Ford Fiesta Klub Fóruma
Csevegő => Csináld magad szakkör => : Tamás 2014 March 25, 19:01:19 PM
-
Sziasztok!
Nem találtam hasonló témát a fórumban ezért leíróm pár szóban, mit és hogyan.
Nálam elérkezett az olajcsere ideje, mivel láttam egy kis szivárgást a teknőnél gondoltam megoldom ezt is.
Szükséges szerszámok :
21-es kulcs a olajleeresztőhöz
27-es kulcs az olajszűrőhöz
8-as és 10-es dugókulcs olajteknőhöz
Jó minőségű paszta a tömítésnek, az én választásom Loctite 5910
Menete:
Első körben le kell engedni az olajat aztán kivettem az olajszűrőt mivel onnan még egy kicsi le fog folyni. Aztán jöhet az olajteknő leszerelése. a teknő szélén körbe fogja sok 8-as fejű csavar és kettő 10-es kulcsal levehető anya, amihez tartozó csavar vezeti meg a teknőt felrakáskor. Nálam oly mértékben rá volt ragasztva hogy nagyon nehezen jött le. Óvatosan feszegessétek lemezből van és könnyen deformálódik. Egy penge a teknő és blokk közé sokat segít. Ha mégis elhajolna akkor fán kalapáccsal óvatos kocogtatással vissza lehet egyengetni a teknőt.
Ha lent van, vásárolható direkt tömítőpaszta eltávolításhoz való kence. Ha nincs akkor benzinnel könnyen lejön a teknőröl. A motorról benzines ruhával áttörölni és szike pengével lehúzható a fennmaradt paszta.
Felrakásnál figyeljetek arra, hogy csak vékony csíkot húzzatok a teknőre, mert ha sokat raktok belekerülhet az olajtérbe. Felhelyezitek és finoman meghúzzátok, körbe több lépésben a csavarokat. Én vártam 3 órát mielőtt beletöltöttem az olajat.
Remélem tudtam segíteni, ha kérdésetek van nyugodtan írjatok.
-
Szia Tamás !
Tavaly nekem is volt némi szivárgás a tömítés mellett. Megcsináltattam szerelővel (Loctite pasztával) , azóta nem is néztem meg. Ma voltam újra a szervízben, és a következő kép fogadott :
http://www.kissistvan.hu/public/fiestaolaj.jpg (http://www.kissistvan.hu/public/fiestaolaj.jpg)
A szerelőm szerint a tömítéssel semmi gond nincs, valószínűleg a főtengely szimering (vezérlés oldali) a ludas. Én a kép alapján úgy látom, hogy az olajteknő (szemből nézve) jobb oldala-közepe olajos/poros. Elképzelhető, hogy ennek ellenére mégis a főtengely szimering adta be az unalmast, vagy inkább a nem túl szépre - és ebből gondolom nem is jó minőségben - sikeredett tömítő adta meg magát ? Esetleg ismersz valamilyen módszert, amivel a főtengely szimering kizárható vagy igazolható ?
Üdv.,
Pisti
-
Szia! Elég jól szivárog. Le kell tisztítani és akkor kell megnézni hol kezd először szivárogni. Úgy gondolom ha a szimmeringnél jönne ki akkor nem lenne a kipufogó feletti résznél ennyire olajos.Ha jól látom a képen, elég sok tömítőmassza lett felhordva.
-
én ezt ajánlanám jobb mint a loctite.
http://www.ebay.de/itm/Dichtmasse-DIRKO-BEIGE-Spezial-Silikon-70ml-ELRING-030-790-D176404A2-Dichtung-Ol-/271504631797?pt=DE_Autoteile&hash=item3f36efe7f5
-
vegyél új tömítést és cseréltesd ki
-
Sziasztok !
Köszönöm szépen a válaszokat. Azt hiszem keresek egy JÓ szerelőt, és kicseréltetem ezt a "csodásan" kivitelezett tömítést.
Pisti
-
Beletekertem 40 000 et. Úgy látom újra szivárog az olaj. Hamarosan újra cserélni kell.