Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : szabob 2006 September 25, 18:38:44 PM
-
Sziasztok!
Örülök, hogy rátaláltam erre a klubra, fórumra. Véleményeteket szeretném kérni.
Új Fiesta vásárlása előtt állok, 1.25I (75LE) motorral nézegetem, de kipróbálni nem tudtam még ilyent. Eddigi böngészéseim során sehol nem találkoztam semmivel erről a jószágról. Az 1.3 és1.4-ről rengeteget írnak. Az 1.3-ast kicsit elavultnak, lomhának találom, viszont az 1.4-ről sok helyen olvasom, hogy nem ritka a 8-9 literes fogyasztás.
Köszi
-
Nekem volt szerencsém kipróbálni egy ilyet, igaz csak egy tesztvezetés alkalmával.
A kicsikocsi minden tekintetben kicsi volt. Mint felszereltségben mint motorteljesítményben nem teljesített valami fényesen a kezem alatt.
Benzines lévén csak 3 és 4ezres fordulat között jött meg az ereje, akkor sem sokkal több mint az én mostani 18éves 1.1-esemből.
A belső hangulata sem fogott meg és kissé fapadosnak tűnt bár ez inkább annak köszönhető, hogy az enyém a kora miatt kissé hintázik az úton.
Ez elött közvetlenül mentem egy 1.4 TDci-vel ami viszont az ellenkezője benzines testvérének. Aranyos, gazdaságos és nagyon ment ;D
Annak ellenére, hogy "csak" 68 lovas volt a picike, nagyon nyomatékos, és a másiknál említett erő már alapjáraton ott volt a kerekeken így sokkal jobban ugrott ami éles helyzetekben jól jöhet (pl.:városban).
-
Az én véleményem elüt kissé Viktorétol, de lássuk:
-Egy 1.4-es MK5-ösöm van jó a gyorsulása, a vége és tartalék is megfelelő benne, akár max sulyal is, hihettek, hiszen telerámoltam járókövekkel. fogyasztása 6.7-8 l között úttól és lábtól függően.
- Egy ugyan ilyen típusú 1.3-ast is vezettem egyszer. mondhatnám a kettő ég és föld. kevésbé gyorsúl, de tartalék sincs benne. akkor ideális eszköz, ha súly nélkűl egyedűl mész vele6-7 l fogyasztás mellet.
És kis igazítás: az enyém nem fapados. Ritkán panaszkodnak rá, hogy üt, de azt is csak hátúl. Akinek nem tetszik, az vehet nekem egy Mondeót és elviszem vele őket, és nincs ok panaszra. ;D
Lada volt az előző kocsim, hát az volt fapados, de még nem is annyira mint a tanulókocsim (Szutyoki Szvift 1.3-as öt ajtós:)
-
Nekem volt szerencsém kipróbálni egy ilyet, igaz csak egy tesztvezetés alkalmával.
Itt az előző hozzászólásomban az 1.25-ös fityuszra gondoltam.
Így már nem is üt el a véleményünk kedves KUTI ;)
-
Nekem 1.25-s új fiestám van, és nagyon meg vagyok vele elégedve. Nyilván egy 1.4-s jobban megy, de annyival többet is eszik. Ez benzine, és a 6 liter már soknak számít.
Családi kezdő autónak tökéletes, csomagtartó még elég, bár a következő biztosan Focus kombi lesz :))
Apró gondjaim voltak vele, de mindent a szakszervízben csináltattam, nagyon készségesek győrben.
Motorikusan tökéletes, a gumikkal (Continental) nem vagyok megelégedve, de most már váltás lesz, és az jobban fekszik majd nekem :) Úttartása remek, és ha megszokod, hogy egy kis autó, mindenhol nagyon jó tempóban el tudsz vele autózni.
Nekünk most 12.000 km van benne, sokfelé jártunk, hosszú utakon is, és nagyon bírta a strapát, egyszerűen szeretem.....
-
A mi autónk sajnos ??? még nem jött meg. Szept. 28-án rendeltük meg, nov. elejére igérték, hogy itt lesz. Már nagyon türelmetlenül várjuk. >:( Szóval 6 liter körül eszik? Vannak pontosabb adataid?
Milyen gondjaid voltak?
A kereskedésben nekem nem tudták megmondani, hogy milyen gumival fogják szállítani. Igaz nekünk már csak az a lényeg, hogy megjöjjön már!
-
Ha félreérthetően fogalmaztam, akkor elnézést kérek, nem cikizni akartam a kismotoros vátozatot, én csak az egyszeri kipróbálási élményeimet írtam le, természetesen hosszútávu teszt mást ad az embernek, ha elégedett vagy vele, csak örülni tudok neki! További jó hajtását kívánom! ;)
-
Egy kis pontosítás:
1.25l (75LE) 16V
1.3l (70LE) 8V
1.4 (80LE) 16V
Az 1.3 kicsit lomha volt, az 1.25 fürgébb. 1.4-est nem volt alkalmam még kipróbálni. Biztosan észre lehet venni a különbséget az 1.25-ös és az 1.4-es között, de a www.totatcar.hu népitéletében sokan azt írják, hogy az 1.4-esnél nem ritka a 8-9 literes fogyasztás. Szerintem ez kicsit sok egy ekkor a motorhoz.
-
Pontosan! 7,6-8,5 között iszik a drága:)
Ha a 17 éves Opel E kadettet vesszük (kombi) 1.6-os mocival ami még a családba van akkor eltörpülök:( az csak 6,7-et iszik!!!
-
hello fiuk ! segitsetek! van egy 2006-os fiestam .3 napja le,fel ugral a fordulatszam merom es keresztezodesekben egyre surubben leall .tudja valaki mi is lehet ennek az oka?a kocsiban van 22000 km es nagyon sz*r igy menni vele. koszike a segitseget :-\
-
HellÓ.
Nekm egy 1.3 asom (70LE)van, de ha tehetném szivesen lecserélném1.4TDCI re, azért mert ha 1.3asal haladni szeretnél akkor ki kell taposni a lelkét és ráadásul akkor fogyaszt is(8l).
-
hát nézd a lefel ugrálást: nekem csak indulásnál volt ilyen de azt mondták, egy szoftverfrissítés, landaszonda beállítás+ hiányzó szoftver feltöltése
szerelő!
-
Hello
Nekunk egy mk7 -es 1.25 ös Lime metál fiestánk van március óta!
Extrák :) : metál fény cd-s rádió és igy volt 2,6 millio:D ;D :D
Semmi baj nincs vele ha kell megy és a fogyasztása is alacsony:D
Volt már MK1-es és 2db MK2-es is utána jött egy Suzuki Swift 1.3 de az ....:P
Aztán lett ez az MK7-es és isteni volt végre beleulni egy kocsiba :D ;D
Egyszerüen kényelmes tágas hátsó ülés variálható a gyári cd-s rádió-ról meg neis beszéljünk mert az is isteni benne ugyhogy rosszat nem tok mondani rola:D
(csak alapjárattal van néha gáz mert kissé leesik a fordulat szám, de olvastam hogy komputert kell frissiteni ami legközelebbi kötelezö szervíznél lesz esedékes)!
Ugyhogy szerintem isteni KOCSI ;D ;D ;D
-
örülünk hogy tetszik, bár ez az mk7 nem megas érték? Nem a mk6-ra gondolsz?
-
;D
Ha kicsit utána nézel akkor te is tudod hogy a fiesta már a hetedik generácioját éli ;D
Én az új béka lámpásra gondolok az az MK7-es:D
-
Igen Viktorral és Tomakynnal éppen 2 órálya vesáztük ki és mi is ebben maradtunk, bár azért függőben hagytuk hogy a 2 mazdakiézetüt egykalapalávettük.
Békaszemű ez tetszik én mikralámpályunak hívtam eddig.
-
Most néztem képeidet ha az a te fiestád akkor az már a hatos széria:D
HA majd lesz idöm csinálok galériát és generációnként felrakom öket :D
Addig is további jó napot mindenkinek:D
-
Most néztem képeidet ha az a te fiestád akkor az már a hatos széria:D
Ez egy eléggé vitatott kérdés...
Az MK4-es után kidobott fiestákat (Mazda 121) egy kalap alá szokták venni az MK4-esekkel.
Ha igy vesszük akkor viszont az övé MK5-ös :-\
-
Ryan! A tiéd mennyit eszik? Nekem is 1,25 van, a békás. Nagyon imádom, remélem hosszú távon is jó lesz. 5000km van még csak benne. Szerintem tud ugrani rendesen, csak tudni kell hogy melyik fordulatot szereti. :) Vége is jó: autópálya 170, de szerintem ez a max, viszont suhant gyönyörűen.
-
Mostmár 11.000km van az autóban, és még mindig nem tudok rosszat mondani. Fogyasztás alakulni látszik, utoljára egy 250km-es részen kb 6,1 -et evett. Volt benne "hegyi" rész is a Bakonyban. Még nem volt gondom, a tuningos topikot olvasgatom, mindjárt írok is... :)
-
Sziasztok!
Nekem is MK4 es fiestám van! 1.25 Zetec!
Meg vagyok elégedve vele! mondjuk nem régóta van meg... kb 1 év (12.000 km)
Háát a fogyasztást azt mindig számolgatom... az elején, amikor még csak óvatosan ismerkedtem a géppel :) akkor a legjobb az olyan éppen hogy csak 5 felett volt aztán volt amikor jó volt kicsit hajtani és minden fokozatban kihúzattam akkor olyan 7.6 körül fogyasztott, hosszútávon…. De volt amikor 9-et számoltam 2 tankolás között.
De akkor már úgy, hogy nyikorogtak a kerekek...meg sokszor padlóval megtem…
Pedig most új Michelin Energy gumik vannak fenn... és még kicsit magasabb is mint az eredeti.... 185/60/R14 de még így sem nevezném lomhának a jószágot...csak ki kell ismerni... jókor kell váltani és ami nagyon fontos sokszor pörgetni kell a motort!
Nagy autó után fájt a szívem amikor vezettem, hogy mennyire pörgetni kell, meg hangja van…de ez ilyen… (Nagyfater 406-os Peugeotja 3000cc ott nem kell nagyon váltogatni, csak nyomod a gázt és megy… ha pl előzésnél nem kapcsolsz vissza… akkor 5.be a 220 paci még így is huzza rendesen….)de neki 70 literes tankja van az én 40 literesemmel szembe…de kb ugyanakkora utat lehet megtenni mindkét autóval… szóval valamit valamiért!
De azért nálam (én legalábbis így tapasztaltam) azért már 2000 körül is húz a jószág... igaz nem F1 Mc Laren. De nem is azárt tetszett meg!
-
A mienk egy mk7-es 1.25-os egy teli tankkal 650 km lehet elmenni vele ::) ugy h :notworthy:
-
hali nekem 1.4 16 v lehetvele gumit csikorogtatni 1-esbe 5-ezerné dadog igy usztam meg hogy oszetörjenek
fogyasztása csak vérosba 7 ltyó hosszutáv 5.5 lityó klimával alapjáratom inkább 900 száz mint 750 de képes 1200 re is meg tapasztaltam hogy nem mindegy neki hol tankolok (minöségre) én mátrai embervagyok nekem tetszik az ut tartása 14-es kerekek hát a váltom lükibe 10 boil nyolcszor 8recsen
-
Nagyon nem mindegy az üzemanyag... valamelyik nap direkt próbálgattam... bajáról-kalocsára (45km) végig 5.be! :D
Tescos benzinnel 5.be 40 körül már érezhetően szenved a motor... (alacsony sebességnél rángat) de Shel-es benzinnel tök simán megy és még ha gázt adok, akkor gyorsul is a jószág... :D
1.25 16V vel is lehet gumit csikorgatni.... pedig kipörgés gátlóm is van.... és ami érdekes, nem csak a téli gumi csikorog ;), hanem a nyári Michlen is ;D
-
sztem meg tökmind1 h nyári vagy téli..nyikorog ott mind2 :-X :-X ::)
-
Tegnap a vállalati 1.3-as 8V-s Fiestámról majdnem lefüstöltem a gumit egy idegesebb, lejtőn való indulásnál... Maradt is nyoma, a tükörben láttam. (Amúgy meg nem a lejtő volt ideges.) :)
Ja, és Én nem használom az 5. sebességet 50 alatt... minek? 2-esbe kell 70-nel. :D
Üdv!
-
hát ha van pénzed benzinre vagy a cég fizeti? mert akkor királyság!! :laugh: én is tolnám neki
én viszont simán 5be 70-el minél kevesebbet egyen
-
én nem nyuzom 50 körül ha szabad a pálya mehet az 5dik!
-
Netcore azért nem teljesen ugyanojan a téli gumi... főleg nem nyáron... legalábbis ami nekem volt az nagyon kenődött.... De végülis ez a dolga, hogy hidegben legyen megfelelő a tapadása, de ez azzal jár hogy nyáron nagyon lehet nyikorgatni!
Természetesen azért vezetési stílustól is függ ;D
2-esbe 70-nel? húúú én már 40 nél sajnálom a motort! :o
3. 4. fokozatba már élvezetesebb kihúzatni... de azért nem vagyok a pénztárcám ellensége...szóval sokszor élvezetesebb lasan vezetni mint hajtani és gyilkolni a gépet!
Igaz van hogy bedurran az agyam :-X és akkor megelőzöm aki töketlenkedik előttem, vagy hasonló szitu, de azért ha lehet kímélni szoktam a gépet!
Természetesen azrét amikor pl az új úton megyek Szekszárdra, akkor azért szinte mindig kipróbállom, hogy mennyit megy a kicsike :D
Néha kell neki is egy kis "átszellőzés". ;) 8)
-
én mindig hajtom,kíváncsi vagyok meddig bírja.
előzéskor,90-nél simán visszaszúrom 3-ba,vagy 50-nél,2-be!
amúgy azt vettem észre,hogy a fogyasztásán nem igazán látszik,7 l.
néha sajnálom,de most ki van kiért?!
majd ha nem bírja,megjavíttatom,viszont a kuplungja,nagyon gyenge!
a verda még csak másfél éves,de szerintem rövidesen cserés a kuplungja
többektől hallottam már erről a problémáról,bár igazából azóta ilyen,mióta a havercsajt tanítgatom vezetni. >:(
-
Ritkán csinálom ezt a "vissza 2esbe, 50-nél és GO!" dolgot.
Nem szeretném szétverni. De szeretem, ha hallom a direktszűrő kis szisszenését, mikor gyorsítok, 3000-es fordulatnál. :notworthy:
Amúgy szoktam 50-nel 5ösben, de ritka, és jobban szereti a 4-est ilyen tempóban. :)
-
50-nél ha kérdezitek általában 3. :D de 50-el nem meek :D vagy araszolok vagy min 60, ami már négyes, takaréküzemmódba 5. :D
-
Na, igen. Párszor voltam már Pesten, és meg kell mondjam, tényleg ilyen a forgalom, vagy sehpgy, vagy nagyon alapon megy a vezetés.
Lassan itt, Miskolcon is kezd ilyen lenni, főleg az útépítések miatt. :)
De már keresem az egérutakat. :P
-
szeretem Miskolcot,mármint vezetés szempontjából,szerintem rugalmasak az emberek.
debrecenben vezetek nap mint nap...na ott kretének vannak,tökölnek a belső sávban,mindenki megelőzi őket,aztán vissza eléjük,
de nem kapcsolnának hogy most akkor a külső sávban lenne a helyük,mert ők majd 2 km.múlva balra akarnak térni,böööűááá utálom
na ilyenkor van a vissza 2,padlógáz,és szétb..sz az ideg!
-
igen, ez ilyen... ilyen nem csak debrecenben hanem majd mindenhol van, pesten főleg... nekem félig leszakadt kipuffal volt ilyen h felbaszta az agyam egy mazsola, és vissza 2 padló, 6000 és üveghang, és ilyenkor látom h megriad, és néz h mivan :D ha integet akkor kap szép dudaszót is, meg mikor visszameek elé szép két oldali ködlámpát a retinába :D na ennyitől már le is nyugodtam :D
-
és ez egyre rosszabb!!!! >:(
-
Csak nyugodtan kell vezetni! Az idegeskedés sehová sem vezet.
Röhögni kell rajtuk, hogy milyen vörös a fejük... Tegnap Szerencsen néztem nagyokat...
Ömlik az eső, mindenki lámpával, én meg fordulnék meg, sikerül is, de észrevettem h egy szürke(!!!) wartburg, kivilágítatlanul, szürkületben, jön felém, de rég megfordulok mire odaér, és látom, hogy int. Mondom ennek mi baja?
Kiszálok a kocsiból, egy néni megy át az úton, jóformán átér, erre egy barom rádudál, és magyaráz, mutogat, a néni meg már sehol.
Úgy meghajítanám az ilyet 2 rothadt almával. A rosszabb az mikor még gyorsít is, hogy dudálhasson... Fél h bepókhálósodik a kürt...
Az indexet bezzeg elfelejtik használni, az nincs az autón... duda az van! :)
Szépestét! :notworthy:
-
Csak nyugodtan kell vezetni! Az idegeskedés sehová sem vezet.
Röhögni kell rajtuk, hogy milyen vörös a fejük... Tegnap Szerencsen néztem nagyokat...
Ömlik az eső, mindenki lámpával, én meg fordulnék meg, sikerül is, de észrevettem h egy szürke(!!!) wartburg, kivilágítatlanul, szürkületben, jön felém, de rég megfordulok mire odaér, és látom, hogy int. Mondom ennek mi baja?
Kiszálok a kocsiból, egy néni megy át az úton, jóformán átér, erre egy barom rádudál, és magyaráz, mutogat, a néni meg már sehol.
Úgy meghajítanám az ilyet 2 rothadt almával. A rosszabb az mikor még gyorsít is, hogy dudálhasson... Fél h bepókhálósodik a kürt...
Az indexet bezzeg elfelejtik használni, az nincs az autón... duda az van! :)
Szépestét! :notworthy:
alavetően engem nehezen lehet kihozni a sodromból, sőt a vezetés lenyugtat, de néha a mazsolák meg a tötymörgők az idegeimre mennek :D ilyenkor elmeek mellettük
ha anyáznak akkor kapnak vissza rendesen, anyázzanak másnak :D mondjuk a másik véglet se jobb, amikor a 10 millás verdákkal 2 centire a seggembe jön a köcsög mikor parkolót keresek. na ilyen esetekre van bekötve nekem mindkét oldalra a ködlámpám hátul :D csak megpöckölöm kétszer a kapcsolót és full úgy néz ki mintha a féklámpa villant volna :D szép csikorgásokat szoktam hallani :D s érdekes utána nem jön már a nyakamra. :D megijed :D
-
Hát ez nem rossz! :D
Jó ötlet. Azt Én sem szeretem, főleg mikor út szélén akarokparkolni, R-ben, és jön utánam a forgalom.
Ha megállok, és felgyullad a tolatólámpa, egy idegesebb megnyomja a dudát az tuti.
Olyankor kell kiszállni... :D
-
Idegesítő tud lenni az biztos... ilyenkor lenne jó ha jó masszív verdával menne az ember.... mondjuk minimum Hammer és akkor a Merci előtt behúzni a kéziféket (mert ugyebár akkor nem világít a lámpa) és hoppá... Miért nem tartotta be a követési távolságot! Legközelebb lehet jobban vigyázna!
Amúgy én igyekszem előzékenyen vezetni (nem azt jelenti, hogy előzni folyamatosan, hanem azért elengedni a másikat....)de mindenkinek lehetnek idegesebb napjai! De tényleg a vezetéssel én is úgy vagyok hogy megnyugtat!
Igaz ez is sebesség függő... mert olyan 110-120 ig nyugtató... utána már nem annyira, mert jobban kell figyelni!
A nagy hajtásra visszatérve és amíg hideg a motor addig szigorúan, max 2500 ig pörgetem....viszont ha már elérte az N betű végét akkor már jöhet a menet... :D ;D
próbáltam tegnap a 2-be 70 et, de nagyon sajnáltam szegényt... igaz még jobban is ment volna... de akkor már nem húz olyan jól, csak zúg a motor!
De aki mondjuk ilyen száguldozásokat szereti, az inkább vegyen erősebb autót... pl tudom ajánlani a 3000-eseket! Alapjáraton van benne annyi erő, mint az enyémbe 5000-es fordulaton! De azért többet is eszik! :D
-
Én még most sajnos apám Focus-át hajtom! De nagyon szeretem! Sedan kivitel szal eléggé nagyocska 1.6-os benzin (nagyobbra nem bírtam rábeszélni ), de azért 2-ben 90-ben 3-ban 140-en! :D Remélem a kis sport fityeszem is bírni fogja a 2-ben 90-et! :D
-
Helo!
Az 1.25 ös motor már egy továbbfejlesztett változat az 1.3ashoz képest.16 szelepes nem 8 szelepes mint az 1.3as!
Nekünk ilyen az egyik céges autónk és ha be van járatva nagyon jól húz!!
Csak ajánlani tudom!
Én most vettem egy ilyet szintén 1.25ös motorral,jövőhéten veszem át!
-
Idegesítő tud lenni az biztos... ilyenkor lenne jó ha jó masszív verdával menne az ember.... mondjuk minimum Hammer és akkor a Merci előtt behúzni a kéziféket (mert ugyebár akkor nem világít a lámpa) és hoppá... Miért nem tartotta be a követési távolságot! Legközelebb lehet jobban vigyázna!
Erre annyit mondanék h ha már kéziféket rántod be én inkább megnyomnám a fékpedált is h felvillanjon az a lámpa, ha a seggedbe jön nagyon akkor úgyse fog tudni megállni. A KRESZ előírja h az autó világítótesteinek megfelelően kell működnie, és ha nem gyullad fel a féklámpád akkor az egy bírósági tárgyaláson, vagy akár már a rendőr előtt is bukta is lehet. villanjon csak fel, onnantól kezdve nem tud mire hivatkozni, csak arra h túl közel volt, és mivel ő volt hátul ő a vétkes...
-
Bocsánat, de bizonyítsa be hogy nem villantfel. a helyszínen még a rendőr kér egy lámpatesztet és kinyomott féknél világítani is fog, bizonyítsáák be, hogy te kézifékkel lassítottál. Amúgy nagyon bosszanntók tudnak lenni az emberek, de én igen türelmes vagyok/voltam, inkább elkezdek beszálni hozzá, hogy mely pillanatban bukna meg azillető. De ha piroslámpa van és nagyon a segge,mbe van eléggé hatásos, ha sárgul a lámpa és vannak még előtted bőven, tedd hátramenetbe a verdát és mikor indulnod kell 1-esbe, tutti nem másznalk rád mégegyszer!
Azért mondtam hogy voltam mert az idei nyár betett nekem. 4 hónapon át balatonon folyamatosan, kényelmes, nyugott közlekedési morál, egy-egy bénával akin csak nevetni lehet. De hazajöttem pestre és egyszerűen gyűlölöm a fővárost a sok impotens soförje miatt, gyorsan szakad a cérna, mondjuk erősebb igy is ez a cérna mint az átlag emberé, de már magamon is észrevettem, hogy nem vagyok óly nyugodt vezető mint annó! sajna
-
Bocsánat, de bizonyítsa be hogy nem villantfel. a helyszínen még a rendőr kér egy lámpatesztet és kinyomott féknél világítani is fog, bizonyítsáák be, hogy te kézifékkel lassítottál. Amúgy nagyon bosszanntók tudnak lenni az emberek, de én igen türelmes vagyok/voltam, inkább elkezdek beszálni hozzá, hogy mely pillanatban bukna meg azillető. De ha piroslámpa van és nagyon a segge,mbe van eléggé hatásos, ha sárgul a lámpa és vannak még előtted bőven, tedd hátramenetbe a verdát és mikor indulnod kell 1-esbe, tutti nem másznalk rád mégegyszer!
Azért mondtam hogy voltam mert az idei nyár betett nekem. 4 hónapon át balatonon folyamatosan, kényelmes, nyugott közlekedési morál, egy-egy bénával akin csak nevetni lehet. De hazajöttem pestre és egyszerűen gyűlölöm a fővárost a sok impotens soförje miatt, gyorsan szakad a cérna, mondjuk erősebb igy is ez a cérna mint az átlag emberé, de már magamon is észrevettem, hogy nem vagyok óly nyugodt vezető mint annó! sajna
Kuti! Én is türelmes embernek tartom magam. Az is voltam egészen tavaly nyárig minden ilyen esetben. akkor összetörtek elég csúnyán, és még rám is akarta verni a csóka a balhét. több mint 1 évig jártam emiatt a bíróságra, sok problémát okozott, de végül nem sikerült neki megfordítaniuk az ügyet. Sajnos ebben az ügyben megtanultam, hogy egy olyan pontot sem szabad hagyni ami olyan pont lehet amire tud hivatkozni a másik fél. Így jobb ha szépen felvillan az a lámpa. :)
A fővárosi közlekedés tényleg káosz, halál, nem rajongok érte én se. Bár én megszoktam már, és megvannak a megszokott reakciók ezekre. :)
-
Na igen én is törzsgyökeres Pesti vagyok, sőt én pont a közepében a szívében lakom, Kőbányán. Még egy évig kajafutár is voltam, türelmes és megértő is vagyok, de elfogyott ez a bizonyos víz a pohárból. Személyszerint bevezetném azt, hogy a rendőrökkel kezdeni, kegyetlen büntetést csinálnék, példát statuálnék rajtuk. Nem tudom mit, korbácsolás, vagy 24 órás Balázs Palis kínzás, nem tudom, de utána a civilek jönnének. Elvenném az autójukat minden kis sz@rságért és csak kemény pénzért adnám vissza, ha nem fizeti ki legyen a rendőrségé. előbb-utóbb mindenki úgy ezetne, ahogy az kell. Ja és magyertol ne várj sokat a 10 millás kocsikon feláas extra az irányjelző! nem tellett rá! ezt speckó jobban büntetném mint a sebességátlépést (egy bizonyos határig).
Sajna van olyan ismerősöm akit szarrátörtek és még a rendőr őt hota ki hibásnak, és nem a zsír új BMW Z3-as tulaját, vajon miért??? /költői kérdés/
-
rendőröknek bünti? ZSANETTeket nekik!!!! :D
Abban egyetértünk hogy nem feltétlen a sebességtúllépés a közlekedés legnagyobb problémája, az is nagy probléma, de sokkal inkább a vezetni nem tudás és felelőtlenség. Magyarország: pénz beszél. A szabálytalanságokat, sztem nem lehet megelőzni, maximum visszaszorítani ezekkel a szigorúbb büntetésekkel amiket te is mondtál. Viszont a rossz vezetőket úgy lehetne kiszűrni h a jogosítvány szerzést szigorítani kellene. Elég sokat mozogtam oktatói körökben és bizony édeskevés az amit ma megtanítanak a jogosítvány megszerzéséhez. Ma ez nem arról szól h megtanuljon valaki vezetni, hanem h átcsússzon a vizsgán. Ezen kellene változtatni, és bizony sok-sok problémától megszabadulnánk az utakon.
-
Na igen én simáén azt mondanám, hogy a jogsimegszerzéséhez pszihológiai vizsgálatot is kötnék, valamint X évente ellenőrző kresz és gyakszi vizsgát. Állja az álam a sikeres vizsga után vagy fizessen vizsgadíjat, ki megbukik! De ehez hozzátenném azt is hogy a vizsgáztatóknak külön okatsást tartanék, hogy itt a rutinosságt figyeljék, nem a szivaás a lényeg. A másik ha ez noincs előferdülhet olyan mint és ez most nem reklám, hogy a cool tv a sofőrök című műsor azokat a bénákat isenem elszál az agyam, de a nagy problémám, hogy ezek a közúton is mehetnek.
Mellesleg gyalogos kresz és gyakortlati vizsga is kéne, valamint ahogy mostanában nézem biciklis is, de a gyalogosok katasztrófa.
De ahogy néuzem jól eltértünk aze eredeti "Fiesta 1.25I (75LE)?" témától és sorry részemről. Viktor(wrz) ha lehet kérlek emeld át egy másik topikbaa hozzáészólásokat, szerintem a hmmm nézem a Írta: Robi Elküldve: Szeptember 12, 2007, 06:26:51 üzenettől fogva!
Köce!
-
na igen, gyalogosok... az ami katasztrófa még. de az sem jobb ahogy az autósok a gyalogosokhoz viszonyulnak, én gyalogosként szabálytalanul közlekedek ezt bevallom. de a saját biztonságom érdekében, eddig engem összesen 12szer ütöttek majdnem el kocsival... ebből 7 járdán 4 zebrán és csak 1 volt úgy h szabálytalan helyen keltem át az úttesten. Abban viszont mélységesen egyetértek, hogy a gyalogosoknak is kéne tanulniuk kreszt. Én a kisiskolásoknak kötelezően órarend szerűen tanítanék közlekedést, kreszt, és kötelezővé tenném az elsajátítását a biciklis és a gyalogos kresznek a kisgyerekek számára már. :)
-
Pontosan ezt tárgyaltuk ki itthon is egy pár éve!
-
Sziasztok!
2 hete vagyok céges használója egy 1.25-ös csodának.
Sajna nem autópályázásra lett kitalálva, így elég sokat eszik.
Szerintetek a 7-7,3 mennyire magas?
Köszi.
-
Én városban használom. Tény, hogy "sportosan" vezetek :) de nekem 8 körül fogyaszt :( Bár úgy tudom, hogy a sportdob is rádob kb. fél litert
-
Szia!
Nekem is 1.25-ös csodám van és háát a pénztárca és lábméret fügvényében a fogyasztás és 5,00-tól 9 literig terjed!
5,0 az akkor van, ha 100-110-el beéred, és városban sem pörgeted 3000 felé! Ja igen és nem nagyon kell padlózgatni sem! Szóval nagyon kell taktikázni :d ;)
nekem úgy átlagban 6-6,5-re jön ki! Vegyesben! de mondjuk egy Kalocsa-Baja táv (50km) városon kívül 120-140-ig városba 60. Szerintem ha mondjuk autópályán tartósan nyomod neki, akkor se lehet nagy különbség... mondjuk az én 6,5-hez hozzá adunk még egy felest akkor reális :d
Kis autóhoz képest nagynak tűnhet a fogyasztás... de ha a teljesítményből indulsz ki... meg abból hogy ennek a kocsinak a gazdaságos haladási sebessége nem ugyanaz, mint egy nagyobb testvérnek.
Egyébként még az üzemanyagtól is függ... meg a motor állapotától!
Nekem pl a TESCO-s 98-assal kevesebbet eszik, de olyan mintha kézifék behúzva lenne!
A SHEL 95 V-Powerrel, meg megy rendesen igaz többet is eszik, de valamit valamiért :d
-
Sziasztok!
Nemrég jutottam hozzá egy 2001-es fiestához (1.25 Zetec, 16 szelepes). A vásárlás utáni másnap mindjárt jelzett a chek lámpa. Irány diagnosztika... Katalizátorprobléma. A Vajdaságban nincs zöldkártya, nem mérik az autóknál (egyenlőre) a károsanyagkibocsátást, a szerelő azt javasolta, hogy szabaduljak meg a katalizátortól, joban megy majd a gép, meg teljesen felesleges. Így is történt, a kat-ot kiütötték (szét volt égve), egy csövet heggesztettek bele. Teljesítményben túl nagy változást nem észleltem, és néhány km után a MIL lámpa újra bekapcsolt, ezután széthúztam a második lambda szonda csatlakozóját, a hangja túrbós lett, meg tépett a gép, mint az állat. . Azóta visszakötöttem a 2. lambda szondát, mert többen is azt állították, hogy a motor károsodhat.
Szerintetetk mi lehet a megoldás? Hogyan kerülheti el a paci azt, hogy a MIL lámpa ne kapcsoljon be katalizátor nélkül 2. szondával?
-
Lábjegyzetben jegyezném meg hogy az 1.25-ös és az 1.4-es motor csontra úgyanaz. Csak más a lökethossz. az 1.3-as is úgyanolyan DINAMIKUS mint az előbbemlitett két testvére. Szerintem holtmindegy hogy melyik motorral veszed egyiktől sem szabad csodát várni.:) Az 1.3-as hátránya a a két tesóval szemben az a fogyasztás. Ez a 8 szelepnek köszönhető.
-
Pályán simán meg tudom vele etetni a 10-et is. :D
-
Viszont KIMEGY a világból!!! A Két tesóval ellentétben. :notworthy:
-
Az biztos is!
Igásló. Mint az Mk4 Escortokban az 1.6D.
-
Olvasgattam itt az előző hozzászólásokat és kicsit meglepődtem.
Nekem egy MK6-os Fiestá-m van,1,4 (16V) és szerintem nem igaz teljesen,hogy sokat fogyaszt.
Én minden hétköznap használlom munkába járásba.Ez oda vissza kb. 100km naponta.
Viszont eddig nem vettem volna észre,hogy sokat fogyasztana.Vagyis,hogy elérné a 8-9 Literes fogyasztást,pedig nekem az átlagtempóm 120 km/h.
Az útvonal amin haladok érinti az M7-es egy rövid szakaszát,ahol jobban szoktam nyomni mint főúton,de így sem vettem észre,hogy többet enne.
Egy teli tank-al,ami 40 liter,elkocsikázok 8 napig,amiből 5 nap a hétköznap,ergo az 5*100 km.
Természetesen ez csak saját vélemény.
Viszont az 1,4-es mellet szóljon,én azért vettem ekkora motorral kocsit,mivel alapkövetelményem volt a klíma az autóba.Nos,egy 1.25 -ös autóban a klíma nagyon visszafogja a motrot.Legalábbis jobban érezhető.
-
"Egy teli tank-al,ami 40 liter,elkocsikázok 8 napig,amiből 5 nap a hétköznap,ergo az 5*100 km. "
Szerencsés ember!
3 nap hétvége ;D ;D
-
Nem azt írtam,hogy 3 nap 7vége.
De hétfőn nem mindig dolgozom.
Tehát átvitt értelemben hosszú 7vége :P :laugh:
-
Egy teli tank-al,ami 40 liter,elkocsikázok 8 napig,amiből 5 nap a hétköznap,ergo az 5*100 km.
5*100 = 500
40/5 = 8
8L/100km
Vagy én vagyok szőrszálhasogató (sanszos :D) vagy a te képleted lett hiányos... ;)
-
Hehe,lehet mindkettő :P
De azaz 500 km az csak 5 napra vonatkozik,azt nem mondtam,hogy a maradék 3 napban nem megyek vele,igaz azt sem mondtam,hogy megyek,szóval tényleg hiányosan írtam fel.
Igaz a 3 nap alatt max 100-150km szokott összejönni.
Rokonokhoz,haverokhoz elkocsikázni,meg ZséKá-ni XD
Szóval akkor :
600 km
az már kb 7l/100km és akkor sem csiszre merítem a tankot.
OFF:Látszik 2-es voltam matekból :S
Lényeg a lényeg,amióta nálam van nem tapasztaltam,hogy 1 teli tank 1 hétnél hamarabb elapadt volna.Sőt ...
-
Sziasztok!
Nekem egy 2005-ős 1.3-az 70 pacis van kicsit nekem lomha de csak az erősseb emelkedőket érzi meg. de viszont a fogyasztása kiválo nekem!!!
Németből hazafelé egy fűszál sem fért volna be hátra (eldőntve a hátso űlések),és 7 literes fogyasztás jőtt ki!!
Űdv :Sűvi
-
Alany mk7 1,25 zetec.
kilométeróra néha elkezd szórakozni. 60-70 környékén fogja magát és kifekszik 10re. aztán pár mp után újra az adott sebességre ugrik vissza.
ötlet?
-
ez már elektromos jeladós, ugye? én annak a környékén szimatolnék, vagy a műszer maga a ludas...
-
Alany mk7 1,25 zetec.
kilométeróra néha elkezd szórakozni. 60-70 környékén fogja magát és kifekszik 10re. aztán pár mp után újra az adott sebességre ugrik vissza.
ötlet?
Az MK6-on (és gondolom az MK7-en is) létezik a műszerfalnak egy un. teszt módja, amikor a napi km helyén mindenféle adatok láthatóak. Úgy lehet előhívni, hogy miközben ráadod a gyújtást, folyamatosan nyomod a napi számláló nullázó gombját gombját, amíg meg nem jelenik egy "test" felirat.
Utána a nullázó nyomogatásával lehet lépegetni az adatok között.
Van közöttük sebesség km/órában illetve egy 0-256-os számláló, ami közvetlenül mutatja a sebesség jeladó impulzusait.
Ha érdekel, megnézem, hogy hányadikként jönnek ezek elő.
-
Az MK6-on (és gondolom az MK7-en is) létezik a műszerfalnak egy un. teszt módja, amikor a napi km helyén mindenféle adatok láthatóak. Úgy lehet előhívni, hogy miközben ráadod a gyújtást, folyamatosan nyomod a napi számláló nullázó gombját gombját, amíg meg nem jelenik egy "test" felirat.
Utána a nullázó nyomogatásával lehet lépegetni az adatok között.
Van közöttük sebesség km/órában illetve egy 0-256-os számláló, ami közvetlenül mutatja a sebesség jeladó impulzusait.
Ha érdekel, megnézem, hogy hányadikként jönnek ezek elő.
és ezzel letudom tesztelni h az óra szarakszik és nem valami egyéb ha jól értelmezem?
-
ITT (http://www.fordfiestaklub.hu/forum/index.php?topic=295.msg59423#msg59423) van a leírás, hogy miket lehet látni. Lehet, hogy lesz DTC hiba is.
A szenzorhoz legdirektebb kapcsolatban az odometer (22) jele van. Ha ez nem változik, amikor a mutató leesik, akkor a műszeregységben van a hiba.
Persze még jobb lenne, ha direktben tudnád mérni a szenzor jelét, de ahhoz oszcilloszkóp kellene, ehhez meg elég a gombot nyomogatni. ;)
-
köszönöm utána nézek! :)
-
köszönöm utána nézek! :)
jelenség meg maradt hozzá jött az is h minden kikapcsol teljesen eltűnik.
kérdem én egy 7 éves akksi tud esetleg ilyet produkálni ha a kocsi csak második autóként van tartva és nem minden nap használják?
-
...
kérdem én egy 7 éves akksi tud esetleg ilyet produkálni ha a kocsi csak második autóként van tartva és nem minden nap használják?
Miközben jár a motor?
Szerintem, ha az akksi be tudta indítani a motort, akkor nem számít, hogy mennyire volt lemerülve, mert a generátor határozza meg a feszültséget.
Az, hogy minden kikapcsol, csak a műszerfal kijelzőire vonatkozik?
A műszerfal világítás közben mit csinál?