Ford Fiesta Klub Fóruma
Kuka => Topiktemető => MK3-MK4-MK5 => : martonkremo 2007 July 07, 14:15:25 PM
-
Sziasztok 92 es 1,1 ic -s fityónak szeretnék kicsit sportosab hangot, persze nem recsegőset mint a sufnitutning ladáknak van .. :S:D csak hátsó dobot szeretném kicserélni. azt szeretném elérni hogy alapban igy szépen duruzsoljon, illetve amikor huzatom akkor is morogjon rendesen :D valami ilyesmire gondoltam: http://youtube.com/watch?v=uCLe_m_hu_4
mit mondjak a boltban, milyen kipufogót kérek ?
-
janó dob-hoz menj pl ott mutatnak hangmintákat is és megcsinálják neked a dobot, le kell írnod h milyen hangot szeretnél, és azt megcsinálják. én nem szeretem a kész dobokat, nem kerül sokkal többe ha csináltatsz.
-
Sziasztok 92 es 1,1 ic -s fityónak szeretnék kicsit sportosab hangot, persze nem recsegőset mint a sufnitutning ladáknak van .. :S:D csak hátsó dobot szeretném kicserélni. azt szeretném elérni hogy alapban igy szépen duruzsoljon, illetve amikor huzatom akkor is morogjon rendesen :D valami ilyesmire gondoltam: http://youtube.com/watch?v=uCLe_m_hu_4
mit mondjak a boltban, milyen kipufogót kérek ?
vedd meg az én komplett 60-as rendszeremet annyiért adom mint amennyiért egy dobot csinálnak neked ;)
morgós hangja lesz
-
Szia szabyk az autódon van még a rendszer vagy már leszerelted ? a hangjár azért kiváncsilennék mert ez nem egy rs turbo hanem egy 1,1 es :D
-
Hi!
Szaladgál valaki katalizátor nélkül? (nyugi, nincs KPM-es a közelemben ;)...)
Igaz, hogy rádob pár lóerőt, meg nem fuldokol? Vagy ez marhaság?
Tudom, ilyenkor ügyesnek kell a zöldkarinál :-X. Tapasztalatok?
-
Védd a környezeted :-X ;D
-
Szia szabyk az autódon van még a rendszer vagy már leszerelted ? a hangjár azért kiváncsilennék mert ez nem egy rs turbo hanem egy 1,1 es :D
nem nekem már picit nagyobb van......
szerintem simán jó hangja van,de nem tudom bemutatni sajnos...
üdv
-
Udv!
Hi!
Szaladgál valaki katalizátor nélkül? (nyugi, nincs KPM-es a közelemben ;)...)
Igaz, hogy rádob pár lóerőt, meg nem fuldokol? Vagy ez marhaság?
Tudom, ilyenkor ügyesnek kell a zöldkarinál :-X. Tapasztalatok?
Ezen en is gondolkodtam, h berakok a helyere egy csovet, de szinte mindenki az mondta, hogy ennek igy onmagaban nem sok ertelme van, sot, meg ronthat is a teljesitmenyen, ha kiszeded a kat-ot, mert nem lesz meg a megfelelo folytas a hengereknek. Ahoz, hogy mukodjon a dolog, at kell alakitani a teljes kipuff rendszert a leomloktol a hatso dobig. Legutobb egy kipuffszerelovel beszeltem errol, de a szerelom is nagyjabol ezt mondta. Meg olyat is hallottam, h ha mar ilyesmit csinalsz, akkor nemcsak a kipuff oldalt kell megbutykolni, hanem a szivoellenallast is csokkenteni kell ("sport" legszuro -> kisebb az ellenallasa, de kevesbe szuri meg a levegot, tobb szutyok kerul a motorba).
Mondjuk szerintem ez is lehet kocsifuggo, talan egy probat meger. Esetleg csinaltass elotte es utan egy dyno tesztet, az megmutatja a kulonbseget. ;)
drs
-
Sziasztok!
Nézelődtem a neten és találtam egy helyet, ahol vannak kifejezetten dízel autókhoz is sportdobok. magnumtuning.hu (http://magnumtuning.hu/index.phtml?op=alkategorialista&category_id=001014)
Itt van kifejezetten fiestához is dob, már ha tényleg autóspecifikusak és nem csak odaírták.
Van valaki, aki kifejezetten ilyen dízelhez készült dobot tett a kocsija alá? Vajon mennyire lenne egy ilyen dobbal szép hangja? Vagy ez csak szemfényvesztés? Jó lenne ha szép, nem túl hangos, de morgós hangja lenne a kocsimnak és szerintem idővel befektetnék egy ilyenbe ha van értelme. Viszont ha csak traktorhangot lehet vele elérni, akkor nem raknám bele még ha fizetnének, akkor sem.
Kíváncsi vagyok, hogy kinek mi a véleménye erről.
-
Udv!
Hi!
Szaladgál valaki katalizátor nélkül? (nyugi, nincs KPM-es a közelemben ;)...)
Igaz, hogy rádob pár lóerőt, meg nem fuldokol? Vagy ez marhaság?
Tudom, ilyenkor ügyesnek kell a zöldkarinál :-X. Tapasztalatok?
Ezen en is gondolkodtam, h berakok a helyere egy csovet, de szinte mindenki az mondta, hogy ennek igy onmagaban nem sok ertelme van, sot, meg ronthat is a teljesitmenyen, ha kiszeded a kat-ot, mert nem lesz meg a megfelelo folytas a hengereknek. Ahoz, hogy mukodjon a dolog, at kell alakitani a teljes kipuff rendszert a leomloktol a hatso dobig. Legutobb egy kipuffszerelovel beszeltem errol, de a szerelom is nagyjabol ezt mondta. Meg olyat is hallottam, h ha mar ilyesmit csinalsz, akkor nemcsak a kipuff oldalt kell megbutykolni, hanem a szivoellenallast is csokkenteni kell ("sport" legszuro -> kisebb az ellenallasa, de kevesbe szuri meg a levegot, tobb szutyok kerul a motorba).
Mondjuk szerintem ez is lehet kocsifuggo, talan egy probat meger. Esetleg csinaltass elotte es utan egy dyno tesztet, az megmutatja a kulonbseget. ;)
drs
egy ilyen dyno teszt mennyibe kerül fiestára? Kíváncsi lennék majd az én fityóm adataira, nem csak a lóerő, hanem mikor adja le a legnagyobb nyomatékot, telejsítményt stb..
-
Sziasztok!
Nézelődtem a neten és találtam egy helyet, ahol vannak kifejezetten dízel autókhoz is sportdobok. magnumtuning.hu (http://magnumtuning.hu/index.phtml?op=alkategorialista&category_id=001014)
Itt van kifejezetten fiestához is dob, már ha tényleg autóspecifikusak és nem csak odaírták.
Van valaki, aki kifejezetten ilyen dízelhez készült dobot tett a kocsija alá? Vajon mennyire lenne egy ilyen dobbal szép hangja? Vagy ez csak szemfényvesztés? Jó lenne ha szép, nem túl hangos, de morgós hangja lenne a kocsimnak és szerintem idővel befektetnék egy ilyenbe ha van értelme. Viszont ha csak traktorhangot lehet vele elérni, akkor nem raknám bele még ha fizetnének, akkor sem.
Kíváncsi vagyok, hogy kinek mi a véleménye erről.
Szerintem kifejezetten olyan dob nincs ami dieseles!Miben különbözne a diesel dob a benzinestől?Szerintem tök ugyan az csak odairják hogy jobban megbíz bennük!De ha érdekel a dob akkor van már erről téma már beszéltünk róla és ott le van irva hogy milyen dob való neked!
-
Hát ezért kérdeztem én is, hogy ki mit gondol erről. Bennem is van egy olyan érzés, hogy ez csak marketingfogás. Elolvastam már az összes kipuffos eszmecserét, de igazából a dízeleknél csak találgatás szinten megy a dolog, ahogy láttam. Csak azért nem szeretném levágni róla a gyári dobot, hogy aztán meg rakhassam vissza ha egyik dob hangja sem tetszik. Ejj, nehéz ügy ez... Hallottam már pár dízelt sportdobbal, de nem igazán nyerték el a tetszésemet, meg sem közelíti a hangjuk egy benzinesét. :( Kicsit olyan hangjuk van, mintha lyukas lenne a cső valahol. :) Azt meg ingyen is meg lehet csinálni. :)
-
Én személy szerint meghagytam a gyári csövet mert elég vaskos azért az az 1.1-hez, kati valahol elmaradt véletlenül, úgyhogy kipótoltam csővel ( ;D ). A hátsó dobot is kihagytam, de így azért elég veszélyes hangja lett, kissé recseg, úgyhogy valami jó kis dobot berakok majd, hogy jó legyen. Egyébként szerintem jobb lett kati nélkül, de ha más nem legalább a hangja :P
-
én jövőhéten csináltatom meg a rendszeremet katalizátortól hátra fele közép dobot nem rakatom bele.. van egy HD sport dobom egy ilyen kicsii végdob azt bele rakatom azt hadd szóljon... persze szigorúan 50-es rendszer mert 1.4 nem nagy motor ::) persze ár ajánlatott nem kértem még.... de ha 40 alatt lesz /illene neki/ akkor megcsináltatom meg van olyan trükk állítólag hogy gázgyorsító dobot belehet rakni a katalizátor helyére... igaz ez ???
-
nekem szintén 1.4 van norbert8210 ajánlotta hogy fölösleges kiszedni a kat.-ot!
kizépdoboöt ki vagy helyette egy gázgyorsitó és uccu neki szép hangja van és már szinte nincs is lefolytva nem beszélve arról hogy a rendör sem b...ogathat hogy hol a katalizátor!
-
hm.. ma alá feküdtem a kocsinak és át néztem hogy végülis milyen állapotban van van a rendszer meg hogy hogy tudják majd eggyátalán majd el vinni hátra a kipuff csövet... a közép és a vég dob leghátúl van elől van a katalizátor de a leömlő után van egy kis dob szerű valami az micsoda?
(http://kepfeltoltes.hu/thumb/080506/652222252DSC00465_www.kepfeltoltes.hu_.jpg) (http://kepfeltoltes.hu/view/080506/652222252DSC00465_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
-
hm.. ma alá feküdtem a kocsinak és át néztem hogy végülis milyen állapotban van van a rendszer meg hogy hogy tudják majd eggyátalán majd el vinni hátra a kipuff csövet... a közép és a vég dob leghátúl van elől van a katalizátor de a leömlő után van egy kis dob szerű valami az micsoda?
(http://kepfeltoltes.hu/thumb/080506/652222252DSC00465_www.kepfeltoltes.hu_.jpg) (http://kepfeltoltes.hu/view/080506/652222252DSC00465_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
kétrészes az 1.4esek katalizátora ;)
-
húha.. és ha ketté vágom akkor nagy baj? már mint a kis részt.... vagy inkább maradjon?
-
húha.. és ha ketté vágom akkor nagy baj? már mint a kis részt.... vagy inkább maradjon?
katot hagyd fenn!
középsö dob ki vagy gázgyorsito helyére és egy norm. hátsódob!
-
A gázgyorsítót nem a kat helyére teszik, hanem a középdob helyére.
Ryan a normál hátsó dob alatt a gyárit érted? Mert ha igen, akkor felesleg a rendszer, ha visszateszik a gyári a dobot.
Ha nem akar sport dobot a nagy hang miatt, akkor kell keresni egy 2 cellás dobot (bontóban) és azt feltenni egy szép véggel.
Nem folyt annyit mint a gyári 3 cellás, de nincs hangja.
Nekem is így van most megoldva. (Keztem meghülyülni a brúgástól. :tongue3:)
Nem kiröhögni, nekem most a Subaru Wrx Sti dobja van fent. Piszok nagy, épp hogy elfér, de fent van és nem üt. (Mostmár.)
Csak ha 5-en ülünk a kocsiba és jön a Mo.-on jól megszokott kikerülhetetlen kátyús szakasz...
A katalizátort szerintem se kellene kivenni, lehet, h dob a teljesítményen, de ha a KPM elkap, ugrott az autód.
Ha nagyon nem kell a kat, akkor a mostanit kettévágod, beleheggesztessz egy csövet, és visszaeszkábálod ugyanúgy mintha gyári lenne.
-
a katalizátor marad akkor sokan lebeszéltek róla... egy dobos 50-es sport kipuff. rendszer lesz fent a hang annyira nem zavar épp az hogy minél hangosabb lesz annál jobb.... meg a durrogást remélem megtom oldani.. kicsit több elő gyújtást adok neki aztán hadd szóljon
-
Nekem semmi változás nem lett végrehajtva mint a sportdob felszerelése. Itt van videó az eredményről: http://youtube.com/watch?v=tsjrRYuzh0c mondjuk a valóságban ennél mélyebb jóval (a kamera mikrofonja egy sz@r) :(
szerk: ööö most látom, hogy ez MK3-MK5 szóval nem kívánatos személy vagyok itt (persona non grata [épp nemzetközi jogot olvasok :) ] de azért hátha segít a választásban-
-
háát lehet hogy ez a project elmarad... horrorr összeget mondtak itt szegeden a kipuffosok 28 ezer ft anyaggal úgy hogy én adom a vég dobot nekik a katalizátortól egy csövet kell elhúzni hátra meg hajligatni meg két fület fel hegeszteni... rablás az egész :-\
-
És ez még annyira nem is vészes.. a jó anyagnak valóban meg van az ára, én azért nem is erőltettem a komplett cső-cserét.
-
na találtam egy másik helyet 18 ezer 48-as csővel és a dobommal.... holnap délbe készen van majd rakom fel a videokat...
-
Nah azt biztos szépen fog duruzsolni:) Kiváncsian várjuk a bemutatót ;)
-
2009-es fórumtakarítás alkalmából a témát lezárom és a topiktemetőbe kerül.
Moderátor: DVZs