Ford Fiesta Klub Fóruma

Kuka => Topiktemető => MK3-MK4-MK5 => : bantoomi 2007 October 22, 17:37:41 PM

: ABS visszajelző lámpa
: bantoomi 2007 October 22, 17:37:41 PM
Sziasztok!

Ma egy igen érdekes, eddig még nem jelentkező problémával szembesültem. Mk4-es fiestán folyamatosan ég az ABS és a kipörgésgátló lámpája. Eddig minden indulás után elaludt...de most nem akar...
Mit jelent ez? Fék működik normálisan, fékolajszint rendben. És hogy lehet megszüntetni a hiba forrását?
Hálás lennék a segítségetekért!

Köszönettel,

Bantoomi
: Re: ABS visszajelző lámpa
: sUdYe 2007 October 22, 17:46:10 PM
meg kell nézni a jeladók csatlakozóit, vagy ott van valami kontakt vagy a jeladó maga adta meg magát. :)
: Re: ABS visszajelző lámpa
: bantoomi 2007 October 22, 17:59:06 PM
 
most olvasgattam a leírást, és abban azt írja, ha az akkumulátor 10,5 Volt feszültség alá esik akkor is ez a lámpa világít. Ma azt produkálta, hogy alig akarta felvenni az alapfordulatot az indítózás után, és néha picit így rázni szokott, mintha kihagyna picit a gyújtás...
Lehet ez akksi gond?
: Re: ABS visszajelző lámpa
: sUdYe 2007 October 22, 18:04:31 PM
ez alapján elvileg lehet, ki kell mérni akkor az akksit, ha az akksi jó akkor meg a jeladók felé kell nézelődni tovább.
: Re: ABS visszajelző lámpa
: bantoomi 2007 October 22, 18:10:28 PM
ja hát csak nekem nincs ilyen műszerem! :)
Mennyi lehet egy ilyen mérő műszer? vagy van olyan töltő ami mutat ilyesmit is?
Leginkább gyorsan szeretném megoldani a dolgot :)
: Re: ABS visszajelző lámpa
: sUdYe 2007 October 22, 18:16:20 PM
3e körül már lehet kapni, de bemész az első akksishoz és kiméri neked 2 perc alatt, h leadja-e az akksid a 12 voltot ;) én ezt javaslom inkább, gyors és a leghatékonyabb. :)
: Re: ABS visszajelző lámpa
: lacccus 2007 October 22, 19:30:42 PM
szerintem az akksi jó,ha be tudta indítani az autót!

beindítás után pedig elvileg tölteni kellene a generátornak,kb 14-14,4 volttal.
márpedig ha tölt rendesen,akkor már az alacsony feszültség miatt nem világíthat.
én úgy tudom hogy egy akksiban kb 12,5 volt szokott lenni elvileg.
egy szakitól azt hallottam régebben,hogy indítózáskor mérve a feszültséget,az indítás pillanatában nem szabad lemenni a feszkónak 10,6 volt alá!ha nem megy ez alá az érték alá,akkor jó az akksi.
a baumaxban,vagy praktikerben lehet kapni alap digitális mérőműszert,700,  1000 ft körüli áron
ezek nem olyan rosszak,és még sokszor hasznukat lehet venni máskor is!

ezzel a módszerrel már ki lehet zárni a hibás akksi,generátor működést,ha eddig jó,akkor marad az abs,vagy kontakt hiba probléma

de sudye-nek igaza van,egy akksiboltos hamar megmondja,hogy az akksinak van-e baja.
: Re: ABS visszajelző lámpa
: sUdYe 2007 October 22, 19:39:16 PM
szerintem az akksi jó,ha be tudta indítani az autót!

beindítás után pedig elvileg tölteni kellene a generátornak,kb 14-14,4 volttal.
márpedig ha tölt rendesen,akkor már az alacsony feszültség miatt nem világíthat.
én úgy tudom hogy egy akksiban kb 12,5 volt szokott lenni elvileg.
egy szakitól azt hallottam régebben,hogy indítózáskor mérve a feszültséget,az indítás pillanatában nem szabad lemenni a feszkónak 10,6 volt alá!ha nem megy ez alá az érték alá,akkor jó az akksi.
a baumaxban,vagy praktikerben lehet kapni alap digitális mérőműszert,700,  1000 ft körüli áron
ezek nem olyan rosszak,és még sokszor hasznukat lehet venni máskor is!

ezzel a módszerrel már ki lehet zárni a hibás akksi,generátor működést,ha eddig jó,akkor marad az abs,vagy kontakt hiba probléma

de sudye-nek igaza van,egy akksiboltos hamar megmondja,hogy az akksinak van-e baja.
valószínű h jó ha az autó beindul. bár lehet h nem tökéletes már. :) érdemes megnézni, veszteni nem lehet vele. :) ja és az értékek úgy vannak ahogy LACCCUS mondta. :)
: Re: ABS visszajelző lámpa
: bantoomi 2007 October 22, 20:26:22 PM
na hát ma sokat okosodtam a témában!:)

Köszi srácok a gyors válaszokat!

A probléma elméletileg megszünt a multiméter vásárlás irányába haladva...az első 5 méteren megszünt a világlás! :-X

Mindenesetre megnézetem az aksit, nehogy valahol meglepetés érjen, hogy nem megy az autó sehova!:)
: Re: ABS visszajelző lámpa
: viktorwrz 2007 October 22, 21:08:53 PM

most olvasgattam a leírást, és abban azt írja, ha az akkumulátor 10,5 Volt feszültség alá esik akkor is ez a lámpa világít. Ma azt produkálta, hogy alig akarta felvenni az alapfordulatot az indítózás után, és néha picit így rázni szokott, mintha kihagyna picit a gyújtás...
Lehet ez akksi gond?
Most lehet, hülyeséget mondok, de a motor és a fék működésének elvéből kindulva, lehet, hogy a "rázós" gondod a megoldás kulcsa.
Tehát feltételezésem szerint a gyújtásod hagy ki (ez szinte biztos, csak akkor szokott így rázni) ezért nincs megfelelő vákumos fékrásegítés, és emiatt ég az ABS visszajelződ.
Ergo, a gyújtás környékén kell a hibát keresni...gyertyákat pucold meg - esetleg cseréld ki, kábeleket ellenőrizd.
Ha megszűnik a rázás (a motor járása egyenletes) és a visszajelző nem alszik el, akkor kell utánanézni, hogy a visszajelzők megfelelően működnek-e.

Lehet ez akksi gond?
Nem, nem lehet. Mivel a trafó nagyfeszültségen működik (kis feszültségből csinál nagyot :D)
A megfelelő szikra előállításához elég kell legyen akár 1-2volt (!!!) is. Így lemerült akkuval is kell járjon a motor.
Pl. este, ha elszáll a töltésed valamiért és leakar fulladni, elég csak lekapcsolni a villanyt és nyomni egy kövér gázt ;)....tapasztalat 8)
: Re: ABS visszajelző lámpa
: bantoomi 2007 October 22, 22:07:51 PM
A gyerták nemrég lettek cserélve, így gondolom ez nem lehet problémás. De a gyújtáskábelekre már én is gyanakodtam. Hogy tudom azt kimérni, hogy meg van-e törve, repedve? Gondoltam, hogy akkor beszereznék egy ilyen multimétert...csak hát nem tudom, hogy hogy kell használni ??? ;D
A lámpa közben elaludt egyébként, de a rázást még mindig érzem. megpróbálom simán csak a kábeleket megfujkálni, hátha ott a hiba.
: Re: ABS visszajelző lámpa
: Robi 2007 October 23, 00:22:26 AM
Lehet, hogy meg lesz törve az egyik kábeled. Vagy nézesd meg a gyertyáidat! Nekem mikor kiszedték a régieket azt mondták: Hihetetlen, hogy ezzel még beindult az autó! Akkora volt köztük a rés. Sokszor Én is éreztem rángást, de miután a gyertyakábeleim ki lettek cserélve (igaz sport gyujtókábelekre), azóta nem érzem. :) És még erősödött is a gépsas! :)
A másik, meg ha sokszor lemerül az akksid (ezt jelzik az ABS, ASR lámpák is) valószínű régi. Cseréld ki. Télen nem fogsz tudni elindulni vele. Lehet, hogy most megszűnt, de adott Neked egy jelet (esélyt), hogy tél előtt cseréld ki. :)
: Re: ABS visszajelző lámpa
: viktorwrz 2007 October 23, 09:16:14 AM
A biztonság kedvéért én azért megnézném a gyertyákat is. Tavaly nekemis gyertyacsere után 2 héttel jelentkezett hasonló probléma...akkor a gyertyák voltak xarok (a vadi új NGK).
Egyébként milyen gyertya van benne? Többektől hallottam+ saját tapasztalat - hogy a fordba vmiért csak a gyári ford (motocraft) gyertya a jó. A tavalyi gyertyacsere óta megszűntek a hidegindításkor jelentkező gyújtáskihagyások, még télen - nagy hidegben - sem volt vele gond....
: Re: ABS visszajelző lámpa
: sUdYe 2007 October 23, 10:13:37 AM
A biztonság kedvéért én azért megnézném a gyertyákat is. Tavaly nekemis gyertyacsere után 2 héttel jelentkezett hasonló probléma...akkor a gyertyák voltak xarok (a vadi új NGK).
Egyébként milyen gyertya van benne? Többektől hallottam+ saját tapasztalat - hogy a fordba vmiért csak a gyári ford (motocraft) gyertya a jó. A tavalyi gyertyacsere óta megszűntek a hidegindításkor jelentkező gyújtáskihagyások, még télen - nagy hidegben - sem volt vele gond....
Fordba csak is motocraft gyertyát szabad tenni ez így van. azzal megy jól azzal nem szokott baja lenni. egyszer raktunk bele BOSCH gyertyákat, és 2 nap után meghaltak, zsír újak!!!!
: Re: ABS visszajelző lámpa
: lacccus 2007 October 23, 16:46:40 PM
Az NGK gyertya a régi escortunkban sem vált be,3 hét után mi is kicseréltük.
Szerelőktől már sokszor hallottam,hogy mióta a Bosch gyertyát a törökök gyártják,elég rosszak.
Valószínű az NGK is valami ilyesminek esett áldozatául,mert mostanában sokan panaszkodnak rá.A fater Suzukijába ilyet tettem két éve,és kb egy hónap után jobbnak láttuk kicserélni,egyenetlen alapjárat miatt.
Azóta Champion van benne,hibátlan vele!
: Re: ABS visszajelző lámpa
: btomi83 2008 March 24, 16:02:24 PM
Sziasztok!

Egy 1996-os MK4-es Fiestában minden előjel nélkül menet közben kigyullad (már 4.-szer) az ABS és ASR lámpa, és egészen addig világít amíg le nem állítom a motort, és kis "pihenő" után újra el nem indulok vele, ekkor első 20 m-nél "kerreg" egyet a pedál és kialszik mindkét lámpa.
Szerintetek mi okozhatja a hibát?

Nemrég volt kuplungcserén, és szerelés közben a bal első jeladót elbarmolták a szervízben, az cserélve lett (előtte csak nagyon ritkán gyulladtak ki a lámpák menet közben pár másodpercre), mielőtt visszavinném a szerelőkhöz kíváncsi lennék, hogy másnál is előfordult-e ez a hiba?
: Re: ABS visszajelző lámpa
: bantoomi 2008 March 25, 08:55:55 AM
szia!

nekem pontosan ugyanezek voltak a tünetek, de nem jöttem rá igazán, hogy mi okozhatja. Én kontakt hibára gyanakszom, mert egyszer akkor is felgyulladt mikor tolatva belementem egy nagyobb gödörbe. Mostanában már nem csinálja...de nem nyúltam hozzá, hogy elmúlasszam :)
: Re: ABS visszajelző lámpa
: btomi83 2008 March 25, 13:13:01 PM
Ma megnézte a szerelő, minden csatlakozó a helyén van, külső sérülés nincs egyik jeladón sem. Állitólag az első kerekeken lévő jeladók hajlamosabbak megszakadni, mert kormányzás miatt a vezeték folyamatosan mozog.
Ahogy ezt elmondta, rádugta a diagnosztikai számítógépes rendszerre az autót, és kiolvasta, hogy a bal hátsó jeladó lehet a hunyó (pedig azokkal nem szokott gond lenni)

Mondta azt is, hogy mivel a jeladó tulajdonképpen egy elektromágnes, ezért idővel magához vonzza a fémreszelékeket, ezért néha érdemes letisztítani, mert a sok fémreszelék miatt tévesen működhet.

Probléma megoldva: minden csatlakozót széthúztam, kis kontaktspray, kattanásig visszadugtam, és láss csodát megjavult. :D
: Re: ABS visszajelző lámpa
: DVZs 2009 April 17, 14:37:21 PM
2009-es fórumtakarítás alkalmából a témát lezárom és a topiktemetőbe kerül.

Moderátor: DVZs