Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : fiesta1980 2009 August 05, 15:28:49 PM
-
Üdv,
Kérdésem lenne, hogy a km/h egységnél a sebességmérő nem működik ( a spirál be van dugva) mi szokott elromlani? Maga az óraegység vagy a spirál?
Kérdésem továbbá, hogy a fordulatszámmérő honnan veszi a jelet?
Mk4, 1997.02, 1.25 Zetec
-
Hali én mikor szétszedtem véletlenül rosszul raktam össze és a spirál kicsúszott az órából de a rögzittő a helyén maradt! Próbáld meg lekötni a váltóról utánna erősen nyomd bele az órába és a váltó felőli részén tekergesd elvileg mozognia kell a mutatónak! A fordulatszámmérő szerintem a főtengely forgását nézi!
-
Sziasztok!
A témát újra elővettem, mert a régiben végül is nem volt megoldás.
Tehát a probléma a következő: nincs fordulatszámmérő, de szeretnék. Tehát bontóban veszek egy olyan műszeregységet amiben van és kicserélem. Ezt már volt aki megtette (viktorwrz http://www.fordfiestaklub.hu/component/option,com_smf/Itemid,95/topic,335.0/ (http://www.fordfiestaklub.hu/component/option,com_smf/Itemid,95/topic,335.0/)), de nem mért jól (kb. felét mutatta). Ha azóta történt változás, vagyis sikerült bekötni, akkor kérném a megoldást, mert én is szeretném megcsinálni. Ötletem van, de elöbb szeretném az tapasztaltabbak véleményét kikérni.
-
attol fugg mijen a motorod!pl a benzineseknél, a karbisoknál az ora a gyujtásszámot méri,az injektorosoknál (pl efi) a számitogép számolja a fordulatot és adja le a jelet az orának!a dizeleket nem ismerem!
-
motortol függ!
neked mijen van?attol is függ hogy mijen ora kell rá!mert nem mindeggyik ugyanazt a jelet méri!
ha pl cvh annál simán a trafora kell kötni a fordulatszámmérőt,meg adni neki 1 áramot,testet!és kész!
nekem pl 1,6 cvh van,én simán rátettem 1 1500ös zsiguli fordulatszámmérőt!
-
A kérdés jó, én kimondottan az EDIS-re gondoltam. A gyujtótrafósnál értelemszerű a bekötés, úgy ahogy leírtad.
-
Az EDIS gyújtótekercse 2db, közös házban elhelyezett tekercsből áll. Minden tekercs két hengert lát el. Amikor az egyik hengerben éppen meggyújtja a keveréket, a másik hengerben kipufogó ütem zajlik. Egy főtengely fordulattal később ugyan ez történik csak fordítva. A kipuff ütemben leadott szikrának semmilyen hatása nincsen. Okos megoldás nem? ;)
Szóval, ha csak az egyik tekercsről vesszük le a vezérlőjelet, akkor a műszer a valós fordulatszám felét mutatja csak. Tehát mindkét tekercs jelére szükségünk van. Ennek elvi megoldását a következő rajz mutatja:
[a csatolmány törölve]
-
Csak kiegészítésként: igaz hogy a diódákat a rajzon a tekercsek csatlakozójára kötöttem, de a valóságban természetesen a vezérlő 10-es és 12-es csatlakozójára kötném.
Kipróbálja valaki? :blob7:
-
ijenkor nem a trafora kell kotni hanem asszem az edisre?meg ijenkor másfajta ora is kell ami nem a gyujtást méri!
általában minden fordba be van kötve a fordularszámmérőnek 1 kábel ami valahol végetér valamelyik csatinál ha nincs benne!
ez általába 1 világos zöld szinű kábel szokott lenni!
-
1topic bőven elég a fordulatszámmérőnek!
-
Valóban, ezért össze is vontam. Csak akkor nyissunk új topicot, ha tényleg nincs olyan téma.
-
Dejdo hozzászólása elgondolkodtatott, találtam is valamit. Lehet, hogy ez lesz a megoldás? Végülis ésszerű, hogy az EDIS rendelkezik a tudással a ford.számról. Ebben az esetben az EDIS 11-es pontja lehet a megoldás.
[a csatolmány törölve]
-
tom már tul sokat irkálok,de azért irom ismét netán igazad van herrherke, csak nehogy rossz orával mérd!
csak azert irom mert eleinte én se tudtam hogy lehet rákötni a ford.mérőt csak kisérletezgettem több,kevesebb sikerrel,és csak azert mert nem megfelelő orát használtam!(nem ugyanazt a jelet mérte)