Author Topic: katalizátor tuning  (Read 35338 times)

Offline lacccus

  • A mester
  • *****
  • Posts: 638
  • Segített?: +39/-5
katalizátor tuning
« on: 2007 September 08, 21:51:42 pm »
sziasztok!Az én nagy problémám/dilemmám a következő:eléggé megbántam hogy '.3 8 szelepes Fiestát vettem!utólagosan szeretnék valamit erősíteni szegénykémen!Nem érdekel a gyári garancia elvesztése,úgyhogy a következőt agyaltam ki:mivel az új fiestákon a kipufogórendszer ' db.katalizátorból és 1 db. végdobból áll,ezért szerintem a legjobb eredményt ennek az átalakításával érném el.Úgy gondolom(meg hallottam is róla)hoy a katalizátor belsejében ütnék egy hosszában átmenő lyukat,a jobb áramlás miatt,és a dobot pedig sportdobra cserélném.szerintem működne,de az aggályaim(amire észrevételeiteket,tapasztalataitokat várnám):nagyon félek attól,hogy esetleg hatalmas hangja lesz,amit nem akarok,de ezt egy hangolható dobbal akarnám megoldani,nem tudom jó lesz-e ez így??!!!??a másik az,hoy ez nem nyírja-e ki alambda szondát,ami a katalizátorban van??és a vezérlő elektronika vajon mit fog reagálni ezekre az alakításokra???ha valakinek van ebben az ügyben tapasztalata,kérem segítsen!!!!
Minden ami autĂł hifi!:)

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: katalizátor tuning
« Reply #1 on: 2007 September 08, 22:13:56 pm »
hát én azt mondom neked inkább h a katalizátort hagyd békén. vagy vedd ki egyben és csináltass rá egy komplett rendszert vagy hagyd úgy ahogy van. ha a katalizátorral ügyködsz ilyen módon már akkor se fog átmenni a zöldkarin. ha meg csak kiveszed ha zöldkarizni kell még vissza tudod rakni ideiglenesen. :)

Offline lacccus

  • A mester
  • *****
  • Posts: 638
  • Segített?: +39/-5
Re: katalizátor tuning
« Reply #2 on: 2007 September 09, 16:05:31 pm »
Köszi!de most akkor felvetődik a kérdés,hogy ha a katalizátort kiveszem,hová tegyem a lambda szondát??sport katalizátort nem akarok!a zöldkártya amúgy nem izgat,mindent ki lehet játszani.
Minden ami autĂł hifi!:)

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: katalizátor tuning
« Reply #3 on: 2007 September 09, 17:35:17 pm »
a kipuffba mondjuk. :) abba a csőrészbe amit a kat helyére raksz mondjuk. :) a sport katalizátort én se szívlelem drága mulatság..
« Last Edit: 2007 September 09, 17:37:04 pm by sudye »

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re: katalizátor tuning
« Reply #4 on: 2007 September 10, 16:26:28 pm »
Szerintem ne csinálj semmit a katalizátorral.

Ha lámpánál lépést akarsz tartani az átlag autókkal, akkor váltsál olyan gyorsan, hogy a fordulat éppen visszaessen annyira, amennyire kell, de nem lejjebb.
Hagyd ki a hármast és pörgesd fel 4000-ig. Ettől nem fog jobban húzni, de egy váltás idejét megspórolod.
Ha elérted a 60-at, hagyjad hadd menjenek el, hiszen te szabályos vagy.

Emelkedőn meg türelem kell hozzá, 2500-3500 körüli fordulat, a visszaváltás nem segít.
Ez van, de legalább nem kell vezérműszíjat cserélni.  :)
Mk6 1.3 benzin

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re: katalizátor tuning
« Reply #5 on: 2007 September 10, 16:31:22 pm »
Ja, és élvezzed, hogy milyen jól kanyarodik.
A városi kanyarokban hagyjál állva mindenkit.  :D
(Kivéve, persze, az új minit.)  :o
Mk6 1.3 benzin

Offline lacccus

  • A mester
  • *****
  • Posts: 638
  • Segített?: +39/-5
Re: katalizátor tuning
« Reply #6 on: 2007 September 10, 17:23:37 pm »
ez az autó úgy gyenge,ahogy van!bár ez az én hibám,miért vettem ilyet.
ám úgy érzem hogy van benne még némi tartalék,
a street tuning tulaja azt mondta hogy minden nehézség nélkül fel lehet húzni 100 lóig,
azt mondta megkeres a javaslatával,kíváncsian várom!!
kezdetnek azt gondoltam ki,hogy egy hangolható sportdobbal nyitok,
azt mondják a fiestáknál sokat javít a teljesítményen,mivel a gyári dob eléggé le van fojtva,középső dob pedig nincs.
nem hiszem hogy a vezetési stílusomon sokat tudnék javítani,eléggé benne voltam a streetracingben (fiat bravo) úgy 3 évig,
és rallyztam is.ez az autó egy pici eltévelyedés,de sok tulajdonságát megszerettem,pl:váltó,futómű,úttartás,kanyarstabilitás...
csak azok a fránya lovak!!!!!!!!!!!!jelenleg egy K&N direktszűrő van benne,amitől picit jobb,
de majd a kipuff után meglátom hogy kivegyem-e a katalizátort,szerintem ki fogom!
aztán sportgyetya,chiptuning,ültetés.pénz függvénye.
várom a véleményeteket,tapasztalatotokat!!


Minden ami autĂł hifi!:)

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: katalizátor tuning
« Reply #7 on: 2007 September 10, 18:45:18 pm »
a hangolható sportdob önmagában nem fog eredményt hozni neked, legalábbis olyant mint amit vársz tőle, ha már kipufogó tuning akkor egy teljes rendszer csere leömlőtől katalizátor nélkül. na úgy érni fog vmit. nem sokat de egy 8-15 LE között dobhat a teljesítményen. én az saját verdámon addig amíg nem lesz pénzem teljes rendszert építeni alá addig nem szórakozok a kipuffal, annyira nem fontos az a hang. :) én majd ki fogom venni a katalizátort.

Offline lacccus

  • A mester
  • *****
  • Posts: 638
  • Segített?: +39/-5
Re: katalizátor tuning
« Reply #8 on: 2007 September 10, 20:37:33 pm »
egyáltalán nem a hang miatt akarom,sőt!
remélek valami teljesítménytöbbletet tőle,ennyi az egész!
azért gondoltam hangolhatóra,mert akkor egy kicsit szabályozhatom a hangját!
kell egy kis sikerélmény,hogy fellelkesedjek,aztán mélyebben a zsebbe nyúlok!
de nagyon köszönöm hogy ellátsz tanácsokkal,mindig jó egy kívülálló véleménye!
Minden ami autĂł hifi!:)

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: katalizátor tuning
« Reply #9 on: 2007 September 10, 20:45:43 pm »
Ha eredményt akarsz viszonylag kevés pénzből, akkor elsőre csináltass egy egyedi leömlőt (a többit majd késöbb  :-X) plussz tegyél be egy direktszűrőt.

Ja bocs, most láttam az már van benne. ;)
Ez kb. kijön úgy 50pénzből.
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Robi

  • Guest
Re: katalizátor tuning
« Reply #10 on: 2007 September 10, 21:33:37 pm »
Laccus!
Keress olyan sportdobot, melynek nagy az áteresztő képessége, viszont kicsi a hangja... Sajnos ez azzal jár, hogy a dobtest minél nagyobb, annál halkabb. Javaslom az ovális dobot , valamilyen díszes véggel. Ez ugyanis tuti felmegy.
A direktszűrő mellé javasolnék Spirexet. Ez egy levegő gyorsító kis csövecske, mellyel szintén meglepő hatás érhető el.
A következő a sport gyújtókábel amit javasolnék. Ezzel akkora változás elérhető, hogy tátva marad a szád. Kb 10% Sokat dob... Hidd el. Pláne, ha az eddigiek mind benne vannak a kocsidban.
Erre még egy lapát a 4 leömlő. Kb ezis egy 10% teljesítmény növekedés. Igaz, hogy ez is hanghatással jár.
Katalizátorból lehet venni sport katalizátort, lehet h hangos lesz tőle egy picit, sőt , vagy gázgyorsító dobot a középdob helyett, ez is segít.
Amit viszont ódzkodva mondanék, az a Chip tuning. Megoldható, de költséges, plusz benzin faló lesz tőle egy picit a gép, valamint ki tudja mit művel a motoroddal. De kb ez is egy 10%. Ha kb 60Le az autód és ezeket mind megcsináltatod, ami valljuk be nem pénztárca kímélő mulatság, viszont az élmény annál jobb, kb az autód 60Le-ből lehet szerintem mx 90 LE. (Bár ez lehet, kicsit túlzás.) De a változást garantáltan érezni fogod! Amit elsősorban javaslok, hogy próbáld ki: Sport gyújtókábel + sport gyertya. Nekem így néz ki: Splitfire dual core gyújtókábel + V alakú gyújtógyertyák. (A gyertya csak biztosítás, az nem dob, de illik bele tenni.) Ez kb 30-40 ezer Huf. :)

Üdv! Remélem segítettem!  ;)

Offline lacccus

  • A mester
  • *****
  • Posts: 638
  • Segített?: +39/-5
Re: katalizátor tuning
« Reply #11 on: 2007 September 11, 14:20:11 pm »
Köszi Robi!
sok megszívlelendő tanácsot adtál,a gyújtáskábelre nem is gondoltam,
pedig régebben már hallottam róla.
annyi előnyöm van,hogy ez már gyárilag 70 ló,úgyhogy talán idővel meglesz a 100!
sok jót hallottam egyébként a Denso iridium gyertyáról,lehet megpróbálom.
az ára 20 körül van,és 60-ezrenként kell cserélni.
Minden ami autĂł hifi!:)

Robi

  • Guest
Re: katalizátor tuning
« Reply #12 on: 2007 September 11, 15:19:36 pm »
100 Lovat csak akkor remélj, ha chipeled is az autót, de légy tekintettel a motorodra. Csak óvatosan. :)
Nekem 12 ezerért van gyertyám. Ennyiért vettem.

Remélem meg leszel elégedve a tanácsaimmal, mikor gyakorlatban tapasztalni is fogod! :)

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re: katalizátor tuning
« Reply #13 on: 2007 September 11, 17:38:22 pm »
..nem hiszem hogy a vezetési stílusomon sokat tudnék javítani,eléggé benne voltam a streetracingben (fiat bravo) úgy 3 évig,
és rallyztam is.
Bocs a vezetési tanácsokért, úgy látszik nem azonos dimenzióban mozgunk  :)

Kicsit kétkedve hallom a sport kábel okozta 10% teljesítmény növekedést.
Ennyire javul az égés?
A nyomaték növekszik ennyivel vagy az elérhető fordulatszám?  :o

De ha fejleszted a gépet, gondolom sokunkat érdekelne valami objektív összehasonlítás.
- pl. váltás nélküli gyorsulás azonos útvonalon fordulattól fordulatig a módosítás előtt és után.  :)


Mk6 1.3 benzin

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: katalizátor tuning
« Reply #14 on: 2007 September 11, 17:51:44 pm »
..nem hiszem hogy a vezetési stílusomon sokat tudnék javítani,eléggé benne voltam a streetracingben (fiat bravo) úgy 3 évig,
és rallyztam is.
Bocs a vezetési tanácsokért, úgy látszik nem azonos dimenzióban mozgunk  :)

Kicsit kétkedve hallom a sport kábel okozta 10% teljesítmény növekedést.
Ennyire javul az égés?
A nyomaték növekszik ennyivel vagy az elérhető fordulatszám?  :o

De ha fejleszted a gépet, gondolom sokunkat érdekelne valami objektív összehasonlítás.
- pl. váltás nélküli gyorsulás azonos útvonalon fordulattól fordulatig a módosítás előtt és után.  :)




én is kicsit sokallom a kábel okozta teljesítménynövekedést, lehet h én tévedek, ha igen szívesen látnék egy pados mérési eredményt róla h előtte meg utána ugyanabban az autóban, az magáért beszélne és nem csak a levegőbe. egy jó gyújtókábel tény h csodákra képes, a gagyihoz képest, ez tény, de hogy egy jó minőségű hibátlan cuccoshoz képest 10%-ot nyomjon rá nehezen hiszem L.