Author Topic: Extrém fogyasztás  (Read 40995 times)

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re:Extrém fogyasztás
« Reply #135 on: 2010 December 29, 13:31:03 pm »
Nem ismerem ezt a motort (mint ahogy mást se :) ), de nem olyan trafód van, ahol 2-2 henger egyszerre gyújt?

Az, hogy két gyertya fekete, egy kicsit gyanússá teszi, hogy a trafó egyik felével van a baj.

Persze lehet ezer más.  :(
Mk6 1.3 benzin

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re:Extrém fogyasztás
« Reply #136 on: 2010 December 29, 14:31:52 pm »
az ablakok belülről fagynak le éjszaka, a jobb első keréknél gyorsításkor kattan, váltásoknál 1-2ben, a fűtés sem az igazi, kezd elegem lenni az egészből. :(

belül fagyás beázásra, vagy lyukas fűtőradiátorra utal.

milyen az a kattanás? 1-et kattan, vagy többet? ez kevéske kicsit így.

fűtés hibája lehet likas fűtőradiátor az előbbiből kiindulva. vagy termosztát (ez utóbbinak a hibája még okozhat magas fogyit)

Talán.. van egy cső, az injektor után , valami vákuumcső, az megy egy T elosztóba, onnan az egyik ág pedig a légszűrőre ment anno, de nem láttam értelmét és ledugaszoltam egy csavarral, hogy biztos legyen a tömítése. Azon gondolkodom, hogy a légszűrőház alján nem volt-e valami icipici lyuk?  Azon kaphatna még levegőt, lehet kell is.. A két szélső gyertya korom fekete, a két belső feketés félig őzbarnás.

Hajjh, de szeretném ha jó lenne! :/ :(

a két kormos gyertya főleg hogy a párban dolgozó két szélső, ahogy a kolléga is mondta trafó gondra utal, továbbá hogy ha minden kicsit kormos és nem tiszta őzbarna akkor biza rossz a benya-levegő arány a motorban, ezt okozhatja akár egy rossz hőfokjeladó ami miatt túldúsít a kocsi ami bizony okozhat megint többletfogyasztást.

Offline Johnny48

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 46
  • Segített?: +0/-0
Re:Extrém fogyasztás
« Reply #137 on: 2010 December 29, 14:39:53 pm »
Lehetséges, a trafóra még nem gondoltam, elvileg 1243 a gyújtási sorrend, egy elektronikus elosztó van, CFI, a hőfokjeladónak megmérem majd az ellenállását.
A radiátort a héten vettem újat, a termosztátot is megvizsgálom. !
Induláskor egyesben kattan, valszeg a féltengelynél lesz valahol a hiba, oldalirányban elmozdítható, mindkét oldalon, kettesben is kattan hirtelen gázadásnál, de fékezésnél stb nem.
Hidegben bizonyos gáztartományban rángat, fölötte alatta nem, de alatta jobban húz mint fölötte..

Offline Johnny48

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 46
  • Segített?: +0/-0
Re:Extrém fogyasztás
« Reply #138 on: 2011 January 02, 12:28:01 pm »
Hézagot kb 0,8ra vettem, így nincs rángatás, melegíteni nem sűrűn akar továbbra sem, a féltengely lesz rossz, tuti, azon a csövön meg csináltam egy kis rést, kb mint anno lehetett ( ha volt egyáltalán, mert még nem sikerült megtudnom ), így normálisabb az alapjárat, és gázadás után sem csökken pár pillanatra annyira le.

TomeeFiesta

  • Guest
Re:Extrém fogyasztás
« Reply #139 on: 2011 January 02, 12:31:01 pm »
ezt olvassátok!

múltkor mondom mérek egy fogyasztást.. 11 literre jött ki.. ritkán volt padlógáz... /direkt szűrő,sport dob ennyit jelent na meg a hideg../

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re:Extrém fogyasztás
« Reply #140 on: 2011 January 03, 13:05:21 pm »
Hézagot kb 0,8ra vettem, így nincs rángatás, melegíteni nem sűrűn akar továbbra sem, ......
 így normálisabb az alapjárat, és gázadás után sem csökken pár pillanatra annyira le.

Ez is a trafó hiba mellett szól.
Ha kisebb a rés, a gyertyán ugrik át a szikra, ha nagyobb, akkor a trafóban (ez utóbbi nem jó).

A gyertyahézag csökkentése csak ideiglenes megoldás, így is lesznek kimaradó gyujtásaid.
 
Mk6 1.3 benzin

Offline Johnny48

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 46
  • Segített?: +0/-0
Re:Extrém fogyasztás
« Reply #141 on: 2011 January 03, 14:52:12 pm »
Köszi, Utánanézek..

-Már csak a csőre lennék kíváncsi, hogy annak most kellene -e levegőt kapnia, vagy sem. A cső, az injektor alatt lévő csőből kijövő T csatlakozóra megy.

Garázsban állva: ha hirtelen padlóig nyomom a gázt, kicsit gondolkodik, lejjebb esik az alapjárat, és utána pörög csak fel . Egyébként kisebb, gázadásnál felpörög, utána az alapjárat alá, jó alacsony fordulatra esik le, utána áll vissza.

Remélem, ezek valamit elárulnak..

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re:Extrém fogyasztás
« Reply #142 on: 2011 January 03, 15:23:19 pm »
trafó.

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re:Extrém fogyasztás
« Reply #143 on: 2011 January 03, 18:26:00 pm »
...-Már csak a csőre lennék kíváncsi, hogy annak most kellene -e levegőt kapnia, vagy sem. A cső, az injektor alatt lévő csőből kijövő T csatlakozóra megy.
...

Olyan kb. ujjnyi vastag fekete hajlékony gumicső?

Ha igen, akkor azt saccolom, hogy a kartergáz visszavezető rendszer része.

Ez minden motorban másként van megoldva, de a lényege az, hogy a lefelé mozgó dugattyú alatti túlnyomást elvezetik valahova. Pl. a pillangószelep utánra.
Mk6 1.3 benzin

Offline Johnny48

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 46
  • Segített?: +0/-0
Re:Extrém fogyasztás
« Reply #144 on: 2011 January 03, 20:54:56 pm »
Igen, olyan cső, a szelepfedéltől ahová a légszűrőházba bemegy a kartergáz, az alá volt vezetve, ugyanarra a műanyagra. Csak a kérdés, hogy volt -e lyuk, mert ha volt is, a fél millimétert sem érhette el..

Hogy tudnám leellenőrizni, hogy a trafó -e a ludas? ezen az autón
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:AE99yv1Zcyzy8M:https://www.burtonpower.com/prodpics/large/WIC016%20Coil%20Pack.jpg&t=1
ilyen trafó van..

RyAn

  • Guest
Re:Extrém fogyasztás
« Reply #145 on: 2011 January 03, 22:24:48 pm »
az egy vákuum cső!
bele tud szólni az alapjáratba rendesen.

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re:Extrém fogyasztás
« Reply #146 on: 2011 January 04, 12:47:06 pm »
Igen, olyan cső, a szelepfedéltől ahová a légszűrőházba bemegy a kartergáz, az alá volt vezetve, ugyanarra a műanyagra. Csak a kérdés, hogy volt -e lyuk, mert ha volt is, a fél millimétert sem érhette el..
Kifelé vezető lyuk biztos nem volt, csak a szívócsőhöz való csatlakozás.
Vissza kellene állítani, úgy ahogy volt.
Ha volt a műanyagban valami öntési hiba és megnyitottad a szívócső felé, az nem baj.

Hogy tudnám leellenőrizni, hogy a trafó -e a ludas? ezen az autón
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:AE99yv1Zcyzy8M:https://www.burtonpower.com/prodpics/large/WIC016%20Coil%20Pack.jpg&t=1
ilyen trafó van..
Réges-régen, amikor még nem volt ilyen OBDII marhaság, a zöldkártyásoknak volt oszcilloszkópjuk.

Ha találsz egy ilyen szakit, az meg tudja nézni, hogy gyujtáshibád van-e.

És ha az van és a kábelek és gyertyák cserélgetésére nem megy át másik hengerre, akkor trafó.  ;)

Vagy, ha sötétben, nedves időben, az előírt gyertyahézagnál szikrákat látsz a trafón, akkor repedt a trafó.  ;)
(De ha nem látsz, attól még lehet rossz.)

« Last Edit: 2011 January 04, 12:55:03 pm by fiesta2002 »
Mk6 1.3 benzin

Offline Johnny48

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 46
  • Segített?: +0/-0
Re:Extrém fogyasztás
« Reply #147 on: 2011 January 04, 13:04:46 pm »
Akkor, majd szereznem kell egy új légszűrőházat. Illetve hagyom lógva, de légmentesen lezárva.

A gyertyák, és kábelek, újak, remélhetőleg nem azokkal lesz a hiba! :)  A trafó meg.. majd lesz valahogy :) Nem kell valakinek egy csini kis fifi?  :) :(:(