Author Topic: Felújítás, motor+futómű  (Read 29052 times)

Offline harciger

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 249
  • Segített?: +0/-127
Felújítás, motor+futómű
« on: 2009 March 22, 11:05:56 am »
Sziasztok Skacok.

Gondoltam megosztom veletek, hogy a múlt hetekben mit mennyiért és hogyan végeztem a mi kis Freden.
2008 nyarán vettünk a kedvesemmel egy 1993 1.3-as fiestát.

Eleinte jól ment mint ahogy az 1.3 injektoros gép. Mikor már át kerűlt a nevemre, jöttek a problémák.
A motorból szinte mindenhol fojt az olaj. A futómű feküdt az úton. Csak röviden írom ezeket, nem szeretnék agyvérzést kapni ahogyan vissza gondolok. Mióta megvan ez a szerencsétlen gép azóta őszülök.
Február közepén jöttünk haza Pestről Tiszaújvárosba. 130-as tempóval. A tükörben láttam, hogy  nagyon csúnya a kipufogó füst.
Gondoltam magamban a gyűrűnek vége. Egyszercsak egy hatalmas füst a motortérből olyannyira, hogy már nem is láttunk ki az ablakon.
Szerencsém volt a szerenycsétlenségben, félre tudtam húzódni egy pihenőben.  ??? Felnyitottam a motorháztetőt....... az összes motorolajat kiköpte a motor. Ez hihetetlen volt látni. szó szerint kihányta.  :o :-X
Szidtam az eget. Mivel készűltem az útra volt egy 5literes olajam. bele is tőltöttem a 2.5 litert.
26km után szintén.ismét megtörtént az eset. Nagy nehezen hazaértünk.

Édesapámnak van egy garázsa tele szerszámmal. még nyomaték kulcsot is találtunk. :notworthy: SZUPER. szétszedtem a motort.
A hengernek legalább 0.5mm-es válla volt.
A motort teljesen csupaszra, még a vezérmű tengelyt is ki vettem. Mert csak így vállalták a Fúrást.
Miskolcon végezték: Blokk fúrás 20ezer.
Főtengely köszörülés 25ezer.
hengerfej felújítás, síkolás, szelep becsiszolás, új szimering 18ezer.
Új főtengely csapágy 16ezer.
Új Götz dugók 74.97-es méret 25.200ft.
új Tarabusi gyűrűk 75-ös méret 18.600ft.
Tömítés készlet mindenhova 17.800ft.
új Vezérműlánc 1900ft.
új kipufogó középső, hátsó 22.700ft,
kuplung szerkezett+ tárcsa+csapágy 18.000ft.
A motor csak 142.300ft volt. És még ebben nincs a szerelő munkadíja mert én magam fűztem össze a blokkot és hejeztem be a kocsiba. ezt ne vállald. nagyon nehéz volt vissza tenni a motort. a súlya miatt is, meg a motort beilleszteni a váltóba mert ugye csak egy féleképpen lehet. meg az a kiba***** kuplung miatt is. Az adrenalinom már az isten lábát csókólta.
Mindent nyomaték kulcsal huztam meg, ne legyen ebből gondom. egyszóval PRECÍZEN. mivel pénzileg kisember vagyok így féltem is összerakni.
Miközben a motort fúrták rendbe tettem a futóművet.
Első kettő lengéscsíllapítot kicseréltem, két alsó talpas, kormány gömbfej, fékcsövek, fékeket felszabályoztattam egy esztergályosnál. futómű beállítás.    ááááhhhh megint sok pénz. :'( Na ami nagyon fontos...A szilentekhez ne nyúlj hozzá. Mert én megszenvedtem vele. azt a sz*rt csak is hidraulikus nyomás alatt lehet szétszedni. a szilentgumit próbáltam benzinnel égetni, vagyis kifúrni, meg vésővel ki ütni. meg a fejemet a falba verni. de kijött 1 teljes napi munka után...... :-X :notworthy:

Teljesen összeraktam a motort+futóművet. Beindítottam.....
Szépen egyenletesen jár a motor.
Ennyi ideg, izgalom és munka mellett, büszke vagyok magamra.
Jó érzés hallani, látni a munkám eredményét, még annak ellenére is hogy közel 300.000ft költöttem rá.

Mindösszesen 3hét leforgása alatt történt, munka után. Szépen bejáratom a motort. És remélem 5 évig nem lesz gondom semmivel.

Az autót egy kereskedésből hoztam ki, így az előző tulajt nem is láttam. De ha netán találkoznék is vele köszönés nélkűl egy orrcsont töréssel nem úszná meg. Abszolút nem foglalkozot az autóval. a régi olajat leengedve egy szaki megitélése szerint több mint 30ezrett ment. Azt kívánom neki életevégéig 2ütemű Wartburgja legyen.






« Last Edit: 2009 June 30, 08:48:00 am by harciger »
Ha adnak fogadd el. Ha Ăźtnek add vissza!

Offline DVZs

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Posts: 2064
  • Segített?: +56/-9
Re: Felújítás, motor+futómű
« Reply #1 on: 2009 March 22, 13:02:43 pm »
Erre hirtelen azt hiszem csak egy őszinte "Gratulálok!"-ot tudok mondani, nem semmi melót végeztél el - igaz, nem semmi pénzért. Reméljük sokáig örömet okoz majd hálából a gép...
D.V.Zs.

RyAn

  • Guest
Re: Felújítás, motor+futómű
« Reply #2 on: 2009 March 22, 13:19:14 pm »
aprók közt árulja  :-\

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Felújítás, motor+futómű
« Reply #3 on: 2009 March 22, 13:38:44 pm »
Csodálkozol?
Az én bizalmam is megingott már a mondeóban, mert túl sok alkatrészét láttam már ahhoz, hogy fülelés nélkül merjek utazni benne...
Majd a következő tulaj kiélvezheti e kiskocsi nyújtotta kényelmet és megbízhatóságot.
« Last Edit: 2009 March 22, 13:41:13 pm by viktorwrz »
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Offline harciger

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 249
  • Segített?: +0/-127
Re: Felújítás, motor+futómű
« Reply #4 on: 2009 March 29, 07:32:49 am »
Felteszek pár képet a haldokló motorról.
Jól látható, hogy még az úristen is olajos volt.
Őszintén szólva az új alkoholos üzemanyagnak köszönhető, tényleg csak kismértékben szabad vele járni mert ez annyira száraz.
Mindenféle kenőanyagot kiől a benzinből és a motorolajból.
Viszont az injektort, és ahol benzin jár azt olyan szinten kitakarította  mintha most vettem volna bele mint új alkatrész.
Tapasztalataim szerint csak egyszer érdemes teletankolni az autót. Egyszeri megtankolás után jól érezhető, hogy kitakarított mindent. Ezzel azt akarom mondani: jobban fog menni az autó. Csak az volt it a nagy gond, hogy én bele tettem kb: 2000km. Ezzel túlzásba vittem.
A képeken jól látható, hogy mit művelt az etil. A henger faláról leégette azt az úgymond megszilárdúlt nyálkás bevonatot ami az olajból maradt ki. Ezzel a gyűrűket is jól megkoptatta, illetve kiszárította és késöbb eltöröttek. Ez után jött a dugattyú. Megette. Mivel a dugó oldala már kopott, így a törött gyűrű át is lépet a henger és a dugattyú között. ha jól megnézed a képen látható ahogy a dugó és a szelepek összetörték a gyűrű egy részét. Majd a nyomás hatására a kipufogó szelepnél távozott azok a kis darabkák. Gondoltam magamban szétszedem a katalizátort, mivel tul sok olaj távozott a motortérből akkor a cat. is kaphatott belőle. Szétszedtem...........Magvannak a gyűrűk, csak szilánkokra hullva.hát igen amikor megláttam ezt a fejet vágtam én is....... ??? :-X :laugh: :'(

[a csatolmány törölve]
« Last Edit: 2009 March 29, 08:09:43 am by harciger »
Ha adnak fogadd el. Ha Ăźtnek add vissza!

Offline harciger

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 249
  • Segített?: +0/-127
Re: Felújítás, motor+futómű
« Reply #5 on: 2009 March 31, 11:11:20 am »
Skacok.

Ami nagyon érdekes:

Már tettem bele 470km. Hideg motornál abszolút nics kartergáz, még a szaga is messze áll ahoz a büdős füsthöz. Viszont meleg motornál már jelentkezik. Szerintem ha teszek bele még 5000km ugye amikor már bevan járatva akkor is lesz nagy kartergáz, és ugyanolyan takony szerű folyadék lesz benne, az ami lecsapódik az olajból.
Réjöttem, hogy ez nem csak tipúshiba hanem az összes alúlvezérelt felűlszelepelt motorok hátránya az olajfogyás és a sok trutyi. az olajat még nem néztem de a trutyi már ott sorakozik a légszűrőházban. Félszintetikus 10W40 SP olajat használok.
Az én véleményem szerint ez a jelenség azért van mert alúl van a vezérműtengely, alúl van a szelepemelő, valószínű itt enged át néhány olajat vagy olajpárát, mert ezt ugyan keni a motor, hogy be ne sűljön az alktrész. ezen fekszik, függőlegesen a szelepemelő tőrudazat 8db ( nem, tudom mi a hivatalos neve) és ez mozgatja a szelephimbákat. E miatt is gyenge a motor.  Ez tényleg és valóban itt a hiba. A régi SKODA motoroknak is szintén ez volt a hibája. na meg az amerikai sz_rok.
« Last Edit: 2009 March 31, 20:22:14 pm by harciger »
Ha adnak fogadd el. Ha Ăźtnek add vissza!

nandi

  • Guest
Re: Felújítás, motor+futómű
« Reply #6 on: 2009 March 31, 11:54:32 am »
A habosodás minden alulvezérelt motornál megvan, tegnap takarítottam ki a szelepfedelet én is, (1.1i) 10W40 van nekem is. Kérdeztem a szerelőt, hogy ha full szintetikusat tennék bele nem-e lenne jobb, meg kell próbálni volt a válasz.

Offline harciger

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 249
  • Segített?: +0/-127
Re: Felújítás, motor+futómű
« Reply #7 on: 2009 March 31, 21:43:07 pm »
Amint elérem az első 1000km-ert lecserélem szintén félszintetikusra, aztán a következőt 3000km-nél majd 5000km-nél megkapja a teljesen szintetikusat. De akkor valami jó fajtát, most láttam shelt 25ezerért megvettem volna, de addig míg kopik a motor nem teszem bele. Na jó de ez drága is.
Skacok ki melyen olajat használ? minőségben?
Ha adnak fogadd el. Ha Ăźtnek add vissza!

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Felújítás, motor+futómű
« Reply #8 on: 2009 March 31, 22:20:57 pm »
az nagyon drága olaj! annyit fölös rákölteni! kemény tuningolt verdákhoz való olajat lehet már 15e-ért kapni 5 litert!!! utcai használatra bőven elég az OHV motorba a félszint 10w40 is, de ha nagyon fullszintetikust akarsz akkor is 10w40-et ajánlok vmi jobb márkából (német, vagy amerikai)

nandi

  • Guest
Re: Felújítás, motor+futómű
« Reply #9 on: 2009 April 01, 08:40:39 am »
Hát szerintem sem érdemes olyan drága olajat belerakni, meg elég a 10W40, az 5W30 lehet hogy túl híg, akkor már az lenne a baj.

Offline DVZs

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Posts: 2064
  • Segített?: +56/-9
Re: Felújítás, motor+futómű
« Reply #10 on: 2009 April 01, 10:28:56 am »
Várom, jöhet mailben, köszi! :)
D.V.Zs.

Offline harciger

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 249
  • Segített?: +0/-127
Re: Felújítás, motor+futómű
« Reply #11 on: 2009 April 02, 09:34:53 am »
Nem rég csináltam meg a fékeket felszabályozással együtt. ezenkívűl még futóműbeállítás  is volt.
Viszont azt nem értem, hogy ha megyek bármilyen sebbeséggel erős illetve intenzív fékezésnél rezeg a kormány, annyira, hogy még a kasztni is rezeg egy picit. ez mitől lehet? ??? ja és ki van centírozva a négy kerék.
Ha adnak fogadd el. Ha Ăźtnek add vissza!

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Felújítás, motor+futómű
« Reply #12 on: 2009 April 02, 09:41:27 am »
lehet szálszakadt gumi, de ha szabályoztatva voltak a tárcsák (szerintem lófaxt sem ér), akkor lehet az is hogy a tárcsa már kopott és hullámos picit. Hozzáértők és szerintem is a tárcsa szabályozás gyakorlatilag fölös pénzkidobás, érdemesebb venni egy új tárcsát nem olyan horror összeg.

Offline Csipi

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Posts: 2626
  • Segített?: +110/-7
Re: Felújítás, motor+futómű
« Reply #13 on: 2009 April 02, 09:47:52 am »
bocsánat - nő létemre beleszólnék...  ;)
nekem is volt ilyen, a féktárcsa volt eldeformálódva.... Kicserélték és megszűnt a rázás...
ildipontbretus kukac gmail pont com

Offline Vadika

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1317
  • Segített?: +49/-4
Re: Felújítás, motor+futómű
« Reply #14 on: 2009 April 02, 19:16:12 pm »
bocsánat - n? létemre beleszólnék...  ;)
nekem is volt ilyen, a féktárcsa volt eldeformálódva.... Kicserélték és megsz?nt a rázás...
lehet szálszakadt gumi, de ha szabályoztatva voltak a tárcsák (szerintem lófaxt sem ér), akkor lehet az is hogy a tárcsa már kopott és hullámos picit. Hozzáért?k és szerintem is a tárcsa szabályozás gyakorlatilag fölös pénzkidobás, érdemesebb venni egy új tárcsát nem olyan horror összeg.
Csatlakoznék az elötttem szólókhoz  szerintem is vegyél egy új tárcsát és megoldódik a probléma  ;)
Mindenkinek Fiestát :D 
Vagy Zum Zum   :D

- Ki az abszolút irigy?
- ???
- Aki azért nem kefél, hogy a másik ne élvezzen