Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : Balage84 2010 May 24, 21:07:38 PM
-
Helló.
Az lenne a gondom, van egy 1.1 karbis Fiesztám, és a belső két gyertya szép világos barna, a külső kettő pedig nagyon sötét barna.
Menet közben amikor nyomok neki egy kis gázt akkor először ránt egyet és utána kezd el gyorsulni. Van valakinek v.mi ötlete mit nézzek meg?
Előre is köszi.
-
gyertya csere mikor volt?
-
gyújtás, trafó ezekre tudok gondolni.
-
A gyertya 5000 km- t futott, a gyújtás elektronikus, a trafó úgy tudom egyben van az elosztóval, én még arra gondolok, mert a két szélső, és a két belső gyertya egyforma volt. Nem úgy megy ahogy azt kéne és a rántás is idegesítő.
-
Gyári gyertyát tettél bele?
-
A rángatás, ha alacsony fordulaton erősen nyitott pillangószelepnél jelentkezik, gyujtáshibára utal. Ilyenkor megnövekszik a csúcsnyomás a hengerben és a sűrűbb közegben a szikra csak nagyobb feszültségre ugrik át.
A nagyobb feszültség, pedig lehet, hogy inkább a trafó, a kábel vagy a gyertyatest gyenge pontját választja.
Teszteld le úgy is, hogy alapjáraton 4-esben nagy gázt adsz. Ha lassan, de egyenletesen elkezd gyorsulni, akkor nem gyujtás. De ha rángat, akkor gyujtás.
Az, hogy a két szélső gyertya sötétebb (hidegebb), utalhat még egy dologra. Gondolom, itt is úgy van, mint az Mk6-on, hogy a két szélső és a két középső henger egyszerre kap szikrát, vagyis két-két hengerhez ugyanaz a szekunder tekercs tartozik a trafóban. Gyanús, hogy itt van a baj, vagyis trafóhiba.
Ennek ellenére érdemes a gyertyák hézagát is ellenőrizni, illetve gyertyát cserélni, mert a nagy hézagú gyertya hamarabb tönkreteszi a trafót.
-
A trafót kicseréltem, az a csoda hogy még működött ugyanis szét volt törve a sarka. A karburátor volt a bűnös, mert nem volt géppel beállítva, túl sok üzemanyagot kapott, a gyertya gyári motorcraft, és a hézag is jó (1mm). Így már tökéletesen működik a gép, csak egy kicsit lusta nem tudom miért, de mondjuk nem is fogyaszt sokat(140 körül van a vége).