Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : adam794 2011 February 28, 12:42:52 PM
-
Hűtőrendszer szivárog Fiesta mk6 1.3 benzin!
Olvastam a hibát több helyen, hogy lehetnek repedt, kidörzsölődött csövek, illetve a termosztátház tömítés is megadhatja magát (típushibának mondják), de senki nem ír pontos választ, hogy melyik az a cső (esetleg ábra) és melyik típus csak általánosságok pl.: (nehéz megtalálni, rossz szerelni, egymásra fekszenek a csövek és csak menet közben szivárog, 1 hónapig kereste stb. Konkrétan megtudja valaki mondani, hogy ne az autópálya mellett keljen megtalálnom azt a csövet, mert csepeg az tuti (a váltó bordáiban áll a hűtőfolyadék). Gondolom mások is inkább megelőznék a bajt. Köszönöm Nektek!
-
Szia!!
Ha a válto bordái közöt áll a víz és 1,3B akkor a termosztát házad tőmítése rosszabik esetben a termosztát ház megrepedt.Képet majd probálok küldeni de ha szembe álsz a motoral akkor a jobb oldalon a hengerfejen fekete színben találod a házat a tűzfal felöl van 3csavar az tartja a termosztátot ,és a házat is 3 csavar fogja pár csövet bontanod kell ha magadnak csinálod.De én javalom a komplet cserét!!!Az a tuti!!!
Gyári új cikszáma:1149617 ára pedig 21145Ft Brutto
Remélem tudtam segíteni képet majd probálok küldeni
Üdv Ati
-
Az enyémen is gyanús, hogy fogy a hűtővíz (ugyanaz a motor).
Még nem álltam neki keresni, de úgy gondolom, hogy minél jobban meg kell melegíteni a motort, hogy megnőjön a nyomás a hűtőkörben, és akkor kell megnézni, hogy hol van nedvesség.
Pl. egy papírdarabbal körbe fogom tapogatni, hogy ne kelljen a forró csövekhez nyúlni.
Ha találok valamit írok. De ez nem ezen a héten lesz. ;)
-
Helló Gyikusz!
Kösz a segítséget. Szerintem először megpróbálom csak a tömítést az nem egy ökör ára, ha nem lesz jó akkor komplett csere. A fotóval ne törd magad képben vagyok mi merre.
Mégegyszer kösz!
Helló fiesta2002!
Én néztem hidegen-melegen, megvártam míg teljesen megfordul a vízkör stb., de nem nagyon láttam semmit. Fogdostam minden a blokk mögött, de így, hogy Gyikusz adott tippet, majd tükörrel ránézek, de szerintem az lesz a baja amit mondott.
Ja meg nézd meg a légszűrő ház melletti vastag vízcsövedet, mert az szokott még kidörzsölődni.
-
Ádám, kérlek ne válaszolj magadnak! Amennyiben már elküldted a hozzászólásodat, de eszedbe jutott még valami, használd a „Módosítás” gombot. Köszi.
-
Az enyémen is gyanús, hogy fogy a hűtővíz (ugyanaz a motor).
Még nem álltam neki keresni, de úgy gondolom, hogy minél jobban meg kell melegíteni a motort, hogy megnőjön a nyomás a hűtőkörben, és akkor kell megnézni, hogy hol van nedvesség.
Pl. egy papírdarabbal körbe fogom tapogatni, hogy ne kelljen a forró csövekhez nyúlni.
Ha találok valamit írok. De ez nem ezen a héten lesz. ;)
Ha találsz valamit szólj ;)
-
Ádám, kérlek ne válaszolj magadnak! Amennyiben már elküldted a hozzászólásodat, de eszedbe jutott még valami, használd a „Módosítás” gombot. Köszi.
Ok. Még új vagyok. Kösz! :)
-
Semmi gond, tessék elolvasni a Fórum Szabályzatot ;)
-
Ma benéztem a motortérbe.
A hűtővíz minimumon van.
A váltó bordáin látszik egy régi folyásnyom. De lehet, hogy hólé folyt be a szélvédő előtti rácsról.
Járattam a motort és tapogattam a csöveket, de seholl sem éreztem nedvességet.
Elég szorosan vannak a dolgok, nem nagyon lehet látni semmit. Az Aldiban vasárnaptól lesz egy egyszerű endoszkóp (http://www.aldi-hungary.hu/hu/html/offers/2867_23458.htm), lehet hogy veszek egyet, és tovább kutatok folyásnyomok után.
-
Ma benéztem a motortérbe.
A hűtővíz minimumon van.
A váltó bordáin látszik egy régi folyásnyom. De lehet, hogy hólé folyt be a szélvédő előtti rácsról.
Járattam a motort és tapogattam a csöveket, de seholl sem éreztem nedvességet.
Elég szorosan vannak a dolgok, nem nagyon lehet látni semmit. Az Aldiban vasárnaptól lesz egy egyszerű endoszkóp (http://www.aldi-hungary.hu/hu/html/offers/2867_23458.htm), lehet hogy veszek egyet, és tovább kutatok folyásnyomok után.
Én meguntam a kutakodást, ha jobb idő lesz lebontom a termosztát környékét. Kaptam tippet is úgyhogy, majd nekiesek, ha megcsináltam írok.
-
...Az Aldiban vasárnaptól lesz egy egyszerű endoszkóp (http://www.aldi-hungary.hu/hu/html/offers/2867_23458.htm)....
OFF a német Aldi-ba is most volt akiciós ;D ON
-
...gondolom ez kizárólag _szerelési_ célra van.... :laugh: :laugh: :laugh:
-
Ma benéztem a motortérbe.
A hűtővíz minimumon van.
A váltó bordáin látszik egy régi folyásnyom. De lehet, hogy hólé folyt be a szélvédő előtti rácsról.
Járattam a motort és tapogattam a csöveket, de sehol sem éreztem nedvességet.
Elég szorosan vannak a dolgok, nem nagyon lehet látni semmit. Az Aldiban vasárnaptól lesz egy egyszerű endoszkóp (http://www.aldi-hungary.hu/hu/html/offers/2867_23458.htm), lehet hogy veszek egyet, és tovább kutatok folyásnyomok után.
Update:
- körbenéztem a gépet tükörrel meg fényképezőgéppel
- a váltó bordáin a folyásnyom az ablakmosó fúvókától jön. Nem biztos, hogy a vezeték tömítetlen. Inkább a fúvóka és a lemez találkozásánál folyik be mindenféle (ablakmosófolyadék, eső-, kocsimosó-) víz :o
- a vízpumpa alatti műanyag lemezen látszott egy-egy csöpp valami
- a vízpumpa közelében nedves folt, de közelebbről megnézve az olajnívópálca aljánál szivárog az olaj. Egyenlőre úgy tekintem, mint a korróziógátlás speciális módját. ;)
- vízpumpa alja száraz
- a hűtővízfogyasztás megnőtt kb. 0,5l/500 km-re
- egyhelyben járattam a motor, hogy felmelegedjen és egyszercsak elkezdett csöpögni.
- a kiegyenlítőtartályon a min feliratnál elöregedett az anyag és a finom repedéseken a nyomás hatásásra gyöngyözött kifele a víz
- kiegyenlítőtartaly 3750-ért, csere sk és azóta nem fogy a hűtőfoly. :)
-
Update:
- körbenéztem a gépet tükörrel meg fényképezőgéppel
- a váltó bordáin a folyásnyom az ablakmosó fúvókától jön. Nem biztos, hogy a vezeték tömítetlen. Inkább a fúvóka és a lemez találkozásánál folyik be mindenféle (ablakmosófolyadék, eső-, kocsimosó-) víz :o
- a vízpumpa alatti műanyag lemezen látszott egy-egy csöpp valami
- a vízpumpa közelében nedves folt, de közelebbről megnézve az olajnívópálca aljánál szivárog az olaj. Egyenlőre úgy tekintem, mint a korróziógátlás speciális módját. ;)
- vízpumpa alja száraz
- a hűtővízfogyasztás megnőtt kb. 0,5l/500 km-re
- egyhelyben járattam a motor, hogy felmelegedjen és egyszercsak elkezdett csöpögni.
- a kiegyenlítőtartályon a min feliratnál elöregedett az anyag és a finom repedéseken a nyomás hatásásra gyöngyözött kifele a víz
- kiegyenlítőtartaly 3750-ért, csere sk és azóta nem fogy a hűtőfoly. :)
Nekem biztos, hogy hűtővíz mert a színéből látszik. A tartály az nekem is meg van keseredve, de még nem enged, majd olajcserénél azt is lecserélem az a biztos. Ahogy néztem nekem a termosztátház tömítésem enged, de a vízfogyásom az jelentéktelen kb. 10000 alatt vagy 2dl, ezért még eret nem fogok vágni, majd nyáron megcsinálgatom. Kösz a válaszodat, hasznos volt.
-
Sziasztok!
2003-as 1.3-as 69 LE A9JA.
Forralja a vizet és a klíma se hűt semmit.
2 hónapja volt töltve a klímarendszer.
Termosztát lehet a baj ? Ha igen, akkor hol van benne Cheesy ?
Köszönöm.
-
Sziasztok!
2003-as 1.3-as 69 LE A9JA.
Forralja a vizet és a klíma se hűt semmit.
2 hónapja volt töltve a klímarendszer.
Termosztát lehet a baj ? Ha igen, akkor hol van benne Cheesy ?
Köszönöm.
Elfelejtettem, hogy melegen kicsit nehezen indul.
-
Hello mindenki valaki cserélt már termosztát tömitést?? mire kell figyelni és mi a vég öszeg
Ja és honan tudom hogy a házat is kell e cserélni ????
-
Helló!
Én ebbe még nem cseréltem de itt egy leírás, nekem kuplungcserénél nagy segítség volt (fent van ez egy másik topikba is de 30 perc mire lejön).
A tömítés ára bárdiba 413 Ft :)
http://petike.eu/files/
-
Sziasztok
Nekem is 1.3 B Fiestám van, egyik ismerősömnek pedig Fusion. Mindkettőbe szét ment a hűtővíz tartály (remélem erre gondoltam), Ford szalon szerint típus hiba, rossz minőségű anyagból van. Nem látni semmit a tartályon, csak sok pici apró karcszerű repedést,de ha kicsit tágul,akkor ott simán csepeg a víz. Viszont ebből csak újat érdemes venni és szerintem próbáljátok meg külföldi oldalról beszerezni, mert nálunk nagyon drága. Cseréje egy 20 perces művelet, egy kombinált fogóval elvégezhető otthon.
Remélem tudtam segíteni.
-
Nekem biztos hogy a termosztát háznál van a hiba csak nem látom hogy repedt is vagy csak a tömités de várok hogy legyen "kedvem" és szétboritom
-
Sziasztok
Nekem is 1.3 B Fiestám van, egyik ismerősömnek pedig Fusion. Mindkettőbe szét ment a hűtővíz tartály (remélem erre gondoltam), Ford szalon szerint típus hiba, rossz minőségű anyagból van. Nem látni semmit a tartályon, csak sok pici apró karcszerű repedést,de ha kicsit tágul,akkor ott simán csepeg a víz. Viszont ebből csak újat érdemes venni és szerintem próbáljátok meg külföldi oldalról beszerezni, mert nálunk nagyon drága. Cseréje egy 20 perces művelet, egy kombinált fogóval elvégezhető otthon.
Remélem tudtam segíteni.
Megerősítem. :)
Nekem is volt ilyen a kilencedik évben.
kb. 4000 volt a gyári.
-
Sziasztok!
Lassan két éve, hogy egy kis MK6-os 1,4 Duratec Fifit hajtok, de eddig csak olvasgattalak titeket.
Most viszont hirtelen több olyan gond is adódott, ami miatt a véleményeteket kérném.
Mivel hűtővíz topicban vagyunk, ezért egy aktuális:
fogy a hűtővíz. Igen, tudom, ez így nem túl informatív.
A helyzet az, hogy közvetlen tartályfeltöltés után is szinte pillanatok alatt "eltűnik" a teljes folyadék, a tartály alsó részében marad csak alig egy pici. ( ismerős véleménye, hogy lehet, hogy ennyire van szüksége a motornak, és azt fel is veszi, de én ezt nehezen akarom elhinni... )
A másik tünet, ami talán ehhez kapcsolódik, hogy az utastérben ülve is néha "szörcsögő" hangot hallok 1-1 indulás alkalmával, mintha a folyadékcirkulálást hallanám, ami levegőt kap.. Másképp nem nagyon tudom leírni, de bízom benne, hogy értitek, vagy volt már valakinek hasonló.
Próbálkoztam azzal is, hogy figyelem a motortér alatt "a foltot", de nem láttam. Néztem már a motorteret is többször, de felülről, amennyit bele lehet látni, ott nem láttam semmi folyásnak vagy csöpögésnek nyomát.. Tapogattam a csöveket, tartályt, ahol csak hozzáfértem, de az sem vezetett eredményre.
Olajszint normál, nem fogy az olaj a vízzel együtt, úgyhogy legjobb reményeim szerint nem hengerfej lesz..
Van esetleg valami tippetek, javaslatotok?
Van szerelő ismerősöm, de jó lenne úgy odavinni, hogy ne csak találgassunk, hanem már célzott legyen a javítás. Vagy ha olyan, akkor igazából mi is megcsináljuk, csak "csak úgy, saját kútfőből" nem szívesen állok neki szétbontani az elejét.. Vagy nem lesz más választás?
Köszi előre is!! :notworthy:
Nyusz
-
Lábtérnél nem vizes a szőnyeg egyik oldalon sem ilyenkor? Lehet a fűtőradiátornál van a szörcsögésed is.
-
Nem, néztem már azt is. :(
Szörcsögést inkább a vezető magasságában hallom.
Ma délután még megnézem meleg motornál is a tartályt, csöveket, hátha találok valami nyomot. Most az első utam megint a kútra fog vezetni, mert ma reggel már megint felment a vízhőfokom. még normál tartományban, de már magasabb, mint szokott..
Ja igen! És az még hozzátartozik a történethez, hogy a legutóbbi töltés alkalmával délután, munka végeztével leraktam a kocsit a helyére, feltöltöttem és elmentem a dolgomra. Másnap reggel indultam munkába, kocsiba be, indít, és kiálltam a kapun, akkor csekkoltam a szintet, és akkor már ismét alig volt benne... Szóval ebből én laikusként arra következtetek, hogy nem a motor zabálja el...
-
Szia,
Nekem is ugyan ilyen problémám volt 100km alatt lement a vizem a minimumra és hallottam ugyanazt a szörcsögő hangot. Átnézte a szerelő de semmit nem talált, úgyhogy beleöntöttünk egy flakon hűtőfolyadék tömítőt. 2 hétig teljesen jó volt semmi víz nem ment el, de utána megint észrevettem hogy fogy. Akkor elvittem egy szervízbe ami csak fordokkal foglalkozik akik mindent átnéztek kivűl-belül, terhelték, de sehol nem szivárgott semmi. Azt mondták, hogy a tömítő anyag valószínű megint eltömítette a szivárgás helyét. Ha meglesz a folyás helye majd írd meg légyszives mert akkor átnézetem mégegyszer. Köszi
-
Én is szeretném cserélni a hűtővizet az autóban.. olvasgattam de sokaknak folyik olyan jó tudják megoldani.. akkor én nem fogom cseréltetni,,inkább nem nyúlunk hozzá... pedig az idén lesz 8éves az autó..és még nem volt... szóval inkább kihagyom minthogy valahol el szivárogjon belőle a víz...ilyen ügyes szerelők vannak:(
-
Előírás szerint amúgy is csak 10 évente kell, de viszonylag kockázatmentesen le lehet cserélni. Attól nem lesz baja.
-
Valamelyik csőnél,vagy tömítésnél ereszthet,rosszabb esetben a hengerfej,vagy csak a tőmítés miatt blokkba folyik.
Meg kell figyelni az olajat,milyen,vagy tölteni kell és figyelni az autó alatt,vagy a fűtőradiátornál.
-
termosztát ház csere a megoldás.műanyag és idővel "elfárad".új ház+tömítés és már kész is.
ez a termosztátház elöregedés is olyan típushiba féleség.
-
Nekem a kiegyenlítőtartály elöregedett (kb 8 éves) műanyagján voltak hajszálrepedések.
Eleinte csak akkor csökkent a vízszint, ha forráspont közelébe melegedett a hűtővíz.
A folyásnyom látszott a motor jobb oldalán, de a földre nem csöpögött le.
-
Sziasztok!
Köszönöm a sok tippet, segítséget. Nagyon úgy néz ki, hogy megtaláltam.
Szóval egy laza 30km után beálltam az udvarba, leállítottam, motorháztető nyit, és elkezdtem nézelődni, mindenfelé..
Ez nem vezetett eredményre, úgyhogy fogtam magam, és szépen a tartálytól indulva elkezdtem követni a csövet. Nem vagyok szaki, sőt.. úgyhogy csak én kis laikusként tudom leírni, de aki már látott ilyet, vagy többet konyít hozzá, mint én, az biztos érteni fogja. Szóval kijön a víz a tartályból, előre a venti elé egy vastagabb csövön. betorkollik egy másik csőbe, ami kettéágazik. Egyik ág elkerüli a motort és megy közvetlen az utastér felé motor mellett jobb oldalon, másik pedig kis kanyarral befut a motorhoz. Na ott a hiba. Az alatt a vastagabb cső alatt megy pont egy sokkal vékonyabb, bordázott csövecske, vagy vezeték, nem is tudom, és azon találtam meg a folyadék nyomát, nem is keveset, pont a vastag cső bilincse alatt. Annyira lent van, és sűrűn, hogy esélyem nem volt benyúlni, hogy csekkoljam, tényleg hűtőfolyadék-e, de kinézetéből gondolva annak tűnt, mert nem koszos, nem olajos volt,hanem tényleg olyan majdnem áttetsző-jellegű.
Most, hogy ez már megvan, ez öröm az ürömben. Éppen most néztem körül csövek terén. Bárdiban jó lenne, de képtelen vagyok megtalálni ebben a fantasztikus webshopban. Viszont a Cromaxnál megtaláltam. Épp csak azt kéne már tudnom, hogy az alsó, vagy felső vízcső. :) De ezt úgyis meg tudják mondani nekem - remélem -
Ha megvan a cső, irány a szerelő..
Mit gondoltok, ilyesmi miatt lehet bukta vizsgán? jövő hónap elején kéne vinnem vizsgáztatni..
Remélem, az infó segítség volt! Ha még van vmi fejlemény, úgyis írok. :)
Nyusz
-
Vizsgán tuti nem lesz gondod.
-
Kérdés: 1.4 benzin MK7-nél ami szemből nézve bal alul a generátor mögött van vízcső csatlakozás annak mi a becsületes neve? Egy gyufásdoboz nagyságú műanyag fedél és 2 cső megy rá egy Y csatlakozóval. A fedél alól csücsörög a vizem. Abszolút 0 a folyás , mert mire leért a blokk aljára meg is száradt, de most olajcserekor észrevettem.
-
termosztátház tömítés csere.az előbb elírtam.1.3 é műanyag a tiéd fém.
-
Sziasztok!
A héten oldódott meg véglegesen az elfolyás problémája. Az, hogy nyár elején meghúztuk a csavarokat, csak ideig-óráig segített. A végleges megoldást a termosztát-ház cseréje hozta meg, mert el volt repedve.
Azóta minden hibátlan. :)
Üdv; Nyusz
-
Sziasztok,
Nekem olyan problémám van hogy koszos, rozsdás színű a hűtőfolyadék és mivel tudnám ezt kimosni. Olvastam h egy kis ecetet beleönteni és úgy járatni és utána kimosni és ezt többször ismételni. Remélem tudtok segíteni :D
-
Sziasztok,
Nekem olyan problémám van hogy koszos, rozsdás színű a hűtőfolyadék és mivel tudnám ezt kimosni. Olvastam h egy kis ecetet beleönteni és úgy járatni és utána kimosni és ezt többször ismételni. Remélem tudtok segíteni :D
Az enyem is rozsdaszinu, pedig 2 eve cserelltettem es mindig gyari volt benne.
Szerintem az eredeti bibor szin ilyenre valtozik a motorban.
Ecetet nem tenne'k bele. A fagyallo osszetetele nagyon pontosan ki van dolgozva, hogy az aluminium hengerfej es a vas motortest ne korrodealodjon.
10 evenkent cserelni kell. A cserekor csapvizzel ki lehet obliteni a rendszert, az nem art. (A higitashoz is lehet csapvizet hasznalni a gyari eloiras szerint.)
-
Az enyem is rozsdaszinu, pedig 2 eve cserelltettem es mindig gyari volt benne.
Szerintem az eredeti bibor szin ilyenre valtozik a motorban.
Ecetet nem tenne'k bele. A fagyallo osszetetele nagyon pontosan ki van dolgozva, hogy az aluminium hengerfej es a vas motortest ne korrodealodjon.
10 evenkent cserelni kell. A cserekor csapvizzel ki lehet obliteni a rendszert, az nem art. (A higitashoz is lehet csapvizet hasznalni a gyari eloiras szerint.)
Múltkor cseréltem benne a kiegyenlítő tartályt mert nekem is eresztett, a bordáról leszedtem a csövet és ott eresztettem le a vizet és ott a csőben láttam hogy le van rakódva bele ez a rozsdás színű cumó, azt kiszedtem és jól átmostam az egészet, de 2-3 nap használat után már ugyanolyan rozsdás színű volt a víz. Zavar hogy olyan a víz de nem tudom h mit csináljak vele.
-
Ahhoz hogy tiszta legyen a fagyálló az egész rendszert át kell mosni.
-
Sziasztok!
Fiesta 2004-es 1.3-as benzines
Felfort a hűtővíz.
Szerelő hőgombát cserélt ,szerinte az volt a gond.
100-120 km megtétele után megint felfort.
Tanácstalan vagyok ,szerelő is csak ......
A hűtőre menő felső vastag vízcső forró ugyannakkor az alsó tök hideg.-ez mennyire normális?
Ventillátor bekapcsol ,megy is rendes fordulaton .
Motort leállitva kiegyenlítő sapkát levéve szörtyög ,a vékony kiegyenlitőre jövő csőből viz-levegő felváltva.
Vizhőfok a sáv közepéig szokott felmenni régebben ott megállt ,most közép és a normál sáv maximuma között ingázik,épp hogy nem forr.
Motorolaj betöltő tiszta nincs viznyom,víz nem folyik sehol eddig sem kellett utántölteni,javitásnál fagyálló cserélve lett.
-
Sziasztok!
Fiesta 2004-es 1.3-as benzines
Felfort a hűtővíz.
Szerelő hőgombát cserélt ,szerinte az volt a gond.
100-120 km megtétele után megint felfort.
Tanácstalan vagyok ,szerelő is csak ......
A hűtőre menő felső vastag vízcső forró ugyannakkor az alsó tök hideg.-ez mennyire normális?
Ventillátor bekapcsol ,megy is rendes fordulaton .
Motort leállitva kiegyenlítő sapkát levéve szörtyög ,a vékony kiegyenlitőre jövő csőből viz-levegő felváltva.
Vizhőfok a sáv közepéig szokott felmenni régebben ott megállt ,most közép és a normál sáv maximuma között ingázik,épp hogy nem forr.
Motorolaj betöltő tiszta nincs viznyom,víz nem folyik sehol eddig sem kellett utántölteni,javitásnál fagyálló cserélve lett.
Termosztát, esetleg lehet még dugulás is a rendszerben.
-
Termosztát, esetleg lehet még dugulás is a rendszerben.
Én is a termosztátra szavazok.
Esetleg levegö van a rendszerben.
A hutö tetején van a levegözteto csavar, de nagyobb fordulaton magától is kimegy a levegö.
-
Én is a termosztátra szavazok.
Esetleg levegö van a rendszerben.
A hutö tetején van a levegözteto csavar, de nagyobb fordulaton magától is kimegy a levegö.
És így nem is járnék vele, max a szerelőig! Még megfőzheti motort.
-
Sziasztok!
Új tag vagyok és a véleményeteket szeretném kérni a következő alapján. Próbálok egy részletes leírást adni nektek.
Jelenleg van egy 2002-es kiadású 1.4 16V (angol) Ford Fiestám. Észrevettem, hogy elkezdte melegíteni a vizet. Egyelőre nem forralásról van szó szerintem. A műszerfalon a vízhőfok jelző digitális. Üzemi hőfokon egy kis nyíl mutat a normál helyzetre. Példaként adott egy 8%os lejtő kb 1km hosszan 60km/h haladva a tetejénél a hőfokmutató felugrik egy nyilat, ott marad egy 10mp-ig és visszaáll a helyére. Ezt még én úgymond laikus ként is normálisnak találom. Egy másik eset: Letérve egy 10km-es autópálya szakaszról hirtelen dugó fogad. Megállok, hallom a ventilátor rögtön bekapcsol, felszökken, a kis nyíl majd vissza ugrik a helyére és gyengén szállingózó gőzt látok a kiegyenlítő tartály felőli oldalon kijönni a motorháztető alól.(A gőzt már máskor is láttam nem csak autópálya használat után) Hirtelen reakcióm ként bekapcsoltam a fűtést a legmelegebb illetve legmagasabb fokozaton tartva végig a félórás dugulás végéig. Normál haladásnál semmi ilyen problémát nem észlelek, a mutató végig a helyén van ahol eddig is volt. Egy másik példa. Hidegindítás, majd 20km megtétele normál körülmények között, semmi erőltetés, domb vagy bármi egyéb tényező. Leparkolok, leállítom az autót a hűtőventilátor rögtön bekapcsol. Mostanában ezt csinálja, előtte nem volt ilyen. A vízszint normális, szerelő szivárgást nem látott illetve véleménye szerint normálisan reagál az autó, talán valami érzékelő... Termosztát kinyit véleményem szerint hisz a ventilátor bekapcsol.
Eddigi tanácsok: koszos a hűtő, vízpumpa lehet már gyenge és cserés lenne, termosztát + ház csere. Hengerfej?Nem gőzöl a kipufogón, nem habos az olaj...
Mit gondoltok mi lehet a probléma?
-
Termosztát, vízpumpa, hőgomba?
-
Azért az egy érdekes dolog, hogy gőzt látsz kijönni a motortérből...
Az autó leállítása után beinduló ventilátor még normális jelenség is lehetne, hisz a motor még jócskán meleg és a menetszél sem hűti.
A termosztát akadozó nyitása-zárása is szóba jöhet.
A hengerfej tömítés probléma sem olyan egyértelmű, hogy habzik az olaj, meg fehér füst jön a kipufogóból. Az mennyiség kérdése. Ha a kiegyenlítőtartályban zavaros a folyadék és járó motornál buborékok jönnek fel benne, az pl lehet egy hengerfej tömítés probléma. A kompresszió olyankor "beledolgozik" a hűtővízbe...
Az a gőz... Engem az izgatna. Meg kellene tudni, hogy mitől van. Csak ráfolyik a hűtővíz valahol a motorra, vagy a kiegyenlítő tartály kupakján keresztül jön. Annak ugyanis csak egy adott nyomás felett kellene kinyitnia, mert a hűtőrendszer egy zárt rendszer. A hűtőrendszer működésébe bele van kalkulálva egy bizonyos túlnyomás, ami a hűtőfolyadék hőmérsékletét megemeli, növelve ezáltal a hűtőn keresztül leadott hőmennyiséget, illetve késlelteti a hűtőfolyadékban való gőzképződést. Ha nem zár a kupak, vagy korábban kinyit, borul az egész folyamat. Ha a kupak jó és mégiscsak azon keresztül jön a gőz, akkor pedig mindenképpen egy túlmelegedés a gond, ami aztán termosztát, vízpumpa, koszos hűtőrendszer, szóval bármi... és ez esetben a belső hőmérő "mutatványa" sem mérvadó, mert annak az érzékelője is lehet hibás.
-
.... gyengén szállingózó gőzt látok a kiegyenlítő tartály felőli oldalon kijönni a motorháztető alól....
Nekem a kiegyenlitö tartályon 8 év után finom hajszálrepedések kelteztek. Csak akkor eresztette a vizet, amikor terhelés miatt kicsit megnött a nyomás.
-
Köszi a válaszokat! ;)
Először én is a kupakra gondoltam hátha azzal van a gond. Vettem egy új kupakot de ugyanúgy látni a gőzt.Nem úgy kell elképzelni, hogy erősen jön, tényleg csak így nagyon gyengén. Még annyi, hogy amikor nyomkodtam a csöveket a kupaknál sziszegett kicsit még akkor is amikor próbáltam jó erősen meghúzni. Gondoltam ez is lehet a melegedés oka, hogy nincs meg így a nyomás?! Amikor a szerelőt kérdeztem, azt mondta normális. Ezzel nem nyugtatott meg mert szerintem meg nem az....
-
Sziasztok!
Eltelt egy kis idő és eszembe jutott megosztom veletek a fent említett hibák megoldását. Elvittem más szerelőhöz az autót mert nem hagyott nyugodni a dolog. A fő probléma a vízpumpa nem megfelelő működése azaz magas fordulaton ment csak-csak, de alacsonyon nem akart. Emiatt alakult ki a melegedés ami idővel a termosztátot is kinyírta. Ráadásul a kiegyenlítő tartály is öreg volt, (láttam többeknél probléma az elöregedése) hajszál repedezett, valamit a kupaknál, a menetnél is megrepedt ahol a gőz jött kifelé. Tehát kapott új vízpumpát, termosztátot és kiegyenlítő tartályt meg új szelepfedél tömítést mert volt egy kis olaj az 1es 2es hengernél.
Happy days! ;) :laugh: :ford: