Szériák fórumai > MK6-MK7

"Érdekes hangok"

(1/37) > >>

frontoza:
Sziasztok!
2007 márciusában vettem egy bár első tulajos, de autókereskedésben egy 2003as évjáratú 1.3 as benzines, 70 lovas ford fiestát. Az öröm nagy volt, külsőleg nagyon tetszett, és 70E km volt benne, azt tudtam, hogy volt törve , de állítólag nem valami totálkár volt.
Hát igen azóta egy furcsa hangot hallok, a motortér felől jönni, csak akkor ha a gázt nyomom, olyan, mintha kicsit csörögne is valami, de mégse igazi csörgés, olyan furcsa hang. A ford szervízben azt mondták, hogy a fordoknál az injektornak van erőteljesebb hangja,mint más kocsikban és ez benne van a pakilban. Azóta csalódtam, mert felsorolom miket kellett kicserélni: féltengelycsapágy,jobb hátsó kerékcsapágy, vízpumpa, lambda szonda, külső ékszíjfeszítőben a 2 db csapágy, és a generátorban a csúszógyűrű. Ezen felül persze a 10e Km -ként az olaj a ford 5W 40 es olajra ha jól tudom ezt használom, olajszűrő, és levegőszűrő. Plussz én valamiért gondoltam inkább az is legyen kicserélve kicseréltettem az üzemanyagszűrőt.A kocsi nem klímás, így azzal nincs gond. De mégis van egy furcsa hangja, már lassan mindent kicseréltetek rajta, van ötletetek mi lehet? Tudom így látatlanba nehéz, de már a 4. autószerelő látja és konkrétumot senki se tud.
köszi, ha valaki tud valami infót, addig is olvasom a fórumot, hátha...

lewi:
hey!!
így látatlanba tényleg nehéz de ha esetleg felvennéd vmire a hangot és feltöltenéd akkor talán jobban....
én biztos nem értek hozzá, vannak itt jobban hozzáértő emberek de én is így jártam sok mindent ki kellett cserélni bár az enyém 14 éves úgyhogy együtt érzek! :P

fiesta2002:
Az olajcseréről:
Ha sokallod a költségeket, ajánlom inkább a gyári előírásokat:
- a használati utasításban előírt olaj Ford FE 5w30 (ez félszintetikus).
A gyár tudja a legjobban, hogy milyen olaj kell bele. Meg azt is, hogy milyen sűrűn kell cserélni (évente vagy 20ezer km).
Ezt az olajat interneten vagy egyes alkatrészboltokban (Nagyautó, Cromax) 7-8 ezer/5 liter áron megkapod. A szervízben ugyanez közel 3000/liter.

A csörgésről:
Nekem is 1.3-as 8 szelepes van (2002 vége). Ha 4-esben kb. 2000-es fordulaton gázt adok, nekem is hallatszik egy kis cicergő, sziszegő hang.
Benzintől függően erősebben vagy gyengébben. Általában nem túl erős: ha szól a rádió, vagy nagy a forgalom, már nem hallom.
Van egy megszokott emelkedőm, azon szoktam tesztelni, hogy éppen milyen benzint kaptam.  ;)
Szerintem ez a csörgés enyhe formája és nem kell vele foglakozni. Igyekszem olyan kútnál tankolni, ahol a "leghalkabb" benzint kapom.

Biztatásul: az én gépem 5 éves 60 ezer kilométerrel és eddíg semmi hibája nem volt. Nem szabad hagyni, hogy a szerelők sokat piszkálják, és akkor a tied is konszolidálódik.  :)

frontoza:
Sziasztok!
Köszi a segítséget. Ja igen bocsi elírtam az olajat, az általad említettetgyárit használom én is, én a miskolci cromax nál vettem. A szerelő amiket eddig kiszedett az mind hibás volt, láttam az alkatrészeket, csak azon döbbentünk meg, hogy azért egy 2003 as évjáratú autónál ennyi baja még nem szabadna hogy legyen.
Nos igen ez a hang érdekes, persze ha a rádiót hallgatom akkor én se hallom, csak , ha teljesen le van véve a rádió, és volt nekem is olyan, hogy tankoltam és tankolás után egy ideig eltűnt a furcsa hang, de általában jelentkezik sajnos. Csak én hajlamos vagyok sajna mindíg a legrosszabra gondolni, és először megijedtem, hogy valami 200 ezer Ft os kár van benne, mert azt bizony nem ma lenne, hogy ki tudnám fizetni. A szervízbe nyugtatgattak, hogy ritka amikor ilyen nagy kár történik. Pláne annyira vigyázok rá, megpróbálok mindent betartani ami a "könyvbe" van.
Az az igazság nem vagyok milliomos, ha az lennék valószínűleg 0km es autót vettem volna és nem részletre. :D, így minden probléma a kocsival, nagy probléma a pénztárcámnak is.

fiesta2002:
Akkor olaj ügyben nem tudtam újat mondani.

Egyébként ez az 1.3-as motor nem egy villám, de szerintem strapabíró. Alacsonyan van a max. nyomatéka, tehát nem kell magas fordulaton járatni.
Csak 8 szelepes, tehát egyszerűbb a vezérlése.
Nem vezérműszíja van, hanem vezérműlánc, tehát nem kell cserélni és nem kell félni hogy elszakad. (Állítólag, ha elkopik, akkor zajossá válik és ezzel jelzi a bajt, de egyébként kibír 300 ezret)

Szóval nem kell félni a motorkároktól, csak hátradőlni, nyomni a gázt és várni, hogy mikor indul meg.  :)
(Semmikor.  ;))

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version