Author Topic: Akksi HELP!  (Read 35369 times)

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Akksi HELP!
« Reply #30 on: 2009 December 10, 16:25:00 pm »
lehet még esetleg töltésprobléma is arra mindenképp érdemes első körben rámérni, hogy megvan-e a megfelelő töltés.

utána én leszedném az akksi testkábelét, a csatlakozásokat megtisztítanám, és utána megnézném, lehet csak ennyi a gond. ha nagyobb akkor meg tovább kell kutakodni a kábelek között, hogy hol testelhet le, hol lehet vezetéktörés, vagy szigeteléshiány...

eduska

  • Guest
Re: Akksi HELP!
« Reply #31 on: 2009 December 10, 16:34:15 pm »
Hát reggel mindenesetre a testkábelt lecsavarozom és megtisztogatom a csatlakozásoknál..hátha ;) köszi

grimmcsalad

  • Guest
Re: Akksi HELP!
« Reply #32 on: 2009 December 10, 16:35:41 pm »
sUdYe remélem nem haragszol meg de a testzárlat azt jelentheti hogy a + 12V valahol testhez ér? Mert az sima zárlat és eszi a biztosítékot.

Egyértelműen a "-" pólus körül keresendő a gond! Két testkábel van a dieselnél. Eduska ha kinyitod a gépháztetőt a "-" akkusaruról megy egy vastagabb kb. 1 cm átmérőjű az önindítóhoz, és egy vékonyabb az akkumulátort tartó vas tálcára az aksi mögött a lemezre van felcsavarozva.
Vagy ez a vékonyabb kábel kimozgolódott a saruból vagy lent a lemezhez nem érintkezik. Szerintem van olyan kedves ismerősöd aki megnézi ezt neked hogy ne kelljen ezért szervizbe menned. De ha nem vagy messze Győrtől félúton összefutunk nappal és egy doboz borsodiért megcsinálom

eduska

  • Guest
Re: Akksi HELP!
« Reply #33 on: 2009 December 10, 16:49:24 pm »
Aranyos vagy grimmcsalád :) Holnap reggel követem az utasításaidat és megnézem én...ha nem megy, visszatérünk arra a borsodira.. :D

grimmcsalad

  • Guest
Re: Akksi HELP!
« Reply #34 on: 2009 December 10, 17:16:12 pm »
Eszembe jutott egy gyors ötlet!
Kerítsél valahol egy ún. bikázó kábelt. Amivel másik aksiról szoktak indítani. Vagy bármilyen vezetéket aminek lecsupaszítod a két végét.
Tedd "gyújtásra" a kocsit, de ne indítsd be. Kapcsold be a vészvillogót és a fűtőventit és a "-" sarut kösd össze valami stabil fémes hellyel a kocsin (ne a szelepfedél legyen ahol az olajat kell beönteni mert az gumitömítésen van). A villogásnak normálisan kell működnie, a ventinek meg felpörögni. Apró szikra lehet, de nem ráz. Viszont kétszer is nézd meg hogy ne a "+" ragd testre. Az se ráz csak a szikra lesz nagyon nagy.

eduska

  • Guest
Re: Akksi HELP!
« Reply #35 on: 2009 December 10, 17:22:50 pm »
"Bikakábelem" sajnos nincs,de vezetéket kerítek majd..hát remélem menni fog ;) Ha holnap reggel nem írok,nagy lett a szikra ;D Köszönöm!   :) ( szóról szóra úgy csinálom majd,ahogy írtad, a +-tól távol tartom magam )
u.i: és,ha ezt megcsináltam mi fog történni?

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Akksi HELP!
« Reply #36 on: 2009 December 10, 17:51:11 pm »
grimmcsalád, nem sima zárlat! hanem test! ami a negatív pólust jelenti. nincs megfelelő érintkezés, ezért az áram más utat próbál találni, néha ez más fogyasztókon keresztül történhet, ami már egy egyszerű nem túláramos rövidzár. (mintha be lenne kapcsolva), de nem oda kéne h menjen az áram, így nekünk ez nem jó, meg elektromos galibákat tud okozni.

grimmcsalad

  • Guest
Re: Akksi HELP!
« Reply #37 on: 2009 December 10, 18:02:46 pm »
Van egy műszerész szakmám és kellett az erősáramú szakmunkás hát megcsináltam azt is. Ha valami testzárlatos akkor az leveri a biztit, leég, tönkremegy kipurcan...
Ha valami testzárlatos de a testkábel szakadt akkor a kocsi 12-24 voltos berendezéseinél ez úgy jelentkezik hogy nem működik(és igen elindul az áram mindenfelé vissza az aksihoz pl. a motorhőfok gomba felé ami elviszi pirosba a műszert), hálózati fogyasztóknál meg úgy hogy megrázza az illetőt.
Ha a kocsin testzárlat van de nincsen rendes test akkor az csak addig nem okoz biztiolvadást amíg helyre nem lesz állítva a kábel.
Tehát a te elméleted szerint valahol szakadt, vagy túl nagy átmeneti ellenállással van csak testkábel ÉS még zárlatos is valamelyik cucc a kocsin?
Tehát ha megcsinálja a kábelt verni fogja valamelyik biztit.

De nem fogja mert nem zárlatol testhez a "+" hanem nem talál vissza.
(sUdYe ez most megint olyan mint a légtelenítés)
« Last Edit: 2009 December 10, 18:05:58 pm by grimmcsalad »

Offline lacccus

  • A mester
  • *****
  • Posts: 638
  • Segített?: +39/-5
Re: Akksi HELP!
« Reply #38 on: 2009 December 10, 19:53:57 pm »
Na,akkor az én verzióm: Szerintem független az egész,az akku cserétől. O0
Én a biztosítéktábla környékén néznék széjjel,és meglazult testkábelt keresnék.A dízeleknél előfordul,hogy szétráznak dolgokat,a motor remegése miatt.Nem feltétlenül leesett sarut keresnék,hanem lazát,vagy kontakthibásat!A vezetékek átmozgatásával,lehet megszűnik a probléma is.
Vagy vannak a küszöbborítás felett,a motorháztető nyitó környékén is a kasztnihoz erősített negatív kábelek-én ezekre is gyanakszom ;)

Várom a fejleményeket! :P
Minden ami autĂł hifi!:)

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Akksi HELP!
« Reply #39 on: 2009 December 10, 20:28:40 pm »
Van egy m?szerész szakmám és kellett az er?sáramú szakmunkás hát megcsináltam azt is. Ha valami testzárlatos akkor az leveri a biztit, leég, tönkremegy kipurcan...
Ha valami testzárlatos de a testkábel szakadt akkor a kocsi 12-24 voltos berendezéseinél ez úgy jelentkezik hogy nem m?ködik(és igen elindul az áram mindenfelé vissza az aksihoz pl. a motorh?fok gomba felé ami elviszi pirosba a m?szert), hálózati fogyasztóknál meg úgy hogy megrázza az illet?t.
Ha a kocsin testzárlat van de nincsen rendes test akkor az csak addig nem okoz biztiolvadást amíg helyre nem lesz állítva a kábel.
Tehát a te elméleted szerint valahol szakadt, vagy túl nagy átmeneti ellenállással van csak testkábel ÉS még zárlatos is valamelyik cucc a kocsin?
Tehát ha megcsinálja a kábelt verni fogja valamelyik biztit.

De nem fogja mert nem zárlatol testhez a "+" hanem nem talál vissza.
(sUdYe ez most megint olyan mint a légtelenítés)

grimmcsalád, ok, lehet h helytelen volt a megfogalmazás, ezentúl kussba maradok...


de attól még a testkábeleknél lesz a galiba valószínű... csá.

Offline kombusz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 438
  • Segített?: +33/-8
Re: Akksi HELP!
« Reply #40 on: 2009 December 10, 20:57:12 pm »
elnézést.
én azért mondtam hogy kicsi az az akksi oda mert nekem OFF:1.8D escortom volt.
abba kicsit nagyobb akksi volt.
és szerintem ugyanazok az adatai csak más kasztni.

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Akksi HELP!
« Reply #41 on: 2009 December 10, 20:59:06 pm »
pontosan ugyanazok az adatai. és elég neki az 55Ah is. gyakorlatban szeretnek nagyobbat belerakni, de bőven elég.
Annyit kell figyelni hogy nagy indítóáramú akksi legyen. :)

grimmcsalad

  • Guest
Re: Akksi HELP!
« Reply #42 on: 2009 December 10, 21:11:58 pm »
Az én 1.8 D-ben 44 Ah van. És jó öreg már de bírja!

(OPTIMA  ;D 710 A indító)

Amúgy az Ah mint olyan tájékoztató jellegű adat. Megmérni, ellenőrizni nem tudod. Az indító áramot viszont igen.

Offline kombusz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 438
  • Segített?: +33/-8
Re: Akksi HELP!
« Reply #43 on: 2009 December 10, 21:17:50 pm »
na ebben igazatok van.
tényleg nem az Ah számit rajta.hanem tényleg mekkora az inditoáram.
de ebben a különbözö  akkumárkák között nagy a szorás.
az optima azért elég prémium márka.azok elég sokat kibirnak.

grimmcsalad

  • Guest
Re: Akksi HELP!
« Reply #44 on: 2009 December 10, 21:21:28 pm »
Sajnos hozzánk nagyon drágán hozzák be. USA-ban egy normális bosch áráért optimát kapsz és könnyebb nála meg még többet is bír.