Author Topic: sebváltó  (Read 40039 times)

Offline rokafiu77

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 41
  • Segített?: +0/-0
Re:Elnehezedő váltás
« Reply #30 on: 2014 February 21, 23:34:41 pm »
Sziasztok! :)

Köszönöm Francziboy a hozzászólásod az első szerelő nekem is kuplung főmunkahenger cserét javasolt. Viszont olyan komoly problémám nekem nincsen, mint ahogy Te leírtad. Váltani lehet minden gond nélkül, csak kicsit nehezebben, de nem úgy ahogy leírtad... szerencsére ott még nem tartok! :) De köszönöm, hogy Te is megosztottad velem/velünk a saját tapasztalatodat!

Amúgy ma megyek egy másik szerelőhöz akivel ismét konzultálok. A múlt héten a márkaszervíz azt vette észre, hogy a kifolyt akkumlátorsav megmart egy műanyag alátétet a váltó külső részén ami holtjátékot eredményez a váltásnál. Sajnos szakszerűen leírni nem tudom, mert nem ismerem a szakszavakat! :( A lényeg, hogy a télen desztillált vízzel túltöltöttem a sima ólomsavas akkumlátoromat és a töltés után a túlfolyó szelepen menet közben kinyomta a fölösleget és ráfolyt az alatta lévő műanyag váltó burkolatra és azon végigfolyt. Abban van valami műanyag rész amit megmart és az eredményezi a szerintük nem indokolt holtjátékot. A marást úgy képzeljétek el mint az Alien vérét... :) Pont úgy marta nekem is keresztül kb 20 perc alatt a teljes műanyag burkolatot alul felül!  :) Fönt bement lent kijött... Amúgy a bowdenen is állítottak valamit mert szerintük nem ott fogott ahol kéne és most följebb fog. Ők most alátét cserét javasolnak a holtjáték megszüntetéséhez és, burkolat cserét a kosszal szembeni védelemért.  Mindezt munkadíjjal együtt kb 16.000 Ft-ért.
Persze ők se tették le a nagy esküt, hogy valóban a bowden fogása és a holtjáték megszüntetése megoldja a problémát, de ki tudja! :)

Ma megyek egy ügyes autószerelőhöz és meghallgatom őt is. Nekem tudatlanként egy vélemény nem vélemény! :) Ismeritek... egy sör nem sör... két sör egy sör.... három sör két sör.... :)

Persze halkan hozzáteszem a hiba már az akkumlátoros afférom előtt is megvolt, így kimondottan a marás nem lehet a probléma.

Szép napot!

Bálint...
sziasztok,

mi történt Csipi és a te autód váltójával?
Megjavult azóta?! ha igen, mi volt a megoldás?
Fiesta 1.4 Tdci Ghia 2003

Offline rokafiu77

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 41
  • Segített?: +0/-0
Re:sebváltó
« Reply #31 on: 2014 March 19, 22:34:40 pm »
sziasztok,

2003/11 havi 1.4TDCI motoros Fiesta, Ghia felszereltségű autónk van.

Érdeklődni szeretnék az 1.4 tdci tulajdonosoktól, hogy nekik is ilyen sebesség-fordulatszám tartományban működik-e az autójuk, vagy az enyémen van elrakva a mutató?!

Amikor egy helybe állok, a mutató a legalsó vonalon áll. Mivel 20 alatt csak 1 vonal van, az olyan mintha 10-en állna, mert a nulla nincs bejelölve és a 30 ugyanolyan távolságra van 20-től, mint a legalsó vonal a 20-tól.

Felírtam, hogy az egyes fokozatokban milyen sebesség tartozik a fordulatszámokhoz.

1. alapjárat = 18km/h. 1-ben a 2000-es fordulat = 28km/h
2. alapjárat = 24km/h. 2-ben a 2000-es fordulat = 43km/h
3. fokozatban a 2000-es fordulat = 59km/h
4. fokozatban a 2000-es fordulat = 75km/h
5. fokozatban a 2000-es fordulat = 92km/h


Arra kérem az 1.4 TDCI tulajokat, erősítsenek meg hogy nekik is így van-e, vagy csak nálam van gubanc.
Érzésre olyan mintha a mutató 5-10-el feljebb lenne mint kellene...

Érzésre úgy tűnik az 1-es és 2-es alapjárat is már csal, nem hinném hogy a kettes alapjárat 24km/h lenne... ezt még nem ellenőriztem GPS-szel.

Amikor 60-at mutat az óra, az a valóságban csak 50km/h.
92-nél megyek 80-al, tehát kb 10-el mindig többet mutat.
« Last Edit: 2014 March 19, 22:41:36 pm by rokafiu77 »
Fiesta 1.4 Tdci Ghia 2003

Offline Tamás

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 213
  • Segített?: +8/-0
Re:sebváltó
« Reply #32 on: 2014 March 20, 20:30:49 pm »
Szia! Nekem 2008 as tdci-m van. Nálam is többet mutat mint pl a GPS, de nem 10 zel. Tudomásom szerint minden autóé többet mutat kb 3 al .
Eddigi autóim:
Alfa Romeo 75 2.4 TD 1990
Ford Fiesta 1.4 TDCI 2008 Fresh Plus
Jelenlegi autóm:
Ford Focus 1.6 TDCI 2010 Fresh

Offline rokafiu77

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 41
  • Segített?: +0/-0
Re:sebváltó
« Reply #33 on: 2014 March 21, 00:17:19 am »
Szia! Nekem 2008 as tdci-m van. Nálam is többet mutat mint pl a GPS, de nem 10 zel. Tudomásom szerint minden autóé többet mutat kb 3 al .
Hát ezaz 3-5 km/h csalás normális, de ezt a 10-12-t soknak érzem.
Mutatót lehet lejjebb rakni?

Keresnék olyan topikot, ahol a km óracsoport szét van szedve, mert valószínű hogy 2 izzóm is kiéghetett.
1. izzítás visszajelző ikon nem villan fel soha, még gyújtásnál sem
2. becsatolatlan biztonsági öv visszajelzője nem világít
Hangjelzést sem kellene adni, hogy nincs bekötve az öv?!
« Last Edit: 2014 March 21, 00:40:08 am by rokafiu77 »
Fiesta 1.4 Tdci Ghia 2003

Offline MK7GHIA

  • A mester
  • *****
  • Posts: 518
  • Segített?: +20/-2
Re:sebváltó
« Reply #34 on: 2014 March 21, 09:41:17 am »
Ajánlom figyelmedbe a csevegő/általános eszmecsere/szerviztrükkök topicot. Itt szépen le van írva, hogy miként tudod kiíratni az lcd-re a sebességet illetve az izzó teszt is segíthet a műszerfal izzók ellenőrzésében (ha jól emlékszem nem csak a külső izzókat kapcsolja fel, de a műszerfalat is).
Jobb láb a gázon, bal láb a jobb lábon ;]

Offline rokafiu77

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 41
  • Segített?: +0/-0
Re:Elnehezedő váltás
« Reply #35 on: 2014 March 21, 14:11:43 pm »
Sziasztok!
Új tagként véletlenül találtam rá a problémátokra.

Sajnos nem jó helyen keresitek a probléma okát, de ez jó, mert sokkal egyszerűbb és olcsóbb! a megoldás.
Annak a szerelőnek van igaza, aki munkahengert javasolta kicserélni. A leírt jelenségek (sebességbe berakás nehézkes) oka ugyanis az, hogy a kuplung munkahenger enged! Sajnos nem mindig egyforma az olaj visszaszivárgásának a mértéke, ezért eléggé nehéz volt rájönnöm, hogy ez volt a baj, de segített az is, hogy egy barátunk Fiestájában a munkahenger csere megoldotta a gondot.
Nálam úgy jött elő a probléma, hogy ki sem lehetett venni sebességből, ill. nem nehézkes volt a sebességbe rakás, hanem lehetetlen! De ez soha nem fordult elő, ha a pedál csak a váltás idejére volt benyomva. Abban a pillanatban, hogy hosszabb ideig be volt nyomva, a kikopott munkahengerben az olaj visszaáramlott a dugattyú mögé, azaz visszaengedte a kuplungot. Sajnos ez nem minden esetben történt meg, ezért eléggé nehéz volt rájönnöm a hiba okára. Ezért nem valószínű, hogy a hideggel vagy meleggel van összefüggésben, eléggé véletlenszerű a jelenség. A végén már a motor is lefulladt, ha eléggé sokáig tartottam benyomva a pedált, miközben 1-esben volt a váltó és nyomtam a féket.
A kuplunk munkahenger egy műanyag(!!) "tömb", amit egyben kell kicserélni. Úgy látszik a fröccsöntés nem a legjobb minőségű, nálunk 30ezer! km után kellett kidobni!
A cserét be lehet vállalni sajátba, de nem ajánlott, mert a visszahúzó rugó miatt nagyon nehéz úgy megtartani, hogy közben minimális hely van a pedálrendszert tartó hosszú csavar perselyekbe való visszaillesztéséhez.
Egyszóval: kuplunk munkahenger csere!
szia!

Nekem is pont ez a gondom, hogy MINDIG nehezen jár a váltó. Legyen -2 fok mint pár hete, vagy +20 mint a héten délutánonként.
Szerelőm szerint nem munkahenger, mert az csak menet közben jelentkezik, álló motornál nem.
Esetemben álló motornál is nehéz a váltókar.
Azt mondta a Fordos szervízes, akinél ma délután jártam, hogy több gondja is lehet, meg kell vizsgálni és megjavítani a hibás részt.
Lehet hibás a:
a) váltóbovden (szerelőm szerint ez a valószínű)
b) ellensúly, ami megszorulhat
c) a váltókulisszánál vmi elkopik/megszorul

Szóval szét kell szedni és megkeresni a hibát, aztán kijavítani, kicserélni a hibás alkatrészt.

Ha megcsináltattam, megírom ide is, hogy okuljunk belőle.
« Last Edit: 2014 March 21, 20:22:14 pm by rokafiu77 »
Fiesta 1.4 Tdci Ghia 2003

Offline Csipi

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Posts: 2626
  • Segített?: +110/-7
Re:Elnehezedő váltás
« Reply #36 on: 2014 March 24, 08:00:44 am »
Nekem bovdencsere óta teljesen megszűnt ez a jelenség, tökéletes a váltó.
ildipontbretus kukac gmail pont com

Offline rokafiu77

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 41
  • Segített?: +0/-0
Re:Elnehezedő váltás
« Reply #37 on: 2014 March 24, 19:04:18 pm »
Nekem bovdencsere óta teljesen megszűnt ez a jelenség, tökéletes a váltó.
Beszéltem a szerelőmmel, megnézte a múltkor a váltót, és minden jó, csak a bovden okozhat nehézkes váltást.
Az ötödiket és a hátramenetet néha igen nehezen veszi be.
A váltóbodven ára 25ezer pénz, és csak gyári létezik belőle...

Valószínű nyáron cseréltetem, most az üzemanyag csövön találtunk egy kis lyukat, valószínű amiatt rángat kis fordulaton.
Először ezt kell megcsináltatni, ez a legégetőbb most.
Fiesta 1.4 Tdci Ghia 2003

Offline Styleair

  • A mester
  • *****
  • Posts: 671
  • Segített?: +22/-0
  • Moondust Silver Child Carrier
Re:váltó szorulás melegen
« Reply #38 on: 2014 December 22, 23:58:26 pm »
Szia!

Váltó elején leveszed a müanyag fedelet, alatta ott van az előválasztó kar!
Az a nagy öntött vas! Annak a tengelyét kell megpucolni-mecsiszolni!

Leveszed a bowdeneket, a zégert, elkezded lehúzni az öntött vas kart.
Vigyázz mert az alján van egy kicsi gumiharang,az takar egy négyszög alakú müanyagot amit jegyezzél meg hogyan van a helyén!

Tengelyt csiszoló papirral megtisztítod, a vasban a perselyeket, zsírt neki és már készen is van! ;)
Nálam is volt szorulás, elnehezedés. Ugyan így oldotta meg a szerelő, ahogy a kolléga itt leírta.
Fiesta MKVI 1.3 (2002) EU3
Fiesta MKVI Facelift 1.3 (2005) EU4
Mondeo MKIII 2.0 TDCI Titanium X (2005) EU4

Offline zsoltramga

  • Újonc
  • *
  • Posts: 2
  • Segített?: +0/-0
Re:sebváltó
« Reply #39 on: 2015 February 02, 13:34:59 pm »
Sziasztok.
2007 ford fiesta 1.4
40e km van a kocsiba, 2 napja hosszabb távra mentem(180-200km) és azt a jelenséget tapasztaltam, hogy miután bemelegedett a váltó a kocsiba kicsit nehezebb volt a váltás, szépen bevette a sebességeket csak nehezebb úton járt a váltó.
mi lehet ennek a baja? belehet valami rohadva? vagy csak váltó olaj lehet a sz*r? hidegben ez a jelenség nem jött elő csak ha bemelegszik.

Offline Styleair

  • A mester
  • *****
  • Posts: 671
  • Segített?: +22/-0
  • Moondust Silver Child Carrier
Re:sebváltó
« Reply #40 on: 2015 February 02, 13:48:19 pm »
Sziasztok.
2007 ford fiesta 1.4
40e km van a kocsiba, 2 napja hosszabb távra mentem(180-200km) és azt a jelenséget tapasztaltam, hogy miután bemelegedett a váltó a kocsiba kicsit nehezebb volt a váltás, szépen bevette a sebességeket csak nehezebb úton járt a váltó.
mi lehet ennek a baja? belehet valami rohadva? vagy csak váltó olaj lehet a sz*r? hidegben ez a jelenség nem jött elő csak ha bemelegszik.
Nálam is ez volt.  Elolvastad a topic-ot? Benne van a megoldás.
A te hozzászólásod előtti hsz-ben van a megoldás!
Aki nyitotta, annak is ez volt a hibajelenség, és a 2. hsz-ban a megoldás.
Fiesta MKVI 1.3 (2002) EU3
Fiesta MKVI Facelift 1.3 (2005) EU4
Mondeo MKIII 2.0 TDCI Titanium X (2005) EU4

Offline Csipi

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Posts: 2626
  • Segített?: +110/-7
Re:sebváltó
« Reply #41 on: 2015 February 03, 08:34:20 am »
Nekem is van ilyen hibajelenség, jó időben, bemelegedés után.
Sem a váltóbovdencsere, sem annak a bizbasznak a megcsiszolása-takarítása nem oldotta meg a gondot sajnos...
A következő ötletem a váltóolajcsere; ezt Szabyk is megerősítette... :/
Kitartás minden szorulásos Klubtársnak :D Ha valaki rájön/megtalálja a megoldást, kérem ossza meg velünk! :*
ildipontbretus kukac gmail pont com

Offline Styleair

  • A mester
  • *****
  • Posts: 671
  • Segített?: +22/-0
  • Moondust Silver Child Carrier
Re:sebváltó
« Reply #42 on: 2015 February 03, 10:46:44 am »
Nekem is van ilyen hibajelenség, jó időben, bemelegedés után.
Sem a váltóbovdencsere, sem annak a bizbasznak a megcsiszolása-takarítása nem oldotta meg a gondot sajnos...
A következő ötletem a váltóolajcsere; ezt Szabyk is megerősítette... :/
Kitartás minden szorulásos Klubtársnak :D Ha valaki rájön/megtalálja a megoldást, kérem ossza meg velünk! :*

Szerintem a váltóolaj melegedés hatására nem lesz sűrűbb, hogy szoruljon tőle a váltód.
Szerintem az a hiba amit írt Sebyyy (ami nálunk is volt). Lehet nem lett jól megcsinálva, nem csak takarítani kell, hanem kenni/zsírozni is.
Esetleg vidd el ahhoz a szerelőhöz akihez évek óta járok (Ford Szervizes), biztos tud segíteni. Ha kell az elérhetősége, akkor pü-ben átküldöm.
« Last Edit: 2015 February 03, 10:49:45 am by Styleair »
Fiesta MKVI 1.3 (2002) EU3
Fiesta MKVI Facelift 1.3 (2005) EU4
Mondeo MKIII 2.0 TDCI Titanium X (2005) EU4

Offline Pityke

  • A mester
  • *****
  • Posts: 839
  • Segített?: +31/-13
Re:sebváltó
« Reply #43 on: 2015 February 03, 13:05:11 pm »
biztos hogy jól meg lett csinálva,nem ma kezdte a szakmát az ember.olaj melegedés meg elvileg hígabb lesz könnyebben kéne járnia.
Ford a márka Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
Fiesta MK2 1.6D 1984
Fiesta MK6 1.3 2004
Fiesta MK6 ST 2005

Offline Csipi

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Posts: 2626
  • Segített?: +110/-7
Re:sebváltó
« Reply #44 on: 2015 February 03, 13:42:00 pm »
Esetleg vidd el ahhoz a szerelőhöz akihez évek óta járok (Ford Szervizes), biztos tud segíteni. Ha kell az elérhetősége, akkor pü-ben átküldöm.
Köszi Styleair, de a szerelőm biztosan penge ;)

biztos hogy jól meg lett csinálva,nem ma kezdte a szakmát az ember.
Pitty, Neked pedig a megerősítést :)
ildipontbretus kukac gmail pont com