Ford Fiesta Klub Fóruma
Kuka => Topiktemető => MK3-MK4-MK5 => : djbotos 2007 December 04, 19:12:37 PM
-
hello azt szeretném megkérdezni a tulajdonosától hogy mien megas hengerből csinálta(tta) és mekkora átmérőjű csövet rakott bele
[a csatolmány törölve]
-
Szia!
Ha a direktszűrő miatt kérdezed, akkor nem javaslom az ilyen formályát...
Miért? Azért, mert az lenne a lényeg, hogy minnél könnyebben jusson a motor levegőhoz... eddig nincs baj, de mivel a motor mellől csak meleg levegőt tud szivni ami köztudottan oxigénhiányosabb mint a hideglevegő, igy nem hogy jobban fog menni de rontani fog a hatásfokán... ha mindenáron direktszűrőn gondolkozol akkor érdemes leválasztani valami lemezzel, a motor mellett és közvetlen kis nyilást csinálni hogy ugy kapja a direktszűrő a levegőt, mert akkor müködni fog rendesen, igy viszont csökken a teljesitmény, rosszabb esetben dadogni fog a motor...
igaz lesz egy durva szvó hangja mikor mész, de ezért nem éri meg, csak ha rendesen megcsinálod....
kb ennyi...
Üdv
KeFear
-
KeFearnek teljesen igaza van. Ha nincs hely, ahol hideg levegő érheti a szűrőt, létezik olyan megoldás is (olyan szűrő), hogy egy hőtől elszigetelt házban van benne (én karbonból láttam), és egy csövön keresztül kapja a hideg levegőt (hozzá van vezetve a levegő), valahonnan előről lentről. Amit igencsak simogat a menetszél. Annyi hátránya van, hogy elég gyakran képes kavicsokkal telelenni. Bár ha teszel elé egy díszrácsot, picit, akkor már meg van oldva.
Üdv!
Ps.: Ha vmi zavaros, szólj, mert este írtam félálomban... :)
-
ezt én értem meg tudom is én tök másféle képpen akarom csinálni mert én alapból a másik oldalra vinném meg le az ablak mosó tartályhoz szinte a váltó mellé csak azt nem tom h mekkora átmérőjű csövet rakjak bele. ebben kellene a segítség + még annyi h nekem escortba kell amibe ugyanien moc van
-
Hi!
ok, gondolom az escort-nak nagyobb a motortere igy a hely is több... ha tudod akkor azért válaszd le a motorról minnél jobban... kb 5 cm átmérőjű szokott lenni az a cső... igaz nem ilyen egyszerű a dolog, mert bára gyári légszűrőház olyan amilyen és csunya stb az ki van számítva hogy milyen úton és hogyan jut el a levegő a motorhoz! Tehát nem mindegy a cső milyensége, belső minősége, polirozott stb... mert lehet hogy nem áramlik olyan könnyen a levegő az "uj" rendszeredben és akkor megint csak többet árt mint használ... ha olcsó dolgot akarsz kipróbálni akkor vegyél papír sport légszűrőt, ami a gyári szűrő helyére kell rakni, csak könnyebben megy át a levegő és próbáld ki azt... mondom ezt a fentiek fényében... nem akarom a kedved szegni, csak én már faragtam rá az elöző kocsimban erre, mert feleslegesen dobtam ki kb 30 penzt, az pedig akkor 1 gumim ára volt... ;D
Üdv
KeFear
-
hát ezt a képet találtam amiko váltót cseréltünk azé van ott a deszka de a motor tér láccik nah mondjuk akár lehet h a rásegítő mellé rakom mert ott is elég messze ven a motortól a cső nah hát mi arra gondoltunk h 2db 30-as cső menne bele abba a kupakba és ez az injektor mellett rögtön bele menne a 70 csőbe ami már egyenesen menne a szűrőre
ui. azt akarom h ez a nagy ormótlan szűrő eltunjön mert akko rakhatnám a szűrő csövére is a dirktet 1 pajzsal és akkor ott lenne a hűtőnél ahol kapna sok levegőt de az nekem nem teccik :S
[a csatolmány törölve]
-
Nah, igy gondoltad?
a piros a légszűrő és a zöld hogy hol kellene leválasztani...
bocs a ronda rajzért 2 mp-es photoshopolás eredménye... :D
[a csatolmány törölve]
-
pontosan így vagy ha 2x 30 csövet rakunk bele akkor így: és a 70 az ugyanígy menne le
[a csatolmány törölve]
-
ha igy leválasztod akkor ok, de a levegő utját akkor is meg kell oldani valahogy... ilyenkor szokták, hogy a sárvédőre oldalra tesznek a T3-as vagy mi a neve légbeömlőt, vagy a motorháztetőt alakítják át és oda raknak a levegőnek bejutási lehetőséget...
Üdv KeFear
-
értem de sztem így elég lesz a 2db 30cső az már elég levegőt tud szállítani. jah és köszöntem a segítséget
-
Őszintén nem tudom, innen már tényleg próba cseresznye! :D
remélem tudtam valamennyit segiteni!
-
egyszerübb és csak lejjeb kell vinni mint a képen!
jobb elsö lámpa alá!
nem kap meleget!
[a csatolmány törölve]
-
hát nem tudom, mert a leömlők felett van és a meleg levegő ügye felfele száll.... :(
-
csak nekem ez a megoldás nem teccik mert én pár dolgot akarok nikkeleztetni pl a szelepfedelet és elteker belőle 1 csomót biztos jobb meg könnyebb megoldás de sztem ennek is jónak kell lennie
-
én hagynám a 2db 30-as csöves megoldást,inkább egy darab 70-essel próbálnám megoldani
az előző autómnál(fiat bravo)én a lámpa mögé raktam közvetlenül,ott van a leghidegebb,és megy be annyi levegő hogy elég legyen neki a fiestámnál könnyű dolgom volt,mert az injektor és a gyári légbeömlő között 25cm van,na én úgy tettem be,egy 68-as csővel,hogy a szűrő a gyári légbeömlő előtt van közvetlenül ;)
a lényeg hogy a lehető leghűvösebbb levegőt kapja,de a téli már túl hideg neki,ilyenkor a gyári szűrőt teszem vissza.azért is,mert így hamarabb van fűtés.
-
igenám csak a 70es cső nem fér bele:S
-
egyszerübb és csak lejjeb kell vinni mint a képen!
jobb elsö lámpa alá!
nem kap meleget!
Sztem ez tutira nem jó megoldás, hisz nem változik a keresztmetszet illetve a levegő áramlása is marad a gyári ami mint tudjuk nem a legjobb...
-
Hy! Ha már a direktszűrő a téma, akor lenne egy kérdésem róla.
1.1i motorba van értelme ilyet tenni, vagy a kis lökettérfogat miatt semmi értelme, még a szívóhang miatt se áldozzak rá pénzt? ;)
-
röviden... NE... :(
Üdv KeFear
-
Máshol már leírtam, de ide is lekörmölöm ;)
Nem hiszem, hogy érne valamit. DE!!!
Az erős szívóhangot könnyebben ellehet érni mint gondolnád :) Csak lekell venni a légszűrőház "orrát" és máris iszonyat hangja lesz. Bár most ebben a hideg időben még nem venném le...(én is visszatettem, hogy ne zabáljon...)
-
Hy! Ha már a direktszűrő a téma, akor lenne egy kérdésem róla.
1.1i motorba van értelme ilyet tenni, vagy a kis lökettérfogat miatt semmi értelme, még a szívóhang miatt se áldozzak rá pénzt? ;)
teljesítményben semmit nem számít egy direktszűrő. ccm-től függetlenül lehet mondani, hogy csak akkor ér valamit is a levegő oldal átalakítása, ha vele együtt a kipufogó oldal is átalakul, ugyanez visszafele is igaz. Én azt mondom ha tetszik neked akkor rakd rá. Ha csak a teljesítmény miatt raknád rá akkor meg felejtsd el. :)
-
Oxi! Kösz a válaszokat...kipuffot is tervezek a kocsi alá, de a leírtak alapján a szűrö az felejtős...( csak azt nem értem hogy miért van utcai kocsikban egyáltalán, ha semmi jelentősége?)
-
Hogy semmi jelentősége, az ebben a formában nem igaz. Hangja lesz tőle. Sokan csak emiatt raknak direktszűrőt a verdába, meg azért a bizonyos szisszenésért amit hirtelen gázadásnál hallani.... :-X
No meg azért mert néha olcsóbb mint ha gyárit venne az ember (pl. homasita-gazdaságos 2ezerforintos direktsz.)
-
nekem a "gyagyi" direktszűrőt 1 hét alatt ugy öszzerángatta a kocsi hogy vmi borzalom :) ugy nézett ki mint amit csőfogóvan öszzenyomorgatott valaki :)
vettemkicsit drágábbat azt hiszem kb 6 e ft volt..na ez már bírja jobban :)
bár sztem az 1000ccm től 1.4 ig nagyon sok értele nincsen de az 1.6 vagy 1.8 nál már azért dob 1 picit a tűzre :) ha paciban nem is de a hangja.. :D
-
hmmm..
Nekem egy 2 l-es Calibrán volt és hidd el nem dob olyan nagyot, ellenben roncsolhatja motort, ha nem tisztitod rendesen és több por mehet bele... a másik, hogy nem hittem, mikor az egyik szerelő azt csinálta, hogy megfujta szájjal a légszűrőt és a motor össze vissza kezdett járni, mert nem tudott mit kezdeni ezzel a légtömegmérő... ezen kivül a hideg/meleglevegő, hogy honnan vezeted sem mindegy... én nem ajánlom, de mindenki azt csinál a sját motorjával.... ;)
Azért érdemes elgondolkodni, hogy a bejutó por mikre képes....
Üdv KeFear
-
... a másik, hogy nem hittem, mikor az egyik szerelő azt csinálta, hogy megfújta szájjal a légszűrőt és a motor össze vissza kezdett járni, mert nem tudott mit kezdeni ezzel a légtömegmérő...
Lehet a hagymás lehellet sem tett jót annak szegény motornak :-X
-
Én csak a szívóhang miatt tettem bele,de icipicit rugalmasabb is lett a moci tőle.
De mint írtam,télire kivettem.
6 éve használok direktszűrőt,és egyik autómnak sem lett baja tőle!
...de lehet azért,mert ez K&N,(15000ft)és rendszeresen tisztítom(kb 3000km)
Azt is megértem,ha valaki nagyon ellene van,de engem nem tudnak eltántorítani tőle!
...meg talán nem véletlenül használnak a forma-1 ben,és a ralliban is ilyet :-X valamit csak jelent!
-
ja jelent valamit! Sok pénzük van, mert 2 versenyre van motorjuk amit aztán szépen szétszednek! :D szóval végül is jelent! :D:D:D:D
-
A direktszűrőt legfeljebb 10ezer km-enként tisztítani kell a hozzá való tisztítókészlettel. Különben nem kell beletenni. :)
Na most hallottam olyat, hogy az autó rendszere egy bizonyos idő után "szokja" csak meg a rendszert... Állítólag bizonyos idő vagy km után végigfuttatja magát és megnézi, van-e változás és aszerint állítja be magát... Ezt nem tudom mennyire igaz, de magyarázatot adna arra, hogy miért nem érezni rögtön a változást. Egyébként meg a direktszűrő áteresztőképessége nagyobb, mint a gyári papírszűrőé, ami azt eredményezi (pláne ha olyan helyre van téve ahol hidegebb levegőt kap), hogy sokkal telítettebb és több levegőt kap a motor, aminek a hatására jobb a robbanás. Főleg, ha ez meg van spékelve egy spirex-szel, ami azt tudja, hogy megtekeri a direktszűrőn keresztül beszívott levegőt, és így még gyorsabban, de még telítetteb levegő tud bejutni az égéstérbe.
Ezt azért leírtam ide is. :) Ha már egy direktszűrős képről beszélünk.
Ui.: Télire nem vettem ki... Hideg motorral is akkorákat szívott és olyanokat ugrott gázadásnál az autó a mínuszos levegő miatt, hogy élmény volt... :D Főleg ha már bemelegedett a motor... :notworthy:
Ha teljesítményt akarsz, akkor ajánlok egy teljes szívóoldali tuningot... Ettől sem lesz 1.4-es az autód, de jobban autózható lesz, és változik egy picit az ereje és a nyomatéka is.
Néhány ötlet:
- direktszűrő + spirex együtt
- sport gyújtókábelek + sport gyertyák
- sport kipufogó rendszer (sport katalizátor, gázgyirsító dob, sport végdob)
- 4 leömlő (ha befér)
- chip (ez már ugyan nem szívó oldal, de sokat tehet. Persze ha még nincs benne chip akkor ez kimarad.)
Bocs ha vmit kihagytam. :)
-
óóó ha ennyi forintom lenne hogy ezt mind beletegyem :) ;D ::)
-
- chip (ez már ugyan nem szívó oldal, de sokat tehet. Persze ha még nincs benne chip akkor ez kimarad.)
Bocs ha vmit kihagytam. :)
>>>És ezt hol csináltatnád???
-
sport gyertya ...hahahaaa ez remek parasztvakítás mint ahogy "szines " gyertyakábel is ..gyerekek nőljetek fel..tunink = sok pénz =sok pénz nem fiestád van már..hanem mondjuk egy escort rs cosse..
-
Ez végsősoron igaz, Netcore. De ne vedd el a kedvüket :)
Abban egyetértek, hogy picikét tuningolgatni kell az autót, de ne áltassátok magatokat ilyen marhaságokkal, mint sportgyertya vagy - ahogy Netcore írta - "Színes" gyertyakábellel.
Szívóoldali tuningnak én a helyetekben mondjuk felpolíroztatnám belülről a szívócsonkot. Vagy, ha tényleg költeni akartok akkor a hengerfejet babráltatnám meg picit.
A másik, hogy többször látom a felkészületlenséget. Azt, hogy a tuning-ismereteiteket csak a Need For Speed játéksorozatból szeditek. (Mint ez a chippelés is) - bocs, Robi - de semmi értelmét nem látom megchippeltetni a verdát addig amíg a motor nem esett át megfelelő átalakításokon. Akkor meg komoly elektronikát kell a rendszer mögé tenni.
A sok elméleti blablának meg nem kell bedőlni, mert persze, jól hangzik, hogy így csavarja a levegőt, meg úgy megy több levegő a motorba, de a gyakorlatban ezek marha keveset számítanak....szerintem. Legalábbis ilyen kis motoroknál biztos nem sokat.
-
Üdv!
A házituningnak csak azokon az autókon van értelme, és visszafodítható a nem kívánt következmény,
ahol a motorban csak a gyújtásnál van elektronika.
Az autójátékokból csak a virtuális tuningot szabad átvenni.
Az összes többihez kell az a tudás, hogy mitől és miért megy az autó.
A motor működése az összes alkatrész összehangolt, megtervezett-kipróbált beállításának a következménye.
Nem tudsz úgy változtatni valamit, hogy az a menettulajdonságot ne változtatná meg.
Bár milyen változás a motor "bőrére" megy! (forint)
Szerintem ha már mindenképpen akar valaki kisérletezni, érdemes egy utolsó stádiumban lévő autót venni
amiért nem "kár", és sok szakirodalmat kell elolvasni hozzá, akkor meglessz a siker élménye!
A mostani autók tele vannak elektronikával, ezért vannak a tuningműhelyek, melyek az átalakításhoz írják a programot is.
-
(http://img.carstyling.hu/usercars/00/02/04/30/54.jpg)
Erröl a direkt szürös megoldásról mi a véleményetek igaz hogy escort de még is :)
-
Nem rossz, de látszik, hogy valami tipusidegen okosság, mert a karburátora csak rávan fogatva AVA-bilinccsel. ettől még persze jó :-X
-
A szívóhag lehet, hogy "megvan", de próbálj meg üvegből sört inni, vagy egy félméteres 1/2" gumicsövön kiszívni. A motorra ugyan az a hatása! Ráadásul gumicső, ami hanem jön elég levegő a szűrőn, össze lapul!
Kíváncsi lennék mennyit romlott a motor teljesíténye.
-
(http://www.davespages.co.uk/pics/mycar/cvhin.jpg)
a másik egy ilyen szürö volna csak ez nem kap csak meleget :-\
-
a megoldás nem rossz. a csövet én se így csináltam volna, hanem egy merevebb csővel. Amúgy az alkatrészek Xr3i escortból valók :) szal nem teljesen típusidegen, csak félig :D
(http://www.davespages.co.uk/pics/mycar/cvhin.jpg)
a másik egy ilyen szürö volna csak ez nem kap csak meleget :-\
ez is jó megoldás, bár én az elsőt csinálnám meg, ott tényleg hűvösebb van bal elől. :)
-
ha tesz a motorháztetőre egy aranyos beömlőt akkor a második is jó hideg levegőt kap nem? ::)
-
Így van! Felette meg kell nyitni a m.tetőt és egy pofás beömlőnyílást kell tenni. Talán még annyit, hogy a szűrő aljánál érdemes lenne valamivel a motorból feláramló levegőt elterelni.
-
ha ez meg is valósul a moci tetöt nem szeretném vagdosni :-\
-
jah, nem beszélve arról, hogy abba belekötnek a rendőrök, mondván, hogy belelóg a látótérbe, és emiatt balesetveszélyes. ha meg csak rácsozod akkor meg kell oldani azt is hogy az eső ne essen bele.
-
ha ez meg is valósul a moci tetöt nem szeretném vagdosni :-\
pedig van pótod! ;D
gondolj bele milyen durva lenne! :-X
-
ennél a verziónál elég csak kivenni a gyári szűrőt a házból és a végére tenni a sportlégszűrőt 1 csővel? :-\
ér ez vmit 1általán? ???
[a csatolmány törölve]
-
ennél a verziónál elég csak kivenni a gyári szűrőt a házból és a végére tenni a sportlégszűrőt 1 csővel? :-\
ér ez vmit 1általán? ???
vmi ilyesmire gondoltam... :-\
(by ms paint, sry ;) )
[a csatolmány törölve]
-
Holnapra csinálok a haverom verdályáról képet igaz nem fiesta de direktszűrője az van és szép megoldással!
-
Ezekre az autókra is van külön direktszűrő. (Olyanra gondolok, mint pölö Lada vagy Mk3-ig Fiesta, ahol egy gombaszerő direktszűrőt lehet betenni a műanyag "nyeles tepsi" helyére... (Ami a képen látszik 2-vel fentebb.)
Gondolok itt ilyenre:
http://racing-shop.hu/ShopItem.aspx?siID=895471# (http://racing-shop.hu/ShopItem.aspx?siID=895471#) (Ez egy Ladára való, de tuti jó máshova is.)
http://gportal.hu/picview.php?prt=70255&gid=1796815&index=3&PHPSESSID=c2a3f263e3dbe1287fa93cbfb118291a (http://gportal.hu/picview.php?prt=70255&gid=1796815&index=3&PHPSESSID=c2a3f263e3dbe1287fa93cbfb118291a) (Ez meg amire teszed.)
Remélem segít. :)
-
Ezekre az autókra is van külön direktszűrő. (Olyanra gondolok, mint pölö Lada vagy Mk3-ig Fiesta, ahol egy gombaszerő direktszűrőt lehet betenni a műanyag "nyeles tepsi" helyére... (Ami a képen látszik 2-vel fentebb.)
Gondolok itt ilyenre:
http://racing-shop.hu/ShopItem.aspx?siID=895471# (http://racing-shop.hu/ShopItem.aspx?siID=895471#) (Ez egy Ladára való, de tuti jó máshova is.)
http://gportal.hu/picview.php?prt=70255&gid=1796815&index=3&PHPSESSID=c2a3f263e3dbe1287fa93cbfb118291a (http://gportal.hu/picview.php?prt=70255&gid=1796815&index=3&PHPSESSID=c2a3f263e3dbe1287fa93cbfb118291a) (Ez meg amire teszed.)
Remélem segít. :)
csak sztem le kell hozni, h előrébb legyen mert ott meleget kap :P
-
Ezekre az autókra is van külön direktsz?r?. (Olyanra gondolok, mint pölö Lada vagy Mk3-ig Fiesta, ahol egy gombaszer? direktsz?r?t lehet betenni a m?anyag "nyeles tepsi" helyére... (Ami a képen látszik 2-vel fentebb.)
Gondolok itt ilyenre:
http://racing-shop.hu/ShopItem.aspx?siID=895471# (http://racing-shop.hu/ShopItem.aspx?siID=895471#) (Ez egy Ladára való, de tuti jó máshova is.)
http://gportal.hu/picview.php?prt=70255&gid=1796815&index=3&PHPSESSID=c2a3f263e3dbe1287fa93cbfb118291a (http://gportal.hu/picview.php?prt=70255&gid=1796815&index=3&PHPSESSID=c2a3f263e3dbe1287fa93cbfb118291a) (Ez meg amire teszed.)
Remélem segít. :)
csak sztem le kell hozni, h el?rébb legyen mert ott meleget kap :P
meg van az a bizonyos vákumcsö amit ilyenkor nem tudsz hova "dugni" !
-
Az én autómban is van direktszűrő. Nekem a jobb olbalról a hűtő és homloklemez közé lett beszerelve egy flexibilis cső egyenesen a sportlégyszűrő elé megy a levegő. Ami kivűlről megy ezért tutti hogy hideg. Skodákhoz Ladákhoz lehet kapni ilyen csövet levegőszűrő házba megy be aluminium.
-
A haverom autójának a direktszűrő megoldása
[a csatolmány törölve]
-
2009-es fórumtakarítás alkalmából a témát lezárom és a topiktemetőbe kerül.
Moderátor: DVZs