Ford Fiesta Klub Fóruma

Csevegő => Csináld magad szakkör => : Roxin 2009 June 05, 08:18:48 AM

: 1.8 xr2 i turbó
: Roxin 2009 June 05, 08:18:48 AM
Sziasztok!
Szeretnék egy turbót faragni a kocsimra,és a HOZZÁÉRTŐK segitségét kérném! Én szeretném beleépíteni,a beszereléssel nem is lenne gond mert minden adott hozzá!Utánna néztem interneten meg mindenhól és elvileg 200-300 ezerből meglenne a szet!(munkadíj nélkül) 0,5-ös turbónyomás lenne,ugyan is ehez nem kell a sürítésen változtatni meg dugót cserélni kovácsoltra,vagyis semmilyen átalakítást nem igényel(álítólag)!A kérdésem a következő ;valóban nem kell a sűrítést csökkenteni(hajtókar zsugorítással,hengerfej pakolással)a dugóm is maradhat?A fedélzeti com. megemészti a változást észhez kap majd v rákell hangolni?? ???Elvileg a motort nem károsítja,VALÓBAN???A válaszokat előre is köszönöm
: Re: 1.8 xr2 i turbó
: sUdYe 2009 June 05, 09:31:46 AM
és akkor kapsz egy gányolt autót. turbósítás ha normálisan csinálod minima 1-1,5 M ft.
Erről a módszerről inkább lebeszélnélek. Mi is agyaltunk az escorton, meg lehet csinálni 0,1-0,2 bar-on még működhet is. ennél nagyobb nyomásnál minimum hajtókarcsapágyakat, de lehet blokkot is cserélhetsz gyakran. ne felejtsük el azt se hogy olajhűtő minden célszerű egy turbós autóhoz, turbo olajzása stb sem megoldott egy szívó motor esetében.  A másik fele, egy turbós autó motorjára 4x annyira kell figyelni mint egy szívóéra. Gondolom neked sem azért van mk3-as fiestád mert dúskálsz a pénzben, hanem azért mert ilyen áron tudtál venni csak egy jó autót. :)
Én nem vagyok híve az ilyen félmegoldásoknak mert többet ártanak mint használnak. és sokkal több gond lesz a motorral az építés után. megsúgom neked azt is hogy a gyári RST dolgozik 0.5-0.6 bar-on amibe azért komolyabb cuccok vannak gyárilag mint a szívó zetec, vagy CVH mocikba.

Turbóról általában: dugót vagy vastag hengerfejtömítés mindig kell hozzá hogy a kompressziót csökkentsd a motorban, mert töltéskor gyújtással (meg sokminden mással is ) problémák lennének.
Hallottam már jól működő hasonló konstrukcióról LADA-ban. :) azzal nem volt semmi probléma, de hasonlíts össze szétszedve egy ezeröcsi motort és a zetecet.... ég és föld, az ezeröcsié olyan vastag falú, hogy sokkal többet bír. ;) meg az orosz technika mindig is túlméretezett volt. ;)
: Re: 1.8 xr2 i turbó
: szabyk 2009 June 05, 10:04:38 AM
és mivel szeretnéd vezéreli a motorod?
: Re: 1.8 xr2 i turbó
: Roxin 2009 June 05, 11:07:10 AM
Amit leírtál ez mind nekem is át futott,de van aki azt mondta h teljesen jól müküdik neki!MOst mi igaz ???! :-\ De minden álmom egy turbós autó!Csak az a kérdés h 0.5-ös nyomásnál nem kell átalakítanom semmit??Szabyk te vágod a témát megoldható a dolog,ha nem akkor  miket kéne cserélni,átalakítani??Dupla vezérlésnél elvileg berakható!! ??? Légyszives segítsetek,persze nem szeretném a motort kigyilkolni,iszonyat jó motorja van 5w30-at rakok bele és semmit nem kajol!!
: Re: 1.8 xr2 i turbó
: Roxin 2009 June 05, 12:06:30 PM
Ezzel az autóval nem mindennap járok,és nem azért vettem mert csóró vagyok :laugh: ,csak egy jó vétel volt megvenni a kis méregzsákot!A gyerek közel 7kilót ölt bele!
: Re: 1.8 xr2 i turbó
: szabyk 2009 June 05, 13:15:53 PM
hagyd így....!!!!

: Re: 1.8 xr2 i turbó
: sUdYe 2009 June 05, 14:20:04 PM
ha ilyen jó a kocsi akkor nem szabad hozzányúlni! ;) hagyd meg jónak! ;)
: Re: 1.8 xr2 i turbó
: sdavid 2009 June 05, 14:29:47 PM
Szerintem meg ha biztonságosan át lehet alakítani, akkor vágj bele :)
: Re: 1.8 xr2 i turbó
: Roxin 2009 June 05, 14:36:18 PM
Hát ezaz h nem tudom mit csináljak,eddig mindenki lebeszélt akivel beszéltem,aki meg amellet állt h rakjam bele annak meg kocsija sincs!! :-\ 
: Re: 1.8 xr2 i turbó
: DVZs 2009 June 05, 15:03:24 PM
Hagyd így, ne piszkáld :) Inkább tartsd jól karban és akkor hálás dögöd van...
: Re: 1.8 xr2 i turbó
: sUdYe 2009 June 05, 23:24:22 PM
Szerintem meg ha biztonságosan át lehet alakítani, akkor vágj bele :)
mindent lehet de annyiból egy alapból erősebb komolyabb gépet is lehet venni (7 számjegy és nem biztos hogy 1-gyel kezdődik)
: Re: 1.8 xr2 i turbó
: Vadika 2009 June 06, 01:03:17 AM
Én a tanult szakértelmemmel (vas műszaki cikk kereskedő) igen komoly könyvet tanultunk  azt amit az autószerelők csak mi felületessen én azt mondom hogy ne vágj bele inkább vegyél egy komoly mocit ahogy egy híres klubtagunk csinálta. (sabyk) Bár ha ő azt mondja ne tedd akkor az jelent valamit ;)
: Re: 1.8 xr2 i turbó
: TomeeFiesta 2009 June 06, 08:41:48 AM
turbosítás... háát amennyi pénzből megcsinálnád annyi pénzből tudsz venni pl egy renault 5 GT turbo-t pl. én nem látom értelmét a dolognak egy időben én is foglalkoztam a dologgal... nagyon költséges lenne... nem éri meg.. viszont én úgy tudom hogy ha szívó motort építesz át turbosra akkor rendelj be pár hengerfejet mert szeretik lerugdosni
: Re: 1.8 xr2 i turbó
: sUdYe 2009 June 06, 11:41:19 AM
turbosítás... háát amennyi pénzb?l megcsinálnád annyi pénzb?l tudsz venni pl egy renault 5 GT turbo-t pl. én nem látom értelmét a dolognak egy id?ben én is foglalkoztam a dologgal... nagyon költséges lenne... nem éri meg.. viszont én úgy tudom hogy ha szívó motort építesz át turbosra akkor rendelj be pár hengerfejet mert szeretik lerugdosni
ezért kell csökkenteni a kompressziót, meg kell a turbos motorhoz iratni egy új ECU és még lehetne sorolni. drága és nem éri meg, csak ha az ember szerelemből csinálja, mert ott nem számít a pénz. szabyk mester is szívóból épített turbóst, de sztem azt ne akarja senki se tudni mennyi pénzből sikerült azt összehozni ;)
: Re: 1.8 xr2 i turbó
: TomeeFiesta 2009 June 07, 01:09:23 AM
meg ő verseny célra használja... itt speciel városi lámpától lámpáig menés a cél a nap minden percében /ezt képletesen írtam.../ szabyk is hasonlóan nyomja de ott egy verseny után biztos egy két dolog cserés meg állítgatás megy.. meg ott több mint valószínű hogy komolyabb technika van
: Re: 1.8 xr2 i turbó
: szabyk 2009 June 07, 09:41:59 AM
nem a motor a nagy lé......
egy jól működő motort összerakni kb 1m-1,5m

lehet bohóckodni olcsóbban,lehet hogy működik is csak meddig...és megéri e amennyit hoz???

: Re: 1.8 xr2 i turbó
: Vadika 2009 June 07, 09:58:21 AM
Drága játék az biztos ;) És még ugye az sem garancia hogy bírja e . Én tuti nem csinálnám pláne hogy írtad hogy jó a moci  ;) Élvezd szeresd így ahogy van.
De ha belevágsz készűlj fel hogy nem lesz egyszerű és sok sok píz kell hozzá
: Re: 1.8 xr2 i turbó
: TPoT 2009 June 07, 13:45:18 PM
Ínék pár dolgot a témában.


Nekem gyárilag 1.1 ohv motoros kocsim van (illetve volt)........
Pár éve-pontosabban 2007 elején-eszembe vettem, hogy csinálok/csináltatok belőle egy turbos gépet-mivel az érdi emelkedőn hármasban mentem már csak fel.
Találtam is a neten eladó motort egy 1.6 RS Turbo Escortból.............Nyíregyházán. (Én pesti vagyok)
Ott kellett szereznem olyan szervízt, aki be is szereli/át is építi Nekem.
Szerencsére (vagy nem) találtam.
Átépítették.
Nem lett szép munka-de legalább nem is működött rendesen.
Ezt itt nem is részletezném.

MFI-s rendszer....aki ismeri, tudja, hogy csak új korában működött jól eme system-és ugye-korántsem új volt, mire Hozzám került.
Aztán nagyjából megcsináltam.
Működgetett. Belekerült egy valag lébe, de ment.
Pár hónap alatt levezettet pár száz kilométerrel (valamint elfogyasztott tetemes mennyiségű benzinnel) a hátam mögött azt hittem, nem érhet meglepetés.
Csalódnom kellett.
2007 augusztusában épp munkába tartottam Siófokra a pályán (nem kis sebességgel  ;D )-amikor is el kezdett a cél előtt vagy húsz kilométerrel
hirtelen rendetlenkedni a motor...........annyi lendület még volt, hogy begurultam a legközelebbi kúthoz és ott végleg elfosta magát szegény.
A turbo tengelye eldeformálódott-emiatt megszorultak a lapátkerekek-és nem engedték távozni a rengeteg kipuffgázt a motorból (200 táján van szállított égéstermék bőven)........
Ami csak lehetett, tönkrement.
Itt sem részletezném mi is ment gallyra-a lényeg az, hogy azóta sincs működőképes autó belőle.

Vettem azóta új turbót (ebay-U.S.A.), meguntam a bohóckodást az MFI-vel, így RyAn-től egy komplett EFI-s rendszert, míg Szabyk szerzett hozzá Angliából RS turbo fiesta computert, MAP-szenzort, kábelköteget, turbonyomás-szabályzót és így tovább. Új AC, új "mindenistennyila"....   :(
Persze, ezeket a cuccokat még azóta sem sikerült kipróbálnom....     :-[
Mert közben a motor gépműhelyben volt, a hengerfej kapott egy teljes felújítást.........és még sorolhatnám.......most épp túlméretes dugókat és hajtókarcsapágyakat vadászom-egyenlőre nem sok sikerrel-mivel már volt köszörülve egyszer a főtengely.
Mivel nem keresek három kilót havonta és másra is kell a lé (ki hinné)-így elég döcögve halad a projekt (kb., mint a 4-es metró).   ;D
Jah, ugye kár részleteznem, hogy az 1.1-es fékei kissé komolytalannak hatottak a megnőtt teljesítményhez, így komplett fékrendszercserét is kellett eszközölnöm a vason.
RS 2000 komplett fékrendszere került bele, teljesen felújított féknyergekkel, melyeket feketére is szintereztettem új betétekkel, tárcsákkal és zsír új főfékhengerrel.
Így most már hátul is tárcsafék lassít......ha egyszer majd elindul egyáltalán.
Hátsó hidat is cseréltem-stabilizátorosra.
Első XR-stabilizátor rúd is beszerelésre került alulra, továbbá Szabyktól vett OMP toronymerevítő is.
A lengőkar stab. rúdról nem is beszélek.
Kapott még egy komplett ültető szettet is (FK), és még pár "apróság"-ami most "épp" nem jut eszembe.

Nem is untatlak Titeket tovább a részletekkel-egy azonban bizonyos:
már régen nem számolom ,hogy egyáltalán mennyi pénzemben is van ez az egész átépítős-projekt...........de hogy abból tudtam volna venni legalább 3 izmosabb, jó állapotú XR-t, az tuti.
Mit tehetnék-Én is "őrült" vagyok, Aki igyekszik Ön megvalósítani.
Egy szó, mint száz: Én a helyedben nem vágnék bele ebbe a projektbe-főképp, hogy alapból sem gyengus a kisautód.
Remélem, segítettem.

Üdv

szerk.: picit olvashatóbbá tettem a szöveget. :)
: Re: 1.8 xr2 i turbó
: TPoT 2009 June 07, 19:50:56 PM
Köszi, néha beragad az enter-gomb......   ::)
: Re: 1.8 xr2 i turbó
: Roxin 2009 June 08, 06:54:23 AM
Hát köszi szépen mindenkinek,akkor hagyom az egészet,sejtettem h nem egyszerű belevágni,csak abban bíztam h valaki rakott már bele és bevált neki! :-\ Viszont még egy kérdésem lenne(aminek nem vagyok a híve)CHIP-et rakot már valaki ebbe a a szériába,jobb lett tőle érdemes??Nem árt a motornak??
: Re: 1.8 xr2 i turbó
: sUdYe 2009 June 08, 10:03:46 AM
létezik hozzá. Superchips. kérdezd koboldot. :) ő tudja milyen :D
: Re: 1.8 xr2 i turbó
: Roxin 2009 June 08, 13:49:21 PM
Koboldot nem találom,mindig eltűnik!! :laugh: Neked miket mondot róla jobb lesz???
: Re: 1.8 xr2 i turbó
: Gabez 2009 June 09, 10:50:54 AM
huha ez jo tema, csak tenyleg sok a szivas vele... nekem van egy off masik autom es igaz az turbos is volt gyarilag, de a gyari turbo gyengesege es szinte beszerezhetetlensege(osszefosta magat mar oreg volt, felujitani meg nem akartam mert gyarinal joval erosebbet akartam) miatt csereltunk masikra... -> meg igy is teli van szivassal a tortenet... mas turbo, csovezes, mas leomlo, uj progi, nagyobb ICooler, dugok mociba stb... szerintem akkor vagj bele, ha tenyleg van anyagi hattered es csinaltasd szakikkal! (pl . Szabykkal :D) ne KOKANYOLJ!
: Re: 1.8 xr2 i turbó
: vezendi.monika 2009 June 09, 20:52:50 PM
szia!turbóhoz hozzá kell alakitani a motort,mert hiába 0.5 bár a nyomás gyári alkatrészek nem birják azt a nyomást.nem birják el a gyári alkatrészek
: Re: 1.8 xr2 i turbó
: AniBaba 2009 June 09, 21:50:03 PM
Ahogy hallottam elég kellemes hatása van a Superchips-nek a 130 lovas Fiestán :D
: Re: 1.8 xr2 i turbó
: Roxin 2009 June 10, 08:04:45 AM
Konkrétumokat kérnék!!!Kinek van???Kobold nem jelentkezik! :-\Segítsetek légyszives!!
: Re: 1.8 xr2 i turbó
: Roxin 2009 June 11, 06:46:16 AM
 ???
: Re: 1.8 xr2 i turbó
: AniBaba 2009 June 11, 08:42:15 AM
Koboldnak mar ugy tudom nincsen, egy masik autoban van. De majd o nyilatkozik.
: Re: 1.8 xr2 i turbó
: Roxin 2009 June 11, 09:58:31 AM
Ok!Köszi,kiváncsian várom!! ;D