es araszolás után volt érezhetően rángatós a kocsim.
Alacsony sebességekben ha gyórsítani akartam, akkor rángatott.
Megnézettem, és a gyertyákkal volt a gond, a 'szakszervízben' nem rakták vissza a gyertyákra a gumi borítást, és összehúztak, meg attól a 10-20Km-es araszolástól emiatt be is kormosodtak (mondá a másik szakember :) ).
Gyertya csere és az a gumi boritás vásárlás, és máris minden jól működött.
-
Szerintem menj be egy szakműhelybe, tegyék rá valami műszerre, hibakód kiolvasás, hátha az kiad valami, addig szerintem fölösleges próbálkozni.
-
Visszatérve az első hozzászólásban említett EAC hibára, ezen a linken (http://forums.preloved.co.uk/fuseaction-forums.showdiscussion/thread_id-22807/8b0f06aa.html) többen is panaszkodnak, hogy a Fiestájuk EAC hibát jelzett.
Volt akinek emellett nem volt más panasza, egy másiknak kigyulladt a sárga motor lámpácska, a harmadiknak meg nem volt a gépében erő.
Az EAC=electronic acceleration control, vagyis mechanikus gázpedálos gépeknél a gázpedállal együtt mozgó potméter.
A történetek szerint ezt többeknél szervízben kicserélték, de nem hozott tartós eredményt (ha a pénztárca laposodását nem tekintjük eredménynek >:( )
Az utolsó hozzászólásban viszont egy tag azt mondja, hogy ellenőrizzük a földelést illetve a kábelkorbács csatlakozásait, mert egy rossz kontaktus is meghamisíthatja az EAC jelét.
Ugyanez a fickó a központi vezérlő (PCM) kalibrálásának frissítését is javasolja szervízben.
Bár az összes többi hozzászólásban a szervíz bevonása tiszta pénzkidobás volt. >:(
-
hali
nekem 1.4tdci van 2002es és 80 felett jó uton elkezd rángatni és a fordulatszámmérő is látványosan mozog de ezt csinálja 90enél 100nél mindenféle sebességnél, gázt adok elmúlik
szerintetek mi ez a probléma adagoló vagy gumi is lehet
a nyárival nem vettem észre
rövid távon nem csinálja mikor tartok 1 bizonyos sebességet akkor elkezdi legtöbször 80 felet
-
Szerintem a gumi biztos nem tehet róla.