Author Topic: sebváltó  (Read 40039 times)

Offline Csipi

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Posts: 2626
  • Segített?: +110/-7
Re:Elnehezedő váltás
« Reply #15 on: 2013 April 25, 14:56:02 pm »
Üresben, jobbra-balra mozdításnál nincs gond. Amikor sebességbe teszem be, akkor nehéz. Ez az ürest annyira befolyásolja hogy amikor nagyon elnehezedik, akkor nehezen "találom" az ürest, és ha mozgatom a váltókart üresben, picit mintha "akadna"...
Megnézték az okosok, és nem kuplung-hiba, kb 100%ig kizárták, többen bovdent mondtak rá.
Ennyire intenzíven pár hete csinálja csak, régebben 1-1x nagyritkán előfordult..
Én hamarosan kicseréltetem a bovdent, és beszámolok hogy megszűnt-e a hiba.
Én "női" fejjel sem gondolom hogy a kuplung lenne a hibás, mert hibátlanul, tökéletesen működik, hidegen is, melegen is ugyanúgy...
ildipontbretus kukac gmail pont com

Offline balint1983

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 12
  • Segített?: +0/-0
Re:Elnehezedő váltás
« Reply #16 on: 2013 April 25, 15:54:48 pm »
Sziasztok!

Teljes mértékben egyet értek Csipivel nekem is ugyanaz a problémám lehet, mint neki. Üresben, hidegen nagyon szépen vált és működik a váltó. Mozog jobbra balra előre hátra... mint kés a vajban. Akkor öröm vele menni és váltani.
A gondok csak később jönnek elő. De olyankor a váltás teljes vertikumában. Akkor minden nehezebb és nyögvenyelősebb. Mindegy neki előre vagy hátra, jobbra e vagy balra, melyik sebességből hova... akkor nehezebb és néha még a sebességet is keresni kell. De kiemelni sajnos tényleg nem tudok egy-egy irányt vagy mozdulatot.  :-[

Fiesta2002 kérdésére reagálva igen megvan az a zajosság és elhalkulás ahogy írtad. Járó motornál üresben "morog" az autó de ahogy kinyomom a kuplungot a "morgás" egy pillanat alatt megszűnik. Tehát ha jól értem akkor a kuplung valószínűleg rendben van, mert kiemel. Ma is tanultam valamit!  ;)

Én sajnos csak jövő hét péntekre kaptam időpontot a szerelőnél addig sok okosat nem tudok hozzá fűzni a dologhoz!  :) De próbálkozom....

Bálint...

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re:Elnehezedő váltás
« Reply #17 on: 2013 April 25, 17:07:11 pm »
Egyre inkább arra mennek a dolgok, hogy Sebyyy módszere illik a problémára, ahogy MK7GHIA írta korábban Csipinek a "tagok autóiban".  
Én erre próbálnám rávenni a szerelőt, mielőtt bowdent cserél. :)

Szia!

Váltó elején leveszed a müanyag fedelet, alatta ott van az előválasztó kar!
Az a nagy öntött vas! Annak a tengelyét kell megpucolni-mecsiszolni!

Leveszed a bowdeneket, a zégert, elkezded lehúzni az öntött vas kart.
Vigyázz mert az alján van egy kicsi gumiharang,az takar egy négyszög alakú müanyagot amit jegyezzél meg hogyan van a helyén!

Tengelyt csiszoló papirral megtisztítod, a vasban a perselyeket, zsírt neki és már készen is van! ;)


http://www.fordfiestaklub.hu/forum/index.php?topic=3179.0
« Last Edit: 2013 April 25, 17:11:28 pm by fiesta2002 »
Mk6 1.3 benzin

Offline francziboy

  • Újonc
  • *
  • Posts: 1
  • Segített?: +0/-0
Re:Elnehezedő váltás
« Reply #18 on: 2013 May 04, 12:30:32 pm »
Sziasztok!
Új tagként véletlenül találtam rá a problémátokra.

Sajnos nem jó helyen keresitek a probléma okát, de ez jó, mert sokkal egyszerűbb és olcsóbb! a megoldás.
Annak a szerelőnek van igaza, aki munkahengert javasolta kicserélni. A leírt jelenségek (sebességbe berakás nehézkes) oka ugyanis az, hogy a kuplung munkahenger enged! Sajnos nem mindig egyforma az olaj visszaszivárgásának a mértéke, ezért eléggé nehéz volt rájönnöm, hogy ez volt a baj, de segített az is, hogy egy barátunk Fiestájában a munkahenger csere megoldotta a gondot.
Nálam úgy jött elő a probléma, hogy ki sem lehetett venni sebességből, ill. nem nehézkes volt a sebességbe rakás, hanem lehetetlen! De ez soha nem fordult elő, ha a pedál csak a váltás idejére volt benyomva. Abban a pillanatban, hogy hosszabb ideig be volt nyomva, a kikopott munkahengerben az olaj visszaáramlott a dugattyú mögé, azaz visszaengedte a kuplungot. Sajnos ez nem minden esetben történt meg, ezért eléggé nehéz volt rájönnöm a hiba okára. Ezért nem valószínű, hogy a hideggel vagy meleggel van összefüggésben, eléggé véletlenszerű a jelenség. A végén már a motor is lefulladt, ha eléggé sokáig tartottam benyomva a pedált, miközben 1-esben volt a váltó és nyomtam a féket.
A kuplunk munkahenger egy műanyag(!!) "tömb", amit egyben kell kicserélni. Úgy látszik a fröccsöntés nem a legjobb minőségű, nálunk 30ezer! km után kellett kidobni!
A cserét be lehet vállalni sajátba, de nem ajánlott, mert a visszahúzó rugó miatt nagyon nehéz úgy megtartani, hogy közben minimális hely van a pedálrendszert tartó hosszú csavar perselyekbe való visszaillesztéséhez.
Egyszóval: kuplunk munkahenger csere!

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re:Elnehezedő váltás
« Reply #19 on: 2013 May 06, 12:03:12 pm »
Sziasztok!
Új tagként véletlenül találtam rá a problémátokra.

Sajnos nem jó helyen keresitek a probléma okát, de ez jó, mert sokkal egyszerűbb és olcsóbb! a megoldás....

Ha a váltó zaja a kuplung kinyomásakor megszűnik, akkor a kiemelés jó.

Bálint ezt le is ellenőrizte, az Ő kuplungja működik.

Nálad a munkahenger volt a hiba, de náluk nem.  :)
« Last Edit: 2013 May 06, 17:51:29 pm by fiesta2002 »
Mk6 1.3 benzin

Offline balint1983

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 12
  • Segített?: +0/-0
Re:Elnehezedő váltás
« Reply #20 on: 2013 May 07, 12:21:30 pm »
Sziasztok! :)

Köszönöm Francziboy a hozzászólásod az első szerelő nekem is kuplung főmunkahenger cserét javasolt. Viszont olyan komoly problémám nekem nincsen, mint ahogy Te leírtad. Váltani lehet minden gond nélkül, csak kicsit nehezebben, de nem úgy ahogy leírtad... szerencsére ott még nem tartok! :) De köszönöm, hogy Te is megosztottad velem/velünk a saját tapasztalatodat!

Amúgy ma megyek egy másik szerelőhöz akivel ismét konzultálok. A múlt héten a márkaszervíz azt vette észre, hogy a kifolyt akkumlátorsav megmart egy műanyag alátétet a váltó külső részén ami holtjátékot eredményez a váltásnál. Sajnos szakszerűen leírni nem tudom, mert nem ismerem a szakszavakat! :( A lényeg, hogy a télen desztillált vízzel túltöltöttem a sima ólomsavas akkumlátoromat és a töltés után a túlfolyó szelepen menet közben kinyomta a fölösleget és ráfolyt az alatta lévő műanyag váltó burkolatra és azon végigfolyt. Abban van valami műanyag rész amit megmart és az eredményezi a szerintük nem indokolt holtjátékot. A marást úgy képzeljétek el mint az Alien vérét... :) Pont úgy marta nekem is keresztül kb 20 perc alatt a teljes műanyag burkolatot alul felül!  :) Fönt bement lent kijött... Amúgy a bowdenen is állítottak valamit mert szerintük nem ott fogott ahol kéne és most följebb fog. Ők most alátét cserét javasolnak a holtjáték megszüntetéséhez és, burkolat cserét a kosszal szembeni védelemért.  Mindezt munkadíjjal együtt kb 16.000 Ft-ért.
Persze ők se tették le a nagy esküt, hogy valóban a bowden fogása és a holtjáték megszüntetése megoldja a problémát, de ki tudja! :)

Ma megyek egy ügyes autószerelőhöz és meghallgatom őt is. Nekem tudatlanként egy vélemény nem vélemény! :) Ismeritek... egy sör nem sör... két sör egy sör.... három sör két sör.... :)

Persze halkan hozzáteszem a hiba már az akkumlátoros afférom előtt is megvolt, így kimondottan a marás nem lehet a probléma.

Szép napot!

Bálint...

Offline tokmag

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 18
  • Segített?: +1/-0
Re:Elnehezedő váltás
« Reply #21 on: 2013 May 08, 14:45:05 pm »
Sziasztok

Tavaly is volt itt a fórumon egy ehhez hasonló probléma. Lehet már láttátok, de ha nem akkor itt olvashattok róla.

UI: lehet hogy a linket nem így kellett volna beszúrjam, hanem van valami módja, hogy fórumon belüli hivatkozásokra ne az egész elérési utat adjam meg, de nem jöttem rá hogyan. Ha valaki hozzáértő elmagyarázza, akkor kijavítom.
« Last Edit: 2013 May 08, 14:47:10 pm by tokmag »

Offline mester

  • Újonc
  • *
  • Posts: 1
  • Segített?: +0/-0
sebváltó
« Reply #22 on: 2013 May 15, 15:13:58 pm »
Tudja e valaki hogy mitől szorul a váltó melegen?

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re:sebváltó
« Reply #23 on: 2013 May 15, 16:35:10 pm »
Többeknél előfordult mostanában.

És sokféle megoldás közül még nem dőlt el, melyik az igazi:

Csipi
Sebyyy
Gyurgyo
balint1983
balint1983
fiesta2002
francziboy
TLevi
« Last Edit: 2013 May 15, 16:37:10 pm by fiesta2002 »
Mk6 1.3 benzin

Offline Gyikusz

  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 314
  • Segített?: +16/-0
Re:sebváltó
« Reply #24 on: 2013 May 15, 17:19:09 pm »
Sziasztok!!!

Nálunk a szervizben ez egy gyakori hiba az mk6 os fiestánál nem mondom hogy ez a baja de hátha tok segíteni nektek.
A váltón lévő kulisziban kell keresni a hibát az ot lévő két kapcsoló kar szokót enyhén megrohadni és amikor a váltó felmelegszik ezekkel együtt akkor kezd el szorulni. simán le kell venni a karokat megcsiszolni egy kis zsír és mehet is tovább. Remélem azért tudtam valakinek segíteni

Offline Csipi

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Posts: 2626
  • Segített?: +110/-7
Re:sebváltó
« Reply #25 on: 2013 May 16, 07:28:26 am »
Váltóbovden-csere...
Mindkét fiestá(nk)nál (MK7) ez volt a bibi. Enyémet kedden cserélték ki (46ezer), és azóta még a hangja is másabb, "egészségesebb" :) Egyelőre nem tapasztaltam sem a bemelegedés előtt, sem utána azokat a jeleket, amik eddig voltak.. (Hidegen ijesztően könnyű volt a váltó...)
UPDATE: még mindig szorul, bár hidegen már nem olyan könnyű a váltó, de valami még nem stimmel... :(
« Last Edit: 2013 May 17, 07:51:00 am by Csipi »
ildipontbretus kukac gmail pont com

Offline MK7GHIA

  • A mester
  • *****
  • Posts: 518
  • Segített?: +20/-2
Re:sebváltó
« Reply #26 on: 2013 May 17, 11:57:52 am »
Váltóbovden-csere...
UPDATE: még mindig szorul, bár hidegen már nem olyan könnyű a váltó, de valami még nem stimmel... :(


Szerintem a sebyy és gyikusz általt javasolt dolog lesz a megfejtés. :)
Jobb láb a gázon, bal láb a jobb lábon ;]

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Zúgó váltó
« Reply #27 on: 2013 August 16, 12:02:35 pm »
Ehhez a cikkhez mit szóltok?
Típushiba a magyar Suzukik váltójában

Lehet hasonló katasztrófa a mi hangoskodó váltóinkban?

Találkozott már valaki ilyen végkifejlettel?
Mk6 1.3 benzin

Offline MK7GHIA

  • A mester
  • *****
  • Posts: 518
  • Segített?: +20/-2
Re:sebváltó
« Reply #28 on: 2013 August 16, 13:12:13 pm »
Remélem nem. Az enyém 0 km-es kora óta ilyen és nem változott semmit. Nem is hallottam olyasmit, hogy tönkrement volna valakinek. Minden esetre én azért olajat cserélek benne majd mostanában.
Jobb láb a gázon, bal láb a jobb lábon ;]

Offline ayrton94

  • Újonc
  • *
  • Posts: 7
  • Segített?: +0/-0
Re:sebváltó
« Reply #29 on: 2013 August 20, 20:14:26 pm »
Nekem néha kidobja 1-esből. Oda kell figyelni, hogy rendesen benn legyen sebességbe,
de nem lehet olyan biztosan kapcsolni mint a Mondeo-ba... :(