Author Topic: Olajcsere/olajszűrő  (Read 71566 times)

Offline doso22

  • doso22
  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 312
  • Segített?: +6/-0
  • egy 1996-os MK4-es büszke és boldog tulajdonosa!
    • Doso oldala
Re: Olajcsere/olajszűrő
« Reply #30 on: 2007 October 14, 18:49:58 pm »
Igen szerintem is két különböző motormosóról van szó!
Amúgy ez is olyan olajszerű, csak gondolom lehet nagyon higít és azért nem szabad vele menni! Csak alapjáraton járatni!
De szerintem ha mész is vele 75 km-t akkor azt is csak kíméletesen!
Ford Fiesta 1.25 16v Zetec S
Techno felszereltségű…: szervo, elektromos ablak, elektromos fényszóró állítás, ABS, kipörgés gátló,blokkolásgátló,14" alufelnik, Sony MEX-1GP fejegység, neonok...

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Olajcsere/olajszűrő
« Reply #31 on: 2007 October 14, 21:08:24 pm »
Azért pánikba nem kell esni sztem RyAn!!!
Mert nagyon nem szokták ilyenkor szétbontani a motort. Egyszerűen, csak kikell venni egy csörlővel + leszedni a kartert és GRIGÉCIOL-lal kimosni (minden autósboltban és a legtöbb gazdaságos hipermarketben lehet kapni).
A motormosó folyadékot én a helyedben meg kerülném. Mivel ez már néhol szilárd piszok, amit a mosófolyadék megold és a szilárdabb részekkel eltömítheti az olajfuratokat. Ami hamar komolyabb problémát is okozhat (Pl főtengely vagy hajtókartörés).
Ha vállalkozókedvű vagy, akkor ajánlom, hogy szedd le az olajteknőt és azt is pucold ki, ugyanis jó esélyed van rá, hogy ott is hasonló sár rakódott le.
Mivel a motornak gondolom rendellenes hangja nem volt a szétszedés elött így az apróbb olajfuratok még nem tömődtek el. Így sztem elég lenne a fent említett olajteknő-tisztítás. Utána jöhet az a bizonyos motormosó folyadék, hogy az olajszivattyúban és a motor többi részére rakódott, ráégett szennyeződések is kitakarodjanak a motorból  :)
Így megkímélnéd magad a nagyobb kiadástól és még a motort sem kell kivenni, viszont szanszos, hogy az olajteknő-tömítéseket is kikell majd cserélned.
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Olajcsere/olajszűrő
« Reply #32 on: 2007 October 14, 21:27:08 pm »
pánikolni tényleg nem kell. Ryan! jött fel a légszűrőházadba is a sárból? vagy oda még csak olaj jött? haver 1.4 CVH escortján egy németországi úton került fel a légszűrőházba is az olajsár, na neki gallyra is ment a motorja, főtengely elgörbült... ezt azért mondom h csak óvatosan. neki mondjuk ennél még dúrvábban nézett ki a motorja belül... nem pánikoltatni akarlak. brigeciollal tényleg ki lehet mosni,de én tuti ha már hozzányúlnék szétszedném darabjaira a motort, ha már foglalkozok vele akkor legyen tökéletes... részben ezért is állítom le az escortot, sajnálom szegényt kínozni amíg nem lesz pénzem rendbehozni... :(

vibra

  • Guest
Kérdés: Olajcsere/olajszűrő
« Reply #33 on: 2007 October 14, 21:31:23 pm »
Sziasztok!

Egy 2003-as 1.3as fiestám van amiben olajcsere esedékes tudom hogy 5w30 a gyárilag ajánlott de mivel már több mint 100000km van benne nem lenne indokolt a sűrűbb 10w40 választása? Sajnos nem vagyok egy motor guru úh kérlek segítsetek a döntésben. (Eddíg egy 2.3as benzines 940es Volvom volt aminek majdnem mindegy mit raksz bele akkor is megy)

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Olajcsere/olajszűrő
« Reply #34 on: 2007 October 14, 23:38:30 pm »
sztem nyugodtan maradhatsz az 5w30-nál, főleg így tél előtt. ;)

Offline doso22

  • doso22
  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 312
  • Segített?: +6/-0
  • egy 1996-os MK4-es büszke és boldog tulajdonosa!
    • Doso oldala
Re: Olajcsere/olajszűrő
« Reply #35 on: 2007 October 16, 13:07:18 pm »
A METABOND SPEED korszerű, szintetikus bázisú, magas teljesítményszintű kiváló minőségű többfokozatú motorolaj. Viszkozitás besorolása SAE 10W-40, ami meghaladja az API SJ/CF és valamennyi benzinmotor, dízelmotor-gyártó előírásait, továbbá a nemzetközi szabványok követelményeit.

Besorolás:

- SAE: 10W-40
- API: SJ/CF
- ACEA: A3-96/B3-96
- VW 500.00; 505.00


Alkalmazás:

Alkalmas a legszigorúbb feltételek mellett (alávetve a lerakódás veszélyének vagy túlzott elhasználódásnak) működő nagyteljesítményű benzin-, gáz- és turbó- feltöltésű dízel motorok kenésére.
A METABOND TOP alkalmas továbbá a legújabb amerikai és európai motorok, különösen az EURO III-IV motorok kenésére.
Kitűnő hőmérséklet tűrő tulajdonságai vannak. Potenciális üzemanyag-megtakarítást tesz lehetővé egyéb motorolajokhoz viszonyítva.

Tulajdonságok:

- SAE fokozat: 10W-40
- Sűrűség 15 oC-on: 871 kg/m3
- Viszkozitás 40 oC-on: 98 mm2/sec
- Viszkozitási 100 oC-on: 14,5 mm2/sec
- Viszkozitási index: 150
- Lobbanáspont, Cleveland: 220 oC
- Folyáspont: -36 oC
- TBN: 9,6 Mg KOH/g
- Szulfáthamu tartalom: 1,17 %

Előnyei:

- Energiatakarékos motorolaj, könnyű motorfutást biztosít, ezért csökkenti az üzemanyag-felhasználást.
- Nagyteljesítményű, magasfordulatú motorok kiváló kenőanyaga.
- Könnyű hidegindítást tesz lehetővé, még téli időszakban is, ezért jelentősen csökkenti a kopást.
- Meghosszabbítja a katalizátor élettartamát.
- Kitűnő lerakódás-csökkentő hatása van.
- A mérgesgázok kibocsájtását jelentősen csökkenti.
- Jó hőstabilitású.

1l: 1 700 Ft
5l: 7 450 Ft


Szerintem még baráti ár!  :D
Mit szóltok, szerintem jó olajnak tűnik! A metabond nagyon jó márka munkatársaim, bár mi a gépiparban használjuk!
Ja és találtam egy tök jó adalékot is!  ;D

A METABOND OLD  fémfelületnemesítő magas viszkozitású olajadalék.
Az Old Spezial-t magas viszkozitással látták el, hogy különösen a sok kilométert futott idősebb gépjárművek motorjának puha és nyugodt motor működését biztosítsa.
A legtöbb gépjármű esetében az üzemanyag által fejlesztett energia 60%-a a súrlódás által vész el. Az Old Spezial ezt a súrlódási veszteséget 50%-kal csökkenti, ami teljesítménynövekedést és üzemanyagfogyasztás csökkenését eredményezheti.

A motorolaj a mikrorészecskéket eljuttatja minden olyan helyre, ahol súrlódás alakulhat ki.
Mikro méretük miatt eljutnak a hengerek, dugattyúk, csapágyak, gyűrűk, tengelyek, fogaskerekek stb. fémes súrlódási felületeinek felszíni egyenlőtlenségeibe, ott beraktározódnak, rögzülnek és részben beégnek.

A fémfelület-nemesítés következtében pedig ideális feltételeket biztosít az olajfilm számára, így jelentősen megnöveli a berendezés élettartamát.
Az Old Spezial biztonsági kenést nyújt a polikerámia különösen alacsony súrlódási koefficiense miatt. Megkönnyíti a motor belső működését, ami a motor teljesítményének növekedésével és üzemanyag megtakarítással jár.

Előnyök:

- A motor és sebességváltó kopását 50%-ig csökkenti
- A motor lágy működése
- A motorzaj csökkenése
- Kevesebb káros anyag kibocsátás
- Az üzemelési költsége csökken
- A motor- és hajtóműolaj hőmérsékletének szabályozása
- A hajtóműzaj csökkenése
- Üzemanyag megtakarítás
- Utazási komfort javítása
- Motor belső tisztítása
- Hosszabb élettartam
- Lágyabb váltási folyamatok
- Magas könnyű futási tulajdonságok
- Csekély olajveszteség
- Jobb motorteljesítmény
- Igen jó vészfutási tulajdonságok
- Jobb indítási tulajdonságok
- Nagyobb stabilitás, menetrugalmasság

Alkalmazás:

- Az Old Spezial minden kopott motortípus esetén alkalmazható, függetlenül attól, hogy benzines, dízel, Wankel, gáz vagy turbó.
- Az Old Spezial autók, motorok, teherautók, traktorok, hajómotorok és nagy futási teljesítményű speciális motorok és az ebből eredő kopási jelenségek miatt került kifejlesztésre.
- Az Old Spezial katalizátorok esetében is használható.
- Az Old Spezial minden kereskedelemben használatos ásványi, szintetikus vagy félszintetikus motorolajba közvetlenül betölthető.
- Az Old Spezial a jövő olyan terméke, amely a gépjármű-vezetőknek a motor- és hajtóműadalékok területén már ma csúcstechnológiát kínál.
- A vezetés halkabbá, takarékosabbá és komfortasabbá válik, a stabilitás megnő, a környezetet kíméli.

Adagolás:

A motorolaj mennyiség 5-10%-át, a hajtóműolaj 10%-át helyettesítse Old Spezial-al.
Az Old Spezial-t meleg motorba töltse!
Használat előtt a dobozt melegítse fel 25-30°C-ra, állítsa fejtetőre, és jól rázza meg.
A motort rövid ideig működtesse, vagy haladjon tovább.
Az előzetes olaj- és szűrőcsere elvégzése ajánlott.

Kapható 250ml-es és 5l-es kiszerelésben.

250ml: 9 700 Ft

Utánnanéztem kicsit a motortisztítónak is!  ;D


High-Tech motorbeltér tisztító Ottó-, Dízel- és gázmotorokhoz, váltó és differenciálművekhez.
A Metabond CL motorbeltértisztító flakon tartalmát (250 ml) a lecserélendő üzemmeleg olajhoz töltjük, majd 10-15 precig járatjuk a motort.
A flakon tartalma személygépjármű esetén 5-8 liter olajfeltöltésű motorok tisztításához elegendő.
Haszongépjárművek esetén 10-15 liter olajmennyiségenként kell 1 flakon tartalmát a lecserélendő olajhoz tölteni.
Minél kisebb a Metabond CL aránya a motorolajhoz képest, annál hosszabb ideig kell járatni a motort a 10-15 perces intervallumon bellül, az olajcsere előtt. Ezt követően előírás szerint lecseréljük az olajat és olajszűrőt.

- Eltávolítja a gyantás lerakódásokat és a szennyeződéseketa kenőrendszerből.
- Nő a motorteljesítmény, kompresszió, katalizátor élettartam.
- Csökken az olaj és üzemanyagfogyasztás.
- Nem marad vissza káros motorsav, ami a friss olajat károsíthaná!

Ára: 4 200 Ft

Van még a Valvoline MAX life ami még nagyon ígéretes!



Kíváló minőségű, SAE 10W40, teljesen szintetikus motorolaj, 4 literes mennyiségben. A MaxLife motorolajat olyan személy- és teherautók motorjaihoz tervezték, amelyek több mint 100.000 km-t futottak. Nem igazi Old Timer-eknek szánták, hanem a nap mint nap használatban lévő személygépkocsik számára. Használható benzin, dízel és LPG motorokhoz.
Felülmúlja az API SJ/CF követelményszintet. Különleges adalékanyagai: megakadályozzák az olajszivárgást, egyedülálló módon kondicionálják a tömítéseket, maximalizálják a teljesítmény leadást, csökkentik a lerakódás képződését
« Last Edit: 2007 October 16, 14:28:16 pm by viktorwrz »
Ford Fiesta 1.25 16v Zetec S
Techno felszereltségű…: szervo, elektromos ablak, elektromos fényszóró állítás, ABS, kipörgés gátló,blokkolásgátló,14" alufelnik, Sony MEX-1GP fejegység, neonok...

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Olajcsere/olajszűrő
« Reply #36 on: 2007 October 16, 14:25:59 pm »
Te Doso!

Leszerződtél ezzel a céggel, hogy ennyire "nyomod" Őket? :D ;)
Nem mondom, lehet, hogy jó, de azért a fórumbeli reklámnak is vannak határai, sőt. Elvileg nem is volna szabad reklámozni...
Ennek egyszerű oka van. Az oldalunk potenciális reklámfelület. A reklám pedig (általában) pénzért megvásárolható - vagy vmilyen ellenszolgáltatásért, kedvezményért stb. Ebből a pénzből lesz mindenféle a klubnak (zászló, rendezvény, webtárhely az oldalnak stb.).
Ezért, ha lehet ne "pazaroljuk" ingyenreklámra...
Keressünk inkább egy céget/vállalkozót, aki olcsóbban tudja szállítani nekünk ezeket a termékeket ;)

Köszi
« Last Edit: 2007 October 16, 14:30:35 pm by viktorwrz »
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Offline doso22

  • doso22
  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 312
  • Segített?: +6/-0
  • egy 1996-os MK4-es büszke és boldog tulajdonosa!
    • Doso oldala
Re: Olajcsere/olajszűrő
« Reply #37 on: 2007 October 17, 06:38:25 am »
Bocsánat!  ::)  :P
Tökéletesen igazad van!  :notworthy: Csak gondoltam kicsit feldobom a szöveget a képekkel! Semmilyen reklám gondolatom nem volt!
Amúgy nem szerződtem le velük, de nem rossz ötlet....  ;) ;D
Csak gondoltam hogy részletesen bemásolom, hogy mit tudnak az olajak...
« Last Edit: 2007 October 17, 06:54:06 am by doso22 »
Ford Fiesta 1.25 16v Zetec S
Techno felszereltségű…: szervo, elektromos ablak, elektromos fényszóró állítás, ABS, kipörgés gátló,blokkolásgátló,14" alufelnik, Sony MEX-1GP fejegység, neonok...

Offline lacccus

  • A mester
  • *****
  • Posts: 638
  • Segített?: +39/-5
Re: Olajcsere/olajszűrő
« Reply #38 on: 2007 October 17, 14:31:51 pm »
Doso22!

Ezt a Valvoline olajat ajánlottam neked a múltkor,a 100000km-est!
A fater Szuzijában ez van,már 3. alkalommal,és semmi lerakódás,semmi olajfogyasztás!
Meg az én Fiat Bravómban is ez volt anno!
bátran megveheted!
Minden ami autĂł hifi!:)

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Olajcsere/olajszűrő
« Reply #39 on: 2007 October 17, 16:26:58 pm »
Doso22!

Ezt a Valvoline olajat ajánlottam neked a múltkor,a 100000km-est!
A fater Szuzijában ez van,már 3. alkalommal,és semmi lerakódás,semmi olajfogyasztás!
Meg az én Fiat Bravómban is ez volt anno!
bátran megveheted!

Én is ilyet használok a verdába 15W-40 -est és eddig nem volt vele problémám, mondjuk télire lehet átállok kicsit hígabb olajra. Ugyanebből az olajból létezik 10W-40-es is, megpróbálom azzal, hátha kicsit csendesebb lesz tőle a verda.
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Ryan

  • Guest
Re: Olajcsere/olajszűrő
« Reply #40 on: 2007 October 24, 14:33:58 pm »
elöször is erröl mi a véleményetek? és másodszor Shell Helix 15w40 jó-e a verdába (4000ért 4liter)?

[a csatolmány törölve]

Robi

  • Guest
Re: Olajcsere/olajszűrő
« Reply #41 on: 2007 October 25, 06:08:25 am »
Első látásra nem rossz, de a profik majd megírják, hogy jó-e. :)
De mi az, hogy nem lehet lenyelni??? Gyermek kezébe sem kerülhet??? Hogy dolgozzak így vele? :(
A Shell Helix 15W40-est töltögetem a céges 1.3-as MK4-embe is. 1290 Ft belőle 1 liter. A 4L 4000HuF-ért megéri! :)

Offline doso22

  • doso22
  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 312
  • Segített?: +6/-0
  • egy 1996-os MK4-es büszke és boldog tulajdonosa!
    • Doso oldala
Re: Olajcsere/olajszűrő
« Reply #42 on: 2007 October 25, 15:14:24 pm »
Sziasztok!

Közsönöm :notworthy: a tippet Valvoline eddig nagyon bejött!
Azóta 1000 km-t mentem vele. Érezhetően halkabb a motor!
Úgytűnik jó választás volt.... és kell is bele a 10W40  ;D
Ford Fiesta 1.25 16v Zetec S
Techno felszereltségű…: szervo, elektromos ablak, elektromos fényszóró állítás, ABS, kipörgés gátló,blokkolásgátló,14" alufelnik, Sony MEX-1GP fejegység, neonok...

Offline lacccus

  • A mester
  • *****
  • Posts: 638
  • Segített?: +39/-5
Re: Olajcsere/olajszűrő
« Reply #43 on: 2007 October 25, 15:18:20 pm »
naaon szeretem ha nekem van igazam! ;D
szerintem jó választás volt!
Minden ami autĂł hifi!:)

Dipper

  • Guest
Re: Olajcsere/olajszűrő
« Reply #44 on: 2007 October 25, 21:29:07 pm »
Hehe!Tapasztalom/juk!
Faxa olaj tényleg!