Ford Fiesta Klub Fóruma

Csevegő => Csináld magad szakkör => : doso22 2007 November 12, 10:22:27 AM

: Felkészülés a télre!
: doso22 2007 November 12, 10:22:27 AM
Sziasztok!

A hétvégén kicsit elbabráltam a kocsival!
készültem a téli latyakra, meg vacak időre!
A hátsó kerékívnél kiszedtem a kárpitokat, háát már ideje volt kicsit kitakarítani, mert szerintem sok-sok évnyi sár volt benne!
(http://www.fordfiestaklub.hu/images/stories/doso/boritas.jpg)
Majd szépen lemostam a kasznit is (csodálkoztam hogy nem volt rozsdás, az igazat megvallva rosszabbra számítottam),
(http://www.fordfiestaklub.hu/images/stories/doso/img_4866.jpg)
majd egy réteg rozsdaoldó, utána... egy réteg fekete alapozó, majd alvázvédővel lenyomattam a kerékívek belsejét és az alváz egy nagy részét is!
(http://www.fordfiestaklub.hu/images/stories/doso/festve.jpg)
(http://www.fordfiestaklub.hu/images/stories/doso/img_4876.jpg)
Így most már nyugodtabban indulok neki a télnek... mert azért helyenként voltak már rozsdafoltok... de szerencsére elejét vettem a nagyobb bajnak!  :D
Majd visszatettem a kimosott kárpitot! Volt egy kis különbség!
(http://www.fordfiestaklub.hu/images/stories/doso/boritas_2.jpg)
Ezután pedig jött 4 felni! Amire feltetetem majd a téli gumikat! Bontóba vettem jó rozsdásak voltak, de gumis megnézte jók a felnik... nekiálltam és azokat is rendbe raktam!
Lemostam majd flexbe tettem drótkorongot és azzal jó alaposan letisztítottam, rozsdamarás jött és utána újra mosás... majd amikor megszáradt jött egy 2-3 réteg fekete festék a belső felére, peremére, majd 1 rétegben lefújtam a külső felét!
Utánna lefújtam ezüst metál festékkel 2-3 rétegben, majd kapott 2 réteg lakkot!
(http://www.fordfiestaklub.hu/images/stories/doso/felni_1.jpg)
(http://www.fordfiestaklub.hu/images/stories/doso/felni_2.jpg)
Most szerintem majdnem jobban néz ki mint az alufelni! Már várom hogy feldobják a téli gumit és akkor mehet fel a verdára! ;)
(http://www.fordfiestaklub.hu/images/stories/doso/felni_3.jpg)
A fényezése jobb most mint a gyárinak! Szerintem azt is majd feljavítom kicsit! láttam lehet kapni szórógittet is, úgyhogy még az apróbb hibákat is el lehet tüntetni!  ;D
Most gondolkodom rajta hogy lehet jól nézne ki, ha mondjuk csak kicsit ráködölnék valamilyen másmilyen metállal is... mondjuk kékkel, vagy arannyal.
+ még egy kis tuningolás jelleggel besötétítettem a hátsó lámpákat!
Először csak simán festettem, de az nagyon matt lett így most tettem rá egy réteg lakkot és így már szerintem tuti lett! :)
Csak sima matt:
(http://www.fordfiestaklub.hu/images/stories/doso/lefestve.jpg)
És végül egy utánna és előtte kép! Előre is bocsi a koszos kocsi miatt... de esett az eső... majd készítek olyan képet is!  ;)
(http://www.fordfiestaklub.hu/images/stories/doso/lakkozva.jpg)
(http://www.fordfiestaklub.hu/images/stories/doso/img_3251_web.jpg)
+ még a készüléshez tartozik az ablaktörlő lapátok cseréje
+ fagyállóval felpótoltam a hűtőt. (leszívattam kb 2 litert belőle, majd öntöttem bele -40°C-ig valót... most tuti bírni fogja! ;)
Már volt benne de a nyavalya tudja mennyit bírhat, úgyhogy ez a tuti!
Ablakmosót is feltöltöttem! Háát eléggé méretes tartája van, mert az 5 literes adagot majdnem mind benyelte, szerintem csak azért maradt valamennyi, mert még lehetett a tartályban! :)
: Re: Felkészülés a télre!
: viktorwrz 2007 November 12, 14:24:41 PM
Az a Sexy Boy rendszámtábla nagyon kemény ;D 8) :-X
: Re: Felkészülés a télre!
: doso22 2007 November 12, 15:05:27 PM
Ja igen!  ;D Köszi!
De alatta ott a Ford felirat is... célzás képpen, hogy arra vonatkozik  :D
Amúgy csak úgy dacból vettem, mert a balcsin láttam tök jó ilyen táblákat, de majdnem 2.000 volt 1 db, ezt meg a Shell kúton vettem kb 500 Ft ért! Azért nem mind 1!
Csak egy jó tanács, hogy ha valaki rázós úton megy akkor nagyon tud zörögni! Én ragasztópisztollyal megerősítettem a tapadókorongokat, meg kis szivacs csíkkal az üveghez érő részt.... :)
Amúgy volt egy Certified for Vista matrica is, de azt meguntam és leszedtem!
Majd ha lesz fedélzeti "számítógép" akkor visszateszem!
Amúgy gondolkodtam rajta, hogy valamilyen kiszuperált gépet beinstallálok az első ülés alá!
Rögtön meglenne oldva a navigáció meg minden, csak az a gáz, hogy ez kis költséggel megoldható, csak az adatbevitel miatt kellene egy érintőképernyő! Mert amúgy kicsit gáz lenne hogy ott a billentyűzet meg az egér! ;)
De szerintem úgy kellene működnie a dolognak!
Rögtön lenne DVD lejátszó, Navigáció, meg amit csak feltesz az ember a gépre  ;) :D
: Re: Felkészülés a télre!
: Thunder 2007 November 12, 18:00:41 PM
kérdés ... a felniket spray-vel fújtad, vagy kompresszorral, meg festékszórófejjel? ... és pontosan milyen festékkel?

// amúgy az ülés alá gép pillanatok alatt megenne egy két aksit, nem biztos hogy könnyen kivitelezhető ;)

Edit: Ja és a lámpasötétítésről is mondhatnál pár bővebb szót ... mivel, hogyan?
: Re: Felkészülés a télre!
: Kuti 2007 November 12, 19:17:57 PM
doso22: asszem a vinyó gyorsan halna meg a rázkódástól! Amúgy grati te már ügyi voltál, jómagam a gumikat cseréltem (felnistül) a többi pedig... Ha festeni akarod a verdát mindenképpen szoljál nekem előtte!!!

Viktor: Te is a leg lényegesebbet szúrtad ki  :-X
: Re: Felkészülés a télre!
: JoolsNOS 2007 November 12, 20:27:48 PM
Hali!
Szerintetek az első vagy a hátsó tengelyre érdemesebb rakni a jobb téli gumikat? Mert azt mondják hátul legyen a jobb.
De: hát én próbáltam mindkettőt. Mikor hátul volt a jobb, akkor tolta az elejét. Sztem az rosszabb, mert azzal nem tudsz mit csinálni. De ha a hátulja indul meg azt lehet ellenkormányozni.
Sztem ha vkinek hasonló gumiproblémája van akkor előre rakja a frankóbbik párt.
: Re: Felkészülés a télre!
: sUdYe 2007 November 12, 21:02:59 PM
Hali!
Szerintetek az első vagy a hátsó tengelyre érdemesebb rakni a jobb téli gumikat? Mert azt mondják hátul legyen a jobb.
De: hát én próbáltam mindkettőt. Mikor hátul volt a jobb, akkor tolta az elejét. Sztem az rosszabb, mert azzal nem tudsz mit csinálni. De ha a hátulja indul meg azt lehet ellenkormányozni.
Sztem ha vkinek hasonló gumiproblémája van akkor előre rakja a frankóbbik párt.
első kerekes autónál előre kell a jobbat tenni!!! méghozzá azért mert első kerékkel húzod ki, egyenesíted ki a csúszó autót elsőkerekesnél!!!

általánosságban igaz mindig a hajtott tengelyen kell a jobb guminak lennie. (na ez nálam az elmúlt 4 évben most van először így :D ) de érezhető a különbség. mondjuk nálam nem is mérvadó, nekem az volt mindig is a lényeg h csússzon, és én sz*r gumival is megállítom az autót, tisztába vagyok a kocsi és a saját képességeimmel. :)
: Re: Felkészülés a télre!
: zoli 2007 November 12, 21:56:06 PM
Hali!
Szerintetek az első vagy a hátsó tengelyre érdemesebb rakni a jobb téli gumikat? Mert azt mondják hátul legyen a jobb.
De: hát én próbáltam mindkettőt. Mikor hátul volt a jobb, akkor tolta az elejét. Sztem az rosszabb, mert azzal nem tudsz mit csinálni. De ha a hátulja indul meg azt lehet ellenkormányozni.
Sztem ha vkinek hasonló gumiproblémája van akkor előre rakja a frankóbbik párt.
első kerekes autónál előre kell a jobbat tenni!!! méghozzá azért mert első kerékkel húzod ki, egyenesíted ki a csúszó autót elsőkerekesnél!!!

általánosságban igaz mindig a hajtott tengelyen kell a jobb guminak lennie. (na ez nálam az elmúlt 4 évben most van először így :D ) de érezhető a különbség. mondjuk nálam nem is mérvadó, nekem az volt mindig is a lényeg h csússzon, és én sz*r gumival is megállítom az autót, tisztába vagyok a kocsi és a saját képességeimmel. :)
Hát ehhez csak annyit tudnék hozzászolni hogy aki ennyire profi mind te az oda teszi a jobb gumit ahova akarja, de ha tanácsot kérnek mert bizonytalanok hogy melyiket hova akkor mindenképpen a jobb gumit kell hátra rakni, rakatni. Mégpedig azért mert az autó hátulja ha kanyarba hirtelen kitör  nem tudod megfogni, ha az eleje kezd kitörni egy sima gázelvétellel megoldható majd utánna gáz és az autó a kivánt íven halad tovább. Ha a megcsúszott hátsókeréknél csinálod ugyanezt ugy fordulsz meg mintha kézit huztál volna. A hátsókerekesre más vonatkozik mert azt /gázzal lehet kormányozni./ És aki e tényt  cáfolni szeretné szives figyelmébe ajánlanám a versenypályát vagy elzárt területet és gyakoroljon sokat de ne közúton a mi épségünkön!!! Továbá még ajánlanám akövetkezőt /Almássy Tibor Az autóvezetés mesterfogásai/ című könyvet. Nem lehet belőlle megtanulni de érdemes elolvasni!!! Végül bocsánat ha hosszúra sikerült, valamint nem oktatni csak tanácsot adni szerettem volna .
: Re: Felkészülés a télre!
: viktorwrz 2007 November 12, 22:26:07 PM
No igen, ez egy örök dilemma, hogy hova is kerüljön a jobb gumi. Nekem mondjuk sosem volt téligumi a verdán, de meggyőződésem, hogy a téligumi se életbiztosítás jeges/havas utakon. Leginkább annyiban jobb, hogy könnyebben lehet elindulni vele mint egy másik hasonló minőségű nyárigumival. Ahogy ZOLI is írta, ha előlre kerül a jobb gumi akkor simán kipördül a segge a kocsinak, amit már én is megtapasztaltam. Hogy őszinte legyek az elején még tetszett is, hogy kiliccsel előre előztem egy matizt :-X, de aztán mikor már az ötödik ellenkormányzás után sem tudtam egyenesbe hozni az autót, már kicsit máshogy láttam a dolgokat. tanulságként talán annyit tudnék mondani, hogy senki nem bízza el magát azért mert mondjuk jóminőségű téligumik vannak a verdáján vagy mert szakadó hóban felrakta a hóláncot. Sajnos a fent említett esetkor én is kicsit elbíztam magam és túlzottan bátran hajtottam a szekeret mondván, "hogy az én gépemen hólánc van vazeg" aztán a történet vége az árokban végződött....

Lényeg a lényeg csak óvatosan a csúszós utakon.
: Re: Felkészülés a télre!
: sUdYe 2007 November 12, 22:37:37 PM
zoli igazad van! én is tapasztaltam már h mennyire fontos egy jó hátsó gumi. az escorton nekem is hátul volt a jobb(mert az első elkopott menet közben és lusta voltam átrakni), de azt ne akarja megmagyarázni nekem senki se hogy első kerekesnél gázelvétellel lehet egyenesbe hozni. azzal is lehet, de ha már úgy megcsúszott ahogy mondtad édeskevés. elsőkerekest le kell trepnizni és kihúzza magát egyenesbe. gondoljunk csak bele havas út megcsúszol közeledsz a padkához, vagy a parkoló autókhoz, ha nem alkalmazol egy húzóerőt a csúszás irányával ellentétesen, elég valószínű h tovább fogsz csúszni mivel nincs olyan felület ahol magától megtapadna az autó. tudom miről beszélek, vezettem elég sok elsőkerekes autót télen-nyáron, és nyáron is csúsztam meg úgy elsőkerekessel hogy elvettem a gázt és alig tudtam az útra visszaterelni, akkor megtanultam h ilyenkor padló, azóta nem volt nagy problémám velük, hátsókerekes télleg full más, azzal játszani kell a gázzal :) nem vettem kioktatásnak, profi azért nem vagyok, csak megtanítottak(megtanultam) vezetni csúszós időben még akkor mikor a jogsiszerzés távlati cél volt nekem. :) fiatal korom ellenére jó képességű vezetőnek tartom magam, természetesen van még mit tanulnom nekem is, nem beképzeltségből mondom amiket mondok. :)
a legjobb persze ha mindenhol jó a gumi, ne akard tudni én milyen gumikkal csináltam végig teleket, magam is meglepődök néha rajta h nem lett bajom. :)
ui. én a gyakorlatban tanultam meg amit más esetleg könyvben olvas, lehetnek eltérések. bizonyos körülmények között lehet h más a megfelelő megoldás mint amit én mondok.

bocsi ha hosszú lett. szívesen veszem az építő jellegű kritikát, de hangsúlyozom nem vagyok profi, csak felmérem a saját és a kocsim képességeit, és ez nem ugyanaz. :)
: Re: Felkészülés a télre!
: sUdYe 2007 November 12, 22:39:13 PM
No igen, ez egy örök dilemma, hogy hova is kerüljön a jobb gumi. Nekem mondjuk sosem volt téligumi a verdán, de meggyőződésem, hogy a téligumi se életbiztosítás jeges/havas utakon. Leginkább annyiban jobb, hogy könnyebben lehet elindulni vele mint egy másik hasonló minőségű nyárigumival. Ahogy ZOLI is írta, ha előlre kerül a jobb gumi akkor simán kipördül a segge a kocsinak, amit már én is megtapasztaltam. Hogy őszinte legyek az elején még tetszett is, hogy kiliccsel előre előztem egy matizt :-X, de aztán mikor már az ötödik ellenkormányzás után sem tudtam egyenesbe hozni az autót, már kicsit máshogy láttam a dolgokat. tanulságként talán annyit tudnék mondani, hogy senki nem bízza el magát azért mert mondjuk jóminőségű téligumik vannak a verdáján vagy mert szakadó hóban felrakta a hóláncot. Sajnos a fent említett esetkor én is kicsit elbíztam magam és túlzottan bátran hajtottam a szekeret mondván, "hogy az én gépemen hólánc van vazeg" aztán a történet vége az árokban végződött....

Lényeg a lényeg csak óvatosan a csúszós utakon.

ÁMEN :notworthy:
: Re: Felkészülés a télre!
: zoli 2007 November 12, 23:12:05 PM
zoli igazad van! én is tapasztaltam már h mennyire fontos egy jó hátsó gumi. az escorton nekem is hátul volt a jobb(mert az első elkopott menet közben és lusta voltam átrakni), de azt ne akarja megmagyarázni nekem senki se hogy első kerekesnél gázelvétellel lehet egyenesbe hozni. azzal is lehet, de ha már úgy megcsúszott ahogy mondtad édeskevés. elsőkerekest le kell trepnizni és kihúzza magát egyenesbe. gondoljunk csak bele havas út megcsúszol közeledsz a padkához, vagy a parkoló autókhoz, ha nem alkalmazol egy húzóerőt a csúszás irányával ellentétesen, elég valószínű h tovább fogsz csúszni mivel nincs olyan felület ahol magától megtapadna az autó. tudom miről beszélek, vezettem elég sok elsőkerekes autót télen-nyáron, és nyáron is csúsztam meg úgy elsőkerekessel hogy elvettem a gázt és alig tudtam az útra visszaterelni, akkor megtanultam h ilyenkor padló, azóta nem volt nagy problémám velük, hátsókerekes télleg full más, azzal játszani kell a gázzal :) nem vettem kioktatásnak, profi azért nem vagyok, csak megtanítottak(megtanultam) vezetni csúszós időben még akkor mikor a jogsiszerzés távlati cél volt nekem. :) fiatal korom ellenére jó képességű vezetőnek tartom magam, természetesen van még mit tanulnom nekem is, nem beképzeltségből mondom amiket mondok. :)
a legjobb persze ha mindenhol jó a gumi, ne akard tudni én milyen gumikkal csináltam végig teleket, magam is meglepődök néha rajta h nem lett bajom. :)
ui. én a gyakorlatban tanultam meg amit más esetleg könyvben olvas, lehetnek eltérések. bizonyos körülmények között lehet h más a megfelelő megoldás mint amit én mondok.

bocsi ha hosszú lett. szívesen veszem az építő jellegű kritikát, de hangsúlyozom nem vagyok profi, csak felmérem a saját és a kocsim képességeit, és ez nem ugyanaz. :)
A trepnizésröl amit írsz, az akkor igaz ha tapadnak a kerekek, mert ha nem és elforog akkor az autó eleje elkezd kitörni, vagy? Namármost ha elkezd kitörni el kell venni a gázt nem teljesen csak egy gondolatnyi idöre /sujpont áthelyezés/és utánna trepni. A könyvböl meg írtam nem megtanulni tanulni lehet. Végül további balesetmentes autózást kiván Zoli.
: Re: Felkészülés a télre!
: Robi 2007 November 12, 23:29:02 PM
Én tegnap kipróbáltam a téligumijaimat... Isteni volt vele autózni. Ilyenkor látom csak, hogy mennyire jó választás volt ez a kis Fiesta. Az abs rengeteget segít, plusz a 4 Michellin téligumi csodákra képes. De!!! Ezzel is meg lehet ám csúszni keményen, ha az ember nem úgy vezet, ahogy azt ilyen helyzetekben kell. Tegnap egyszer a hegyen felfelé menet(!!!) sikerült megcsúsznom! :D
Bánkúton Isteni idő volt tegnap este. Végre láttam igazi havazást, hófúvást és egyben az éjszakát. Gyönyörű volt! :)
: Re: Felkészülés a télre!
: sUdYe 2007 November 12, 23:40:44 PM
zoli igazad van! én is tapasztaltam már h mennyire fontos egy jó hátsó gumi. az escorton nekem is hátul volt a jobb(mert az első elkopott menet közben és lusta voltam átrakni), de azt ne akarja megmagyarázni nekem senki se hogy első kerekesnél gázelvétellel lehet egyenesbe hozni. azzal is lehet, de ha már úgy megcsúszott ahogy mondtad édeskevés. elsőkerekest le kell trepnizni és kihúzza magát egyenesbe. gondoljunk csak bele havas út megcsúszol közeledsz a padkához, vagy a parkoló autókhoz, ha nem alkalmazol egy húzóerőt a csúszás irányával ellentétesen, elég valószínű h tovább fogsz csúszni mivel nincs olyan felület ahol magától megtapadna az autó. tudom miről beszélek, vezettem elég sok elsőkerekes autót télen-nyáron, és nyáron is csúsztam meg úgy elsőkerekessel hogy elvettem a gázt és alig tudtam az útra visszaterelni, akkor megtanultam h ilyenkor padló, azóta nem volt nagy problémám velük, hátsókerekes télleg full más, azzal játszani kell a gázzal :) nem vettem kioktatásnak, profi azért nem vagyok, csak megtanítottak(megtanultam) vezetni csúszós időben még akkor mikor a jogsiszerzés távlati cél volt nekem. :) fiatal korom ellenére jó képességű vezetőnek tartom magam, természetesen van még mit tanulnom nekem is, nem beképzeltségből mondom amiket mondok. :)
a legjobb persze ha mindenhol jó a gumi, ne akard tudni én milyen gumikkal csináltam végig teleket, magam is meglepődök néha rajta h nem lett bajom. :)
ui. én a gyakorlatban tanultam meg amit más esetleg könyvben olvas, lehetnek eltérések. bizonyos körülmények között lehet h más a megfelelő megoldás mint amit én mondok.

bocsi ha hosszú lett. szívesen veszem az építő jellegű kritikát, de hangsúlyozom nem vagyok profi, csak felmérem a saját és a kocsim képességeit, és ez nem ugyanaz. :)
A trepnizésröl amit írsz, az akkor igaz ha tapadnak a kerekek, mert ha nem és elforog akkor az autó eleje elkezd kitörni, vagy? Namármost ha elkezd kitörni el kell venni a gázt nem teljesen csak egy gondolatnyi idöre /sujpont áthelyezés/és utánna trepni. A könyvböl meg írtam nem megtanulni tanulni lehet. Végül további balesetmentes autózást kiván Zoli.
IGAZ!! télleg el kell venni, csak ez nekem már eszembe se jutott mert ez már reflexből megy nálam. :) jogos.  Neked is balesetmenteset. ;)
: Re: Felkészülés a télre!
: tarcsy 2007 November 12, 23:44:43 PM
sudye ahhoz képest hogy nem vagy profi elég nagy "arcod" van  :notworthy:
már előre tudom hogy mit fogsz rá írni, de szerintem sokaknak ez jön le a hsz.-aidból ::)
szerk: azt nem értettem meg elsőre hogy felmérted a kocsi meg a te tudásodat.. csúsztatott kuplungot is rejthetsz ezalatt  :notworthy:  :-X
nem is szóltam semmit ;D  :notworthy:
: Re: Felkészülés a télre!
: sUdYe 2007 November 12, 23:47:45 PM
Én tegnap kipróbáltam a téligumijaimat... Isteni volt vele autózni. Ilyenkor látom csak, hogy mennyire jó választás volt ez a kis Fiesta. Az abs rengeteget segít, plusz a 4 Michellin téligumi csodákra képes. De!!! Ezzel is meg lehet ám csúszni keményen, ha az ember nem úgy vezet, ahogy azt ilyen helyzetekben kell. Tegnap egyszer a hegyen felfelé menet(!!!) sikerült megcsúsznom! :D
Bánkúton Isteni idő volt tegnap este. Végre láttam igazi havazást, hófúvást és egyben az éjszakát. Gyönyörű volt! :)
de még mennyire meg lehet csúszni. meg is őrülnék ha nem lehetne. :) csúszkálni a legjobb. :) ABS-ről annyit h jó meg hasznos dolog, én is szeretem, de nekem volt már h az ABS miatt nem lassult az autó mert nem hagyott fékezni... én kézifékkel megállítottam az autót, de ezt egy rutintalanabb ember nem biztos h így tette volna. hozzáteszem h én ABS nélkül tanultam vezetni, LADA-n, és útálom mikor mindenféle kütyü beleszól abba, hogy hogyan vezessek, mindezt annak ellenére mondom, hogy az ABS-t hasznos kütyünek tartom. :)
havazáskor én Lillafüredre szeretek leutazni Eger felől :D gyönyörű az az út és főleg LADA-val egy élmény mikor a friss hóba lehet driftelni végig :D voltam már úgy h egy kerék lógott a szakadékba, kihúztuk a kocsit de leizzadtam. egy élmény akkor is. :) ésszel csinálva felejthetetlen élmény. :D
: Re: Felkészülés a télre!
: sUdYe 2007 November 12, 23:56:47 PM
sudye ahhoz képest hogy nem vagy profi elég nagy "arcod" van  :notworthy:
már előre tudom hogy mit fogsz rá írni, de szerintem sokaknak ez jön le a hsz.-aidból ::)
szerk: azt nem értettem meg elsőre hogy felmérted a kocsi meg a te tudásodat.. csúsztatott kuplungot is rejthetsz ezalatt  :notworthy:  :-X
nem is szóltam semmit ;D  :notworthy:
;D
én csak mosolygok ezen. :) mert nekem is így jött le ;D pedig nem is akkora ;D
igen, csúsztatott kuplungot is érthetsz alatta, bizonyos helyzetekben kell is a csúsztatott kuplung. én szeretek határon autózni így tapasztaltam elég sokat télen is, magam mögött tudhatok 150e km-t ami alatt elég sok közlekedési helyzetbe, még állatkodásban is volt részem, így merek így beszélni ezekről, így merem mondani h ennyi idő és vezetett km alatt megismertem a saját vezetési képességeimet, hiányosságaimat, és ennek tudatában és az autó képességeinek tudatában megyek ki az útra és vezetek(nem csak télen, de a csúszós téli időben kiemelten fontos sztem ez)
nem tesz semmit. szeretek írni/beszélni. :) jobb így mintha másban is félreértés lenne. :) nem vagyok nagyképű se profi, csak van tapasztalatom :) üdv :)
: Re: Felkészülés a télre!
: viktorwrz 2007 November 13, 08:50:53 AM
Asszem srácok idén is kikell mennünk a Lurdy-parkolóba egy kis "gyakorlati oktatásra" :-X :-X persze csak ha már leesett a hó :-X :-X
: Re: Felkészülés a télre!
: Kuti 2007 November 13, 09:22:50 AM
Részemről egész délelőtt ott leszek, mert jó idő vanba lenti parkolóban, így nem fagyok szé kocsi belső takarításáál!!!
: Re: Felkészülés a télre!
: zoli 2007 November 13, 09:26:25 AM
sudye ahhoz képest hogy nem vagy profi elég nagy "arcod" van  :notworthy:
már előre tudom hogy mit fogsz rá írni, de szerintem sokaknak ez jön le a hsz.-aidból ::)
szerk: azt nem értettem meg elsőre hogy felmérted a kocsi meg a te tudásodat.. csúsztatott kuplungot is rejthetsz ezalatt  :notworthy:  :-X
nem is szóltam semmit ;D  :notworthy:
;D
én csak mosolygok ezen. :) mert nekem is így jött le ;D pedig nem is akkora ;D
igen, csúsztatott kuplungot is érthetsz alatta, bizonyos helyzetekben kell is a csúsztatott kuplung. én szeretek határon autózni így tapasztaltam elég sokat télen is, magam mögött tudhatok 150e km-t ami alatt elég sok közlekedési helyzetbe, még állatkodásban is volt részem, így merek így beszélni ezekről, így merem mondani h ennyi idő és vezetett km alatt megismertem a saját vezetési képességeimet, hiányosságaimat, és ennek tudatában és az autó képességeinek tudatában megyek ki az útra és vezetek(nem csak télen, de a csúszós téli időben kiemelten fontos sztem ez)
nem tesz semmit. szeretek írni/beszélni. :) jobb így mintha másban is félreértés lenne. :) nem vagyok nagyképű se profi, csak van tapasztalatom :) üdv :)
Hát OK. Én elhiszem hogy szeretsz határon autózni csak az általad leirtak szerint nem tudsz mivel az autó ha megcsúszik az már a határon túl van pont annyival amennyivel megcsúszott. A félreértések végett ezzel nem azt akarom irni hogy NEM TUDSZ VEZETNI ,mert azt biztosan tudsz, mivel a csúszás után is kordába tudod az autót tartani , de ehez kell anagyobb tudás. vagy tényleg a határon maradni.? Szerintem az utóbbi hisz az összes autóversenyzö erre törekszik több kevesebb sikerrel ,mivel akkor tud gyors lenni ha nem csúszik az autó!!! Ezzel megint nem azt akartam írni hogy nem jó keresztbe menni mert jó nagyon jó és élvezetes. De bocs megint sokat dumálok és eltértünk a topik témától és ha jó tanácsot szeretnénk adni az eredeti témában én azért azt a jobb gumit hátra tetetném. Talán egyetértesz. Vagy?
: Re: Felkészülés a télre!
: zoli 2007 November 13, 09:29:32 AM
Részemről egész délelőtt ott leszek, mert jó idő vanba lenti parkolóban, így nem fagyok szé kocsi belső takarításáál!!!
Hali én ugyan nem oda de márt teletankoltam.
: Re: Felkészülés a télre!
: Kuti 2007 November 13, 09:46:21 AM
ne is mond porzik a tankom:(
: Re: Felkészülés a télre!
: zoli 2007 November 13, 10:40:52 AM
Na ja itt meg, megállt a hó.
: Re: Felkészülés a télre!
: doso22 2007 November 13, 14:27:43 PM
Szia Thunder!

Kérdésedre válaszolva spray-vel fújtam a felniket! meg spray-s lakkot is használtam!
Az egyik 5 betűs gazdaságos áruházban vettem! Volt többféle színben! 1.800 Ft egy flakon szóval szerintem nem ily olyan vészes, főleg hogy mind a 4 felnit lefújtam jó erős 3 rétegben és még kb egyharmada megmaradt!
Nem hiszem hogy megenné az aksikat... Hibernált állapotban egy gépnek nagyon kicsi a fogyasztása...
Mondjuk a winyó az macera... de a laptopos cuccok azok jobban bírják... de ha nincs odacsavarozva a kasznihoz, hanem mint ahogy már egyszer valahol láttam (már nem tudom hol) négy kis rugóval volt kifeszítve a vinyó... és azok elnyelik a rezgést...
De mondjuk van egy áthidaló megoldás a winyó problémára! Pl egy nagy méretű memóriakártya, van pendrive!
Egy kisebb rendszer +1-2 program számára már 2 Giga is elég! ;)

A lámpasötétítésről annyit kell tudni, hogy szintén ott vettem direkt erre készített spray-t! Majd a régi törött lámpámon kipróbáltam hogy menyire sötétít! Meg hogy mennyire látszik át... és végül 5 réteg után már full fekete volt... De ezeket csak olyan 2 rétegben fújtam le... De mondjuk a felső felét, ami csak a csomagtartó felnyitásakor látszik azt kicsit több rétegben....
Szokásos módszerrel olyan 20 cm távolságból kereszt szórással... de ezt gondolom nem kell magyarázni...
Majd nem tetszett hogy olyan matt lett és abból a lakkból fújtam rá még 2 réteget, amit a felnikre vettem... és most csili-vili.
És még a lakk kicsit kapcsolatba lépett a festékkel és így kicsit világosabb is lett, amit nem bánok így utólag, mert az index, meg minden jobban világít!
Szóval ilyen matt lett csak a festés után:
(http://www.fordfiestaklub.hu/images/stories/doso/img_4881.jpg)
A felső részét így festettem le:
(http://www.fordfiestaklub.hu/images/stories/doso/img_4880.jpg)
És most ilyen lett:
(http://www.fordfiestaklub.hu/images/stories/doso/img_4893.jpg)(http://www.fordfiestaklub.hu/images/stories/doso/img_3251.jpg)
azért van kis különbség!  ;) ;D

: Re: Felkészülés a télre!
: doso22 2007 November 13, 14:38:19 PM
Sziasztok!

A jobb gumi vitához annyit tudok hozzá szólni, hogy mind a négy kerékre normális téli gumit kell tenni és akkor nincs probléma és vita sem! :)
nem a leg pénztárca kímélőbb, de bevált módszer!  ;D
Amúgy kollegám autószerelő és ő azt mondja hogy ha első hajtású az autó, akkor mindenképpen előre kell tenni a gumit, mert ha ki is megy kicsit a fara, akkor egy gázadással kihízza magát a kanyarból... és így megint csak az első kerék jut szerephez... tükörjégen meg tök mindegy.
Fékezésnél is előre megy a súly ezért is előre érdemes tenni!
Ha valakinek BMW-je, Mercije, vagy Ladája van, ami hátsó kerekes, akkor az cserélje ki mind a négyet!  :D
: Re: Felkészülés a télre!
: Kuti 2007 November 13, 15:26:01 PM
Hát míg a benzintemetőm volt (powered by lada) 2 éven át télen is a nyárival mentem, nem mondom hogy nincs, de minimális a különbség, igaz ez egy tankban mit is érdekel :D :-X
: Re: Felkészülés a télre!
: Dipper 2007 November 13, 16:40:14 PM
Én is így csináltam még anno doso22!csak 3 réteg sötétítő és 3 réteg lakk!(picsáraesik a légy rajta!) :D
Olcsó mulatság és szerintem egész sokat dob a kocsi esztétikáján!

(http://images.netbag.hu/20071113/16362399536.jpeg)
(http://images.netbag.hu/20071113/16371030475.jpeg)
: Re: Felkészülés a télre!
: Ryan 2007 November 13, 16:56:26 PM
én majd ugy akarom megcsinálni a lámpám hogy full piros legyen :P
: Re: Felkészülés a télre!
: Ryan 2007 November 13, 18:30:39 PM
Ponyvát mennyire ajánljátok?
ér az valamit ha ugyis csak áll a kocsi?
: Re: Felkészülés a télre!
: zoli 2007 November 13, 18:45:12 PM
Ponyvát mennyire ajánljátok?
ér az valamit ha ugyis csak áll a kocsi?
Ha nem közvetlen az autóra rakod akkor igen.Ha rárakod akkor nem ajánlom mert alatta dunsztolódik és korrodálodik a lemez.
: Re: Felkészülés a télre!
: zoli 2007 November 13, 18:45:53 PM
Sziasztok!

A jobb gumi vitához annyit tudok hozzá szólni, hogy mind a négy kerékre normális téli gumit kell tenni és akkor nincs probléma és vita sem! :)
nem a leg pénztárca kímélőbb, de bevált módszer!  ;D
Amúgy kollegám autószerelő és ő azt mondja hogy ha első hajtású az autó, akkor mindenképpen előre kell tenni a gumit, mert ha ki is megy kicsit a fara, akkor egy gázadással kihízza magát a kanyarból... és így megint csak az első kerék jut szerephez... tükörjégen meg tök mindegy.
Fékezésnél is előre megy a súly ezért is előre érdemes tenni!
Ha valakinek BMW-je, Mercije, vagy Ladája van, ami hátsó kerekes, akkor az cserélje ki mind a négyet!  :D
Hát lehet hogy igaza van a szerelődnek, és én sem értek hozzá de idézném Dávid Péter  gumiszakértőt
"Az új, vagy kevésbé kopott abroncsokat előnyösebb a hátsó kerekekre
szerelni, mert ez vészhelyzetben (pl. hirtelen fékezés kanyarban) jobb
úttartást biztosít, főleg nedves, csúszós úton.
Abból kell kiindulni, hogy a kritikus közlekedési helyzetek nagyobb eséllyel
alakulnak ki vizes, csúszós útfelületen. Amennyiben ilyenkor az első
kerekeken lévő abroncsok pl. vízenfutás miatt elveszítik a kapcsolatot az
útfelülettel, a gépkocsi átmenetileg kormányozhatatlanná válik, azonban
általában megtartja helyzetét és menetirányát.
Amennyiben viszont a hátsó kerekeknél szakad meg a kapcsolat az úttesttel, a
gépkocsi hátulja kitör. Egy ilyen kritikus helyzettel sokkal nehezebb
megbirkóznia a gépkocsi vezetőjének, mint egy rövid ideig tartó
kormányozhatatlansággal.
Itt természetesen nem arról beszélünk, hogy elöl gyakorlatilag teljesen
lekopott abroncsokkal autózunk, arról van szó inkább, ha pl. van egy pár
5mm-es és egy pár 7mm-es gumink, akkor a jobb kerüljön hátra. Ezzel a
kombóval pedig a vészfékezés és megállás sem lehet probléma."

Üdv,

Gumidoki  /http://totalcar.hu/tanacsok/gumidoktor/
: Re: Felkészülés a télre!
: Thunder 2007 November 13, 21:22:46 PM
Kérdésedre válaszolva spray-vel fújtam a felniket! meg spray-s lakkot is használtam!

márka, vagy legalább a kezdőbetűje?  :P ... ki melyiket preferálja?
: Re: Felkészülés a télre!
: lacccus 2007 November 13, 21:49:43 PM
Ferrari szurkolóként csak egy jöhet szóba! :-X
Így elég burkolt?? ;D
: Re: Felkészülés a télre!
: Ryan 2007 November 13, 22:01:40 PM
Ferrari szurkolóként csak egy jöhet szóba! :-X
Így elég burkolt?? ;D

 ???
: Re: Felkészülés a télre!
: lacccus 2007 November 13, 22:12:18 PM
Br....stone ;D :-X ;D :-X
: Re: Felkészülés a télre!
: sUdYe 2007 November 13, 23:59:32 PM
Hát OK. Én elhiszem hogy szeretsz határon autózni csak az általad leirtak szerint nem tudsz mivel az autó ha megcsúszik az már a határon túl van pont annyival amennyivel megcsúszott. A félreértések végett ezzel nem azt akarom irni hogy NEM TUDSZ VEZETNI ,mert azt biztosan tudsz, mivel a csúszás után is kordába tudod az autót tartani , de ehez kell anagyobb tudás. vagy tényleg a határon maradni.? Szerintem az utóbbi hisz az összes autóversenyzö erre törekszik több kevesebb sikerrel ,mivel akkor tud gyors lenni ha nem csúszik az autó!!! Ezzel megint nem azt akartam írni hogy nem jó keresztbe menni mert jó nagyon jó és élvezetes. De bocs megint sokat dumálok és eltértünk a topik témától és ha jó tanácsot szeretnénk adni az eredeti témában én azért azt a jobb gumit hátra tetetném. Talán egyetértesz. Vagy?
Amikor kell a határon autózok. Tapasztalat híján volt 1 pár megcsúszásos esetem, és az egyik legnehezebb jól korrigálni a megcsúszást. Teljesen más dolog az amikor direkt csúsztatom a kocsit, a drift más műfaj. De abban egyetértünk h határon autózni úgy h nem csúszol meg a lehető leg nehezebb, merem mondani h én ezt elég soxor teszem, feszegetem ezt a határt, és ehhez képest elég ritkán csúszok meg. Visszatérve a lényegi témához, szerintem azért fontos a határon autózás kérdése, mert elég sokan vezetnek így tapasztalatom szerint megfelelő vezetési tudás nélkül és ezért van ennyi baleset. főleg télen... és a vezetési tudás hiánya mikor jelentkezik? váratlan helyzetekben mikor megcsúszik valaki. Ez az a dolog amit meg kell tanulni, hogy a váratlan helyezeteket jól tudja kezelni valaki. kiváncsi vagyok mit tenne reflexszerűen egy ember ha felfut az első kerék a vízre és olyan ABS van a kocsijában mint a régebbi fordokon, hogy csak az első kerékről veszi a jelet, ilyen esetben NULLA a fékhatás nem lassul az autó, a legtöbb sofőr nyomná mint őrült a pedált és nem értené h miért nem áll meg az autó, ahelyett hogy szépen behúzná finoman a kéziféket és lelassítaná a kocsit. elég sok ilyen sz*r helyzetben voltam a kocsijaim akkor épp sz*r műszaki állapota miatt, de nem bánom, mindből tanultam, s szerencsésen nem lett belőle még koccanás se...

visszatérve a témára: gumi kérdés, a jobb gumit az első kerékre illik rakni mivel azzal húzod ki az autót első kerekesnél. tény h ha hátulra rakom kisebb az esélye a megcsúszásnak, DE ha előre rakom és esetleg megcsúszik az autó könnyebben hozom egyenesbe, mintha hátul lenne a jobb gumi. :) hátsókerekesnél én hátra javasolnám a jobb gumit, előre a gyengébbet. ha már választani kell(2 évig jártam elől eső hátul téligumival LADA-val mindenhol elment, csak a határon autózás miatt csúsztam vele meg, de mindig meg tudtam fogni szerencsére, pedig annak idején volt 1-2 felelőtlen és veszélyes helyzetem, de szerencsém volt...
: Re: Felkészülés a télre!
: Thunder 2007 November 14, 09:26:02 AM
én a vasárnapi havazás alkalmával igencsak tapasztaltam azt, hogy hajtott kerékre kell(ene) az a téligumi, mert csúszik nem csúszik a kanyarban, ha nem hajtott keréken van a jobb gumi akkor nem húz fel a dombra önerőből, amíg nem jön a hókotró :D
: Re: Felkészülés a télre!
: zoli 2007 November 14, 10:24:50 AM
Hát OK. Én elhiszem hogy szeretsz határon autózni csak az általad leirtak szerint nem tudsz mivel az autó ha megcsúszik az már a határon túl van pont annyival amennyivel megcsúszott. A félreértések végett ezzel nem azt akarom irni hogy NEM TUDSZ VEZETNI ,mert azt biztosan tudsz, mivel a csúszás után is kordába tudod az autót tartani , de ehez kell anagyobb tudás. vagy tényleg a határon maradni.? Szerintem az utóbbi hisz az összes autóversenyzö erre törekszik több kevesebb sikerrel ,mivel akkor tud gyors lenni ha nem csúszik az autó!!! Ezzel megint nem azt akartam írni hogy nem jó keresztbe menni mert jó nagyon jó és élvezetes. De bocs megint sokat dumálok és eltértünk a topik témától és ha jó tanácsot szeretnénk adni az eredeti témában én azért azt a jobb gumit hátra tetetném. Talán egyetértesz. Vagy?
Amikor kell a határon autózok. Tapasztalat híján volt 1 pár megcsúszásos esetem, és az egyik legnehezebb jól korrigálni a megcsúszást. Teljesen más dolog az amikor direkt csúsztatom a kocsit, a drift más műfaj. De abban egyetértünk h határon autózni úgy h nem csúszol meg a lehető leg nehezebb, merem mondani h én ezt elég soxor teszem, feszegetem ezt a határt, és ehhez képest elég ritkán csúszok meg. Visszatérve a lényegi témához, szerintem azért fontos a határon autózás kérdése, mert elég sokan vezetnek így tapasztalatom szerint megfelelő vezetési tudás nélkül és ezért van ennyi baleset. főleg télen... és a vezetési tudás hiánya mikor jelentkezik? váratlan helyzetekben mikor megcsúszik valaki. Ez az a dolog amit meg kell tanulni, hogy a váratlan helyezeteket jól tudja kezelni valaki. kiváncsi vagyok mit tenne reflexszerűen egy ember ha felfut az első kerék a vízre és olyan ABS van a kocsijában mint a régebbi fordokon, hogy csak az első kerékről veszi a jelet, ilyen esetben NULLA a fékhatás nem lassul az autó, a legtöbb sofőr nyomná mint őrült a pedált és nem értené h miért nem áll meg az autó, ahelyett hogy szépen behúzná finoman a kéziféket és lelassítaná a kocsit. elég sok ilyen sz*r helyzetben voltam a kocsijaim akkor épp sz*r műszaki állapota miatt, de nem bánom, mindből tanultam, s szerencsésen nem lett belőle még koccanás se...

visszatérve a témára: gumi kérdés, a jobb gumit az első kerékre illik rakni mivel azzal húzod ki az autót első kerekesnél. tény h ha hátulra rakom kisebb az esélye a megcsúszásnak, DE ha előre rakom és esetleg megcsúszik az autó könnyebben hozom egyenesbe, mintha hátul lenne a jobb gumi. :) hátsókerekesnél én hátra javasolnám a jobb gumit, előre a gyengébbet. ha már választani kell(2 évig jártam elől eső hátul téligumival LADA-val mindenhol elment, csak a határon autózás miatt csúsztam vele meg, de mindig meg tudtam fogni szerencsére, pedig annak idején volt 1-2 felelőtlen és veszélyes helyzetem, de szerencsém volt...
Na látod te írtad le a választ.Ugyanis a saját autójára mindenki oda teszi ahova akarja , de te mert sportosan vezetsz és elösször lehet hogy rossz szót használtam nem megsérteni akartalak /a profival/ erre gondoltam a te stilusodhoz jobb előre rakni .Node ha tanácsot kérnek nem tudjuk kinek milyen stilusa van. Itt gondolok az álltalad leírtakra is, idézem /a legtöbb sofőr nyomná mint őrült a pedált és nem értené h miért nem áll meg az autó./ az ilyen autón jobb ha hátul van. Amúgy ez ügyben még olvasd el /doso22-nek írt válaszom/ is. Ahol egy gumiszakértő véleményét másoltam be. üdv Zoli itt a hó jó driftet
: Re: Felkészülés a télre!
: doso22 2007 November 14, 10:26:43 AM
Kérdésedre válaszolva spray-vel fújtam a felniket! meg spray-s lakkot is használtam!

márka, vagy legalább a kezd?bet?je?  :P ... ki melyiket preferálja?

Hogy válaszoljak kérdésedre! Tesco-ban vettem! De festékboltban is lehet kapni! "Color Works" Márkájú a festék! és ezüst metál!
De volt még arany, meg kék, sötétlila.... természetesen metál színek!
Ehhez még kell valami jó lakk... háát és az olcsóbbikat vettem, de tökéletesen jó volt az is!
ja igen egy nagyon fontos dolog!
Pl ha fested a felniket, vagy valamit, akkor mindig használj előtte fekete alapozót! 600 Ft kb egy flakon, amit én vettem!
Sokkal jobban takar utána a metál. Meg szépen zsírtalanítani....
Egy kis darab vason kipróbáltam csak úgy szűzen a festéket, de nagyon könnyen lefolyt róla, meg nem is takart!
Szóval érdemes magadni a módját!  ;) ;D
: Re: Felkészülés a télre!
: Dipper 2007 November 14, 10:51:36 AM
Idei legjobb gumikeverékek!
Tesztgyőztesek:Dunlop,Pirelli,Continental,Michelin---->ebben a sorrendben!
Nálun itt falun 1 elég meredek völgyben lakunk.Namármost 1-2 napja elég szép mennyiségü hó lehullott....éshát,majdhogynem kocsival játhatatlan útviszonyok alakultak ki,a völgyből felfelé!
Faterom most vett 1 komplett téliszettet!Dunlop-ot!Igaz drágább,de elképesztő mennyi különbség van 1 jóminőségü és 1 középkategóriás között(havon).Őt feltépte az emelkedőn a gumija(kissebb nagyobb csúszásokkal kipörgéssel).
Viszont én itthon szívtam mert nem tudtam felmenni az emelkedőn.Még 1 nagy nekifutással sem!!
Az én kocsimon Kormoran snowpro b2-van!(ez a legjobb alsóközépkategóriás gumikeverék,Michelin gyárban készül!!(hasonló kaliber még a Debica frigo(Good Year termék) vagy a Barum polaris(continental gyár terméke)
Szóval téligumival ne spóroljatok!
Az árkülönbség a kormoran és a dunlop között 7000.-/gumi!--Jelenleg!Azért nem kevés a különbség! :D :D
Szóval ha szegény vagy vegyé Kormorant vagy Barum-ot!
Ha burzsoá vagy :D vegyé dunlop vagy contit!
A Pirellinek nem is vészes az ára! :)
: Re: Felkészülés a télre!
: doso22 2007 November 14, 11:45:38 AM
Én is csak csatlakozni tudok Dipperhez!  :notworthy:
Nem érdemes a gumin spórolni! Ha van rá lehetősége az embernek akkor vegyen márkás gumit!
Nem azt mondom, hogy a legdrágábbat, de a lehetőségekhez képest a legjobb nevűt, mert bizony sokan nem szánnak rá elég figyelmet és pénzt, de ha kicsit belegondol az ember, hiába vannak jó állapotú fékek, tuti motor, meg tipp-topp autó, azért csak a gumi ami fékezéskor kapcsolódik az úttal (és ugyanez gáz adáskor is).
Na jó azért még egy kicsi múlik a lengéscsillapítókon is  :D  ;)
: Re: Felkészülés a télre!
: JoolsNOS 2007 November 14, 16:11:10 PM
Hát annyiban nem értek egyet, hogy havon számít a márka (persze most elvben). Ott a mintázat számít, ami szerintem meg jó pl. egy Matadoron is. Száraz uton meg a keverék számít, (itt már inkább számít a márka)
Szóval sztem egy 155/70es guminál inkább veszek 8ért matadort mint 15ért continentalt. Persze ez megint ugye a pénz miatt van :(
: Re: Felkészülés a télre!
: sUdYe 2007 November 14, 16:32:50 PM
Hát annyiban nem értek egyet, hogy havon számít a márka (persze most elvben). Ott a mintázat számít, ami szerintem meg jó pl. egy Matadoron is. Száraz uton meg a keverék számít, (itt már inkább számít a márka)
Szóval sztem egy 155/70es guminál inkább veszek 8ért matadort mint 15ért continentalt. Persze ez megint ugye a pénz miatt van :(
azért a téli keveréke se mind1 ám... én általában keveset használt gumikat veszek, most pl 1 garnitúrát vettem szereléssel a LADA-ra annyiért mint amennyibe egy db dunlop abroncs kerül újonnan :) 90%-os gumik continental. :)
: Re: Felkészülés a télre!
: Dipper 2007 November 14, 17:15:20 PM
Én spec tuti nem vennék használtat,télire főlleg!Ki tudja,lehet használta nyáron is!!!(köztudott hogy az megkeményiti a keveréket a sok "túlhevüléstől".

JoolsNOS!
Télen nem sokszor száraz az út,bár városban azért előfordul
Igazad van,mert jégen meg tök mind 1 mid van,úgy is csúszik,így gondolod?Hát pedig az a "márkás" keverék számit,még jégen is!Ott pedig Ba****tod a mintázatot!Oda már a gumi lágysága kell!(alacsony dermedési pont)
Magyarul,jobb minőség=kevésbé szilárdul meg a gumi 7 fok alatt!
De én is az olcsóbbat választottam!Simán megteszi,nem kell raccsingolni!
: Re: Felkészülés a télre!
: Kuti 2007 November 14, 18:11:07 PM
Nos emellett pedig közlekedj úgy mintha tojásrakáson járkálnál és kisebb az esélye, hogy a járdán a buszmegállóban gondolkozz a történeteken, mikor kiszállsz a kocsiból!
: Re: Felkészülés a télre!
: Dipper 2007 November 14, 20:12:55 PM
Törötten? ::)
: Re: Felkészülés a télre!
: Kuti 2007 November 14, 20:29:24 PM
Karcosan, de ha az ablaktörlőd működik akkor nem piros árnyalatú lesz a kilátásod!


Hú elolvasva ez durva, elnézést kérek mindenkitől! :angel13:
: Re: Felkészülés a télre!
: Dipper 2007 November 14, 21:09:17 PM
Igazmondó juhász vagy te nie!Csuhajj...no azért ténylek csöppet morbid lenni!
: Re: Felkészülés a télre!
: zoli 2007 November 14, 22:31:04 PM
Hát annyiban nem értek egyet, hogy havon számít a márka (persze most elvben). Ott a mintázat számít, ami szerintem meg jó pl. egy Matadoron is. Száraz uton meg a keverék számít, (itt már inkább számít a márka)
Szóval sztem egy 155/70es guminál inkább veszek 8ért matadort mint 15ért continentalt. Persze ez megint ugye a pénz miatt van :(
azért a téli keveréke se mind1 ám... én általában keveset használt gumikat veszek, most pl 1 garnitúrát vettem szereléssel a LADA-ra annyiért mint amennyibe egy db dunlop abroncs kerül újonnan :) 90%-os gumik continental. :)
csillagos 5-ös. Márpedig azért mert a téli gumi 4mm alatt márt nem nagyon nevezhető jónak. Nyárra még elmegy, és lassan el is értünk a 4 évszakos gumihoz amit pont ezért télen kell felrakni a lamellák pont lekopnak róla nyáron még elgurulunk vele ősszel még kibirja és jöhet a következő garnitúra. Aki nem így csinálja hanem mondjuk nyáron kezdi használni mire leesik a hó már rég lekopott róla a lamella, és kapaszkodási képessége hóban egyenlő a nullával.
: Re: Felkészülés a télre!
: sUdYe 2007 November 15, 02:18:47 AM
Én spec tuti nem vennék használtat,télire főlleg!Ki tudja,lehet használta nyáron is!!!(köztudott hogy az megkeményiti a keveréket a sok "túlhevüléstől".

hát figyi még mindig jobb egy jó keverékű használt ami kicsit meg van keményedve, mint egy sz*r új, mert annyiért csak szart lehet kapni amennyiből én veszek egy garnitúra használt gumit. :)
: Re: Felkészülés a télre!
: Dipper 2007 November 15, 11:21:04 AM
Lényeg hogy olcsó legyen,mi?igen,ha jól olvastam akkor te olyan 16ezerért vettél 4 gumit(ennyi 1 dunlop ára!)Középkatból meg csak 2őt tudnál venni ebböl az összegből.Mi lenne ha 1x rádobnál még 15-öt és vennél 1 komplett 4-es szettet újonan?ugyan ott járnál mint a kopottal,és tudnád hogy mi történt vele...benyomod a pincébe,garázs,stb!és jó állapotban maradna!Lehet van benne valami,de a sz*r új még puha,nagyobb bordák!De ahogy gondolod!Csak vigyázz másokra!
Csak ügyesn! :)
(Ez az én nézőpontom!)Peace!  :violent5: :walk:
: Re: Felkészülés a télre!
: doso22 2007 November 19, 13:16:55 PM
Befejeződött a felkészülés a télre!
Fagyállóval feltöltve, ablakmosó is fullon....
Gumik a helyükön... pont a leg nagyobb tömegbe kelett mennem lecseréltetni, de még jó hogy mire sorba kerültem addigra olvastam el, hogy aki ott tároltatta a gumiját, annak soron kívül felteszik!  :D ;D
Nagyon rendesek voltak! Ahogy szedték le a nyári kerekeket, már tették is zacsiba, és ment a csomagtartóba.
(http://www.fordfiestaklub.hu/images/stories/doso/20071117%28002%29_netre.jpg)
Amúgy pont ott a gumisnál láttam egy Fiestát ugyanilyen felnivel!  ;D és neki volt az ugyanilyen felnijének közepe!
Akarok olyat én is! Nem tudjátok esetleg, hogy merre lehetne szerezni olyanokat?  ::)
A szín mind 1 mert lefesteném, csak akkor nem látszanának a csavarok!
(http://www.fordfiestaklub.hu/images/stories/doso/20071117%28005%29_netre.jpg)
: Re: Felkészülés a télre!
: doso22 2007 November 19, 14:33:26 PM
Majdnem el is felejtettem! Nálam még az is hozzá tartozik a télhez, hogy ilyenkor letakarom a hűtő egy részét 1/3 át, kb felét!
Nagyjából akkora részt amekkora a belső radiátor lehet!
Nem tudom hogy jól teszem -e de még eddig nem volt gond belőle és a motor is normálisabban eléri az üzemi hőfokot, miközben megy a fűtés!  ;D
: Re: Felkészülés a télre!
: gergo 2007 November 19, 14:47:00 PM
Az a felniközéptakaró vagy minek nevezzem (kicsi dísztárcsa :)) engem is érdekelne ;)
: Re: Felkészülés a télre!
: sUdYe 2007 November 19, 14:55:23 PM
Lényeg hogy olcsó legyen,mi?igen,ha jól olvastam akkor te olyan 16ezerért vettél 4 gumit(ennyi 1 dunlop ára!)Középkatból meg csak 2őt tudnál venni ebböl az összegből.Mi lenne ha 1x rádobnál még 15-öt és vennél 1 komplett 4-es szettet újonan?ugyan ott járnál mint a kopottal,és tudnád hogy mi történt vele...benyomod a pincébe,garázs,stb!és jó állapotban maradna!Lehet van benne valami,de a sz*r új még puha,nagyobb bordák!De ahogy gondolod!Csak vigyázz másokra!
Csak ügyesn! :)
(Ez az én nézőpontom!)Peace!  :violent5: :walk:

igen annyiért vettem és mondom 90%-os a gumi, szal nem sokat használt. :) megbízható gumistól veszem a gumikat, aki érti a dolgát. :) mondjuk ehhez a szokásomhoz hozzájárult az is h LADA-zok is :D ahhoz meg csak használt gumit veszek, nem lenne kifizetődő újat venni rá pörgéshez :D
Abban viszont egyet értek, hogy természetesen egy jobb új lenne a legjobb, de hát arra nincs keret.
Másokra és magamra is vigyázok, azért foglalkozok a témával is, mert bizony fontos h az a négy tenyérnyi felület mennyire tapad. :)

Majdnem el is felejtettem! Nálam még az is hozzá tartozik a télhez, hogy ilyenkor letakarom a h?t? egy részét 1/3 át, kb felét!
Nagyjából akkora részt amekkora a bels? radiátor lehet!
Nem tudom hogy jól teszem -e de még eddig nem volt gond bel?le és a motor is normálisabban eléri az üzemi h?fokot, miközben megy a f?tés!  ;D

sokan csinálják, Fordoknál, LADA-knál teherautóknál, üzemanyag takarékossági okokból, nem kap annyi hideg levegőt a hűtő. kevésbé hűt, de ez télen nem probléma. viszont figyelni kell, mert amint melegszik az idő azonnal ki kell szedni mert elégtelen lesz a hűtésed.
: Re: Felkészülés a télre!
: lewi 2007 December 21, 08:55:26 AM
doso!
mivel takartad le a hűtőt és hogyan?
: Re: Felkészülés a télre!
: Dipper 2007 December 21, 09:32:29 AM
Én nem doso vagyok,de válaszolok!  :-X Nekem kartonlapal van letakarva(Tv-s dobozból vágtam ki)...kb akkora mint a hűtő fele!
: Re: Felkészülés a télre!
: lewi 2007 December 21, 10:22:35 AM
nem baj ha nem vagy doso!  :-X
én is vmi ilyesmire gondoltam
és hogyan rögzítetted? gyorsrögzítő a kasztnihoz azt' csókolom? hmmm ez nem is olyan rossz ötlet...! :laugh:
köszke
: Re: Felkészülés a télre!
: Dipper 2007 December 21, 12:50:36 PM
nekem semmi nincs ott...csak beraktam a maszk elé és csókolom!Nem esik ki!
Vagy valami gyorsszoritó...ja!