Author Topic: Mk 3.5 1.1 CFi fogyasztás visszaállítása a gyári értékhez közeli szintre  (Read 63442 times)

Offline fityesz

  • Látott már fiestát
  • ***
  • Posts: 57
  • Segített?: +3/-1
Sziasztok!

Gondoltam nyitok egy ilyen topicot, hátha tanulságos lesz más számára is. A sztori lényege, hogy mióta nálam van a Fityesz, nem vagyok elégedett a fogyasztásával. Nem azért, mert csodákat várok, hanem azért, mert hol 6, hol 7, hol meg 9-10 litereket eszik azonos körülmények között. Ezért nekiálltam módszeresen kicserélni mindent, ami ennek okozója lehet.

Ami eddig megvolt:

- levegőszűrő csere
- olajcsere
- gyertyahézag állítás
- szelephézag állítás
- termosztát csere
- vízhőfok jeladó csere (ami az ECU-re küld jelet)
- lambda szonda csere.

Az eredmény jónak mondható, 9-10 literről lementünk 7-re. Kizárólag Budapest, belső kerületi használat mellett. Télen visszament 8-ra, de ez szerintem még belefér. A gyári érték 6.8 városra, így 18 évesen a 7 (télen 8.) szerintem rendben van.

A javulással párhuzamosan megszűnt a dadogás, a hezitálás és a fekete kormolás is.

Ez volt a helyzet 2 héttel ezelőttig. Aztán a fogyasztás hirtelen felugrott megint 9 literre és elkezdett újra kormolni. A lambda dolgozik, próbálja szegényíteni a keveréket, de nem tudja eléggé.

Hosszas méregetés után arra jutottam, hogy a TPS lesz a ludas, folyamatosan 4-5V jelet küld az ECU felé, ha nyitva van a pillangó, ha csukva. Az alapjárati 0.5V helyett is 3V-ot küld. Vagyis úgy érzékeli, hogy mindig taposom a gázt és ezért az ECU tolatja be a naftát az injektorral, túldúsítva a keveréket.

Namost, ezzel a fajta TPS-sel még nincs gyakorlati tapasztalatom. Valakinek van tanácsa? Vezetékeljem újra, vagy csak a csere segíthet?

Róla van szó.

http://s5.postimage.org/o2b9x3qhv/Ford_Fiesta_TPS.jpg

Offline bosdaniel

  • A mester
  • *****
  • Posts: 495
  • Segített?: +36/-0
Egy csere egyszerűbb,mit szétkapni,főleg ha van tartalékban.
A 8 liter télen nem olyan vészes,ha rövidebb távokon mész.
Jó időben az én tapasztalatom 5,8 és 6,5 között volt.

Offline Bencur13

  • Vezetett már fiestát
  • *****
  • Posts: 157
  • Segített?: +3/-0
Namost, ezzel a fajta TPS-sel még nincs gyakorlati tapasztalatom. Valakinek van tanácsa? Vezetékeljem újra, vagy csak a csere segíthet?

Ez egy örökös probléma nálam is...

Az elsőről leszedtem a szigetelést, mert lemálott a nagy része... Majd zsugorcső, és onnan kezdve nem működött rendesen.
Erről nem szedtem le, egy ideig jó volt, aztán kezdte a rángatást, leállást. Leszigeteltem nagyjából szigszalaggal, jó lett. Majdnem egész télen a hírét sem hallottam. Aztán szép lassan kisebb fordulatot tartott kereszteződésben, majd szép lassan leállt, végül már csak leállt... Másfél hete újra leszedtem a szigetelést, mert teljesen nyunyás volt, bepárásodott a vezeték, és alaposan újra szigeteltem szigszalaggal. A következő indítástól kezdve minden gyári volt. Egy bibi maradt, most egy kicsit magasabban tartja a guruló alapjáratot, de még nem néztem meg, hogy a TPS állíthatósága ezt befolyásolja e.

Sajna ez is csak ideig óráig jó megoldás...:(

Nekem is sokat eszik. Simán 10l felett, de én nagyon sokat megyek vele városban, és olykor ott sem óvatosan...
Szóval nagyon bemelegedni sem tud a sok 1,5-2km-en... Pest inkább kíméletes, ott nincs hegy, meg rövid táv...
'92 1,3 3a. Piros Fiesta Calypso tetővel!
+Bicskakulcs project :) Vót

Offline Bencur13

  • Vezetett már fiestát
  • *****
  • Posts: 157
  • Segített?: +3/-0
Egy csere egyszerűbb,mit szétkapni,főleg ha van tartalékban.

25-30eHUF! :o
'92 1,3 3a. Piros Fiesta Calypso tetővel!
+Bicskakulcs project :) Vót

Offline bosdaniel

  • A mester
  • *****
  • Posts: 495
  • Segített?: +36/-0
Újonnan  :)
Én 2k ért adtam,de már nincs több  :P
A fogyi nagyon brutál  :o
Nálam most OFF Polo Classic 1.6 SR 100+chip (116LE) vegyesben 7,25 tegnapi tankolásnál mérve ON
Fiesta tavaly mikor k... hideg volt (-26 °C) meg nagy hó,akkor is beérte 8 literrel  :-\
Ennyire beleszól a xar szenzor  :-\ nem semmi

Offline Bencur13

  • Vezetett már fiestát
  • *****
  • Posts: 157
  • Segített?: +3/-0
És milyen körülmények között használod?
'92 1,3 3a. Piros Fiesta Calypso tetővel!
+Bicskakulcs project :) Vót

Offline fityesz

  • Látott már fiestát
  • ***
  • Posts: 57
  • Segített?: +3/-1
Most nézem, hogy nagyon benéztem a topicot és rossz helyen indítottam. Valaki áttenné a megfelelő helyre? Köszi.

Offline Döfike

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 106
  • Segített?: +8/-5
A magas alapjárat gurulásnál illetve annak kései visszaállása lehet biztosíték probléma is... nekem legalábbis ez volt (bizti táblába, passz hogy melyik helyen, ha jól emlékszem gyárilag 3A-s bizti volt benne "INJ" jel alatt találod) De csak tipp! Nekem anno megoldotta (a magas alapjáratot persze, nem a fogyasztást)
Azé' még maradok... :)

Ex: mk3 1.3i (RQC Swap)

Offline tetyo

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 32
  • Segített?: +1/-0
Nekem mk4 1.3, siman megeszik telen 9-10 et varosban, amig hideg zabal is. Tavasszal, nyaron, eszrevehetoen kevesebbet ker. Ha kormol, feketen, nezd meg a lambda szondat. Ha az a baja, rangatnia is kene. A TPS-el nekem meg nem volt bajom, es 15 eves iden a kicsike :)

Szelephezagot azert allits sztem, ha a termosztat lenne rossz akkor a vizhofokod nem menne normalba, ha normalba van akkor az jo vagy annak kene lennie.

RyAn

  • Guest
Nekem mk4 1.3, siman megeszik telen 9-10 et varosban, amig hideg zabal is. Tavasszal, nyaron, eszrevehetoen kevesebbet ker. Ha kormol, feketen, nezd meg a lambda szondat. Ha az a baja, rangatnia is kene. A TPS-el nekem meg nem volt bajom, es 15 eves iden a kicsike :)

Szelephezagot azert allits sztem, ha a termosztat lenne rossz akkor a vizhofokod nem menne normalba, ha normalba van akkor az jo vagy annak kene lennie.

neked EFId van ott már sokkal kulturátabb a TPS.

CFI sokan esküsznek a fekete házas TPS-re hgy sokkal jobb. találkoztam már mind2vel. ugyanugy málik mind2nél  a szigetelés.

megoldás újat jobbat venni rögtön kábeleket leszigetelni és talán bontott esetében hónapokig nem fog előjönni.
CFI rulezz ezért dobtam ki a fenébe  :-\

Offline Bencur13

  • Vezetett már fiestát
  • *****
  • Posts: 157
  • Segített?: +3/-0
A magas alapjárat gurulásnál illetve annak kései visszaállása lehet biztosíték probléma is... nekem legalábbis ez volt (bizti táblába, passz hogy melyik helyen, ha jól emlékszem gyárilag 3A-s bizti volt benne "INJ" jel alatt találod) De csak tipp! Nekem anno megoldotta (a magas alapjáratot persze, nem a fogyasztást)

Ez nekem inkánn TPS hibának tűnik.. Az újraszigetelés hozta elő...

Fogy: hosszú úton simán 6l alatt eszik. Nyáron városban, ami most 10l, az akkor bőven 8l alatt van. Ha hideg van, akkor zabál. A szonda elvileg teszi a dolgát, elég gyorsan esik le állóhelyzetben az alapjárat indítás után, tehát kezd az fűteni, működni...

Termosztát nem 100%-os, de jó helyen áll a mutató, még sokmínuszban is:)
'92 1,3 3a. Piros Fiesta Calypso tetővel!
+Bicskakulcs project :) Vót

Offline bosdaniel

  • A mester
  • *****
  • Posts: 495
  • Segített?: +36/-0
És milyen körülmények között használod?


Vegyesben volt használva a kicsike...
Jó időben 6,2-6,7 között mozgott általában.

Offline Bencur13

  • Vezetett már fiestát
  • *****
  • Posts: 157
  • Segített?: +3/-0
Na, ilyenkor nekem kevesebbet eszik...
'92 1,3 3a. Piros Fiesta Calypso tetővel!
+Bicskakulcs project :) Vót

Offline Döfike

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 106
  • Segített?: +8/-5
Tehát, nem azt mondtam, hogy nem TPS hiba, de ha két vagy három kábel összeér, ami elvileg le van szigetelve, az hibát okozhat... ergo, lehet fölöslegesen szigeteled le vagy cseréled ki, ha közbe a biztit leverte, ugyan úgy vészüzemmódba fog futni...
Azé' még maradok... :)

Ex: mk3 1.3i (RQC Swap)

Offline Roli77

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 16
  • Segített?: +0/-0
Sziasztok.

Bár elég későn,de azért leírom az én megoldásaimat.
A TPS vezetékeinek szigetelése nekem is töredezett volt(igaz hibát nem tapasztaltam),azért megpróbáltam szigetelő szalagozni.Rájöttem menet közben,hogy nem mindenhol férek hozzá,ezért leszedtem a szalagot és F.B.S-sel kentem be az egészet. Szigetel és a hőt is bírja.
A 9-10 literes fogyasztás nekem is megvolt,amikor megvettem az autót.Volt kormolás(kipufogó.gyertyák)és rángatás is.A lambda cseréje után egy kicsit javult a helyzet kb. fél litert.Azután a Bosdanieltől vettem egy MAP szenzort és minden rendbe jött.Igaz a 6,5l-es fogyasztás most,hogy hidegebb van fel ment 7,5-re.Ezeket megelőzve csak a levegőszűrőt cseréltem,de annak nem volt hatása.
Remélem segítettem.