Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : sromdesign 2013 July 08, 09:03:42 AM
-
Néhány hete előjött az hibajelenség hogy a hátsó csomagtartó ajtó nem nyílt sem belülről sem kulcsról. Pontosabban hol kinyílt hol nem de utóbbi időben egyáltalán nem. Próbáltam rákeresni itt a fórumon de nem találtam megfelelő választ. Azonban a :ford: FUSION testvér fórumban ráleltem az igazságra. Idézem a hozzászólást amit ott találtam. Nálam megoldódott végleg a probléma, remélem nektek is segít. Ezer köszönet pocok5-nek :notworthy: :notworthy: :notworthy:, legalább egy 20 ezrest spóroltam !
#38 2012-06-03 11:15 pocok5
6 éve regisztrált tag
Üdv Fusion tulajdonosok!
Mint már sokaknak,nekem is "előjött" az a bosszantó hiba,hogy "motorikusan" nem nyitható az autó csomagtér ajtaja. Nos én is próbálkoztam a bovdenek "síkosításával",de csak ideig-óráig használt.
Ma nekiugrottam komolyabban a dolognak.
Nos jó hírem van annak,aki szintén ezzel küszködik! Relatíve egyszerűen javítható.
Nos a rövid menete a javításnak:
1.Hátsó ajtó burkolata leszed.
2.Ajtónyitó motor kikap.
3.Az ajtónyitó motor "elvileg" nem szétszedhető,de némi odafigyeléssel azért megadja magát a műanyag burkolat.
4.Villanymotort kiszedni a burkolarból.
5.Villanymotor fém burkolatán két ráhajtott fémlapocska részt kihajligatni, és a hátsó falát ezáltal a villanymotornak le lehet húzni.Ez tartalmazza a "bűnösöket",azaz a szénkeféket.
6. A szénkeféket lakbenzin és ecset segítségével fémtisztára le lehet mosni.
7. A forgórészt,ahol a szénkefék futnak,szintén lakbenzinnel lemosni.
8.Amennyiben kicsit oxidált ez a terület a forgórészen,meg kell csiszolni nagyon finom csiszolópapírral.
9.A forgórész "hézagain"(3db) egy tűvel nem árt át áthúzni,megakadályozandó a zárlatot.
10. Még egy kicsit átmenni rajta csiszolópapírral(leheletnyit).
11. Fordított sorrendben összerakni és kész.
Megj: Én a "mozgatómortorház" műanyagát nem ragasztottam össze,csak három gyorskötözővel összafogtan,hogy később is egyszerűen szét lehessen szedni.
Az egész nem volt egy óra és tökéletesen működik.
Akik félnek szétpattintani a mozgatómotor házát,azoknak megoldás lehet a benzinben valő áztatás(lögybölés) is.De szerintem ez nem hoz hosszútávú eredményt.
Remélem,hogy tudtam segíteni másoknak is!
Azért jó kis autó ez...
-
Szia,
ehhez csak annyit fűznék hozzá, hogy én ezt anno megcsináltam az enyémmel, de egyrészt baromi nehéz szétszedni a műanyagot és az enyém speciel tekercs zárlatos volt. Szóval lehet hogy bejön ez a javítás, de csak 50% az esély. :)
-
én 5ezerért szoktam adni a bontott gyári motort. jobb mint 25ezerért meg venni az újat.
egészen máig is volt még kettő de ma elkelt.
-
Enyémbe is a Ryan féle bontott van. Teljesen jó.
-
Sziasztok
Gondoltam megosztom veletek a csomagtartó motor cserét . Végig olvassátok a régebbi hozzáoszlásokat megtaláljátok hogy az ebay -ról tudtok rendelni motort .
Cseréről tettem fel képeket .
"Bűvös csomi ajtó nyitás..." cikkben találjátok.
http://www.fusionklub.hu/index.php?cikkID=1227 (http://www.fusionklub.hu/index.php?cikkID=1227)
üdv
-
Kipróbáltam az elsőként leírtakat, nekem nem oldotta meg a problémát, viszont én is ráakadtam a fusion-klub os leírásra, s keresgéltem az e-bay-en..
Szerintem 2100.-ft ért, ez lesz a megoldás. Méretben egyezik! Alig várom, hogy megérkezzen, s beszereljem:))
http://www.ebay.com/itm/Mabuchi-Door-Lock-Motor-Actuator-for-Mazda-Toyota-Lexus-Honda-Ford-Renault-/160650309370?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2567812efa&vxp=mtr
-
Szia
Biztos jó lesz .
Beszereléssel lesz egy kicsi meló ,de megéri " 2014-03-02 19:29 pori " szereltem be a motort .
Akkor csináltam a fényképeket is amiket láttál a :ford: fusion oldalon .Azóta is tökéletesen működik ,
naponta négyszer biztos nyitom a csomagtartót .Az a lényeg hogy a nyomaték 4.14 Nmm legyen , vásároltam Magyarországon fellelhető motort is előtte ,de az gyenge volt 1,70 Nmm .
Amíg megérkezik a motorod előtte érdemes kipróbálni a védelem kiszerelését .Nekem nem égett szét a motor ,
még a kiszereléskor is tökéletesen működött . Volt akinek kiszerelés után szétégett ,neki biztos zárlatos volt .
Örülök hogy tudtam segíteni
üdv
-
Sziasztok :) Nekem a csomagtartóval van 1-2 kérdésem és mivel már van itt erről topic (lehet nem egyezik az en kérdésemmel) de nem nyitok újat.
Na szóval az lenne a kérdésem, hogy minden fiestanal (mk6,05) a csomagtartó lezárásánal az a tipikus mély hang (mint ha kb. bassszust hallanál) vagy inkább olyan vékony csattanó hang hallatszik? Érdekelne nagyon mert kivételesen engem zavar ez a vékony lecsapódó hang mikor lezárom és nem lehetne-e vhogy kiküszöbölni. :)
-
Kipróbáltam az elsőként leírtakat, nekem nem oldotta meg a problémát, viszont én is ráakadtam a fusion-klub os leírásra, s keresgéltem az e-bay-en..
Szerintem 2100.-ft ért, ez lesz a megoldás. Méretben egyezik! Alig várom, hogy megérkezzen, s beszereljem:))
http://www.ebay.com/itm/Mabuchi-Door-Lock-Motor-Actuator-for-Mazda-Toyota-Lexus-Honda-Ford-Renault-/160650309370?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2567812efa&vxp=mtr
Megjött a motor, 1000 ft volt csak! Hibátlan)))))))
-
Beszerelés is simán ment ?
-
Sziasztok!
Nekem olyan gondom van, hogy a gombbal nyitva nem mindig nyílik, de távirányítóval igen. Gondoltam a gomb kontakthibás, de a jelenség nem egyértelmű!
Ha nem megy a gombbal, távirányítóval nyitva a gomb megint megy jó párszor! Majd egyszer csak ismét nem megy, ilyenkor megint távirányító 1x, majd a gombbal ismét megy jó néhányszor.
Ha a gomb lenne csak kontaktos, mitől javul meg a távirányító után egyből? ???
-
Azóta újabb "fejlemény"!
1. A csomagtartó motorikusan (távirányítóval) mindig(!) csak 2x-i gombnyomásra nyílik.
2. A műszerfalon lévő gomb sokszor nem nyitja az ajtót (a kapcsolót kimértem, jó, a feszültség itt a csatlakozóján). Ilyenkor kb. fél perc múlva csattan az oldalsó ajtók zártja és nyitásra indulnak meg, majd utána a gomb ismét működik 1x, 2x.
Kezd megbolondúlni a fedélzeti computer???
Vagy belső CAM busz gond volna? :P
-
Azóta újabb "fejlemény"!
1. A csomagtartó motorikusan (távirányítóval) mindig(!) csak 2x-i gombnyomásra nyílik.
2. A műszerfalon lévő gomb sokszor nem nyitja az ajtót (a kapcsolót kimértem, jó, a feszültség itt a csatlakozóján). Ilyenkor kb. fél perc múlva csattan az oldalsó ajtók zártja és nyitásra indulnak meg, majd utána a gomb ismét működik 1x, 2x.
Kezd megbolondúlni a fedélzeti computer???
Vagy belső CAM busz gond volna? :P
Kicsit megkésve, de talán még aktuális.
Nekem is ugyanez a bajom volt.
Hiba megoldása a vezetőoldali zárszerkezetben van. A lényeg hogy szétszeded az ajtót és a zárat kiszedve van rajta egy microkapcsoló ami a nyelv állapotát érzékeli s ezt egy kis porvédő takarja. A porvédőre csináltam egy kis lyukat és befújtam wd40-el. Ennek már több éve és azóta se jelentkezett a hiba.
-
Jó ötlet, köszi!
Akkor úgy néz ki, hogy nem lehet megúszni a zár kiszerelését? Nagy meló? Már megbontva a borítást nézegettem, de eléggé ijesztőnek tűnt (ablak ki, kulcsos zár ki, stb.). ???
-
Jó ötlet, köszi!
Akkor úgy néz ki, hogy nem lehet megúszni a zár kiszerelését? Nagy meló? Már megbontva a borítást nézegettem, de eléggé ijesztőnek tűnt (ablak ki, kulcsos zár ki, stb.). ???
Már rég csináltam. Úgy emlékszem kellett feszegetni itt-ott. Az ablakot elég csak felhúzni nem kellett kivenni az biztos.
-
Köszi az infót, nagy segítség!
Meg fogom csinálni!
-
A belső panel kivételéhez az ablaküveget mindenképpen el kell választani a felhúzószerkezettől. A panelen van két gumidugó, ott kell meglazítani két anyát. Ehhez kicsit lejjebb kell ereszteni az ablakot, hogy az anyák pozícióban legyenek.
Emellett a gyári üvegen van egy felragasztott műanyag stift. Azt felfele mozgatással ki kell ugratni a felhúzószerkezetből.
Utána az ember vagy kiveszi az üveget vagy kézzel teljesen felnyomja és ragasztószalaggal ideiglenesen a kerethez rögzíti.
Az ajtó élén levő csavarokkal el kell ereszteni a zárat. Ki kell venni a kilincset.
A belső a panelt a rárögzített dolgok miatt, erre-arra forgatva kell kiügyeskedni a helyéről.
A kilincs visszarakása trükkös.
-
Köszönöm az infókat!
Nem egyszerű műtétnek ígérkezik...
-
Meg lehet oldani. Csak közben az ember állandóan arra gondol, hogy hogy lehettek a tervezők olyan idióták, hogy mindent a panel belső oldalához rögzítettek, belülről oldható csavarokkal.
A kilncs visszaszerelésénél a trükk:
Először a kilincs elejét be kell ugratni a helyére. A kilincstől a far felé még nincs betéve az a kis darab műanyag. Abban a lyukban látható fémalkatrészeket pl. egy csavarhúzóval lefele kell nyomni. Ha kb. 1 centit le van nyomva, akkor lehet a kilincs végét bekattintani.
-
Nagyon köszi az infót! Ezt szerintem kinyomtatom és mikor ott tartok ismét átolvasom! ;D