Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : gezola 2007 July 01, 22:56:42 PM
-
Hello all!
Új vagyok még itt, de van egy probléma.
MKIV-esnél váltáskor, kinyomott kuplungnál pár mp-ig megmarad a fordulatszám, csak lassan megy le alapjáratra.Korábban nem csinálta( vagy nem vettem észre).Műszakilag tip-top a kicsi, co-adatok is tökéletesek.Ne foglalkozzak vele, vagy van okom aggódni?
Köszi az érdemleges válaszokat.
-
Szevasz!
Nekem is volt ilyen, és (nálam) azért "ragadt be", mert sz*r volt a gázbowden, vagy maga a "háza" amiben van...
Én kicseréltem, azóta tökjó :D
Hello all!
Új vagyok még itt, de van egy probléma.
MKIV-esnél váltáskor, kinyomott kuplungnál pár mp-ig megmarad a fordulatszám, csak lassan megy le alapjáratra.Korábban nem csinálta( vagy nem vettem észre).Műszakilag tip-top a kicsi, co-adatok is tökéletesek.Ne foglalkozzak vele, vagy van okom aggódni?
Köszi az érdemleges válaszokat.
-
Hello!Nekem is ugyan ezt csinalja a fiestam(1996os 1.3as efi motoros)Voltam vele szakszervizben,ott ranéneztek és 6000ft.ért megtippelték hogy talán az alapjarati levegöadagolo a rossz amit tudnak cserélni 35000ft.ért.De ha nem az a baja nem veszik vissza az alkatrészt.
-
Ha akarsz az alapjárati szabályozóval foglalkozni, írtam egy választ:
http://www.fordfiestaklub.hu/component/option,com_smf/Itemid,95/topic,107.msg3536/#new (http://www.fordfiestaklub.hu/component/option,com_smf/Itemid,95/topic,107.msg3536/#new)
-
Köszönöm a válaszokat, megnézem mindegyik lehetőséget.
-
Hali,
nekem is van hasonló problémám, és vszínű a gázbowden miatt. Meg van törve+ el van koszolódva, nehezen jár stb, szóval cserés.
1,3-as mk3-asom van (95-ös), és a kérdésem annyi lenne, hogy a gázbowden ugyanolyan-e az 1,1 es ill. 1,3-as mk3asokban? Ha tudnám könnyebben boldogulnék a bontóban...
Köszi
-
Hali,
nekem is van hasonló problémám, és vszín? a gázbowden miatt. Meg van törve+ el van koszolódva, nehezen jár stb, szóval cserés.
1,3-as mk3-asom van (95-ös), és a kérdésem annyi lenne, hogy a gázbowden ugyanolyan-e az 1,1 es ill. 1,3-as mk3asokban? Ha tudnám könnyebben boldogulnék a bontóban...
Köszi
Elvileg igen, hisz az 1.1-ben és az 1.3-as (MK3-as) fityeszekben ugyanaz a motor van. Azért nézd meg jól mert 1.1-esből volt karburátoros és injektoros is, lehet másfajta bowdent használtak a kettőnél.
-
Ha a fentiekben leírt dolgok sem segitenek én megnézném a sebességérzékelőt is (Vehicle Speed Sensor - VSS) a váltóban van.
-
vagy esetleg valahol falsot szív...megnézheted a vákuumcsöveket is
-
Hello all!
Új vagyok még itt, de van egy probléma.
MKIV-esnél váltáskor, kinyomott kuplungnál pár mp-ig megmarad a fordulatszám, csak lassan megy le alapjáratra.Korábban nem csinálta( vagy nem vettem észre).M?szakilag tip-top a kicsi, co-adatok is tökéletesek.Ne foglalkozzak vele, vagy van okom aggódni?
Köszi az érdemleges válaszokat.
Szia!
Lassan, lassan!!!
Szerintem inkább nem vetted eddig észre!
Ez nem hiba, legalábbis, ha nem találsz szakadt, kiszörösödött bowdent!
1996-tól a Ford több tipusába szerelt egy ilyenfajta extrát!
Ez egy egyfajta kényelmi dolog, azért találták ki, hogy két sebességfokozat között ne essen le a fordulatszám mint a régi autókban, így nincs akkora zökkenés, torpanás, rángatózás.
Ha leveszed a lábod a gázzól, de hagyod sebességben, akkor sem ránt a motorfék egyet a kocsidon.
Ez a fordulatszám-tartás csak akkor érezhető, zavaró igazán, ha figyeled.
Hogy biztos legyél abban, hogy ez nem hibából ered, lessél be a kormány alá és ha a kuplungpedálon is találsz egy olyan mikrókapcsolót mint a fékpedálon (féklámpakapcsoló ez), akkor ez a vezérlőegység egyik villamos eleme, tehát ezért tartja a fordulatot.
Viszont próbáld ki, hogy amikor üresbe rakod vagy csak kinyomod a kuplungot mit tapasztalsz(?), minden valószínűséggel röktön leesik a fordulatszám, mivel a féklámpakapcsoló nemcsak a féklámpákat kapcsolja, hanem szerves része a fordulatszám-tartásnak, ez blokkolja azt.
Mivel van egy Mondeom is, és Én is találkoztam ezen érdekességgel, utánajártam és innen tudom ilyen részletesen.
Remélem sokatoknak segítettem.
Üdv.: Zoli