Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : adrenalin 2012 December 14, 16:36:38 PM
-
Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni! Ma jártam szervizbe, nagyon elkeserítettek. Közölték hogy a kuplungom a végét járja bármikor beadhatja a kulcsot. Alkatrész és javítási költségre kihoztak egy 311.000 árajánlatot, na én ezt kicsit sokkalom. Vagy tényleg ennyibe kerül? Lendkerék 147000, kuplungtárcsa 89000, kinyomócsapágy: 26000. Esetleg tudtok segíteni hogy hol lehetne beszerezni olcsóbban alkatrészeket. Előre is köszönöm a segítségeteket. :notworthy:
-
Szerintem menj el egy autó alkatrész boltba (Unix, Bárdi...)és kérdezd meg ott az árakat.
-
Írj pontos típust, motort, évjáratot, utánanézek!
-
Hello!
2005-ös Fiesta, 1,4 Disel, motorkód: F6JB, 5 ajtós. Ha esetleg még valami kell akkor jelezd. Köszi
-
Helló!
Én szeptemberben cseréltem kuplungot így nem volt munkadíj, bárdiból volt minden 40% kedvezménnyel, az árak:
SACHS kuplung tárcsa: 40.634,-
SACHS kuplung szerkezet: 25.154,-
3L váltóolaj:5.943,-
VALEO kinyomócsapágy 21.884,- (ezt végül nem cseréltem)
Kettős tömegűt múltkor találtam használt-autón 85.000,- ért (nekem fix tömegű van benne)
Ha a megadott árakkal számolok, a szerviz ráteszi a hasznot az alkatrészre meg van mondjuk 6 óra munkadíj, így nézve reálisnak tűnhet az összeg :(((
Üdv
-
Helló!
Én szeptemberben cseréltem kuplungot így nem volt munkadíj, bárdiból volt minden 40% kedvezménnyel, az árak:
SACHS kuplung tárcsa: 40.634,-
SACHS kuplung szerkezet: 25.154,-
3L váltóolaj:5.943,-
VALEO kinyomócsapágy 21.884,- (ezt végül nem cseréltem)
Kettős tömegűt múltkor találtam használt-autón 85.000,- ért (nekem fix tömegű van benne)
Ha a megadott árakkal számolok, a szerviz ráteszi a hasznot az alkatrészre meg van mondjuk 6 óra munkadíj, így nézve reálisnak tűnhet az összeg :(((
Üdv
kuplungodat felújítom 25K-ért...olyan lesz mint az új.
ha érdekel írj
szabykrst@gmail.com
-
Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni! Ma jártam szervizbe, nagyon elkeserítettek. Közölték hogy a kuplungom a végét járja bármikor beadhatja a kulcsot. Alkatrész és javítási költségre kihoztak egy 311.000 árajánlatot, na én ezt kicsit sokkalom. Vagy tényleg ennyibe kerül? Lendkerék 147000, kuplungtárcsa 89000, kinyomócsapágy: 26000. Esetleg tudtok segíteni hogy hol lehetne beszerezni olcsóbban alkatrészeket. Előre is köszönöm a segítségeteket. :notworthy:
Nagyon sok mindent ki akarnak itt cserélni, anélkül hogy látták volna, hogy kopott-e.
Ha a kuplung csúszik, akkor tárcsacsere kell.
Szerkezet, kinyomócsapágy, vagy pláne lendkerék nem kell minden kuplungcseréhez.
És minek a váltóolaj? Nem ismerem ezt a dízelt (nekem benzines van), de a kuplungcseréhez nem kell a váltót megbontani.
Gyanús, hogy be akarnak etetni ezzel a listával, azután kicserélik a kuplungtárcsát (24 ezer a Cromaxnál) és Neked gálánsan csak 200 ezret számolnak fel. :o
-
Nagyon sok mindent ki akarnak itt cserélni, anélkül hogy látták volna, hogy kopott-e.
Ha a kuplung csúszik, akkor tárcsacsere kell.
Szerkezet, kinyomócsapágy, vagy pláne lendkerék nem kell minden kuplungcseréhez.
És minek a váltóolaj? Nem ismerem ezt a dízelt (nekem benzines van), de a kuplungcseréhez nem kell a váltót megbontani.
Gyanús, hogy be akarnak etetni ezzel a listával, azután kicserélik a kuplungtárcsát (24 ezer a Cromaxnál) és Neked gálánsan csak 200 ezret számolnak fel. :o
nem akarlak megbántani,de badarságokat beszélsz....vagyis nem csak úgy dolgozol mint az átlag szerelő..egyszerűen...
a kuplung komplett egységként működik,ha csak komponenseit cseréled akkor a gyári 100-120K km élettartamot lecsökkented olyan 30-40K km-re... én azt mondtam neki 25ért megcsinálom a KOMPLETT kuplungját tehát a lendkerék köszörülve szerkezet szintén tárcsa felújítva...ha így csinálod akkor talán nem fog rángatni sem meg idő előtt elkopni az egész...(halkan megjegyzem SACHS felújítóüzemben dolgozom.....)
köszöntem....
-
néhány munka a több százból..és ezek sem újak ;)
-
Ezt jó tudni ;D
Mást típust is meg tudtok menteni gondolom ???
-
nem akarlak megbántani,de badarságokat beszélsz....
Azt hiszem, félreértetted, amit írtam. :)
Bár közvetlenül a Te hozzászólásod után következik, én a szervíz 311 ezer Ft-os árajánlatához fűztem kommentet.
Teljesen egyetértek, hogy a kuplungfelújításhoz pl. a lendkerék megmunkálása és más is hozzátartozik.
Ez a mondatom "Ha a kuplung csúszik, akkor tárcsacsere kell." valóban túlzottan leegyszerűsítette a folyamatot, de inkább arra akartam utalni, hogy nem feltétlenül kell az a sok alkatrész, amit a szerviz kapásból felszámolt volna. :)
Sőt amikor a 25 ezres ajánlatodat láttam, magamban azt gondoltam, hogy ha elkopik a kuplungom, szabyk-ot feltétlenül fel kell keresnem. :) (Nem kamuzok, tényleg)
A képek is nagyon meggyőzőek.
Üdv
fiesta2002
-
Nekem az olajcsere amiatt kellett mert leszereléskor megbillent a váltó és nagy része kiömlött >:(
-
Sziasztok!
Kérdés 1.4 tdci 2006-os F6JB motorkódos fityóba milyen lendkerék van?
Furcsán viselkedik a kuplungom.
Köszi
-
kéttömegű
-
Az király! :(
Olyan jelenségem van,h alapjáraton,remeg a kaszni, meg ha egyesbe rakom akkor koppan valami halkan,és még olyan mint ha holtjáték lenne mikor gázt adok,mint ha fordulna kicsit és utána van hajtás,ugyan ez motor féknél is.
lehet ez a gond?
-
szerintem lehet,ha megadta magát a rezgéscsillapító elem a két fél között.
-
Ettől tartok én is!!!
-
nem lesz olcsó mutatvány.lendkerék/kb 140 ezer/+kuplungszett/normálisak 60 ezer körül mozognak/ :(
-
...ha egyesbe rakom akkor koppan valami halkan,és még olyan mint ha holtjáték lenne mikor gázt adok,mint ha fordulna kicsit és utána van hajtás,ugyan ez motor féknél is.
lehet ez a gond?
Nekem van egy holtjáték a hajtásláncban, pontosabban a differenciálműben.
Attól koppan néha váltáskor és sebességbe rakáskor.
Ez új korában is megvolt és 125 ezer km alatt nem romlott.
Lehet, hogy neked is ez van.
Ha egyesbe rakáskor koppan, annak nincs köze a lendkerékhez.
Amikor kinyomott kuplunggal sebességbe váltasz, a motor és a váltó nincs összekötve.
A váltás a váltóban történik, a lendkerék meg a motoron van, a lendkerék nem adhat hangot. :)
-
Hát nem tudom,sok diesel autóval mentem már,de ilyet nem éreztem még,először azt hittük ,h valamelyik bak van kimenve,de végignézve az egészet semmi bajuk,ezért maradt a lendkerék teória utoljára.
Azért kérdeztem,mert ilyen kettős tömegű rossz nyavalyával nem volt még dolgom,de másra már nem tudunk gondolni.
-
a motortartó bakra visszatérve a felső az ránézésre nem megmondható hogy jó-e vagy rossz mert hidraulikus csillapítású.
-
a motortartó bakra visszatérve a felső az ránézésre nem megmondható hogy jó-e vagy rossz mert hidraulikus csillapítású.
Meg lett veszítve! kézifék behúzva,1-es kuplung ki, ugyan ez hátramenetben is! meg sem mozdul.
-
Most akkor ha kuplungot kell cserélni akkor kettős tömegűt is ?
-
a kettős tömegű a sz*r nem a kuplung.és csak úgy jár rá garancia ha kuplungszettet is cserélsz vele.
-
Sziasztok! Nekem egy 1.3C 2004-es Fiesta van. Totál eldurrant valami a kuplungomnál és az olaj kicsurgott alul az úttestre (ha beletöltök, az is egyből kicsurog. Volt már jele a dolognak, mert után kellet töltenem az olajat, de most megadta magát.
Egy közelemben lévő szerelő kijött a kocsihoz és azt mondta, hogy 150.000.Ft-ba lesz. Mert a következőket sorolta.: kuplung munka henger csere, kuplung szett csere és nagyon-nagyon sok munka mert le kell szerelni a váltót is mert arra van szerelve a kuplungház. De ha oké akkor hétvégére van már autóm...
Hát most ettől én elálltam (a lélegzetem is, meg a szereléstől is). Haveromat felhívtam és Ő a szerelőjét. Az azt mondta, hogy vállalja a autóm, és ez teljesen abszurd, ennyibe nem kerülhet.
Az eset tegnap késő délután történt és eddig jutottam. Úgy néz ki jövőhéten vihetném a haverom szerelőjéhez, és a haverom meg a Bárditól olcsóbban tud alkatrészt kedvezménnyel. Szóval azt monda így elöljáróba, hogy 100.000Ft-ba se fog ez kerülni.
Mi a véleményetek?
-
Nos amit megtudtam eddig, az az, hogy ha kuplung szettet is kell cserélni, akkor kb. 45.000 lenne az anyag. Innentől már csak az a kérdés, hogy mennyi idő a szerelés? Mennyivel lehetne számolni?
Egy ilyen autónak hogyan épül fel az alsó része?
Ha jól sejtem, szemből nézve az autót, balról-jobbra haladva: motor (olajteknő), váltó-kuplung, gázadagoló.
-
kuplung szett, kinyomócsapággyal+pedálnál lévő munkahenger csere igy elöl járóban.
Ha kiváncsi vagy akkor ez egy pumház igy cakk pakk 300€ba került. csak anyagdíj.
utána még munka díj jött hozzá.
kuplungod azon kivül h ereszti az olajat kiemel?
én a helyedben ha már tényleg kuplung hibás akkor mindent kicserélnék ott nehgy ugy járj mint én.
egy kuplung cserénél kifelejtett kinyomocsapágy hiba miatt(előző tulaj igy akart spórolni) mindenből újat kellett vennem. egyedül nem állnék neki a helyedben csak ha már csináltad.
jó egynapos munkanappal számolnod kell. mert tényleg nem olyan egyszerű müvelet.
-
Ha kiváncsi vagy akkor ez egy pumház igy cakk pakk 300€ba került. csak anyagdíj.
utána még munka díj jött hozzá.
Nem az én ügyem, de mi az a pumház?
Még ha gépelési hiba, akkor sem tudom kitalálni. ;)
-
pumához :) szerintem
-
Nos a kocsi szerelőnél. Ma estefelé fogok vele beszélni, de annyit amúgy már tudok, hogy ugyebár ebbe a kocsiba olyan a kialakítás, hogy itt hidraulikus kinyomócsapágyat alkalmaznak. Gondolom olyan a másik felállás, hogy a kinyomócsapágyat egy alsó hidraulikus munkahenger nyomja. Itt ez egybe van.
Vajon ha ezt cserélem akkor feltétlen kell cserélni a kuplung szettet?
Amúgy az árakról (nem gyári alkatrész a cromax-tól)
hidraulikus kinyomócsapágy: 21858Ft
és ha feltétlen kell akkor...
kuplung szett: 19689Ft
olaj: 2600
és egy budaörsi szerviz munkadíjnak 25 ezer+Áfa-át mondott.
Szóval a sztorinak 80 ezer tájékán kell maximalizálódnia. De a haverom ismerőse gondolom Áfa mentesen szerel.
Ja! A kuplungom totál nulla. Nem emel ki és ha olajat töltök bele akkor alul kifolyik. Tehát elég valószínű a kuplung hidraulikus kinyomó csapágynál van a baj. De továbbra is kérdés, hogy mennyire fontos a kulugszett csere?!?! Mégis csak 20.000Ft-ról beszélgetünk akkor amikor a második baba 1-2 héten belül születik nálunk és így nem mindegy (meg amúgy se).
-
Nem az én ügyem, de mi az a pumház?
Még ha gépelési hiba, akkor sem tudom kitalálni. ;)
pumához....
-
Nos a kocsi szerelőnél. Ma estefelé fogok vele beszélni, de annyit amúgy már tudok, hogy ugyebár ebbe a kocsiba olyan a kialakítás, hogy itt hidraulikus kinyomócsapágyat alkalmaznak. Gondolom olyan a másik felállás, hogy a kinyomócsapágyat egy alsó hidraulikus munkahenger nyomja. Itt ez egybe van.
Vajon ha ezt cserélem akkor feltétlen kell cserélni a kuplung szettet?
Amúgy az árakról (nem gyári alkatrész a cromax-tól)
hidraulikus kinyomócsapágy: 21858Ft
és ha feltétlen kell akkor...
kuplung szett: 19689Ft
olaj: 2600
és egy budaörsi szerviz munkadíjnak 25 ezer+Áfa-át mondott.
Szóval a sztorinak 80 ezer tájékán kell maximalizálódnia. De a haverom ismerőse gondolom Áfa mentesen szerel.
Ja! A kuplungom totál nulla. Nem emel ki és ha olajat töltök bele akkor alul kifolyik. Tehát elég valószínű a kuplung hidraulikus kinyomó csapágynál van a baj. De továbbra is kérdés, hogy mennyire fontos a kulugszett csere?!?! Mégis csak 20.000Ft-ról beszélgetünk akkor amikor a második baba 1-2 héten belül születik nálunk és így nem mindegy (meg amúgy se).
kinyomó csapágynál 80%ban kell kuplungszerkezet is cserélni. mert ha már nem tömít a kinyomó csupa folyadék lesz a komplett kuplung és azt már nem igen tudod használni.
-
Most van egy érdekesség. Lehetséges az, hogy egyszer átereszti az olajat a kinyomó csapágynál valahol, máskor meg nem? Mert fel lett töltve a rendszer (előtte átmosva) és most jó a kuplung. Viszont míg le lettem vontatva, a fékem még az út feléig egész jó volt , mire leértünk kb. 40km-rel odébra, addigra már csak egész alul fogott a fékem, és főként inkább a kézifékkel operáltam.
Az oké, hogy 1 olajtartályból van ellátva mind a két rendszer, de kihatással kell lennie egyiknek a másikra?
Ráadásul, a probléma előtt tapasztaltam egy olyat, hogy a fék mintha levegős lett volna, és elkezdtem pumpálni, majd erre a kuplung kezdett el mélyebben benyomva dolgozni. Erre azt is el kezdtem kicsit meg pumpálni és aztán indulás, erre néhány másodperc után puff és a kocsi alján elkezdett kicsurogni az olaj és a kuplung totál elment, míg a fék jónak tűnt.