Author Topic: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál  (Read 29367 times)

FordTom

  • Guest
Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
« Reply #30 on: 2008 December 24, 11:54:47 am »
én a piros színű Shell-t használom nálam nincs ilyen mondjuk én 1.4i vagyok  ;)

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
« Reply #31 on: 2008 December 24, 11:58:54 am »
én a piros színű Shell-t használom nálam nincs ilyen mondjuk én 1.4i vagyok  ;)
ez most szintetikus vagy ásványi vagy félszint?ez volt a kérdés nem a márka...

FordTom

  • Guest
Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
« Reply #32 on: 2008 December 24, 15:31:35 pm »
úgy tudom hogy ásványi a dolog!

Bally

  • Guest
Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
« Reply #33 on: 2008 December 24, 19:55:07 pm »
15w40 ásványi

Offline boripityu

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 207
  • Segített?: +9/-1
  • Főni
    • A kedvenc oldalam
Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
« Reply #34 on: 2008 December 25, 10:57:54 am »
Ilyen trutymó volt nálam is, amíg meg nem lett gyűrűzve, ill. a tömítések cserélve. Állítólag ez sűrűn előfordul a fityeszeknél. Nálam a Shell Helix a tuti, sokkal szebb a hangja is a motornak.
:wav:

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
« Reply #35 on: 2008 December 25, 14:19:20 pm »
Srácok! én nem akarok reklámozni semmilyen olajat ezért nem is írok márkát. Viszont annyit írok hogy az ásványi olajjal szerintem csak a baj van. Én legalább félszintetikus olajat raknék a kocsimba, az 1.6-osomba az is volt. 10w40, ill utoljára 15w40 félszintetikus. Árban kicsit drágább mint az ásványi, de ha belegondolsz akkor megéri. Jobb kenést biztosít, ezt direkt komoly igénybevételekhez fejlesztik ki, az ásványi meg adott, és sorolhatnám. érdemes végiggondolni. meg megkérdezni egy hozzáértőt. az RS-be csak is full szintetikus megy, jobban bírja a terhelést is meg mindent. és nincsenek ilyen paraffin kiválások a szelepdeknin. Én az olajon nem spórolok, elvégre ez védi a kopástól a motort.

Offline Jim

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 16
  • Segített?: +0/-0
Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
« Reply #36 on: 2009 February 01, 23:16:15 pm »
Sziasztok! Most regeltem, mert nalam is fennal a jelenseg. 93as, 1.1i. Novemberben vettem a kicsi kocsit, hogy ez nekem tokeletes lesz pesten futkozni. Kicsi, de nem eszik sokat, erre megfelel. Aztan jott a pofon, 10l-t evett, s folyamatosan megtorpant, mint amikor a karbis motor sokat kap, es nem birja eldolgozni.. Haver szerelo faterja megnezte, szerinte a folytoszelep vegen levo poti vezetekei voltak zarlatosak. Huzott rajuk zsugorcsovet, kicserelte az olajat, aztan pa. Az auto jobban ment, nem torpant meg, a fogyasztas 8.5re ment le.
Aztan karacsonykor megintcsak elkezdte ez a megtorpanast, es megint sokat kezdett enni egy BP-Zalaegerszeg tavon. Majd elmult magatol. Szerinte ezt a potit kene cserelni, mas szerint a lambdaszonda kuka/ Ugy nez ki, a kabeleivel ganyoltak valamit/... Kozben kilyukadt a huto, igy utantoltogetessel jartam egy ideig, majd mult heten egy haveromnal kicsereltuk egy bontottra a hutot. Az rendben van, most nem ereszt, vizfogyasztas nincsen. De ez a haver amikor meglatta az olajbeonto sapkat, mondta, h kesz, hengerfejes. Az enyem nem volt ennyire dzsuvas sosem, neha kitoroltem. De elofordult, hogy egy gyuru formajaban belefagyott, mikor nagyon hideg volt.. Most kicsit beparaztatott, atmentunk a szomszed utcaba, s kaptam idopontot Ford szerelotol csutortokre./XIX ker, /.
Kozben haver fiestajara is azt mondtak szerelok, h ez a szutyok tulkepp normalis.
Szerintetek a nagy fogyasztas mivel fugghet ossze? Hengerfejes, vagy lambda, vagy folytoszelep visszajelzo? Olcso verda, nem tudok rakolteni meg egy 100ast...
Otletek? varjam meg a szerelo velemenyet? Nem akarok tomitest, meg lambdaszondat, meg potit cserelni. Az egy vagyon most nekem..:(

Koszi elore is! Gyozo

Offline boripityu

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 207
  • Segített?: +9/-1
  • Főni
    • A kedvenc oldalam
Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
« Reply #37 on: 2009 February 02, 10:09:57 am »
Jim!

Nem tudom, hogy mennyire trutyis a beöntőnél, úgy emlékszem, hogy egy másik topic is foglalkozik ezzel a témával. Ez télen szerintem minden fityeszesnél előfordul, még nem jelenti azt egyből, hogy hengerfejes ( ne b@sszon át 1ből a szerelő), ha tudnál képet feltöletni, szerintem a kollégák is tudnának sokat segíteni. ( nálam barnás, cappucino hab színű a trutyi ).

A fogyasztásra passzolok, de elég abnormális az ekkora fogyasztás, azt már érdemesebb lenne megnézetni!
:wav:

Offline Jim

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 16
  • Segített?: +0/-0
Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
« Reply #38 on: 2009 February 02, 19:15:31 pm »
Hello!

Koszi a gyors valaszt! Nos, a trutyi nalam is KV szinu volt. Merthogy most nincs! Ugy tunik nalam is csak a hideg teli napokon fordul elo, most meg a +5- +10fokban mar nem. Teljesen eltunt a trutyi, csak a csoben, meg a legszurohaz csonkjaban van egy keves. Azt meg ha kipucolom, sztem semmi baj nem lesz utana. Ugy nez ki, akkor ez telleg Fiestara jellemzo idoszakos jelenseg..?!

http://www.kepfeltoltes.hu/view/090202/fiesta_kartergaz_002_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://www.kepfeltoltes.hu/view/090202/fiesta_kartergaz_006_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A fogyasztas most ugy alakult, h mentem 300km-t, mutato alapjan kb 8l lehet a fogyi, de holnap megtankolom es kiderul. Viszont ennek most olyan 6-7 korul kene lennie telen, nem? Ahogy olvasgattam, a normalis az 5-5.5 lenne nyaron fouton, 6.5-max 7 varosban, telen meg +1-1 liter, nem?  Elolvastam kozben a Lambda szondas topicot is, szal lehet megvarom, mit mond a szerelo csutortokon, aztan max lehuzom en is a lambdat, es meglassuk. Az a vateras szonda meg meg belefer a keretbe..

Offline harciger

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 249
  • Segített?: +0/-127
Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
« Reply #39 on: 2009 February 02, 20:35:27 pm »
Jim..... Ásványi olajal jársz? mi teszel bele?
Az enyém is ugyanilyen undorító,csak én már levezettem a kartel csövet és a kipufogó mellett megy hátra. sz*r barkács, de már oly annyira megtelik tőle a légszűrő, hogy kilőtte a szelepfedél kupakot és behorpadt a motorháztető. még a fényezés meg is repedt.
bakker sz*r ez a motor.
Ha adnak fogadd el. Ha Ăźtnek add vissza!

Offline Jim

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 16
  • Segített?: +0/-0
Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
« Reply #40 on: 2009 February 02, 21:24:42 pm »
Midland Avanza 10W40 szintetikus svajci olaj... Szal ha az asvanyinal is ez van, akkor tokmindegy...
Ahogy neztem, nekem is ki kene pucolnia csovet, aztan ezt a szuros cuccot is belebarkacsolnam, az nem problema...
Lenyeg, h akkor ezert nem csereltetek hengerfejtomitest, es a hiba okat meg a lambdaszonda es a fojtoszelep-poti korul keresgelem..
Jah, egyebkent a valtobol a fordszammero spiral mellol kijovo vezetek csatijat az elozo tulaj szethuzta. Egy bontos szerelosrac szerint legyen csak osszedugva... De nem erzek sok valtozast, alapjarattal elotte se, utana se volt gond szerencsere...

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
« Reply #41 on: 2009 February 02, 23:19:26 pm »
az a csati a VSS jeladó, gurulóban nem engedi leesni az a fordulatot alapjáratra, kicsit fölötte tartja, amíg meg nem állsz.

RyAn

  • Guest
Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
« Reply #42 on: 2009 February 03, 08:18:02 am »
Jim..... Ásványi olajal jársz? mi teszel bele?
Az enyém is ugyanilyen undorító,csak én már levezettem a kartel csövet és a kipufogó mellett megy hátra. sz*r barkács, de már oly annyira megtelik t?le a légsz?r?, hogy kil?tte a szelepfedél kupakot és behorpadt a motorháztet?. még a fényezés meg is repedt.
bakker sz*r ez a motor.

havonta legkésöbb takaritani kell olajbetöltö sapkát  :P
ott van a másolt könyved csak belekéne lesni néha  :notworthy:

Offline boripityu

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 207
  • Segített?: +9/-1
  • Főni
    • A kedvenc oldalam
Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
« Reply #43 on: 2009 February 03, 08:21:18 am »
Jim!

Nézegettem a képeket - nem vagyok hozzáértő, csak a tapasztalat - de nekem is ilyen olajos volt a burkolat a hengerfejen, mert a negyedik henger sz@r@kodott, ill. mert magas volt a kartergáz. Nálam a kartergáz valószínűleg amiatt volt ilyen magas, mert deformáltak voltak a dugattyún a gyűrűk. Ha nagyon sok a gáz képes kilőni az olajbetöltő sapkát is. Nálam ez 70ezerből megoldódott, gyűrűcsere, tömítések cseréje, rendszer átmosása, olajcsere, ...  nem tudom mennyire van rá kereted, de érdemes lenne egy rendes szerelővel megnézetni.

A gyertyákat nézted már, nekem az is gyanús az olajbetöltő felől!
:wav:

Offline Jim

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 16
  • Segített?: +0/-0
Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
« Reply #44 on: 2009 February 03, 11:37:11 am »
Nalam a hengerek nem szarakodnak, megy rendesen. Jo az alapjarat, huz is alulrol, de ha visszaengedem mondjuk 5.-ben, akkor 2500alatt halott, utana kezd el huzni.. Mikor megvettem, kapott uj olajat, szuroket, gyertyakat. Egyedul a benzinszuro nem lett kicserelve, mert a beszerzom egy 20cm magas es ugy 8cm atmeroju benzinszurot hozott, a szerelo meg azt mondta, h ebbe olyan nem kell, csak az injektornal az a kicsi papirszuro. szal azt meg nem csereltem...
Jelen pillanatban azt mondom, hogy 30nal tobbet nem fizetnek semmiert sem. 200ert vettem, mar rament ugy 40. +papir termesztesen.
Szal tobbet nem aldozok ra, nem sokat hajtom, csak ha motorral nem megoldhato a kozlekedes.
Ugy nez ki, csutortokon reggel leviszem a szerelohoz, aztan mond ra valamit. Addig nem lesz semmi, amig nem tud hozzavetoleges arat mondani a problema orvoslasara, ami ugye elsosorban a fogyasztas...