Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : zolee0307 2006 November 14, 10:20:50 AM
-
Sziasztok!
Ti milyen motorolajat használtok!
Nekem az 1.4 16v benzines mociba kellene (2005.05 évj).
Néztem a netem 4 fajtát:
- Castrol Performance A1
- Mobil Super FE
- ford gyári
- Q8 techno
és az lenne a kérdésem, hogy szerintetek melyiket válasszam.
Mind a négy 5w-30-as és megfelel a ford specifikációnak, csak nem tudom melyik a jobb minőségű, vagy teljesen mindegy? Van vkinek tapasztalata a fenti négy olajjal kapcsolatban?
Előre is kösszi a segítséget.
-
Én a Castrolt választanám, pedig én Ford olajat használok, igaz az én motorom nem 16v-s, meg régebbicske is.
Azon felül én 10W-40 es félszintetikusat nyomatok, ilyet bármelyik benyakúton tudok venni utántöltés esetére és olcsóbb is mint az 5W-40!
Sztem a tiedbe 5W-30, vagy 5W-40-es kell!
-
2 válasz van rá:
1 - Ford szerelő! Mi is van írva a kézikönyvbe? Ford... Akkor azt használd!
2 - Felhasználó! Ha a paraméterek megegyeznek akkor mindegy!
-
A mindegy azért mégsem olyan mindegy!!!
Nekem a félszintetikus olajat szereti a kicsi (enni :-\) , de több autószerő is mondta, hogy a fordok úgy általában ezt szeretik.
Így hát én is csak javasolni tudom a félszintetikus "löttyöt" a gépsasba. Nekem bevált.
A lényeg, hogy ne a benzinkúton vedd meg. Volt két benzinkutas ismerősöm - abból éltek, hogy átöntötték a tescos olajat a márkás dobozba - és sajnos máshol is így csinálják (tisztelet a kivételnek).
-
Ismétlem mindegy, ha ugyanazok a paraméterek, de más a márka 8)
Amúgy ez nagy szemé***g még jó hogy mondod ;)
-
Ebben lehet valami, mert én már jártam úgy hogy amikor lecsavartam a kupakot, érdekes módon nem "recsegett" (amikor elszakad az a kis alsó műanyag gyűrű a kupak alatt) csak nehéz volt lecsavarni! Igaz ez szerencsére nem olajjal volt hanem téli ablakmosó folyadékkal. Be is fagyott másnap reggelre!
-
Sziasztok! kössz a válaszokat.
Valószínüűleg marad a ford, vagy a castrol olaj.
-
Én is Ford FE 5w-30-at használok. A gyár ezt ajánlja (és feltehetően nem anyagi érdekből, mert nem nagyon drága), tehát nem lehet rossz. A www.nagyauto.hu-nal kb 8eFT/5l, de vannak 6.5e körüli csomagküldős ajánlatok is a neten.
-
Formula € 5w 30-as motorolajat vettem a 60.000-es olajcseréhez.(Zetec 1.4/16v.)
High Performance Fuel Economy Motor Oli.
Magasteljesítményű gazdaságos motorolaj, áll a flakon oldalán.
Kérdésem: miért nem teszünk a motorokba szintetikus olajat, mikor annak az üzem km-e 35-40e. km?
Cseréljük évente, vagy 10.000km-enként ez nem pénztárcabarát! Ebből csak a boltok és szerelők járnak jól.
Már kerestem szintetikus motorolaj leírásokat, de nem igazán találtam megfelelőt, tudvalaki segíteni?
-
A szintetikus olaj lassabban őregszik, ez igaz.
De a motor tulajdonságai is meghatározzák az intervallumot.
Pl. ami belekerül az olajba (fémszemcse, korom, benzin, víz, savasság, ...) az a szintetikus olajban is benne lesz.
Miért nem használod ki legalább a gyár által javasolt 20e km-t? :o
Egyébként azt is mondják, hogy amíg nem töredezett össze, a félszintetikus olaj jobban ken, mint a szintetikus.
Ha mégis szintetikusat akarsz, a Mobil 1 Fuel economy 0W30 teljesíti a Ford specifikációkat. Kb. 4000/liter :(
Egyébként a Ford is forgalmaz szintetikus olajat (Formula S/SD 5W-40), de annak nincs 913B minősítése, csak 917A.
Nem is A1/B1, hanem A3/B3/B4. :o
-
én a 17 éves escortba 250e km után 15w40 Castrol GTX félszintetikust vettem :) bőven jó. Én a szintetikus olajat ajánlom az újabb autókba, vékonyabb olajak kellenek, és megfelelő kenést biztosítanak. a régebbi kopottabb motorokba kellenek a kicsit vastagabb félszintetikusok.
-
...Én a szintetikus olajat ajánlom az újabb autókba ...
A gyár meg a félszintetikusat.
Biztos van valami oka. ;)
-
Sziasztok!
Nekem most kell cserélnem, eddig a Castrol Edge 5W30-at tettem bele. Azért ezt mert a Ford szerviz is ezt tölti bele állítólag. Szerintetek?
-
Sziasztok!
Nekem most kell cserélnem, eddig a Castrol Edge 5W30-at tettem bele. Azért ezt mert a Ford szerviz is ezt tölti bele állítólag. Szerintetek?
Én Cromax szervízbe viszem olajcserére...gyári ford olaj,ola- és levegőszűrő csere 10000Ft...szerintem megéri.
-
a ford szerviz nem tölt bele olajat legalábbis egy jó részük. ha meg töltenek akkor a Ford logós mobil1 (vagy némely típus castrol) olajat töltik bele.
én meg nem hordom szervizbe olajcserére a kocsit, leengedem az olajat egy tálcába összegyűjtöm. jó lesz a küszöbbe belülről mikor lakatolva lesz. :D
-
én meg nem hordom szervizbe olajcserére a kocsit, leengedem az olajat egy tálcába összegy?jtöm. jó lesz a küszöbbe belülr?l mikor lakatolva lesz. :D
Régen a ladáknál volt ez a divat ;)Ja és jó dolog mert hasznosítva van a fáradt olaj és még el sem rohad ;)
-
Miért jó?
-
Mert a lada duplafenekü volt azért tudtak úgy rohadni mert a két lemez közé bejutott a víz és az istennek sem akart kiszáradni. Feltöltötték fáradt oillal ledugózták és már nem is tudott rohadni ;)
Bár a fiesta egy teljessen más padlólemezkonstrukció
-
a ford szerviz nem tölt bele olajat legalábbis egy jó részük. ha meg töltenek akkor a Ford logós mobil1 (vagy némely típus castrol) olajat töltik bele.
én meg nem hordom szervizbe olajcserére a kocsit, leengedem az olajat egy tálcába összegy?jtöm. jó lesz a küszöbbe belülr?l mikor lakatolva lesz. :D
tudjuk,hogy te másképpen csinálod mint mások... :D jah és egész biztos nem tölt bele...persze ez látszik a nívó pálcán is amikor a tiszta olaj nem csillan meg a megfelelő mennyiségnél és persze nem állok ott az autó mellett,amikor szerelik(erre tudom a válaszod: nem mindenhol állhatsz ott...megjegyzem én csak a cromaxról beszéltem és ott megtekintheted a szervíz folyamatot)...szerintem ezt gondold át mégegyszer sudYe...
-
én a márkaszervizekről beszéltem azok a ford szervizek. :D a cromax az cromax. ott tényleg engedik hogy végignézd. :) olyankor elég nehéz is lenne simlizni.
-
Sziasztok!
Cromax-tól vásárolt Ford Formula F 5w-30 (a flakonon azt irja h szintetikus) olajat cseréltem TDCI-ben, melyben 105e km van.
Kérdésem: Tdci-ben 20e km után esedékes az olajcsere???
-
Igen.
20 ekm vagy 1 év
-
én 10nél kidobom belöle biztos ami biztos az orion is 10nél cseréltem mindig 500000km volt a motorban ha nem több mert párszor megtekeredet az óra és az olajat nem ette csak a kaszni rohadt ki alolam és meg kelet válni töle. Nem volt 1 versenygéb A-ból B-be szálított
-
A szolnoki ford szervízben shell helix olajat raknak a gépbe. Habár, nem lehet bemenni a szervízműhelybe úgyhogy ki tudja...
Én Castrol magnatech A1(FORD), 5w30 olajat használok már egy idelye. 20000 km-t simán bírja, semmi fogyás (127000 km van a firestába). ezt mindenkinek ajánlom :notworthy:
-
1993-as escort kombi, 1,4es 8szelepes, 265ezer km, castrol high mileage 15w40es olajat használok. olvastam, hogy valahol cserélik az olcsó olajat a márkás flakonba, lehett előfordul, de azért érdekes, eleve a kupakon már rögtön felkellene tünni, hogy heló már a zárógyűrű levan szakadva, arról meg nem is beszélve, hgy az alatta lévő fóliát nem tudják utólag visszamahinálni, és én eddig minden márkásabb olajnál találkoztam ezzel a fóliával, vagy valami biztonsági okossággal. Egyszóval ha bármelyik sérült, én ugyan meg nem veszem.
A kérdésem az lenne, hány liter olajat töltötök olajcserekor a motorba? Érdekelne az 1,3b és 1,4b fiesta illetve 1,4tdci, 2003-2005 között. :) Köszi! üdv
-
1.3 B 4.1 L
1.4 B ill tdci 3.8 L
ezek olajszűrővel értendők
-
Én kizárólag csak castrolt ajánlom mindenkinek! Én 10W60 sport-ot rakokbele!Sokáig nézegettem milyen olajat válasszak,és sokan ezt ajánlották,VTI-be+Integrába is ezt ajánják!Én is szeretem sokáig forgatni(meg a kocsi is ;D ),ugyh nem kockáztatok! ;)
-
A motorolajok osztályba sorolása egyrészt egyik legfontosabb tulajdonságuk a viszkozitás, másrészt teljesítményszintjük alapján történik.
A viszkozitás alapján történő besorolásra a világon egységesen a Society of Automative Engineers (SAE) csoportosítását használják. Ez a 2.1.1. táblázat szerinti fokozatokat különbözteti meg. A táblázatban egy sor felel meg egy fokozatnak. A W a winter (tél) szó rövidítéseként az ún. téli fokozatokat, míg a W-t nem tartalmazó megjelölések a nyári fokozatokat jelölik. A „téli” olajoknál az alacsony hőmérsékleten mért viszkozitás maximuma, ill. a 60000 mPas-os viszkozitáshoz mint szivattyúzhatósági határhoz tartozó szivattyúzhatósági határ-hőmérséklet, míg a „nyári” olajoknál az emelt hőmérsékleten mért viszkozitás minimuma az előírás.
(http://kephost.com/images/81viszk.jpg)
Ha egy olaj egy sor előírásait teljesíti, akkor egyfokozatú, (monograde) olajnak, ha egyidejűleg egy téli és egy nyári fokozat előírásait is teljesíti, akkor többfokozatú, (multigrade) olajnak nevezzük. Ezek megjelölése pl. SAE 15W-40. A téli, a nyári és a multigrade olajok viszkozitásának hőmérséklet-függését mutatja a 2.1.3. ábra. Az előzőeknek megfelelően a nyári olajok viszkozitása a télieknél magasabban fut, ill. a multigrade olajok lefutása a
8
monograde olajokhoz képest kevésbé meredek. A motorolajok csereperiódusa ma már kitolódott, a gépkocsikban gyakorlatilag csak multigrade olajokat használnak.
(http://kephost.com/images/47multigr.jpg)
A teljesítményszint szerinti besorolás alapját különböző fékpadi motorvizsgálatok és laboratóriumi olajvizsgálatok képezik. Ilyen besorolást először 1947-ben az American Petroleum Institute (API) készített. Ebben a regular (tiszta ásványi olaj), premium (oxidációgátló adalékot tartalmazó olaj), és a heavy-duty (oxidációgátló, tisztító és szennyezést diszpergáló adalékot tartalmazó olaj) fokozatot különböztették meg. Később ezt több szervezet ajánlását figyelembe véve folyamatosan tökéletesítették. Jelenleg a fokozatok jelölése két betűből áll. A benzinüzemű motorokhoz használatos olajoknál az első betű S (a service szóból), a dízel motorok olajainál pedig C (commercial). A második betű az ABC valamelyik, a növekvő teljesítményszinttel egyre hátrébb álló betűje. Pl. az SH motorolaj jobb minőségű, mint az SG, ill. a CG jobb, mint a CF. A mindkét motor-típushoz használható olajok mindkét megjelölést tartalmazzák, pl. API SJ/CF. A teljesítményszintek az elmúlt évtizedekben egyre nőttek, amit kezdetben a jobb bázisolaj előállítás, később a hatékonyabb motorolaj adalékok kifejlesztése, ill. a szintetikus kenőanyagok alkalmazása tett lehetővé. Az osztályozást időnként aktualizálják, így egyes – korábban létezett – fokozatok törlésre kerülnek, és újakat vezetnek be. Jelenleg már csak az SJ és SL fokozatú minősítés kérhető, a többi érvényét vesztette. SH és elvétve SG fokozatú olaj még kapható. SI és SK fokozat nem létezik. A dízel haszongépjárművekre vonatkozó fokozatok: CF, CF-4, CG-4, CH-4, CI-4."
/műszaki kémia előadásjegyzet 2006 BME KSK/
-
ezen apró írást azért tettem közkinccsé hogy lássátok hogy mit jelentenek a SAE szabvány jelölései.
A mai modern kocsiknál szinte mindig 5W30 vagy 5w40-et ajánlanak a gyártók, illetve a komolyabb sportkocsiknál (modern) 0w60-at.
A régebbi 10-15 év és ennél öregebbeknél én már a 10W40-et ajánlom normál használatra, sportos használatra a 10w60.
Természetesen a választást befolyásolhatja az teljes mértékben mindig hogy az adott autó mennyit futott, milyen körülmények között használja a tulaj, és persze hogy tél vagy nyár van-e éppen. :)
remélem tudtam segíteni sokatoknak a döntésben.
-
Sziasztok!
Használt már valaki Liqui Moly LEICHTLAUF SPECIAL 5W-30 olajat MK6 os 1.4 benzines Fiestába?
Mik a tapasztalatok?
Milyen minőséget képvisel a Liqui Moly szerintetek?
-
Nálam lehet kapni METABOND olajat, illetve fémfelületnemesítőket is.
Én kipróbáltam és abszolút nem reklám és nem humbug.
Minden szabványnak megfelel, labori minőséggel rendelkezik.
5W30, 5W40, 10W40, 15W40, 20W50-es motorolajok.
Ezen kívűl fékfolyadék, hajtóműolaj, 2Tolaj, fémfelületnemesítő üzemanyagadalék, stb.stb..
Nem tudom milyen a ford olaj, de sokan dicsérik. Az ismerősöm mindig azt használt, de most már csak ezt teszi bele!
Ha valakit érdekel csak írjon.
http://www.vatera.hu/listings/index.php?us=harciger
-
Sziasztok!
Használt már valaki Liqui Moly LEICHTLAUF SPECIAL 5W-30 olajat MK6 os 1.4 benzines Fiestába?
Mik a tapasztalatok?
Milyen min?séget képvisel a Liqui Moly szerintetek?
Ha van a motorodnak megfelelő ford minősítése akkor szerintem nagy baj nem lehet belölle ;)
-
Nem akartam új topikot nyitni ezért írom ide a kérdést. Aki már régebb óta hajt Fiestát mint én (3,5 évnél régebben) és 1.4 benzin 80 LE-s gépe van, megoszthatná velem a tapasztalatait, hogy mennyi az átlagos olajfogyasztása. Köszi előre is.
-
átlagos olajfogyasztás??
szerintem már régen rossz ha ennél a tipusnál valakinek átlagos olajfogyasztást kell nézni. :(
gondolom a kérdésböl kiindulva neked eszi az olajat azért vagy kiváncsi másnál mennyi fogy.
-
Az eszi az olajat 2 decit jelent 7 ezer km alatt. A kérdésem arra irányul, hogy másnál akinél többet futott a vas 61ezer km-nél ez mennyi. De köszi a hozzászólást.
-
én örülnék ha csak annyi olajfogyim lenne csak 1000km-ént mint neked 7000-re ;D
szerintem az a 2deci az nem számottevö.
van akinek 10ezrenként olyan kocsinak mint az enyém nincs semmi olajfogyi én meg 1000km-ént örülnék a 2deci olajfogyasztásnak. :-\
-
Én is csak azért érdeklődök mert eddig nem nagyon vettem észre, hogy bármennyi is fogyna egy csereperiódus alatt és érdekelne, hogy mire számítsak. :D Valóban nem számottevő a jelenlegi olajfogyasztás csak engem ez is zavar. Bár hallottam 1 Fusion-ös ismerőstől, hogy szereti enni ez a motor kicsit az olajat. Meg hűtővíz is fogy évente 2-3 deci, de az már új kora óta.
-
Nekem 1.3 van mk7 amíg /75000km/ 5w30-ast tettem bele nekem is elfogyott 20ezer alatt kicsit több mint 1 deci,de mióta 10w40 tettem bele azóta semmi.most 82000km van benne!
-
És az a 10w40 miféle ha szabad tudni? :)
-
Mobil
-
de az csak részszintetikus olaj nem?
az 5w30 meg fullszintetikus volt minden valoszinüség szerint.
természetesen csak magánvéleményként de 20ezer alatt 1deci miatt nem váltanák visszafelé olajra. :)
öööö.....és azt irod eddig 20ezrenként fogyott kb. 1deci
elvileg 75ezernél cserélted valoszinü mert addig azt irod 5w30-as volt benne.
és azota 7ezer km alatt nem fogyott semmi.kérdés a következö 13ezer alatt fog e fogyni vagy sem.
teljes következtetést csak ha 20ezret mentél a 10w40-es olajjal akkor lehet majd levonni nem? :)
tényleg nem kötözködésböl irtam nehogy azt gondold de csak igy lesz lemérhetö ezzel az olajjal milyen ha ezzel is mentél 20ezret.
persze egy sürübb olajra valo váltáskor általában csökken az olajfogyi.
-
Én csak azért kérdezem, hogy pontosan milyen, mert úgy tudom a Ford M2C913B szabványnak (én motoromba ilyen nyál kell) megfelelő olajok mind 5w30-ak. És ami annak nem felel meg nem öntöm bele még ha méterenként 1 liter eszik az 5w30-ból akkor se. :)
-
Engem meg nem érdekel a szabvány!! Semmi bajom ezzel az olajjal sem,meg a másikkal sem! ezzel is megy.
-
Értelek. Mindenki másképp gondolkodik. Én olyan vagyok, ha egyszer kitalálták, hogy milyen kell bele olyat rakok bele. ???
-
Csak ha szabvány,akkor miért eszi meg??
-
A szabvány az az olaj kenési, viszkozitási tulajdonságairól szól. Az, hogy esetleg "vékony" az adott motornál (mert kopottabb, stb.), az előfordul. Egyébként tudtommal a mai új autóknál is szerepel leírva, hogy bizonyos mennyiségű olajfogyás elfogadható (ezt cáfolja/erősítse meg valaki esetleg).
-
Daewoo-nál 1000km után 3 dl olaj fogyasztással még nem volt jogosult a garanciális javításra!
Számoljunk egy kicsit! 3liter 10000km után!
Az ember nem győzött bejárni a szervízbe verni az asztalt...JOGOSAN!
Csórikám talán még mindíg úgy jár az autóval mert akárhogyan is számolom már lejárt a garancia...
-
Persze még a könyvében is benne van nem is arról van szó, hogy megrettentem volna, hogy jaj mi lesz. Csak tudni szerettem volna, hogy másnál mik a tapasztalatok.
-
Világos. Én tavasszal álltam vissza 10W40-ről 5W30-ra, és nyáron feltűnt, hogy fogy az olaj. Azóta mentem ~4500km-t, de még az eredeti flakonból töltöm újra, vagyis sztem fél liter alatt van a fogyasztás. És egy 18éves 1.8ről beszélünk, szóval sztem a tiéd sem ijesztő fogyás...
-
Nem is mondtam, hogy ijesztő. Csak idegesít, hogy egy 3,5 éves 61 ezret futott kocsi bármennyi olajat is fogyaszt. ;)
-
Mi kicsi Fiestánk (Mk7 2007évj. 1.25 benzin 40000Km) semmi olajat nem fogyaszt olajcserétől olajcseréig (20000Km).
Astránk (F astra 96évj. 1.4benzin 82Le 240000Km) szintén semmi olajat nem fogyaszt (15000Km).
Haver (BMW 2002évj. 530i E39 220000Km) 1liter olaj 5000Km után.
Faterom (F astra 93évj. 490000Km 1.4 benzin) semmi olajat nem fogyaszt (15000Km).
Öcsém (G astra 2004évj. 1.4 benzin 16v 280000Km) 5000km után 1,4liter olaj.
Nagyon változó ki milyen olajat használ.
Szerintem 1000km után ha eszik 3dl-t még belefér.
Ha csináltatsz egy motorgenerált de sportosan hajtod ugyanúgy enni fogja az olajat.
Ez az Én véleményem de kinek a Pap...Papné...
-
Becsüld meg azt az Opelt ami nem eszi! ;)
-
Vigyázok rá :)
Csak kéne rá egy kombi csomagtér ajtó...szegényt megette a rozsda. :'(
-
Eszembe sincs generált csinálni :D Amúgy nekünk is két Opelünk van még, egyik se eszik semmi olajat. Anyám fauvéje ami az Opel előtt volt, na az ette :D 0,8-1 l / 1000km.
-
Sziasztok.
nekem 2004 es MK6 os fiestam van 1.3i papíron 70 ló :D .95 ezer km van bent és olajcserétől olajcseréig nem eszik egy deka olajat sem.amióta megvan csak ford formula 5W30 as olajat kap igaz 10000 ként szigorúan csere,vagy még előbb.ha valaki kicsit jobban megnézi a falakon hátoldalát rá van írva,hogy a BP gyártja,ugyan az mint a castrolt.a metabondról meg a többi "hülyeségről" meg nem nyilatkozom.megvan a véleményem róla de nem gerjesztek vitát senkivel.
-
Az olajleeresztőt milyen kulcs nyitja? 2002-es dec. 1,3I