Ford Fiesta Klub Fóruma

Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : n00b_bi22o 2007 August 26, 07:50:13 AM

: MK3 váltó
: n00b_bi22o 2007 August 26, 07:50:13 AM
üdv,
nemrég vettem egy 92-es MK3-as fiestát (1.1CFi) és mostanában elkezdett sz*rakodni benne a váltó.
1-5-ig kifogástalanul veszi a sebességeket (mondjuk néha 5.-ből nehéz kiszedni egy kicsit), a hátramenettel van inkább gond. pl. amikor oda váltok és elkezdem felengedni a kuplungot, meg se mozdul az autó és ilyen furcsa kerregő, inkább daráló hangot lehet hallani a váltó felől, tehát nem is 4-be ugrik, hanem vhova a 4 és az R közé... Meg nagyon erősen kell váltani a hátramenetet és ha be is veszi akkor is reccsen egyet...
Namost a szerelő nekem azt mondta, hogy inkább kuplung ez, de hát mondom, 1-5-ig mindent f*szán vesz. Mondom neki, hogy sztem meg váltóolaj csere. Erre ő: a váltó olaj nagyon drága 3 liter megy bele és 6000Ft literje (vmi gyári olajat mondott) + munkadíj. Na most én ezt erősen átb*szás szagúnak érzem, sztem 20000 körül már bontott váltót lehet kapni (nem tudom egyébként mennyi az ára...).
Ötleteket, hozzászólásokat megköszönném...
U.I: bocs, hogy ilyen hosszú lett  :)
: Re: MK3 váltó... plz help
: sUdYe 2007 August 26, 10:11:54 AM
fordok váltói híresek erről a jelenségről, nekem ugyanezt produkálja az 1.6 váltója, én megszoktam már. nagy problémát nem okoz. a váltóolajcsere télleg nem olcsó dolog, de azért sztem ez télleg sok érte.
: Re: MK3 váltó... plz help
: Dipper 2007 August 26, 12:23:39 PM
ez mindenk ien!Úgy válts hogy picit felengeded a kuplungot és közben adsz 1 kis gázt,akkor húzod be R-be!próbálgassad,én is így jöttem rá a titkára!
: Re: MK3 váltó... plz help
: viktorwrz 2007 August 26, 12:52:06 PM
nem is biztos ám, h a váltó ment el. Lehet "csak" a kulissza kopott már el, ami megvezeti a váltókart. Kb 5K bontóba..., de az is lehet, h a váltórudazat szopósodott ki egy kicsit. Ahogy írták is, ez ford-betegség :-\
: Re: MK3 váltó
: boripityu 2007 August 26, 16:30:12 PM
Nálam is ugyanez a szitu, vagy egy határozott mozdulattal "hátracsapom", vagy szépen lassan erőteljesen, vagy duplakuplung - szokni és érezni kell mikor van benne.

A tolatólámpa kapcsolója merre található? Ha esetleg valaki javította már érdekelne, mert nekem most az ment el ( égő és bizticsere nem segített )

THX

 :notworthy:
: Re: MK3 váltó
: sUdYe 2007 August 26, 17:15:49 PM
nekem az escorton a váltóház kocsi eleje felé eső részén van a tolatólámpa kapcsoló, onnan lehet felismerni h egy elektromos csati van rajta. nekem amióta megvan a kocsi nincs tolatólámpám, most nemrég néztem meg, de már nem cserélem ki. majd a felújításkor. :D

1.6 CVH a motor :)
: Re: MK3 váltó
: tarcsy 2007 August 26, 18:50:57 PM
uff!
nekem a kulisszák vannak ki egy kicsit :)
szerintem nem olyan vészes.. ilyen problémáim viszont nincsenek, hogy nem veszi be vagy kidobja..
az olajcsere meg átverés... én 2500ért vettem 2 lityó olajat, mert 1 volt itthon..
leeresztő nyílás van, betöltő nincs szal ilyen viccesen lehet megoldani a cserét..
max 1 órás meló :D
: Re: MK3 váltó
: sUdYe 2007 August 26, 19:11:02 PM
kidobni nem dobja csak nem mindig veszi be elsőre. tipikus ford, nekem az újrakuplung és a határozott mozdulat ami működik, olyankor kis reccsenéssel beveszi, egyáltalán nem vészes.
: Re: MK3 váltó
: boripityu 2007 August 29, 14:36:44 PM
nekem az escorton a váltóház kocsi eleje felé es? részén van a tolatólámpa kapcsoló, onnan lehet felismerni h egy elektromos csati van rajta. nekem amióta megvan a kocsi nincs tolatólámpám, most nemrég néztem meg, de már nem cserélem ki. majd a felújításkor. :D

1.6 CVH a motor :)

Ehez mit kell lebontani? Leveszem a váltószoknyát, alatt van egy réz színű takarólap, az alatt keresgéljek?

: Re: MK3 váltó
: tarcsy 2007 August 29, 16:28:37 PM
most hogy mondod dikk!
mi escortunk is ugyanugy nehezen veszi a rükit!  ;D
: Re: MK3 váltó
: phon147 2007 August 30, 12:29:57 PM
szia! én bontok 1.1es fiestát! bontott váltora pedig 14000ft-ot mondok! szerintem ez alacsonyabb a 20nál :)
: Re: MK3 váltó
: sUdYe 2007 August 30, 12:56:47 PM
nekem az escorton a váltóház kocsi eleje felé es? részén van a tolatólámpa kapcsoló, onnan lehet felismerni h egy elektromos csati van rajta. nekem amióta megvan a kocsi nincs tolatólámpám, most nemrég néztem meg, de már nem cserélem ki. majd a felújításkor. :D

1.6 CVH a motor :)

Ehez mit kell lebontani? Leveszem a váltószoknyát, alatt van egy réz színű takarólap, az alatt keresgéljek?

nem. befekszel a kocsi eleje alá és ott meg is lehet látni :D nekem a váltóházból előre áll ki a csati a kocsi eleje felé. és arra megy rá a vezeték. :) más csati nincs a váltón úgyh nem lehet eltéveszteni. nekem asszhem 22-es csillagvillás kellett h kiszedjem meg egy kesztyű mivel szép dzsuvás volt ott nekem alul a kocsi. :D
: Re: MK3 váltó
: Robi 2007 August 30, 17:25:45 PM
NApi Fiesta vezetésem során gyakran tapasztalom én is ezt a hibát. Így oldom meg: ha érzem hogy nem megy be végig R-be, akkor a váltókart tolom R felé, és picit feljebb engedem a puklungot, és pici gáz. Láss csodát semmi ellenkezés nélkül bemegy. Van mikor reccsenéssel sikerül, de az az idegesebb módszer. Mondjuk szerintem még mindig jobb, mintha ilyeneket csinál az autó, mintsem kivéve 5-böl azzal a szándékkal, hogy 6-ba teszem, és beugrik R be, majd... Nos ezt mindenki tudja. :)
Más autókban, pölö Lada: le kell nyomni a váltót; Frod Transit Connect: Felhuzni a kallantyut... stp. Ebben nincs ilyen biztonsági bigyó. Itt ez a biztonsági bigyó, hogy nem tudsz 5-ből R-be csusztatni, ergo gondolom ennek a hátramaradt hibája.
Röviden ennyi.

Üdv!  ;)
: Re: MK3 váltó
: boripityu 2007 August 31, 19:08:34 PM
nekem az escorton a váltóház kocsi eleje felé es? részén van a tolatólámpa kapcsoló, onnan lehet felismerni h egy elektromos csati van rajta. nekem amióta megvan a kocsi nincs tolatólámpám, most nemrég néztem meg, de már nem cserélem ki. majd a felújításkor. :D

1.6 CVH a motor :)

Ehez mit kell lebontani? Leveszem a váltószoknyát, alatt van egy réz szín? takarólap, az alatt keresgéljek?

nem. befekszel a kocsi eleje alá és ott meg is lehet látni :D nekem a váltóházból el?re áll ki a csati a kocsi eleje felé. és arra megy rá a vezeték. :) más csati nincs a váltón úgyh nem lehet eltéveszteni. nekem asszhem 22-es csillagvillás kellett h kiszedjem meg egy keszty? mivel szép dzsuvás volt ott nekem alul a kocsi. :D


THx! Siker
: Re: MK3 váltó
: sUdYe 2007 August 31, 23:16:34 PM
nekem az escorton a váltóház kocsi eleje felé es? részén van a tolatólámpa kapcsoló, onnan lehet felismerni h egy elektromos csati van rajta. nekem amióta megvan a kocsi nincs tolatólámpám, most nemrég néztem meg, de már nem cserélem ki. majd a felújításkor. :D

1.6 CVH a motor :)

Ehez mit kell lebontani? Leveszem a váltószoknyát, alatt van egy réz szín? takarólap, az alatt keresgéljek?

nem. befekszel a kocsi eleje alá és ott meg is lehet látni :D nekem a váltóházból el?re áll ki a csati a kocsi eleje felé. és arra megy rá a vezeték. :) más csati nincs a váltón úgyh nem lehet eltéveszteni. nekem asszhem 22-es csillagvillás kellett h kiszedjem meg egy keszty? mivel szép dzsuvás volt ott nekem alul a kocsi. :D


THx! Siker
örülök h segíthettem ;)
: Re: MK3 váltó
: adi0509 2009 April 28, 19:34:34 PM
Sziasztok

Nekem is van gondom a váltómmal. 1.1-es mk3-as fiestám van öt sebességes váltóval.
Az ötöst borzasztóan nehezen veszi. Ha finoman váltom, mint a többi négy sebességet,
félig kidobja és kerregő hangot ad. Nagyon erősen és határozottan kell berakni ötösbe.
Akkor általában beveszi. Viszont szerintem ez nem normális, ugyanis a többi sebességet
gyönyörűen veszi. Még a hátramenettel sincs baj. A váltó holtjátéka üresben és
minden sebességben nagy. Viszont sebességet az ötösön kívül soha nem dobott ki,
még rossz minőségű úton sem. Csak remélem, hogy valami triviális baja van.

A kérdés az, hogy vajon mi lehet a baj?
Lehet hogy a váltóházon belül van, vagy esetleg csak a rudazattal van valami?
Miért csak ezzel a sebességgel van baj?

Van egy bontott váltóm, de nem tudom, hogy hány sebességes, meg úgy általában semmit.
Csak porosodik. Nem merem belerakatni, mert a mostani annyira nem szörnyű, csak az ötös zavar nagyon.
Lehet, hogy a másik sem jobb, ezért gondolom, hogy mielőtt drága pénzért berhel rajta valamit a szerelő vagy netán kicseréli,
megkérdezlek titeket, hátha tud valaki valami okosat mondani :)
: Re: MK3 váltó
: RyAn 2009 April 28, 20:51:41 PM
váltórudazat csere  ;) 8)
: Re: MK3 váltó
: bull84 2009 April 29, 18:46:20 PM
Kicsit off de lehet hogy a váltónak is köze van hozzá! Adott egy autó amivel megállnak egy leejtőn úgy hogy a hátulja van a leejtő fele. Sebességben van hagya és szépen lassan gurul hátra de nem folyamatosan hanem mindig csak egy picit olyan mindtha két fogaskerekek kopottak lennének! Vagy kevés a kompressió a motorban? Nem tudom az számit-e de ez egy 1.1-es off Golf
: Re: MK3 váltó
: RyAn 2009 April 29, 19:08:52 PM
hogy Kobold papit idézzem ha sebességbe van és tudod tologatni a kocsit akkor a váltó bele szét esett ...
: Re: MK3 váltó
: harciger 2009 April 29, 22:57:29 PM
A váltó leeresztő csap?!

A torx csavart ne vegyétek ki! Ez a csavar fogja az 5. fokozat léptető villát.  inkább azt ami alatta van.
Az inbux csavar a színtjelző. ez feljebb van néhány centire!

Ford tipikus váltó. mind egyformán reccsen. egy picit emeld a fordulatot mielött be tennéd, vagy várd meg amíg teljesen leesik alapjáratra a fordulat és lassan óvatosan erősen finoman hátrahúzod. :laugh: mert a hátra meneti fokozati fogaskerék túlpörög. jobban mint az 1-fokozat. Biztos észrevetéttek, hogy hátra jobban harap a motor.
: Re: MK3 váltó
: sUdYe 2009 April 29, 23:07:50 PM
Kicsit off de lehet hogy a váltónak is köze van hozzá! Adott egy autó amivel megállnak egy leejt?n úgy hogy a hátulja van a leejt? fele. Sebességben van hagya és szépen lassan gurul hátra de nem folyamatosan hanem mindig csak egy picit olyan mindtha két fogaskerekek kopottak lennének! Vagy kevés a kompressió a motorban? Nem tudom az számit-e de ez egy 1.1-es off Golf

váltó kuka. azok az 1.1-es golfok szeretik kinyírni mind a váltót meg a motorjukat is. :) gondolom 1-es golf :D
: Re: MK3 váltó
: bull84 2009 May 01, 05:32:40 AM
Kuka? Pedig szépen veszi az összes sebességet nem recseg ropog! Nem lehet hogy gyenge a motorban a kompresszió?
: Re: MK3 váltó
: sUdYe 2009 May 01, 07:39:47 AM
álló motornál mi köze a kompressziónak az autó mozgásához? semmi. mivel mikor áll a kocsi a motor nem szív be semmit, nem sűrít, stb... a váltó attól még h jól veszi a sebességeket lehet kukás, bár ez a ritkább eset, de előfordulhat. nem tartja kellően a kocsit. persze tutit csak megbontás után lehet mondani, de az tuti hogy bármi a hibája, olcsóbb venni egy másik 1.1-es golfot... ;)
: Re: MK3 váltó
: bull84 2009 May 02, 10:00:46 AM
Én mint csak amatőr arra gondoltam ha nem megfelelő a kompreszió akkor a hiába van sebességben az autó képes elgurulni! De azért kérdezek mert nem tudom! Amúgy ez a golf csak zúzásra van
: Help !
: nandi 2009 May 11, 19:04:32 PM
Szétment a kuplunktárcsám az XR2i-ben, nem bírta a kiképzést... Folyt az olaj a váltóból, az rá a kuplungtárcsára, az meg széthullott. Elszabadult valami csavar is, kicsit kidíszítette a kuplunk szerkezet házát, de a fő baj, hogy a kuplungszerkezet rugói is szanaszét állnak, úgyhogy csere.
Valakinek van bontott kuplungszerkezet 1.6-hoz ? Az 1.1i nem jó hozzá, abból van nekem is 2 db pluszban. 220 mm-es a kuplungtárcsa, olyan szerkezet kellene.
Esetleg erősebb tárcsa, rugók nélkül ?

Az 1.1i és az XR2i váltó áttételeket nem tudja valaki véletlenül, nem találtam a fórumon, meg Haynes, meg német könyvben sem. Gondolkodtam az 1.1i váltó beszerelésén (állítólag bemegy az XR2i váltó helyett), de talán rövidebbek a fokozatok, ami végülis nem lenne baj, úgysem használom ki a végsebességet (amatőr rally, sprintversenyeken van használva).
: Re: MK3 váltó
: adi0509 2009 May 17, 10:55:37 AM
Szétment a kuplunktárcsám az XR2i-ben, nem bírta a kiképzést... Folyt az olaj a váltóból, az rá a kuplungtárcsára, az meg széthullott. Elszabadult valami csavar is, kicsit kidíszítette a kuplunk szerkezet házát, de a f? baj, hogy a kuplungszerkezet rugói is szanaszét állnak, úgyhogy csere.
Valakinek van bontott kuplungszerkezet 1.6-hoz ? Az 1.1i nem jó hozzá, abból van nekem is 2 db pluszban. 220 mm-es a kuplungtárcsa, olyan szerkezet kellene.
Esetleg er?sebb tárcsa, rugók nélkül ?

Az 1.1i és az XR2i váltó áttételeket nem tudja valaki véletlenül, nem találtam a fórumon, meg Haynes, meg német könyvben sem. Gondolkodtam az 1.1i váltó beszerelésén (állítólag bemegy az XR2i váltó helyett), de talán rövidebbek a fokozatok, ami végülis nem lenne baj, úgysem használom ki a végsebességet (amat?r rally, sprintversenyeken van használva).

Nem tudtam elvinni a kuplungtárcsát, most nincs kocsim. Megadta magát a motortartó bak és most az emelőn áll. Hétfőig. De gondolom tudod.
Amugy tuti nem jó, sokkal kisebb. :/
Ettől függetlenül mikor viszem vissza az injektorodat elviszem a tárcsát is. Nem felejtettem el.
: Re: MK3 váltó
: RyAn 2009 May 17, 11:04:49 AM
kuplung miatt irtam emilt nem válaszoltál!
xr2iböl van 220as 20ezret simán elmegy még...
: Re: MK3 váltó
: Ntb 2009 May 22, 20:21:05 PM
Helo!
Engem érdekelne , hogy most akkor miként is lehet a váltóba olajat juttatni 1.6 XR2i-nél. Ha valaki mondana valami módszert megköszönném. :notworthy:
: Re: MK3 váltó
: doubleo 2009 May 24, 08:46:25 AM
Úgy tudom kuti papánál van egy váltó!
Amúgy a váltó oldalán lévő számból bárhol megmondják Neked, hogy milyen váltót tartogatsz a pincédben!:)
: Re: MK3 váltó
: dejdo 2009 August 01, 17:25:56 PM
a tolatolámpa kapcsolo környékén van 1 csavar ami a szintjelző csavar!
azt kell kicsavarni majd azon kertesztul kell beleönteni az olajat mig nem éri el azt a szintet!
én ugy szoktam hogy fogok 1 asszem fél colos csövet,kihegyezem a végét ,mert kicsit passzos bele!
beledigom a szintjelző nyilásba az egyik végét,a másik végébe a csőnek beledugok 1 tölcsért és mehet az olaj!
kicsi időigényes mert vékony a cső és lassan fojik az olaj !
: Re: MK3 váltó
: dejdo 2009 August 01, 17:30:43 PM
nekem mikor szarakodott a váltom ugyanugy mint nektek hogy nem vette rendesen a fokozatokat én állitottam a kapcsolomuvön és már jo is volt!
bár megjegyzem vagy 5ödjére sikerült beállitani rendesen!
ha érdekel valakit nekem is van elado 5ös váltom!1,6 zeteken volt!
: Re: MK3 váltó
: Ntb 2009 August 10, 01:27:54 AM
Köszi a választ,de pár hónapja nem aktuális már. Hasonlóképp oldottam meg én is.     

gumicsövet rászerkesztettem egy mosogatószeres flakon kupakjára és infúzióként nyomtam bele a flakonból.