Ford Fiesta Klub Fóruma

Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : tetyo 2008 January 07, 14:44:44 PM

: mk4 gyorsításnál berángat
: tetyo 2008 January 07, 14:44:44 PM
Sziasztok Fiesztások!

Problema: 2-3-4 fokozatba kapcsolaskor, gazadas utan tobbszor berangat a motor (van hogy csak 1x van hogy 2x egymas utan). Mintha nem tortenne eges a motorban, idotartama 0.5 masodperc lehet. Uresjaratban, elso fokozatban es gazelvetelkor nem csinalja.
A jelenseg nem minden esetben de eleg gyakran jelentkezik. Gyertyak ujak, eredeti motocraft. Benzinszuro csere kb 25e km ezelott volt.
Ha tapasztaltatok hasonlot, segitsetek. Injektor lenne koszos?
Kicsi kocsi: mk4 1997 1.3i endura 50le


koszi  :notworthy:
: Re: mk4 gyorsításnál berángat
: Ryan 2008 January 07, 15:28:41 PM
motortartó és váltótartó bak a bünös szerintem !
De a nagyobb szakik meg mondják majd este fele!
: Re: mk4 gyorsításnál berángat
: tetyo 2008 January 07, 16:19:54 PM
 Mechanikai problema okozna? En gyujtas vagy benya adagolo rendszer hibara gyanakodtam volna...Az elhasznalodott motortarto bak okozna a rangatozast? Ez hogy lehetseges?
: Re: mk4 gyorsításnál berángat
: Ryan 2008 January 07, 16:26:32 PM
enyém csak elsö tipp volt!
este fele ha jönnek szakik forumozni többet mondanak!
: Re: mk4 gyorsításnál berángat
: viktorwrz 2008 January 07, 18:12:26 PM
Mechanikai problema okozna? En gyujtas vagy benya adagolo rendszer hibara gyanakodtam volna...Az elhasznalodott motortarto bak okozna a rangatozast? Ez hogy lehetseges?
A motorbaknak ehhez semmi köze. Az max akkor, ha túl nagyot ránt az autó gázadáskor illetve gázelvételkor...
Így elsőre - mivel azt írtad gyertyacsere volt - először azokat nézném meg. Ellenőrizd, hogy megfelelő hégaz van-e az elektródáknál. Ha már ottvagy a gyetyák színét is megnézheted, ha megfelelő az égés a hengerben akkor szép világosbarnának kell lennie az elektródának.
Szinte biztos, hogy a gyújtásoddal van a gond. Szóval szépen ellenőrizd végig a rendszert...kábelek (szedd le, rakd vissza, nézd meg nincs-e beázva valahol...) trafók kábeleit is nézd meg....
Ha minden tuti (szerinted) akkor szaladj el egy komolyabb szerelőhöz aki párszáz forintért ellenőrzi stroboszkóppal a gyújtást...
: Re: mk4 gyorsításnál berángat
: norbert8210 2008 January 07, 18:49:38 PM
Szia Tetyo nekem akkor csinált ilyet mielött behalt az önindítom,de osztom Viktorwrz véleményét érdemes végig játszani mielött szerelőhöz viszed
: Re: mk4 gyorsításnál berángat
: fiesta2002 2008 January 10, 12:36:18 PM
Szia Tetyo nekem akkor csinált ilyet mielött behalt az önindítom,de osztom Viktorwrz véleményét érdemes végig játszani mielött szerelőhöz viszed
Az önindítóhoz legfeljebb annyiban lehet köze, hogy ha rossz a gyujtás, akkor az ember hajlamos hosszan ( >30s) pörgetni az önindítót, ami nincs erre méretezve és túlmelegszik.
: Re: mk4 gyorsításnál berángat
: zsoletti 2008 January 10, 13:38:41 PM
 :notworthy:
Nekem is volt ilyen problémám a gyári gyertyahézanál 1-2 tized milliméterre kissebre kellett venni a gyertyahézagot! De stoboszkóppal meg lehet állapítani a hibát.
Üdv Zsoletti MK6
: Re: mk4 gyorsításnál berángat
: tetyo 2008 January 12, 22:10:40 PM
Zsoletti, megoldodott a gondom!  :notworthy: es viktorwrz-nek is igaza volt...  :notworthy:
A gyertya hezagok tul nagyok voltak. Lemertem oket hezagoloval, 1.1 volt. Igy kaptam oket gyarilag.
Beallitottam 0.6mm-re, es mentem vele egy kort. Szepen huz, jo a hangja, es NEM RANGAT BE!  :)
Koszonom!

Annyi hozzafuzni valom van meg, hogy az 1-es cilinder gyertyajat nehezen tudtam csak kivenni, mintha bele akart volna szakadni, elegge szivas volt nem tudom hogy miert sult be ennyire mert a tobbi total szepen jott kifele. Ugy vettem ki hogy fel kort csavartam kifele aztan negyedet vissza es igy lassan egymas utan, kb. 5 perc es kinn volt.