Author Topic: Kipufogó kérdések  (Read 56233 times)

dage984

  • Guest
Kipufogó kérdések
« on: 2006 November 22, 21:22:13 pm »
Üdv lenne két kérdésem a kicsikém kifpufogójával kapcsolatban:

- tud valaki nyilatkozni arról, hogy a folyamatosan kormos végű kipufogó utalhat-e  valami konkrét hibára? (különösebb extra olajfogyást nem vettem észre)

- a másik, hogy szerintetek az normális-e, hogy egy MK3 Fiesta kipufogócsöve a két tengely közötti szakaszon teljesen kilóg a padlólemez alá? Szegénykém ezt minden közepesnél nagyobb bukkanó esetén karcolódó hanggal adja tudtomra :( Persze komoly gond szerintem nincs a dologból mert van hely ahova felmehet és max a cső alja lesz karcos.... de azért mégis :)

köszi
gergo

Tomakyn

  • Guest
Re: Kipufogó kérdések
« Reply #1 on: 2006 November 22, 22:15:05 pm »
A kérdésed első felére csak annyit tudnék mondani,hogy lehet a rövid távon való autózástól is,na meg az rossz beállítástól .Egyébként nem kell sok oilnak fogynia ahhoz hogy már kicsit kormoljon.Nekem pl.a régi verdán sza..kodott a vezérlés és ettől megnőtt a károsanyag kibocsájtás.Kormolt.

tibszi

  • Guest
Re: Kipufogó kérdések
« Reply #2 on: 2006 November 23, 12:43:07 pm »
Én a lógáshoz fűznék pár gondolatot.....
Az enyém is lógott, miután lecseréltettem az egész rendszert a kat.-tól hátra, és az újat úgy rakták fel, hogy  az ültetett bömbi nem akadt fel a fekvőrendőrön, de én igen! Ezek után oda nem mentem vissza többet! Elvittem Janóékhoz, és fél óra alatt úgy felrakták, hogy most oldalról nem is látszanak a csövek!
Remélem ez itt nem nagyon a reklám helye:-)

dage984

  • Guest
Re: Kipufogó kérdések
« Reply #3 on: 2006 November 23, 12:53:33 pm »
Én a lógáshoz fűznék pár gondolatot.....
Az enyém is lógott, miután lecseréltettem az egész rendszert a kat.-tól hátra, és az újat úgy rakták fel, hogy  az ültetett bömbi nem akadt fel a fekvőrendőrön, de én igen! Ezek után oda nem mentem vissza többet! Elvittem Janóékhoz, és fél óra alatt úgy felrakták, hogy most oldalról nem is látszanak a csövek!
Remélem ez itt nem nagyon a reklám helye:-)

és véletlenül nem kötötték az orrodra, hogy mit kell vele csinálni? ::)
nem lenne baj, ha házi körülmények között is megoldható lenne a dolog ;)
egyébként az enyémet a véméndi (most még) autószerelőm cserélte, de akkor még a saját apjáé volt a kicsikocsi.... szóval inkább nem minősítem :-\

Silverx

  • Guest
Re: Kipufogó kérdések
« Reply #4 on: 2006 November 23, 14:04:57 pm »
- a másik, hogy szerintetek az normális-e, hogy egy MK3 Fiesta kipufogócsöve a két tengely közötti szakaszon teljesen kilóg a padlólemez alá?

Az a helyzet hogy nekem is lógott a kipuff. Aztán egy szép napon beleakadt egy kiálló betondarabba, és úgy megtekeredett, de úúgy... Ment a kukába. Úgyhogy vigyázz vele.
Szerintem a megoldás csak annyi lett volna, hogy meglazítom a bilincseket, visszaigazítom a helyére, ahonnan valszínű elrezgett, meg zötyögött, és jól visszaszorítom a bilincseket, de lehet az sem árt ha újakat teszel rá, hátha jobban fognak. Szerintem ez olcsóbb megoldás, mint bármelyik, és te is meg tudod csinálni egy kis segítséggel, ha ráállsz egy aknára. Egyébként szerintem a hiba okozója a középső dob súlyelosztása lehet, ez abból derül ki, hogy amikor lelazítod a bilincseket, a dob lehúzza a csövet, az elfordul, és már ki is lóg a kipuff vezető vájúból.

Egyre jobban lógni fog, úgyhogy idejébe csináld meg, ne halogasd ahogy én tettem.

Silverx

dage984

  • Guest
Re: Kipufogó kérdések
« Reply #5 on: 2006 November 23, 15:36:43 pm »
egyébként szerintem az enyém nem idővel ment egyre lejebb, hanem a felszereléskor a kedves szerelő egyszerűen beakasztotta a gumi tartókba a rendszert és úgy húzta meg a bilincset ahogy éppen állt a cső... persze tévedhetek is 8)

egyszer már mi is gondoltunk a bilincs kilazítására, de intenzív csavarlazító spray használat és némi erőkifejtés hatására sem akartak megindulni a csavarok... aztán inkább abbahagytuk nehogy nagyobb kárt okozzunk... de asszem a hétvégén megejtek még egy próbát :)

Silverx

  • Guest
Re: Kipufogó kérdések
« Reply #6 on: 2006 November 23, 17:45:29 pm »
egyszer már mi is gondoltunk a bilincs kilazítására, de intenzív csavarlazító spray használat és némi erőkifejtés hatására sem akartak megindulni a csavarok... aztán inkább abbahagytuk nehogy nagyobb kárt okozzunk... de asszem a hétvégén megejtek még egy próbát :)

Én ezt megoldottam egy fémfűrésszel.  ::) Tettem rá újakat, nem drágák áám. 8)
Kárt meg nem okozol vele, hiszen a régieket úgyis érdemes elhajítani.

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Kipufogó kérdések
« Reply #7 on: 2006 November 23, 21:03:00 pm »
Elvittem Janóékhoz, és fél óra alatt úgy felrakták, hogy most oldalról nem is látszanak a csövek!
Remélem ez itt nem nagyon a reklám helye:-)

Nem gond, már megkerestek a reklám miatt... 10% kedvezmény minden klubtagnak Janóéknál. ;D
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Offline tarcsy

  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 310
  • Segített?: +10/-1
  • prof. dr.
Re: Kipufogó kérdések
« Reply #8 on: 2007 September 23, 16:38:49 pm »
üdv mindenkinek!  ;D
az lenne a kérdésem, hogy dízel méghozzá TáDé mk3as fiestába érdemes e kipufogó rendszert berakatni?
nem lesz túl csúnya és erős hangja ???  :-\
és egyáltalán befér alá illetve működik egy olyan megoldás hogy középső gázgyorsítódob és egy hátsó sportdob?
vagy ez tök hülyeség amit így kigondoltam ???
mekkora fér be alá kb ???
biztos jobban értetek hozzá mint én!  ::)  :notworthy:
úgyhogy várom az ötleteket!  :notworthy:
Tisztelet és Béke!  ;D
« Last Edit: 2007 September 23, 16:46:17 pm by tarcsy »

Robi

  • Guest
Re: Kipufogó kérdések
« Reply #9 on: 2007 September 23, 18:10:17 pm »
Tarcsy!
Nekem így néz ki: Kat.-tól végig 50-es cső a gyári 45-ös helyett, a középdob egy gázgyorsítóra lett cserélve, és egy sport végdob. Eddig.
Pályán megsüketültem hangtompítóval is. :D 140-es tempónál.
Ha nagyobb lenne a dobom hátul csendesebb lenne.
Ha meg lesz csinálva a 4 leömlőm, meg gondolkodom majd egy sport kat-on is, lehet h iszonyat hangos lesz és inkább tetetek rá más dobot, de mindkét oldalra 1-1 dobot, mert nem szeretnék idő elött süket lenni. :)

Offline tarcsy

  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 310
  • Segített?: +10/-1
  • prof. dr.
Re: Kipufogó kérdések
« Reply #10 on: 2007 September 23, 19:14:16 pm »
Tarcsy!
Nekem így néz ki: Kat.-tól végig 50-es cső a gyári 45-ös helyett, a középdob egy gázgyorsítóra lett cserélve, és egy sport végdob. Eddig.
Pályán megsüketültem hangtompítóval is. :D 140-es tempónál.
Ha nagyobb lenne a dobom hátul csendesebb lenne.
Ha meg lesz csinálva a 4 leömlőm, meg gondolkodom majd egy sport kat-on is, lehet h iszonyat hangos lesz és inkább tetetek rá más dobot, de mindkét oldalra 1-1 dobot, mert nem szeretnék idő elött süket lenni. :)

hm hm..
nekem alapból hangos a picike mivel dízel.
kiváncsi lennék mit hozna ki belőle ez az összeállítás..

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Kipufogó kérdések
« Reply #11 on: 2007 September 23, 21:58:22 pm »
dobfüggő! ennyi. simán lehetne belőle jó hangot kihozni egy rendszerrel sztem. bár én rögtön úgy kezdeném h a katalizátort venném ki, és úgy csináltatnék alá rendszert, leömlőstül, úgy van értelme sztem. :D

Robi

  • Guest
Re: Kipufogó kérdések
« Reply #12 on: 2007 September 24, 11:33:21 am »
Ha kiveszed a katalizátort és a KPM alátükröz a kocsid alá egy közúti ellenőrzés végett, gyalog mehetsz haza.
Elveszik a kocsidat. Nem vicc!
Sport katalizátort vegyél, vagy egy rossz kat. belsejébe kell beleszerkeszteni egy csövet. Így olyan, mintha lenne katalizátorod, de benne csak egy cső van, tehát nincs. Csak vizsgára tedd vissza a katalizátort! :)

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Kipufogó kérdések
« Reply #13 on: 2007 September 24, 11:46:43 am »
Ha kiveszed a katalizátort és a KPM alátükröz a kocsid alá egy közúti ellenőrzés végett, gyalog mehetsz haza.
Elveszik a kocsidat. Nem vicc!
Sport katalizátort vegyél, vagy egy rossz kat. belsejébe kell beleszerkeszteni egy csövet. Így olyan, mintha lenne katalizátorod, de benne csak egy cső van, tehát nincs. Csak vizsgára tedd vissza a katalizátort! :)
ez így van, ezt én is tudom :) a sport katalizátor... hát hogy is mondjam, ahhoz képest amennyibe kerül nem egy nagy szám... inkább kiveszem és az utóbbi megoldást választom, mert jobb félni mint megijedni természetesen, DE két dolgot hozzáteszek, ma magyarországon közúti kpm ellenőrzés személygépkocsikra nagyon ritka. és inkább a kirívóan szabálytalanokat állítják meg mivel nincs elegendő kapacitásuk minden egyes autót így megállítani. A vizsgáról meg annyit mondanék h magyarországon vagyunk, itt semmi sem lehetetlen. :)

jocc

  • Guest
Re: Kipufogó kérdések
« Reply #14 on: 2008 April 11, 12:54:13 pm »
Visszatérve a topicnyitó kérdésre: nekem is kormos a kipuff vége, kb. ujjnyi szélesen. Néha letisztítom, megyek 5-10 km-t, aztán megint tök kormos. Pedig a kocsit sűrűn hosszú távra is használom. Ha áll a kocsi üresben rárúgok a gázpedálra, akkor köpi a kormot rendesen. Majdhogynem darabokban. A gyújtásom szerintem OK, nem hagy ki, nem remeg, nem akadozik. Az olajat sem eszi vészesen. (Most voltam zöldkarin is és simán átment.)
Valaki említette az elején, hogy be lehet álítani ezt-azt.
Lehet, h. nem jó akeverési arány? Túl sok üzemanyagot kap? (fogyasztásom 6,5 L körül vegyesben, mk3 1.1i). Vagy kevés levegőt? Ezeket hol tudom állítani?
Vagy egyszerűen már ilyen kopott a motor? Katalizátor lehet elszennyeződve? ??? fingom sincs...