Ford Fiesta Klub Fóruma

Szériák fórumai => MK6-MK7 => : dec14 2009 May 10, 07:39:45 AM

: gyújtáskapcsoló
: dec14 2009 May 10, 07:39:45 AM
Üdv mindenkinek!

Reggel induláskor a gyújtáskapcsolóba a kulcs be, elfordítani nemlehet többszöri próbálkozás után sem, telefonos segítség, hív a nejem
 tanács: próbáld a tartalék kulcsot. Azzal sem történik semmi, a kormányzárat sem lehet oldani.
 A kijelzőn semmi! Az akku? Nem, a rádió szól! Telefon az ismerős szerelőnek, majd kijön megnézi.
Hazaérek munkából kulcs elő be a helyére minden tökéletesen működik!
A szerelő azt mondta neki sem volt semmi gondja, de magyarázata nincs! (Ja és a nejem nem először ült autóban)

 Gyújtáskapcsoló vagy kulcs hiba? Vagy valami más? Van-e tippetek?

AVE!
: Re: gyújtáskapcsoló
: nandi 2009 May 10, 08:47:22 AM
Kulcsra tippelnék, esetleg egy kis wd40 a kulcslyukba.
: Re: gyújtáskapcsoló
: bitmester 2009 May 10, 10:57:48 AM
Kormányzár?
: Re: gyújtáskapcsoló
: vargagabi 2009 May 10, 18:39:21 PM
Szia!

Ilyen fiestában még SOHA nem kellett gyújtáskapcsolót cserélnem.

Most nem tiszta előttem,hogy a kulcsegyáltalán elfordult,csak nem történt semmi,vagy el sem  fordult??
Ha a kulcs elfordul,akkor a kormányzár oldóduk.Ha el sem fordul,később meg igen,akkor valószínűleg a kormányzár alászedett pozícióban lett bezárva és feszült.Ilyenkor arra kell egy kicsit rátartani,amerre alá van szedve,de ez minden autónál így van.
A WD-40 mindenre jó ,tényleg,de zárakhoz nem!A régi kopott zárakban az apró fémszemcsék és kosz megrakódik és sokszor ez a piszok segít a nagyon kopott kulcsnak,hogy nyisson. A WD-40 ezeket kitakarítja és sokszor utána el sem fordul a kulcs soha többé.

Egyébként a Fordnak ez a keref tollú kulcsa nagyon kopós.
: Re: gyújtáskapcsoló
: fiesta2002 2009 May 11, 12:20:07 PM
Nekem két okból szokott kormányzár problémám lenni:
Ha leállításkor nem kattan be a kormányzár, akkor előfordul, hogy be sem tudom dugni a kulcsot, mert a kis fémlemezke nem megy félre.
Egy időbe beletelt, amíg rájöttem, hogy ilyenkor be kell kattintani a kormányzárat.

A másik, amit VargaGabi is mondott, hogy feszül a kormányzár. Ez nem csak szélső helyzetben fordulhat elő, hanem bármikor. Kicsit meg kell húzni a kormányt az egyik, vagy a másik irányba és akkor elfordul a kulcs.

Az én kulcsom 6 év után is működik, pedig nincs távirányítóm, azaz minden indulásnál kulccsal nyitok zárok.
Az éles sorják egy kicsit legömbölyödtek rajta, de a bemélyedő síklapokon nem látszik kopás (ezek mozgatják a zár lemezkéit).


: Re: gyújtáskapcsoló
: dec14 2009 May 12, 19:33:30 PM
Üdv!

Köszi a sok véleményt, tapasztalatot, de én is csak a nejem által elmondottakat tudtam leírni nektek.
Tehát a kulcs be, és nem lehetett elfordítani. A kormány csak jobbra 1-2cm-t balra nem, (ezért gyanakodtam a k.zárra) a kerék igaz, hogy alá volt szedve de nem teljesen, valószínű, hogy nem feszült.
Egyébként máig problémamentes a gép, csak attól tartok ez bár mikor bárhol újra előfordulhat.
Nem szeretem az ilyen oka nincs problémát.

Sziasztok.
: Re: gyújtáskapcsoló
: sUdYe 2009 May 12, 21:17:30 PM
ha csak egyik irányba tudod fordítani akkor feszül a kormányzár, tessék egyenesbe szedni leállításkor és akkor nincs ilyen probléma. amúgy meg a fent leírt módszert alkalmazni.