Author Topic: Kuplung problémák  (Read 133081 times)

Offline stifi82

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 43
  • Segített?: +0/-0
Re: Kuplung problémák
« Reply #75 on: 2008 September 25, 20:02:19 pm »
Az a titka a hátramentenek szép lasdsan kell beteni ez nem "f*sz" hogy rángasuk ha cibálom az enyém is recsen meg figyeljétek meg a kilométer óra is bemozdul olyankor. Azt mondom lassan az a titka, és akor nem recseg.

viko

  • Guest
Re: Kuplung problémák
« Reply #76 on: 2008 September 30, 23:22:10 pm »
csak h vágd miről beszélek ... lassan is ku**a nagyot reccsent. Szted miért szerelték? poénból? megnézik a reccsenés mértékét meg h a szabályos 3 másodperce kinyomott kuplung után is reccsen vagy nem. na mind1 a lényeg h már jó.

Dani81

  • Guest
Re: Kuplung problémák
« Reply #77 on: 2008 November 07, 21:17:19 pm »
Sziasztok!

Nekem olyan problémám lenne a kuplunggal, hogy hidegen (pl reggel mikor indítom) kinyomott kuplunggal sípoló hangot ad ki az autó, h bemelegedett akkor elmúlik a hang. Illetve ha bemelegedett, alapjáraton ha nem nyomom a kuplungot akkor fura zörgő hangot hallok. Éredekes még, hogy ez a zörgő hang erősödik, ha szintén alapjáraton pl bekapcsolom a hátsó ablak fűtést vagy elkezdem felhúzni az elektromos ablakot ilyenkor a fordulat is picit visszaesik, Természetesen kinyomott kuplungnál nem jelentkezik a zörgő hang. Nem tudom, hogy az elektromos dolgoknak mi köze a kuplunghoz.

Ha valaki tud segíteni a problémákban akkor kérném, hogy segítsen.

köszi!

Dani

sztrakk9

  • Guest
Re: Kuplung problémák
« Reply #78 on: 2008 November 07, 21:52:55 pm »
Tuti kuplungtól jön a hang?

Dani81

  • Guest
Re: Kuplung problémák
« Reply #79 on: 2008 November 08, 20:02:09 pm »
Mivel csak akkor sípol ha lenyomom a kuplungot, és akkor kopog ha nem nyomom le, így gondolom van valami köze a kuplunghoz.

Gyuri

  • Guest
Re: Kuplung problémák
« Reply #80 on: 2008 November 13, 10:01:20 am »
Sziasztok!

Nekem 2004-es 1.3-as Fiesta-m van. Vágigolvasva a hozzászólásokat, csak ámulok. Az én cangámban 116 ezer körül jár a kilóméterszámláló, és szinte az összes itt  megjelent "problémával" szembesültem már. Ha valaki esetleg kíváncsi a véleményemre: nincs gáz.   Reggeli hidegindításnál vagy van sípoló hang, vagy nincs. Ha van, az üzemi hőmérséklethez közeledve megszűnik. Ha nincs, az meg csak jó. Üzemi hőmérsékleten a váltó magasságában alapjáraton zörög a kipuff, amióta kihoztam a szalonból. Szervizben megemelték, megrángatták. Olyan hanja volt, mintha fémreszelék zörögne benne, de az autó működését nem befolyásolja. Általában párás időben felengedett kuplungal, kerreg. Kinyomom a kuplungot, elhallgat. Aztán megszűnik. Ez sem befolyásolt még semmit. A hátramenettel nekem csak akkor volt gondom, amikor előrementben megállás közben próbáltam siettetni a kapcsolást, de ez nem a váltó hibája, hanem az én f@szságom. Már leszoktam róla. Néha-néha volt, hogy nem akarta bevenni a hátramenetet, ilyenkor üres, egyszer-kétszer kinyomom a kuplingot, és semmi gond a kapcsolással.
Szóval , majdnem 5 év, és 116 ezer kilóméternyi tapasztalattal, szerintem nem kell nagyon megijednetek. Persze tudom, hogy zavaró dolgok, és pláne új autónál különösen idegesítő, de emiatt ne legyen álmatlan éjszakája senkinek. Mindezekkel a kellemetlenségekkel együtt az én autómon az olajcserén, szűrőcseréken, és az első féktárcs-fékbetét cseréken kívül, szerelő még nem dolgozott.

Remélem tudtam "segíteni"?!

Dani81

  • Guest
Re: Kuplung problémák
« Reply #81 on: 2008 November 13, 16:19:05 pm »
Szia!

Kicsit megnyugtattál! Azért az véletlenül nem derült ki nálad, hogy a sípoló kuplung hang az kinyomó csapágy e vagy valami más, illetve, hogy a kuplungos zörgésnek mi az oka?

Köszi

Dani

sztrakk9

  • Guest
Re: Kuplung problémák
« Reply #82 on: 2008 November 13, 23:41:44 pm »
A kuplung hidegen nekem is zörög melegen nem! /2 év 41 ezer km/ Beletörődtem!
Amíg nincs gond addig meg nem bontom!
Nekem most kezdett el sípolni valami hidegen menet közben gázadásra,Nem tudom honnan jön a hang és mi lehet a gond!
De melegen megszűnik a hang.

Gyuri

  • Guest
Re: Kuplung problémák
« Reply #83 on: 2008 November 18, 19:06:59 pm »
Nekem is: hidegen-gázadásra. Ha felengedem a gázt, alapjátatos csendben van. Aztán 1-2 km után teljes csend. Mintha sose lett volna ilyen gondja.

Offline Brigus

  • Klubtag
  • *****
  • Posts: 555
  • Segített?: +11/-3
Re: Kuplung problémák
« Reply #84 on: 2009 May 21, 09:32:30 am »
sziasztok!

Csipi testvérem kivánatára megosztom veletek az elmúlt  3 hét átélt kálváriát!

tehát, a dolog onnan indult, hogy bevittem a fityot, ford petrányi (kerepesi út) azzal a problémával, hogy a motor tér felől egy érdekes surlódó hang hallatszott, mintha vmi hozzá ért volna vmihez. Beviszik a műhelybe a sápadtarcu szerelő emberek, két óra várakozás után jönnek a kulccccsal, hogy sajna de nem tudják megmondani mi is a baja konkrétan a kocsinak. - Gondoltam magamba, hát ez kisvirágos jó - , akkor mi tévő legyek kérdem a szerelőt? mondja h visszakéne majd jönni amikor pár napra ott tudom hagyni az auto. Mondom oké, mikor? két hét mulvára sikerült is találnunk egy mind a kettőnk számára megfelelő időpontot.

Amig vártam, hogy vihessem az autót szervízbe az első problémával, addigra  jelentkezett egy másik hiba. Mégpedig: tolattam be egy helyre, és láss csodát, benyomott kuplungnál a kocsi tovább haladt hátrafelé. na gonoltam akkor tegyük ki üresbe, de a váltókar meg sem mozdult! sirály...
Nem maradt más hátra , le állítottam a verdát. Így, egy kis kuplungrápumpálással kijött sebességből. hmmm. na mondom biztos én vagyok ilyen béna..., szóltam haweromnak, hogy mit tapasztaltam, és erre mentünk egy tesztkört, - természetesen a körözés alatt semmi gond nem volt, már majdnem felattuk amikor az utolsó tolatásnál a hawernál is produkálta eme jelenséget. Hazafelé menet is tolatva álltam be az udvarra és akkor is csinálta. Eljött a szervíz időpontja. Mondom h mi van. Mondják, hogy majd értesitenek a dologról. Egy hétig állt bent a kocsi petrányiéknál, és egyhét eltelte után kaptam egy telefonhívást, hogy az auto nagy valószínűséggel kuplungos, és hogy most fogják levenni a kuplungot a váltóról, és vihetek magammal vki és ott lehetünk megnézni. Gondoltam magamba dejo,dejó, de kit vigyek magammal fél 3ra??? (Kuti tanácsára Kobold lett az áldozat :) Akinek ezúton is szeretném megköszönni a segítőkézségét,és az emberségét!)  A szemrevételezés után kiderült, hogy a kuplung szinte még megkopva sincs, és látszolag semmi vezetéstechnikai hiba nincs rajta, mert ha az lett volna, akkor fizetnem kell kemény 120 000 Ft-ot a javításért.
De nehogy már 1x-ű legyen az élet, ezért írni kellett egy kérelmet a ford felsőbb vezetésének,hogy megcsinálhassák ingyen, mivel a kuplung egy kopó alkatrész és az autóm extragaranciás..... A kérelem elbírálása kemény két hétig tartott...vicc kategória. Tehát ez a kuplung mizéria 3 hétbe telt.

Közben a kérelem elbírálására várva, még volt egy érdekes kérdése a szervizfelvevő kollegának, hogy mivel szoktam leszedni a felniket a kocsimról. Mondom neki, hogy wazze, hát biztos nem állok neki otthol egyedül!  Mert hogy nekik nincs a felnimhez való kulcsuk, és hogy külön flexelni kellett hozzá egyet.... (akkor már láttam lelki szemeim előtt hogy szétbarmolták a felnit) A kocsi átvételekor első tekintetem a felnikre irányult, és amikor megláttam, hogy hogy nézz ki az első kettő, azt hittem agyérgörcsöt kapok  ;D! Szóltam a szervizvezetőnek, Mondom neki, hogy miért kellett ezt csinálni? mért nem tudtak szólni, hogy vigyek be 3 000 Ft-ot , vagy hozzak olyan kulcsot amivel lelehet szedni!!!??? és ha már az egyik csavarhoz nem volt jo a kulcs mért kellett még a másik hetet is össze...kisvirágozni??? ráadásul még a hátsó kerekeknél is probálkoztak, de ott nem volt vészes a leverődés! hogy száradt le volna a keze aki ezt csinálta....a szervízfőnök meg ott hebegett habogott, hogy ő erről a problémáról nem is tudott stb stb... mondtam neki hogy engem nem érdekel, csináljanak vele vmit, mert nagy gondok lesznek.......! hát addig addig mondtam a magamét, hogy másnap visszavittem az autót felnifestésre. Másfél napig megint ott volt az autó! És a nagy bocsánatkérések mellé, elsem hiszitek hogy mit kaptam ajándéba GRÁTISZKÉNT???? egy 17-es imbuszkulcsot!!!  :-X :P ;D (majdnem lefejeltem a szevizest  ;D)

Ja, az előről hallatszó hang pedig, ékszíj és feszítőgörgő probléma volt, azt szó nélkül kicserélték garanciába!

na bocsi a hosszú beszámolóért!
Remélem Csipi nénjjjjjeeeeeee elégedett vagy???  ;D

rgida

  • Guest
Re: Kuplung problémák
« Reply #85 on: 2009 May 21, 10:37:57 am »
De durva!!!
Akkor nem csak a nagykanizsai fordba vannak ilyen balf*sz "szerelők".Nekem a váltó-kézifék burkolatot barmolták össze egyszer.természetesen azonnal mentem a főnökhöz.ki is cserélték de azt se tudták mondani utánna,hogy bocs.

Offline Csipi

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Posts: 2626
  • Segített?: +110/-7
Re: Kuplung problémák
« Reply #86 on: 2009 May 21, 19:05:23 pm »
Igen Cshajé, elégedett vagyok...csak annyira mondtad a magadét itt a mútkó, hogy nem jó blabla....és azóta síri csend és hullaszag... nekem hiányzott egy befejező sztori, hogy ne maradjunk "úgy"... ezért szóltam be... ;)
Szép hosszú, kielégítő (nem félreérteni!) beszámolót írtál, ülj le 5ös  ;D ;D
Viccet félretéve, örülök, hogy végül megcsinálták és hogy ingyé... :hello2:

(Látod? mondtam én hogy a hiszti-agysejt sokmindenre képes...)  ;)  :-X :notworthy:
ildipontbretus kukac gmail pont com

Offline Kuti

  • Lacos
  • A mester
  • *****
  • Posts: 1743
  • Segített?: +33/-4
Re: Kuplung problémák
« Reply #87 on: 2009 May 22, 06:42:13 am »
Kérhettél volna Sport 16" os felniket grátiszba, nem festegetünk! :D
Imbuszkulcs? Nem értem bocs, de mihez?
Astra vagy Fiesta!?
ui.: Saját helyesírási hibáimért előre kérek elnézést! :D

Offline Csipi

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Posts: 2626
  • Segített?: +110/-7
Re: Kuplung problémák
« Reply #88 on: 2009 May 22, 07:00:58 am »
Kuti, azért imbuszkulcsot kapott, mert imfiestakulcs még nem létezik  ;D ;D ;D
ildipontbretus kukac gmail pont com

Atis77

  • Guest
Re: Kuplung problémák
« Reply #89 on: 2009 August 05, 14:55:30 pm »
..és igen, eljött, bekövetkezett....!!!!!!
Ami a 70-es, 80-as évek keletnémet és cseh csodáival nem történt meg a hosszú évek alatt, amíg használtam őket- IFA, Barkas, és a legnagyobb "szerelmem":Avia, de említhetném még :MZ, ETZ...stb, amiket szinte egész nap használt az ember-
az az alig 60ezer km-t futott 4,5 éves Fordnál úgy látszik törvényszerűen bekövetkezik : kuplunghiba!!!!!
Hihetetlen, mennyit fejlődött az autógyártás, de úgy tűnik, egy megbízhatóan funkciónáló váltó-kuplung páros még mindig tartogat kihívásokat a 21. század mérnökei számára!
Hibaleírás: Parkolóból kb. 10 méter tolatás után a nagyobb sebesség elérése miatt több gáz, gyorsabb kuplungfelengedés. Autótól válasz:qvanagy rántás, koppanással kísérve. OK, ne erőltessük!Nem gond.
Majd ha megállunk, megbeszéljük.Megállunk, de csak én beszélek:Mi az Any.dért nem tudlak kivenni hátramenetből?Óvatosan kiengedem kicsit a kuplungot, majd újra tövig nyomom.Autótól válasz:Á, öreg, nem versz át!Te nem mész innen sehova!..Szóval állunk, rükiben, beragadt váltóval, tökig kuplungolva. Továbbra is csak én beszélek, valamint a többi járókelő és autós, akik miattam nem tudnak közlekedni.
Gyors lépésre szánom el magam:Lefullasztom!!!!HÁHÁ!leáll, ki tudtam venni rükiből, de a kuplung pedál mintha beesett volna.Néhány pedálnyomás, és a kuplung újra kemény, a váltó is működik.
Most pedig néhány tesztkör fog következni, rükiben, majd 1-esben, újra rüki.....kíváncsi vagyok, mi lesz!
Eddig, főleg hidegebb időben nehezen vette be a hátramenetet,-a váltóolaj számlájára írtam-, de most ebben a kánikuában is elkezdte, enyhe recsegéssel vette be.
A "nagy" szoci gyártmányok nem akasztottak ki ennyire a váltójukkal, mint ez a libakergető.... :(
Na de majd most, a vallatásnál, a teszt alatt minden kiderül....vagy a parkolóban mindenki derül?