Author Topic: Váltó problémák  (Read 80534 times)

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Váltó problémák
« Reply #60 on: 2008 January 01, 23:52:42 pm »
Nem lehet igazságot tenni, mert ki igy ki úgy vélekedik!

Előző autómat 5 évesen vettem és 7 éves volt mikor becseréltem a fiestára. és azért mert közel 400.000hufba került volna mindaz amit meg kellett volna csináltatni rajta h jó legyen. Működött, de én az ilyenre igényes vagyok és akkor legyen a kocsi tökéletes állapotban.
Egy kis rozsdafolt, egy kis festés, egy kis adagoló.............jaaa és mindez baráti áron, mert haverok meg 30%alkatrészkedvezmény mellett.

Igy van egy autóm amit nem fogok max 5-6 éves korában eladni ha eladom, tuodm az egész történetét dudom mikor mit csináltattam ha kellett és nincs zsákbamacska.

Megéri e a buktát anyagilag. kicsit szájhúzva de meg.

Amugy haveromék vettek 4 évesen egy fábiát és 3 év alatt ráköltöttek annyit mint amit én elbuktam a 2 éves fiestán. akkor miért ne???


de az egy 4 éves fabia... :D relatíve még új autó. ha mondjuk megnézzük az én 21 éves tajgarémemet, és a 17 éves escortomat. és azért ha azt vesszük nekem a tajgarém tizedannyiba sincs mint az új fiesta, 3 éve használom, mindig van rajta mit javítgatni, de ebbe beleszámoltam azt amennyiért vettem, és azt is amennyiért teljesen felújítottam a kasztniját :D a motorhoz meg nem kell nyúlni, mert egybe van. :D

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Váltó problémák
« Reply #61 on: 2008 January 02, 00:28:39 am »
jah igen zsákbamacska, én zsákbamacskát nem veszek, van annyi autó a használtautópiacon amiből lehet válogatni. aki meg egyedi autót vesz ami ritka az tudja hogy az nem lesz olcsó.

arvayk

  • Guest
Re: Váltó problémák
« Reply #62 on: 2008 January 02, 08:43:08 am »
Sziasztok!
Adott egy 2004-es 1,3-as Fiesta 44e km, 1 hónapja vettem. Többször előfordult, hogy a váltót úgy kell beerőszakolni sebességbe, persze járó motornál. Azt már megszoktam, hogy a hátramenet recseg, Ford betegség, de ez új. Hidegen, melegen is csinálja. A kuplungon nem vettem észre, hogy csúszna. Mire számítsak?

Robi

  • Guest
Re: Váltó problémák
« Reply #63 on: 2008 January 02, 18:53:28 pm »
Bocsi, hogy nem arvayk kérdésére válaszolok, mert azt nem tudom... Még hála Istennek nem találkoztam ilyen problémával.

Nos a mai autóipar arra megy ki sztem, hogy az autót úgymond béreld (fizess részletet, ha jön újabb típus cseréld arra és azt fizesd tovább) és ne pedig birtokold... Kezd bejönni az a divatba, hogy úgy építik meg az autókat, hogy 3-4-5 év után kb amikor a garija lejár tropára megy... Valami kis időzítő lehet beépítve, vagy nem tudom... Mindegy. És utána inkább vegyél újat és fizesd arra a részletet, és ismét jó 3-4 esetleg 5 évig, vagy amíg a garancia le nem jár. Nos, tulajdonképpen ez olyanoknak jó akik csak használati tárgyként tartanak autót, vagy akár munkaeszközként és abszolút nem akarnak rajta alakítani semmi... (még illatosítót sem). De elsősorban azoknak jó, akiknek van pénzük, akik megtehetik, hogy - úgymondjam - kipróbálják a legújabb típusokat... Ezzel csak az a baj, hogy a gazdagabb országokban ez bejön... csak mi nem vagy a gazdagabb ország. Igaz, hogy orrba-szájba (hogy a Shop Stop c. filmből idézzek: "Seggből-szájba") vesszük fel a hiteleket, aztán csak nézünk, hogy Jéééé! Eltünt a lakás meg az ótó! :o
Én szerintem arre megy ki a játék, hogy az égegyadta világon semmid se legyen, csak hiteled. Mert ami hitelezve van, azt tudjuk, hogy nem a tiéd... De sajnos ez nem csak autókkal van így...

Hát azt hiszem röviden ennyi... Erről lehetne még írni jó pár oldalt. :)

Köszi! :)

gigolo2225

  • Guest
Re: Váltó problémák
« Reply #64 on: 2008 January 02, 20:52:32 pm »
nekm a következő a problémám: nagyobb sebességnél:30-40 a kettest csak egy recsegés árán veszi be. ez több,mint valószínű szinkrongyűrűprobléma. talán nekedis ez lehet...

arvayk

  • Guest
Re: Váltó problémák
« Reply #65 on: 2008 January 03, 08:11:02 am »
Utánakérdeztem, nem mondtak típushibát, így első körben egy váltóolaj cserét ejtek meg.

Offline Kuti

  • Lacos
  • A mester
  • *****
  • Posts: 1743
  • Segített?: +33/-4
Re: Váltó problémák
« Reply #66 on: 2008 January 03, 08:55:05 am »
és azóta mi a benyomásod róla?
Astra vagy Fiesta!?
ui.: Saját helyesírási hibáimért előre kérek elnézést! :D

kiskrisz

  • Guest
Re: Váltó problémák
« Reply #67 on: 2008 January 03, 09:01:43 am »
Utánakérdeztem, nem mondtak típushibát, így első körben egy váltóolaj cserét ejtek meg.

Nézesd meg először az olajszintet a váltóban nekem is ilyen problémám volt 20.000km-nél. aztán kiderült h 1 literrel kevesebb volt benne az olaj.
Aztán még mindig csinálta de ritkábban h nem vette a sebességet. aztán kuplungcsere (gariban). Most semmi gondom azóta. Kopp-kopp-kopp.

Reméljük csak az olajellenőrzés segít.


kiskrisz

  • Guest
Re: Váltó problémák
« Reply #68 on: 2008 January 03, 09:08:34 am »
Látom nagyon elment ez a téma az új autó és régi autó meg hitel nem hitel felé.
Nekem volt ezelőtt 4 használtautóm és rengeteget költötem rájuk. Fiestára 2 éve semmit. ez nekem megéri.
És asszem erről nem tudtok meggyőzni.
Sokan megtehetik h vesznek új autót én is megtehettem hál isten. asszem ettől még nem vagyok rossz ember!?

 ;D meg különben is egy új autóval jobban lehet csajozni!  ;D

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Váltó problémák
« Reply #69 on: 2008 January 03, 10:17:49 am »
Látom nagyon elment ez a téma az új autó és régi autó meg hitel nem hitel felé.
Nekem volt ezelőtt 4 használtautóm és rengeteget költötem rájuk. Fiestára 2 éve semmit. ez nekem megéri.
És asszem erről nem tudtok meggyőzni.
Sokan megtehetik h vesznek új autót én is megtehettem hál isten. asszem ettől még nem vagyok rossz ember!?

 ;D meg különben is egy új autóval jobban lehet csajozni!  ;D

mindegyiknek megvan a maga előnye bizony és a hátránya is. kinek mi a fontosabb az a mérvadó. Az nem baj ha valaki megteheti h új autót vesz, attól még biza jó ember is lehet (aki itt van a klubban, már nem lehet rossz ember :P ). :D
csajozni? :D hmm azért az én cabriomat nem übereli  ::) ;D

kiskrisz

  • Guest
Re: Váltó problémák
« Reply #70 on: 2008 January 03, 14:10:42 pm »
Különben én is azon gondolkodtam, ha ezt eladom akkor veszek egy escort cabriot, de a 95 utánit, mert abból már volt 2 autóm is (95 1.6B és 97 1.8TDi) és ismerem már a trükkjeit.

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Váltó problémák
« Reply #71 on: 2008 January 03, 14:27:24 pm »
Különben én is azon gondolkodtam, ha ezt eladom akkor veszek egy escort cabriot, de a 95 utánit, mert abból már volt 2 autóm is (95 1.6B és 97 1.8TDi) és ismerem már a trükkjeit.

én most fogom idén valamikor lecserélni az enyémet. :) igaz én még 93-94-esbe gondolkozom, nekem az jobb tecc. :D 1.8-as lesz az 1.6 helyett. :P nálam az escort, ráadásul a cabrio szerelem, nem cserélném más típusra. :) azok a motorok amiket mondtál escortba jók is. :) egy barátomnak van egy 1.6 16v benzinese, mostmár 300e km-rel. :) és bírja. :) pedig nincs kímélve az az autó. :) utazó 160 az megvan soxor nála. :)

kiskrisz

  • Guest
Re: Váltó problémák
« Reply #72 on: 2008 January 04, 08:21:54 am »
Nekem az 1.6B az egy németből behozott első gazdás volt kint, tom mert mi hoztuk, és meg volt kicsit tuningolva, de az az érdekes h egy anyuka használta. Nagyon ment 205-öt simán mentem vele pályán. Nem volt ellenfél a városban. persze hasonló kategóriában.
Nagyon szerettem azt az autót. nekem is az escortok a nagy szerelmeim vagy cabrio vagy 3 ajtós.  csak a diesellel befaragtam mert nem értett hozzá senki, mert CAV adagoló van rajta és azt nem szereti senki. igy volt egy kis problémám vele, 12e huf- os alkatrész ment benne tönkre, de nem jöttek rá és az a pici alkatrész tönkrevágta a motort. Turbomenbrán szakadt ki és alapjáraton felnyomta a gázolajat a turbóba és amikor az beindult akkor bekeverte a + üzemanyagot és 1mp alatt full fordulaton pörgött a motor ugy h le sem tudtuk állítani mig ki nem fogyott v bele nem fullasztottam a kocsit. 5x megcsinálta és vége volt a motornak, aztán aból már nem sok jó lett.
 >:(





bobcsaa

  • Guest
Re: Váltó problémák
« Reply #73 on: 2008 April 18, 09:11:28 am »
Sziasztok.

Az én 2003-as Fiestamban (használtan vettem 1 hónapja) is kopog a váltó, hátramenetet néha erölködve veszi be. Tudja v.ki, hogy lehet megnézni a váltóolaj szintet, és cserélni házilag? Kösz a segítséget. üdv

Atis77

  • Guest
Re: Váltó problémák
« Reply #74 on: 2008 April 29, 11:27:30 am »
Sziasztok!
Tudja valaki,hogy milyen olaj való 2004-es 1.3-as benzines Fiesta váltójába?Mi a gyári olaja?

A kemény váltóról:amit észrevettem: ha van textil autósszőnyeg+azon gumiszőnyeg,akkor előfordulhat,hogy a gumiszőnyeg belóg a pedálsor alá, és nem lehet miatta tövig kuplungolni,és ezért főleg hidegen e miatt is nehezebb sebességet váltani!
És nem nagyon tolerálja a váltó azt sem, ha 30-40km/h környékén akar az ember 2-est rakni.....elég 1-esben szinte csak megmozdítani az autót....