Ford Fiesta Klub Fóruma

Kuka => Topiktemető => MK6-MK7 => : répa 2007 June 14, 22:55:16 PM

: SOS! Segítség! Engine Failure
: répa 2007 June 14, 22:55:16 PM
Sziasztok,

Van egy kis gond a kicsikével, ami jó, hogy ezáltal rátaláltam erre az oldalra, viszont rögtön segítséget is kérnék, van-e valami ötletetetek mi lehet a baj.

A kocsi: 2003-as 1.4-es benzines. A mai napon városon belül autóztam 50-55km/h óra sebességgel, olyan 2000-es fordulatszám körül. Nem is volt semmilyen gond az út első 10 percében, azonban hirtelen kigyúladt a motor visszajelző lámpa, és elkezdett villogni, a kocsi pedig köhögni (mint ha a kipuffból jött volna a hang). Mivel elégge külterületen voltam, ezért egy 2 km-t mentem így, folyamatosan villogó lámpával, valamint rángató kocsival, váltásnál le is akart álni... Miután leállítottam újraindulni már nem nagyon akart. A dologhoz tartozik, hogy a mai napon tankoltam a csodálatos Tesco hipermarket benzinkutjánál (konkrétan 5km volt a kocsiban, miután előjött a hiba), lehet hogy a benzinnel van valami gond. Se az olajnyomás lámpa nem világít, és a víz nem forrt fel.. még cca 5000km lenne a következő szervízig, ami 110000 km-t jelent..

Segítsetek, gőzöm nincs mi lehet, szervízbe pedig nem tudom elvinni csak pár nap múlva.

Krisztián
: Re: SOS! Segítség! Engine Failure
: viktorwrz 2007 June 15, 08:13:25 AM
Szia!

Így látatlanban elég nehéz diagnosztizálni a hibát. Nézz meg, mi a hibakód. Azon a "nyomon" ellehet indulni...
A Szerviz trükkök (http://www.fordfiestaklub.hu/component/option,com_smf/Itemid,95/topic,141.0/) topikban levan írva, hogyan tudod házilag kiolvasni a hibakódokat.
: Re: SOS! Segítség! Engine Failure
: fiesta2002 2007 June 15, 13:28:05 PM
Ha nem talalsz hibakodot, kezeld hagyományosan a problémát: Nem az a baj, hogy a lámpa világít, hanem az, hogy az autó nem megy.  :)

Tehát vagy benzin, vagy gyújtás.

Ki kell venni a gyertyákat. Ha az egyik benzines, a többi jó, akkor gyújtókábel. Ha kettő benzines (két páros, vagy két páratlan sorszámú) akkor a trafó egyik fele.
Ha mind száraz, akkor nincs benzin. Ha ráadod a gyújtást, zümmög egy másodpercig a benzinpumpa?
Ha víz van a tankban, akkor 1-2 deci denaturáltszeszt kell bele tölteni. (Akkor sem csinál bajt, ha nincs benne víz.)
Kicsit bonyolult, de meg lehet nézni azt is, hogy mi van a benzinszűrőben.
Logó kábelek, laza csatlakozások.

Mindenesetre közlekedni nem szabad vele, mert az elégetlen benzintől tönkremegy a katalizátor, ami további komoly pénz.
Esetleg keress egy közeli szerelőt, de ne hagyd, hogy mindent szétszedjen, csak ezeket az alap dolgokat nézze meg.
Vagy kérdezd meg a szakszervízt, hogy lehet-e menni néhány km-t a tünetek alapján, de lehet, hogy azt fogják mondani, hogy trélerrel kell bevinni.
: Re: SOS! Segítség! Engine Failure
: répa 2007 June 15, 19:37:07 PM
Köszönöm a válaszokat. Sajnos ma egész nap vidéken voltam, így csak most tudtam foglalkozni a kocsival. DTC hibakódra azt írja hogy "none", ami kicsit meglepő, de ez van. Így nem marad más, mint a hagyományos megközelítés, de az már csak holnap! Köszönöm a segítséget, jelentek ha történik valami :)
: Re: SOS! Segítség! Engine Failure
: répa 2007 June 18, 19:05:32 PM
A helyzet sajnos sokkal rosszabb mint amire gondoltam.. Ma voltam a szervízben, és megállapítottak hogy a vezérműszíj szakadt, a további károkról egyelőre nincs információm. Érdekes, biztosan nem a túlterhelés miatt, hiszen 2000-es fordulatszámnál állt meg. Felhívtam a Ford márkaszervízt, mivel vezetett szervízkönyvem van. A válasz: vezérműszíjcsere 160.000 km-nél aktuális, ez pedig 105.000 km-nél adta meg magát.. Olvasgattam hogy 100.000-nél van aki cseréli, de be kell hogy valljam, teljesen laikus vagyok, abban a hitben hordtam a szervízbe hogy ott megadják neki amire szüksége van, akkor amikor szüksége van. Az autó soha nem kapott nagy terhelést, igaz, leginkább autópályán használtam, de 130 km/h sebességet nem nagyon léptem túl soha.. A helyzet a következő: adott egy vezérműszíj amely valószínűleg anyaghibás _vagy_ adott egy szervízperiódus amely hibásan állapítja meg a vezérműszíjcsere időpontjat _és_ adott egy szakszervíz amely meg sem említi a teljesen amatőr autósnak hogy azé ildomos lenne cserélni a szíjat... Pozítivum: mivel van szervízkönyvem, ezért valamien kedvezményt felajánlottak, ami nem tudom mi lesz (a korrekt az lenne hogy ingyen, ha már az "általuk" legyártott és beszerelt alkatrész, egy folyamatosan kontrollált kocsiban nem bírta az általuk meghatározott futásidőt). Egy biztos, drága lesz, de ha ezen túl leszek, az életben többet Fordot soha soha.. Azt hittem hogy azzal hogy hordom a méregdrága szervízekbe szolgáltatást veszek, konkrétan azt hogy az autón cserélve vannak a cseréle szoruló alkatrészek, és működik. Nagy csalódás.
: Re: SOS! Segítség! Engine Failure
: viktorwrz 2007 June 19, 05:10:59 AM
Felháborodásod jogos.
Javaslom, mielött kifizetsz rá egy rakás pénzt, vedd fel a kapcsolatot a fogyasztóvédelemmel. Mert ilyenkor (szerintem) garanciába kell(ene) megcsinálni persze, ha még garanciális az autó. Ha már nem akkor meg érdemes utánaérdeklődni másik szerviznél is, hogy nem-e tudják esetleg olcsóbban megcsinálni.
Azért a helyedben nem a márkát szidnám, mert itt emberi mulasztásról van szó...nem pedig tipus/márkahibáról.
: Re: SOS! Segítség! Engine Failure
: Ryan 2007 June 19, 16:55:11 PM
Felháborodásod jogos.
Javaslom, mielött kifizetsz rá egy rakás pénzt, vedd fel a kapcsolatot a fogyasztóvédelemmel. Mert ilyenkor (szerintem) garanciába kell(ene) megcsinálni persze, ha még garanciális az autó. Ha már nem akkor meg érdemes utánaérdekl?dni másik szerviznél is, hogy nem-e tudják esetleg olcsóbban megcsinálni.
Azért a helyedben nem a márkát szidnám, mert itt emberi mulasztásról van szó...nem pedig tipus/márkahibáról.


Egyetértek Viktorral ! Jogosnak jogos de nem a márkát kell szidni hanem ahova a kocsidat vitted!
: Re: SOS! Segítség! Engine Failure
: viktorwrz 2007 June 19, 17:17:00 PM
...mivel vezetett szervízkönyvem van....

Nos ebben az esetben nézz utána mikor cseréltek utoljára vezérműszíjat. Mert, ha kiderül, hogy már cseréltek. Akkor utánakell nézni, h a hiba elött mennyivel cserélték. Ha még nem is garanciális maga az autó,  a beszerelt alkatrész még lehet az. Ugyanis, minden beszerelt alkatrésznek külön garancia/futási ideje van. Ha betudod bizonyítani, hogy az érintett alkatrész futási ideje még nem járt le. Akkor elvileg garanciális javításról van szó. Tehát (elvileg) a márkaszervízt terheli a javítási költség. Egy próbát megér :-\
: Re: SOS! Segítség! Engine Failure
: répa 2007 June 20, 11:00:29 AM
Szerencsére téves riasztásnak bizonyult. Reggel odaállítottam egy trélerrel a szerelőhöz (aki azt állította, hogy szakadt a szíj), mondván hogy átvitetem a Ford márkaszervízbe, mert megpróbálok megegyezni hogy állják a kár egy részét. Erre a válasz: hát este rádugott egy számítógépet és kiderült hogy trafó hiba.. Faggattam hogy mégis hogy van ez, erre az volt a válasz hogy úgy pörgött az önindító hogy egyértelmű volt számára a hiba. Utólag amúgy nekem is gyanús volt hogy szakadt vezérműszíjjal hogy jöhettem volna még 5-10 km-t. Mondhatni happy end, trafó csere 30 ezer Ft-ból megúszva. Viszont. A Ford szervízkönyv szerint 160.000 Km-nél, vagy 10 év után cserél vezérműszíjat ami borzasztó sok, eddig akárkit kérdeztem, azt mondta, hogy annyit valószínűleg nem bír ki. Fiatnál pl. 5 év vagy 120.000 után cserélik a szíjat, autóközelibb ismerőseim 80.000 Km-t javasoltak. A Focus klubban rengeteg hozzászólás szól arról, hogy a szíj nem bírta ki a gyárilag javasolt cseréig, és elszakadt 100-110.000 kmnél.. Sztm tanuljunk ebből, én például biztosan lecseréltetem a következő szervíznél a vezérműszíjat, nem várok 160.000-ig.
: Re: SOS! Segítség! Engine Failure
: viktorwrz 2007 June 20, 11:46:58 AM
Hát ez igen érdekes és egyben jó tanulsággal szolgáló történet. Hál'istennek akkor nem olyan nagy a gond.
Bár nem igazán értem, egy szakember, hogy nézheti el ennyire. Azért a két hiba elhárítási költsége között kb. 100-150ezer forint van :P, mert ugye, ha elszakad a vezérműszíj akkor legjobb esetben is felkell újítani a hengerfejet. Ami nem olcsóság....
A vezérműszíjat pedig érdemes hamarabb kicserélni. Ha nem is szakad el, de megnyúlhat (illetve kophat-mégha kis mértékben is) ennek következménye pedig az autó teljesítményén erősen észrevehető.
: Re: SOS! Segítség! Engine Failure
: fiesta2002 2007 June 20, 12:04:12 PM
Ez a szerelő egy vicc.  :) Ennel még én is többet értek az autóhoz.
: Re: SOS! Segítség! Engine Failure
: répa 2007 June 20, 13:33:48 PM
(benne van hogy egyszerűen át akart verni, csak megijedt attól hogy márkaszervíbe viszem mindenképp)
: Re: SOS! Segítség! Engine Failure
: Kuti 2007 June 22, 18:14:23 PM
Felháborító, sajna nem tudom mért, de vannak ilyen szerelők. Nem tudom hova vitted, de én is jártam már így szakszervízzel.
: Re: SOS! Segítség! Engine Failure
: répa 2007 June 26, 04:14:42 AM
Megint világít a motorhiba ikon .) De most nem lettek rosszabbak a menettulajdonságok, tulajdonképp észre se vettem. Lehet hogy lamdaszonda, nem nagyon volt alkalmam meghajtani a verdát a trafó csere óta, akkor meg ugye cca 5-6 km-t mehettem kevés hengerrel.. :O
: Re: SOS! Segítség! Engine Failure
: répa 2007 June 26, 19:19:20 PM
beletrafa, megoldás hogy hajtani kell egy picit :)
: Re: SOS! Segítség! Engine Failure
: Kuti 2009 February 06, 17:05:29 PM
2009-es fórumtakarítás alkalmából a témát lezárom és a topkitemetőbe kerül.

Az összefoglalója fel lett töltve a MK6-MK7 szériák részlegébe!

Moderátor: sdavid