Author Topic: Fiesta Mk3 ültetés  (Read 34496 times)

Offline Ph0en1x

  • Vezetett már fiestát
  • *****
  • Posts: 197
  • Segített?: +2/-0
Re: Fiesta Mk3 ültetés
« Reply #15 on: 2009 April 21, 16:26:01 pm »
Sziasztok!
Sokat forgattam magam az ültetés miatt, hogy az most jó e nekem, vagy sem, de így egy pár hét után rájöttem, hogy Igen! Nagyonis jó! Stabil , nagyon jó az úttartása, és természetesen, nagyon jól mutat! Az ültető rúgókat amúgy, történetesen pont Döfikétől vásároltam!  ;) Köszi Döfi! Nem bántam meg! Viszont, ami miatt kicsit tartok, hogy a lengéscsillapítók lehet nem fogják bírni! Nem értek hozzá, ígyhát szívesen venném ha valaki kioktatna,hogy mit is kell azon érteni hogy gátló keményítés? Nekem az a meglátásom, hogy ez így is éppen elég kemény, és valahogy nem áll össze a kép, hogy miért jó az ha mégjobban bekeményítem?!
A pontosság kedvéért pedig, 185/55 R14 kerekek, 35/40-es ültetőrúgók, Mindössze egyszer ért bele a kerék hátúl, amikor egy kb 120kilós haverom ült hátul, és elkaptunk egy nagy huppanót! (Kb.250kg emberhússal leterhelve)! Amúgy meg kemény a rugózás, nem zavaró, de azért ha elkapok egy kátyut akkor felszisszenek! Kb ennyi, ja! És fosok hogy a gyári lengéscsillapító megmakkan!
Minden jó mindenkinek!

Offline Robee86

  • Látott már fiestát
  • ***
  • Posts: 68
  • Segített?: +0/-0
Re: Fiesta Mk3 ültetés
« Reply #16 on: 2009 April 23, 21:50:16 pm »
Hy Ph0en1x!

A kemény gátlók lényegében abban segítenek, hogy ne "pattogjon" a kocsi. Tehát ha mondjuk belemész egy nagyobb kátyúba, az megdobja a kocsid hátulját felfelé és utána ahogy leér a kerék ott is marad (kemény gátlóval), nem pattog, mint csak simán rugóval!
Persze ez egy direkt eltúlzott példa volt, mert azért a valóságban nem repkednek csak úgy a kerekek, de remélem sikerült megérteni a lényeget! ;)
Ha esetleg van, aki jobban tudja, attól előre is elnézést kérek, de én így tudom!

Offline Ph0en1x

  • Vezetett már fiestát
  • *****
  • Posts: 197
  • Segített?: +2/-0
Re: Fiesta Mk3 ültetés
« Reply #17 on: 2009 April 24, 07:24:55 am »

Helló!
 :icon_salut: Értem, és köszi. A gyári gátlót ki lehet keményíteni (ha igen akkor hogy), vagy ez egyértelmű cserét jelent? Igazából nem vészes a pattogás, csak attol tartok hogy nem fogják bírni a gyári gátlók! Nem tudom miből gondolom hogy nem fogják bírni, csak úgy feltételezem! Van ennek valóságalapja? Ha nem lenne gond vele, akkor maradna a régi, mert jónak érzem!
Minden jót és további szép napot!

Offline harciger

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 249
  • Segített?: +0/-127
Re: Fiesta Mk3 ültetés
« Reply #18 on: 2009 April 24, 10:37:56 am »
Anno pár éve mikor még a haverjaimmal nagy skodásak voltunk. Mi is leűltettük a kocsikat. Nem vettünk bele semmi egyébb extra luxus alkatrész mert szegények voltunk. Viszont mi a rugóból vágtunk le egy menetet. és rendesen leűlt. Tudni illik, hogy a skodák puha futóművek-nek köszönthetjük, hogy sikerűlt nem keményre faragni. és valóban stabilabb az autó ha ültetve van, de nem magyarországon. Itt-ott egy kátyú veszélyes.
Idősebbik korosztályomban is vannak még egy páran akik beletették az ültető rugót corsába, fokuszba, fiátba, dáciába, Használták egy évig és vissza tették a gyári rugót. Én csak nevettem ezen, de megkérdeztem miért.
Válasz: Nekem ne verje szét az autót, Unom már a pattogást, Szétrázza a fejem.
Valóban látványos és szép. De én biztos nem fogok gyomor ideggel közlekedni és késöbb tönkre teszi az autót, ami +pénz. Nem azért írom hogy fikázzam, vagy elvegyem a kedveteket. Ez az  én véleményem. Izlések és pofonok.  Nekem még így is alacsony. Na persze ki mire használja. Lehet, hogy terepjárót kellett vólna vennem?
« Last Edit: 2009 April 26, 08:05:55 am by harciger »
Ha adnak fogadd el. Ha Ăźtnek add vissza!

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Fiesta Mk3 ültetés
« Reply #19 on: 2009 April 25, 10:30:09 am »
  hacinger :notworthy:
jól néz ki az ültetés, nekem is van nem kevés az escorton, de soha többet nem ültetnék le autót. az a fosás ami megy: "csak nehogy leérjen" "ott nem jó ott leér", "áúúú bmeg ez már nekem fájt, nem gondoltam volna h ez ilyen magas." és még sorolhatnám mik járnak a fejemben mikor közlekedek az autóval. jó úton hibátlan, és stabilabb lett az autó (5 centi ültetésem van a gyári cabrio escorthoz képest, keményebb gátlók, feszít?s ültet?rugók). jó úton álom, de a magyar utak többségén halál. a következ? autómat tuti nem leültetem hanem kiemelem, és szélesítem.

csak hogy saját magamat idézzem ismét.

nagytamas

  • Guest
Re: Fiesta Mk3 ültetés
« Reply #20 on: 2009 April 25, 10:57:59 am »
Ha simán levágsz a rugóból, és nem hangolod hozzá a lengéscsillapítót, az olyan, mintha rossz lengéscsillapítóval járnál, az eredmény siralmas, feltéve, ha megéled, és nem halsz meg az egyik kanyarban. Nem is csodálom, hogy egy éven belül visszarakták az eredeti rugót... Az ültetéskor exponenciálisan keményedő rugót érdemes használni, ami a hozzá készült lengéscsillapítókal és a csapágyakkal, szilentekkel, perselyekkel, gömbcsuklókkal együtt egy komoly versenyfutóművet eredményez... Az ilyen iszonyú drága, érdemes rally-s gyártóknál szétnézni, ők forgalmazzák ezeket. Azért én csak úgy gondolom, hogy egy komoly rally futómű nem hullik szét a magyar utakon, annál ezerszer nagyobb igénybevételre tervezték!

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Fiesta Mk3 ültetés
« Reply #21 on: 2009 April 25, 12:30:06 pm »
ja. csak legyen rá másfél millád kb, mert egy olyan futómű kb annyi, ha minden erősített, versenysportból való.egy kemény gátló és egy jó ültetőrugó utcára bőven elég. a futómű nem megy szét tőle, én csak attól félek, hogy az alja odaér az utakon, aminek nem örülök. ennek ellenére soha többet nem ültetek autót, pedig nekem jó a futóművem, úgy van megcsinálva ahogy kell, csak a magyar utakra ez nem való.

Offline Robee86

  • Látott már fiestát
  • ***
  • Posts: 68
  • Segített?: +0/-0
Re: Fiesta Mk3 ültetés
« Reply #22 on: 2009 April 25, 13:10:03 pm »
Helló!
 :icon_salut: Értem, és köszi. A gyári gátlót ki lehet keményíteni (ha igen akkor hogy), vagy ez egyértelm? cserét jelent? Igazából nem vészes a pattogás, csak attol tartok hogy nem fogják bírni a gyári gátlók! Nem tudom mib?l gondolom hogy nem fogják bírni, csak úgy feltételezem! Van ennek valóságalapja? Ha nem lenne gond vele, akkor maradna a régi, mert jónak érzem!
Minden jót és további szép napot!

Minimális ültetésnél (3-4cm) elbírja a gyári gátló. Egyik haveromnak van egy Honda Civicje 4cm ültetéssel és mióta ültetve van a gyári gátlójával megy (ez 60.000km!!!). Úgyhogy ne parázz bírják azok a gyári gátlók, de ha tutira akarsz menni Katona kb 8-10.000HUF-ért felkeményíti ( /db). ;)

RyAn

  • Guest
Re: Fiesta Mk3 ültetés
« Reply #23 on: 2009 April 25, 13:58:03 pm »
Kárászy pesten a legjobb  ::) 8)

Offline harciger

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 249
  • Segített?: +0/-127
Re: Fiesta Mk3 ültetés
« Reply #24 on: 2009 April 25, 18:31:31 pm »
nagytamás

Én tudom mit csináltam amikor levágtam a rugóból. Viszont te nem tudod mit nem csináltál. Szóval a Skodának jó volt a futóműje amikor levágtunk belőle egy menetet. Nem azt írtam,hogy a haverjaim is levágtak a rugóból. Igen ültetett lengéscsillapítót vettek bele. És ezt unták meg!
Ha adnak fogadd el. Ha Ăźtnek add vissza!

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Fiesta Mk3 ültetés
« Reply #25 on: 2009 April 25, 18:47:36 pm »
hacingerrel egyetértek 1 menet nem a világ. de hosszútávon tényleg jobb az ültetőrugó. uis a rövidebb rugó csak rövidül de nem keményedik és könnyebben odaveri az alját a kocsinak. :D én nem skodáztam LADÁztam csak de ott élveztem h magas a kasztni eszembe nem jutott leültetni.

nagytamas

  • Guest
Re: Fiesta Mk3 ültetés
« Reply #26 on: 2009 April 25, 21:31:35 pm »
Nos ha én nem tudom mit csináltam, de te tudod, akkor azt hiszem részemről ez a téma le is zárva. Nem megyek bele egy szakmai fórumon személyeskedésbe, kérlek te is kerüld el legközelebb...

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Fiesta Mk3 ültetés
« Reply #27 on: 2009 April 25, 21:42:19 pm »
ez szép, csak akkor nem is kellett volna lereagálnod a személyeskedő részt. Viszont köszönöm az akaratlan moderációt ;) , hacinger, kérlek ezután kerüld a személyeskedéseket (vagy az annak érthető megnyilvánulásokat).

nagytamas

  • Guest
Re: Fiesta Mk3 ültetés
« Reply #28 on: 2009 April 25, 22:00:25 pm »
Remélem nincs harag, de ez azért nem játék. A lefűrészelt rugó miatt megváltozott rugóparaméterekkel kanyarban a lengéscsillapító nem csillapíthat eléggé, és ez annyira lecsökkentheti a tapadást, mintha teljesen rosszak lennének a lengéscsillapítók. Tényleg nem okoskodni akarok, de azért ha olyat írunk, ami igencsak életveszélyes, ezt erősen emeljük ki. Mert míg én sokat jártam/járok rossz csillapítású autóval, és nyilván neked vagy másnak sem okoz gondot, akinek már nagy gyakorlata van, és tudja, hogy rossz a csillapítása, azonban, ha egy kezdő nulla gyakorlattal felbuzdulva a topikon lefűrészeli a rugó végét, és nem számítva rá azt hiszi most már tolhatja neki, mert sportkocsija van, annak csúnya vége lesz.
Az meg, hogy kinek van rá pénze, és kinek nincs más téma. De érdemes megnézni rallye versenyt akár csak filmen, hogy tudja az ember milyen sport az, meglepő, de nem az aljukon csúsznak azok az autók a szerpentinen sem! Rengeteg ember épít ilyen autót, vagy gyorsulási gépet, és használják őket az utcákon is gond nélkül. Nyilván aki a rugót fűrészelgeti ilyen autót akar imitálni, csak éppen ő rontja a kocsi teljesítményét a tuninggal, nem pedig növeli. De azért ne írogassuk már, hogy minden tuning kocsi rosszabb a gyárinál.
« Last Edit: 2009 April 26, 08:18:32 am by nagytamas »

Offline harciger

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 249
  • Segített?: +0/-127
Re: Fiesta Mk3 ültetés
« Reply #29 on: 2009 April 26, 08:20:47 am »
Elnézést kérek ha személyeskedtem. Nem állt szándékomban. Én csak leírtam mégegyszer amit írtam korábban.
Az való igaz, hogy a vágot rugó balesetveszélyes is lehet. De lehet, hogy nem. A tapasztalataimból beszéltem, és rajtam kívűl még 7-en is megcsinálták. Ennél az autónál nem volt veszélyes közúti forgalomban. De ez Skoda volt. Még a vizsgán sem szóltak. :D Amikor én cseréltem a fiestámban a teleszkópot láttam, hogy ez csak simán ki lóg nem volt vissza hajtva, ebből akár lehetett volna vágni. De nem tettem. Mert engem inkább a magasabb érdekelne. De akkor miért nem vettem terepjárót? Ez már az én bajom.
Felhívom mindenkinek a figyelmét: Ne kisérletezzen ezzel!!!
Nem szeretném ha emiatt valakinek bármilyen baja essék.
Maradok tisztelettel: András
Ha adnak fogadd el. Ha Ăźtnek add vissza!