Ford Fiesta Klub Fóruma

Szériák fórumai => MK6-MK7 => : Kriszpc40 2012 January 02, 22:26:31 PM

: sebváltó
: Kriszpc40 2012 January 02, 22:26:31 PM
Sziasztok!

Van egy 2007 1.4-es békalámpásom és egy kis váltóhibával küszködöm. Hidegen teljesen hibátlanul lehet vele váltani de ahogy el kezd bemelegedni nem lehet megtalálni rendesen a fokozatokat és elég nagy erővel kell berakni sebességbe. Ha esetleg valaki járt már így ossza már meg velem a tapasztalatát legyen szíves!
előre is köszönöm!!!

krisz
: Re:váltó szorulás melegen
: Sebyyy 2012 January 03, 07:56:06 AM
Szia!

Váltó elején leveszed a müanyag fedelet, alatta ott van az előválasztó kar!
Az a nagy öntött vas! Annak a tengelyét kell megpucolni-mecsiszolni!

Leveszed a bowdeneket, a zégert, elkezded lehúzni az öntött vas kart.
Vigyázz mert az alján van egy kicsi gumiharang,az takar egy négyszög alakú müanyagot amit jegyezzél meg hogyan van a helyén!

Tengelyt csiszoló papirral megtisztítod, a vasban a perselyeket, zsírt neki és már készen is van! ;)

: Re:váltó szorulás melegen
: Kriszpc40 2012 January 03, 08:17:25 AM
Köszönöm!

megpróbálom összehozni nem tűnik túl bonyolultnak !
: Re:váltó szorulás melegen
: Sebyyy 2012 January 03, 09:57:55 AM
De azt sem írtam hogy 1szerű!

Csak óvatosan és minden jegyezzél fel hogy van hogy össze is tudjad rakni!
: Re:váltó szorulás melegen
: sztrakk9 2012 January 03, 10:35:29 AM
Legjobb ha lefényképezed mielőtt bombát robbantasz!  ;D
: Re:váltó szorulás melegen
: Sebyyy 2012 January 03, 10:45:27 AM
Jaaa.ŐŐŐŐ


Remélem az a baj ;D

Ez szokott lenni de hát láttunk már csodát ;D
: Re:váltó szorulás melegen
: MK7GHIA 2012 January 03, 11:28:57 AM
Én még fényképezés előtt filctollal össze szoktam jelölni mindent biztos ami tuti :D
: Re:váltó szorulás melegen
: Kriszpc40 2012 January 11, 15:30:54 PM
köszönöm ;D  némi közöm van a szereléshez csak a kétkerekű fronton dogozom!

meg egyszer köszi :notworthy:! remélem ez okozza a bajt
: Re:váltó szorulás melegen
: Gyurgyo 2012 November 02, 18:57:43 PM
Sziasztok. A zsírzás megoldja a problémát, de arra szétszedésnél figyeljetek, gogy nekem az egyik babafej lepattintós volt, de a másikon valami pöcköt kellett megnyomni és úgy jött le. Ha nem így csináljátok eltörhet és elég húzós ára van!
: Elnehezedő váltás
: balint1983 2013 April 25, 07:32:38 AM
Kedves Fórumozók!

A tanácsotokat szeretném kérni a következő probléma megfejtésében:

Van egy 2007-es Fiestám 1.3 benzines motorral 103.000 Km-el. Én 97.000 km-el vásároltam. A váltójával van egy kis probléma. Reggel mikor kiállok a garázsból nagyon könnyen tudok váltani, akkor amikor még hideg a motor. Ahogy melegszik az idő és használom az autót a váltás egyre jobban és jobban elnehezedik. Váltani tudok azzal nincs probléma, csak sokkal nagyobb erőt kell kifejtenem, mint hidegen. Ez a probléma csak nyáron jön igazán elő amikor a külső hőmérséklet is magas. Télen nem. Akkor is elnehezedik, de akkor nem olyan mértékben, mint nyáron. Nem tudom mi szorulhat meg a meleg hatására. A váltó nem recseg, nem ropog. A kuplung használatakor semmi problémát nem tapasztalatok a kuplung szintjén.

A váltó olajat már lecseréltettem. Kicsit javított a dolgon, de teljesen nem oldotta meg a problémát.

Az egyik szerelő azt mondja első körben cseréljem ki a kuplung főmunkahengert, ha az se segít az egész kuplung szettet.

A márkakereskedés meg a váltó oldaláról közelíti meg a problémát. Szerintük a bowdennel lehet a probléma. Ők első körben a váltón állítanának be valamit, ha az se segít akkor ők váltó bowden cserét javasolják.

Most itt tartok. Viszem az autót a márkakereskedésbe váltó beállításra, mert az még nem egy nagy összeg.

Szívesen meghallgatnám a Ti véleményeteket is!

Köszönöm!

Üdv.:
Bálint...
: Re:Elnehezedő váltás
: Csipi 2013 April 25, 09:19:47 AM
Szia Bálint,

Nekem is tök ugyanez a problémám. Két kört már futottam két különböző szervizben....
Bovden-gyanús a dolog, a kuplunghoz szerintem ne hagyd hogy hozzányúljanak, mert az elég drága mulatság.. Nem recseg, beveszi az összes sebességet, akkor ott nem lehet gond..
Váltóbovden csere, 40-50 körül van a garnitúra (2 bovden fut)... Próbáld meg azt, nekem ez lesz a következő lépés..
: Re:Elnehezedő váltás
: balint1983 2013 April 25, 11:58:34 AM
Szia Csipi!

Köszönöm szépen a válaszod!

Én is hasonlóra gondoltam, még így tudatlanul is! :) Meglátjuk mi lesz belőle! Jövő héten pénteken megyek a szervizbe és beállítják amit be szeretnének és ha nincs más, akkor bowden csere lesz. Bár azt azért szeretném megúszni! :)

Neked mióta áll fenn ez a probléma? Nálad is csak a melegben jön elő? Más gyanús dolgot nem észlelsz, csak a nehezebb váltást?

Szép napot!

Bálint...
: Re:Elnehezedő váltás
: fiesta2002 2013 April 25, 12:34:02 PM
...Reggel mikor kiállok a garázsból nagyon könnyen tudok váltani, akkor amikor még hideg a motor. Ahogy melegszik az idő és használom az autót a váltás egyre jobban és jobban elnehezedik. ...

Az egyik szerelő azt mondja első körben cseréljem ki a kuplung főmunkahengert, ha az se segít az egész kuplung szettet.

A márkakereskedés meg a váltó oldaláról közelíti meg a problémát. Szerintük a bowdennel lehet a probléma. Ők első körben a váltón állítanának be valamit, ha az se segít akkor ők váltó bowden cserét javasolják.
...

A váltás sok lépésből áll és nem mindegy, hogy melyik része nehezedett el.

1.
Amikor üresben, vagy kinyomott kuplunggal jobbra balra mozgatod a váltókart, akkor csak az egyik bowden mozog, a mozgás egy tengelyen megy be a váltó belsejébe és belül egy "választókart" (nincs kedvem utána nézni, hogy mi a pontos neve) mozgat.
Itt szorulhat a bowden vagy a tengely, esetleg a "választókar" a váltóban.
A tengely tisztításáról ITT (http://www.fordfiestaklub.hu/forum/index.php?topic=3179.msg57296#msg57296) írt Sebyyy.

2.
Amikor éppen megindítod a kart felfelé vagy lefelé, megmozdul a kiválasztott szinkron-villája. Ezt a másik bowden mozgatja.
Ha a "választókar" nem illeszkedett pontosan a villára, ezen segíthet a pontosabb beállítás (ehhez nem kell szétszedni a váltót).
Itt is szóba jön a bowden, vagy a belső mechanizmus szorulása is.

3.
Amikor már megindult  felfele vagy lefele a váltóbot, egy ponton gumiszerű ellenállás érezhető. Ilyenkor hangolja össze a szinkrongyűrű a fogaskerekek forgását.
Ha itt van a nehézség, akkor vagy kopott a szinkrongyűrű, vagy nem emel ki a kuplung.

Érdemes kipróbálni a következőket:
"Szerencsére" az IB5-ös váltó zajos. Ha járó, motorral üresben kinyomod a kuplungot, hallanod kell, hogy kb 1 másodpercen belül csökken a zaj. Ha ez nem következik be, a váltó forgása nem áll le, nem emel ki a kuplung.

Kipróbálhatod, hogy van-e különbség a váltásban hidegen, melegen álló és járó motorral.

Mielőtt megveszed a bowdeneket sok-sok ezerért, érdemes a váltó oldalról levenni a csatlakozásokat.
(Csak hozzáértőnek ajánlott, mert utána jól beállítottan kell visszatenni.)
Ha a váltó nélkül könnyen mozgatható a váltókar , akkor valószínűleg nem a bowdenek szorulnak. (Csak valószínűleg, mert ilyenkor a huzal nem szorul hozzá a bowden falához.)
De én nem nagyon hiszem, hogy a bowden szorulása hőfokfüggő lenne.

Szóval, a váltás melyik része válik nehézzé?   :)


 
: Re:Elnehezedő váltás
: DVZs 2013 April 25, 14:29:35 PM
Olyan a jelenség, mintha szervós lenne a váltó, de épp ki lenne kapcsolva a szervó. Álló motornál, benyomott kuplunggal (is).
Tehát nincs egy pillanatnyi ellenállás, amin "át kell tolni" vagy ilyesmi, csak maga a mozdulat igényel (elejétől a végéig) erőfeszítést.
De asszem ma vitte Csipi szervízbe, majd beszámol róla.
: Re:Elnehezedő váltás
: fiesta2002 2013 April 25, 14:49:27 PM
...csak maga a mozdulat igényel (elejétől a végéig) erőfeszítést...

Jobbra-balra és előre-hátra egyformán?
: Re:Elnehezedő váltás
: Csipi 2013 April 25, 14:56:02 PM
Üresben, jobbra-balra mozdításnál nincs gond. Amikor sebességbe teszem be, akkor nehéz. Ez az ürest annyira befolyásolja hogy amikor nagyon elnehezedik, akkor nehezen "találom" az ürest, és ha mozgatom a váltókart üresben, picit mintha "akadna"...
Megnézték az okosok, és nem kuplung-hiba, kb 100%ig kizárták, többen bovdent mondtak rá.
Ennyire intenzíven pár hete csinálja csak, régebben 1-1x nagyritkán előfordult..
Én hamarosan kicseréltetem a bovdent, és beszámolok hogy megszűnt-e a hiba.
Én "női" fejjel sem gondolom hogy a kuplung lenne a hibás, mert hibátlanul, tökéletesen működik, hidegen is, melegen is ugyanúgy...
: Re:Elnehezedő váltás
: balint1983 2013 April 25, 15:54:48 PM
Sziasztok!

Teljes mértékben egyet értek Csipivel nekem is ugyanaz a problémám lehet, mint neki. Üresben, hidegen nagyon szépen vált és működik a váltó. Mozog jobbra balra előre hátra... mint kés a vajban. Akkor öröm vele menni és váltani.
A gondok csak később jönnek elő. De olyankor a váltás teljes vertikumában. Akkor minden nehezebb és nyögvenyelősebb. Mindegy neki előre vagy hátra, jobbra e vagy balra, melyik sebességből hova... akkor nehezebb és néha még a sebességet is keresni kell. De kiemelni sajnos tényleg nem tudok egy-egy irányt vagy mozdulatot.  :-[

Fiesta2002 kérdésére reagálva igen megvan az a zajosság és elhalkulás ahogy írtad. Járó motornál üresben "morog" az autó de ahogy kinyomom a kuplungot a "morgás" egy pillanat alatt megszűnik. Tehát ha jól értem akkor a kuplung valószínűleg rendben van, mert kiemel. Ma is tanultam valamit!  ;)

Én sajnos csak jövő hét péntekre kaptam időpontot a szerelőnél addig sok okosat nem tudok hozzá fűzni a dologhoz!  :) De próbálkozom....

Bálint...
: Re:Elnehezedő váltás
: fiesta2002 2013 April 25, 17:07:11 PM
Egyre inkább arra mennek a dolgok, hogy Sebyyy módszere illik a problémára, ahogy MK7GHIA írta korábban Csipinek a "tagok autóiban".  
Én erre próbálnám rávenni a szerelőt, mielőtt bowdent cserél. :)

Szia!

Váltó elején leveszed a müanyag fedelet, alatta ott van az előválasztó kar!
Az a nagy öntött vas! Annak a tengelyét kell megpucolni-mecsiszolni!

Leveszed a bowdeneket, a zégert, elkezded lehúzni az öntött vas kart.
Vigyázz mert az alján van egy kicsi gumiharang,az takar egy négyszög alakú müanyagot amit jegyezzél meg hogyan van a helyén!

Tengelyt csiszoló papirral megtisztítod, a vasban a perselyeket, zsírt neki és már készen is van! ;)


http://www.fordfiestaklub.hu/forum/index.php?topic=3179.0
: Re:Elnehezedő váltás
: francziboy 2013 May 04, 12:30:32 PM
Sziasztok!
Új tagként véletlenül találtam rá a problémátokra.

Sajnos nem jó helyen keresitek a probléma okát, de ez jó, mert sokkal egyszerűbb és olcsóbb! a megoldás.
Annak a szerelőnek van igaza, aki munkahengert javasolta kicserélni. A leírt jelenségek (sebességbe berakás nehézkes) oka ugyanis az, hogy a kuplung munkahenger enged! Sajnos nem mindig egyforma az olaj visszaszivárgásának a mértéke, ezért eléggé nehéz volt rájönnöm, hogy ez volt a baj, de segített az is, hogy egy barátunk Fiestájában a munkahenger csere megoldotta a gondot.
Nálam úgy jött elő a probléma, hogy ki sem lehetett venni sebességből, ill. nem nehézkes volt a sebességbe rakás, hanem lehetetlen! De ez soha nem fordult elő, ha a pedál csak a váltás idejére volt benyomva. Abban a pillanatban, hogy hosszabb ideig be volt nyomva, a kikopott munkahengerben az olaj visszaáramlott a dugattyú mögé, azaz visszaengedte a kuplungot. Sajnos ez nem minden esetben történt meg, ezért eléggé nehéz volt rájönnöm a hiba okára. Ezért nem valószínű, hogy a hideggel vagy meleggel van összefüggésben, eléggé véletlenszerű a jelenség. A végén már a motor is lefulladt, ha eléggé sokáig tartottam benyomva a pedált, miközben 1-esben volt a váltó és nyomtam a féket.
A kuplunk munkahenger egy műanyag(!!) "tömb", amit egyben kell kicserélni. Úgy látszik a fröccsöntés nem a legjobb minőségű, nálunk 30ezer! km után kellett kidobni!
A cserét be lehet vállalni sajátba, de nem ajánlott, mert a visszahúzó rugó miatt nagyon nehéz úgy megtartani, hogy közben minimális hely van a pedálrendszert tartó hosszú csavar perselyekbe való visszaillesztéséhez.
Egyszóval: kuplunk munkahenger csere!
: Re:Elnehezedő váltás
: fiesta2002 2013 May 06, 12:03:12 PM
Sziasztok!
Új tagként véletlenül találtam rá a problémátokra.

Sajnos nem jó helyen keresitek a probléma okát, de ez jó, mert sokkal egyszerűbb és olcsóbb! a megoldás....

Ha a váltó zaja a kuplung kinyomásakor megszűnik, akkor a kiemelés jó.

Bálint ezt le is ellenőrizte, az Ő kuplungja működik.

Nálad a munkahenger volt a hiba, de náluk nem.  :)
: Re:Elnehezedő váltás
: balint1983 2013 May 07, 12:21:30 PM
Sziasztok! :)

Köszönöm Francziboy a hozzászólásod az első szerelő nekem is kuplung főmunkahenger cserét javasolt. Viszont olyan komoly problémám nekem nincsen, mint ahogy Te leírtad. Váltani lehet minden gond nélkül, csak kicsit nehezebben, de nem úgy ahogy leírtad... szerencsére ott még nem tartok! :) De köszönöm, hogy Te is megosztottad velem/velünk a saját tapasztalatodat!

Amúgy ma megyek egy másik szerelőhöz akivel ismét konzultálok. A múlt héten a márkaszervíz azt vette észre, hogy a kifolyt akkumlátorsav megmart egy műanyag alátétet a váltó külső részén ami holtjátékot eredményez a váltásnál. Sajnos szakszerűen leírni nem tudom, mert nem ismerem a szakszavakat! :( A lényeg, hogy a télen desztillált vízzel túltöltöttem a sima ólomsavas akkumlátoromat és a töltés után a túlfolyó szelepen menet közben kinyomta a fölösleget és ráfolyt az alatta lévő műanyag váltó burkolatra és azon végigfolyt. Abban van valami műanyag rész amit megmart és az eredményezi a szerintük nem indokolt holtjátékot. A marást úgy képzeljétek el mint az Alien vérét... :) Pont úgy marta nekem is keresztül kb 20 perc alatt a teljes műanyag burkolatot alul felül!  :) Fönt bement lent kijött... Amúgy a bowdenen is állítottak valamit mert szerintük nem ott fogott ahol kéne és most följebb fog. Ők most alátét cserét javasolnak a holtjáték megszüntetéséhez és, burkolat cserét a kosszal szembeni védelemért.  Mindezt munkadíjjal együtt kb 16.000 Ft-ért.
Persze ők se tették le a nagy esküt, hogy valóban a bowden fogása és a holtjáték megszüntetése megoldja a problémát, de ki tudja! :)

Ma megyek egy ügyes autószerelőhöz és meghallgatom őt is. Nekem tudatlanként egy vélemény nem vélemény! :) Ismeritek... egy sör nem sör... két sör egy sör.... három sör két sör.... :)

Persze halkan hozzáteszem a hiba már az akkumlátoros afférom előtt is megvolt, így kimondottan a marás nem lehet a probléma.

Szép napot!

Bálint...
: Re:Elnehezedő váltás
: tokmag 2013 May 08, 14:45:05 PM
Sziasztok

Tavaly is volt itt a fórumon egy ehhez hasonló probléma. Lehet már láttátok, de ha nem akkor itt (http://www.fordfiestaklub.hu/forum/index.php?topic=3510.msg61568#msg61568) olvashattok róla.

UI: lehet hogy a linket nem így kellett volna beszúrjam, hanem van valami módja, hogy fórumon belüli hivatkozásokra ne az egész elérési utat adjam meg, de nem jöttem rá hogyan. Ha valaki hozzáértő elmagyarázza, akkor kijavítom.
: sebváltó
: mester 2013 May 15, 15:13:58 PM
Tudja e valaki hogy mitől szorul a váltó melegen?
: Re:sebváltó
: fiesta2002 2013 May 15, 16:35:10 PM
Többeknél előfordult mostanában.

És sokféle megoldás közül még nem dőlt el, melyik az igazi:

Csipi (http://www.fordfiestaklub.hu/forum/index.php?topic=1952.msg66519#msg66519)
Sebyyy (http://www.fordfiestaklub.hu/forum/index.php?topic=3179.msg57296#msg57296)
Gyurgyo (http://www.fordfiestaklub.hu/forum/index.php?topic=3179.msg63678#msg63678)
balint1983 (http://www.fordfiestaklub.hu/forum/index.php?topic=4021.msg66275#msg66275)
balint1983 (http://www.fordfiestaklub.hu/forum/index.php?topic=4021.msg66562#msg66562)
fiesta2002 (http://www.fordfiestaklub.hu/forum/index.php?topic=4021.msg66284#msg66284)
francziboy (http://www.fordfiestaklub.hu/forum/index.php?topic=4021.msg66482#msg66482)
TLevi (http://www.fordfiestaklub.hu/forum/index.php?topic=3510.msg61633#msg61633)
: Re:sebváltó
: Gyikusz 2013 May 15, 17:19:09 PM
Sziasztok!!!

Nálunk a szervizben ez egy gyakori hiba az mk6 os fiestánál nem mondom hogy ez a baja de hátha tok segíteni nektek.
A váltón lévő kulisziban kell keresni a hibát az ot lévő két kapcsoló kar szokót enyhén megrohadni és amikor a váltó felmelegszik ezekkel együtt akkor kezd el szorulni. simán le kell venni a karokat megcsiszolni egy kis zsír és mehet is tovább. Remélem azért tudtam valakinek segíteni
: Re:sebváltó
: Csipi 2013 May 16, 07:28:26 AM
Váltóbovden-csere...
Mindkét fiestá(nk)nál (MK7) ez volt a bibi. Enyémet kedden cserélték ki (46ezer), és azóta még a hangja is másabb, "egészségesebb" :) Egyelőre nem tapasztaltam sem a bemelegedés előtt, sem utána azokat a jeleket, amik eddig voltak.. (Hidegen ijesztően könnyű volt a váltó...)
UPDATE: még mindig szorul, bár hidegen már nem olyan könnyű a váltó, de valami még nem stimmel... :(
: Re:sebváltó
: MK7GHIA 2013 May 17, 11:57:52 AM
Váltóbovden-csere...
UPDATE: még mindig szorul, bár hidegen már nem olyan könnyű a váltó, de valami még nem stimmel... :(

Szerintem a sebyy és gyikusz általt javasolt dolog lesz a megfejtés. :)
: Zúgó váltó
: fiesta2002 2013 August 16, 12:02:35 PM
Ehhez a cikkhez mit szóltok?
Típushiba a magyar Suzukik váltójában (http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2013/08/16/sorozatos_hibak_a_suzukik_valtojaban/)

Lehet hasonló katasztrófa a mi hangoskodó váltóinkban?

Találkozott már valaki ilyen végkifejlettel?
: Re:sebváltó
: MK7GHIA 2013 August 16, 13:12:13 PM
Remélem nem. Az enyém 0 km-es kora óta ilyen és nem változott semmit. Nem is hallottam olyasmit, hogy tönkrement volna valakinek. Minden esetre én azért olajat cserélek benne majd mostanában.
: Re:sebváltó
: ayrton94 2013 August 20, 20:14:26 PM
Nekem néha kidobja 1-esből. Oda kell figyelni, hogy rendesen benn legyen sebességbe,
de nem lehet olyan biztosan kapcsolni mint a Mondeo-ba... :(
: Re:Elnehezedő váltás
: rokafiu77 2014 February 21, 23:34:41 PM
Sziasztok! :)

Köszönöm Francziboy a hozzászólásod az első szerelő nekem is kuplung főmunkahenger cserét javasolt. Viszont olyan komoly problémám nekem nincsen, mint ahogy Te leírtad. Váltani lehet minden gond nélkül, csak kicsit nehezebben, de nem úgy ahogy leírtad... szerencsére ott még nem tartok! :) De köszönöm, hogy Te is megosztottad velem/velünk a saját tapasztalatodat!

Amúgy ma megyek egy másik szerelőhöz akivel ismét konzultálok. A múlt héten a márkaszervíz azt vette észre, hogy a kifolyt akkumlátorsav megmart egy műanyag alátétet a váltó külső részén ami holtjátékot eredményez a váltásnál. Sajnos szakszerűen leírni nem tudom, mert nem ismerem a szakszavakat! :( A lényeg, hogy a télen desztillált vízzel túltöltöttem a sima ólomsavas akkumlátoromat és a töltés után a túlfolyó szelepen menet közben kinyomta a fölösleget és ráfolyt az alatta lévő műanyag váltó burkolatra és azon végigfolyt. Abban van valami műanyag rész amit megmart és az eredményezi a szerintük nem indokolt holtjátékot. A marást úgy képzeljétek el mint az Alien vérét... :) Pont úgy marta nekem is keresztül kb 20 perc alatt a teljes műanyag burkolatot alul felül!  :) Fönt bement lent kijött... Amúgy a bowdenen is állítottak valamit mert szerintük nem ott fogott ahol kéne és most följebb fog. Ők most alátét cserét javasolnak a holtjáték megszüntetéséhez és, burkolat cserét a kosszal szembeni védelemért.  Mindezt munkadíjjal együtt kb 16.000 Ft-ért.
Persze ők se tették le a nagy esküt, hogy valóban a bowden fogása és a holtjáték megszüntetése megoldja a problémát, de ki tudja! :)

Ma megyek egy ügyes autószerelőhöz és meghallgatom őt is. Nekem tudatlanként egy vélemény nem vélemény! :) Ismeritek... egy sör nem sör... két sör egy sör.... három sör két sör.... :)

Persze halkan hozzáteszem a hiba már az akkumlátoros afférom előtt is megvolt, így kimondottan a marás nem lehet a probléma.

Szép napot!

Bálint...
sziasztok,

mi történt Csipi és a te autód váltójával?
Megjavult azóta?! ha igen, mi volt a megoldás?
: Re:sebváltó
: rokafiu77 2014 March 19, 22:34:40 PM
sziasztok,

2003/11 havi 1.4TDCI motoros Fiesta, Ghia felszereltségű autónk van.

Érdeklődni szeretnék az 1.4 tdci tulajdonosoktól, hogy nekik is ilyen sebesség-fordulatszám tartományban működik-e az autójuk, vagy az enyémen van elrakva a mutató?!

Amikor egy helybe állok, a mutató a legalsó vonalon áll. Mivel 20 alatt csak 1 vonal van, az olyan mintha 10-en állna, mert a nulla nincs bejelölve és a 30 ugyanolyan távolságra van 20-től, mint a legalsó vonal a 20-tól.

Felírtam, hogy az egyes fokozatokban milyen sebesség tartozik a fordulatszámokhoz.

1. alapjárat = 18km/h. 1-ben a 2000-es fordulat = 28km/h
2. alapjárat = 24km/h. 2-ben a 2000-es fordulat = 43km/h
3. fokozatban a 2000-es fordulat = 59km/h
4. fokozatban a 2000-es fordulat = 75km/h
5. fokozatban a 2000-es fordulat = 92km/h


Arra kérem az 1.4 TDCI tulajokat, erősítsenek meg hogy nekik is így van-e, vagy csak nálam van gubanc.
Érzésre olyan mintha a mutató 5-10-el feljebb lenne mint kellene...

Érzésre úgy tűnik az 1-es és 2-es alapjárat is már csal, nem hinném hogy a kettes alapjárat 24km/h lenne... ezt még nem ellenőriztem GPS-szel.

Amikor 60-at mutat az óra, az a valóságban csak 50km/h.
92-nél megyek 80-al, tehát kb 10-el mindig többet mutat.
: Re:sebváltó
: Tamás 2014 March 20, 20:30:49 PM
Szia! Nekem 2008 as tdci-m van. Nálam is többet mutat mint pl a GPS, de nem 10 zel. Tudomásom szerint minden autóé többet mutat kb 3 al .
: Re:sebváltó
: rokafiu77 2014 March 21, 00:17:19 AM
Szia! Nekem 2008 as tdci-m van. Nálam is többet mutat mint pl a GPS, de nem 10 zel. Tudomásom szerint minden autóé többet mutat kb 3 al .
Hát ezaz 3-5 km/h csalás normális, de ezt a 10-12-t soknak érzem.
Mutatót lehet lejjebb rakni?

Keresnék olyan topikot, ahol a km óracsoport szét van szedve, mert valószínű hogy 2 izzóm is kiéghetett.
1. izzítás visszajelző ikon nem villan fel soha, még gyújtásnál sem
2. becsatolatlan biztonsági öv visszajelzője nem világít
Hangjelzést sem kellene adni, hogy nincs bekötve az öv?!
: Re:sebváltó
: MK7GHIA 2014 March 21, 09:41:17 AM
Ajánlom figyelmedbe a csevegő/általános eszmecsere/szerviztrükkök topicot. Itt szépen le van írva, hogy miként tudod kiíratni az lcd-re a sebességet illetve az izzó teszt is segíthet a műszerfal izzók ellenőrzésében (ha jól emlékszem nem csak a külső izzókat kapcsolja fel, de a műszerfalat is).
: Re:Elnehezedő váltás
: rokafiu77 2014 March 21, 14:11:43 PM
Sziasztok!
Új tagként véletlenül találtam rá a problémátokra.

Sajnos nem jó helyen keresitek a probléma okát, de ez jó, mert sokkal egyszerűbb és olcsóbb! a megoldás.
Annak a szerelőnek van igaza, aki munkahengert javasolta kicserélni. A leírt jelenségek (sebességbe berakás nehézkes) oka ugyanis az, hogy a kuplung munkahenger enged! Sajnos nem mindig egyforma az olaj visszaszivárgásának a mértéke, ezért eléggé nehéz volt rájönnöm, hogy ez volt a baj, de segített az is, hogy egy barátunk Fiestájában a munkahenger csere megoldotta a gondot.
Nálam úgy jött elő a probléma, hogy ki sem lehetett venni sebességből, ill. nem nehézkes volt a sebességbe rakás, hanem lehetetlen! De ez soha nem fordult elő, ha a pedál csak a váltás idejére volt benyomva. Abban a pillanatban, hogy hosszabb ideig be volt nyomva, a kikopott munkahengerben az olaj visszaáramlott a dugattyú mögé, azaz visszaengedte a kuplungot. Sajnos ez nem minden esetben történt meg, ezért eléggé nehéz volt rájönnöm a hiba okára. Ezért nem valószínű, hogy a hideggel vagy meleggel van összefüggésben, eléggé véletlenszerű a jelenség. A végén már a motor is lefulladt, ha eléggé sokáig tartottam benyomva a pedált, miközben 1-esben volt a váltó és nyomtam a féket.
A kuplunk munkahenger egy műanyag(!!) "tömb", amit egyben kell kicserélni. Úgy látszik a fröccsöntés nem a legjobb minőségű, nálunk 30ezer! km után kellett kidobni!
A cserét be lehet vállalni sajátba, de nem ajánlott, mert a visszahúzó rugó miatt nagyon nehéz úgy megtartani, hogy közben minimális hely van a pedálrendszert tartó hosszú csavar perselyekbe való visszaillesztéséhez.
Egyszóval: kuplunk munkahenger csere!
szia!

Nekem is pont ez a gondom, hogy MINDIG nehezen jár a váltó. Legyen -2 fok mint pár hete, vagy +20 mint a héten délutánonként.
Szerelőm szerint nem munkahenger, mert az csak menet közben jelentkezik, álló motornál nem.
Esetemben álló motornál is nehéz a váltókar.
Azt mondta a Fordos szervízes, akinél ma délután jártam, hogy több gondja is lehet, meg kell vizsgálni és megjavítani a hibás részt.
Lehet hibás a:
a) váltóbovden (szerelőm szerint ez a valószínű)
b) ellensúly, ami megszorulhat
c) a váltókulisszánál vmi elkopik/megszorul

Szóval szét kell szedni és megkeresni a hibát, aztán kijavítani, kicserélni a hibás alkatrészt.

Ha megcsináltattam, megírom ide is, hogy okuljunk belőle.
: Re:Elnehezedő váltás
: Csipi 2014 March 24, 08:00:44 AM
Nekem bovdencsere óta teljesen megszűnt ez a jelenség, tökéletes a váltó.
: Re:Elnehezedő váltás
: rokafiu77 2014 March 24, 19:04:18 PM
Nekem bovdencsere óta teljesen megszűnt ez a jelenség, tökéletes a váltó.
Beszéltem a szerelőmmel, megnézte a múltkor a váltót, és minden jó, csak a bovden okozhat nehézkes váltást.
Az ötödiket és a hátramenetet néha igen nehezen veszi be.
A váltóbodven ára 25ezer pénz, és csak gyári létezik belőle...

Valószínű nyáron cseréltetem, most az üzemanyag csövön találtunk egy kis lyukat, valószínű amiatt rángat kis fordulaton.
Először ezt kell megcsináltatni, ez a legégetőbb most.
: Re:váltó szorulás melegen
: Styleair 2014 December 22, 23:58:26 PM
Szia!

Váltó elején leveszed a müanyag fedelet, alatta ott van az előválasztó kar!
Az a nagy öntött vas! Annak a tengelyét kell megpucolni-mecsiszolni!

Leveszed a bowdeneket, a zégert, elkezded lehúzni az öntött vas kart.
Vigyázz mert az alján van egy kicsi gumiharang,az takar egy négyszög alakú müanyagot amit jegyezzél meg hogyan van a helyén!

Tengelyt csiszoló papirral megtisztítod, a vasban a perselyeket, zsírt neki és már készen is van! ;)
Nálam is volt szorulás, elnehezedés. Ugyan így oldotta meg a szerelő, ahogy a kolléga itt leírta.
: Re:sebváltó
: zsoltramga 2015 February 02, 13:34:59 PM
Sziasztok.
2007 ford fiesta 1.4
40e km van a kocsiba, 2 napja hosszabb távra mentem(180-200km) és azt a jelenséget tapasztaltam, hogy miután bemelegedett a váltó a kocsiba kicsit nehezebb volt a váltás, szépen bevette a sebességeket csak nehezebb úton járt a váltó.
mi lehet ennek a baja? belehet valami rohadva? vagy csak váltó olaj lehet a sz*r? hidegben ez a jelenség nem jött elő csak ha bemelegszik.
: Re:sebváltó
: Styleair 2015 February 02, 13:48:19 PM
Sziasztok.
2007 ford fiesta 1.4
40e km van a kocsiba, 2 napja hosszabb távra mentem(180-200km) és azt a jelenséget tapasztaltam, hogy miután bemelegedett a váltó a kocsiba kicsit nehezebb volt a váltás, szépen bevette a sebességeket csak nehezebb úton járt a váltó.
mi lehet ennek a baja? belehet valami rohadva? vagy csak váltó olaj lehet a sz*r? hidegben ez a jelenség nem jött elő csak ha bemelegszik.
Nálam is ez volt.  Elolvastad a topic-ot? Benne van a megoldás.
A te hozzászólásod előtti hsz-ben van a megoldás!
Aki nyitotta, annak is ez volt a hibajelenség, és a 2. hsz-ban a megoldás.
: Re:sebváltó
: Csipi 2015 February 03, 08:34:20 AM
Nekem is van ilyen hibajelenség, jó időben, bemelegedés után.
Sem a váltóbovdencsere, sem annak a bizbasznak a megcsiszolása-takarítása nem oldotta meg a gondot sajnos...
A következő ötletem a váltóolajcsere; ezt Szabyk is megerősítette... :/
Kitartás minden szorulásos Klubtársnak :D Ha valaki rájön/megtalálja a megoldást, kérem ossza meg velünk! :*
: Re:sebváltó
: Styleair 2015 February 03, 10:46:44 AM
Nekem is van ilyen hibajelenség, jó időben, bemelegedés után.
Sem a váltóbovdencsere, sem annak a bizbasznak a megcsiszolása-takarítása nem oldotta meg a gondot sajnos...
A következő ötletem a váltóolajcsere; ezt Szabyk is megerősítette... :/
Kitartás minden szorulásos Klubtársnak :D Ha valaki rájön/megtalálja a megoldást, kérem ossza meg velünk! :*
Szerintem a váltóolaj melegedés hatására nem lesz sűrűbb, hogy szoruljon tőle a váltód.
Szerintem az a hiba amit írt Sebyyy (ami nálunk is volt). Lehet nem lett jól megcsinálva, nem csak takarítani kell, hanem kenni/zsírozni is.
Esetleg vidd el ahhoz a szerelőhöz akihez évek óta járok (Ford Szervizes), biztos tud segíteni. Ha kell az elérhetősége, akkor pü-ben átküldöm.
: Re:sebváltó
: Pityke 2015 February 03, 13:05:11 PM
biztos hogy jól meg lett csinálva,nem ma kezdte a szakmát az ember.olaj melegedés meg elvileg hígabb lesz könnyebben kéne járnia.
: Re:sebváltó
: Csipi 2015 February 03, 13:42:00 PM
Esetleg vidd el ahhoz a szerelőhöz akihez évek óta járok (Ford Szervizes), biztos tud segíteni. Ha kell az elérhetősége, akkor pü-ben átküldöm.
Köszi Styleair, de a szerelőm biztosan penge ;)

biztos hogy jól meg lett csinálva,nem ma kezdte a szakmát az ember.
Pitty, Neked pedig a megerősítést :)
: Re:sebváltó
: Styleair 2015 February 03, 14:21:10 PM
Köszi Styleair, de a szerelőm biztosan penge ;)
Pitty, Neked pedig a megerősítést :)
Ok. Csak akkor miért kellett bovdent cserélni, a probléma megmaradt...(Szerintem az a szorulás lesz a gond.)
Kíváncsi leszek, mi lesz a megoldás. Remélem mi hamarabb megoldódik.  :wave:
: Re:sebváltó
: Csipi 2015 February 03, 14:48:04 PM
Bovdencsere 2013 nyarán volt. Utána tökéletesen működött, aztán tavaly augusztus(?) környékén ismét előjött - melegben.. Most tél van, most jó. Tavasszal meg megint elkezdek gyúrni :D
Nem tudom, őszintén. Kb már semmi ötletünk a megoldásra, mindent kipróbáltunk amit lehetett. Kezdek beletörődni, hogy típusbetegség..
: Re:sebváltó
: Styleair 2015 February 03, 16:31:44 PM
Bovdencsere 2013 nyarán volt. Utána tökéletesen működött, aztán tavaly augusztus(?) környékén ismét előjött - melegben.. Most tél van, most jó. Tavasszal meg megint elkezdek gyúrni :D
Nem tudom, őszintén. Kb már semmi ötletünk a megoldásra, mindent kipróbáltunk amit lehetett. Kezdek beletörődni, hogy típusbetegség..
Milyen évjárat? Mennyi km?
Nálunk MK6 kb 100000 km, még nem jelentkezett a hiba. MK7 188000 km ezzel a hibával vettük, és kb 15 perc alatt megcsinálta a szerelő. Mielőtt megvettük már előtte mondta, hogy emiatt ne vessük el az autót, mert típushiba és meg tudja csinálni.
: Re:sebváltó
: fiesta2002 2015 February 03, 23:54:55 PM
Sziasztok.
2007 ford fiesta 1.4
40e km van a kocsiba, 2 napja hosszabb távra mentem(180-200km) és azt a jelenséget tapasztaltam, hogy miután bemelegedett a váltó a kocsiba kicsit nehezebb volt a váltás, szépen bevette a sebességeket csak nehezebb úton járt a váltó.
mi lehet ennek a baja? belehet valami rohadva? vagy csak váltó olaj lehet a sz*r? hidegben ez a jelenség nem jött elő csak ha bemelegszik.
Azt gondolnám nem mindegy, hogy melyik mozgásrészletnél nehezedik a váltás.
1. a kar szerint jobbra/balra mozgásnál, amikor kiválasztjuk a szinkrongyűrűt?
2. előre/hátra mozgásnál?
3. előre/hátra mozgásnál, de csak azon a ponton, ahol a szinkronizálás történik? akkor is, ha áll a motor és áll az autó?

: Re:sebváltó
: Csipi 2015 February 04, 08:51:15 AM
2008-as bubilámpás, most 119.000 km-rel. Bovdencserekor, 2013 május 14-én 95.544 km volt benne.
És nekem előre-hátra mozgatásnál szorul, oldalra tökéletes..
: Re:sebváltó
: Styleair 2015 February 04, 10:11:27 AM
2008-as bubilámpás, most 119.000 km-rel. Bovdencserekor, 2013 május 14-én 95.544 km volt benne.
És nekem előre-hátra mozgatásnál szorul, oldalra tökéletes..
Rövid ideig tapasztaltam, mert vásárlás után, első szervizkor megcsináltattuk. Úgy emlékszem, nekünk is előre-hátra mozgatásnál szorult, ami az említett alkatrész szorulása esetén, logikus is. Lehet visszatérő hiba és időnként kezelni kell.
Mikor volt az a bizonyos tengely megpucolva/csiszolva zsírozva?
: Re:sebváltó
: Csipi 2015 February 04, 10:23:06 AM
Legutóbb ősszel, előtte tavasszal, aztán nyáron.. :D
: Re:sebváltó
: Styleair 2015 February 04, 10:26:49 AM
Legutóbb ősszel, előtte tavasszal, aztán nyáron.. :D
Hűha  :o. Ilyen sűrűn? Az azért nem nevezhető normálisnak. Akkor az nem jól lett megcsinálva.
Ki lett szedve vagy csak a helyén lett befújkálva? Rendesen fel lett csiszolva? Megfelelően be lett zsírozva?
: Re:sebváltó
: Csipi 2015 February 04, 14:06:59 PM
Lehet hogy nem 3szor, hanem csak kétszer lett szétszedve tavaly...már nem emlékszem pontosan.
De igen, rendesen fel lett csiszolva, ki lett szedve, be lett zsírozva... ;) nem én csináltam :P
: Re:sebváltó
: Styleair 2015 February 04, 16:02:28 PM
Lehet hogy nem 3szor, hanem csak kétszer lett szétszedve tavaly...már nem emlékszem pontosan.
De igen, rendesen fel lett csiszolva, ki lett szedve, be lett zsírozva... ;) nem én csináltam :P
Akkor nem tudom mi lehet. A szerelőm azt mondja, hogy ha rendesen meg van csinálva, akkor nem jellemző, hogy visszatér ez a probléma, főleg ilyen rövid időn belül.
Kíváncsi leszek, mi lesz a megoldás.  :hello:
: Re:sebváltó
: fiesta2002 2015 February 05, 00:23:39 AM
2008-as bubilámpás, most 119.000 km-rel. Bovdencserekor, 2013 május 14-én 95.544 km volt benne.
És nekem előre-hátra mozgatásnál szorul, oldalra tökéletes..
Ha minden sebességben egyformán nehéz, és nem csak egy ponton, hanem a teljes mozgás alatt, álló és járó motornál is, sebességből kivételnél is, akkor tényleg a külső mozgató mechanizmusban lehet a szorulás.
: Re:sebváltó
: Pityke 2015 February 05, 09:10:55 AM
na kicsi off tegnap jött hozzánk egy oroszlános 306 hogy valami baj van nem lehet váltani,mert szorul nagyon,van amikor váltani sem lehet,max kuplung nélkül erőltetve.álló helyzetben álló motornál is akadt kicsit a dolog.a márkáról tudni kell hogy automata,és meg szokta adni magát önállító van a bovdenen de műanyag,kihézagoltuk egy fokkal jobb de a kuplung nem csúszik meg,úgyhogy valami más baja lesz.új kuplungszett már ott volt nálunk így nekiálltunk szétszedni váltó le és láss csodát a kinyomócsapágy fent maradt a szerkezeten,szerkezeten kb fele rugó eltörve a kinyomócsapágy belső csapágyháza eltörve.nem kuplungos volt a kocsi nem is az a sz*r kuplungbovden hanem a kinyomócsapágy és a szerkezetben a rugók törése okozta a problémát.
: Re:sebváltó
: ebédfuti 2015 February 16, 19:09:38 PM
Nekem is szorul, ha kicsit jobb lesz az idő, aláfekszem, s a pucolást próbálom ki.  Egy kérdésem viszont lenne. A váltó-bowden végein a műanyag záróelem, ami talán az utánállításra is való, első ránézésre nekem bonyolultnak tűnik. Egyszerű szétszedni?! Valamint érdemes-e kivenni a komplett váltóbowdent, egy olajzásos tisztítókúrára?

előre is köszönöm!!!!!!!!!!!!!!!!!
: Re:sebváltó
: Styleair 2015 February 16, 20:43:43 PM
.... Valamint érdemes-e kivenni a komplett váltóbowdent, egy olajzásos tisztítókúrára?

előre is köszönöm!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ártani biztos nem ártasz neki, de lehet, hogy felesleges. Nekem a szerelőm nem vette ki a bowdent, csak a rozsdásodó kart. Megcsiszolta, lepucolta, megzsírozta. Azóta penge a váltó. Nem szorul.  :)
Gyikusz is ezt írta hibának korábban, Sebyyy is... Sok sikert! :hello:
: Re:sebváltó
: zomborg 2015 March 01, 14:23:39 PM
Én megcsináltam a sajátomon (2007-es benzines) és egyik rokon is "vérszemet" kapott, hogy milyen jó váltani a kocsimban és Ő is megcsinálta a diesel fusion-án mind kettőnek az öntöttvas sonka szorult.
: Re:sebváltó
: bundi 2015 March 02, 19:50:26 PM
Hali!

Nem tudom ide tartozik-e, de nekem is szorul a váltó de csak akkor ha többet áll(fél nap-egy nap).
Ja és recsegve veszi a sebességet.(egyes,hátramenet)Viszont elindulás után már jó minden sebességet.

Üdv: Bundi
: Re:sebváltó
: ebédfuti 2015 March 30, 20:38:41 PM
Ártani biztos nem ártasz neki, de lehet, hogy felesleges. Nekem a szerelőm nem vette ki a bowdent, csak a rozsdásodó kart. Megcsiszolta, lepucolta, megzsírozta. Azóta penge a váltó. Nem szorul.  :)
Gyikusz is ezt írta hibának korábban, Sebyyy is... Sok sikert! :hello:

Szétszedés nélkül sikerült orvosolni a problémát:) műszerolaj, wd40 a tengelyhez, megjáratás, pazar lett:)
: Re:sebváltó
: Styleair 2015 March 30, 22:04:04 PM
Szétszedés nélkül sikerült orvosolni a problémát:) műszerolaj, wd40 a tengelyhez, megjáratás, pazar lett:)
Remek.  :thumbsup: Remélem sokáig jó lesz.
WD40 = tűzoltó megoldás. Műszer, vagy fegyver olaj jobb, tartósabb!
: Re:sebváltó
: tbarka 2015 July 19, 16:44:40 PM
Sziasztok!

A sebességváltó bowden végén található gumiperselyem szétmállott, elszakadt. (lsd. képek)
Érdeklődnék, hogy volt már valakinek ilyen problémája? Hol és milyen néven keressem?
Mi rá a megoldás?
Előre is köszi a válaszokat!
https://drive.google.com/folderview?id=0B4LaKFOPzdXDfjVMaThCQ280R05TY1NvczZlck5LbFVFeE14ZVhPU25qRS15d29Cd1pzVms&usp=sharing (https://drive.google.com/folderview?id=0B4LaKFOPzdXDfjVMaThCQ280R05TY1NvczZlck5LbFVFeE14ZVhPU25qRS15d29Cd1pzVms&usp=sharing)
(https://lh6.googleusercontent.com/9QHORIF0KvESOkzFxcHj-LAUnw_CfnshjH4A5UaNijm666jIxnHG6cBuG3Fsx3lmCswpYg=w1342-h479)
(https://lh5.googleusercontent.com/Is8K1CeTSXZ6lRPKLBH-vlBII-OnYdp0MaUiFWORngd0uY12YYWVmUQ-I2H7tblx4xyI0g=w1342-h479)
: Re:váltó szorulás melegen
: perectigris 2016 August 08, 12:58:27 PM
Szia!

Váltó elején leveszed a müanyag fedelet, alatta ott van az előválasztó kar!
Az a nagy öntött vas! Annak a tengelyét kell megpucolni-mecsiszolni!

Leveszed a bowdeneket, a zégert, elkezded lehúzni az öntött vas kart.
Vigyázz mert az alján van egy kicsi gumiharang,az takar egy négyszög alakú müanyagot amit jegyezzél meg hogyan van a helyén!

Tengelyt csiszoló papirral megtisztítod, a vasban a perselyeket, zsírt neki és már készen is van! ;)



Sziasztok,
a melegedésre keményedés oka valóban az említett alkatrésznél keresendő, de nem mindenkinek segít a csiszolás (nálam nem), viszont az egész kb. tízezres tétel, és a cseréje tényleg megszüntette a problémát.
Nyár, autópálya, 35 fok - és a váltó még mindig tökéletes!  ;)

az alábbi /orosz/ videón látható alkatrészt kellett egy az egyben kicserélni a kis tengellyel együtt:
https://youtu.be/tmjt8n6O6SE?t=7m7s

Remélem, van, akin még ez segít, én is hónapokig jártam a kálváriát a szoruló váltóval...
: Re:váltó szorulás melegen
: fiesta2002 2016 August 08, 15:13:53 PM
...
az alábbi /orosz/ videón látható alkatrészt kellett egy az egyben kicserélni a kis tengellyel együtt:
https://youtu.be/tmjt8n6O6SE?t=7m7s

Remélem, van, akin még ez segít, én is hónapokig jártam a kálváriát a szoruló váltóval...

A topic hosszából látszik, hogy ez sokaknál volt probléma.  :(
Köszi az info-t. Kattintottam egy segítettet.  :)